27.11.22

ΟΔΟΣ: Μεγάλες δουλειές

 
ΟΔΟΣ εφημερίδα της Καστοριάς
ΟΔΟΣ 14.4.2022 | 1120


Με αυτά τα δεδομένα, εύλογα προκαλούνται συνειρμοί για τα τυχόν συγκοινωνούντα δοχεία και τις υπόγειες διαδρομές που υπάρχουν κάτω από κάθε τι στην δημόσια ζωή της Καστοριάς. Καθώς ανοίγουν μεγάλες δουλειές.



«Θέλω να συγχαρώ τον δήμο Καστοριάς για την τόλμη και αποφασιστικότητα που επέδειξε για το λατομείο. Ξεπέρασε στεγανά και αναχρονιστικές κρατικιστικές αντιλήψεις, υιοθετώντας την βασική αρχή της φιλελεύθερης παράταξής μας που είναι η ανοικτή και ελεύθερη οικονομία με την απορρέουσα εμπιστοσύνη στις ιδιωτικές επενδύσεις».
Ζήσης Τζηκαλάγιας

Σύμφωνα με πληροφορίες που διέρρευσαν και μετά την χρονικά τελευταία, δηλαδή την νέα δημοπρασία για εκμίσθωση του λατομείου της "Μακεδνός αε", που αποτελεί σοβαρή πολιτική πράξη του δήμου Καστοριάς με τεράστιο οικονομικό αντίκτυπο σε ολόκληρη την περιφερειακή ενότητα Καστοριάς, και προπαντός τον δήμο Καστοριάς, το λατομείο περιέρχεται στα χέρια κατασκευαστικής τεχνικής εταιρείας με το ποσό του μισθώματος να αγγίζει τις 240.000 ευρώ ετησίως. Η απόφαση της σημερινής διοίκησης του δήμου Καστοριάς και της "Μακεδνός αε" να δεσμεύσει για χρονικό ορίζοντα που υπερβαίνει πολλές θητείες δημοτικών αρχών, είναι αμφίβολης εγκυρότητας και νομιμότητας και δεν αποκλείεται να προκαλέσει περισσότερα προβλήματα απ’ όσα υποτίθεται ότι θα λύσει. 

Όλα όσα προηγήθηκαν από τις επισφαλείς διαδικασίες και τις προχειρότητες της δημοτικής επιχείρησης "Μακεδνός" για την δημοπράτηση των τεχνικών εγκαταστάσεων και των εξορύξεων, που είχαν συνέχεια σε δικαστικές αίθουσες, προσφυγές, ασφαλιστικά μέτρα και διακηρύξεις με όρους αμφιλεγόμενους και... σκανδαλιστικούς. Και όλα όσα εξέθεσαν πρόσωπα και παράγοντες του δημόσιου βίου που χωρίς την πλήρη νομιμοποίηση, αντιμετώπισαν (και αντιμετωπίζουν) το μεγάλο αυτό περιουσιακό στοιχείο του δήμου Καστοριάς με προχειρότητα, στο πεδίο επίδειξης της προσήλωσης και αφοσίωσής τους στον... «φιλελευθερισμό και την οικονομία της αγοράς», σε μια Καστοριά που εν έτει 2022 θα μπορούσε να είναι το καμάρι των πρώτων πράξεων της κυβέρνησης ΠαΣοΚ μετά το 1981, που ανέλαβε για πρώτη φορά τις ευθύνες διακυβέρνησης με τις ρυθμίσεις και χάρες χρεών των κρατικοδίατων προβληματικών επιχειρήσεων και συνεταιρισμών. 

Όλα αυτά μοιάζουν να περνούν στο χρονοντούλαπο της ιστορίας. Και για την ώρα να παραμένει άγνωστο, εάν τελικά όλα ή και τα περισσότερα συνέπεσαν όλως συμπτωματικά και τυχαία. Με την δημοπράτηση του οδικού έργου κατασκευής της σήραγγας Κλεισούρας, στην επαρχιακή οδό Καστοριάς - Πτολεμαϊδας. Το πολυαναμενόμενο έργο περνά από περιοχές με γεωλογικές δυσκολίες που θα παρουσιάσουν αυξημένες ανάγκες προμήθειας υλικών λατομείου. 
Η δημοπράτηση του έργου πραγματοποιήθηκε στις 13 Απριλίου 2022 με αναθέτουσα την "Εγνατία Οδό" ενώ η αποσφράγιση των προσφορών θα γίνει στις 19 Απριλίου. Η κατασκευή του έργου υποτίθεται ότι θα πρέπει να ολοκληρωθεί σε 36 μήνες από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης. 

Το κόστος του έργου ανέρχεται σε 71,07 εκατομμύρια ευρώ και χρηματοδοτείται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και είναι ενταγμένο στο επιχειρησιακό πρόγραμμα "Δυτική Μακεδονία στο ΕΣΠΑ 2014-2020", θα έχει μήκος 10,40 χλμ, προσβάσεις μέσω τεσσάρων ισόπεδων κόμβων, μία γέφυρα (ρέματος Κώτουρη), μήκους 34,60 μ. περίπου, τέσσερις κάτω διαβάσεις, δύο ολόκληρα κτήρια στα δύο μέτωπα της σήραγγας Κλεισούρας που θα είναι διπλής κατεύθυνσης μήκους 1.365 μέτρων με σήραγγα διαφυγής 1.383 μέτρων, σε ιδιαίτερα ορεινό ανάγλυφο και στο τέλος θα γίνει πλήρης αποκατάσταση των συνδέσεων υφιστάμενου τοπικού οδικού δικτύου.

Με αυτά τα δεδομένα, εύλογα προκαλούνται συνειρμοί για τα τυχόν συγκοινωνούντα δοχεία και τις υπόγειες διαδρομές που υπάρχουν κάτω από κάθε τι στην δημόσια ζωή της Καστοριάς. Καθώς ανοίγουν μεγάλες δουλειές. Χρυσοφόρες. Και το όρυγμα της σήραγγας της Κλεισούρας (και στην συνέχεια φυσικά τα έργα του φυσικού αερίου) θα αποδειχθεί ίσως χρυσορυχείο για μια ιδιωτική επιχείρηση, από μία υποδομή που δεν θα εκμεταλλεύεται πλέον η Καστοριά. Για την χάρη του «φιλελευθερισμού» προφανώς. 

Είναι πράγματι φιλελεύθερο να δεσμεύεται για δεκαετίες το μέλλον της Καστοριάς από μια προσωρινή εκλεγμένη συγκυρία;


Δημοσιεύθηκε στην ΟΔΟ στις 14 Απριλίου 2022, αρ. φύλλου 1120.


Σχετικά:

8 σχόλια:

  1. Ανώνυμος27/11/22

    Μιλάει για ελεύθερη αγορά ένας άνθρωπος κρατικοδίαιτος όλη του τη ζωή. Ούτε στην Σοβιετική Ένωση να ήταν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ανώνυμος27/11/22

    Κάποιος πρέπει να πει σε αυτούς που διακηρύσσουν συνεχώς την ελεύθερη οικονομία, ότι στην ελεύθερη οικονομία προσλαμβάνεται ο καλύτερος και όχι ο κουμπάρος. Τον κουμπάρο τον έκαναν διευθυντή στη Σοβιετία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ανώνυμος27/11/22

    "Ημέρα με πολλές δραστηριότητες για τον Βουλευτή Ζήση Τζηκαλάγια" "η βραδυά έκλεισε με φαγοπότι,γλέντι και χορό", τάδε έφη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ανώνυμος27/11/22

    https://www.tzikalagias.gr/wp-content/uploads/2022/11/9-2-768x1024.jpg

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος27/11/22

      Αυτό θα πει κρατικοδίαιτος σε μια χώρα που μερικούς τους βγάζουν από το σπίτι τους. Για τα εκατομμύρια Ελλήνων που δεν έχουν χρήματα για θέρμανση καλύτερα να μη πω τίποτα.

      Το φιλότιμο είναι ελληνική λέξη, αλλά δυστυχώς έπαψε να υπάρχει.

      Διαγραφή
  5. Ανώνυμος28/11/22

    гулиева работа

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος28/11/22

      Δεν καταλαβαίνω τι σημαίνει αυτό, αλλά μάλλον ρωτάνε οι βόρειοι γείτονες πότε θα αρχίσουν οι διεθνείς πτήσεις από το αεροδρόμιο των Δυτικών Βαλκανίων.

      Διαγραφή
    2. Ανώνυμος29/11/22

      Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

      Διαγραφή

Η ΟΔΟΣ σας ευχαριστεί για την συμμετοχή σας στον διάλογο.Το σχόλιό σας θα αποθηκευτεί προσωρινά και θα είναι ορατό στο ιστολόγιο, μετά την έγκριση της ΟΔΟΥ.

ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ