7.8.14

Λόγος & αντίλογος

Περί των διαλέξεων του συλλόγου 

Φίλων Μουσείου Μακεδονικού Αγώνα



Κύριε Διευθυντά,

Την Κυριακή 13 Απριλίου στην αίθουσα του συλλόγου «Φίλοι Μουσείου Μακεδονικού Αγώνα» δόθηκε ομιλία με θέμα «Γενικά-ιστορικά της Δυτικής Μακεδονίας από το 1912 έως το 1940» και ομιλητή τον υπεύθυνο του Πάρκου Εθνικής Συμφιλίωσης στον Γράμμο κ. Ραϋμόνδο Αλβανό.

Είναι θλιβερό το [......] για την διοίκηση του συλλόγου των «Φίλων Μουσείου Μακεδονικού Αγώνα», γιατί κατά την γνώμη μου αυτά που ακούστηκαν αποτελούν ντροπή για τον τόπο. Ακούστηκε καθαρά από το στόμα του ομιλητή και υπευθύνου στο συγκρότημα του Γράμμου, πως οι Έλληνες δεν έστελναν τα παιδιά τους στα σχολεία και αντ’ αυτού, τα κρατούσαν στα σπίτια ή στις δουλειές... Τί ποιο αναληθές και αντεθνικό από αυτό το ψέμα;

Κύριε Παπασταύρο, ποια είναι τα μεγαλύτερα κτήρια στα χωριά της περιοχής; Οι εκκλησίες και τα σχολεία. Κι όμως εσύ έκανες «γαργάρα» στις προσβολές.

Ως γνωστόν, οι γηγενείς Έλληνες κάτοικοι ζούσαν στα ψηλότερα βουνά, μακριά από την επίδραση των Τούρκων για τους γνωστούς λόγους και επειδή δεν ήθελαν την υποταγή και τον εξευτελισμό από τους Τούρκους. Πεντακόσια χρόνια μακριά από τον κόσμο όπως λέει και ο Ρήγας Φεραίος στο Θούριό του. Εκεί δεν ξέχασαν τη γλώσσα και τη θρησκεία και παρέμειναν Έλληνες με ακέραια την προϊστορική τους παράδοση. Και μας αποκοίμιζε ο προσκεκλημένος σας ομιλητής κύριε Παπασταύρο;

Και το χειρότερο απ’ όλα που ακούστηκε, ήταν όταν ένας εκπαιδευτικός από το ακροατήριο είπε άλλη μια κοτσάνα: «Δεν διδάσκεται η αληθινή ιστορία στα Ελληνόπουλα σήμερα»! Σίγουρα ο κύριος αυτός αποφοίτησε από σέρβικη ακαδημία. Είναι το προϊόν της σοσιαλιστικής δημοκρατίας που καταρράκωσε τον Ελληνισμό και προχώρησε στον βρώμικο διχασμό.
Όλα στην αμφισβήτηση! Και η παράδοση της ιστορίας μας ως έθνος, στα ινστιτούτα της Βοστώνης και τα αγγλικά σχολεία. Όπως εσχάτως μας συνέστησε ένας Καστοριανός στην ίδια αίθουσα, ο γιατρός κ. Τσεμάνης. Να πάμε εκεί να μάθουμε για την ιστορία μας.

Λοιπόν, κύριε Παπασταύρο, πραγματικά δεν κατανοώ τελευταία γιατί πυκνώνουν αυτές οι ομιλίες με  συγκεκαλυμμένο  περιεχόμενο. Σχετικοί και άσχετοι ομιλητές μάς μιλάνε για την ιστορία μας. Τώρα με την τελευταία εκδήλωση του συλλόγου «Φίλοι Μουσείου Μακεδονικού Αγώνα» και με έναν ακόμη ομιλητή προχωρούμε σε αλλοίωση των ιστορικών γεγονότων της περιοχής.

Ξεχνάς κ Παπασταύρο, πως στην περιοχή αν και μιλούσαν γύρω στις πέντε γλώσσες (την τούρκικη, την εβραϊκή, την σέρβικη, τη βουλγάρικη και την αλβανική)  κατόρθωσαν στο τέλος να διδάσκουν και να ομιλούν τα ελληνικά. Πεντακόσια χρόνια σκλαβιάς.. Κι όμως.

Εγώ ντρέπομαι για το κατάντημα αυτό και στο εξής να προσέχεις ποιους καλείς για την ιστορία του τόπου.  Και καλύτερα να σου στέλνουν πρώτα τις ομιλίες τους, να τις μελετάς και κατόπιν να τους καλείς. Όπως έγινε τώρα, με την σοσιαλιστικούρα και την σύγχυση των ιδεών της παγκοσμιοποίησης.

Η Ελλάδα είναι διεφθαρμένη χώρα, με αποτέλεσμα να βρίσκουν χώρο και να μας πουλάνε τα ξενόφερτα και διαλυτικά συνθήματα.

Ευχαριστώ για την φιλοξενία.
Νίκος Πρώιος


Δημοσιεύθηκε στην ΟΔΟ στις 1 Μαΐου 2014, αρ. φύλλου 738



14 σχόλια:

  1. Ανώνυμος7/8/14

    Απάντησε ο κ. Παπασταύρος;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ανώνυμος7/8/14

    Η αλήθεια είναι ότι συχνά δεν συμφωνώ με αυτά που γράφει ο κύριος Ν. Πρώιος, αλλά σε αυτό έχει δίκιο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Καστοριανός πολίτης7/8/14

    Θα πρέπει να συγχαρούμε πρώτα τον κ. Παπασταύρο που στην ηλικία του κρατάει ανοιχτό το Μουσείο ανοιχτό με νύχια και με δόντια και χωρίς καμία βοήθεια από κανέναν δημόσιο φορέα. Αυτό το ξέρουν όλοι και είναι μεγάλο κατόρθωμα. Όσο για το συγκεκριμένο θέμα με τον Ρ. Αλβανό, δεν ξέρουμε το σκεπτικό του, δεκτές οι όποιες επιφυλάξεις, αλλά ακόμα κι αν ήταν λάθος του Παπασταύρου δεν είναι και η καταστροφή όπως θα ήταν αν κλείσει το Μουσείο γιατί δεν εκτιμάται το έργο που προσφέρει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ανώνυμος7/8/14

    Σε ποιά εποχη να ζει άραγε αυτός ο άνθρωπος;
    Δεν κρατάει δυστυχως τιποτε κι από την λυτρωτική καταλαγή και νηφαλιότητα της ηλικίας του Πάντοτε έμπλεος οργής και πάντοτε με το δίκηο της αλάνθαστης γνώμης.
    Κρίμα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ανώνυμος7/8/14

    "Ξεχνάς κ Παπασταύρο, πως στην περιοχή αν και μιλούσαν γύρω στις πέντε γλώσσες (την τούρκικη, την εβραϊκή, την σέρβικη, τη βουλγάρικη και την αλβανική) κατόρθωσαν στο τέλος να διδάσκουν και να ομιλούν τα ελληνικά. Πεντακόσια χρόνια σκλαβιάς.. Κι όμως."

    αυτό μυρίζει δικαιωμένη ΕΘΝΟΚΑΘΑΡΣΗ ή κάνω λάθος;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Να λέμε τα πράγματα με το όνομά τους ...7/8/14

    Διάβασα στην ΟΔΟ την απάντηση του κ. Τσεμάνη, ο οποίος μπήκε τουλάχιστον στον κόπο να γράψει και είναι προς τιμήν του αυτό, ασχέτως πόσοι πείσθηκαν και πόσοι όχι. Αυτό είναι η αξία του δημοσίου διαλόγου.
    Ο κ. Αλβανός απάντησε; Είναι πολύ σοβαροί αυτοί οι ισχυρισμοί για να μένουν «κεκλεισμένων των θυρών». Όσοι δηλαδή δεν έχουμε τη δυνατότητα να παρευρεθούμε σε αυτές τις διαλέξεις δεν έχουμε και το δικαίωμα να μάθουμε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ανώνυμος7/8/14

    Το Μουσείο Μακεδονικού Αγώνα στην Καστοριά έχει παρουσιάσει σπουδαίο έργο.
    ΜΗΠΩΣ ΟΜΩΣ ΚΑΙ ΑΥΤΟΙ ΠΗΓΑΝ ΓΙΑ ΤΑ ΠΟΛΛΑ ΚΑΙ ΧΑΣΟΥΝ ΚΑΙ ΤΑ ΛΙΓΑ;;;;;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ανώνυμος7/8/14

    "Ξεχνάς κ Παπασταύρο, πως στην περιοχή αν και μιλούσαν γύρω στις πέντε γλώσσες (την τούρκικη, την εβραϊκή, την σέρβικη, τη βουλγάρικη και την αλβανική) κατόρθωσαν στο τέλος να διδάσκουν και να ομιλούν τα ελληνικά. Πεντακόσια χρόνια σκλαβιάς.. Κι όμως."

    ωραία επιστολή...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Σκεπτομενος Ανθρωπακος8/8/14

    Νομιζω οτι ειναι η πρωτη φορα που συμφωνω με τον κ.Πρωιο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Καπνός χωρίς φωτιά...8/8/14

    Το ότι ο κ. Παπασταύρος ΔΕΝ ΑΠΑΝΤΗΣΕ και δεν ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΤΗΚΕ τις αμφιλεγόμενες επιλογές του, του ιδίου αλλά και του Διοικητικού Συμβουλίου του Μουσείου Μακεδονικού Αγώνα, λέει πολλά. Και θέμα είναι πολύ λεπτό. Αποδεικνύει η σιωπή του Μουσείου ότι ο κ. Πρώιος δεν έχει άδικο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Απλός πολίτης8/8/14

    @Καστοριανός πολίτης

    1) Τον έχουμε συγχαρεί πολλές φορές και τον συγχαίρουμε ακόμη για την προσφορά του. Το θέμα δεν είναι προσωπικό. Ούτε η ηλικία ενός ανθρώπου τον εξιλεώνει κατά πάντα και δια πάντα. Άμα το πάμε έτσι, τα παιδιά είναι αθώα, οι μεσήλικες ώριμοι και οι γέροι σεβάσμιοι. Ο απόλυτος ηλικιακός ρατσισμός!
    Παραβλέπεις ότι κανείς δεν έχει την αποκλειστικότητα, να νέμεται μία θέση ισοβίως. Σε κάθε τομέα η αξιοσύνη φαίνεται όταν μεριμνά κάποιος να αφήσει διάδοχο άξιο.
    2) Το θέμα με τον ομιλητή δεν το σώζεις, όσο ευγενικά κι αν το πλασάρεις.
    3) Κατ' ουσίαν μάς λες ότι δεν επιτρέπεται να βρούμε ψόγο σε συμπεριφορά ενός προέδρου, γιατί αλλιώς θα έλθει η καταστροφή!

    Σε νήπια και δεν τα λέμε αυτά, αν θέλουμε να μεγαλώσουν σωστά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Ανώνυμος9/8/14

    @Καπνός χωρίς φωτιά.
    Τι θα μπορούσε να απαντήσει ο κ. Παπασταύρος; Γι' αυτό, μούγκα στη στρούγκα το Μουσείο.
    Και με την ευκαιρία, αν, λέω αν απαντήσει, ας μας εξηγήσει ο κ. Παπασταύρος και οι λοιποί, πού το πάν το πράγμα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Ανώνυμος9/8/14

    Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Ανώνυμος9/8/14

    Ζήσαμε και το είδαμε κι αυτό. Το Πάρκο Εθνικής Συμφιλίωσης κοινώς [...........] δηλαδή [...........] γκαρντάσια με τους αγωνιστές του Παύλου Μελά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η ΟΔΟΣ σας ευχαριστεί για την συμμετοχή σας στον διάλογο.Το σχόλιό σας θα αποθηκευτεί προσωρινά και θα είναι ορατό στο ιστολόγιο, μετά την έγκριση της ΟΔΟΥ.

ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ