ΟΔΟΣ 3.1.2013 | 673 |
Ο δήμος αντιμέτωπος με τα ίδια τα κατορθώματά του
Καθ’ ότι δεν στάθηκε δυνατή -για αντικειμενικούς λόγους- η παρακολούθηση των εκδηλώσεων της περίφημης πια «Αλεξιάδας», η ΟΔΟΣ απέφυγε να ασκήσει κριτική. Προφανώς κάποιοι θα απόρησαν με το γεγονός.
Ωστόσο ήταν τόσο καταιγιστικές και γενικευμένες οι αρνητικές κριτικές που συνόδευσαν το εγχείρημα, κυρίως για την δαπάνη που προκλήθηκε, για τα παρατράγουδα της διοργάνωσης αλλά και το περιεχόμενο των εκδηλώσεων -μιας και δεν αφορούσε την επέτειο των 100 χρόνων της απελευθέρωσης καθ’ εαυτή, αλλά προγενέστερα ιστορικά γεγονότα της Καστοριάς, ώστε η κριτική της ΟΔΟΥ δεν είχε θέση. Ιδιαίτερα μάλιστα εν όψει της άγνοιας των λεπτομερειών.
Η μαζική, κριτική κατά κανόνα, υπόδειξη στα πρόσωπα της χρονιάς της αντιδημάρχου Καστοριάς κ. Ειρήνης Γεωργοσοπούλου-Μισκία για την Αλεξιάδα, αλλά όχι μόνο γι’ αυτήν, επιβεβαιώνει τα πιο πάνω. Και αυτή την φορά όμως, τα σχόλια δεν είχαν στόχο τους καλλιτεχνικούς συντελεστές των «δρώμενων», αλλά τον Δήμο.
Δηκτικές ειρωνείες στα όρια του περίγελου της Καστοριάς, φιλοξενήθηκαν σε κεντρικές εφημερίδες των Αθηνών, για την φαεινή ιδέα του Δήμου να χρηματοδοτήσει σε εποχές ισχνών αγελάδων happennings, σε μίμηση των δραματοποιημένων εκδηλώσεων (festivals) μεσαιωνικών πόλεων της νότιας και κεντρικής Ευρώπης για τους Κομνηνούς, με αφορμή την άσχετη επέτειο των 100 ετών από την απελευθέρωση.
Βεβαίως μάλλον αξίζει να σχολιαστεί, ότι ο Δήμος Καστοριάς με την γενικευμένη απόρριψη των κατοίκων του Δήμου για την «Αλεξιάδα», βρέθηκε επιτέλους αντιμέτωπος με τα ίδια τα κατορθώματά του, επί δεκαετίες τώρα. Αφού αφαίρεσε από την ιστορική μνήμη οτιδήποτε δεν είναι βαλκανικό (ή έστω οθωμανικό), ήταν φυσικό να είναι ακατανόητες οι εκδηλώσεις που συναντώνται σε πόλεις με μεσαιωνική παράδοση, αλλά και την κουλτούρα των εκδηλώσεων αυτών.
Σε μια πόλη που οι περισσότεροι κάτοικοί της δεν γνωρίζουν καν ούτε 5 από τις βυζαντινές εκκλησίες της, και αν γνωρίζουν κάποιο Κομνηνό αυτός μάλλον λέγεται Λάκης, ήταν αναμενόμενο να μην συμφωνήσουν με την «Αλεξιάδα».
Το πρόβλημα είναι ότι ο Δήμος Καστοριάς ακάθεκτος ανακοίνωσε ήδη ημερομηνίες μέσα στο 2013, στις οποίες θα επαναλάβει ή θα μεταλαμπαδεύσει τις ίδιες εκδηλώσεις, προς εμπέδωση και διάδοση. Δεν είναι σίγουρο αν θα επαναληφθούν και τα ίδια happenings με την δημοτική αστυνομία, οι αλληλοκαταγγελίες και οι καταλήψεις.
Όμως η αντιδήμαρχος Καστοριάς εκτός από την Αλεξιάδα, μέσα στο 2012 τα πρόλαβε όλα. Πιο πολύ πρόλαβε αλλεπάλληλα ταξίδια σε διάφορα κράτη ως πρέσβειρα του παγκοσμίως γνωστού πολιτιστικού υπόβαθρου συναπτών δημαρχιακών αρχών της Καστοριάς.
Πρόλαβε μουσικοχορευτικές εκδηλώσεις και λοιπά, πρόλαβε παρουσιάσεις βιβλίων, ομιλίες, πρόλαβε ακόμη να σηκωθεί στην κατάμεστη αίθουσα του συνεδριάζοντος δημοτικού συμβουλίου Καστοριάς, παρουσία των ΜΜΕ μάλιστα, και να πλευρίσει τον μάρτυρα της λαθρανασκαφής στο Δισπηλιό. Την θυμούνται όλοι με μάλλον ακαθόριστο ύφος να δίνει την εντύπωση ότι είτε προσπαθεί να προκαλέσει φόβο. είτε να τον περιθωριοποιήσει. Σίγουρα πάντως να τον μαλώσει.
Πρόλαβε να πάει και στο Ισραήλ -γι’ αυτό έκτοτε πλημμύρισε η Καστοριά Εβραίους επισκέπτες, πρόλαβε τελευταίως μέχρι και να εκφράσει την άποψή της για το παλιό κέντρο της πόλης και ιδιαίτερα την οδό Μητροπόλεως, αλλά και να σιγοντάρει τον δήμαρχο Καστοριάς στα περίφημα ρητορικά του ερωτήματα «πούντα πούντα» (τα σπίτια των Εβραίων που δεν ξέρουν οι ίδιοι ως φαίνεται), όπως και να συνταχθεί αδιαμαρτύρητα στην ιστορική ρήση του κ. Δημάρχου «πολιτισμός είναι τα ήθη τα έθιμα και η παράδοσή μας» (τελεία και μετά παύλα).
Δεν βρήκε λίγο χρόνο βέβαια για πολλά άλλα πράγματα -ων ουκ έστι αριθμός- αλλά εν τέλει βρήκε χρόνο να επιβάλλει- βορά στην μανία για παράδοση της Καστοριάς στους δήθεν τουρίστες- παρά το γεγονός ότι κόπτονται όλοι τους για την… παράδοση, την επέκταση του καρναβαλιού σε 4ήμερο από 3ήμερο, ενέργεια που ήδη προκαλεί αντιδράσεις και ερμηνεύεται ως προάγγελος μετατροπής των εκδηλώσεων σε κινητή γιορτή.
Η αντιδήμαρχος Καστοριάς ασφαλώς και αποτελεί χωριστή περίπτωση στελέχους της δημοτικής πλειοψηφίας και σίγουρα δεν μπορεί να θεωρηθεί ότι αδρανεί. Οι διαφωνίες καθώς και οι αντικρουόμενες απόψεις ωστόσο σχετίζονται με τον τρόπο που αποφασίζει, τις προτεραιότητες, και αυτά που πράγματι μένουν στον τόπο.
Δημοσιεύθηκε στην ΟΔΟ στις 3 Ιανουαρίου 2013, αρ. φύλλου 673
Επιλογή σχετικών κειμένων:
- ΟΔΟΣ: Ειρήνη και ειρηνοποιός
- ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ έγραψαν (Ένας αναγνώστης)
- ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ έγραψαν (Νεφέλη Α.)
- ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ έγραψαν (Ένας παλιός Καστοριανός)
- ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ έγραψαν (Καστοριανός πολίτης)
- ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ έγραψαν (Κάποιος πολίτης αυτής της πόλης)
- Έγραψαν: (Καθημερινή)
- ΟΔΟΣ: Της Αλεξιάδος
- Είπαν: (Ειρήνη Γεωργοσοπούλου-Μισκία)
- Είπαν: (Βασίλης Αναστασίου)
- Οι υπάλληλοι
- ΟΔΟΣ: Αντιπαράθεση
Ποια νούμερα [3], [5], και [7] ;;;;;
ΑπάντησηΔιαγραφήΕΔΩ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΤΟ ΠΑΡΤΥ !!!!!
Αλλά όπως ταιριάζει στην κυρία : ΠΟΛΙΤΙΣΜΕΝΑ ...
Ένας ιππότης για τη Ρηνούλα
ΑπάντησηΔιαγραφήhttp://www.youtube.com/watch?v=Uqb0-wRZTbM
Νομίζω έπρεπε να είχε βγει Νο1 Πρόσωπο, αδικήθηκε...
ΑπάντησηΔιαγραφή@4
ΑπάντησηΔιαγραφήΚοίτα μην πάθεις τίποτα απ' την πολλή συμπάθεια... Ώρες είναι τώρα να μας πεις ότι για να ξεπεράσει την πίκρα από μια τέτοια "αδικία" χρειάζεται ένα ταξιδάκι με τα έξοδα πληρωμένα!
Ποιο είναι το επόμενο ταξίδι της;
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι για τον 5
ΑπάντησηΔιαγραφήhttp://www.youtube.com/watch?v=RG88jRkK1iQ
Τι σχόλιο να γράψει τώρα κανείς σε αυτήν τη δημοσίευση... Τα είπαν τόσο ωραία οι σχολιαστές στα σχετικά κείμενα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑμετανόητη!
ΑπάντησηΔιαγραφήΌ,τι και να λέει ο κόσμος, εγώ θα συνεχίσω την Αλεξιάδα!
@ Αγριππίνα
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι γιατί να μετανοήσει περικαλώ;
Ποια η αμαρτία της;
ΕΜΠΡΟΣ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ ΠΟΥ ΧΑΡΑΞΕ Η ΕΙΡΗΝΗ !!!
ΑπάντησηΔιαγραφή"Αγριππίνα" ... πρόσεχε μην την πάθεις από κανέναν "Νέρωνα" !
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι δημοτικοί υπάλληλοι που τόσο συμπαθεί (θυμίζω τα περσινά γεγονότα με τους δημοτικούς αστυνόμους) απολύονται και αυτή επιμένει να σπαταλάει του κόσμου τα χρήματα σε μία γελοία φιέστα που ουδείς σοβαρός άνθρωπος αποδέχθηκε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια τον Ανώνυμο που έγραψε για τους Δημοτικούς Υπαλλήλους
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ αλήθεια είναι πικρή αλλά πρέπει να λέγεται. Και ποτέ δεν πιστεύω ότι είναι μονόπλευρη.
Ισχύουν αυτά που λες. Δεν μονοπωλούν όμως το ενδιαφέρον κανενός, ακόμη και μιας Δημοτικής Αρχής. Το λέω με πίκρα, γιατί βλέπω να μας παρασύρει ένας χείμαρρος, δυστυχώς άλλοι θα σωθούν, άλλοι θα πνιγούν. Δεν είναι στο χέρι κανενός να γίνει από μόνος του σωτήρας. Πρόσφατα π.χ. ανακοινώθηκαν τα ονόματα εκπαιδευτικών που τους πετούν κυριολεκτικά στο δρόμο. Οι Διευθυντές Α΄θμιας και Β΄θμιας δεν θα υπογράψουν τις απολύσεις; Ποιος θα βγει στους δρόμους; και γιατί; Όλοι είμαστε απογοητευμένοι. Τα πρότυπά μας αυτοαναιρέθηκαν και μάς διέψευσαν. Μάλλον κι εμείς φανήκαμε κατώτεροι των περιστάσεων. Αυτή ήταν η δική μας αμαρτία και θα την πληρώσουμε, ώσπου να σηκώσουμε ξανά το κεφάλι μας με αξιοπρέπεια.
Σημασία έχει να αγωνίζεται ο καθένας για το καλό και όχι εις βάρος (ή εναντίον) άλλων ανθρώπων.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο παλεύει η αντιδήμαρχος (όσο κι αν δε συμφωνώ με τις φιέστες), αγωνίζονται και οι εργαζόμενοι στο Δήμο.
Κι άλλοι έχουν παρόμοια προβλήματα. Το δύσκολο είναι να βρει ο καθένας τον σωστό τρόπο αντίδρασης. Τυχαία βρήκα και διάβασα τί έκαναν κάποια παιδιά για το πρόβλημά τους. Θα βγει τίποτα όμως; Τουλάχιστον είναι συνεπή στη νεότητά τους.
http://www.newsbomb.gr/koinwnia/story/325990/sygklonistiki-epistoli-den-eimaste-i-genia-toy-facebook
Η σοβαρότητα-επιτυχία μίας εκδήλωσης, δεν εξαρτάται από τους αυλοκόλακες του Δήμου, ούτε από τα "παπαγαλάκια" του, ούτε από τα Δελτία Τύπου που η ίδια υπαγορεύει και υπογράφει ως "επιτυχημένη".
ΑπάντησηΔιαγραφήΔυστυχώς, φαίνεται, η κα Γεωργοσοπούλου να μην έχει επίγνωση για τα συμπεράσματα-αποτελέσματα της περσινής φιέστας. Γι' αυτό την επαναλαμβάνει ευθαρσώς μαζί με τους συνεργάτες της, που ήδη κρίθηκαν από την κοινή γνώμη.
Αλλά θα μου πείτε: Υπάρχει κάποιος στο Δήμο Καστοριάς που έχει επίγνωση της τραγικής κατάστασης που επικρατεί στον τόπο;
-ΟΥΔΕΙΣ!
@"ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΟΥΣ"
ΑπάντησηΔιαγραφήΚΑΙ ΤΙ ΠΡΟΤΕΙΝΕΙΣ ΤΕΛΙΚΑ; ΕΜΕΙΣ ΤΙ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ; ΝΑ ΚΛΑΙΜΕ ΤΟ ΧΑΛΙ ΜΑΣ; ΝΑ ΑΠΟΔΕΧΘΟΥΜΕ ΤΗ ΜΟΙΡΑ ΜΑΣ; ΝΑ ΘΕΩΡΟΥΜΕ ΦΤΑΙΧΤΕΣ ΜΟΝΟ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ; ΝΑ ΜΑΣ ΤΡΩΕΙ Η ΓΚΡΙΝΙΑ; ΝΑ ΦΑΓΩΘΟΥΜΕ ΜΕΤΑΞΥ ΜΑΣ; ΝΑ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΚΑΝΕΝΑΝ "ΜΕΣΣΙΑ";
ΓΙΑΤΙ ΜΕΧΡΙ ΣΤΙΓΜΗΣ ΔΕ ΒΛΕΠΩ ΦΩΣ ΑΠΟ ΠΟΥΘΕΝΑ.
("ΕΜΕΙΣ" = ΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ)
Τι πρέπει να κάνουμε;
ΑπάντησηΔιαγραφήΝα απέχουμε συνειδητά από οποιαδήποτε φιέστα που προσβάλλει την αισθητική μας, και είναι μοχλός αναρρίχησης ματαιοδοξίας ορισμένων τοπικών "αρχόντων" (εντός εισαγωγικών φυσικά).
@17
ΑπάντησηΔιαγραφήΆγνωστέ μου άνθρωπε, δεν θέλω να σε προσβάλω, αλλά αισθάνομαι ότι κάτι δεν καταλαβαίνεις.
Δεν ξέρω πραγματικά πώς σκέπτονται άλλοι, αλλά προσωπικά δεν μπορώ να αποδεχθώ αυτό που προτείνεις, γιατί είναι πολύ περιορισμένο και δεν μετράει για την καθημερινότητά μας.
Οι φιέστες γίνονται σπανίως. Ο υπόλοιπος χρόνος δεν είναι κρίμα να πηγαίνει χαμένος;
Carpe diem
Λευκονόη μου,
ΑπάντησηΔιαγραφήδείξε όσο το δυνατόν λιγότερη εμπιστοσύνη σ’ αυτούς (όπως και στο αύριο).
Άδραξε την ημέρα, όχι την φαυλότητα.
Καλώς και τον Οράτιο στην παρέα!
ΑπάντησηΔιαγραφήΝα είσαι καλά, Ανώνυμε 19!