28/12/16

Λόγος & Αντίλογος




«Ηλιακό σκάφος»



Κύριε Διευθυντά,

Στο υπ᾽ αριθ. 841/23-6-2016 φύλλο της ΟΔΟΥ, δημοσιεύθηκε στη σελίδα 5, στο λήμμα «Οικονομική επιτροπή Περιφέρειας Δ. Μακεδονίας, Προμήθεια ηλιακού σκάφους με σκοπό τη διεξαγωγή περιηγητικών διαδρομών στη λίμνη της Καστοριάς».

Διαβάζοντας την επικεφαλίδα του λήμματος γέλασα γιατί ποτέ δεν φανταζόμουν ότι θα μπορούσαν να δουν τα μάτια μου κάτι τέτοιο στην λίμνη μας, πλην όμως πάρα κάτω διάβασα ότι στην συνεδρίαση της οικονομικής επιτροπής της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας της Τρίτης 21η Ιουνίου, την κατακύρωση-έγκριση 3ου πρακτικού της επιτροπής διενέργειας διαγωνισμού για την προμήθεια του έργου Galet Προμήθεια ηλιακού σκάφους χωρητικότητας 10-12 ατόμων, με σκοπό τη διεξαγωγή περιηγητικών διαδρομών στη λίμνη της Καστοριάς. Θα κινείται με ηλεκτρική ενέργεια, η οποία θα παράγεται μέσω της χρήσης φωτοβολταϊκών στοιχείων. Ο συνολικός εγκεκριμένος προϋπολογισμός για το ηλιακό σκάφος λίμνης ανέρχεται σε 85.000 ευρώ.

Διερωτώμαι, εάν στην οικονομική επιτροπή της περιφέρειας, συμμετέχει και εκπρόσωπος την Περιφερειακής Ενότητας Καστοριάς και εάν έχει λόγο· εάν λήφθηκαν υπ᾽ οψιν οι κλιματολογικές συνθήκες της περιοχής μας, εάν η προμήθειά του και το κόστος του είναι ανταποδοτικά και τελικά χρειάζεται ένα τέτοιο σκάφος στην λίμνη μας ή όχι.

Στη λίμνη της Καστοριάς υπάρχουν δύο σκάφη, ένα του Δήμου Καστοριάς και ένα του πρώην Δήμου Μακεδνών, τα οποία τον περισσότερο χρόνο παραμένουν ελλιμενισμένα και δεν χρησιμοποιούνται για πολλούς και διάφορους λόγους· χρειάζεται και τρίτο και πότε θα χρησιμοποιηθεί; τους δύο ή τρεις καλοκαιρινούς μήνες που θα μπορεί να υπάρχει ικανή ηλιοφάνεια για την κίνησή του, πλην όμως θα είναι απαξιωτικό για την πόλη μας λόγω του ευτροφικού φαινομένου της λίμνης, της εικόνας που παρουσιάζει και της δυσωδίας;

Μήπως όλο το θέμα προέκυψε και έγκειται στο πώς να εκμαιεύσουμε χρήματα από το έργο Galet, το οποίο ασφαλώς και θα χρηματοδοτείται από κονδύλια της Ευρωπαϊκής Ένωσης; Μήπως ο σκοπός είναι να πάρουμε τα κονδύλια και ας πάνε χαμένα;

Δύο φορές, σε κείμενά μου, πού δημοσιεύθηκαν στην ΟΔΟ υπέβαλα μία πρόταση, και μάλιστα πρότεινα να τεθεί προς διαβούλευση (όπως συνηθίζεται να λέγεται σήμερα), ο Δήμος ή σε αδυναμία αυτού, ένα τουριστικό γραφείο της πόλεώς μας, να προμηθευτεί ένα μικρό τραινάκι, σαν αυτά που διαθέτει ο Δήμος Αθηναίων για την περιήγηση τουριστών, αλλά και μονίμων κατοίκων των Αθηνών, στα γραφικά σοκάκια της παλαιάς πόλεως των Αθηνών.

Αυτά αποτελούνται από την μηχανή και δύο, τρία ή περισσότερα βαγόνια, είναι σχετικώς στενά και ως εκ τούτου είναι ευέλικτα, και μπορούν να εξυπηρετήσουν περισσότερα των 10-12 ατόμων. Η κίνησή τους θα επιτελείται είτε με μηχανή εσωτερικής καύσεως, είτε με ηλεκτρική ενέργεια από ηλεκτρικούς συσσωρευτές. Θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν κάλλιστα για την περιήγηση του εσωτερικού παραλιμνίου για να απολαύσουν οι εποχούμενοι την θεσπέσια αυτή διαδρομή, πολύ καλύτερα από το να δουν την χερσόνησο από μέσα από την λίμνη, εάν μάλιστα είναι και καταπράσινη, αλλά ακόμη μπορεί να χρησιμοποιηθεί, λόγω της ευελιξίας του, και για περιήγηση του ιστορικού κέντρου της πόλεως. Είναι μία πρόταση η οποία ας συζητηθεί τουλάχιστον.

Εάν θέλουμε να έχουμε τουρισμό πρέπει να προσφέρουμε στους επισκέπτες της πόλεώς μας ό,τι καλύτερο και αυτό που χαρακτηρίζει την ιδιομορφία της Καστοριάς.

Με εκτίμηση
Αναστάσης Κων. Πηχιών


Δημοσιεύθηκε στην ΟΔΟ στις 7 Ιουλίου 2016, αρ. φύλλου 843


Σχετικά:


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η ΟΔΟΣ σας ευχαριστεί για την συμμετοχή σας στον διάλογο.Το σχόλιό σας θα αποθηκευτεί προσωρινά και θα είναι ορατό στο ιστολόγιο, μετά την έγκριση της ΟΔΟΥ. Υπενθυμίζεται ότι η εφημερίδα δεν δημοσιεύει σχόλια που έχουν προσβλητικό χαρακτήρα.