28/3/17

Ο "βασιλιάς της Κρήτης" στο ΤΕΙ Καστοριάς το Σάββατο 1η Απριλίου



Η Nadine Sierra, η Elza van den Heever, η Alice Coote 
και ο  Matthew Polenzani στο κουαρτέτο της τρίτης πράξης.

Η όπερα του Βόλφγκανγκ Αμαντέους Μότσαρτ (1756-1791) που έγραψε σε ηλικία 24 ετών, "Idomeneo" (1781), και η οποία λόγω της εθνικής επετείου της 25ης Μαρτίου δεν μεταδόθηκε το προηγούμενο Σάββατο, θα παρουσιαστεί στο μεγάλο αμφιθέατρο του ΤΕΙ Καστοριάς, το προσεχές Σάββατο 1η Απριλίου στις 18:55.





Ο "Ιδομενέας" (ολόκληρος ο τίτλος είναι: "Idomeneo, re di Creta ossia Ilia e Idamante" = "Ιδομενεύς, ο βασιλιάς της Κρήτης, ή η Ιλιάς και ο Ιδάμανθης") μας μεταφέρει στη μινωική Κρήτη μετά το τέλος του τρωικού πολέμου, για να αφηγηθεί τον αρχαιοελληνικό μύθο της επιστροφής του βασιλιά Ιδομενέα στην πατρίδα του. Η υπόθεση του έργου οικοδομείται γύρω από την περίπλοκη σχέση του πατέρα (Ιδομενέα) και του γιου του (Ιδάμανθη), η οποία δοκιμάζεται ακόμα περισσότερο αφού ο Ιδάμανθης βρίσκεται με τη σειρά του εγκλωβισμένος ανάμεσα στον έρωτα δύο πριγκιπισσών: της αιχμάλωτης Τρωάδας Ιλιάδας και της Ηλέκτρας.


H Elza van den Heever ως Ηλέκτρα, 
ερμηνεύει το "Tutte nel cor vi sento" από την α' πράξη.

Ο βασιλιάς της Κρήτης Ιδομενέας, επιστρέφοντας στην πατρίδα του μετά την πολιορκία της Τροίας, πέφτει σε θαλασσοταραχή. Λίγο προτού βυθιστεί το πλοίο του, υπόσχεται στον Ποσειδώνα ότι, αν τον σώσει, θα θυσιάσει το πρώτο πλάσμα που θα συναντήσει φτάνοντας στην Κρήτη. Σώζεται, και ο πρώτος που συναντά είναι ο γιος του Ιδάμανθης.

Καλείται να αντιμετωπίσει ένα τραγικό δίλημμα: για να σώσει το βασίλειό του θα πρέπει να θυσιάσει τον γιο του, Ιδαμάνθη. Αλλά κι ο Ιδαμάνθης βρίσκεται με τη σειρά του εγκλωβισμένος ανάμεσα στον έρωτα δύο πριγκιπισσών: της αιχμάλωτης Τρωάδας Ιλιάς και της Ηλέκτρας. Το δράμα κορυφώνεται με την πρόθεση της Ιλιας και του ίδιου του Ιδομενέα να θυσιαστούν, ενώ ο «από μηχανής θεός» θα δώσει την ανέλπιστη λύση...

Τι είναι κανείς έτοιμος να θυσιάσει για να ζήσει; Τι είναι η ζωή; Η ελεύθερη βούληση; Υπάρχει μοίρα; Ο θάνατος και ο φόβος του θανάτου πώς ορίζουν τις ζωές μας; Είναι ένα έργο που βρίσκεται στο όριο μεταξύ λογικής και δεισιδαιμονίας.



Η Nadine Sierra, στον ρόλο της Ιλιάδας, 
ερμηνεύει το "Padre, germani, addio!" από την α’ πράξη.

Το έργο είναι συγκλονιστικό, πάλλεται από ανθρωπισμό και βάθος αισθήματος και αναρωτιέται κανείς πώς τα είχε κατακτήσει ο Μότσαρτ στην ηλικία των 24 ετών που έγραψε την όπερα. Οι μουσικές του ψυχογραφίες είναι έξοχες και μέσα στο έργο βρίσκονται μερικά από τα ωραιότερα πράγματα που έχει γράψει.

Ένας από αυτούς που θα μπορούσαν να ανταποκριθούν στην θεία μουσική του Μότσαρτ, και να την αναπτύξουν σε όλα τα επίπεδα της έκφρασης, στο φάσμα των αποχρώσεων  της μουσικής  δημιουργίας και των υψηλών συναισθημάτων, είναι σίγουρα ο James Levine που καλείται να διευθύνει την ορχήστρα της ΜΕΤ στο αριστούργημα του Μότσαρτ.

Η κλασική σκηνοθεσία του Jean-Pierre Ponnelle που επαναλαμβάνεται μετά από μια δεκαετία, παρουσιάζει τον Matthew Polenzani στον ομώνυμο ρόλο. Η διανομή περιλαμβάνει επίσης την Elza van den Heever ως Ηλέκτρα, τη Nadine Sierra ως Ιλιάδα, την Alice Coote ως Ιδάμανθη και τον Alan Opie ως Αρβάκη.

Η παράσταση θα μεταδοθεί σε ζωντανή μετάδοση το Σάββατο 25 Μαρτίου στις 18:55 σε όλες τις αίθουσες του δικτύου, εκτός από το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών όπου θα μεταδοθεί την Κυριακή 26 Μαρτίου, την Καστοριά που θα προβληθεί το Σάββατο 1 Απριλίου και τα Χανιά που προβληθεί το Σάββατο 8 Απριλίου.


Το λιμπρέττο της όπερας στα ιταλικά και γερμανικά.

Ο Βόλφγκανγκ Αμαντέους Μότσαρτ ( Σάλτσμπουργκ, 27 Ιανουαρίου 1756 - Βιέννη, 5 Δεκεμβρίου 1791) υπήρξε ένας από τους σημαντικότερους συνθέτες κλασσικής μουσικής και θεωρείται ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του βιεννέζικου κλασικισμού και της λεγόμενης «Πρώτης Σχολής της Βιέννης». Στην ηλικία των πέντε ετών, συνέθετε ήδη μικρά κομμάτια, τα οποία έπαιζε στον πατέρα του, ο οποίος τα κατέγραφε.

Συνέθεσε περισσότερα από 600 έργα. Οι δεξιότητες του νεαρού Μότσαρτ υπήρξαν μοναδικές. Εκτός από την εξαιρετική τεχνική του στο πιάνο, στο όργανο και στο βιολί, είχε την ικανότητα να αποστηθίζει πληθώρα συνθέσεων με φαινομενική ευκολία. Έγινε αρχικά γνωστός ως συνθέτης οργανικής μουσικής, ενδιαφερόταν όμως ανέκαθεν και για το μουσικό θέατρο στο οποίο εκείνη την εποχή κυριαρχούσαν οι ιταλοί συνθέτες.



Συνέντευξη με τον Matthew Polenzani και την Nadine Sierra

Idomeneo (1781) του Wolfgang Amadeus Mozart. Ιδομενεύς του Βόλφγκανγκ Αμαντέους Μότσαρτ (1756-1791). 
Διεύθυνση: James Levine. Σκηνοθεσία: Jean-Pierre Ponnelle. Με τους Elza van den Heever (Elettra), Nadine Sierra (Ilia), Alice Coote (Idamante), Matthew Polenzani (Idomeneo) και Alan Opie (Arbace). Η διάρκεια της παράστασης είναι 3 ώρες και 58 λεπτά με δύο διαλείμματα των 35 λεπτών έκαστο, στα οποία ο Δήμος Καστοριάς θα προσφέρει δωρεάν εδέσματα και κρασί.

Τιμές εισιτηρίων:
•15,00 € κανονικό εισιτήριο.
• 10,00 € μαθητικό, φοιτητικό, ανέργων και ΑΜΕΑ.
• 7,5 € το άτομο (15,00 € για δύο άτομα) με το κουπόνι «1+1 της ΟΔΟΥ» που θα δημοσιευθεί στο αρ. 879 φύλλο της Πέμπτης 30 Μαρτίου 2017.

Πληροφορίες:  
-στην  ΟΔΟ  τηλ. 2467029638 και  e-mail: odos-kst@otenet.gr
-στο γραφείο της κοινωφελούς επιχείρησης του δήμου Καστοριάς «Ορεστειάς»  τηλ. 2467022292, 2467029630 και στον πρόεδρό της κ. Λάζαρο Ζήση τηλ. 6984666085.

Σχετικά:

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η ΟΔΟΣ σας ευχαριστεί για την συμμετοχή σας στον διάλογο.Το σχόλιό σας δεν θα εμφανισθεί αμέσως. Θα αποθηκευτεί προσωρινά και θα είναι ορατό στο ιστολόγιο, μετά την έγκριση της ΟΔΟΥ. Υπενθυμίζεται ότι η εφημερίδα δεν δημοσιεύει σχόλια που έχουν προσβλητικό χαρακτήρα.