17.12.07

ΛΕΩΝΙΔΑ ΠΟΥΛΙΟΠΟΥΛΟΥ: Το αεροδρόμιο και οι πτήσεις τσάρτερ

Πάλι τον τελευταίο καιρό έγινε πολύς λόγος για την αξιοποίηση του αεροδρομίου με πτήσεις 'τσάρτερ' φυσικά από την Ρωσία, μια και είναι η μοναδική περίπτωση προς το παρόν τουλάχιστον που μπορούμε να αξιοποιήσουμε. Ακούγονται ένα σωρό πράγματα από ανθρώπους μη ειδικούς για να μην χρησιμοποιήσω καμιά άλλη πιο βαριά έκφραση, τα οποία άλλες φορές σε κάνουν να λυπάσαι άλλες φορές να στενοχωριέσαι και άλλες να εξοργίζεσαι για την υποκρισία και την έπαρση κάποιων να κάνουν τους ξερόλες.

Ας ξεκινήσουμε όμως από την αρχή να θυμηθούμε πως ξεκίνησε η διεθνοποίηση του αεροδρομίου, διότι οι παλαιότεροι ίσως ξέχασαν και οι νεότεροι ίσως δεν γνωρίζουν.
Μετά το άνοιγμα λοιπόν των αγορών των ανατολικών χωρών και την προσέλευση χιλιάδων Ρώσων τουριστών, οι φορείς απαίτησαν και η πολιτεία τότε ανταποκρίθηκε στο αίτημά τους, να επενδύσει τότε, περίπου 6 δις δραχμές, σε σημερινές τιμές που θα πλησιάζουν τα 30 εκατομμύρια ευρώ, χρήματα όλων των φορολογουμένων πολιτών, προκειμένου να κάνει μια επένδυση η οποία θα απέδιδε και δεν θα παρέμεινε ανεκμετάλλευτη. Με βάση λοιπόν αυτό το δεδομένο η εταιρία λαϊκής βάσης των γουνοποιών ΕΔηΚα αε επί προεδρίας κ. Μυλωνά αποφάσισε πολύ σωστά να αξιοποιήσει το αεροδρόμιο με πτήσεις τσάρτερ από την Ρωσία, ενδεχομένως δε και από την Κίνα. Έτσι λοιπόν δημιούργησε θυγατρική εταιρία με την επωνυμία ΕΔηΚα Τράβελ αναθέτοντας μάλιστα το μάνατζμεντ σε εξειδικευμένο τουρ οπερέϊτορ ο οποίος έκανε έρευνα αγοράς πρώτα στην Κίνα, με εντυπωσιακά αποτελέσματα για την αγορά εκείνη την εποχή, πράγμα όμως που δεν προχώρησε λόγω του προσχήματος αδυναμίας εξεύρεσης του ποσού των 8 εκ. δραχμών, που θα χρειαζόταν για το ξεκίνημα των πτήσεων από την Κίνα.

Έτσι λοιπόν το Δ.Σ. της ΕΔηΚα αποφάσισε να ξεκινήσει τις πρώτες πτήσεις από την Μόσχα. Ξεκίνησαν να έρχονται τα αεροπλάνα αλλά στην πορεία κάτι άλλαξε. Άλλαξε ο ενθουσιασμός άλλαξε η διάθεση κάποιων αξιωματούχων της ΕΔηΚα και άρχισε ο εσωτερικός πόλεμος, βγάζοντας με διάφορες αλχημείες, που δεν είχαν καμία λογιστική ή οικονομική λογική ότι οι πτήσεις ήταν ασύμφορες. Το αποτέλεσμα ήταν λοιπόν παρά τις έντονες αντιδράσεις πολλών μελών του ΔΣ οι πτήσεις να μην συνεχισθούν και το ΕΔηΚα Τράβελ να σταματήσει την λειτουργία του.

Φυσικά λεπτομέρειες για το τι παιγνίδια παίχτηκαν παρασκηνιακά, δεν είναι θέμα της παρούσας δημοσίευσης, αλλά της ιστορικής καταγραφής που θα γίνει και θα αποδώσει στον καθένα τις ευθύνες του για τα κοινωνικά αυτά 'εγκλήματα ' που έκαναν και συνεχίζουν να κάνουν σε βάρος των ανθρώπων της κληρονομιάς και της ανάπτυξης αυτού του τόπου.

Ας τα λάβουμε αυτά λοιπόν σοβαρά υπ' όψη μας όλοι μας και κυρίως η νέα βουλευτής μας, που ξεκίνησε με μεγάλη όρεξη και γι' αυτό το θέμα και πολύ καλά έκανε, έτσι ώστε να γνωρίζει ότι, κάποιοι είχαν και έχουν μεγάλα συμφέροντα, για να μην θέλουν να δρομολογηθούν απ΄ ευθείας πτήσεις από την Μόσχα και μάλιστα από την ΕΔηΚα. Έτσι λοιπόν μια νέα προσπάθεια αν υπονομευθεί μεθοδικά, θα δημιουργηθεί η εντύπωση, ότι οι πτήσεις απ' ευθείας από Μόσχα δεν είναι κερδοφόρες, όπως ισχυρίζονταν κάποιοι το 2003 στην ΕΔηΚα, με αποτέλεσμα να μην τολμήσει να θέσει κανείς τέτοιον ζήτημα για τα επόμενα δέκα χρόνια. Εκτός των παραπάνω λογικό είναι, όταν η Καστοριά ζητήσει ένα μεγάλο επενδυτικό έργο, να επικαλούνται κάποιοι ίσως κα σκόπιμα, το ανεκμετάλλευτο της επένδυσης του αεροδρομίου και να μην μας εμπιστεύονται για άλλη καινούργια επένδυση.

Ας αφυπνισθούμε λοιπόν όλοι μας και κυρίως οι φορείς και τα κόμματα και ας επιλέγουν ανθρώπους στους φορείς που έχουν δώσει εξετάσεις και δείγματα γραφής όσο αφορά το ήθος την εντιμότητα την ικανότητα την γνώση κλπ. και όχι σε καιροσκόπους που επιδιώκοντας μόνο το προσωπικό τους συμφέρον και υποθηκεύουν ολόκληρη την οικονομία και την ανάπτυξη του τόπου σε σκοπιμότητες οι οποίες αργά ή γρήγορα θα αποκαλυφθούν και η ιστορία θα τους στιγματίσει με τον πιο κατηγορηματικό και ανεξίτηλο τρόπο.

Τελειώνοντας λοιπόν θέλω να υπογραμμίσω ότι όχι μόνο εγώ αλλά και πολλοί άλλοι πιστεύουμε ακράδαντα ότι, εάν το εγχείρημα του ΕΔηΚα Τράβελ συνεχιζόταν με μεθοδικότητα υπομονή και κυρίως χωρίς υπονόμευση, τώρα θα είχαμε πτήσεις τσάρτερ όχι μόνο από Μόσχα αλλά ίσως ακόμη κα από την Κίνα. Και αυτό είναι βέβαιο διότι ήταν η μοναδική φορά που ΕΔηΚα πληρούσε όλες τις προϋποθέσεις δηλαδή, τεχνογνωσία (know how), μεγάλες εγκαταστάσεις, στήριξη από τους μικρομεσαίους και την κοινωνία και στρατηγικό σχέδιο που θα μπορούσε να τύχει

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η ΟΔΟΣ σας ευχαριστεί για την συμμετοχή σας στον διάλογο.Το σχόλιό σας θα αποθηκευτεί προσωρινά και θα είναι ορατό στο ιστολόγιο, μετά την έγκριση της ΟΔΟΥ.

ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ