12.2.24

Ιστορία


ΟΔΟΣ εφημερίδα της Καστοριάς


Ποιοι βουλευτές της ΝΔ ψήφισαν το Σύμφωνο Συμβίωσης

22.12.2015 

ΝΑΙ

Γιάννης Πλακιωτάκης
Θεόδωρος Φορτσάκης
Νίκη Κεραμέως
Βασίλης Οικονόμου
Ολγα Κεφαλογιάννη
Ντόρα Μπακογιάννη
Νικήτας Κακλαμάνης
Νίκος Δένδιας
Κυριάκος Μητσοτάκης
Κωστής Χατζηδάκης
Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης
Χρήστος Δήμας
Γιώργος Κουμουτσάκος
Κατερίνα Παπακώστα
Σίμος Κεδίκογλου
Κώστας Τασούλας και
Νίκος Παναγιωτόπουλος
Γεράσιμος Γιακουμάτος 
Γιάννης Βρούτσης 

ΟΧΙ

Άννα Καραμανλή
Άννα-Μισέλ Ασημακοπούλου
Κώστας Βλάσης
Μάκης Βορίδης
Γιώργος Βλάχος
Ανδρέας Κατσανιώτης
Δημήτρης Κυριαζίδης
Μανώλης Κόνσολας
Αναστάσιος Δημοσχάκης
Απόστολος Βεσυρόπουλος
Βασίλης Γιόγακας
Σάββας Αναστασιάδης
Θανάσης Μπούρας
Γιώργος Γεωργαντάς
Γιώργος Κασαπίδης
Μαρία Αντωνίου
Θανάσης Δαβάκης
Μάξιμος Χαρακόπουλος
Χρήστος Κέλλας
Χαράλαμπος Αθανασίου
Θανάσης Καββαδάς
Χρήστος Μπουκώρος
Γιώργος Καρασμάνης
Κώστας Κουκοδήμος
Στέργιος Γιαννάκης
Γιάννης Κεφαλογιάννης
Φωτεινή Αραμπατζή
Γιώργος Βαγιωνάς
Νότης Μηταράκης

ΑΠΟΥΣΙΑΖΑΝ

Δημήτρης Σταμάτης
Βασίλης Κικίλιας
Βαγγέλης Μεϊμαράκης
Σοφία Βούλτεψη
Άδωνις Γεωργιάδης
Μάριος Σαλμάς
Κώστας Καραγκούνης
Γιάννης Ανδριανός
Γιώργος Στύλιος
Γεωργία Μαρτίνου
Ευάγγελος Μπασιάκος
Γιώργος Κοντογιώργος
Κώστας Τζαβάρας
Λευτέρης Αυγενάκης
Κώστας Καραμανλής
Κώστας Γκιουλέκας
Σταύρος Καλαφάτης
Ελένη Ράπτη
Θόδωρος Καράογλου
Κώστας Τσιάρας
Αντώνης Σαμαράς
Κώστας Κατσαφάδος
Γιάννης Τραγάκης
Κώστας Α. Καραμανλής
Κώστας Σκρέκας
Χρήστος Σταϊκούρας
Γιάννης Αντωνιάδης.


(*) Το σύμφωνο συμβίωσης είναι συμφωνία δύο ενήλικων προσώπων, ανεξάρτητα από το φύλο τους, με την οποία ρυθμίζουν τη συμβίωσή τους, καταρτίζεται αυτοπροσώπως με συμβολαιογραφικό έγγραφο. Η ισχύς της συμφωνίας αρχίζει από την κατάθεση αντιγράφου του συμβολαιογραφικού εγγράφου στο ληξίαρχο του τόπου κατοικίας τους, το οποίο καταχωρίζεται σε ειδικό βιβλίο του Ληξιαρχείου.


Φωτογραφία: Αλέκος Φασιανός (1935-2022): Δύο βυζαντινοί νέοι (1998), την χρονιά που κυκλοφόρησε η ΟΔΟΣ. 


Δημοσιεύθηκε στην ΟΔΟ στις 18 Ιανουαρίου 2024, αρ. φύλλου 1208.


* * *


Οι «φυλοφιλίες» των άλλων…

του Πάσχου Μανδραβέλη

Ο μητροπολίτης Μεσσηνίας κ. Χρυσόστοµος ήταν κατηγορηµατικός. «Η Εκκλησία δεν έχει ομοφυλόφιλους στις τάξεις της», είπε από τηλεοράσεως (Open, 22.12.2023). Το πρώτο ερώτημα είναι «πώς το ξέρει;». Ο σεξουαλικός προσανατολισμός των πιστών xριστιανών είναι άρρητος και ορθώς προστατεύεται από τη νομοθεσία για τα προσωπικά δεδομένα. Επομένως η σοφιστεία που εκστόμισε, «αν υπάρχουν, να τους δείξετε», αποτελεί προτροπή σε παρανομία.

Εκ των πραγμάτων λοιπόν η πρόταση «η Εκκλησία δεν έχει ομοφυλόφιλους στις τάξεις της» είναι από εκείνες που δεν επιδέχονται ούτε επιβεβαίωση ούτε διάψευση. Ανήκει, κατά κάποιον τρόπο, στις «μεταφυσικές προτάσεις». Από την άλλη πλευρά, η Εκκλησία δεν έχει, στις ανώτερες τουλάχιστον τάξεις της, ούτε ετεροφυλόφιλους. Τυπικώς τουλάχιστον, διότι θυμόμαστε αρκετούς ιεράρχες που σκανδάλισαν το ποίμνιό τους με «τσιλιμπουρδίσματα». Κατά έναν περίεργο τρόπο η «αφυλοφιλία» λογίζεται ως μέγιστη αρετή, παρά την προτροπή του Θεού «αυξάνεστε και πληθύνεστε» (Γένεσις Α΄ 28). Το τελευταίο μπορεί να εκληφθεί ως θεϊκή εντολή για γάμο, ή γάμους, ή ακόμη και για πολυγαμία· οι Εβραίοι της Βίβλου ήταν πολύγαμοι. Από την άλλη πλευρά, ο Απόστολος Παύλος λέει «στους αγάμους και στις χήρες, ότι είναι καλόν και συμφέρον δι’ αυτούς εάν μείνουν όπως εγώ, δηλαδή άγαμοι». Συμβουλεύει δε όσους πατεράδες έχουν κόρη: «Εκείνος που υπανδρεύει την παρθένον του, καλά κάνει. Εκείνος όμως που, σύμφωνα και με τη δική της θέληση, δεν την υπανδρεύει, κάνει καλύτερα» (Προς Κορινθίους Α΄ κεφ. 7). Αν ακολουθήσουν όλοι τη συμβουλή του, πάει περίπατο το «αυξάνεστε και πληθύνεστε».

Το αναφέρουμε αυτό διότι η βιβλική προτροπή «αυξάνεσθε και πληθύνεσθε» αποτελεί εκκλησιαστικό επιχείρημα κατά των ομοφυλοφίλων. Επιβεβαιώνει δε ότι διά της λογικής δεν μπορεί κάποιος να βγάλει άκρη στις μεταφυσικές προτάσεις. Αυτές (όπως και οι ερμηνείες τους) πρέπει να γίνονται δεκτές από τους πιστούς χωρίς πολλά πολλά. Οπως έγραψε επίσης ο Απόστολος Παύλος, «αλλά, ω άνθρωπε, συ ποιος είσαι ο οποίος συζητείς και αντιλέγεις προς τον Θεό; Μήπως είναι δυνατόν ποτέ το πήλινο αγγείο να πει στον αγγειοπλάστη που το έπλασε, γιατί με έκαμες έτσι; Ή μήπως ο κεραμοποιός δεν είναι κύριος και εξουσιαστής στον πηλό του, ώστε να κάνει από το αυτό φύραμα άλλο μεν σκεύος διά χρήσιν τιμητική και άλλο διά χρήσιν ευτελή;» (Προς Ρωμαίους 9,20).

Υπάρχει βεβαίως ένα διαχρονικό πρόβλημα ερμηνειών. Πώς μπορούμε να είμαστε σίγουροι ότι η ερμηνεία ενός δισχιλιετούς κειμένου από τον Χ μητροπολίτη είναι η ορθή και απηχεί τον λόγο του Θεού; Γιατί δεν υπερτερεί η αγάπη που έδειξε ο Ιησούς, σε όλους τους ανθρώπους –προπαντός στους «αμαρτωλούς»–, αλλά οι διδαχές μίσους που κάνουν κάποιοι ιεράρχες;

Δεν μπορούμε να μπούμε στη συζήτηση περί ορθών ερμηνειών των ιερών κειμένων. Παραείναι θεολογική για την πνευματική σκευή μας. Αλλά είναι παράλογο να συζητάμε για τις σχέσεις των ανθρώπων με ανθρώπους που τις έχουν αρνηθεί. Μην παρεξηγηθούμε: δεν υπάρχει κάποια μομφή σε αυτό· πίστη τους και καπέλο τους και μπράβο τους που το κάνουν. Πάει πολύ όμως να ασχολούνται οι «αφυλόφιλοι»με τις «φυλοφιλίες» των άλλων.

«Οποιος κάνει ομόφυλο γάμο, βγαίνει εκτός Εκκλησίας», είπε στην προαναφερθείσα εκπομπή ο Μεσσηνίας κ. Χρυσόστομος. Λογικό. Μπορούν να αποκλείσουν όποιον θέλουν από την Εκκλησία τους και ουχί «Του», αφού ο Ιησούς δεν έκανε τέτοιου είδους διακρίσεις. Ας το κάνουν. Ετσι κι αλλιώς, με μια νεότερη ερμηνεία των γραφών, η Εκκλησία έπαψε να είναι ο λαός της, όπως ήταν τα πρώτα χρόνια του χριστιανισμού. Εγινε ενός ανδρός –και δη επισκόπου– αρχή. Πρέπει να θυμούνται όμως ότι αντίστοιχους όρκους έκαναν και για όσους είχαν προγαμιαίες σχέσεις. Ασχέτως αν αυτοί ήταν ετεροφυλόφιλοι...

Αναδημοσιεύθηκε από το medium.gr στην ΟΔΟ στις 18 Ιανουαρίου 2024, αρ. φύλλου 1208.

4 σχόλια:

  1. Ανώνυμος17/2/24

    Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ανώνυμος19/2/24

    "Η Εκκλησία δεν έχει ομοφυλόφιλους στις τάξεις της" είπε ο Άγιος. Οι παιδεραστές που μας βγαίνουν κάθε μέρα ανά την υφήλιο τι είναι πάτερ; στοργικοι πατέρες;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ανώνυμος19/2/24

    Ο μητροπολίτης Μεσσηνίας μάλλον δεν γνωρίζει το ανέκδοτο με το τρύπιο βαρέλι στο μοναστηρι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ανώνυμος20/2/24

    Άννα-Μισέλ Ασημακοπούλου δεν είναι η κολλητή της Αντωνίου που ήρθε πριν τις εκλογές να μας πουλήσει ανθρώπινα δικαιώματα της γυναίκας;

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η ΟΔΟΣ σας ευχαριστεί για την συμμετοχή σας στον διάλογο.Το σχόλιό σας θα αποθηκευτεί προσωρινά και θα είναι ορατό στο ιστολόγιο, μετά την έγκριση της ΟΔΟΥ.

ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ