ΟΔΟΣ 30.12.2021 | 1108 |
Νικόλαος Γιαννουσάς
στο φάσμα της εσωστρέφειας και της διαίρεσης
[-] Η «μετάθεση» του κ. Νικολάου Γιαννουσά από την Μητρόπολη Καστοριάς στην Μητρόπολη Σιατίστης (με δικαιοδοσία και σε περιοχές που διοικητικά ανήκουν στην Καστοριά όπως το Βογατσικό) δεν είναι ακριβώς κεραυνός εν αιθρία. Αν και θα έπρεπε. Χρονικά ήλθε ως είδηση στο τέλος του 2021 οπότε και υποχρέωσε να γραφτούν εκ νέου τα σχόλια για την υπόδειξή του στα πρόσωπα του έτους.
Πρόκειται για ένα σημαντικό γεγονός που επιστεγάζει την επιλογή του από τους αναγνώστες και φίλους της ΟΔΟΥ. Διότι δεν εξηγείται τυπικά, κληρικός της Καστοριάς επί μερικές δεκαετίες, από το φυτώριο του μακαριστού Σεραφείμ, που ανήκαν στον πολύ στενό του κύκλο, ενώ πολύ πρόσφατα, ήταν υποψήφιος και διεκδίκησε την εκλογή του ως μητροπολίτης Καστοριάς, μέσα σε ελάχιστους μόνο μήνες να σκιαγραφεί.
Να αποκαλύπτει τον τρόπο με τον οποίο ένας κληρικός, όπως και ένας πολιτικός, μπορεί και να αντιλαμβάνεται την αγάπη του για την Καστοριά και τους πιστούς της: Αν εκλεγόταν μητροπολίτης θα έμενε ισόβια, τώρα όμως, την εγκαταλείπει. Όπως κάνουν οι διαδρομιστές πολιτικοί. Μετατίθενται από το ένα κόμμα, στο άλλο.
Βέβαια έχει παρατηρηθεί ότι κάθε μητροπολίτης όταν αναλαμβάνει κάπου το αξίωμά του, κομίζει και ορισμένους ιερωμένους της εμπιστοσύνης του και του προσωπικού του κύκλου. Κάπως έτσι μοιάζει να ήλθαν επί Σεραφείμ ως κατώτεροι κληρικοί (ιερείς) οι κ.κ. Αθανάσιος και Νικόλαος Γιαννουσάς, δηλαδή ο νυν μητροπολίτης Σισανίου και Σιατίστης και ο διεκδικητής του θρόνου της Καστοριάς που μετατίθεται.
Η είδηση της μετάθεσης προκάλεσε ή τροφοδότησε όπως είναι αναμενόμενο αρκετές αντιδράσεις. Μεταξύ αυτών και άμεσα σχόλια γνωστών ιστοσελίδων. Που αν αναλυθούν υπό ένα συγκεκριμένο πρίσμα οδηγούν την Καστοριά, για μια ακόμη φορά στο φάσμα της εσωστρέφειας. Που μπορεί να διαβαστεί και ως σπόρος της διαίρεσης. Διότι οι αναφορές σε σχόλια τοπικού blog περί γεωγραφικής γειτνίασης Σιάτιστας και Καστοριάς με παραινέσεις για μαζικούς εκκλησιασμούς εκεί, μόνο ως διχαστικές μπορούν να αξιολογηθούν και ως απειλητικές έναντι του νέου μητροπολίτη Καστοριάς.
ΟΔΟΣ 30.12.2021 | 1108 |
Οι αναγνώστες της ΟΔΟΥ δεν πρόλαβαν να τον επιλέξουν ως ένα από τα πρόσωπα του 2021 για την μετάθεσή του. Αλλά επειδή δύο φυσικοί αδελφοί, που όπως λέγεται ασκούσαν ισχυρή επιρροή στον μακαριστό μητροπολίτη Σεραφείμ με υπερσυντηρητικές, κάπως τραχείες απόψεις ακόμη και για θέματα κοινωνικής διάστασης (όπως ο κορωνοϊός, οι εμβολιασμοί, οι αμβλώσεις και οι... εξορκισμοί των φοιτητικών διαμερισμάτων (!) της Καστοριάς κ.ο.κ.), έχουν συμβάλλει καθοριστικά σε όσα έγιναν στην Καστοριά, εντός του κλήρου τις τελευταίες δεκαετίες.
Αλλά και εκτός του Κλήρου, καθώς η ΟΔΟΣ έχει την εκτίμηση ότι ο μετατιθέμενος κ. Νικόλαος Γιαννουσάς που ήταν πρωτοσύγκελος, δεν είναι άσχετος με την εχθρική στάση της Μητρόπολης έναντι της εφημερίδας, ακόμη και τον αδιανόητο αποκλεισμό της από τα δελτία τύπου. Η Μητρόπολη Καστοριάς είναι εκτός των άλλων και Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου. Συνεπώς δεν δικαιούται να έχει προκαταλήψεις και να κάνει διακρίσεις. Πόσο μάλλον στο όνομα της Αγάπης του Χριστού.
Κανείς δεν θα ξεχάσει τις εποχές που συνιστούσαν από τους Καστοριανούς να προσκαλούν ιερείς για να ξορκίσουν το διάβολο από τα φοιτητικά διαμερίσματα! Οι εξορκισμοί δεν εντάσσονται στην παράδοση της Καστοριάς. Και κανείς δεν θα μάθει αν η επιπολαιότητα στα μέτρα ατομικής υγειονομικής προφύλαξης του μακαριστού Σεραφείμ συνέβαλαν και κακοί του σύμβουλοι. Όπως κανείς δεν θα μάθει ποτέ, εάν χωρίς να αμφισβητείται η πίστη του στον Θεό, ο μακαριστός θα έκανε τις ίδιες προσωπικές επιλογές σε αποφάσεις και πρόσωπα εάν είχε μια ακόμη ευκαιρία και δεν χανόταν τόσο άδικα.
«Στην σημερινή εποχή, ιδιαιτέρως γίνεται λόγος για τους ιατρούς, για το ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό, για τον τομέα υγείας λόγω της πανδημίας που έχει ενσκήψει σε όλον πραγματικά τον κόσμο. Δικός μας γιατρός είναι ο Άγιος Παντελεήμονας. Ο δικός μας λοιμωξιολόγος είναι ο Άγιος Παντελεήμονας. Τα δικά μας φάρμακα είναι αυτά που δίνει η εκκλησία». Αυτές οι εντυπωσιακές δηλώσεις ανήκουν στον μητροπολίτη Αθανάσιο Γιαννουσά (Σισανίου και Σιατίστης), και δεν τις έχει ανακαλέσει παρά το γεγονός ότι η Ελλάδα, ο ελληνικός λαός και ο Κλήρος φυσικά έχουν ήδη πληρώσει πανάκριβα το τίμημα του κομπογιαννιτισμού εντός και εκτός Ιεραρχίας. Οπότε η επιλογή του κυρίου Νικόλαου Γιαννουσά στα πρόσωπα του 2021 από τους αναγνώστες και φίλους της ΟΔΟΥ ασφαλώς και δεν αποτελεί έκπληξη.
Δημοσιεύθηκε στην ΟΔΟ στις 30 Δεκεμβρίου 2021, αρ. φύλλου 1108.
Σχετικά:
- ΟΔΟΣ: Πρόσωπα 2021
- Φωτογραφία 2021
- Δήλωση 2021
- Πρόσωπα 2021: Μητροπολίτης Καστοριάς Καλλίνικος [1]
- Πρόσωπα 2021: Οι Αρνητές (και αναχωρητές) [2]
- Πρόσωπα 2021: Ζήσης Τζηκαλάγιας [3]
- Πρόσωπα 2021: Ηλίας Παπαμόσχος [4]
- Πρόσωπα 2021: Αθανάσιος Μπατσόπουλος [5]
- Πρόσωπα 2021: Νώντας Τσίγκας [7]
- Πρόσωπα 2021: Σπύρος Κορεντσίδης [8]
- Πρόσωπα 2021: Μαρία Τσάμη & Αθαν. Κωνσταντίνου [9]
- Πρόσωπα 2021: Δημήτριος Σαββόπουλος [10]
Η Διαθήκη τι έγινε βρε αδέρφια....;;
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
ΔιαγραφήΑυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠοιος νομίζετε ότι ασχολείται; Έχουμε σοβαρότερα προβλήματα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια την Αγάπη του Χριστού.
ΑπάντησηΔιαγραφήΧτίζουν καινούριο σπίτι στη Σιάτιστα;;; Σβούρα περιμένουμε φωτογραφίες...
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι καινούργιο τζιπάκι, σήμερα το απόγευμα ήταν επίσκεψη στον Σταύρο Ζαλμα (Άγγιγμα Ψυχής) στη Χλόη....
Διαγραφή@Ανώνυμος 5
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια την Αγάπη του Χριστού ...
Άντε Σαρακοστιάτικα να θυμηθούμε πώς είναι αυτή η αγάπη!
Είτε υπάρχουν ακόμη προφητείες, θα καταργηθούν ·
είτε γλώσσες, θα πάψουν ·
είτε γνώση, θα καταργηθεί.
Γιατί τώρα έχουμε μερική γνώση και μερική προφητεία·
όταν όμως έλθει το τέλειο, τότε το μερικό θα καταργηθεί.
Όταν ήμουν νήπιο,
μιλούσα ως νήπιο, σκεφτόμουν ως νήπιο, έκρινα ως νήπιο.
Όταν όμως έγινα άνδρας,
κατήργησα όσα κάνει ένα νήπιο.
Τώρα δηλαδή βλέπουμε με καθρέφτη
έμμεσα και δυσερμήνευτα ·
τότε όμως το ένα πρόσωπο θα βλέπει το άλλο πρόσωπο.
Τώρα γνωρίζω μόνο εν μέρει την αλήθεια,
τότε όμως θα έχω πλήρη γνώση,
όπως ακριβώς γνωρίζει κι εμένα ο Θεός.
Τώρα δα λοιπόν, μας απομένουν η πίστη, η ελπίδα και η αγάπη.
Πιο μεγάλη όμως από αυτά είναι η αγάπη.
πίστη στον καπιταλισμό, ελπίδα να γίνουμε πλούσιοι και η αγάπη στο τάλιρα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔυστυχώς αυτό γίναμε.
Επιθυμία της Διαθήκης ήταν να αγοράσει ο Νικόλας καινούργιο τζιπ χρώματος γκρι ανθάκι.....
ΑπάντησηΔιαγραφήΈλα τώρα, μην το χάσουμε κιόλας! Αυτό που λες είναι απόλυτο. Ξεκόλλα!
ΑπάντησηΔιαγραφήΦρίκη! Για τη Μεγάλη Παρασκευή το βράδυ, στο Βογατσικό ετοιμάζουν πάρτυ με όργανα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚι ο δεσπότης τους επαναπαυμένος στις δάφνες του; Ή θα βγει μετά και θα δηλώνει τη “θλίψη” του;
Αντί δηλαδή οι υπεύθυνοι να ασχολούνται μανιωδώς με τις προσωπικές τους διαφορές, δεν ανοίγουν τα μάτια τους να κοιτάξουν το ποίμνιο που έχει ξεφύγει; Αλλά πού καιρός… Χρόνια ολόκληρα κυνηγούσαν κάποιους φουκαράδες που τα κατάγγελναν κάτι τέτοια στην ώρα τους και τώρα κοιτάνε πώς θα βγούνε στον αφρό με τη διαθήκη.
Για Μεγάλη Παρασκευή θα μιλάμε;
Έτσι ακριβώς. Άλλα λένε κι άλλα κάνουν στην πραγματικότητα. Βγαίνει και ο άλλος κι έχει μούτρα να μιλάει σήμερα. “Όποιος διασπά την ενότητα των αυτοκέφαλων εκκλησιών διασπά την ορθοδοξία. «Γίνεται “διάβολος”, διαβάλει και χωρίζει. Όποιος διακονεί την ενότητα και την κοινωνία αυτός συμβάλλει. Γίνεται ειρηνοποιός και γεφυροποιός και η εποχή μας έχει ανάγκη από ειρηνοποιούς και γεφυροποιούς», λέει. Ε, ύστερα; Πού τα πουλάει αυτά; Εκεί που δεν τον έζησαν. Γιατί εδώ τον ζήσαμε. Γι’ αυτό καλά θα κάνει να βασίζεται περισσότερο στις ευχές των απλών ανθρώπων που τον στήριξαν πραγματικά στα πρώτα του βήματα κι έμειναν συντρίμια από το γκρέμισμα της γέφυρας. Ας γίνει λοιπόν ο ίδιος πρώτα ειρηνοποιός. Με το καλό παράδειγμα θα καλέσει και τους άλλους, όχι με τα λόγια τα μεγάλα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΝαι καλά. Στου κουφού την πόρτα, πάρ την πόρτα και φύγε... Τόσα χρόνια πέρασαν κι ακόμα επιμένει στο πείσμα του, στην κοσμάρα του. Κρίμα, κρίμα, κρίμα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν ξέρω ποιος μπορεί να έχει τέτοια πειθώ (και όχι εξαναγκασμό και επιβλητικότητα φυσικά), ώστε να δώσει στους δύο κατά τα άλλα σεβαστούς αδελφούς να καταλάβουν ότι τους αναγνωρίζεται βάσει του κοσμικού Νόμου το δικαίωμα να είναι διαχειριστές της διαθήκης, αλλά βάσει του ηθικού άγραφου νόμου οφείλουν και οι ίδιοι να κάνουν τη διαχείριση προς όφελος των ανθρώπων που τόσα χρόνια τους εμπιστεύθηκαν.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔηλαδή, δεν είναι τόσο απλά τα πράγματα, όσο παρουσιάστηκαν μέχρι τώρα.
Αυτός ο λαός είναι μόνο για να γεμίζει παγκάρια;
Δεν είναι κακοήθεις ψιθυριστές αυτοί που λυπούνται ειλικρινά που είναι αμφίβολο εάν βρίσκονται στον φυσικό τους χώρο, αυτόν της Μητροπόλεως Καστορίας, και τα άγια λείψανα και τα δώρα που προσκόμισαν επίσημοι και ανεπίσημοι. Ευυπόληπτοι πολίτες είμαστε, όπως μας αποκαλούσε και ο μακαριστός Σεραφείμ. Στο κάτω-κάτω της γραφής, πάρτε το απόφαση. Δημοκρατία έχουμε, κάνουμε κι εμείς ό,τι μας επιτρέπει ο Νόμος της Πολιτείας. Απαγορεύεται η ελευθερία του λόγου διά του Τύπου, ακόμη και ανώνυμα, εφόσον δεν διαπράττουμε ποινικό αδίκημα;
ΥΓ. Εικασίες μπορεί να κάνει ο καθένας όσες θέλει. Μη διανοηθεί όμως να χακάρει υπολογιστές, γιατί θα βρεθεί εκείνος στο σκαμνί. Τις τρεις προηγούμενες φορές το συγχώρεσα και ας εντοπίστηκαν και ας μην το έμαθαν ποτέ οι ίδιοι. Τώρα ας δείξει ο καθένας αυτοσυγκράτηση.
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑδέλφια, τι γίνεται με τη Διαθήκη;
ΑπάντησηΔιαγραφήΘα βγάλουν άκρη οι πιστοί τελικά;
Και η Εφορία και [....]