10.7.10

ΟΔΟΣ: Πετάει, πετάει;

Σε μια εποχή που αεροπορικά εισιτήρια Αθήνα ή Θεσσαλονίκη, για Λονδίνο, Μιλάνο, Βερολίνο, Άμστερνταμ και αλλού, σε πολλές περιπτώσεις αν κοπούν έγκαιρα δεν υπερβαίνουν τα 40 έως 80 το πολύ ευρώ (με επιστροφή), η είδηση ότι στο έρημο αεροδρόμιο «Αριστοτέλης», άρχισε να πραγματοποιεί δρομολόγια Αθήνα-Καστοριά-Αθήνα η αεροπορική εταιρεία Sky Express θα μπορούσε να προκαλέσει ικανοποίηση, αν δεν παρατηρούνταν και οι εξής κακοί οιωνοί, που παραπέμπουν σε άλλα κίνητρα:

-Το εισιτήριο για απλή διαδρομή είναι ιδιαίτερα ακριβό και μη ανταγωνιστικό. Στην ουσία είναι απαγορευτικό για τον μέσο επιβάτη. Συγκεκριμένα στοιχίζει Αθήνα Καστοριά 96,05 ευρώ και Καστοριά-Αθήνα 77,70 ευρώ κατά διαδρομή (δηλαδή 173,75 με επιστροφή!). Και να φανταστεί κανείς ότι η γραμμή χαρακτηρίσθηκε «άγονη», και υποτίθεται ότι επιδοτείται. Δηλαδή αν ήταν… «γόνιμη», πόσο θα στοίχιζε ο ναύλος;
Όταν π.χ. μία (ακριβή) αεροπορική εταιρεία όπως φερ’ ειπείν η Lufthansa προσφέρει πτήσεις στην Γερμανία one-way 69,00 και return 99,00 ευρώ;

-Το δρομολόγιο Αθήνα-Καστοριά-Αθήνα είναι περίπου αόρατο. Διότι στο site της επιχείρησης (www.skyexpress.gr) εξακολουθεί να μην εμφανίζεται η Καστοριά ως τόπος εκτέλεσης δρομολογίων (!) και αυτό ενδεχομένως να εμποδίζει το σύστημα κρατήσεων. Ίσως και το αίσθημα ασφάλειας βεβαίως.

-Φυσικά τα δρομολόγια της Καστοριάς δεν εμφανίζονται και σε καμμία άλλη ιστοσελίδα κρατήσεων αεροπορικών εισιτηρίων. Κανείς δεν γνωρίζει για τα συγκεκριμένα δρομολόγια, και πώς μπορεί να εκδώσει εισιτήριο.

-Τα αεροσκάφη της εταιρείας πήγαν και ήλθαν, τις πρώτες ημέρες σχεδόν άδεια. Και συνεχίζουν να πετούν (σύμφωνα με πληροφορίες της εφημερίδας) άδεια. Μάλιστα το handling στο αεροδρόμιο Καστοριάς το έκαναν υπάλληλοι που φορούσαν φόρμες της... Ολυμιακής. Όπως και γραφεία στο «Αριστοτέλης» έχει ακόμη η Ολυμπιακή, όχι όμως η Sky Express.

Αυτά είναι κάπως ευτράπελα για μια τόσο σοβαρή υπόθεση όπως οι αερομεταφορές. Εκτός κι’ αν άρχισαν στο άρπα-κόλλα μόνο και μόνο για να ξεκινήσουν να πέφτουν οι επιδοτήσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τις άγονες γραμμές.
Σε μια Ελλάδα, όπου η έκταση της ελληνικής καπατσοσύνης παραμένει ασύλληπτη, καμμιά υπόνοια δεν είναι ακριβώς αδικαιολόγητη.

Ελπίζεται, ότι θα ομαλοποιηθεί η προσφορά των αεροπορικών υπηρεσιών από την Sky Express, και ότι τα πράγματα θα μπουν σε τάξη. Και δεν θα έχουμε μία επανάληψη της Athens Airways. Αν εκλογικευτούν κιόλας οι τιμές, ώστε να μην διστάζουν οι κάτοικοι της Καστοριάς, ή οι ορδές των τουριστών (που αναμένονται επί τόσα χρόνια) να ανέβουν τα σκαλιά της επιβίβασης για το όνειρο που λέγεται Καστοριά. Τότε ίσως να μπορεί κανείς να μιλά για θαύμα. Αρκεί να γίνονται βεβαίως ακόμη τέτοια.

Σχετικά:

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η ΟΔΟΣ σας ευχαριστεί για την συμμετοχή σας στον διάλογο.Το σχόλιό σας θα αποθηκευτεί προσωρινά και θα είναι ορατό στο ιστολόγιο, μετά την έγκριση της ΟΔΟΥ.