ΟΔΟΣ 16.12.2021 | 1106 |
Κι’ όμως, παρά το γεγονός ότι στον Δήμο Άργους Ορεστικού ήδη έγκαιρα ακύρωσαν τις προετοιμασίες για το ετήσιο καρναβάλι και έτσι φρόντισαν να μη δώσουν το λάθος μήνυμα, στην… μητρόπολη του νομού, την Καστοριά ο δήμος της, όχι απλώς ποιείται την νήσσαν. Αλλά εκπέμπει μηνύματα στην αντίθετη κατεύθυνση.
Η ΛΕΞΗ «ψεκασμένοι» δεν αποτελεί όρο στο πλαίσιο ενός απλού νεολογισμού. «Ιστορικά» ο όρος είναι δανεισμένος από την μόδα μιας σχετικά πρόσφατης εποχής στην Ελλάδα. Να πιστεύουν ορισμένοι, ότι τα αέρια που ακολουθούν την πορεία των αεροσκαφών όταν περνούν ψηλά στον ουρανό από μια περιοχή, δεν προέρχονταν από τα καύσιμα. Αλλά ότι τα αεροσκάφη μας ψέκαζαν. Ειδικά στην Ελλάδα. Από αυτούς που επιβουλεύονται το είδος μας.
Στην Καστοριά οι ψεκασμένοι δεν ήταν ποτέ λίγοι. Με σύμμαχο την συνωμοσιολογία βρήκαν και άλλες εκφράσεις. Όπως και προβεβλημένους εκπροσώπους. Σε αυτούς περιλαμβάνονται και αυτοί που ούτε λίγο ούτε πολύ υποστήριζαν άμεσα ή κάπως πιο έμμεσα, ότι οι πιστωτικές κάρτες δεν πρέπει να χρησιμοποιούνται. Επειδή περιέχουν δήθεν ένα chip με τον αριθμό 666 που υποτίθεται είναι του Αντίχριστου. Μερικοί απ’ αυτούς είναι και ιδιαίτερα γνωστοί. Αλλά και υπεράνω κάθε υποψίας. Λέγεται για κάποιους από δαύτους ότι η πολεμική τους ενάντια στο πλαστικό χρήμα, δεν ήταν και τόσο τυχαία. Και έτσι πουλούσαν φούμαρα.
Ποτέ δεν θα μάθουμε την αλήθεια για όλους αυτούς. Όπως και το γιατί ακριβώς η Καστοριά κατέρρευσε. Εγκαταλείφθηκε και στοιχειώνει. Είναι τόσο εκτεταμένη η παθητικότητα και η παραίτηση, που περιλαμβάνουν ακόμη και την ανησυχία. Δεν ανησυχούν πια στην Καστοριά, διότι πολύ απλά δεν ελπίζουν. Αλλά ούτε και ενδιαφέρονται στ’ αλήθεια. Με εξαίρεση την επανεκλογή τους.
Γι’ αυτό τον λόγο σταμάτησαν τα πάντα. Ικανοποιούνται για το ότι… κάτι κινείται στο φράγμα του Νεστορίου!! Πανηγυρίζουν όλοι. Μετά την επίσκεψη του πρωθυπουργού στην Κοζάνη πριν μερικές εβδομάδες, άρχισαν τα τραγούδια και οι χοροί. Αλλά και πάλι, δεν παίρνουν όρκο!
Αν διαβάσει κάποιος προσεκτικά τις ανακοινώσεις πολιτικών παραγόντων για το κατικινούμενο φράγμα του Νεστορίου, θα μπορούσε να αντιληφθεί και να εξηγήσει τον λόγο για τον οποίο ο Γεώργιος Παπανδρέου, είναι φυσικό να θεωρεί τον εαυτό του ικανό να σώσει την Ελλάδα. Και για ποιο λόγο ο πρωθυπουργός της Ελλάδος κ. Κυριάκος Μητσοτάκης να συμμετέχει στην συνεδρίαση της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος, paritas inter pares* στους διακριτούς ρόλους, που ειπώθηκε: Πολιτεία - Εκκλησία 1-1.
Άλλωστε ο Θεός Σώζοι τους Βασιλείς! Κάθε είδους όμως. Και αυτό στην Ελλάδα είναι δοκιμασμένο. Ακόμη και τους ψεκασμένους της αρχής του σημερινού σχολίου. Καθώς προ εβδομάδων ψεκασμένοι μητροπολίτες, ιερείς, ιερομόναχοι, παλαιοημερολογίτες, και προπαντός πολυπληθές ακροατήριο ψεκασμένων ψηφοφόρων, στο όνομα της αληθινής πίστης του Χριστού, ως μαχητές, παρέσυραν κόσμο στην μετάδοση του κορωνοϊού και σκόρπισαν κυριολεκτικά θάνατο. Οι μάρτυρες του Ισλάμ ή οι κοινοί τρομοκράτες είναι συγκριτικά λιγότερο επικίνδυνοι. Διότι συνήθως είναι αναγνωρίσιμοι εξωτερικά και ενεργούν στο όνομα του πολέμου. Ενώ οι δικοί μας, στο όνομα της αγάπης.
Έτσι έφθασαν στο σημείο, ψεκασμένοι και ψεκασμένες, ακόμη και να συγκροτήσουν αστυνομία, ζώνες εμπορίου free of covid, δηλαδή στασιάζοντας να συγκροτήσουν μια «υπάλληλη» Ελλάδα, ένα δικό τους κόσμο. Στο πλαίσιό του, συνέλαβαν και ένα γυμνασιάρχη κάπου στην Πιερία, στην σκιά του Ολύμπου των δώδεκα θεών —κανείς δεν γνωρίζει εάν είναι τυχαία η επιλογή του τόπου.
Μπέρδεμα δηλαδή.
Αν διαδίδεται ο κορωνοϊός με το σκεύος (κουτάλι) της θείας μετάληψης, πόσο περισσότερο στ’ αλήθεια μπορεί να μεταδοθεί σε εξωτερικό περιβάλλον, με χορούς, δυνατές ομιλίες αυτών που μεθούν στον δρόμο χορεύοντας, από τις εκπομπές των κλαρίνων και των χάλκινων, μέσα στο κρύο πίνοντας από το ίδιο μπουκάλι; Προφανώς το ίδιο, αν όχι πολύ περισσότερο.
ΚΑΙ ΤΟ ΜΠΕΡΔΕΜΑ χειροτερεύει στην Καστοριά, τώρα που πλησιάζουν τα Χριστούγεννα και η περίοδος των καρναβαλιών, καθώς οι ψεκασμένοι είναι πιθανόν να εμφανισθούν σαν τους καλικάντζαρους με άλλες μορφές. Και εκδοχές. Ήδη υπάρχουν τα πρώτα δείγματα και είναι ανησυχητικά: Ο Δήμος Καστοριάς, δεν έχει ματαιώσει επίσημα την διοργάνωση του καρναβαλιού. Και έτσι οι πρώτοι δοκιμαστές των αντιδράσεων, το πρώτο "μπουλούκι", ξεχύθηκαν το περασμένο Σάββατο 11 Δεκεμβρίου 2021, πιλοτικά στην Μητροπόλεως με όργανα και ένα ποτό περιφερόμενο στο χέρι. Πιλοτικά, αεροπλάνα ψεκασμών, και τώρα ο Θεός Διόνυσος —δήθεν— η υψηλή μέθεξη του καρναβαλιού της Καστοριάς vs στον συνωστισμό στις εκκλησίες και την θεία κοινωνία.
Aν διαδίδεται ο κορωνοϊός με το σκεύος (κουτάλι) της θείας μετάληψης, πόσο περισσότερο στ’ αλήθεια μπορεί να μεταδοθεί σε εξωτερικό περιβάλλον, με χορούς, δυνατές ομιλίες αυτών που μεθούν στον δρόμο χορεύοντας, από τις εκπομπές των κλαρίνων και των χάλκινων, μέσα στο κρύο πίνοντας από το ίδιο μπουκάλι; Προφανώς το ίδιο, αν όχι πολύ περισσότερο.
Kι’ όμως παρά το γεγονός ότι στον Δήμο Άργους Ορεστικού ήδη έγκαιρα ακύρωσαν τις προετοιμασίες για το ετήσιο καρναβάλι και έτσι φρόντισαν να μη δώσουν το λάθος μήνυμα, στην… μητρόπολη του νομού, την Καστοριά ο δήμος της, όχι απλώς ποιείται την νήσσαν. Αλλά εκπέμπει μηνύματα στην αντίθετη κατεύθυνση. Κλείνει το μάτι σε όσους έχουν επιθυμήσει και στερηθεί τα καρναβάλια, το ξεφάντωμα, εκμεταλλευόμενος την ανάγκη των πολιτών για έκφραση και γλέντι. Αλλά ταυτόχρονα κλείνει το μάτι και σε ψεκασμένους και αντιεμβολιαστές. Από την σκιά του Ολύμπου να μετακινηθούν στα μέρη μας. Τους ενθαρρύνει να συμπτυχθούν με τους απλούς νοσταλγούς και έτσι, ο κορωνοϊός να κάνει νέα επιδρομή στην πόλη της Καστοριάς.
Περσινή διαφήμιση της επίσημα κηρυγμένης από τον δήμο, covid-free Καστοριάς |
Στην Καστοριά οι ψεκασμένοι δεν ήταν ποτέ λίγοι. Με σύμμαχο την συνωμοσιολογία βρήκαν και άλλες εκφράσεις. Όπως και προβεβλημένους εκπροσώπους.
Ο ΔΗΜΟΣ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ όχι μόνο δεν ακύρωσε τις προετοιμασίες για το ετήσιο καρναβάλι, αλλά μιμούμενος κακότροπα τις επιπόλαιες παραινέσεις της κυβέρνησης για λειτουργία της αγοράς και τα συναφή, συνεχίζει να διοργανώνει τις εκδηλώσεις. Πότε με τον συνωστισμό με την αφή του χριστουγεννιάτικου δένδρου στην πλατεία Ομονοίας «την καρδιά του ιστορικού κέντρου» της Καστοριάς όπως αρέσκονται να περιγράφουν την έρημη περιοχή και έτσι να έχουν ήσυχη την συνείδησή τους (η όλη κατάσταση αρχίζει να θυμίζει κάτι αναβιώσεις που γίνονται εν είδει μνημοσύνου σε χαμένες πατρίδες). Πότε με την λιμνοπολιτεία, πότε με τις πολυδιαφημιζόμενες συναυλίες απόψε και αύριο στο πάρκο ολυμπιακής φλόγας. Διότι όλα αυτά διοργανώνονται για να συμμετάσχει κόσμος, να μαζευτεί πλήθος. Να το φωτογραφήσουν για το προεκλογικό υλικό τους. Για το βάθρο των πεπραγμένων τους «ήταν δέσμευση και έγινε πράξη»
Αδιαφορούν για τις συνέπειες και την υγειονομική επιβάρυνση στην ήδη βεβαρημένη Καστοριά. Κλείνουν το μάτι στους ψεκασμένους. Γνωρίζουν εκ των προτέρων άλλωστε, ότι κανείς τους στο τέλος δεν θα υποβληθεί σε κυρώσεις και δεν θα τιμωρηθεί. Στην Ελλάδα η απονομή της δικαιοσύνης παρουσιάζει ούτως ή άλλως μεγάλα κενά και τρύπες όταν οι ευθύνες αφορούν κληρικούς, πολιτικούς και ταραξίες.
Μάλιστα οι πιλοτικές έξοδοι "μπουλουκιών" ίσως αποτελούν ένα έναυσμα ώστε στο τέλος ο Δήμος Καστοριάς απλά να ακυρώσει την επίσημη «αιγίδα» του, την θεσμική διοργάνωσή του. Να φανεί το όλο εγχείρημα ως ένδειξη πηγαίου αυθορμητισμού και του ταπεραμέντου, την στιγμή που η χώρα θρηνεί ήδη 20.000.
Oι γυναίκες και άνδρες της δημόσιας ζωής στην Ελλάδα, δεν φημίζονται για την υπευθυνότητά τους. «Ανοικτές» αγορές για την κυβέρνηση, «παίρνω το ρίσκο» για την αξιωματική αντιπολίτευση, το αποτέλεσμα είναι ένα και το αυτό. Η Καστοριά να κινδυνεύει να βρεθεί στο έλεος μιας νέας μορφής ψεκασμένων και του κορωνοϊού. Αυτή την φορά δεν θα είναι υπεύθυνη η Εκκλησία με τα διφορούμενα μηνύματά της. Αλλά αποκλειστικά η πολιτεία και η τοπική αυτοδιοίκηση. Θα είναι σαν να γνωρίζουν ότι πολεμικά αεροσκάφη θα βομβαρδίσουν (και δεν θα ψεκάσουν απλά) και παρά ταύτα να ενθαρρύνουν και όχι απλά να σιωπούν, σε γλέντια και ξεφαντώματα στου δρόμους και τις πλατείες. Άλλωστε το λέει και το τραγούδι «κι αν δεν σε δω πεθαίνω καλέ».
(*) Ισότητα μεταξύ ίσων [εμπνευσμένο από το γνωστό "primus inter pares" πρώτος μεταξύ ίσων, του επισκόπου της Ρώμης]
Δημοσιεύθηκε την ΟΔΟ στις 19 Δεκεμβρίου 2021, αρ. φύλλου 1106.
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΦάτε ότι προλαβαίνετε Γιάνη και λοιπός [....] λιγότερος από ένας χρόνος σας έμεινε.
ΑπάντησηΔιαγραφήhttps://diavgeia.gov.gr/doc/6%CE%92%CE%A4%CE%9E%CE%A9%CE%95%CE%A5-27%CE%9B?inline=true