ΟΔΟΣ 28 Ιουνίου 2012 | 648 |
Μέρες που είναι -έξι μήνες περίπου μετά τα καρναβάλια- και δεν έχει πάψει να στροβιλίζει στο μυαλό μου, η ίδια και η ίδια ιστορία. Ήταν μια φορά και ένα καιρό μια Kαστροπολιτεία με λίμνη, που είχε νέους κυβερνήτες και μαζί με αυτούς δεχόταν υποχρεωτικά και τις εξοχότατες συζύγους τους. Όχι όλες, αλλά σίγουρα μερικές. Ίσως και μόνο μία: την «ανώτερη». Μπορεί ειδικά αυτή η τελευταία να μην είχε εκλεγεί από κανένα, ούτε και να απηχούσε απαραίτητα τις ίδιες αντιλήψεις με τον εκλεγμένο κυβερνήτη σύζυγό της. Μπορεί όμως και να της απηχούσε. Ποιος ξέρει άραγε.
Σημασία έχει ότι η κυρία, είχε πια ένα ξεχωριστό αέρα. Και μαζί το απαραίτητο θάρρος και θράσος. Μόνο έτσι μπορώ να εξηγήσω την εικόνα του αφηγήματος: Ήταν μέσα στα καρναβάλια, στις καλύτερες στιγμές κεφιού όταν είδα -όχι μόνο εγώ αλλά και πολλοί άλλοι γύρω μου- τον κυβερνήτη να πλησιάζει μια παρέα με εύθυμους καρναβαλιστές, και να εύχεται με σύνεση τα δέοντα για τις γιορτές και τα καρναβάλια.
Λίγο μετά, όμως, είδα -είμαι σίγουρος γι’ αυτό- την μη εκλεγμένη σύζυγο του κυβερνήτη να πλησιάζει ειδικά ένα απ’ αυτούς που χόρευαν και γλεντούσαν -ήταν ολοφάνερη η ευθυμία- και σε ελάχιστα δευτερόλεπτα, το σκηνικό άλλαξε. Την άκουσα να ισχυρίζεται ότι οι Καστροπολίτες είναι γύφτοι και ότι είναι ανίκανοι που χρειάζονται άλλους ικανούς για να τους κυβερνήσουν. Και γι’ αυτό τον λόγο ήρθαν «αυτοί» που θα κάτσουν πάνω από το σβέρκο τους.
Η αλήθεια είναι ότι σάστισα. Νόμιζα ότι παράκουγα. Ώσπου την είδα -όχι μόνο εγώ αλλά και μερικοί άλλοι- να επικαλείται δείχνοντας συγκεκριμένο στοιχείο της γυναικείας ανατομίας, ισχυριζόμενη φωναχτά, ότι ΕΚΕΙ τους έχει γραμμένους τους Καστροπολίτες.
Ύστερα, έγινε ένα σούσουρο μια αναταραχή είναι αλήθεια. Αλλά σύντομα η παρέα προχώρησε. Προχώρησε όμως -χωριστά και η κυβερνητική σύζυγος. Την ξανάκουσα να φωνάζει στο αυτί κάποιας άσχετης το πού τους έχει γραμμένους τους Καστροπολίτες.
Μετά από μερικές ημέρες η παρεξήγηση λύθηκε. Μάλιστα υπάρχουν αποδείξεις ότι η κυβερνητική σύζυγος ζήτησε και συγνώμη στο τέλος. Έδωσαν τα χέρια και νόμιζα ότι το κακό όνειρο, τέλειωσε.
Γελάστηκα όμως. Από τότε, σποραδικά βέβαια, αλλά αρκετά συχνά μάθαινα ότι η εν λόγω δεν σταματούσε να αντιστρέφει τα πράγματα και να κατασυκοφαντεί. Ίσως να αγνοεί βέβαια ότι την είδαν και την άκουσαν μάτια και αυτιά τρίτων και όχι μόνο.
Δεν ξέρω αν ο κυβερνήτης -δεν νομίζω πάντως- συμφωνεί με όλα αυτά, αλλά να, τώρα μέσα στο κατακαλόκαιρο, -δεν μπορώ να βεβαιώσω ότι οι ζέστες είναι εντελώς άσχετες, την είδα και την ξανάκουσα. Σε δημόσιο χώρο, μεταξύ τυρού και αχλαδιού σε ένα λουκούλλειο δείπνο -απ’ αυτά που πληρώνουν οι υπήκοοι για να ζουν αυτοί καλά- να διαστρέφει και να βρίζει. Να απειλεί πογκρόμ επαγγελματικής φύσης σε βάρος του Καστροπολίτη, που πολύ την πειράζει που υπερασπίστηκε τους ομοίους του. Και να επικαλείται την επιβεβαίωση, προσώπων άσχετων με οποιοδήποτε περιστατικό, που όμως σταδιοδρομούν ως κατ’ επάγγελμα αυλικοί, έτοιμοι να βεβαιώσουν ακόμη και ένα ψέμα, ενώ υποτίθεται ότι λάτρευαν την Καστροπολιτεία και τους Καστροπολίτες τους οποίους η κυβερνητική σύζυγος, χαρακτηρίζει γύφτους και ανίκανους και συχνά γράφει εκεί που έδειχνε, όπως συνηθίζει από χρόνια τώρα μαθαίνω. Καθώς και κανά -δυο κόλακες- που καμμιά σχέση με αμνούς και ερίφια δεν έχουν αλλά παριστάνουν τους γιατρούς και τους ψυχίατρους – προφανώς μέχρι να τους έρθει σφυριχτή καμιά δίωξη στο κεφάλι.
Αυτή είναι η ιστορία μου και ονόματα δεν μπορώ να πω. Μόνο για συμπτώσεις προς το παρόν, εντελώς συμπτωματικές και τυχαίες. Μέχρι την επόμενη φορά φυσικά. Αν ξαναδώ αυτό το απίστευτο θέαμα να επαναλαμβάνεται full pension πληρωμένα όλα τα έξοδα της ανωτάτης κυβερνητικής συζύγου να γράφει εκεί που δείχνει τους υπηκόους της, γύφτους ή όχι, ανίκανους ή όχι.
Δημοσιεύθηκε στην ΟΔΟ 28 Ιουνίου 2012, αρ. φύλλου 648.
Η γυναίκα του Καίσαρα δεν πρέπει μόνο να είναι τίμια αλλά και να φαίνεται τίμια.
ΑπάντησηΔιαγραφή(ρητό)
Λίγα γράφεις. Πάλι ευγενικός μου είσαι. Στο τσαφ είναι, και γι' αυτήν κυρία, να απεργήσουν πάλι οι δημοτικοί υπάλληλοι.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠίου-Πίου οι κυρίες!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠροσοχή! Μιλούν οι κύριοι...
ΑπάντησηΔιαγραφήΕπιτέλους ένα φρένο μπήκε στην ταπείνωση των Υπαλλήλων του Δήμου Καστοριάς.
ΑπάντησηΔιαγραφήΥπό γυναικός άρχεσθαι ύβρις αν ανδρί είη εσχάτη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔΗΜΟΚΡΙΤΟΣ
(Το να εξουσιάζεται ένας άντρας από μια γυναίκα, είναι ο μεγαλύτερος εξευτελισμός)
Ό,τι κι αν είναι η γυναίκα του Καίσαρα κι όπως κι αν φαίνεται, στο τέλος θα τ' ακούσει από πλυμένους κι άπλυτους.
ΑπάντησηΔιαγραφή(ρητό και κατηγορηματικό)
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕγώ ξέρω μία άλλη, φαντάζομαι ότι είναι άλλη καλλονή, που όταν τα τσούκσει λίγο, χ[.....] στην ψύχρα τα... όποιου γουστάρει, καταλάβατε τι εννοώ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓιατί αν γράψω [.....] θα το κόψει η ΟΔΟΣ:-)
Και κάθεστε; Στην πυρά κατευθείαν !
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο σπίρτο όμως να τ' ανάψουν οι χουφτωθέντες...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ ΟΔΟΣ παρακαλεί θερμά τους αναγνώστες να είναι πιο κόσμιοι στα σχόλιά τους.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠαρακαλώ, κύριοι! Με το παραμύθι κληθήκαμε να ασχοληθούμε και όχι να βρούμε ευκαιρία για κουτσομπολιό. Ας μην παραβλέπουμε επιτέλους ένα τόσο ωραίο κείμενο από εγωιστικά ή επιθετικά κίνητρα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο επίπεδο και η συμπεριφορά της κυρίας είναι γνωστό σε όλους τους [....]. Απλά κάνουμε υπομονή, ώσπου να ξεχειλίσει το ποτάμι, όπως ξεχείλισε με την [....] και σύσσωμοι κατεβήκαμε στους δρόμους διαμαρτυρόμενοι εναντίον της.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτή όμως… γαργάρα…
Επιτέλους άρχισαν να γίνονται τα νέα πικάντικα, εγώ δεν είχα πάρει χαμπάρι στο μεταξύ, αθώα ψυχή βλέπεις. Όμως ρώτησα μια παλιά μου φίλη και μου είπε πως η Λουκρητία Βοργία στα νιάτα της, ήταν golden girl, if you know what I mean
ΑπάντησηΔιαγραφήΡαδιούργος! (μμμμμ μου αρέσει)
ΑπάντησηΔιαγραφήΠάντως, η προηγούμενη Κυρία, που κατέλαβε την θέση της κυρίας, ήταν Κυρία!
ΑπάντησηΔιαγραφήΓίνε σαφης ρε φιλε, γιατί άμα ειναι να λει ο καθενας εδω μέσα μόνο τι του αρεσει θα γινει του κουτρούλη ο γάμος!
ΑπάντησηΔιαγραφή@ Δούκισσα
ΑπάντησηΔιαγραφήΧαίρομαι όταν αναγνωρίζεται το καλό ...
Για να μην γίνει του Κουτρούλη ο γάμος:
ΑπάντησηΔιαγραφή-Με το όνομα "Λουκρητία Βοργία" αποδίδεται συνηθέστερα ως χαρακτηρισμός ατόμου ραδιούργου.
-Η Κυρία Κυρία είναι η τέως Κυρία, όχι η νυν κυρία.
-Το golden girl δεν καταλαβαίνω....
Ευρηματική αλληγορία! Μόνο σε ένα σημείο σκόνταψα. Δεν πιστεύω το "Καστροπολίτης" να προκαλέσει συνειρμό με το "Μ...πολίτης" και να βρουν πάλι τη "χαρά" τους όσοι κατηγορούν μια (και άλλες βεβαίως, βεβαίως) γυναίκες... θου Κύριε!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑνώνυμος 10 προς Ανώνυμο 12
ΑπάντησηΔιαγραφήΕΛΗΦΘΗ. OVER !
Αααα, κατάλαβα, τώρα εξηγούνται και κάποια άλλα, κάτι παρόμοιες συμπεριφορές κάποιων αυλικών, θες σε δουλοπρέπεια, θες σε γλίστρημα ως τις αμυγδαλές, έχουν όλα το νόημά τους τελικά τα πράγματα, τίποτε δεν είχε τυχαίο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ Λουκρητία Βοργία ήταν Μεγάλη Δούκισσα και Πριγκίπισσα ιταλικών πόλεων και περιοχών, πασίγνωστη για την ομορφιά της, τους σκανδαλώδεις έρωτές της αλλά και για τα εγκλήματα στα οποία φέρεται να είχε αναμειχθεί.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο μοναδικό τυχαίο στην περίπτωση, είναι ότι αυτοί τυχαία βρεθήκανε στην εξουσία.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠολύ Βικιπαίδεια διαβάζεις!
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι Βοργίες ήταν μια από τις πιο μισητές δυναστείες της Ιστορίας. Ισπανικής καταγωγής, σημάδεψαν μια ολόκληρη εποχή για την Καθολική Εκκλησία και για τα ιταλικά κράτη. Ανέτρεψαν ηγεμόνες και κατέλυσαν ηγεμονίες, χρησιμοποίησαν την παπική εξουσία ως όπλο για ιδιοτελείς σκοπούς και σφυρηλάτησαν έναν μύθο βασισμένο στη διαφθορά και στα πιο διεστραμμένα εγκλήματα.
Τα ίδια λέμε βρε, μόνο που εγώ βαριόμουν να ψάξω και να γράψω
ΑπάντησηΔιαγραφήΜε πόνο ψυχής, Ανώνυμε, αλλά σαν πολύ δεν άργησες να το καταλάβεις; Ευτυχώς που ο άμεσα ενδιαφερόμενος το μαθαίνει πάντοτε τελευταίος κι έτσι γλεντάω και με τον Καστροκοπρίτη, sorry, Καστριπολίτη ήθελα να πω!
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ (μπορεί και) συνταξιούχος συνάδελφος σου
Οι Βοργίες χρησιμοποίησαν την Καθολική Εκκλησία, οι δικοί μας τον Μ...πολίτη (ορίστε ο συνειρμός). Και να το "τυχαίως" που βρέθηκαν στην εξουσία, και το «τυχαίο» του καπελώματος της «Αλεξιάδας» από τα ράσα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίχα δίκιο τελικά εγώ που μίλησα για τους Βοργίες απ΄ την αρχή. Απλά δεν είχα ιδέα για το πόσο καλή ήταν η επιλογή μου, τώρα άρχισα να ξεστραβώνομαι. Βέβαια εκείνο με τη σχέση εκκλησίας και κράτους το σκέφτηκα, και μου ρθε στο νου εικόνα χειροφιλήματος από Λουκρητία σε πάπα στην Αλεξιάδα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤι σου κάνει ένας συνειρμός λοιπόν αγαπητέ μου!
Ας μην ξεφεύγουμε από το θέμα μας. Για την Αλεξιάδα έχουμε όλοι να γράψουμε πολλά, αλλά τώρα ας επικεντρώσουμε το ενδιαφέρον μας στο άρθρο αυτό καθαυτό, ώστε να γίνει εποικοδομητικός διάλογος και να μείνουν ωφέλιμα συμπεράσματα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗσυχία δεν θα βρούμε ποτέ σ' αυτήν την πόλη;;;;
ΑπάντησηΔιαγραφήΜας έφυγε ο Αλέξιος, μας ήλθε η Αλεξιαδα !!!!!
Γι' αυτό βρίσκω αυτό το παραμύθι διαχρονικό και άκρως διδακτικό !
Από που είναι η Λουκρητία και μιλάει για γύφτους;
ΑπάντησηΔιαγραφήΤέλεια η επιλογή σου για τους Βοργίες!
ΑπάντησηΔιαγραφή-Το χειροφίλημα στον Πατριάρχη το είδες;
Αυτό το παραμύθι τελικά θα βοηθήσει πολύ κόσμο. Ίσως και το δημοσίευμα βοήθησε τους υπαλλήλους να ξεσηκωθούν για την άλλη Κυρία.
Εσείς μπορεί και να το ξενυχτήσετε απόψε, αλλά εγώ πάω για ύπνο και αύριο που είναι Κυριακή ελπίζω να γράψω ένα σωστό σχόλιο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλό ξημέρωμα !
Ωραίο κι' αυτό με τον Αλέξιο και την Αλεξιάδα. Και όλα μαζί δένουν με την Λουκρητία και την αυλή της.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜη βιάζεστε να γράψετε με Κ κεφαλαίο τις κυρίες. Ευτυχώς δεν είναι όλες ίδιες. Τα μάτια μας ανοιχτά, παίδες !
ΑπάντησηΔιαγραφήΌχι, δεν είχα την υπομονή να δω το ιβεντ με τον πατριάρχη, έχω ευαίσθητα νεύρα και ο γιατρός είπε να αποφεύγω τις συγκινήσεις. Σε πιστεύω όμως, είναι σαν το βλέπω μπροστά μου, την πανούργα. Είναι κάτι μεταξύ αγίας και αμαρτωλής.
ΑπάντησηΔιαγραφή"Παίδες εν καμίνω"
ΑπάντησηΔιαγραφήμάς βλέπω σε λίγο.
Η Λουκρητία γεννήθηκε στα πέριξ της Ρώμης, δηλαδή στα πέριξ της λίμνης.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι να μην ξεχαστεί και η επίσκεψη της εκκλησίας, της αυλής με συζύγους και ουρές στον πατριάρχη για να του δώσουν το προσκλητήριο στο χέρι.
ΑπάντησηΔιαγραφήΞεχάσατε να πείτε κάτι για το φαγοπότι όμως.
Σαν σήμερα Αδόλφος Χίτλερ εκδίδει διάταγμα, με το οποίο υποβιβάζει τους Εβραίους στο καθεστώς του υπανθρώπου. Κάτι μου θυμίζει αυτό σε σχέση με την δική μας Λουκρητία.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλέ δεν τον λυπάστε λίγο τον καημένο τον Δήμαρχο; Σκέφτεστε τι κρεββατομουρμούρα έχει ν' ακούσει; Συμμαζευτείτε, μην καλέσω τον γιατρό της διπλανής ανάρτησης, να σας κανει ψυχαναλυση ή ψυχοθεραπεία!
ΑπάντησηΔιαγραφήΉ μήπως το χρειάζονται περισσότερο οι ήρωες του παραμυθιού; τώρα που το σκεφτομαι...
Μήπως Ε.Μ. σε λένε Ειρήνη Μισκία?
ΑπάντησηΔιαγραφήΝα λυπηθούμε τον Δήμαρχο?
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν είσαι με τα καλά σου Ε.Μ.!!!!!
Άντε, καλέ, για ύπνο και μη μού κάνεις τον Πουαρώ νυχτιάτικα. Αφήστε και καμιά γυναίκα στην ησυχία της. Όνειρα γλυκά και ασκανδάλιστα !
ΑπάντησηΔιαγραφήΝομίζω πως χρειάζεται στο σημείο αυτό μια ανακεφαλαίωση όσων ειπώθηκαν, για να δούμε που φτάσαμε και να συμπληρώσουμε στοιχεία. Αλλά εγώ δεν ξέρω πολλά και δεν μπορώ να δώσω το κατάλληλο ζουμί στην αφήγηση. Ποιο καλό παιδί θα κάνει περίληψη και δίδαγμα;
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια το φαγοπότι να συμπληρώσω, τους έχω δει και γω να δειπνούν πλουσιοπάροχα με φίλους και καλεσμένους, πάλι στα καρναβάλια ήτανε, και θυμάμαι τον Καίσαρα να φωνάζει και να βαράει τα τραπέζια, όπως κατά κανόνα κάνει όταν θυμώνει το πουλάκι μου, είναι πολύ ευέξαπτο βρε, γιατί ο επίτιμος καλεσμένος του Γ.Μ. δήμαρχος της Θ., προτίμησε να παρατήσει το τραπέζι και να πιάσει κουβέντα έναν μέλλον υποψήφιο δήμαρχο. Σκύλιασε ο Καίσαρας σας λέω.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕπίσης παλιότερα, όταν η Λουκρητία είχε […….] στην κεντρική οδό της Ρώμης, δεν είχε […….] ποτέ και σε κανέναν, ε να μην αλλάξουν τσέπη οι λίρες μέσα στην οικογένεια.
Επίσης, καλά δεν λέω και κανα νέο αλλά μπορεί να μας διαβάζουν και ξένοι και οφείλουμε να δίνουμε ολοκληρωμένη την εικόνα, δεν […….] ποτέ για ψώνια, ποτά, ρούχα, εστιατόρια κτλ. και αυτή και αυτός και όλη η αυλή, οι κόλακες και τα γιουσουφάκια. Με την απειλή του κακού […….] που θα έρθει και θα τους τιμωρήσει για ανυποταγή στους ανωτέρους με βουρδούλισμα στην πλατεία.
Μα τι ωραίος που είναι ο Μεσαίωνας, λατρεύω τις ίντριγγες!
Μουσικό διάλειμμα !
ΑπάντησηΔιαγραφήhttp://www.youtube.com/watch?v=ok-QNMUkJQw
Χίλιος φορές ο Αλέξιος, παρά η Αλεξιάδα!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΜου άρεσε το μουσικό διάλειμμα. Ώρα για δουλειά τώρα!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΩραιότατο το παραμύθι ! Παντός καιρού...
ΑπάντησηΔιαγραφή@ Δούκισσα
Σε παρακαλώ, χρυσή μου, αν θέλεις να είσαι σύμφωνη με το πνεύμα της καθ' ημάς Ανατολής, υπόγραφε ως Δούκαινα. Εκτός εάν εμπιστεύεσαι περισσότερο τα εξ Εσπερίας φώτα...
@ Augusta
ΑπάντησηΔιαγραφήΣιγά μην υπογράφω και ως Karagöz, για να είμαι απόλυτα ταυτισμένη με την καθ' υμάς Ανατολή!
Δική σας όλη, να την χαίρεστε!
Εξ άλλου αυτή την καθ' υμάς Ανατολή, που κυριαρχεί στην "Καστροπολιτεία", σχολιάζουμε.
Ποιος ακούει πάλι τις φεμινίστριες να ξεφωνίζουν... ότι κάθε γυναίκα που έχει άποψη και το θάρρος της γνώμης της την βάζουν στο στόχαστρο και λοιπά γνωστά και συνηθισμένα. Δε λέω. Συμβαίνει κι αυτό. Στην περίπτωσή μας όμως δεν πρόκειται για γεγονός όπου μια γυναίκα υπερασπίζεται δικαίως τη δράση της, αλλά για "αντιποίηση Αρχής" διά της πλαγίας οδού.
ΑπάντησηΔιαγραφήΏσπου έφερε το θέμα ο γράφων στην ευθεία "ΟΔΟ" με εύσχημο τρόπο. Συγχαρητήρια !
Το πιο εύκολο είναι να προσάψουν οι αναγνώστες στον γράψαντα "μισογυνισμό" και να ξεμπερδεύουν μια ώρα αρχίτερα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜε μια δεύτερη όμως ανάγνωση διαφαίνεται ότι ο σκοπός του δεν είναι να κατηγορήσει συλλήβδην τις "επώνυμες" γυναίκες (σαν να μην έχουμε οι υπόλοιπες όνομα...), αλλά να στηλιτεύσει συμπεριφορά απάδουσα, προς γνώσιν και συμμόρφωσιν.
Το ευτύχημα είναι ότι δεν καταντά φτηνό κουτσομπολιό και κακόβουλη κριτική.
@ Δούκισσα
ΑπάντησηΔιαγραφή(όπως η λαϊκή τραγουδίστρια;)
Δεν "φταίει" κανείς άλλος... Εκείνες οι Ρωμιές Αρχόντισσες, που τις παντρέψανε στη Δύση και πήραν μαζί τους προίκα τα ήθη της Πόλης, για ν' ανοίξουν τα μάτια τους οι Φράγκοι... Γι' αυτό έχεις το θράσος και μιλάς έτσι εσύ τώρα.
Μάς χαρίζεις την Ανατολή; Είναι κτήμα σου;
Εύστοχα τα σχόλια του Βασιλείου και της Αθηνάς.
ΑπάντησηΔιαγραφήΘεωρώ δείγμα σωφροσύνης το ότι πολίτης ελέγχει συμπεριφορά ανάρμοστη προς συμπολίτες του και μάλιστα σε δημόσιο χώρο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι δεν χρεώνω ανωριμότητα και ανευθυνότητα στους ίδιους, που δεν απάντησαν αυτοπροσώπως στην κυρία, αλλά επαναπαύθηκαν να βγάλει το φίδι από την τρύπα άλλος για λογαριασμό τους.
Είναι αρετή του λόγου ότι τα γεγονότα αποδίδονται με τη μορφή παραμυθιού, γιατί έτσι αφήνονται στην "σκιαγραφούμενη" τα περιθώρια αλλαγής νοοτροπίας και συμπεριφοράς.
"Ο Σουλτάνος, η Σουλτάνα και οι ραγιάδες"
ΑπάντησηΔιαγραφή