Δεν είναι και λίγα τα περιστατικά που έχουν εντοπιστεί έντονα σημάδια πολιτικής αυταρέσκειας και αυτοπροβολής.
Στην διάρκεια της εορταστικής περιόδου του Πάσχα όπως αποδείχτηκε εκ του αποτελέσματος, η πλειοψηφία των μελών του δημοτικού συνδυασμού "Ώρα για δουλειές" και προπαντός ο επικεφαλής και δήμαρχος Καστοριάς κ. Κορεντσίδης σχεδόν εξαφανίστηκαν από τις δημόσιες τοποθετήσεις τους. Και μάλιστα, τήρησαν πιστά το σύνολο των ημερών της αργίας που συναντά κανείς στις σχολικές μονάδες.
Σε κανέναν άλλον επαγγελματικό τομέα δεν συναντάται τέτοιο πολυήμερο αραλίκι. Ακόμα και σε ορισμένες "χαϊδεμένες" κρατικές υπηρεσίες, εξασφαλίζεται η ελάχιστη εξυπηρέτηση των πολιτών, μέσω του προσωπικού ασφαλείας. Όπως λοιπόν οι μαθητές όλων των βαθμίδων απόλαυσαν τις 14+ μέρες αργίας, έτσι και τα δημοτικά στελέχη "ξεκουράστηκαν" για το αντίστοιχο χρονικό διάστημα. Για να επιστρέψουν σαφώς δριμύτεροι στα δημοτικά τους καθήκοντα, αποδίδοντας φυσικά τα μέγιστα.
Μαζί με τους μαθητές επέστρεψαν και οι ίδιοι στα πολιτικά τους θρανία, κάνοντάς το γνωστό με ένα μίνι μπαράζ ραδιοφωνικών και τηλεοπτικών εμφανίσεων τους. Με τον κ. Κορεντσίδη να δίνει το έναυσμα της μεταπασχαλινής περιόδου, σβαρνίζοντας το σύνολο των ΜΜΕ που μπορούσαν να τον φιλοξενήσουν. Δεν ήταν λίγοι –το αντίθετο θα υποστήριζαν κάποιοι– εκείνοι που αντιλήφθηκαν την απουσία τους από τον δημόσιο λόγο, ως κάτι ανακουφιστικό και αναζωογονητικό καθώς κατ’ αυτούς γλίτωσαν πασχαλιάτικα από όσα θα άκουγαν.
Ένα διάλειμμα είναι πάντοτε χρήσιμο, ειδικά για τους δημότες που νιώθουν να πονούν τα αυτιά τους και τα μάτια τους με κάθε δημόσια τοποθέτηση των δημοτικών στελεχών. Και πολλές φορές και το μυαλό τους, όταν αντιλαμβάνονται όλα όσα έχουν δηλώσει και συνεχίζουν να δηλώνουν τα υπέρλαμπρα στελέχη της "Ώρας για δουλειές". Εξάλλου το σύνθημα «Τα μυαλά μας πονάνε» είναι αρκετά οικείο στον δήμαρχο κ. Κορεντσίδη μέσω της παρουσίας σε γήπεδο ποδοσφαίρου της Θεσσαλονίκης, όπως ο ίδιος άλλωστε είχε κοινοποιήσει προβάλλοντας την προτίμησή του σε συγκεκριμένη αθλητική ομάδα μέσω πλατφόρμας κοινωνικής δικτύωσης μόλις πριν έναν μήνα.
Πέρα από τα γνωστά ποιοτικά χαρακτηριστικά που συναντά κανείς επί σχεδόν τρία χρόνια στις δημόσιες τοποθετήσεις του, το τελευταίο διάστημα ο δήμαρχος Καστοριάς κ. Κορεντσίδης φαίνεται να έχει προσθέσει ακόμη ένα. Το οποίο έχει να κάνει με την στενή έννοια της οικειοποίησης όσων εξελίξεων ενδεχομένως προκύπτουν για τον Δήμο Καστοριάς. Και ας μην οφείλονται επ’ ουδενί στους πολιτικούς χειρισμούς του ίδιου ή κάποιων εκ των στελεχών του. Αφορά ξεκάθαρα χειρισμούς τρίτων, εκτός του σκαπερδείου μεγάρου.
Το συγκεκριμένο χαρακτηριστικό σαφώς και είχε εντοπιστεί από την έναρξη της δημοτικής του θητείας, αλλά το τελευταίο διάστημα έχει πάρει μεγάλες διαστάσεις. «Σχεδόν ανεξέλεγκτες» θα έλεγαν κάποιοι από τους οποίους δεν βρίσκω κάποιον ουσιαστικό λόγο να διαφωνήσω. Άλλωστε δεν είναι και λίγα τα περιστατικά που στον κ. Κορεντσίδη είχαν εντοπιστεί έντονα σημάδια πολιτικής αυταρέσκειας και αυτοπροβολής. Κάνοντας εξ αρχής κάθε προσπάθεια να γίνει αντιληπτό σε όλους και κυρίως στα μέλη του συνδυασμού του, πως έχουμε να κάνουμε με μια αρχηγοκεντρική πολιτική (δημοτική) προσωπικότητα. Επιβεβαιώνοντας τον πάνσοφο ελληνικό λαό που σε τέτοιες περιπτώσεις, αναφέρεται σκωπτικά με το γνωστό «Είναι αυτός και κανένας άλλος».
Στις μεταπασχαλινές του δηλώσεις λοιπόν, αναφερόμενος σε ορισμένα από τα έργα που οφείλονται αποκλειστικά σε τρίτους, όπως αυτό της κατασκευής παιδικών χαρών προσφοράς του ΤΑΡ, το παρουσιάζει ως έργο της δημοτικής του αρχής. Αυτό πληροφορείται κάποιος ακούγοντας τον ή διαβάζοντας τα δελτία τύπου που συντάσσουν όσοι τον πλαισιώνουν και τα αναπαράγουν τα φίλα προσκείμενα τοπικά ΜΜΕ. Ή ακόμα και την έναρξη εργασιών δημιουργίας δικτύου φυσικού αερίου εντός της πόλης της Καστοριάς από την ΔΕΔΔΑ. (Δημόσια Επιχείρηση Δικτύων Διανομής Αεριού) το αντιλαμβάνεται σαν να πρόκειται για δικό του έργο (!) ή τα ΜΜΕ της πόλης το παρουσιάζουν ως τέτοιο.
Πολλοί φαντάζονται πως αυτό γίνεται με τις ευλογίες του, αλλά φαίνεται να μην απασχολεί επί της παρούσης. Έτσι, πρέπει να γίνει αντιληπτό σε όλους πως ο δήμαρχος Καστοριάς δεν ανακοίνωσε κανένα έργο δημιουργίας και επέκτασης του δικτύου φυσικού αερίου, αλλά οι όποιες αποφάσεις και ανακοινώσεις αφορούν αποκλειστικά και μόνο τον αρμόδιο και υπεύθυνο για την υλοποίηση του έργου, που δεν είναι άλλος πέρα της συγκεκριμένης επιχείρησης.
Ακόμα δε περισσότερο, ο κ. Κορεντσίδης δείχνει να εκμεταλλεύεται για την προσωπική του ανάδειξη, την γνωριμία του με τον υπεύθυνο της επιχείρησης φυσικού αερίου, με τον οποίο ήρθε σε επαφή μέσω του προέδρου του δημοτικού συμβουλίου κ. Κίμωνα Μηταλίδη και την προσωπική του σχέση με τον συγκεκριμένο παράγοντα. Μία λοιπόν που ο κ. Μηταλίδης μεσολάβησε για την συγκεκριμένη γνωριμία με σκοπό την εξυπηρέτηση των δημοτικών συμφερόντων και μία που ο κ. Κορεντσίδης μάλλον το ξέχασε. Ή κάνει πως ξέχασε. Ευτυχώς όμως υπάρχουν πολίτες που δεν ξεχνάνε και τα υπενθυμίζουν για να μην νομίζουν κάποιοι πως απευθύνονται απoκλειστικά σε σανοφάγους.
Αναζητώντας κανείς τον λόγο που ο κ. Κορεντσίδης φαίνεται να δείχνει σε τέτοιο βαθμό αναίτια πολιτική εγωκεντρικότητα, ενδεχομένως να μην μπορεί να το δικαιολογήσει. Παρά μόνο να υποθέσει και να ερμηνεύσει όσα ακούγονται και αφορούν τον σκόρπιο δημοτικό συνδυασμό, του οποίου είναι επικεφαλής. Έτσι δεν είναι και λίγοι εκείνοι που υποστηρίζουν, πως αυτή η αξιοπρόσεκτη αλλαγή στην πολιτική συμπεριφορά του να οφείλεται στο γεγονός πως οι φήμες λένε πως μέρα με την μέρα ο ίδιος νιώθει όλο και περισσότερο αποκομμένος από άλλοτε κολλητά στελέχη του.
Μερικά εκ των οποίων από όσα διαδίδονται δεν θα τον στηρίξουν στις επόμενες εκλογές, επιλέγοντας να πολιτευτούν με άλλους συνδυασμούς ή και αυτόνομα. Κανείς δεν μπορεί να είναι σίγουρος με τέτοια ζητήματα. Όμως σίγουρο φαίνεται να φαντάζει το γεγονός πως ο κ. Κορεντσίδης στην περίπτωση που αποφασίσει να ξανατεθεί στην κρίση των δημοτών θα το κάνει με εντελώς διαφοροποιημένο ψηφοδέλτιο. Και αν ισχύουν μερικά από όσα ακούγονται για τους πιθανούς υποψηφίους, τότε στην αρχόντισσα της Δυτικής Μακεδονίας δεν απομένει παρά να θέσει υποψηφιότητα και κάποιος ρασοφόρος.
Μετά την φημολογούμενη απόφαση τού εν αποστρατεία στρατηγού κ. Γρηγοριάδη να διεκδικήσει την εκλογή του ως δημάρχος στον δήμο Καστοριάς, απομένει μόνο η υποψηφιότητα ενός κληρικού που θα επιβεβαιώνει κατά τα 2/3 το αναχρονιστικό "πατρίς, θρησκεία, οικογένεια". «Από το κακό στο χειρότερο» υποστηρίζουν κάποιοι από τους οποίους σαφώς και δεν θα διαχώριζα την θέση μου.
Όπως διαχωρίζω την θέση μου από όσα τοπικά σαΐνια και ντετέκτιβ της τοπικής ιστορίας προσπαθούν να την ξαναγράψουν υπό τον ίσκιο των πλατάνων στο κέντρο της πλατείας των περιχώρων. Ενδεχομένως και με συνοδεία ρακής ή ούζου με τον απαραίτητο μεζέ. Και αν προσπαθούν ματαίως να αποδώσουν ιστορικά στην Καστοριά, την δική τους "ιστορική" ματιά, μάλλον αγνοούν το γεγονός πως το πράττουν με τα πιο μελανά γράμματα για την πόλη της Καστοριάς. Αλλά μην εστιάζεις εκεί αγαπητή ΟΔΟΣ.
Θα πρέπει να δίνεις βάση στο γεγονός –εξάλλου δεν είναι κρυφό και άγνωστο– πως ο συγκεκριμένος κύκλος των δήθεν ψαγμένων σαϊνιών είναι καταρχάς αμπελοφιλόσοφοι και έπειτα αυτοαποκαλούμενοι βαθιά "γνώστες" της τοπικής ιστορίας. Και στην Ελλάδα ό,τι δηλώσεις είσαι. Και οι συγκεκριμένοι αυτό δηλώνουν και δεν έχω οποιαδήποτε πρόθεση να τους χαλάσω το όνειρο.
Αφορμή για τα παραπάνω δόθηκαν όταν πληροφορήθηκε η στήλη πως κάποιος, επιχείρησε με δήθεν σκωπτικό τρόπο με ανάρτησή του σε πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης να αποδώσει την δική του εκδοχή για την ορθή χρήση των τοπωνυμίων, στην αναφορά της παρούσης στήλης (αρ. φύλλου 1124 της περασμένης εβδομάδας στις 12 Μαΐου) στο γεγονός πως ο δήμαρχος Καστοριάς τα χρησιμοποιεί λανθασμένα. Κάποιοι υποστηρίζουν πως θίχτηκαν για την κριτική στον δήμαρχο της καρδιάς τους, ενώ κάποιοι άλλοι πως βρήκαν αφορμή για να αποδείξουν (άραγε σε ποιους;) πως έχουν την μοναδική γνώση της τοπικής ιστορίας γράφοντας μπακαλιάρους.
«Ενδεχομένως να διακατέχονται από κάποιο σύνδρομο απωθημένο ή κάποιου είδους κρίσης ταυτότητας» υποστήριξαν οι περισσότεροι από τους οποίους σαφώς και διαχωρίζω την θέση μου, βαθειά υποκλινόμενος στις ιστορικές τους γνώσεις. Εξάλλου δεν πρέπει να ξεχνάς αγαπητή ΟΔΟΣ, πως οι συγκεκριμένοι είναι οι μόνοι που έχουν γνώση της τοπικής ιστορίας αποκλείοντας τα όσα γνωρίζουν και υποστηρίζουν οι ίδιοι οι Καστοριανοί. Και σαν δεν έφτανε η συγκεκριμένη ανάρτηση του ψαγμένου Μπάμπη, κάτω από την ανάρτησή του σχολίασε ένα άλλο ψαγμένο παπαγαλάκι γνώστης της τοπικής ιστορίας.
Το οποίο πολλοί υποστηρίζουν πως βρισκόταν σε πραγματικό γνωστικό οίστρο εκδηλώνοντας για ακόμη μια φορά αισθήματα για την πόλη της Καστοριάς, από τους οποίους σαφώς και διαχωρίζω την θέση μ0υ. Άλλωστε ποτέ στο παρελθόν δεν έχει εκδηλώσει αντικαστοριανά αισθήματα. Εκείνο που προκάλεσε αντιδράσεις και ποικίλα σχόλια, είναι το γεγονός πως διερωτήθηκε αν θα πρέπει να χρησιμοποιείται η τουρκική απόδοση της λέξης "Kesrie" αντικαθιστώντας την ελληνική απόδοση "Καστοριά". Κανονικό ανιστόρητο πυροτέχνημα αγαπητή ΟΔΟΣ, αλλά μην δίνεις σημασία. Εσύ να θυμάσαι απλά πως τέτοια λαμπρά τοπικά στελέχη αποδίδουν την Καστοριά, του χθες, στο παρόν και στο μέλλον, περισσότερο από τους εναπομείναντες.
Όλα αυτά δεν θα είχαν καμία ιδιαίτερη σημασία αν ο συγκεκριμένος δεν υποστηριζόταν από ένα μέλος κομματικής Νομαρχιακής Επιτροπής στην Καστοριά. Εκτός αν έχει παραιτηθεί και δεν έχει γίνει γνωστό ή το κρατούν επτασφράγιστο μυστικό μη και τον πάρουν μεταγραφή σε άλλο κόμμα. Και αυτό έχει την δική του ειδική βαρύτητα για τον τρόπο που αξιολογούν ακόμη και ιστορικά και εθνικά ζητήματα στελέχη που βρίσκονται στο πλευρό της τοπικής βουλευτή.
Έτσι, χωρίς να καταβάλουν ιδιαίτερη προσπάθεια γίνεται εύκολα κατανοητό μέσω των δημόσιων τοποθετήσεων τους –σχεδόν σε όλους εκτός από τους ίδιους– πως τα σαΐνια που θεωρούν τους εαυτούς τους εκπροσώπους της ιστορίας της Καστοριάς, δεν καταφέρνουν να διδάξουν τίποτα στους Καστοριανούς και επί της ουσίας πλήττουν την πόλη και διαστρεβλώνουν την ιστορία της με όσα υποστηρίζουν.
Εσκεμμένα ή μη δεν έχει καμία σημασία. Καθώς φαίνεται να μην τους απασχολεί το γεγονός πως δημοσιολογούν ισχυριζόμενοι ιστορικές ανακρίβειες οι οποίες εντελώς τυχαία –βεβαίως βεβαίως– κινούνται παράλληλα με όσα υποστηρίζουν περίεργοι κύκλοι στην ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων.
Μάλιστα, σύμφωνα με όσα υποστηρίζουν οι περισσότεροι «από "μοναδικοί εκπρόσωποι" και "γνώστες" της τοπικής ιστορίας, έχουν περάσει στην απέναντι πλευρά». Από τους οποίους σαφώς και διαχωρίζω την θέση μου αγαπητή ΟΔΟΣ γιατί κανείς δεν μπορεί να είναι σίγουρος με τους συγκεκριμένους "έγκριτους". Οι οποίοι –έστω και άθελά τους– φαίνεται να αναπαράγουν μέρος της αναχρονιστικής και επικίνδυνης ρητορικής ορισμένων βαλκανικών κρατών, χωρίς ενδεχομένως να είναι σε θέση να το αντιληφθούν. Ή μπορεί και όχι. Και εδώ που τα λέμε πραγματικά μπράβο τους.
Ιωάννης Σκόρδας
iskord@hotmail.com
Δημοσιεύθηκε στην ΟΔΟ στις 19 Μαΐου 2022, αρ. φύλλου 1125.
Τι διαφημίζουν οι influencers της φωτογραφίας;
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο ακριβό τσαντικό και ο μυστήριος το νάικ μπλουζάκι, αμέεεεε.....
ΔιαγραφήΑυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
ΔιαγραφήΑυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
ΔιαγραφήΑπό πότε ρε ΟΔΟΣ οι χαρακτηρισμοί [....] και [....] είναι ύβρεις;
ΔιαγραφήΔηλαδή αν συγκρίνω την κυρία με την Σοφία Βέμπο (το "αστερι του μεσοπολέμου") την βρίζω; μας δουλευετε τώρα;
ΔιαγραφήΕε βέβαια την γελοιοποιείς. Την Βέμπο....
ΔιαγραφήΗ κυρία με τη στολή νοσοκόμας τι παριστάνει;
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπό ανίκανοι πολιτικά πέρασαν στο στάδιο επικίνδυνοι. Ώρα για δουλειές στα γουναράδικα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι δουλειές στα γουναράδικα δεν έγιναν από την δημοτική αρχή... άσχετα που τούς έβγαλαν οι γουναράδες.... Όσα κατάφεραν για τον κλάδο της γούνας... Εν μέσω πανδημίας και πολέμου.... Τα κατάφερε ο ικανότατος πρόεδρος τής ομοσπονδίας με τους συνεργάτες του....
ΔιαγραφήΕάν κάποιοι έχουν άλλη άποψη να μας το πούνε 😉
Αυτό έγραψα. Να επιστρέψουν στα γουνεργαστήρια οι σημερινοί εκλεγμένοι. Γιατί στον δήμο τα έκαναν μούσκεμα. Σε όλους τους τομείς. Ας έρθουν οι καλύτεροι.
ΔιαγραφήΚύριε Ουσταμπασιδη, θα με επιτρέψετε να κάνω την διάκριση ανάμεσα σε γουνεργάτες, εργοδότες και εκτροφείς γουνοφόρων ζώων. Αυτοί που τα οικονόμησαν ήταν οι δύο τελευταίοι και όχι οι γουνεργάτες. Οπότε δούλεψαν για το συμφέρον τους και όχι για το κοινό καλό. Δηλαδή, από "Πλεύση και Σύμπλευση" δεν πήγαμε καλά.
Διαγραφή