18/5/14

ΟΔΟΣ: Πολυπληθές σώμα υποψηφίων


ΟΔΟΣ 20.3.2014 | 732

Η εικόνα που παρουσιάζουν η πολιτική κατάσταση και πιο γενικά ο δημόσιος βίος της Καστοριάς, είναι κάτι περισσότερο από δυσάρεστη. Είναι προπαντός δυσοίωνη. Και η προοπτική επιδεινώνεται από την σύγχυση που προκαλούν οι πολλές υποψηφιότητες.

Η κατάσταση δεν είναι τοπικό φαινόμενο. Αποτελεί μικρογραφία, ή έστω το είδωλο της αντίστοιχης σε πανελλήνιο επίπεδο. Διότι και σ’ αυτό το επίπεδο, εντυπωσιάζει το γεγονός ότι εμφανίζονται, στην κυριολεξία φυτρώνουν νέα πολιτικά ρεύματα, σχήματα, σχίσματα και ιδέες που φιλοδοξούν να διαδραματίσουν μετεκλογική αποστολή, κάποιο ρόλο στην γενική πολιτική ζωή. Αλλά και στην τοπική αυτοδιοίκηση στην οποία ο κατακερματισμός των ενδιαφερομένων είναι ακόμη πιο σύνθετος. Διότι ταυτόχρονα εκδηλώνεται και εξελίσσεται μια επιδημία εσωκομματικής απειθαρχίας.

Οι μέχρι τώρα ερμηνείες αυτού του αδικαιολόγητου φαινομένου (αδικαιολόγητου στο να γεννά η κρίση περισσότερους σωτήρες απ’ όσα προβλήματα λύνονται), συγκλίνουν στην διαπίστωση ότι όλα αυτά τα εγχειρήματα και ο πληθωρισμός υποψηφιοτήτων, είτε είναι ασυντόνιστα ή όχι, ενεργούν αποπροσανατολιστικά. Δεν είναι ακριβώς δούρειοι ίπποι, αλλά οπωσδήποτε δεν είναι και οι από μηχανής θεοί.

Στην πράξη τελικά ενισχύουν, ή έστω συντηρούν την σημερινή κατάσταση, όποια και αν είναι αυτή, ακόμη και με τα προβλήματα ή τις ευθύνες της. Το status, ή κατεστημένο όπως το αποκαλούσαν κάποτε μονολεκτικά, μόνο θορυβημένο δεν μπορεί να αισθάνεται. Έστω κι’ αν κληθεί να πληρώσει προσωρινά το τίμημά του. Το ότι ο κ. Γεώργιος Παπανδρέου δείχνει να επαναδραστηριοποιείται και ότι προς το παρόν υποδύεται τον ρόλο του σιωπηλού μάρτυρα, είναι σαφής ένδειξη.

Τηρουμένων των αναλογιών, το φαινόμενο των για τα μέτρα της Καστοριάς, αμέτρητων υποψήφιων δημάρχων και άλλων τόσων δημοτικών συνδυασμών για τον Δήμο της Καστοριάς, εντάσσεται στην ίδια ακριβώς παραδοξολογία.

Πώς είναι άραγε δυνατό ή λογικό, σε μια περίοδο που η Καστοριά είναι στα χειρότερά της, αφού η έκταση που προσέλαβε ο Δήμος Καστοριάς με τον “Καλλικράτη”, σε συνδυασμό με την ασυνεννοησία, την σαφή ανομοιογένεια των δημοτικών ενοτήτων, την βαθειά οικονομική κρίση και την εμφανή απουσία σαφών ικανοτήτων και δυνατοτήτων, ή έστω ρεαλιστικών προγραμμάτων που να ξεπερνούν το επίπεδο του χονδροειδούς ψεύδους, παρά ταύτα να υπάρχουν περίπου μισή ντουζίνα υποψήφιοι δήμαρχοι; Έστω κι’ αν όχι στα περισσότερα, τουλάχιστον σε αρκετά από τα ονόματα που φιγουράρουν ως υποψήφιοι σωτήρες, σοβαρές είναι οι ενστάσεις που θα μπορούσαν να τεθούν, πάντοτε με κριτήριο, τον βίο και την πολιτεία του καθενός. Και πάντοτε βεβαίως, για να επωμιστούν τις ευθύνες του Δήμου Καστοριάς.

Οι επίδοξοι δήμαρχοι (με αλφαβητική σειρά) κ.κ. Α. Αγγελής, Ν. Βασιλειάδης, Λ. Εγγλέζος, Ε. Ζέρβας, Λ. Ζέγας, Α. Καρανικολόπουλος, Σ. Κουμπάνης, Ι. Τσακιρίδης, Ε. Χατζησυμεωνίδης… αποτελούν ένα αδικαιολόγητα πολυπληθές σώμα υποψηφίων. Σε μια χώρα που ο καθένας μπορεί να δηλώσει αυτό που θέλει, υπάρχει μια πόλη που μοιάζει να αντέχει και να ανέχεται επιπλέον υποβάθμιση της δημόσιας ζωής της.

Το ότι αυτά που συμβαίνουν στην Καστοριά αποτελούν μια ρηχή επανάληψη ή κακή απομίμηση της κεντρικής πολιτικής ζωής, και δεν προήλθαν από μια αληθινή κοινωνική ανάγκη, αποδεικνύεται από το γεγονός ότι σε αντίθεση με τον Δήμο Καστοριάς, στους υπόλοιπους δύο Δήμους (Άργους Ορεστικού και Νεστορίου), αλλά πολύ περισσότερο σε επίπεδο Περιφέρειας, στην οποία θα έπρεπε λογικά να έχουν εκδηλωθεί αντίστοιχες οσμώσεις από τις περιφερειακές ενότητες, δεν παρατηρείται αντίστοιχο φαινόμενο.

Και ενώ εκτιμάται ότι στην περίπτωση της κεντρικής πολιτικής ζωής, η πολυδιάσπαση των κοινωνικών τάσεων, εκτός από τον αποπροσανατολισμό και την σύγχυση, προσφέροντας προεκλογικά πεδίο εκτόνωσης, αναμένεται να λειτουργήσει υπέρ των βασικών πολιτικών σχηματισμών, αφού το εκλογικό σώμα, μεταξύ των «συστημικών» και αυτών που συναποτελούν τα άκρα της πολιτικής ζωής, των ψεκασμένων, των προφητών, της δραχμής, των γραφικών, αυτών που προσβλέπουν να προσδέσουν στο υποτιθέμενο άρμα του Πούτιν, της Βενεζουέλας και της Κορέας, δεν αποκλείεται τελικά να επιλέξει τους πρώτους. Που είναι γνωστοί κι’ απ’ τα παλιά, και «εγγυώνται» τουλάχιστον ότι δεν επιφυλάσσουν πραγματικά δυσάρεστες εκπλήξεις. 

Τέσσερα-πέντε χρόνια μετά την εμφάνιση της κρίσης και των μνημονίων, γεγονός είναι ότι ο δικομματισμός, όπως ήταν γνωστός στο παρελθόν, εξακολουθεί να αντέχει με ένα δικό του τρόπο. Διότι κανένα από τα πολιτικά και ιδεολογικά μορφώματα που προσγειώθηκαν τα περισσότερα στην Γη από τον Άρη, δεν δείχνουν έτοιμα να καλύψουν το κενό.

Έτσι ακριβώς και στην Καστοριά, το ανησυχητικό φαινόμενο των πολλών υποψηφίων δημάρχων και των εκατοντάδων που θα χρειαστούν να συγκροτήσουν τα δημοτικά ψηφοδέλτια της Καστοριάς, είναι κάτι που προοιωνίζει τα χειρότερα. Όχι βέβαια, ότι τα πράγματα θα ήταν καλύτερα αν οι υποψήφιοι δήμαρχοι αποφασίσουν να «υποχωρήσουν» και να προσχωρήσουν, ή να ενωθούν -όπως ακούγεται- μερικοί στις δημοτικές προσπάθειες άλλων. Διότι το άθροισμα αδυναμιών, η σύμπραξη μεταξύ τους, ή απορρόφηση μετριοτήτων, δεν είναι λύση. 

Αλλά επειδή αυτός ο προκαταβολικός και προεκλογικός πληθωρισμός υποψηφίων συμβούλων σε οκάδες, αφ’ ενός μεν δεν επιτρέπει την διαδικασία σύγκλισης όσων απ’ αυτούς αξίζουν και θα μπορούσαν με μια φυσιολογική πολιτική έλξη να συμπλεύσουν (αντίθετα αποκλείει κάτι τέτοιο) αλλά και αφ’ ετέρου αποθαρρύνει (και απομακρύνει) όσους παρά τις ικανότητες και τις δυνατότητες τους, θα μπορούσαν σε κάποια δεδομένη στιγμή να αποφασίσουν να αναμειχθούν πιο ενεργά στην δημόσια ζωή.

Ακόμη η πολυδιάσπαση της δημοτικής ζωής στην Καστοριά δεν λειτουργεί (όχι κατ’ ανάγκη τουλάχιστον ) υπέρ της διατήρησης του δημοτικού συνδυασμού του νυν δημάρχου στην εξουσία και μετεκλογικά, πρωτίστως επειδή, στην ψήφο στις τοπικές εκλογές υπεισέρχονται και άλλοι παράγοντες: γνωριμίες, συγγένειες, τοπικά κίνητρα, επαγγελματικές σχέσεις, γεωγραφικές και άλλες κοινωνικές διαιρέσεις που τα τελευταία χρόνια αναβίωσαν και συντηρούνται ανησυχητικά με πάθος με τα πιο επιδερμικά κριτήρια, όπως αυτό της καταγωγής ή της προέλευσης.

Το πιθανότερο είναι να λειτουργήσει υπέρ της περαιτέρω «αποσυμπίεσης», για να χρησιμοποιηθεί ένας όρος της αεροδυναμικής που είναι της μόδας λόγω αεροπορικού μυστηρίου των τελευταίων ημερών. Η οποία θα έχει ως συνέπεια, την επικράτηση αδυναμιών και ανικανοτήτων. Όταν πρέπει να διαλέξει κάποιος μεταξύ των πολλών που διεκδικούν επί ίσοις όροις όπως είναι αυτονόητο, τότε αυτή η κατάσταση που δεν είναι ακριβώς ελευθερία, σχεδόν ποτέ δεν αναβαθμίζει και δεν βελτιώνει. Αυτό διδάσκει η ελληνική και η καστοριανή εμπειρία. Αφού ο πήχης, - για τον οποίο κανείς δεν κάνει πλέον λόγο, όντας το προϊόν μιας αδυσώπητης αριθμητικής διαίρεσης μεταξύ ποσοτήτων, όπως είναι φυσικό χαμηλώνει. Αντέχει κι΄ άλλη η Καστοριά;

Αυτό φαίνεται να πιστεύουν και οι υποψήφιοι δήμαρχοι, όσο δεν αποφασίσει κάποιος απ’ αυτούς να μιλήσει ανοικτά και καθαρά. Και χωρίς περιστροφές.




Σχετικά:


Δημοσιεύθηκε στην ΟΔΟ στις 20 Μαρτίου 2014, αρ. φύλλου 732



27 σχόλια:

  1. Νομίζω οτι η ανάλυσή σας ισορροπεί σε τελική ανάλυση το ερώτημα: "Οι πολλές υποψηφιότητες είναι αναγκαιότητα ή κομματική σκοπιμότητα;"
    Το άρθρο εστιάζει στην πληθώρα των συνδυασμών που απο τη μία θεωρείτε καλό ως πλουραλισμός, απο την άλλη μάταιο επειδή θεωρείτε ακίνδυνο για την τρέχουσα πολιτική κατάσταση ή status quo. Απο τη μία θεωρείτε ότι είναι πανελληνιο φαινόμενο, απο την άλλη ότι λειτουργεί αποτρεπτικά να ασχοληθεί κανείς με τα "κοινά' και ότι υποβαθμίζεται η ποιότητα του πολιτικού πήχη..
    Γενικά ενώ κάτι θέλει να πεί το άρθρο, ωστόσο δεν αποκρυσταλώνεται σε ένα τελικό συμπέρασμα.
    Περιγράφει όμως σε ένα επίπεδο έναν σωστό κοινωνιολογικά προβληματισμό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Δεν θα μιλήσουμε γενικά και αόριστα, Θα προσπαθήσουμε να επικεντρώσουμε στην κοινωνία που ζούμε και θα προσπαθήσουμε να την εντάξουμε σε ένα ευρύτερο κοινωνικό περίγραμμα του οποίου είναι υποσύνολο.Ο κάθε δημοτικός συνδυασμός που δημιούργείτε,δεν έρχεται στο προσκήνιο με τις ίδιες προυποθέσεις. Ο κάθε σχηματισμός είναι ξεχωριστός.
    Κάποιοι ωθούνται απο αναγκαιότητα, κάποιοι απο τους κομματικούς μηχανισμούς, κάποιοι απο τις προσωπικές φιλοδοξίες των επικεφαλής τους. Επίσης η Καστοριανή κοινωνία είναι μια κοινωνία με μεταμφυλιακές ακόμα προκαταλήψεις. Προκαταλήψεις που δεν έχουν καμία σχέση με τις αξίες ή την ιδεολογία ενός σχηματισμού.
    Κάποιοι άλλοι συμμετέχουν στους σχηματισμούς απο μικρά συμφέροντα, ταξίματα ή εκβιασμούς. Άλλοι πάλι δεν ασχολούνται καθόλου και "κάνουν χάρη" στον γνωστό για να συμπληρωθεί ο συνδυασμός!!
    Όπως και να 'χει, το επιχείρημα ότι οι πολίτες αποθαρύνονται απο τους πολλούς συνδυασμούς δεν έχει ισχύ νομίζω, επειδή και άτομα που δεν έχουν κανένα απολύτως κίνητρο αναγκαστικά ασχολούνται και άρα συμμετέχουν στις κοινωνικές διαβουλεύσεις. το θέμα είναι όμως αν όντως η συμμετοχή τους έχει αντίκρυσμα. Αποφασίζουν οι πολίτες όντως ή μήπως αυτοί που τους στρατολόγησαν; Έχουν λόγο στην δημιουργία του οράματος του κάθε συνδυασμού ή απλά παίζουν τον ρόλο του εκτελεστή εντολών;
    Για να "ακτινογραφήσουμε" λοιπόν τις προθέσεις του κάθε σχηματισμού, πρέπει να επικεντρωθούμε όχι μόνο στούς στόχους που θέτει, αλλά και στα κίνητρα των ανθρώπων που τον απαρτίζουν.
    Οι στόχοι όσο πιο άπιαστοι είναι τόσο πιο ιδιοτελή κίνητρα αντιπροσωπεύουν. Οι άνθρωποι αξιολογούνται με την έως τώρα δράση τους. Όχι απαραίτητα απο την επαγγελματική τους κατάρτιση αλλά απο την πρόθεσή τους να προσφέρουν. Και στη Καστοριά είμαστε πολύ λίγοι για να μην μπορούμε να ξέρουμε ποιόν έχουμε μπροστά μας, ειδικά όταν αποφασίσει να εκτεθεί το όνομά του δημόσια.
    Οι ικανότητες του καθενός είναι υποκειμενικές και φυσικά κρίνονται. Αλλά είναι άδικο να κατακρίνει κανείς τον οποιοδήποτε, έστω κι αν έχει προσφέρει 1% των δυνατοτήτων του, κάποιος που δεν έχει προσφέρει ούτε καν αυτό. Κι ακόμα πιο άδικο φυσικά είναι να κρίνεται κάποιος αρνητικά πρίν ακόμα δοκιμαστεί η προσφορά του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Οι φιλοδοξίες, τα μικροσυμφέροντα αλλά και η αναγκαιότητα συνυπάρχουν σε αυτές τις εκλογές, σε όλους τους συνδυασμούς που δημιουργήθηκαν. Στο δημοτικό και το περιφερειακό συμβούλιο θα επικρατήσουν κάποιοι. Απο εκεί και περα όμως στο βάθος της κοινωνίας πρέπει να υπάρχει ένας τρόπος να αντλούνται οι αληθινές αναγκες και τα προβλήματα, ακόμα και οι λύσεις σε αυτά. με τον "Καλλικράτη" όπου η αδύναμες φωνές χάνονται, οι συμμετοχικές διαδικασίες δίνουν έστω μια φωνή στη κοινωνική βάση, χωρίς κι αυτό να αποτελεί πανάκεια στα προβλήματα. Η συμμετοχική δημοκρατία γίνεται ο "καταγραφέας" των κοινωνικών αναγκών.
    Η υλοποίηση στο κοινωνικό πεδίο μπορεί να φαντάζει ουτοπική, αλλά η προσπάθεια μπορεί να δημιουργήσει κι νέους κοινωνικούς θεσμούς.. Βλέποντας λοιπόν και κάνοντας.
    Σε πανελλήνιο επίπεδο ήδη δημιουργούνται τέτοια εναλλακτικά κινήματα που στοχεύουν στη κοινωνική βάση. Πότε σκόπιμα απο κομματικούς μηχανισμούς, πότε αυθόρμητα απο αγανακτισμένους πολίτες. Ισως πολλές φορές με στόχους θολούς, που οφείλονται όμως σε έναν ορίζοντα θολής εθνικής πολιτικής, ακόμα και Ευρωπαϊκής.
    Κατα τη γνώμη μου έχει αρχίσει μια διαδικασία που επανατάσσει τους ταξικούς συσχετισμούς, ανάλογο με αυτό της εποχής πρό της Γαλλικής επανάστασης ή ανάλογο μετά της οικονομικής κρίσης του 1929. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε έναν κόσμο καλύτερο ή σε μια επάνοδο του φασισμού, επαναλαμβάνοντας (υπο άλλες συνθήκες τώρα) την ανθρώπινη ιστορία.

    Καρανικολόπουλος Σάκης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Επώνυμος18/5/14

    Κύριε Καρανικολόπουλε, εάν μη τι άλλο, οφείλω να παραδεχθώ ότι έχετε χιούμορ !
    Τόσον καιρό δεν μας εκάματε την τιμή να σχολιάσετε στην ΟΔΟ, όταν μάλιστα δημοσιεύθηκαν θέματα που αφορούσαν άμεσα τους "ΕΝ.ΔΗΜΟ" και το πράξατε ανήμερα των Εκλογών ;
    Γι' αυτό λέω ότι έχετε χιούμορ. Αντί να πω "πλάκα μας κάνετε τώρα ;"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ανώνυμος18/5/14

    Καλή η προσπάθειά σας, παιδιά, αλλά μη τρελαθούμε κιόλας...
    Κι όλοι οι άλλοι τί είμαστε δηλαδή; Ανενεργοί;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. ΑΠΟ. ΔΗΜΟ.18/5/14

    Έχετε διαβάσει το βιβλίο "Η αγάπη άργησε μια μέρα" ;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ανώνυμος18/5/14

    Τι πολιτικό ήθος και πολιτική εντιμότητα, μπορεί να χαρακτηρίσει κάποιον, ο οποίος ευθαρσώς κλέβει πνευματική δημιουργία- copyright;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ανώνυμος18/5/14

    Κύριε Καρανικολόπουλε, προφανώς κάπου αλλού απευθύνεστε, κάποιο λάθος κάνατε, δε μπορεί... Οι σχολιαστές εδώ είναι open mind, κοινώς: ΣΥΖΗΤΟΥΜΕ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Υποψήφιε Δήμαρχε, γράφετε πιο πάνω:
    "Αποφασίζουν οι πολίτες όντως, ή μήπως αυτοί που τους στρατολόγησαν; Έχουν λόγο στην δημιουργία του οράματος του κάθε συνδυασμού ή απλά παίζουν τον ρόλο του εκτελεστή εντολών;"
    Ερωτήματα τα οποία εσείς προσωπικά έπρεπε να είχατε απαντήσει εδώ και καιρό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Athena19/5/14

    Μ' άρεσαν οι δηλώσεις που έκανε ο κ. Καρανικολόπουλος μετά τα αποτελέσματα και ιδιαίτερα εκείνο το "Μένουμε στην Καστοριά" !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Καταρχήν χαίρομαι που αρχίζει αυτός ο διάλογος. Και τις κακοπροαίρετες αντιδράσεις υπονόμευσης ακόμα θα τις δεχθώ ως κριτική. Επισης πρίν αρχίσουμε να ανοίγουμε τη κουβέντα να διευκρινίσω με έμφαση ότι οι απόψεις που θα ακολουθήσουν είναι προσωπικές και δεν εκφράζουν απαραίτητα τον συνδυασμό στον οποίο συμμετείχα και ο οποίος θα παραμείνει σαν ενεργή συλλογικότητα και μετά τις εκλογές.

    Απάντηση προς "Επώνυμος":
    Η περίοδος των εκλογών ξέρετε πολύ καλά ότι απαιτεί έντονη προσπάθεια που απορροφά πολύ χρόνο. Το να μπορεί κάποιος να ελέγχει την κάθε δημοσίευση είναι σχεδόν αδύνατο. Πόσο μαλλον να απαντήσει σε κάθε δημοσίευμα που ενδεχομένος υποκρύπτει και συμφέροντα, μιας και ως γνωστόν τα τοπικά mass media βασίζουν την επιβίωσή τους στην δημιουργία "εντάσεων" ώστε να πουλιούνται περισσότερα φύλλα και να μαζεύουν ηλεκτρονικά περισσότερα "κλίκ!"
    Και ήταν επίφοβο να μπούμε σε μια διαδικασία έντασης που ίσως υποστηρίζονταν απο κάποιον άλλον συνδυασμό και θα στοίχιζε αρνητικά πιθανότατα στους ΕΝ.ΔΗΜΟ.
    Κοινώς πέσατε σε μπατιράκια!!
    (Αυτό δεν σημαίνει αναγκαστικά ότι σας θεωρώ "στρατευμένους" με κάποιον, απλά δεν μπορούσαμε να το ρισκάρουμε κιόλας, ακόμα κι αν παρακολουθούσαμε τις δημοσιεύσεις σας)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Απάντηση προς "Ανώνυμος":
    Ποιοί είστε αυτοί οι "άλλοι";
    Και πως αντιλαμβάνεστε το να είναι κάποιος "ενεργός" ή "ανενεργός";

    Απάντηση προς "ΑΠΟ.ΔΗΜΟ"
    Όχι δεν έτυχε να διαβάσω το "Η αγάπη άργησε μια μέρα".
    Έχω διαβάσει όμως το "..Καλά,εσυ σκοτώθηκες νωρίς" του Χρόνη Μίσιου..
    (Δεν έχουν σχέση πιθανότατα στη πλοκή, αλλά μάλλον το σχόλιο δεν αφορά καν τη πλοκή!!! Αφορά μονο το τίτλο να φανταστώ..)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Απάντηση προς "Ανώνυμος ΙΙ":

    Αν αναφέρεστε στο λογότυπο, νομίζω το έχουμε αυτοσαρκάσει κιόλας σε κάποια ομιλία. Εντάξει ρε παιδιά!! Δεν διαθέταμε γραφίστα εύκαιρο ούτε φράγκα να το δώσουμε σε κάποιον... Επίσης να πούμε ότι όταν δημιουργήθηκε το θέμα με τα αρνητικά σχόλια (σαν το δικό σας) για το κατα πόσο ήταν σωστό να συνεχίσουμε να το χρησιμοποιούμε, το βάλαμε μεταξύ μας σε διαβούλευση. Μάλιστα είχαμε την ιδέα να αρχίσουμε και έναν διαγωνισμό και να ψηφίσει ο κόσμος.. Αλλά μάλλον δεν θα ψήφιζε αντιπροσωπευτικό δείγμα (οπως αποδεικνύεται και απο το αποτέλεσμα των δημοτικών εκλογών), οπότε τζάμπα η φασαρία και η διαδικασία. Έτσι αποφασίστηκε να κρατήσουμε τα πουλάκια μας!!!
    Να αποσαφηνίσουμε επίσης ότι δεν υπάρχει κανένα θέμα με πνευματική ιδιοκτησία. Το λογότυπο δεν ανήκει σε κάποιον. Είναι ένα σήμα που πιστοποιεί οικολογικά προϊόντα στον Καναδά. Θα μπορούσαμε κατ' αντιστοιχία να πούμε οτι στην Ελλάδα, ήταν σαν να πέρναμε το logo της ανακύκλωσης που βλέπετε πάνω σε κάθε συσκευασία και να το κάναμε λίγο τροποποιημένο λογότυπο του συνδυασμού.. μάλιστα τώρα που το σκέφτομαι, τόσο το λογότυπο του Χαζτησημεωνίδη (Ολοι μαζι μπροστα) όσο και του Σαββόπουλου (Συμμαχια των πολιτων) έχουν σαφώς επιρροές απο το λογότυπο της "ανακύκλωσης"!!! Λέτε να το ψάξουμε για πνευματικα δικαιώματα;

    Απάντηση προς "Ανώνυμος ΙΙΙ"

    Ελπίζω και να συνεχίσουμε να συζητούμε,να διαφωνούμε και να συμφωνούμε.. Open knowledge...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Απάντηση προς "ΧΧ":

    Αν εννοείτε ότι προσωπικά είμαι "στρατιώτης" του ΣΥΡΙΖΑ όπως ακούγεται λόγω της συμβολής του Β.Διαμαντόπουλου στον συνδυασμο, δεν έχετε παρά να ρωτήσετε κοινούς μας γνωστούς.. Δεν σας ξέρω (ή μπορεί και να σας ξέρω αλλά να μη το ξέρω), όμως σίγουρα κάποιους κοινούς φιλούς θα έχουμε. Ρωτήστε τους ή ελάτε να το συζητήσουμε και προσωπικά. Οι Εν.ΔΗΜΟ. όπως ειπαμε θα μείνουν και μετά τις εκλογές σαν συλλογικότητα και ουσιαστικά τώρα ξεκινούν το έργο που υποσχέθηκαν, δημιουργώντας άσχετα με το αποτέλεσμα των εκλογών ένα κοινωνικό δίκτυο που να αγκαλιάζει όλο το δήμο και να καταγράφει τις αναγκαιότητές του..

    ΕΠΙΛΟΓΟΣ
    Οι απαντήσεις δεν έχουν σκοπό να προσβάλουν και πολλές φορές το ύφος της γραφής δεν συνάδει με το ύφος του τρόπου ομιλίας και έκφρασης. Αν κάτι νομίζετε οτι σας προσβάλει παρακαλώ διευκρινίστε το.

    Καρανικολόπουλος Σάκης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Ετεροδημότης19/5/14

    Κύριε Καρανικολόπουλε,
    διάβασα τα σημερινά σας σχόλια με προσοχή και ειλικρινά χάρηκα για το ότι αφιερώσατε τόσον χρόνο για τις απαντήσεις σας.
    Φυσικά δεν γνωρίζω πώς τις ερμήνευσαν οι άλλοι αναγνώστες, αλλά προσωπικά θέλω να επισημάνω κάτι :

    Χαίρομαι με τη χαρά σας, μόνο που αυτός ο διάλογος δεν αρχίζει τώρα. Εσείς αρχίζετε να συμμετέχετε τώρα και αυτό βεβαίως είναι πολύ ευχάριστο για πολλούς από εμάς.
    Μάλλον δίνετε την εντύπωση πως έχετε υπερβολικές επιφυλάξεις (για να μην πω φοβίες ή προκαταλήψεις) απέναντι στους "Ανώνυμους". Καταλαβαίνετε όμως πιστεύω ότι δεν είναι όλοι το ίδιο. Στο χέρι σας είναι να κάνετε την διάκριση.
    Εξάλλου, όταν κάποιος πρεσβεύει σταθερές αξίες, δεν έχει να φοβηθεί από ανοησίες που γράφονται για εντυπωσιασμό.
    Σας εύχομαι καλή συνέχεια στην προσπάθειά σας, προσωπική και συλλογική!

    ΥΓ. Γράφω με αυτό το ψευδώνυμο, για να σας υπενθυμίσω ότι σε αυτήν την πόλη ζούμε όλοι μαζί, "δικοί" και "ξένοι".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Κοκκινοσκουφίτσα19/5/14

    Εγώ να αρχίσω να φοβάμαι τώρα ;;;;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Επώνυμος19/5/14

    Προς τον κ. Καρανικολόπουλο

    Ευχαριστώ που απαντήσατε, αν και κατάκοπος φαντάζομαι μετά την μαραθώνια διαδικασία των εκλογών.
    Όσο με αφορά, σας απαντώ με τη σειρά μου και σχετικά με αυτά που γράψατε απευθυνόμενος σε εμένα.
    Λοιπόν, μη σας κακοφανεί που διαφωνώ με τον τρόπο που το χειριστήκατε, αλλά ούτε δικαιολογείται άνθρωποι που αποφασίζουν να αναλάβουν ευθύνες στα κοινά να μην ενημερώνονται επαρκώς ούτε μπορεί κανείς να βάλει όλους σε έναν τορβά.
    Δηλαδή, απορώ πώς διέλαθε της προσοχής σας, όχι μόνον εσάς προσωπικά αλλά και των υποψηφίων του συνδυασμού σας τόσος σχολιασμός στην ΟΔΟ.
    Βρίσκω υπερβολικούς τους δισταγμούς και τις αναστολές σας. Η σύγκριση με άλλα μπλογκ είναι αναπόφευκτη.
    Η ΟΔΟΣ υπερτερεί σε δύο κυρίως σημεία (εκτός του ποιοτικού της περιεχομένου).
    Πρώτον, δεν διαβάζει κανείς τις βωμολοχίες που θα έκαναν να κοκκινήσει και ο πιο αθυρόστομος.
    Δεύτερον, δεν έχει διαφημίσεις, ώστε να χρειάζεται περισσότερα κλικαρίσματα. Πρόσφατα μάλιστα, ο διαχειριστής εξαφάνισε και τον μετρητή των αναγνώσεων.
    Συνοψίζοντας, όσον αφορά τα ρίσκα και την μπατιροσύνη, πιστέψτε με, η μοίρα μας είναι κοινή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Μακάρι να ήταν έτσι όπως τα λέτε. Μακάρι, γιατί αν ήταν, δε θα παίρνατε χθες ποσοστά ΣΥΡΙΖΑ.
    Είναι ηλίου φαεινότερο ότι ο συνδυασμός σας εκπροσωπεί, και αντιπροσωπεύει, τον ΣΥΡΙΖΑ Καστοριάς, ή μέρος του ΣΥΡΙΖΑ Καστοριάς για την ακρίβεια.
    Αυτό δεν είναι κακό. Κακό είναι να υποκρίνεται κανείς τον «αδέσμευτο».

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Κλικ19/5/14

    Α.Κ.: "...μιας και ως γνωστόν τα τοπικά mass media βασίζουν την επιβίωσή τους στην δημιουργία "εντάσεων" ώστε να πουλιούνται περισσότερα φύλλα και να μαζεύουν ηλεκτρονικά περισσότερα "κλίκ!"

    -Ελπίζω οι γενικεύσεις σας να μη χαρακτηρίζουν ακραίες θέσεις. Είναι προφανές ότι δε διαβάζετε τοπικό τύπο (συστατικό της Δημοκρατίας) τον οποίο, συμπεραίνω ότι χλευάζετε με την πρότασή σας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Ανώνυμος20/5/14

    Κύριε Καρανικολόπουλε, να σας ευχαριστήσω για την απάντησή σας περί λογότυπου ΕΝΔΗΜΟ και COPYRIGHT.

    Αλλά η τοποθέτηση σας με εξέπληξε δυσάρεστα.
    Σχεδόν προκαλεί σοκ, η πολιτική ελαφρότητα που διακατέχει τα επιχειρήματά σας, με… «φράγκα» ή «αυτοσαρκασμό» όπως γράφετε.

    ΠΛΑΚΑ μας κάνετε!!!

    Προφανώς θα γνωρίζετε αγγλικά:

    This is a logo of an organization, item, or event, and is protected by COPYRIGHT.

    Any other uses of this image, may be COPYRIGHT INFRINGEMENT. Certain commercial use of this image may also be trademark infringement.

    This is a logo OWNED owned by Environment Canada (Department of the Environment under the Department of the Environment Act (R.S., 1985, c. E-10), is the department of the GOVERNMENT OF CANADA).

    The EcoLogo used on products to identify those approved as environmental friendly through the EcoLogo Program. {NON-FREE LOGO}.

    Because it is a NON-FREE LOGO, there is almost certainly no FREE REPRESENTATION. Any substitute that is not a derivative work would fail to convey the meaning intended, would tarnish or misrepresent its image, or would fail its purpose of identification or commentary.

    -Να επαναλάβω την ερώτησή μου λοιπόν; Ή μάταιος κόπος;
    "Τι πολιτικό ήθος και πολιτική εντιμότητα, μπορεί να χαρακτηρίσει κάποιον, ο οποίος ευθαρσώς, και επειδή επαναλαμβάνεται συνεχώς, προφανώς και με δόλο, χρησιμοποιεί πνευματική δημιουργία - copyright τρίτων;"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Ανώνυμος20/5/14

    (συνέχεια)
    The Environmental Choice Program is Canada's only national and comprehensive ecolabelling program. Environmental Choice exists to help consumers and producers buy and sell "green" products and services certified by the program. The Program's official symbol of certification - the EcoLogo - is a REGISTERED MARK OF ENVIRONMENT CANADA. It may ONLY BE USED in association with products and services that are certified by Environmental Choice.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Ανώνυμος20/5/14

    Αφήστε τον φίλοι, να χαρεί λίγο την "νίκη" του στις εκλογές. Δεν είναι και λίγο ότι εν τέλει, τα "κατάφερε".
    ΥΓ Ή νομίζει ότι τα κατάφερε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Ο Λευτέρης ο ξεφτέρης20/5/14

    @20-21
    Εσύ φίλε είσαι ξεφτέρης! Σε παραδέχομαι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Μαίρη20/5/14

    Πάω να ξεσκονίσω το λόουερ.
    (χαμένο τόχετε; γράφτε και μια μετάφραση)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Τασούλης ο ηλεκτρολόγος20/5/14

    Λευτέρη, γέμισε η ΟΔΟΣ ξεφτέρια!
    Εδώ που τα λέμε μεταξύ μας, έπαθα τέτοια πλάκα όταν διάβασα σχόλιο από καθηγήτρια Βυζαντινής Ιστορίας και Τέχνης στο πανεπιστήμιο της Καλιφόρνιας, την κυρία Σάρον λέω στην ανάρτηση για τις εικόνες... που χτύπησα μια "προσοχή!", θυμήθηκα τα χρόνια του στρατού σε λέω...
    Με τί μούτρα να βγω ξανά εγώ να σχολιάσω με τα καλώδια και τα φις;
    Κι εσύ βρε Παναγιώτη... γράφεις και για τον πήχυ στο άρθρο. Με τέτοια συμμετοχή στον διάλογο, ανεβαίνει πολύ ψηλά. Για δυνατούς άλτες...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Sakis Lykos [facebook]20/5/14

    Μπορεί να μη προλάβω λόγω χρόνου να απαντήσω σε όλους, αλλά
    πάμε μια γύρα ακόμα!

    Προς "Athena":
    Θα συνεχίσουμε να υπάρχουμε ως συλλογικότητα, οπότε Αθηνά θα χαρούμε να έρθεις σε επαφή μαζί μας και να συμμετάσχεις στην διαδικασία του πώς οι παίρνονται αποφάσεις μας.

    Προς "Ετεροδημότη":
    Καταρχήν ευχαριστώ για τα καλά σας λόγια.
    Οι επιφυλάξεις μου έχουν να κάνουν περισσότερο με την δημόσια προβολή μου στα ΜΜΕ, πράγμα που είναι πρωτόγνωρο για μένα και πέρα απο την ιδιοσυγκρασία μου. Οπότε στις πρώτες επαφές μου θα μου συγχωρέσετε ελπίζω κάποια λάθη απο το όποιο στρες της πρώτης φοράς.

    Προς "Κοκκινοσκουφίτσα"
    Είμαι καλός "Λύκος".. Ξέδερφος αυτού του Αρκά.
    Μη φοβάσαι. Σ'αγαπώ!

    Προς "ΧΧ"
    Καταρχήν θα πρέπει να διευκρινίσετε σε ποιόν απευθύνεστε.
    Αν μας απευθύνεστε ως συλλογικότητα,
    νομιζω το έχουμε ξεκαθαρισει πολλες φορές αυτό με το ΣΥΡΙΖΑ, αλλά να το πούμε "συμπτυγμένα" άλλη μια φορά. Ο συνδυασμός αυτός ήταν ΚΑΙ ΣΥΡΙΖΑ. Δεν ήταν ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ.. Τώρα άλλωστε δεν έχει νόημα αφού απευθύνεται σε κάθε πολίτη της Καστοριάς άσχετα αν νιώθει ΣΥΡΙΖΑ ή οχι.
    Αν απευθύνεστε σε μένα προσωπικά, το τι ψηφίζω έχει να κάνει με τα ιδιωτικά μου υποκειμενικά κριτήρια.

    Προς "κλικ"
    "Ακραίο" προσπαθείτε να το κάνετε εσείς τώρα με το ύφος του σχολίου σας. Πως συμπεραίνετε απο το πουθενά ότι δεν διαβάζω τοπικό τύπο ή τον χλευάζω. Και που αποσκοπεί αυτό το προκλητικο ύφος;
    Οχι δεν γενικεύω, αλλά όπως γνωρίζουμε όλοι μας καλά, τα ΜΜΕ εύκολα εξαρτώνται απο διάφορα συμφέροντα και παραβιάζουν πολλές φορές τίς αρχές της δεοντολογίας τους και νοθεύουν τα "συστατικά" της δημοκρατίας.. Κι αυτό δεν αποτελεί "αιχμή" για την ΟΔΟ, που τα άρθρα που φιλοξενεί είναι πολλές φορές πολύτιμες αναλύσεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Sakis Lykos [facebook]20/5/14

    Προς "Ανώνυμος":
    Εντάξει φίλε/φίλη respect!!
    Με τάποσες με το νόμο τώρα.. Θα το ξαναφέρω για διαβούλευση στην ομάδα. Οπότε θα πρότεινα να έρθεις κι εσύ να μας γνωρίσεις απο κοντά και να μας προτείνεις κανα άλλο λογότυπο καταρχήν. Απο το απρόσωπο και ανώνυμο internet είναι εύκολο να ασκεί κανείς κριτική. Στις διαβουλέυσεις μιας ομάδας όπου πρέπει να παρθούν κάτω απο πίεση κάποιες αποφάσεις είναι τελείως διαφορετικά!

    Αλλά θα ήθελα να σταθώ εδώ γιατί βάζουμε ένα σημαντικο θέμα.
    Είναι το θέμα του "πνευματικού δικαιώματος" και της "πνευματικής ιδιοκτησίας". Ελπίζω να μπορείτε να ξεχωρίσετε εννοιολογικά τις δύο εκφράσεις. Η ιδιοκτησία είναι ένα απο τα δικαιώματα. Μπορεί να είναι ατομική ή συλλογική.
    Όταν μιλάμε για "πνευματική ιδιοκτησία" και την ταυτίζουμε με το "πνευματικό δικαίωμα" ουσιαστικά είναι σαν να βαφτίζουμε την "ιδέα" εμπόρευμα και να την πουλάμε,να την αγοράζουμε, να τη μεταβιβάζουμε κλπ.
    Το πνευματικο δικαίωμα έχει να κάνει με τον σεβασμό στην ιδέα. Το να αναγνωρίζεις το έργο του δημιουργού του.
    Η πνευματικη ιδιοκτησία έχει να κάνει με την αναγνώριση της "αξίας" του έργου ενος δημιουργού. Με την κοστολόγηση δηλαδή της ιδέας.

    Με την τοποθέτησή σας,μας λέτε ουσιαστικά ότι είμαστε κλέφτες μιας ιδέας και το γενικεύετε μετά, οτι άρα είμαστε γενικά "κλέφτες"..
    Μια νέα ιδέα όμως αναπτύσσεται πάντα σε μια παλιότερη. Έτσι κτίστηκε σιγά-σιγά και ο ανθρώπινος πολιτισμός. Ιδέα την ιδέα, λιθαράκι το λιθαράκι.
    Σήμερα που η πληροφορία και οι ιδέες μεταβιβάζονται με μεγάλη ταχύτητα, οι σύγχρονοι έμποροι αποφάσισαν να περιφράξουν την ιδέα στα νομικά όρια που ποστάρατε.
    Πως θα σας φαινόταν αν κατοχύρωνα σήμερα τη λέξη "ανώνυμος" με όλα τα παράγωγα και για κάθε χρήση, πέρα απο το όπως γουστάρω εγώ να χρησιμοποιείτε και εκτός αυτού να πλήρωναν πρόστιμο σε μένα όλοι όσοι χρησιμοποιούν αυτόν ή παραπλήσιους όρους;
    Φαντάζομαι οτι θα σας ανάγκαζα να βρείτε ένα άλλο ψευδώνυμο για να ποστάρετε ότι θέλατε, χωρίς να σας εκφράζει τόσο.. θα περιέφραζα ταυτόχρονα και τις επιλογές ενός μεγάλου πλήθους σχολιαστών.

    Είστε καλός ερευνητής. οπότε θα πρότεινα να ψάξετε απο τι εμπνεύστηκε ο γραφίστας που ζωγράφισε τα περιστέρια. και αυτό απο το οποίο εμπνεύστηκε ποιανού ιδέα ήταν, κι αυτό με τη σειρά του ποιός το σκέφτηκε και πάει λέγοντας...

    Στον κόσμο της πληροφορικής δεν είναι τυχαίο ότι το κίνημα του ελέυθερου λογισμικού το πολεμάνε τα καρτέλ συμφερόντων της "εμπορέυσιμης ιδέας" (όπως η Μicrosoft,intel,Macintosh κλπ).
    Το ελέυθερο λογισμικό αναπαράγεται και τροποποιείτε ελέυθερα, με την προυπόθεση να καταγράφονται οι τροποποιήσεις (δηλαδή να αναγνωρίζεται ώς νέα ιδέα), να αναφέρεται το όνομα αυτού που έκανε την τροποποίηση (να αναγνωρίζεται ο δημιουργός) και να δίανέμεται με τους ίδιους όρους (να διαδίδεται η ιδέα).

    Επειδή λοιπόν ανακινείτε ένα νομικό θέμα και κοιτάτε το "τύπο" του νόμου και όχι την ουσία της πράξης (μιας και δεν χρησιμοποιήσαμε για εμπορικό σκοπό τα καναδέζικα πουλάκια), θα ήθελα να μάθω και τις δικές σας απόψεις σχετικά με το φαινόμενο της πνευματικής ιδιοκτησίας..
    ΚΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η ΟΔΟΣ σας ευχαριστεί για την συμμετοχή σας στον διάλογο.Το σχόλιό σας θα αποθηκευτεί προσωρινά και θα είναι ορατό στο ιστολόγιο, μετά την έγκριση της ΟΔΟΥ. Υπενθυμίζεται ότι η εφημερίδα δεν δημοσιεύει σχόλια που έχουν προσβλητικό χαρακτήρα.