24.3.12

ΟΔΟΣ: Under control σε μία πόλη out of control


Με δύο παραστάσεις (η τρίτη σήμερα), που διοργάνωσε το Σωματείο «Σπασμένο Ρόδι» ξεκίνησε η παρουσίαση του θεατρικού έργου “Under control’’ βασισμένο στο «Contractions / Love Contract» του Μάικ Μπάρτλετ το οποίο πρωτοπαρουσιάστηκε το 2008 στο Royal Court Theatre του Λονδίνου.

Πρόκειται για ένα συγγραφικά νέο θεατρικό μονόπρακτο, διάρκειας περίπου 1 ώρας που λόγω της περίστασης (οικονομικής κρίσης) έχει μια ξεχωριστή επικαιρότητα, με μόλις δύο πρωταγωνίστριες να υποδύονται τους αντίστοιχους μοναδικούς δύο ρόλους: Της προσωπάρχη (Ελένη Τσαδήλα) μιας μεγάλης εταιρείας-εργοδότριας και της υπαλλήλου που ονομάζεται «Emma», τον ρόλο της οποίας ενσάρκωσε η Μαρία Μουστάκα.

Η πρεμιέρα της παράστασης έγινε σύμφωνα με την προγραμματισμένη ανακοίνωση, στον ξενώνα «Ο Βυσσινόκηπος» στην περιοχή Αποσκέπου, μπροστά σε περιορισμένο αριθμό θεατών που είχαν προχωρήσει σε κρατήσεις (φωτογραφία). Οι επόμενες παραστάσεις προγραμματίσθηκαν για την Τρίτη και την Πέμπτη (σήμερα) στον χώρο ενός club αφού όπως είναι γνωστό, δεν υπάρχει θεατρική σκηνή στην Καστοριά. Με αποτέλεσμα οι σχετικές πρωτοβουλίες να πραγματοποιούνται σε συνθήκες διωγμού. Ανεξάρτητα απ’ αυτό, η παράσταση έστω και υπ’ αυτές τις συνθήκες, θεωρείται εξαιρετική.

Άρτια σκηνοθετημένη, με εξαιρετική μουσική κάλυψη σε σύνθεση για πιάνο της συμπολίτισσας Σάσας Παπουλίδου που εντυπωσίασε, και προπαντός τις εξαίσιες ερμηνείες των δύο συμπρωταγωνιστριών, όπως ήταν φυσικό προκάλεσε ιδιαίτερα ευμενή σχόλια για την συνολική απόδοση της προσπάθειας.

Το έργο περιγράφει τις διαδοχικές συναντήσεις της προσωπάρχη με υπάλληλό της  που στόχο έχουν την τήρηση των ακραίων και εξαντλητικών απαιτήσεων του συμβολαίου εργασίας που έχει υπογράψει η υπάλληλος με την εταιρεία.

Η σταδιακή αντιπαράθεση των δύο ταλαντούχων ηθοποιών και η φαινομενικά ήρεμη αλλά εξοντωτική ερμηνεία της κ. Τσαδήλα με τις ακραίες απαιτήσεις της,  προκαλούν όχι μόνο στρες στην «Emma», αλλά, και στους θεατές, που μεταφέρεται με μία πικρή γεύση, παρ’ όλο τους γλυκούς ήχους της κ. Παπουλίδου. Στο τέλος η πίκρα μένει έωλη, αφού δεν ξεκαθαρίζεται ευκρινώς αν το θύμα ήταν η «Emma», ή η προσωπάρχης.

Και η πίκρα αυτή του στρες, που μεταδίδονταν ακόμη και από το σφίξιμο των χειλέων της κ. Τσαδήλα, ή το πικρό βλέμμα της κ. Μουστάκα, μεταμορφώθηκε σε πίκρα των θεατών, τα ουσιαστικά θύματα της παράστασης. Διότι, εν τέλει αυτή που υπέκυψε στις απαιτήσεις του συμβολαίου, δεν είναι η «Emma»,  αλλά η ίδια η κοινωνία.

Σε μια πόλη out of control, στις οποίες τα γράμματα και οι τέχνες βρίσκονται σε μακροχρόνιο απηνή διωγμό, είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι υπάρχουν άνθρωποι που επιμένουν να προσφέρουν στις τέχνες, το θέατρο και τα γράμματα υπ’ αυτές τις συνθήκες. Και προπαντός να πετυχαίνουν τέτοιο επίπεδο σαν της παράστασης Under control με τον διδακτικό τίτλο και το ελπιδοφόρο αποτέλεσμα.

Under control = υπό έλεγχο, out of control = εκτός ελέγχου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η ΟΔΟΣ σας ευχαριστεί για την συμμετοχή σας στον διάλογο.Το σχόλιό σας θα αποθηκευτεί προσωρινά και θα είναι ορατό στο ιστολόγιο, μετά την έγκριση της ΟΔΟΥ.