ΟΔΟΣ 2.1.2020 | 1019 |
Μάρκος Σπυρόπουλος
Ο "Μάρκο Πόλο" της Καστοριάς
[+] Δεν είναι που ήταν η πρώτη φορά που έλληνας ιστιοπλόος μετείχε στον αγώνα Mini Transat που πραγματοποιήθηκε τον Οκτώβριο του 2019 δηλαδή κατ’ ουσία στον διάπλου του Ατλαντικού Ωκεανού αρχικά από ακτή της Γαλλίας και εν τέλει από τα Κανάρια Νησιά ανοικτά της Αφρικής έως την γαλλική κτήση της Μαρτινίκας απέναντι, στην περιοχή της Καραϊβικής. Αλλά που ο Έλληνας αυτός που έκανε πράξη τον μεγάλο αυτό άθλο, είναι συμπολίτης από την Καστοριά και το όνομα αυτού: Μάρκος Σπυρόπουλος, π. μέλος του Ιστιοπλοϊκού Ομίλου Καστοριάς που δραστηριοποιείται στην λίμνη της Καστοριάς.
Είναι βέβαια που χρειάζεται πάντα να υπάρχει κάποιος συμπολίτης ως λαμπρή μονάδα και εξαίρεση, να διακριθεί προκειμένου να σηματοδοτήσει με το παράδειγμά του, την τόλμη και την πειθαρχία του, μια ελπίδα για την Καστοριά. Αναπέμποντας κάτι από την επιτυχία του, πίσω στην ιδιαίτερη πατρίδα του.
Είναι βεβαίως και που ο κ Μάρκος Σπυρόπουλος, δεν έπεσε από τον ουρανό αλλά εξασκεί το δύσκολο και ριψοκίνδυνο, γεμάτο θάρρος και ευγένεια σπορ του από χρόνια προηγουμένως, έχοντας ήδη κατακτήσει τα πρώτα στάδια που απαιτούνται για μια τέτοια συμμετοχή σε ένα τόσο μεγάλο επίσημο εγχείρημα, έχοντας διασχίσει επανειλημμένα μεγάλες αποστάσεις.
Ως και το 1990 συμμετείχε σε αγώνες κωπηλασίας κερδίζοντας σημαντικές διακρίσεις. Το 1985 κέρδισε το αργυρό και το χάλκινο μετάλλιο στο Πανελλήνιο και το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Κωπηλασίας αντίστοιχα, ενώ ένα χρόνο αργότερα θα σταθεί στην κορυφή του βάθρου, αυτή τη φορά με τη συμμετοχή του στο Βαλκανικό Πρωτάθλημα.
Το 1987 θα βρεθεί στην Αθήνα και τότε ξεκινά την επαγγελματική του σταδιοδρομία ως skipper, συνεχίζοντας παράλληλα να συμμετέχει σε αγώνες κωπηλασίας κατακτώντας 4 ακόμα μετάλλια στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Κωπηλασίας: ένα χάλκινο (1988), ένα αργυρό (1987) και δύο χρυσά (1989 & 1990) είναι ο απολογισμός τα αμέσως επόμενα έτη.
Λίγα χρόνια αργότερα, η εμπειρία που έχει αποκτήσει ως επαγγελματίας skipper στα μεγάλα ιστιοφόρα που δούλεψε, θα τον ωθήσει στο επόμενο μεγάλο του βήμα. Έτσι, το 2013-2014 θα συμμετάσχει για πρώτη φορά στο Oyster World Rally, φέρνοντας μία πρώτη, μία τρίτη και μία ενδέκατη θέση στους αγώνες Tahiti Pearl Regatta International Multihulls, Oyster Regatta Antigua και Tahiti Pearl Regatta TPR Racing Trophy αντίστοιχα.
Ο επόμενος στόχος του ήταν το Mini Transat 2019, όπου ο Μάρκος είναι ο πρώτος Έλληνας στη σύγχρονη ιστορία της διοργάνωσης που θα διεκδικήσει μία θέση ανάμεσα σε περισσότερους από 80 ιστοπλόους απ' όλο τον κόσμο, διασχίζοντας solo τον Ατλαντικό με ένα σκάφος μήκους μόλις 6,5 μέτρων. Με μοναδικό εξοπλισμό τους απαραίτητους ναυτικούς χάρτες, ένα βασικό GPS πλοήγησης και το VHF.
Ένας αγώνας δύσκολος κι άκρως απαιτητικός, το Mini Transat είναι μία πρόκληση που λίγοι αντέχουν να δοκιμάσουν Σε αυτό τον αγώνα που διήρκεσε για πολλές ημέρες ο κ. Σπυρόπουλος κατέκτησε την 10η θέση μεταξύ περισσότερων από 80 που ξεκίνησαν μαζί του.
Όπως δήλωσε ο ίδιος: «Ήταν η πιο συγκλονιστική εμπειρία της ζωής μου», ενώ στον αγώνα αυτόν «παλεύεις πρωτίστως ενάντια στον εαυτό σου», ολομόναχος πάνω σε ένα σκάφος μόλις 6,5 μέτρων, χωρίς επικοινωνία με τον έξω κόσμο.
Και αυτός ο διακεκριμένος πλέον ιστιοπλόος, που εργαζόταν και προετοιμάστηκε σεμνά και συστηματικά χωρίς τυμπανοκρουσίες και διάθεση προβολής, είναι Καστοριανός.
Όπως εύγλωττα σχολίασε φίλος και αναγνώστης της ΟΔΟΥ, στον διάπλου του, ίσως και να επέδρασε κατά κάποιο τρόπο η ζοφερή κατάσταση της Καστοριάς. Καθώς είναι φυσικό να επιδιώκει κάποιος να ξεφύγει από δαύτη, τρέχοντας, ως ιστιοπλόος, ως ναυαγός ακόμη. Και να την αφήσει πίσω του. Έτσι είναι υπό μια έννοια. Υπό μια άλλη είναι ότι η Καστοριά έχει τώρα το δικό της Μάρκο [Σπυρο] Πόλο.
Θα μπορούσε ποτέ κάτι τέτοιο να παραδειγματίσει την κοινωνία και τους πολιτικούς της Καστοριάς;
Φωτογραφία: Γεράσιμος Δομένικος
Δημοσιεύθηκε στην ΟΔΟ στις 2 Ιανουαρίου 2020, αρ. φύλλου 1019
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η ΟΔΟΣ σας ευχαριστεί για την συμμετοχή σας στον διάλογο.Το σχόλιό σας θα αποθηκευτεί προσωρινά και θα είναι ορατό στο ιστολόγιο, μετά την έγκριση της ΟΔΟΥ.