ΜΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ αξίζει όσο 1000 λέξεις συνηθίζεται να λέγεται. Ωστόσο η σημερινή φωτογραφία της πινακίδας στο μνημείο του μενδρεσέ, αξίζει πολύ περισσότερες. Όχι μόνο διότι αποτυπώνει την απογοητευτική κατάσταση της Καστοριάς, όσο κι’ αν δεν έγινε έως τώρα αντικείμενο προσοχής ή κριτικού σχολιασμού. Αλλά προπαντός επειδή προκαλεί και εγείρει.
ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ σχετικά με το πώς είναι δυνατό και ποιος ευθύνεται για το γεγονός ότι ενώ με βάση άλλη πινακίδα στο ίδιο κτήριο, που πληροφορούσε το φιλήστορ και φιλοθέαμον διερχόμενο κοινό για διάθεση και χρήση τεράστιας για την εποχή εκείνη χρηματικής πίστωσης – 67.000.000 δρχ. επί δημαρχίας κ. Δ. Παπουλίδη – στην διάρκεια της οποίας είχε χρηματίσει αντιδήμαρχος και δημοτικός σύμβουλος ο σημερινός δήμαρχος κ. Εμ. Χατζησυμεωνίδης, για την συντήρηση του μνημείου, παρά ταύτα σήμερα να προκαλείται κίνδυνος από καταπτώσεις. Και να μην ελέγχεται κανείς ή τίποτε γι’ αυτή την κατάσταση.
ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ μέχρι πότε, ο δημοτικός πολιτισμός, θα κρύβει τις μακροχρόνιες (εννοείται ότι το σχόλιο δεν αφορά μόνο την απερχόμενη δημοτική αρχή) ευθύνες, παραλείψεις και ανικανότητες, με τέτοιες πινακίδες που… αντιστρέφουν το βάρος της ευθύνης και το γυρίζουν στο πρόσωπο, των πολιτών. Καλά οι εκλεκτοί δεν θα ευθύνονται ποτέ και για τίποτε; Τόσο ανεύθυνοι είναι;
ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ σχετικά με το πώς είναι δυνατό να έχει κατασκευαστεί η κλίμακα (σκάλα) και μάλιστα πρόσφατα, χωρίς να ληφθεί υπ’ όψη αυτός ο κίνδυνος, που ουσιαστικά την αχρηστεύει, διότι η θέα της πινακίδας όχι μόνο αποτρέπει την χρήση της σκάλας αλλά και την αχρηστεύει, δεδομένου ότι η σκάλα είναι καγκελόφρακτη σε όλο της το μήκος, με μόνο ένα μικρό άνοιγμα απέναντι από την είσοδο του μενδρεσέ, και προσομοιάζει με παγίδα (φάκα) για κάθε… ριψοκίνδυνο. Και ενώ ταυτόχρονα λόγω της στένωσης του οδοστρώματος, αποκλείεται ή είναι το ίδιο επικίνδυνη η χρήση του δρόμου.
ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ σχετικά με το αν ο κίνδυνος προκαλείται μόνο σε Έλληνες, ελληνόφωνους ή ελληνομαθείς διερχόμενους (δεν θα έπρεπε να υπάρχει και μια αγγλική επιγραφή τουλάχιστον;) και όχι στους… «χιλιάδες» επισκέπτες και θαυμαστές της απαράμιλλης ομορφιάς της Καστοριάς -όπως την αφήνουν τα πολλά χρόνια αδιαφορίας των δημοτικών αρχών της- και ιδιαίτερα τους τούρκους τουρίστες (παρόλο το «τουριστικό ρεύμα προς την Καστοριά που θα δημιουργούσαν με τους Τούρκους και ιδιαίτερα με τους ανταλλαγέντες της συνθήκης της Λωζάννης» όπως υποστήριξαν κατά την επίσκεψή τους στην Κωνσταντινούπολη οι κ.κ. Χατζησυμεωνίδης, Πολυγιάννης και Τσαϊρίδης).
ΕΚΤΟΣ ΚΙ ΑΝ πρόκειται για πράξη αντίστασης ή εκδίκησης για τον οθωμανικό ζυγό με πιθανά υποψήφια θύματα τους ανυποψίαστους επισκέπτες εξ Ανατολών και τους «ανταλλαγέντες της συνθήκης της Λωζάννης».
ΑΞΙΖΕΙ λοιπόν και είναι σπουδαίο διατηρητέο η πινακίδα. Για να θυμάται ο τόπος, τι κατά καιρούς είχε. Τι έχασε, και τι θα προσέλθει.
ΓΙΑΤΙ τελικά ξοδεύτηκαν τόσα χρήματα για ένα έργο του οποίου η χρήση εγκυμονεί κινδύνους από το εφαπτόμενο μνημείο; Για το οποίο μνημείο ξοδεύτηκαν πολλαπλάσια χρήματα για να… μην είναι επικίνδυνο.
ΥΓ. Εκτός κι αν εννοούν κίνδυνο καταπτώσεως των πεζών, επειδή τα σκαλοπάτια είναι εντελώς άνισα, οπότε η πινακίδα χρειάζεται χρησμό και μάντη προκειμένου να ερμηνευτεί.
Δημοσιεύθηκε στην ΟΔΟ στις 10 Ιουλίου 2014, αρ. φύλλου 748
Σχετικό κείμενο για την Διοικητηρίου:
Γέμισε η Καστοριά ΕΡΕΙΠΙΑ ........
ΑπάντησηΔιαγραφή"...διάθεση και χρήση τεράστιας για την εποχή εκείνη χρηματικής πίστωσης – 67.000.000 δρχ. επί δημαρχίας κ. Δ. Παπουλίδη – στην διάρκεια της οποίας είχε χρηματίσει αντιδήμαρχος και δημοτικός σύμβουλος ο σημερινός δήμαρχος κ. Εμ. Χατζησυμεωνίδης, για την συντήρηση του μνημείου, παρά ταύτα σήμερα να προκαλείται κίνδυνος από καταπτώσεις. Και να μην ελέγχεται κανείς ή τίποτε γι’ αυτή την κατάσταση".
ΑπάντησηΔιαγραφή-Πού πήγαν εκείνα τα χρήματα τα οποία ήταν εννοείται διατέθηκαν για την αναστήλωση του μεντρεσέ;
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΝώντα, αυτό το "Αει" στο τέλος είναι το αρχαίο αεί ή όπως λέμε άει της αγάπης μαχαιριά ;
ΑπάντησηΔιαγραφή@5
ΑπάντησηΔιαγραφήΝομίζω αγαπητέ-ή μου Λ.Λ. η "κατάπτωση" πάει γάντι με το άρθρο, την Δημοτική Αρχή και την Καστοριά:
Λεξικό της κοινής νεοελληνικής:
κατάπτωση η [katáptosi]: 1α. εξάντληση των σωματικών ή ψυχικών δυνάμεων, μεγάλη αδυναμία: Ο συνεχής πυρετός τού έφερε μεγάλη ~. Tα μεγάλα προβλήματα που αντιμετωπίζει του προξένησαν μεγάλη ψυχική ~. β. πτώση σε ένα πολύ χαμηλό ηθικό, πνευματικό ή κοινωνικό επίπεδο, απώλεια της ηθικής, πνευματικής ή κοινωνικής αξίας ενός ατόμου ή μιας ομάδας· ξεπεσμός, παρακμή: H αύξηση της εγκληματικότητας είναι δείγμα κοινωνικής κατάπτωσης. H ηθική ~ αυτού του ανθρώπου ήταν ραγδαία. Tι ~ είναι αυτή! 2. (οικον.) ~ εγγύησης / ποινικής ρήτρας, απώλεια.
[λόγ. < ελνστ. κατάπτω(σις) -ση, αρχ. σημ.: `πέσιμο΄]
http://www.greek-language.gr/greekLang/modern_greek/tools/lexica/triantafyllides/search.html?lq=%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%AC%CF%80%CF%84%CF%89%CF%83%CE%B7&dq
Από την στιγμή που έχουμε πολλούς ενδεκαδάτους "δημοτικούς παικταράδες", ας χρησιμοποιήσουμε και έναν ποδοσφαιρικό όρο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑργοκαρούτα: Ο πολύ αργός. Παρότι θεωρητικώς μπορεί να χρησιμοποιηθεί οπουδήποτε, η χρήση του προς το παρόν είναι αυστηρώς ποδοσφαιρική.
Η αργοκαρούτα -σπανιότερα και ο αργοκαρούτας- προκαλεί τη μήνιν εξαιτίας της έλλειψης οποιουδήποτε ίχνους έντασης και ταχύτητας στο παιχνίδι του. Συνήθως πρόκειται για παίχτες κέντρου με υψηλή τεχνική κατάρτιση ή εγκεφαλικό παιχνίδι που προσπαθούν μέσω αυτών να αναπληρώσουν την αδυναμία ή την απροθυμία τους να τρέξουν. Είναι άνω του μέσου όρου ύψους και το θέαμα του μεγάλου, συρτού διασκελισμού τους, μεγιστοποιεί αισθητικά το έλλειμμά τους. Σήμα κατατεθέν του αργοκαρούτα είναι οι συνεχείς οδηγίες προς τους συμπαίκτες του για το πού πρέπει να κινηθούν. Αυτό γίνεται με το στόμα ή με το χέρι σε στάση που ομοιάζει με στρατηγό, εξού και η αργοκαρούτα πολλάκις αποκαλείται επαινετικά προπονητής στο γήπεδο.
@06
ΑπάντησηΔιαγραφήΆρα συμφωνούμε ότι η λέξη δεν χρησιμοποιείται για άψυχα, όπως είναι οι πλίνθοι και οι κέραμοι του ιεροδιδασκαλείου.
Μια φωνή μέσα μου μου λέει ότι δεν είναι τυχαίο, αλλά οδηγήθηκε για να χτυπήσει καμπανάκι να προσέχουμε ... τα έμψυχα!
Ευχαριστώ για την προσοχή σου και τον κόπο σου!
Τα λέμε!
Καταπτώσεις:
ΑπάντησηΔιαγραφή"Πτώση σε ένα πολύ χαμηλό ηθικό, πνευματικό ή κοινωνικό επίπεδο, απώλεια της ηθικής, πνευματικής ή κοινωνικής αξίας ενός ατόμου ή μιας ομάδας· ξεπεσμός, παρακμή".
Καστοριά: όλα σε ένα.
Η ΟΔΟΣ αναρτά το σχόλιο ανωμύμου που υπογράφει ως Δημήτριος Αγιασοφίτης, αφού προηγουμένως έχει απαλείψει τις κατά την κρίση της διαχείρισης του blog ιδιαίτερα οξείες και αιχμηρές φράσεις και χαρακτηρισμούς. Η ΟΔΟΣ δεν συμμερίζεται και δεν συμφωνεί με τις απόψεις και τις προτάσεις του σχολίου, που αποτελεί ακραία και μονόπλευρη εκδοχή μιας ιστορίας, με πολλαπλές αναγνώσεις.
ΑπάντησηΔιαγραφή* * *
Δημήτριος Αγιασοφίτης είπε…
Θα περίμενε κανείς κύριο άρθρο να είναι η επέτειος θανάτου του καπετάν Μίκη Ζέζα ( Παύλου Μελά) ενός από τούς μέγιστους εθνομάρτυρες και αέναος εραστής της ελευθερίας της Μακεδονίας και οπωσδήποτε υποστηρικτής του μεγαλώματος της πατρίδος, αλλά φεύ οι σύγχρονοι γραικύλοι σαπιοκοιλιάδες αστούληδες ασχολούνται μήν τυχόν και αλλοιωθεί καμμιά μπιστούρα από το απολειφάδι της βαρβαρικής τυραννίας, του απαίσιου παιδομαζώματος από τα στίφη των […….] Tούρκων και των φόρων της δεκάτης, τον 'εμπλουτισμό' των χαρεμιών της Ανατολίας και του κάθε είδους μαρτυρίου που υφίσταντο οι πρόγονοι μας τετρακόσια χρόνια, μην τυχόν και χάσει η Καστοριά τον πακτωλό των χρημάτων από τα στίφη των Τούρκων […….] ( λέγε με τουρίστα ) που κανονικά θα έπρεπε κάθε ένας από αυτούς […….][…….] για να πατήσει το […….] ποδάρι του στα αγνά σεπτά Ελληνικά χώματα να πληρώνει την βίζα τουλάχιστον 5000 Ευρώ και να φορολογείται από το και καλά Ελληνικό νεοβαρβαρικό κρατίδιο σε ότι ξοδεύει κατά την παραμονή του επιπλέον Φ.Π.Α πλέον του 50 τοίς εκατό. Αυτά για αρχή και βλέπουμε.
Αλλά ποιός να τα κάνει αυτά; Το μισελληνικό κρατίδιο της χωματερής των Αθηνών, ή οι γραικύλοι υπήκοοι φραγκοφονιάδες αυτού του δύσμοιρου τόπου που θα έπρεπε κάτω από άλλες συνθήκες μαζί με τους φίλους τους τους μεμέτηδες να ταίζουν τα γριβάδια της λίμνης!
Έρρωσθε τουρκόπληκτοι και μη,
Dimitrios Agiasofitis
Κύριε Αγιασοφίτη,
ΑπάντησηΔιαγραφήμε τον όρο "οι σύγχρονοι γραικύλοι σαπιοκοιλιάδες αστούληδες" ποιους εννοείτε ;
* την "ΟΔΟ" ;
* τον Δήμο Καστοριάς ;
* τους σχολιαστές ;
Εάν θέλετε να σας παίρνουμε στα σοβαρά και να συνεννοούμεθα, οφείλετε να μιλάτε καθαρά και ξάστερα.
Μη σας κακοφαίνεται ύστερα η ανωνυμία των σχολιαστών, γιατί τελικά κανείς δεν μας βεβαιώνει για την ταυτοποίηση ούτε του δικού σας ονόματος στο διαδίκτυο με συγκεκριμένο πρόσωπο.
Dimitrios Agiasofitis strikes again !!!!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
ΑπάντησηΔιαγραφήαλλο ο Παυλος Μελάς κι άλλο ο Μεντρεσέ-βραχνάς!
ΑπάντησηΔιαγραφήΜην μπερδεύεις τα μπούτια σου!
Και μάθε πρωτα ελληνικά "αγιασοφίτη" μου.Η σύνταξη σου στις πεντε πρωτες αραδες ΄' ταιριάζει στη "Βούλα- μπούλα στα καλλιστεία!
[ και μην αφρίζεις τόσο . Θ΄ ανεβάσεις καμμιά πιεση !]
Ο "δημητριος αγιασοφίτης" είναι κανονικος [……..] στην απο δω μεριά...
ΑπάντησηΔιαγραφήτο [……..] είναι [ ΦΥΣΙΚΑ !!!] αυτό που χαρακτηρίζει τον ίδιον και τους ομοίους του... (κατα το "σαπιοκοιλιάς" που χάρισε στους έχοντες κάποια άλλη απο αυτόν άποψη)
Η ΟΔΟΣ παρακαλεί τους σχολιαστές να συγκρατούν τα σχόλιά τους, να τοποθετούνται επί της ουσίας των αναρτήσεων και να αποφεύγονται προσωπικά σχόλια και προσβολές, ακόμη και σε ανώνυμους σχολιαστές.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣωστο το "φιλίστωρ".
ΑπάντησηΔιαγραφήπεριέργως ...οι θέσεις του "agiotafiti " είναι ίδιες με τις θέσεις του κόμματος ...που περισσότεροι από τους μισούς του βουλευτές βρίσκονταιο στη φυλακή για σύσταση συμμορίας (κι έχουν σκοτώσει ανθρωπους, κι έχουν προκαλέσει πογκρόμ, και και "τα 'χουν πάρει" απο γιαγιάδες & παππουδες και μαγαζιά όπου πούλησαν προστασία...)
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν θα πάρουμε κυρ- agioperonosporiti μου!
"Pavlos Fyssas"
agiοtagitiko παραληρημα...
ΑπάντησηΔιαγραφήΆντε, καλέ μου άνθρωπε, στην άγια σοφίτα σου ...
ΑπάντησηΔιαγραφήΔημήτριε Αγιασοφίτη πολύ καλά τα γράφεις φίλε μου.
ΑπάντησηΔιαγραφήρε συ "αγιασοφίτη" είσαι ο ίδιος που γραφει εδω κι έκεί διάφορα;
ΑπάντησηΔιαγραφήόπως αυτό:
dimitrios agiasofitis said
Φεβρουαρίου 13, 2013 at 1:36 πμ
*** ΑΡΜΕΛ,ο Αγιασοφίτης έχει τα α*** και βάζει τα σχόλια του ενυπόγραφα ( το αν είναι σωστά ή όχι,άσε να το κρίνουν αυτοί που τα διαβάζουν ),εσύ τολμάς;!!!!
Επίσης να σου πώ πως έχω κάνει πράγματα για την πατρίδα μου και αρκετές φορές με προσωπικό φυσικό κίνδυνο που κάποιοι σαν και εσένα τα ονειρεύονται. Άντε να πούμε που μου βγήκατε όλα τα λέσια και μιλάτε.
Έρρωσθε οι ”επώνυμοι”
Δημήτριος Αγιασοφίτης
Πε μου κι όλας πως έισαι 'ο έλληνας Ράμπο σ' επικίνδυνες αποστολές" να κόψω τις φλέβες μου...
"Eρρωσθε" και "έρρωσθε"
ΑπάντησηΔιαγραφήστο τέλος μας ...ξ ε ν ε ρ ρ ω σ θ ε Dimitris Agiasofitis!
(που μου παριστανεις και τον "επώνυμο" ...Κουνια που σε κούναγε!)
Έχετε αναρωτηθεί μήπως ο αγιασοφίτης είναι πράγματι ο Ράμπο του γέλιου; Αφού κάποια σχόλια που γράφτηκαν με αφορμή δικά του μάς έκαναν να σκάσουμε στα γέλια-χαλάλι να τους γίνει (τους σχολιαστές του εννοώ)!...
ΑπάντησηΔιαγραφήΕμφανώς επηρεασμένος ο γραπτός του λόγος από τα απείρου κάλους blogs. Όπως και να το δει ο κάθε σχολιαστής εδώ μέσα, οι χαρακτηρισμοί πηγάζουν από τις καφενειακές συζητήσεις τους σαν άλλοι γραικύλοι υπήκοοι φραγκοφονιάδες και σαπιοκοιλιάδες.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυ, που ρωτάς τους σχολιαστές, ρώτησες τα γεννοφάσκια σου πως συζούσαν στην Καστοριά, Έλληνες, Τούρκοι και Εβραίοι ή κατρακύλησες από τα βουνά και "μοιράζεις" ρατσισμό και μίσος δικαιολογώντας απόλυτα την ύπαρξη των τότε τειχών;
έρρωσθε
ΑπάντησηΔιαγραφήΧαιρετισμός που σημαίνει «να είστε υγιείς» και χρησιμοποιείται στον γραπτό ή προφορικό λόγο από ελληνόψυχους, αρχαιολάτρες, παγάνες, κ.λπ. Κάτι δηλαδή σαν το «να' ναι ευλογημένο» ή το «καλό παράδεισο» των χριστιανοταλιμπάν.
"Πατριώτης" Γκάου Γκάου λοιπόν ο Dimitrios Agiasofitis
Γόντυ my dear
ΑπάντησηΔιαγραφήμη τα παρουσιάζεις απόλυτα και παραπλανείς το αναγνωστικόν κοινόν..... Clarify, please, ότι οι αρχαιολάτρες δεν είναι όλοι παγάνες ούτε όλοι όσοι εύχονται "καλόν παράδεισο" είναι χριστιανοταλιμπάν.
Υπάρχουν και καλά παιδιά στην κοινωνία μέσα, όπως εξύμνησε και ο μέγας αοιδός.
΄΄Υπάρχουν και καλά παιδιά στην κοινωνία μέσα , που έχουνε καλή καρδιά,αισθήματα και μπέσα'' που λέει και το τραγούδι αγαπητέ μου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΥπάρχουν σίγουρα καλά παιδιά με μπέσα, αλλά στο σύνολο είναι "ταλιμπανέζοι".
ΑπάντησηΔιαγραφήΝτίρλι ντίρλι ντίρλι
http://www.youtube.com/watch?v=Q4_MczA9Mr4&feature=youtube_gdata_player
στην υγειά των ψεκασμένων
Τώρα εσένα, Γοδεφρείγε, μπορεί να σ' αρέσει το τραγούδι ως αναθρεμμένο στας Ευρώπας, γιατί λέει για Άμστερνταμ, αλλά πώς να βρούμε την υγειά μας με το χασίς και την "ατμόσφαιρα" του ;
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι αφού ψάχνουμε τα καλά παιδιά στην κοινωνία μέσα, θυμήθηκα ότι υπάρχουν και κάποιοι άλλοι.
https://www.youtube.com/watch?v=ZzAj59aZTks
Μα να μην υπάρχει αίσθηση του χιούμορ; Το τραγούδι απευθυνόταν στους ψεκασμένους. Σ'αυτούς ανηκετε και θιχτήκατε;
ΑπάντησηΔιαγραφή