18.6.26

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΣΤΗΝ ΟΔΟ

 
ΟΔΟΣ εφημερίδα της Καστοριάς
ΟΔΟΣ 18.6.2026 | 1325


Ροβανιέμι


Μέχρι που βεβαιώθηκα ότι βρίσκομαι στην Καστοριά –και σκέφθηκα ότι δεν μπορεί. Αν η Μαρία Αντωνίου είναι η Μπουμπουλίνα, αυτή η πόλη λογικά θα πρέπει να είναι η αληθινή πατρίδα του Αγίου Βασίλη, του Αγίου Νικολάου, του μπάρμπα Γιάννη του Κανατά τέλος πάντων.

Διαβάστε επίσης:

ΙΩΑΝΝΗ ΣΚΟΡΔΑ:
- Αγαπητή ΟΔΟΣ
Η επίσκεψη του υπουργού Υγείας κ. Άδωνη Γεωργιάδη στην Καστοριά, πέρα από τα προεκλογικά –κατά μία έννοια– εγκαίνια των δομών, προκάλεσε αρκετές συζητήσεις στην τοπική κοινωνία. Κυρίως για όλα όσα ακολούθησαν σε τοπικό επίπεδο με αφορμή την παρουσία του συγκεκριμένου γαλάζιου υπουργού και αντιπροέδρου της Νέας Δημοκρατίας.

ΧΡΥΣΟΥΛΑ ΠΑΤΡΩΝΟΥ-ΠΑΠΑΤΕΡΠΟΥ:
- Στα κατάρτια πετούνε οι γλάροι...
Οι γλάροι τον περίμεναν να τους κατευοδώσει και ύστερα ένιωθε ελεύθερος να ευχαριστηθεί την αγκαλιά της θάλασσας

ΣΟΝΙΑΣ ΕΥΘΥΜΙΑΔΟΥ ΠΑΠΑΣΤΑΥΡΟΥ:
- «Πατρίδα δεν είναι αυτή που έχουμε, αλλά αυτή που μας λείπει» 
Παράξενη λέξη που είναι ο πόντος! Τη γράφεις με μικρό γράμμα στην αρχή και σημαίνει απλώς θάλασσα. Τη γράφεις με κεφαλαίο και ξαφνικά εκείνο το Π γίνεται πύλη ψηλή και πλατιά, που σε οδηγεί σ’ έναν τόπο γεμάτο μνήμες κι Ιστορία...

ΟΔΟΣ:
- «Είναι με τον άνθρωπο»
Για την Καστοριά αποδείχθηκε κάτι σαν με μπουνιά στο στομάχι. Οι λαλίστατοι που «είναι με τον άνθρωπο» και μνημονεύουν συχνά μεταξύ των άλλων αγίων και οσίων και οσιών, τον άγιο Πόποβιτς. Και όσων ρωσόλαγνων, που νομίζουν ότι υποστηρίζοντας την Ρωσία, ξανθαίνουν και οι ίδιοι. 

- Από την Προεδρία στο μετρό...

- Το Οικουμενικό Πατριαρχείο καταδικάζει τη ρωσική επίθεση στη Μονή Λαύρας των Σπηλαίων

- Τοποθετήσεις - σχολιασμοί του π. βουλευτή Καστοριάς κ. Ζήση Τζηκαλάγια

- Τοποθετήσεις - σχολιασμοί του επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας του δημοτικού συμβουλίου Καστοριάς Γρηγορίου Γρηγοριάδη

...κι άλλα.

Πέμπτη 18.6.2026 | 1325

17.6.26

Η κυρία


ΟΔΟΣ εφημερίδα της Καστοριάς


[...] Το «πρόγραμμα» δεν θα αφορά μόνο τους γουνοποιούς αλλά επεκτείνεται σε όλο το... φάσμα της παραγωγικής αλυσίδας, όπου το «όλο» είναι ο κόσμος των εκτροφέων. Και τα ποσά που θα σκορπιστούν για μια ακόμη φορά θα είναι από 10.000 ευρώ έως 100.000 ευρώ. Για ένα ΑΦΜ. Το "πρότζεκτ" βέβαια δεν είναι «ανάσα» στην τοπική κοινωνία και οικονομία για να μη «σκάσει» κανόνι, αλλά προωθητικό αέριο για οικονομικούς πυραύλους.

Η κυρία με την ερμίνα

ΟΔΟΣ 2.4.2026| 1314


16.6.26

ΟΔΟΣ: Χωρίς πανσέληνο

 
ΟΔΟΣ εφημερίδα της Καστοριάς
ΟΔΟΣ 24.4.2025 | 1270 | σ.13
Η οδός Βασιλίσσης Όλγας στην Θεσσαλονίκη. 


Στην Καστοριά πιο πιθανό είναι να συναντήσεις έξαλλους με πριόνι στο χέρι να σεληνιάζονται εν χορώ, ακόμη και χωρίς πανσέληνο, στη νίκη τους να καταστρέψουν τα δένδρα. 


Αγαπητή ΟΔΟΣ, 

Πήρα σαν αφορμή να σου γράψω, όχι μόνο από το γεγονός ότι και πάλι, μόλις ελάχιστες ημέρες πριν, οι γνωστοί «δημιουργοί» και «συντελεστές» που αισθάνονται παντοδύναμοι και συμπεριφέρονται πλέον ανεξέλεγκτα, έπιασαν και πάλι το ηλεκτρικό πριόνι στα χέρια τους κόβοντας και άλλα πεύκα στην πλατεία Μακεδονομάχων. Όπως και παντού στην πόλη διάφορα δένδρα. Διότι αφορμή είναι και το σχόλιο σε προηγούμενο φύλλο της εφημερίδας σου σχετικά με την εγκληματική επιδρομή στο πανάρχαιο κυπαρίσσι που βρισκόταν μέσα σε οικόπεδο. Τριγύρω από τον ιερό ναό των Αγίων Αποστόλων στην συνοικία Σερβιώτη ["εδώ"]. 

Επιδρομή

 
ΟΔΟΣ εφημερίδα της Καστοριάς

Ανακατασκευή της πλατείας Αδελφών Εμμανουήλ στο Ντολτσό, στην οποία πριν λίγες ημέρες κόπηκαν επτά (7) δένδρα. 

* * *

«Επαναλαμβάνω αυτό που είπα και άλλη φορά όσο σκληρό και αν ακούγεται. Είναι ελεεινοί και τρισάθλιοι όσοι σχεδιάζουν και υλοποιούν συστηματικά και "κατ’ εξακολούθηση" την καταστροφή των δέντρων και του πρασίνου που με

15.6.26

Είπαν:


Ντολτσό Καστοριάς

Διαφυλάττουμε τα πλατάνια και τα προφυλάσσουμε ως κόρη οφθαλμού. Μας αρέσει πολύ το πράσινο. Μας αρέσουν τα δένδρα. Και πρέπει να προστατέψουμε το πράσινο. 

Ιωάννης Κορεντσίδης
δήμαρχος Καστοριάς | συνέντευξη σε τοπικό ραδιόφωνο

14.6.26

ΙΩΑΝΝΗ ΣΚΟΡΔΑ: Αγαπητή ΟΔΟΣ


ΟΔΟΣ εφημερίδα της Καστοριάς
Μάιος 2024, περιμένοντας την άφιξη του Κυριάκου Μητσοτάκη. Λίγο αργότερα ο κ. Κορεντσίδης καλωσορίζοντας τον πρωθυπουργό είπε ότι «η πόλη έχει μετατραπεί σε ένα μεγάλο εργοτάξιο, σε έναν οργασμό έργων που οφείλεται στις προσπάθειες της δημοτικής αρχής αλλά και στην αμέριστη συμπαράσταση της Κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας και σας ευχαριστούμε κύριε Πρωθυπουργέ για μία ακόμη φορά για την παρουσία σας εδώ, σας συγχαίρουμε για το έργο που κάνετε. Ευχόμαστε καλή δύναμη, καλή επιτυχία και να αντιμετωπιστεί η Καστοριά με τον τρόπο που της αξίζει διότι ήταν είναι και θα είναι το προπύργιο της Νέας Δημοκρατίας» [περισσότερα "εδώ"].


Απορίες και ερωτηματικά προκάλεσε η αναφορά του κ. Κορεντσίδη σε «απειλές και εκβιασμούς που λαμβάνουν χώρα κατά την δεύτερη εκλογική Κυριακή». Δεν έγινε απόλυτα κατανοητό αν ο δήμαρχος Καστοριάς αναφερόταν στις αυτοδιοικητικές εκλογές του Δήμου Καστοριάς. Όμως το δημοσιογραφικό μικρόφωνο προτίμησε την εκκωφαντική σιωπή. Όταν υπάρχουν τόσο σοβαρές καταγγελίες που διαφεύγουν της δημοσιογραφικής προσοχής, τότε εύκολα κανείς μπορεί να υποθέσει πόσα άλλα ζητήματα που χρήζουν προσοχής έχουν διαφύγει των αρμόδιων τζιμανιών των τοπικών Μέσων.


Είναι σύνηθες φαινόμενο η τοπική θεματολογία να διαμορφώνεται κυρίως από τις δημόσιες τοποθετήσεις πολιτικών προσώπων και παραγόντων που διαχειρίζονται την πορεία της πόλης της Καστοριάς αλλά και του ευρύτερου νομού.

Οριζοντίως


ΟΔΟΣ εφημερίδα της Καστοριάς

[...] Αλλά η βουλευτής δεν έμεινε εκεί, αφού η κυβέρνηση φρόντισε και για την ευζωία του εκτροφείου Καστοριάς. Παραμονές της Μεγάλης Εβδομάδας μέχρις και τις «νταντάδες της γειτονιάς» στην Καστοριά, ανακοίνωσε θριαμβευτικά. Το γεγονός ότι η Καστοριά, δεν έχει πια γειτονιές, δεν φάνηκε να την προβληματίζει καθόλου. Πρόκειται για ένα ultra κομμουνιστικό μέτρο, με αίσθηση επίταξης υπηρεσιών νταντάς, αποκλειστικά μάλιστα για γυναίκες. Καθόλου σεξιστικό, σε μια εποχή που τα δύο φύλα εξισώνονται απέναντι στο νόμο. Αυτό κι αν είναι άθλος, σε μια έρημη και αποδεκατισμένη Καστοριά της υπογεννητικότητας και της ανεργίας. Διότι η κυβέρνηση φρόντισε να υπάρχουν νταντάδες έτοιμες για δράση στις άδειες γειτονιές.

Οριζοντίως, Καθέτως και Ασκαρδαμυκτί

ΟΔΟΣ 23.4.2026| 1317

13.6.26

Θυσίες


ΟΔΟΣ εφημερίδα της Καστοριάς

[...] Εδώ, πάλι στην Καστοριά, που δεν έχει τραμ ούτε τραίνα, με τις πλαγιές στο Βίτσι ως άλλο όρος των Ελαιών να έχουν πλημμυρίσει ελιές, και στο Γράμμο σαν τον Γολγοθά αποικίες από αιγοπρόβατα, η ίδια η βουλευτής, διαχρονική κι αυτή, δείχνει να έχει ήσυχη και επαναπαυμένη την συνείδησή της. «Πολεμά για την αλήθεια ενάντια στην τοξικότητα» και δείχνει να είναι απόλυτα πεπεισμένη ότι οι κοινοβουλευτικές θητείες της ωφέλησαν τον τόπο καταγωγής της, τον Νομό Καστοριάς. Που την τίμησε επανειλημμένα στο ύπατο πολιτικό αξίωμα της εκπροσώπου του στην Ελληνική Βουλή. Αν αυτό ισχύει και ειλικρινά, τότε η περίπτωση είναι πιο σύνθετη.

Θυσίες

ΟΔΟΣ 9.4.2026| 1315



12.6.26

Ασπίδες


ΟΔΟΣ εφημερίδα της Καστοριάς

[...] Ευθύνες που συμπτωματικά κατευθύνονται επί προσώπων, στελεχών της κυβέρνησης κ. Κυριάκου Μητσοτάκη, που δεν ικανοποιεί το περί δικαίου αίσθημα του ελληνικού λαού. Αν και πράγματι είναι διαχρονικές οι παθογένειες και δεν περιορίζονται σε ένα κόμμα, ωστόσο σε αυτή την κυβέρνηση έπεσε ο λαχνός να αποδείξει ότι προσπαθεί να γίνουμε μια κανονική χώρα. Γιατί και οι διαχρονικές οικογένειες, διαχρονικές παθογένειες είναι.

Ασπίδες

ΟΔΟΣ 19.3.2026| 1312



11.6.26

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΣΤΗΝ ΟΔΟ


ΟΔΟΣ εφημερίδα της Καστοριάς
ΟΔΟΣ 11.6.2026 | 1324


Στον αστερισμό των «μπάνιων» του λαού


[ ή μετά την Πεντηκοστή ]

Στην Καστοριά, το πολυήμερο της Πεντηκοστής ήταν μια ήσυχη περίοδος. Χωρίς να παρατηρηθούν συνωστισμοί ή άλλα τέτοια φαινόμενα –που όταν παρουσιάζονται αφορούν αποκλειστικά και μόνο στις παραλιακές ζώνες. Είναι που εξαφανίστηκαν επίσης και τα δημόσια πρόσωπα, αφού κατέφθασε η γιορτή της (προσωπικής) «αναλήψεώς» τους. Μιας και η «πεντηκοστή» ανήκε και στους ίδιους ώστε δικαιωματικά, να ξεφύγουν, να απομονωθούν, να ανασυνταχθούν σε όλα τα επίπεδα και σε κάθε βαθμό διοίκησης. Και επιστρέφοντας να θυμίσουν όλους τους υπόλοιπους, το πόσο απαραίτητοι είναι.

Διαβάστε επίσης:

ΙΩΑΝΝΗ ΣΚΟΡΔΑ:
- Αγαπητή ΟΔΟΣ
Ευχής έργων είναι βέβαια ο κ. Γεωργιάδης και η κυβέρνηση του να υλοποιήσουν κάθε τους δέσμευση αν είναι δυνατόν και πριν τις εκλογές. Διότι κανείς δεν μπορεί να είναι σίγουρος αν το κόμμα της Νέας Δημοκρατίας θα είναι και την επόμενη τετραετία στην διακυβέρνηση της χώρας.

ΧΡΗΣΤΟΥ ΧΑΤΣΙΟΥ:
- Η Ορεστίδα γίνεται η αγαπημένη των Ηρακλειδών
Αρκετές φορές αρμένισαν και στις απλωσιές της κήλητρον λίμνης, της δωρήτριας της ιμερόεσσας λίμνης, της λίμνης-μητέρα, της λίμνης... Πήγαν και ξαναπήγαν ως τα άκρα της. 

ΟΔΟΣ:
- Déjà vu
Από τις "Miss Γούνα" του 2007 στις "Miss Albania" του σήμερα, ο χρόνος για τους διοικούντες μοιάζει να έχει παγώσει...

- Επίσκεψη του υπουργού Υγείας Ά. Γεωργιάδη 

- Αν ξέραμε τι πληρώνουμε...

- Γλάστρες

- Μαρία Αντωνίου | Γιώργος Πάνος

-  Τι ισχύει για το φυσικό αέριο;

- Ευτράπελα

...κι άλλα.

Πέμπτη 11.62026 | 1324

9.6.26

Λόγος & Αντίλογος

 
ΟΔΟΣ εφημρίδα της Καστοριάς
ΟΔΟΣ 1.5.2025 | 1270


Διαστρέβλωση της αλήθειας; Εικονική πραγματικότητα; Ψευδαίσθηση και αυταπάτη; Ή άλλο τι;


Λίγες ημέρες μετά την Ανάσταση και το Πάσχα υπάρχει ένας απόηχος για τον οποίο η συνείδησή μου μού επιβάλλει να καταθέσω τις σκέψεις μου. Βλέποντας μία καλά ενορχηστρωμένη προσπάθεια να ωραιοποιηθεί η κοινωνικοοικονομική εικόνα της Καστοριάς. 

Όταν βλέπεις πως κάποιοι προσπαθούν να μετατρέψουν το μαύρο σε άσπρο. Όταν διαπιστώνεις πως κάποιοι διαμορφωτές της κοινής γνώμης σε απόλυτη αρμονία και συγχορδία με κάποιους πολιτικούς ταγούς που θα έπρεπε σε μία υγιή Δημοκρατία να τους ελέγχουν, αυτοί ολημερίς τους πλέκουν εγκώμια. 

Τότε προβληματίζεσαι αναρωτώμενος πώς συμβαίνουν όλα αυτά, κατά το κοινώς λεγόμενο "πώς τα βρίσκουν;". Οι απαντήσεις είναι εύκολες για τους σκεπτόμενους πολίτες γιατί τα γεγονότα είναι αμείλικτα.

8.6.26

Είπαν:



Βλέπει ο κόσμος πως λειτουργούμε με πολύ χαμηλούς τόνους, με διακριτικότητα, όχι με κοστούμια και γραβάτες ή Μercedes. Από το 2019 κυκλοφορώ με Τoyota Υaris 1.300 cc, δεν μας ενδιαφέρουν αυτά, ούτε οδηγοί ούτε αυτοκίνητα, ούτε γραφεία, ούτε πολυθρόνες, ούτε τίποτα. Λειτουργούμε απλά, ταπεινά, και ουσιαστικά...

Ιωάννης Κορεντσίδης 
δήμαρχος Καστοριάς | 7.3.2025


Φωτογραφία: Φερνάντο Μποτέρο (1932-), La cornada (Το ξεκοίλιασμα) 1988, της σειράς La corrida (Η ταυρομαχία), Μουσείο Μποτέρο της Τράπεζας της Δημοκρατίας, Μπογκοτά Κολομβίας.


Δημοσιεύθηκε στην ΟΔΟ στις 10 Απριλίου 2025, αρ. φύλλου 1268.

Η κηδεία του Πάπα και οι γάμοι του Φίγκαρο

 
ΟΔΟΣ εφημερίδα της Καστοριάς
ΟΔΟΣ 1.5.2025 | 1270

ΤΙ ΣΧΕΣΗ μπορεί να έχει η κηδεία του Πάπα με την όπερα του Μότσαρτ «Οι γάμοι του Φίγκαρο»; Φαίνεται ότι αυτό που τους συνδέει είναι η τελετουργία, είτε στην πραγματική ζωή είτε στην τέχνη. Αλλά και η κηδεία ενός σημαντικού προσώπου είναι από μόνη της μια αναπαράσταση. Οι διοργανωτές, ή και οι συμμετέχοντες/ουσες σ’ αυτήν, εγχέουν το νόημα που πρέπει να τυπωθεί στα μυαλά όσων την παρακολουθούν.

7.6.26

ΓΕΩΡΓΙΟΥ Α. ΔΑΟΥΤΟΠΟΥΛΟΥ: Η ανάπτυξη στην ορεινή Ελλάδα


ΟΔΟΣ εφημερίδα της Καστοριάς


Τα τελευταία χρόνια, η ανάπτυξη στην ορεινή Ελλάδα, καρκινοβατεί. Έχουμε συνεχή μείωση του πληθυσμού ο οποίος διαρκώς συρρικνώνεται. Φεύγουν κυρίως οι νέοι και τα άτομα των παραγωγικών ηλικιών, τα περισσότερο μορφωμένα και φιλόδοξα άτομα, καθιστώντας τα προβλήματα της ανάπτυξης ακόμη πιο σοβαρά. 


Τα τελευταία χρόνια, η ανάπτυξη στην ορεινή Ελλάδα, με εξαίρεση περιοχές φυσικού κάλους ή τουριστικές, καρκινοβατεί. Το αποδεικνύει περίτρανα η απογραφή του πληθυσμού που γίνεται κάθε 10 έτη. Από το 1961 και μετά, έχουμε συνεχή μείωση του πληθυσμού ο οποίος διαρκώς συρρικνώνεται. Αν κοντά σε αυτήν προσθέσει κανείς και τη δραστική μείωση των γεννήσεων στις αγροτικές και ορεινές περιοχές που ακολούθησαν αυτές των αστικών περιοχών, η μείωση του πληθυσμού είναι δραματική. Το χειρότερο όμως κακό είναι ότι αυτή η απομάκρυνση είναι επιλεκτική. Φεύγουν κυρίως οι νέοι και τα άτομα των παραγωγικών ηλικιών, τα περισσότερο μορφωμένα και φιλόδοξα άτομα, καθιστώντας τα προβλήματα της ανάπτυξης ακόμη πιο σοβαρά. 

6.6.26

Υπογείως


Στις 28 Μαΐου 2026 τοποθετήθηκε ένα πιάνο στον σταθμό του μετρό στο Σύνταγμα. Η πρωτοβουλία δίνει την δυνατότητα σε περαστικούς, επιβάτες και τουρίστες να παίζουν μουσική ελεύθερα, μετατρέποντας τον σταθμό σε σημείο αυθόρμητης πολιτιστικής έκφρασης.

5.6.26

ΟΔΟΣ: Έτσι μοιραία...

 
ΟΔΟΣ εφημερίδα της Καστοριάς
ΟΔΟΣ 3.4.2025 | 1267


Για την κατάσταση που επικρατεί στο (δημοτικό) Κοιμητήριο της Καστοριάς, κυρίαρχη είναι η εντύπωση, ότι μόνο η λέξη αλαλούμ αποδίδει αυτά που ισχύουν και αυτά που επικρατούν. Ωστόσο στην πράξη, η εικόνα του Κοιμητηρίου, δεν είναι παρά ο καθρέπτης της ίδιας της σημερινής Καστοριάς.


Για την κατάσταση που επικρατεί στο (δημοτικό) Κοιμητήριο της Καστοριάς, κυρίαρχη είναι η εντύπωση, ότι μόνο η λέξη αλαλούμ αποδίδει αυτά που ισχύουν και αυτά που επικρατούν. Ωστόσο στην πράξη, η εικόνα του Κοιμητηρίου, δεν είναι παρά ο καθρέπτης της ίδιας της σημερινής Καστοριάς. 

Οι παλιότεροι Καστοριανοί, ακόμη κι’ όταν ο πληθυσμός της πόλης ήταν αρκετές χιλιάδες (όπως αντίστοιχα λειτουργικά και μακρόπνοα είχαν φροντίσει και όλα τα υπόλοιπα, μέχρι και την ανοικοδόμηση των κατοικιών τους στο αμφιθεατρικό έδαφος, χωρίς να προκαλούνται προβλήματα στους γείτονες), είχαν μεριμνήσει να εγκαταστήσουν το φροντισμένο Κοιμητήριο στην θέση που βρίσκεται και σήμερα, και με άφθονα δένδρα. Παρά την επικλινή μορφολογία του, οι πτέρυγές του, για πολλές δεκαετίες, αλλά και η σύνθεση του εδάφους κάλυπταν τις ανάγκες του πληθυσμού. 

4.6.26

ΙΩΑΝΝΗ ΣΚΟΡΔΑ: Αγαπητή ΟΔΟΣ


ΟΔΟΣ εφημερίδα της Καστοριάς


Όπως και κάποιοι άλλοι αυθόρμητα μειδίασαν όταν θυμήθηκαν πως ορισμένοι πολιτικοί που είχαν συγκεκριμένο οικονομικό στάτους, μετά την ενασχόλησή τους με την πολιτική βρέθηκαν ξαφνικά με πανάκριβα ακίνητα στις Κυκλάδες για παράδειγμα. Ή σε άλλους πολυτελείς προορισμούς. Να πάρω και εγώ στην Πάρο. 


Μπορεί στην περίπτωση αποχώρησης του τέως γαλάζιου βουλευτή (Καστοριάς) από το κόμμα της Νέας Δημοκρατίας να μην έλαβε την αναμενόμενη και ανάλογη –του περιεχομένου της επιστολής του– δημοσιότητα από τα τοπικά Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης. Όμως δεν συνέβη το ίδιο με την διαγραφή ενός δημοτικού συμβούλου από τον συνδυασμό "Αλλαγή τώρα με στρατηγική" του κ. Γρηγόρη Γρηγοριάδη που επιτελεί ουσιαστικά και τον θεσμικό ρόλο της αξιωματικής αντιπολίτευσης.

Ενδεχομένως τα όσα κατήγγειλε ο κ. Τζηκαλάγιας για την εν ενεργεία γαλάζια βουλευτή κ. Μαρία Αντωνίου να μην προκάλεσαν το ενδιαφέρον των τοπικών δημοσιογραφικών αρετών. Είτε γιατί κρίθηκαν ως αδιάφορα τέτοια, είτε διότι δεν ήθελαν να χαλάσουν την εικόνα της happy traveler τοπικής βουλευτή. Με την οποία δείχνουν να επιδιώκουν μια αρμονική, αγαστή και αντικειμενική –πάνω από όλα– συνεργασία, εντός των επιτρεπόμενων πλαισίων. Καθώς για την πλειοψηφία του κόσμου, στις περισσότερες τέτοιων περιπτώσεων δεν γίνονται διακριτά και κατανοητά τα όρια ύπαρξης διαπλοκής ή ρεπορτάζ και συνέντευξης.

3.6.26

ΟΔΟΣ: Το περίφημο forum της

 
ΟΔΟΣ εφημερίδα της Καστοριάς
ΟΔΟΣ 3.4.2025 | 1267


Έτσι, ενώ με βάση την επίσημη ανακοίνωσή του, 
το περίφημο forum, που ήταν 4ήμερο στην Καστοριά, 
αποδείχθηκε τελικά ολιγόωρο ημερήσιο.


Όπως εξελίχθηκαν τα γεγονότα, υπάρχει (και) συνέχεια για το πρωτοσέλιδο άρθρο του προηγούμενου φύλλου ["εδώ"], σχετικά με την βουλευτή κυρία Μαρία Αντωνίου. Προς το παρόν όχι όμως για το «ξεζούμισμα» Τριαντόπουλου στο έγκλημα των Τεμπών. Αφού τελικά ο καλός αυτός άνθρωπος-υπουργός, ως μονομάχος στο Κολοσσαίο ευπειθώς παραδόθηκε χωρίς αντίσταση στον «φυσικό» δικαστή του, παρακάμπτοντας την προανάκριση. Δήλωσε αθώος και τον παρέπεμψαν, χωρίς πολλά-πολλά. Εδώ όμως η συνέχεια είναι για το περίφημο forum της. Το είπε και event στο μικρόφωνο της δημόσιας τηλεόρασης.

Άλλωστε σ’ αυτό είχε αναφερθεί με υπερηφάνεια προσωπικής κατάκτησης, στην ίδια ραδιοφωνική εξομολόγησή της (η κ. Μαρία Αντωνίου) στην Καστοριά. Με την ίδια την συνέντευξη, να αποτελεί μνημείο και ένα ακόμη κειμήλιο, άξιο μελέτης για την πολιτική ιστορία της περιοχής. 

Είπαν:

Το φόρουμ είναι κάτι πολύ μεγάλο, να 'ρθούνε βουλευτές από αυτές τις χώρες που συνήθως δεν την ξέρουν την Καστοριά. Το καταλαβαίνετε;
Μαρία Αντωνίου 
βουλευτής ΝΔ Καστοριάς 22.3.2025

2.6.26

ΕΛΕΝΗΣ ΚΩΣΤΕΑ: Η αληθινή τέχνη καθηλώνει


ΟΔΟΣ εφημερίδα της Καστοριάς
ΟΔΟΣ 3.4.2025 | 1267


Σκέψεις περί της ελευθερίας του καλλιτέχνη


Υποστηρίζοντας τη θέση που έλαβε η ΟΔΟΣ σχετικά με τα συμβάντα στην Εθνική Πινακοθήκη, θα ήθελα να προσθέσω τρείς επεξηγηματικές προσεγγίσεις, ώστε ν’ αποδεχτούμε την ελευθερία του καλλιτέχνη, μαζί και του Γκόγια της περιόδου ασθένειας, με τον τεράστιων διαστάσεων πίνακά του, με τον τρομακτικό Κρόνο να καταβροχθίζει ένα από τα παιδιά του, που με καθήλωσε σε μουσείο της Μαδρίτης, ως αισθητικό υψηλό· γιατί όχι και την «άσχημη» ζωγραφική του Χριστόφορου Κατσαδιώτη!

Σοφία Κλειούση (1971-2025)


ΟΔΟΣ εφημερίδα της Καστοριάς
ΟΔΟΣ 3.4.2025 | 1267

Aπεβίωσε την περασμένη Παρασκευή 28 Μαρτίου 2025, σε ηλικία 54 ετών, η εκπαιδευτικός και συγγραφέας Σοφία Κλειούση, η οποία αφήνει ένα δυσαναπλήρωτο κενό στην οικογένειά της, στα ελληνικά γράμματα και στον τόπο, που πλέον είναι φτωχότερος. Η αιφνιδιαστική απώλειά της σκόρπισε θλίψη στην κοινωνία, καθώς ήταν ιδιαίτερα αγαπητή και χαρισματική, ενώ  είχε να δώσει ακόμη περισσότερα στην περιοχή, αφού διακόπηκε η προσφορά της στα εκπαιδευτικά δρώμενα του τόπου και η πλούσια συνεισφορά της στην ποίηση και στην λογοτεχνία.

1.6.26

Είπαν:

 
ΟΔΟΣ εφημερίδα της Καστοριάς
Ο Δήμος Καστοριάς μεταμόρφωσε τον κόμβο ["εδώ"] σε ένα υπέροχο γιορτινό στολίδι!

Ιωάννης Κορεντσίδης
δήμαρχος Καστοριάς

ΣΟΝΙΑΣ ΕΥΘΥΜΙΑΔΟΥ-ΠΑΠΑΣΤΑΥΡΟΥ: Τη ψης-ι-μ’ θαλασσάκρια



Το κείμενο που ακολουθεί είναι η από την παρουσίαση  της ποιητικής συλλογής της Σοφίας Ιακωβίδου με τίτλο «Τη ψης-ι-μ’ θαλασσάκρια», (εκδ. Μετρονόμος), που πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα του Ενυδρείου Καστοριάς στις 21.12.2024.

Αγαπητοί μας συμπολίτες,

Τι είναι αυτό που έκανε όλους εμάς, σήμερα, παραμονές Χριστουγέννων να αφήσουμε τα σπίτια τους, τα ψώνια και τις δουλειές μας και να μαζευτούμε εδώ, στην αίθουσα του Ενυδρείου Καστοριάς; Είναι η Ποίηση, αυτή η ύψιστη μορφή Τέχνης, η εμπνευσμένη από τις Μούσες, που κι αυτές είναι απόψε μαζί μας - βλέπετε, η Ποίηση δεν έχει μονάχα μία Μούσα...

ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ