29.6.16

Λόγος & Αντίλογος

Ισηγορία δημοκρατία έστι

Ζήθι, Παναγιώτατε Μητροπολίτα Θεσσαλονίκης Κε Άνθιμε, ποίμανε έτι και έτι και έτη, φώτιζε και ευλόγει το Χριστεπώνυμον των Ελλήνων πλήρωμα, ού μόνον εις την ορθόδοξον πίστιν, αλλά και επί των εθνικών σοβαρών, επικαίρων και άκρως ευαισθήτων θεμάτων της πατρίδος μας.

Η Ελλάς, ως εκάστοτε υπομιμνήσκεις και τονίζεις, αρχαιόθεν οφείλει την υπόστασιν και την ύπαρξίν της, την δόξαν, την τιμήν και την συνέχειάν της εις δύο δυνάμεις: εις το ελληνικόν πνεύμα και εις την Ορθοδοξίαν. Αυτή η πατρίς, η ένδοξος Ελλάς, παλαιόθεν έχει έρεισμα και θεμέλιον σταθηρόν την ελληνικήν ψυχήν, το ελληνικόν φρόνημα και την ορθόδοξον πίστιν.

Στο κήρυγμά του την Κυριακή 14η Φεβρουαρίου στον Μητροπολιτικό ναό της Θεσ/νίκης, με πίστη θερμουργό, με παρρησία αληθινού οιακοστρόφου της τοπικής εκκλησίας και αληθινού πνευματικού πατέρα, και μετά λόγου γνώσεως ο Μητροπολίτης ανεφέρθη και σε εθνικά και κοινωνικά θέματα επισημαίνοντας σε όλους μας την ανάγκη για "ορθάνοιχτα τα μάτια " νου και ψυχής ενώπιον της δεινής οικονομικής κρίσεως (και όχι μόνον) και των κινδύνων που ελλοχεύουν και ωστόσο "ημείς άδομεν".

Σε κάποιαν αποστροφή του λόγου του θύμισε - το ξέρει - τον κατηγορούν κάποιοι ότι παραβαίνει τον... όρο, σύμφωνα με τον οποίο - λένε - οι ρόλοι Κράτους-Εξουσίας και Εκκλησίας είναι διακριτοί και συνεπώς ο Μητροπολίτης κατ' αυτούς παραβαίνει τα εσκαμμένα. Παράβαση... "εσκαμμένων" είναι να καταγγέλει ευθαρσώς ο Ιεράρχης τις πρωτοβουλίες π.χ. της Αυστρίας με την Μετερνίχεια νοοτροπία υπέρ των Σκοπίων και εις βάρος των ελληνικών συνόρων ή τις ύπουλες και άλλοτε φανερές προκλήσεις της Τουρκικής προπαγάνδας στη Θράκη;

Στην ακριτική αυτή περιοχή υπηρέτησε επί πολλά  έτη ποιμένων και γνωρίζει - αν όχι καλύτερα - πάντως, εξίσου κει με άλλους τα ζητήματα του τόπου και τα προβλήματα και δικαιούται (με το δικαίωμα της ισηγορίας) να ομιλεί για τον ευαίσθητον αυτόν χώρο, υπερασπιζόμενος με όποιον τρόπο πιστεύει και αντιμαχόμενος σε όσα τεκταίνονται εις βάρος της Θράκης.

Αλλά ποιοι τον κατηγορούν; Είναι οι γνωστοί, δεν χρειάζονται απαρίθμηση ονομάτων, αξιωμάτων, θέσεων και τίτλων. Είναι εκείνοι οι συμπλεγματικοί, οι οποίοι, επειδή διάβασαν ένα-δύο ή και περισσότερα βιβλία αθεϊστικά, μαρξιστικά και άλλα συγγενή με αυτά, νόμισαν ότι κατέκτησαν "την πάσαν του κόσμου αλήθειαν" και ζητούν, χάριν παραδείγματος, αντικατάσταση του μαθήματος των θρησκευτικών στα σχολεία μας με ... θρησκειολογία.

Ειρωνεύονται όσους θρησκεύονται και εκκλησιάζονται στους ορθοδόξους ναούς. Βάζουν τα άωρα παιδιά, τους μαθητές των σχολείων, να ζητούν κατάργηση της πρωινής προσευχής. Είναι συλλήβδην αυτοί που δεν αναγνωρίζουν την μεγάλη και ανεκτίμητη προσφορά της εκκλησίας και του κλήρου στους Αγώνες του Έθνους, αλλά και στην πρόοδο της πατρίδος στην ολονέν ηθικοκοινωνικήν προσπάθεια και βελτίωση.

Στην χώρα της δημοκρατίας, στην πατρίδα του, ένας ιεράρχης, ως Έλλην πολίτης, με την πλατειά μόρφωση και πείρα ζωής, που την αναλώνει για να μας διδάσκει και καθοδηγεί στον δρόμο της αλήθειας, κατά τους ψευτοσοσιαλιστάς, δεν έχει δικαίωμα να εκφράζει τις απόψεις του, την γνώμη του για θέματα κοινωνικά και εθνικά. Θεέ και Κύριε!

 Ο Μητροπολίτης κ. Άνθιμος ξέρει σε βάθος τι λέγει και πώς τα λέγει και γιατί τα λέγει. έχει πίστη, έχει γνώση και γνώσεις, έχει αγάπη προς πάντας. Όλος ο αγώνας, όλη η αγωνία του είναι να βρίσκεται κοντά στον λαό, (το ποίμνιό του), να τον βοηθεί, να τον ποιμαίνει ως ποιμήν καλός και πνευματικός πατέρας και να ορθοτομεί επί θεμάτων, που αφορούν όλους μας και την πατρίδα.

Ενοχλούνται από τους λόγους του όσοι έχουν την ... μύγα και μυγιάζονται! Ποτέ δεν είπε: Καλά έπραξε ο Σαμαράς, ο Γ. Παπανδρέου, ο Βενιζέλος, κλπ. Αν έπαιρνε την θέση κάποιας παρατάξεως, τότε ασφαλώς θα υπερέβαινε τα "εσκαμμένα" και δικαίως θα τον κατηγορούσατε. Αλλά ο ιεράρχης ομιλεί γενικά προς όλους να ενεργούμε με σύνεση και σωστές αποφάσεις για το καλό της πατρίδος.

Προς τι λοιπόν οι σχολιασμοί και οι κατηγορίες εναντίον του; Αλλού στοχεύουν και το ξέρουμε όλοι. Ο Δεσπότης θα συνεχίσει απτόητος αγωνιζόμενος και ορθοτομών την εθνική και πατριωτική αλήθεια.

Ευχαριστώ δια την φιλοξενία
Λάζαρος Γ. Νικηφορίδης

Δημοσιεύθηκε στην ΟΔΟ στις 3 Μαρτίου 2016, αρ. φύλλου 825


3 σχόλια:

  1. Ανώνυμος29/6/16

    Χαρα στον Ανθιμο να εχει τετοιους υποστηρικτες απο χιλιομετρα μακρια!!!!! Εχει βεβαια και των Καλαβρυτων που φωναζει στα σαιτ οτι η πολη του Αγιου Δημητριου μολυνεται. Αλλο πραμα ομως ειναι να φιλοξενειται τοσος ενθουσιασμος στο βημα της Καστοριας! Αφεριμ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ανώνυμος29/6/16

    "ζήθι" ή ζύθος???

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ανώνυμος29/6/16

    @1
    Μόνο που σ' αυτό το βήμα άρχισε να κρίνεται η ισηγορία. Ιδίως στο "λόγος και αντίλογος". Το πήρε ο άνεμος το σχόλιο της κυρίας ΘΧΤ στο άλλο. Τι νομίζετε; Επειδή δε μιλάμε δε καταλαβαίνουμε κιόλας; Σιγά μη το δημοσιέψτε κι αυτό...

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η ΟΔΟΣ σας ευχαριστεί για την συμμετοχή σας στον διάλογο.Το σχόλιό σας θα αποθηκευτεί προσωρινά και θα είναι ορατό στο ιστολόγιο, μετά την έγκριση της ΟΔΟΥ.

ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ