18.6.13

Λόγος & αντίλογος: Περί «Ανατολής» VI



Όχι άλλη Ανατολή

Θεωρώ τον εαυτό μου ευτυχή που δεν έχω στο σπίτι τηλεόραση και δεν μ’ έχουν αγγίξει τα τουρκικά σήριαλ που βομβαρδίζουν εδώ και πολύ καιρό τους τηλεθεατές. Ακούω ειδήσεις και μουσική από το ραδιόφωνο και ενημερώνομαι για το τι συμβαίνει στην γενέτειρά μου από την εξαιρετικά ποιοτική εφημερίδα «ΟΔΟΣ», που πραγματικά χαίρομαι να διαβάζω. Στα τελευταία φύλλα της εφημερίδας βλέπω ότι έχει ξεκινήσει ένα σήριαλ τουρκικού ενδιαφέροντος. Αυτό με τον χορό των παιδιών υπό τους ήχους τουρκικής μουσικής.

Πιστεύω απόλυτα, και το έχω ξαναγράψει, ότι ο κάθε πολίτης έχει δικαίωμα να εκφράζεται όπως ο ίδιος νομίζει και είναι υπεύθυνος για τον λόγο του. Και οποιοσδήποτε πολίτης έχει δικαίωμα να του απαντήσει και να αντικρούσει τις απόψεις με τις οποίες διαφωνεί, με επιχειρήματα. Με κανένα τρόπο όμως με ειρωνεία. («Μπορεί να μην συμφωνώ με ό,τι υποστηρίζεις. Μα θα υπερασπίσω μέχρι θανάτου το δικαίωμά σου να διατυπώνεις ελεύθερα τις απόψεις σου», είναι γνωστό το ποιος το είπε και δεν θα γράψω παραπομπές).

Και οι δύο επιστολογράφοι -και μάλιστα ο ένας γνωστός μου και προσφιλής- δυστυχώς χρησιμοποίησαν κατά κόρον ειρωνικά σχόλια για τον ανώνυμο αρθρογράφο. Αυτό που εισέπραξα από την ανταπάντηση του Α.Λ. ήταν αγανάκτηση περισσότερο για τον τρόπο έκφρασης και λιγότερο για τις απόψεις των δύο πρώτων επιστολογράφων. Και στη συνέχεια διαβάζω μια ιδιαιτέρως επιθετική και ειρωνική επιστολή του μουσικολόγου κυρίου Ι. Ζορπίδη, αγανακτισμένου με την αγανακτισμένη επιστολή του Α.Λ. Και αναρωτιέμαι μέχρι πού θα φθάσει αυτό το σήριαλ με την τουρκική μουσική;

Όταν στην Καστοριά και σε όλη την Ελλάδα συσσωρεύονται προβλήματα της καθημερινής ζωής που έχουν φέρει τους περισσότερους Έλληνες σε κατάθλιψη ή στα πρόθυρα κατάθλιψης, έχουμε την πολυτέλεια να εκθέτουμε ξανά και ξανά τις γνώσεις μας για την συγκεκριμένη μουσική; Δεν θα ήταν καλύτερα να ασχοληθούμε και με κάποιο άλλο πιο καυτό πρόβλημα;

Δεν αμφιβάλλει κανείς ότι η καλή μουσική ηρεμεί την ψυχή. Και για μένα καλή είναι οποιοδήποτε είδος μουσικής εκτελείται από καλούς μουσικούς και όχι από μουσικούς που την «εκτελούν». Δεν τοποθετώ τον εαυτό μου στους παντογνώστες ή λόγιους. Είμαι μια μέση Ελληνίδα με γνώσεις και ευφυΐα για τις οποίες ούτε ντρέπομαι ούτε υπερηφανεύομαι. Αυτό όμως που έχω αποκομίσει από το σχολείο και κυρίως από τους γονείς μου, ήταν ο σεβασμός προς όλους και όλα. Δεν διανοήθηκα ποτέ να ειρωνευθώ κάποιον για το παρουσιαστικό του, για την συμπεριφορά του ή για όσα υποστηρίζει. Και χωρίς ειρωνεία, θα ήθελα γι’ αυτό το τουρκικό σήριαλ να εκθέσω προσωπικές μου εμπειρίες.

Μου αρέσει η μουσική, ελληνική και ξένη. Και επειδή προτιμώ να ακούω ζωντανή μουσική, προσπαθώ να επιλέξω χώρους όπου παίζουν αξιόλογα συγκροτήματα. Έτσι έχω περάσει πολλές βραδιές ακούγοντας ελληνική μουσική, που ανάμεσα στα παλιά καλά ρεμπέτικα τραγούδια, παίζουν και αρκετά τσιφτετέλια. Και εδώ θα συμφωνήσω με τον πρώτο αρθρογράφο, που είχε την εμπειρία αυτού του χορού από την τηλεόραση.

Το ζωντανό θέαμα είναι ακόμη πιο απογοητευτικό. Γιατί βλέπεις νέα παιδιά, με τους πρώτους αχ-βαχ ήχους, να πετάγονται επάνω, να σκαρφαλώνουν σε καρέκλες και τραπέζια και να κουνάν τα κορμιά τους εκτός ρυθμού. Μόνο για να κουνηθούν και να ρίχνουν τριγύρω ματιές, προσπαθώντας να ανακαλύψουν αν το κοινό από χαμηλά τους θαυμάζει. Αν χορεύανε ακολουθώντας τον ρυθμό, έστω και τον «αχ – βαχ», θα τους χειροκροτούσα πρώτη, γιατί λατρεύω τον χορό. Αλλά εκτός από λίγες εξαιρέσεις -ευτυχώς υπάρχουν και αυτές- τα περισσότερα παιδιά σου δίνουν την εντύπωση ότι δεν παρακολουθούν καθόλου την μουσική, κουνιούνται μόνο σε ένα δικό τους ρυθμό, γιατί θεωρούν ότι έτσι πρέπει να κάνουν. Και αυτό που με πικραίνει είναι ότι στην Αθήνα -όσες φορές βρέθηκα σε τέτοιους χώρους διασκέδασης- ακούγεται ελάχιστη «αχ- βαχική» μουσική και αντί αυτής περισσότερη νησιώτικη, με την οποία οι νεαροί χορεύουν με πολύ κέφι.

Γι’ αυτούς τους λόγους αντιλαμβάνομαι απόλυτα αυτό του ένοιωσε ο ανώνυμος αρθρογράφος και συμφωνώ σε πολλά σημεία μαζί του. Και η κεντρική ιδέα του άρθρου ήταν το θέαμα του χορού. Τώρα πώς κατέληξε να φθάσει σε εξειδικευμένες αναλύσεις επί της συγκεκριμένης μουσικής, ακόμη προσπαθώ να καταλάβω.

Σάσα Τζημάκα-Νάτσινα



55 σχόλια:

  1. Ανώνυμος18/6/13

    Έλα ντε! Τον συγχωριανό σας ρωτήστε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ανώνυμος18/6/13

    "Δεν αμφιβάλλει κανείς ότι η καλή μουσική ηρεμεί την ψυχή"
    http://www.youtube.com/watch?v=7E4AwhO284A

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ανώνυμος18/6/13

    Επιτέλους το όραμα των Ελλήνων γίνεται πραγματικότητα (προφανώς κάπου κρύβεται και ο Κουκουζέλης:
    http://www.youtube.com/watch?v=Rm-2q7RMpBI

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ανώνυμος18/6/13

    Σάσα, Στέργιος ή Νώντας;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ανώνυμος18/6/13

    Σάσα μου, οι τεκέδες της Ανατολής κοχλάζουν ακόμη στη χώρα μας. Κάποιοι νιώθουν Έλληνες, κάποιοι Τούρκοι, κάποιοι κάτι άλλο. Φυσικό είναι, ακόμη να μην έχει διαμορφωθεί η ταυτότητα του Νεοέλληνα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ανώνυμος18/6/13

    Τι έχει τελικά το Βογατσικό και ξεχωρίζουν οι άνθρωποι του;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ανώνυμος18/6/13

    Έλεος με την Ανατολή!
    ΟΧΙ ΑΛΛΗ ΧΟΡΤΑΣΑΜΕ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ανώνυμος18/6/13

    Πότε θα τελειώσει το σήριαλ των Λόγων και Αντιλόγων;
    Άντε, γιατί έχουμε να δούμε τον Σουλεϊμάν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ανώνυμος18/6/13

    8@ Πρόσεχε μη χάσεις εσύ καμιά οξεία...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Η ΟΔΟΣ δεν ανέχεται να ταυτίζεται με σχολιαστές και "ομάδες". Κατά συνέπεια δεν παρέχει βήμα ελεύθερης έκφρασης σε σχολιαστή (-ές) που επιμένουν σε αυτήν την τακτική, και αυτονόητα –επαναλαμβάνει- ότι δεν δημοσιεύει τις εκατέρωθεν ύβρεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Athena18/6/13

    Δεν ξέρω τί λένε οι ειδήμονες και επαΐοντες, αλλά εμένα κυρία Τζημάκα μου άρεσε η δική σας επιστολή περισσότερο από όλες! Δεν φαντάζεστε πόσο με εκφράζει η μετριοπάθειά σας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Ανώνυμος18/6/13

    @6 Το ρωτάς;
    Νερό έχει το Βογατσικό καλό, αυτό έχει.

    @4
    ... Ουρανία, Ανδρέας ...
    Ανέκαθεν δύο ήταν τα χωριά μας που έβγαζαν τους γραμματιζούμενους : το Βογατσικό κι ο Γέρμας!

    Αλήθεια λέω, αλλά δεν γράφω όνομα, γιατί θα μουτσκώσουν από τα άλλα χωριά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Ανώνυμος18/6/13

    Άλλο γραμματιζούμενος και άλλο καλλιεργημένος, με παιδεία και ανατροφή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Ανώνυμος18/6/13

    13@ "Άρμεγε λαγούς και κούρευε χελώνες".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Ανώνυμος18/6/13

    Ανδρέας; Ποιος Ανδρέας;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Ανώνυμος19/6/13

    Ο Παπανδρέου!
    Άσε μας ρε χωριάτη με τα κόμπλεξ σου.
    Θα 'λεγα τι έχει το Βογατσικό, αλλά κρατιέμαι...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Ανώνυμος19/6/13

    16@...
    Σούρβα για τη δυσκοιλιότητα παράγουν επίσης το Βογατσικό και η Γέρμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Ανώνυμος19/6/13

    "Σάσα, Στέργιος ή Νώντας;"

    Tι έγινε ρε παιδιά... Να φέρω πέτρες;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Μιμόζα η αισχυντηλή20/6/13

    @18
    Για τον Στέργιο και τον Νώντα φέρε ό,τι θες... αλλά για την Σάσα να φέρεις λουλούδια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Ανώνυμος20/6/13

    Μιμόζα... Πιπέρι!!!
    Δεν είσαι καθόλου "αισχυντηλή" βλέπω...
    (Εσύ που μάλιστα κάποτε διέθετες και επίπεδο!.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Ανώνυμος21/6/13

    Ανατολή

    Κωστή Παλαμά

    Γιαννιώτικα, σμυρνιώτικα, πολίτικα,
    μακρόσυρτα τραγούδια ανατολίτικα,
    λυπητερά,
    πώς η ψυχή μου σέρνεται μαζί σας!
    Είναι χυμένη από τη μουσική σας
    και πάει με τα δικά σας τα φτερά.

    Σας γέννησε και μέσα σας μιλάει
    και βογγάει και βαριά μοσκοβολάει
    μια μάνα· καίει το λάγνο της φιλί,
    κι είναι της Μοίρας λάτρισσα και τρέμει,
    ψυχή όλη σάρκα, σκλάβα σε χαρέμι,
    η λαγγεμένη Ανατολή.

    Μέσα σας κλαίει το μαύρο φτωχολόι,
    κι όλα σας, κι η χαρά σας, μοιρολόι
    πικρό κι αργό·
    μαύρος, φτωχός και σκλάβος και ακαμάτης,
    στενόκαρδος, αδούλευτος, - διαβάτης
    μ' εσάς κι εγώ.

    Στο γιαλό, που του φύγαν τα καΐκια,
    και του μείναν τα κρίνα και τα φύκια,
    στ' όνειρο του πελάου και τ' ουρανού,
    άνεργη τη ζωή να ζούσα κι έρμη,
    βουβός, χωρίς καμιάς φροντίδας θέρμη,
    με τόσο νου,

    όσος φτάνει σα δέντρο για να στέκω
    και καπνιστής με τον καπνό να πλέκω
    δαχτυλιδάκια γαλανά
    και κάποτε το στόμα να σαλεύω
    κι απάνω του να ξαναζωντανεύω
    τον καημό που βαριά σας τυραννά

    κι όλο αρχίζει, γυρίζει, δεν τελειώνει.
    Και μια φυλή ζη μέσα σας και λιώνει
    και μια ζωή δεμένη σπαρταρά,
    γιαννιώτικα, σμυρνιώτικα, πολίτικα,
    μακρόσυρτα τραγούδια ανατολίτικα,
    λυπητερά.


    (Οι καημοί της λιμνοθάλασσας).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Ανώνυμος21/6/13

    Ιστορικό Λαογραφικό Αρχείο Μέλπως Μερλιέ
    (απαγγέλλει ο Κωστής Παλαμάς)

    http://www.youtube.com/watch?v=c_nkBiGpEaM

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. ΤΟ ΑΙΓΑΙΟ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΟ22/6/13

    Τι σχέση έχουν όλα αυτά που παραθέτεις Γκεμπελίσκε?
    Το θέμα εδώ είναι η ΤΟΥΡΚΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ, οι ΤΟΥΡΚΙΚΟΙ ΧΟΡΟΙ, η ΤΟΥΡΚΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ.
    Πας να τα συμψηφίσεις.
    Την προπαγάνδα σου εκεί σου παίρνει,
    Χαιρετισμούς λοιπόν στον Τούρκο Πρόξενο, και φιλιά στον Σουλεϊμάν σου...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Ανώνυμος23/6/13

    Μη στοχοπoιείς βρε ΑΔΙΑΒΑΣΤΟ ΚΑΙ ΑΜΟΡΦΩΤΟ όρνιο (έ, όρνιο!) ανθρώπους.
    Απορώ πως στο επιτρέπει τόσες μέρες ο blogger.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Ανώνυμος23/6/13

    http://teogrigoriadis.blogspot.gr/2013/06/blog-post.html
    "Πρόξενος κακών"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Κοίτα να δεις ΑΙΓΑΙΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ θα σε πληροφορήσω αναγκαστικά γιατί μάλλον αποτελείς ιδιάζουσα κλινική περίπτωση απολυτως τυφλού, αθεράπευτου και απελπιστικού Β[....]α, τα παρακάτω:

    1. H Δόμνα Σαμίου είναι πολύ μεγάλη ΕΛΛΗΝΙΔΑ. Λίγα για το έργο της ΕΔΩ http://www.domnasamiou.gr/?i=portal.el.music

    2. Ο Παπαδιαμάντης είναι ο ΠΑΠΑΔΙΑΜΑΝΤΗΣ. Όπως λέμε "ΟΥΡΑΝΟΣ"! Δεν χρειάζονται συστάσεις και λεπτομέρειες.

    3. Ο Γεχούντι Μενουχίν -ο διάσημος βιολιστής- εγκάρδιος φίλος της Ελλάδας που διατηρούσε σπίτι για τις διακοπές του στη Μύκονο. (Διέκοψε τις επισκέψεις όσο κράτησε η χούντα κι έφυγε μόλις έγινε αυτό που έγινε εκεί..)

    4. Το Ιστορικό Λαογραφικό Αρχείο της Μέλπως Μερλιέ -συζύγου του ελληνιστή Διευθυντή του Γαλλικού Ινστιτούτου Οκτάβιου Μερλιέ που οργάνωσε τη φυγή των ελλήνων διανοουμένων με το "Ματαρόα" στα χρόνια του εμφυλίου στη Μασαλία- περιέσωσε την ελληνική μουσική παράδοση. http://www.kms.org.gr/

    5. Ο Κωστής Παλαμάς είναι κι αυτός ΜΕΙΖΩΝ ΕΛΛΗΝΑΣ ποιητής.

    ΟΛΑ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΦΑΝΑΤΙΣΜΟ ΣΟΥ ΤΑ ΠΑΡΕΔΩΣΕΣ ΣΤΟΥΣ ΤΟΥΡΚΟΥΣ! ("προπαγάνδα του Τουρκικού Προξενείου" η σύγχρονη ελληνική κληρονομιά και προίκα των παιδιών μας βρε σερσέμη;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Ανώνυμος23/6/13

    Τράβα πες στον θείο Βασίλη ότι είναι Τούρκος και θα δεις βρε μαγκάκο...

    http://www.youtube.com/watch?v=fvz_XQD_f5I

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Ανώνυμος23/6/13

    Πού μένει ο θείος?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Ανώνυμος23/6/13

    Αν πω ότι κάποιες μουσικές μου προκαλούν αναγούλα και ξερνώ, γίνεται η άποψή μου δεκτή?
    Φυσικά δεν αναφέρομαι σε κανένα link εδώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Ανώνυμος23/6/13

    Α!!! Ώστε ο Παπαδιαμάντης, ο Κωστής Παλαμάς, η Δόμνα Σαμίου, και η Βουγιουκλάκη, είναι τουρκόφωνοι.
    Βρε κοίτα τι μαθαίνεις αν γεράσεις στην Ελλάδα της Ρεπούση!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Ανώνυμος23/6/13

    29@ Θα στείλω το μπόγια να σε μαξέψει.
    Είσαι ΠΟΟΟΛΥ λυσσασμένος!

    κεμεντζές

    YΓ.Κι ο άλλος που κάνει εμετό τι σ...τά έφαγε πάλι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Ανώνυμος23/6/13

    Πού μένει ο θείος?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. Ανώνυμος23/6/13

    ΚΑ-ΤΑ-ΠΛΗ-ΚΤΙ-ΚΗ
    ΜΟΥΣΙΚΗ Ο ΘΕΙΟΣ!
    ΚΑ-ΤΑ-ΠΛΗ-ΚΤΙ-ΚΗ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. Ανώνυμος23/6/13

    Εδώ η θειά μου Βασίλω χορεύει:
    http://www.youtube.com/watch?v=AL8tvML31Hs

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. Ανώνυμος23/6/13

    Female Mongolian Throat Singer http://www.youtube.com/watch?v=qNFSB4PnVPI&feature=em-share_video_user

    Tuvan Throat Singing
    http://www.youtube.com/watch?v=DY1pcEtHI_w&feature=em-share_video_user

    Tumivut - Inuit Throat Singing - The Competition Song
    http://www.youtube.com/watch?v=XnPh3GGykaI&feature=em-share_video_user

    αντίδοτο ναυτίας...
    (κάτι αλήθεια συμβαίνει εδώ)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. Ανώνυμος23/6/13

    Τούρκικα σκ...α, έφαγα, γι' αυτό ξερνώ, κύριε Κεμεντζέ μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  37. Ανώνυμος23/6/13

    Γειά σου ρε θείε Βασίλη και θεία Βασίλω.
    Καλώς ήλθατε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  38. Ανώνυμος23/6/13

    Ax καλέ μου @52...

    Από την "κοπρολαλία" (scatology) http://en.wikipedia.org/wiki/Scatology

    πώς πέρασες έτσι γρήγορα στην "κοπροφαγία" (coprophagia)?
    https://en.wikipedia.org/wiki/Coprophagia

    Είναι σοβαρό!
    Να το κοιτάξεις...

    κεμεντζές

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  39. Ανώνυμος23/6/13

    O K. Ν. Τσίγκας γράφει πιο πάνω:
    "... η σύγχρονη ελληνική κληρονομιά και προίκα των παιδιών μας βρε σερσέμη;..."

    -Θα πρέπει να διαλέξετε κ. Τσίγκα, γιατί όπως πάτε θα τρελαθούμε.
    Τούρκικο τσιφτετέλι, με τούρκικα λόγια είναι η πολιτική κληρονομιά και προίκα των παιδιών μας?
    Να χορεύουν τα παιδιών των Ελλήνων τούρκικους χορούς και να τραγουδάνε τούρκικα?
    Αυτή είναι η πολιτιστική κληρονομιά μας όπως γράφετε και η προίκα των παιδιών μας??
    Γιατί γι’ αυτά μιλάει το άρθρο στην ΟΔΟ. Για τα τούρκικα τραγούδια με τα τούρκικα λόγια και τους τούρκικους χορούς, που χορεύουν τα παιδιά μας? Τα ΕΛΛΗΝΟΠΟΥΛΑ!!!
    Αυτή λοιπόν είναι για εσάς τους τρεις η πολιτιστική κληρονομιά μας, ναι ή όχι?
    Πρέπει να το παραδεχθείτε επιτέλους μετά τόσους μήνες, ότι μας κουράσατε.
    Έλεος. Αν θέλετε να φορέσετε μπούρκα και να μιλάτε Τούρκικα, κάντε το, αλλά αυτή είναι η προίκα για τα ΔΙΚΑΣ σας παιδιά, όχι τα ΔΙΚΑ ΜΟΥ.
    Δεν αρμόζει τόσους μήνες να ασχολείστε με τα ίδια και τα ίδια.
    Αφήστε τα παιδιά ΜΑΣ κατά μέρους και ασχοληθείτε με τα δικά ΣΑΣ.
    Τα δικά μου παιδιά έχουν ΠΡΟΙΚΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ, κύριε Τσίγκα και λοιποί, ούτε τούρκικα τσιφτετέλια χορεύουν, ούτε την Τούρκικη γλώσσσα , ούτε τους τούρκικους χορούς ασπάζονται, ούτε συχνάζουν σε τεκέδες.
    ΈΛΕΟΣ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  40. (...) Δεν ξέρω τι λογής τούρκικα χόρεψαν εκείνο το βράδυ οι λικνιζόμενοι νέοι της Κοζάνης. Νέοι είναι κι ότι θέλουν θα -συνεχίσουν μάλλον να- χορεύουν. Το συνολικό αισθητικό σκηνικό -που δεν θα επιθυμούσα ούτε να το περιγράψω σαν παρακμή ούτε όμως και να το εξυμνήσω- δεν είναι καλύτερο σε καμιά άλλη πόλη της επικράτειας εδώ και πολλές δεκαετίες. Ούτε λυπάμαι ούτε χαίρομαι για την τροπή αυτήν, κι ούτε θα φωνάξω την αστυνομία και το κράτος να αποκαταστήσουν την τάξη. Κι αυτό γιατί πιστεύω πως δεν καθορίζουν αυτές οι μορφές διασκέδασης τα μουσικά πράγματα του τόπου στο βάθος τους και στην ουσία που απομένει. Όπως ούτε ο δημόσιος λόγος, ούτε η Τέχνη που διατίθεται, η λογοτεχνία που πωλείται και διαβάζεται αντιπροσωπεύουν πάντοτε τις πιο ουσιαστικές και εκφράσεις της ανθρώπινης δημιουργίας. Υπάρχουν όντα σιωπηλά και σημαίνοντα που ζουν υπογείως, δρουν υποδορίως, διαβρώνουν σαθρά θεμέλια και κατεδαφίζουν ως χτες μνημεία. Αυτά τα όντα γεννοβολούν τους πραγματικούς πνευματικούς θησαυρούς".

    "Κύριε" 39@ μου με όλο μου το είναι σας απευθύνω -και κάντε εσείς μου μήνυση- ΔΗΜΟΣΙΩΣ το μεγαλοπρεπές:

    ΕΙΣΘΕ ΠΑΝΥΒΛΑΞ!!!

    Επιμένω η ΟΔΟΣ να το δημοσιεύσει. Αναλαμβάνω την ευθύνη αυτού που λέγω μετά λόγου γνώσεως!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  41. Ανώνυμος23/6/13

    Πες πες πες ο Γκαίμπελς -καιροί που είναι κι όλας- θα παραδώσει με το έτσι θέλω τρεις ανθρώπους ("Αυτή λοιπόν είναι για εσάς τους τρεις η πολιτιστική κληρονομιά μας, ναι ή όχι?") για ξέσκισμα στην αρένα.
    Με ψέματα στρεβλώσεις κραυγές αγανάκτησης διάρρηξη των ιματίων.
    Ο εκφασισμός της αγοράς. Ο χύδην όχλος.Η παλιά καλή εποχή.Η παλιά τέχνη κόσκινο ορισμένων...

    κεμεντζές (κανένας απ' τους τρεις!)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  42. Ανώνυμος23/6/13

    39@ Αντε πάγαινε παιδί μου παρά πέρα με τα κουβαδάκια σου. θα μας κολλήσεις καμιά ασθένεια δω πέρα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  43. Ανώνυμος24/6/13

    Ξέρω βρε 39@...
    Κι εσύ και τα παιδιά σου κάνετε παρέα και γλεντάτε μαζί μ΄αυτόν τον ωραίο Έλληνα https://www.youtube.com/watch?v=lqtM9HMMlq8

    Ζεϊμπέκης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  44. Ανώνυμος24/6/13

    ΚΑΙ ΕΣΕΙΣ ΕΙΣΤΕ [....]

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  45. Ανώνυμος24/6/13

    ΤΟΥΡΚΟΦΩΝΟΙ ΚΑΙ ΣΛΑΒΟΦΩΝΟΙ ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  46. Ανώνυμος24/6/13

    Κύριε Τσίγκα, για τα παιδιά σας:
    http://www.youtube.com/watch?v=fvz_XQD_f5I

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  47. Ανώνυμος24/6/13

    ΕΛΕΟΣ!
    ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΤΟΥΡΚΙΚΟ ΤΣΙΦΤΕΤΕΛΙ ΚΑΙ ΤΟΝ ΣΟΥΛΕΪΜΑΝ ΤΟΝ ΜΕΓΑΛΟΠΡΕΠΗ!
    ΔΕΝ ΠΑΤΕ ΚΑΛΑ ΑΝΘΡΩΠΟΙ!
    ΚΟΨΤΕ ΤΗΝ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΚΑΙ ΘΑ ΣΥΝΕΛΘΕΛΤΕ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  48. Ανώνυμος24/6/13

    Ο ύπουλος μύθος της “ελληνοτουρκικής φιλίας”

    http://national-pride.org/2013/04/13/%CE%BF-%CF%8D%CF%80%CE%BF%CF%85%CE%BB%CE%BF%CF%82-%CE%BC%CF%8D%CE%B8%CE%BF%CF%82-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%B5%CE%BB%CE%BB%CE%B7%CE%BD%CE%BF%CF%84%CE%BF%CF%85%CF%81%CE%BA%CE%B9%CE%BA%CE%AE%CF%82-%CF%86/

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  49. Ανώνυμος24/6/13

    @42
    Την μοναδική ασθένεια που μπορείς να κολλήσεις με τους κουλτουριάρηδες της Ρεπούση, είναι η οθωμανική ασθένεια.
    Αναντάμ παπαντάμ.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  50. Ανώνυμος24/6/13

    Δεν μας απάντησες κύριε Τσίγκα, για τα παιδιά σου (μας), αυτή είναι η προίκα τους? Η τούρκικη γλώσσα, οι τούρκικοι χοροί, η τούρκικη μουσική?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  51. Άντε παιδιά ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ!
    Η παράσταση έλαβε τέλος!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  52. Ανώνυμος24/6/13

    "Γι’ αυτούς τους λόγους αντιλαμβάνομαι απόλυτα αυτό του ένοιωσε ο ανώνυμος αρθρογράφος και συμφωνώ σε πολλά σημεία μαζί του. Και η κεντρική ιδέα του άρθρου ήταν το θέαμα του χορού. Τώρα πώς κατέληξε να φθάσει σε εξειδικευμένες αναλύσεις επί της συγκεκριμένης μουσικής, ακόμη προσπαθώ να καταλάβω".
    Σάσα Τζημάκα Νάτσινα.

    Εμείς να δεις Σάσα πόσο προσπαθούμε να καταλάβουμε!
    Τόσους μήνες για το τούρκικο τσιφτετέλι!!!!
    Αλλά πώς θα δείξουμε στον κόσμο πόσο κουλτούρα κατέχουμε.....
    Κουλτούρα και ξερό ψωμί!
    Ελλάδα με τους κουλτουριάρηδες της ΕΡΤ, ακόμη επιβιώνεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  53. Ανώνυμος24/6/13

    Κι άλλο:
    http://www.youtube.com/watch?v=R7QUvDXO5Zs

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  54. Ανώνυμος24/6/13

    αθάνατη ΕΛΛΑΔΑ
    http://www.youtube.com/watch?v=0_zbHzQDYIc

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  55. H ΟΔΟΣ δυστυχώς αναγκάζεται να διακόψει τα σχόλια γιατί ο διάλογος έχει εκτραπεί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ