12.12.14

ΟΔΟΣ 1+1 για τους αρχιτραγουδιστές



Προσφορά 2 εισιτήρια στην τιμή του ενός
για το Die Meistersinger von Nürnberg του Wagner 


Οι 30 πρώτοι που θα κάνουν κράτηση στα γραφεία της ΟΔΟΥ (τηλ. 2467029638 και e-mail: odos-kst@otenet.gr) θα αποκτήσουν δύο εισιτήρια αξίας 36,00 ευρώ στην τιμή των 18,00 ευρώ.
Η πληρωμή πραγματοποιείται με το κουπόνι της ΟΔΟΥ (του φύλλου 768 της Πέμπτης 11.12.2014) την ημέρα της αναμετάδοσης από την Νέα Υόρκη το Σάββατο 13 Δεκεμβρίου 2014 στις 18:55, στην είσοδο του ΤΕΙ Καστοριάς (με ονομαστικό κατάλογο που θα καταρτίσει η ΟΔΟΣ). Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας μέχρι εξαντλήσεως της προσφοράς.
Ευγενική χορηγία της ΟΔΟΥ

Σάββατο 13 Δεκεμβρίου στις 18:55

Wilhelm Richard Wagner:

Die Meistersinger von Nürnberg 

Οι αρχιτραγουδιστές της Νυρεμβέργης

Απευθείας μετάδοση από την Metropolitan Opera της Νέας Υόρκης

O μαέστρος James Levine επιστρέφει σε ένα από τα χαρακτηριστικά βαγκνερικά του έργα, διευθύνοντας αυτή την επική κωμωδία –για πρώτη φορά πάλι στη ΜΕΤ εδώ και οκτώ χρόνια –γύρω από μια ομάδα ‘τραγουδιστάδων’ της Αναγέννησης, που ο διαγωνισμός τους στο τραγούδι ενώνει μια πόλη. Οι Johan Reuter, Johan Botha και Annette Dasch είναι επικεφαλής της λαμπρής διεθνούς διανομής σ’ αυτή τη γοητευτική και επιβλητική γιορτή της δύναμης της μουσικής και της τέχνης.

Ο Ριχάρδος Βάγκνερ υπήρξε ο μεγάλος αναμορφωτής της όπερας και δημιουργός του Συνολικού Έργου Τέχνης στα πρότυπα της Αρχαίας Ελληνικής Τραγωδίας, είχε πει ότι «η μουσική είναι μία τέχνη ομιλούσα και δρώσα, ενώ η μουσική μορφή είναι μια μορφή έκφρασης, μια διατύπωση. Μια διατύπωση, όμως, είναι ολοκληρωμένη όταν είναι σε τέτοιο βαθμό προσφυής ως προς το περιεχόμενο που εκφράζει, ώστε η ίδια να παραμένει απαρατήρητη. Η μουσική μορφή είναι ένα μέσο που αφομοιώνεται στη λειτουργία την οποία εκτελεί χωρίς να αποκτά αυτόνομη ύπαρξη και σημασία».

Η παράσταση θα μεταδοθεί το Σάββατο 13 Δεκεμβρίου (έναρξη μία ώρα νωρίτερα) στις 18:55 σε ζωντανή μετάδοση από την Μετροπόλιταν όπερα της Νέας Υόρκης, στο αμφιθέατρο του ΤΕΙ Καστοριάς.

Μουσική διεύθυνση: James Levine. Παραγωγή-σκηνοθεσία: Otto Schenk. Eva: Annette Dasch. Magdalene: Karen Cargill. Walther von Stolzing: Johan Botha. David: Paul Appleby. Hans Sachs: Johan Reuter. Beckmesser: Johannes Martin Kränzle. Pogner: Hans-Peter König. Νυχτοφύλακας: Matthew Rose.Σκηνικά: Günther Schneider-Siemssen. Κοστούμια: Rolf Langenfass. Φωτισμοί: Gil Wechsler. Χορογράφος: Carmen de Lavallade

• Τιμές εισιτηρίων: 18,00€ . Μαθητικό, φοιτητικό ανέργων: 13,00 €.  Με το κουπόνι της ΟΔΟΥ 1+1 η τιμή είναι 18,00€ για δύο άτομα (δηλαδή 9,00 € το άτομο). Η προσφορά είναι για 30 εισιτήρια (60 άτομα). Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας μέχρι εξαντλήσεως της προσφοράς. 

Πληροφορίες: γραφείο Πολιτισμού Δήμου Καστοριάς Αθ. Διάκου 1 (κ. Ανδρέας Κυπαρίσσης) τηλ. 2467028999, εφημερίδα ΟΔΟΣ Μητροπόλεως 4, τηλ. 2467029638. 


* * * 


Ελευθεροτυπία - βιβλίο:
Carl Dahlhaus: Τα μουσικά δράματα του Ρίχαρντ Βάγκνερ 

Ο Καρλ Νταλχάους (1928-1989) υπήρξε σπουδαίος μουσικολόγος, ο οποίος κυρίως ασχολήθηκε με την ιστορία της δυτικής μουσικής και έδωσε ιδιαίτερη βαρύτητα στην ανάπτυξή της κατά τον 19ο αιώνα. Τον απασχόλησαν όμως και θέματα, όπως η θεωρία της μουσικής αλλά και η αισθητική της. Ξεχώρισαν, ωστόσο, οι μελέτες του για το έργο του Ρ.Βάγκνερ και τις απόψεις του για το μουσικό δράμα. Στο βιβλίο του Τα μουσικά δράματα του Ρίχαρντ Βάγκνερ ο συγγραφέας ασχολείται με την καινούρια φόρμα που εμφανίζεται στα έργα του Βάγκνερ μετά το 1848 και διαχωρίζει τα στοιχεία εκείνα που διαφοροποιούν το δράμα από τη ρομαντική όπερα. Οι αναλυτικές προσεγγίσεις και παρατηρήσεις του στα βαγκνερικά μουσικά δράματα επικεντρώνονται ή περιορίζονται στις μικρές μουσικές δραματικές ενότητες και σκηνές. 
Ο Ντάλχαους γνωρίζει πολύ καλά ότι δεν είναι εύκολο να δοθούν απαντήσεις σχετικά με τα μυστικά της βαγκνερικής φόρμας κι έτσι θέτει ζητήματα, διατυπώνει ερωτήσεις κι επιχειρεί να αποκαλύψει κάποιες συντεταγμένες των διαλόγων στα μουσικά δράματα, αλλά και να τις εντάξει στο συνολικό έργο του συνθέτη. Μάλιστα τονίζεται η άποψη ότι δεν πρέπει κανείς να αναζητεί στα έργα του Βάγκνερ βιώματα και συναισθηματικές καταστάσεις, καθώς για τον συνθέτη η «ζωή δεν ήταν απλώς υλικό προς κατανάλωση». Αλλωστε για τον Βάγκνερ το δράμα είναι «το μορφοποιητικό κίνητρο το οποίο χρειάζεται η μουσική για να πραγματωθεί». 
Ο Νταλχάους επίσης διαλύει κάποιες παρεξηγήσεις και ξεκαθαρίζει τα πράγματα, όπως συμβαίνει με την περίπτωση του έργου Το δαχτυλίδι των Νιμπελούνγκεν, έργο στο οποίο ο θεϊκός κόσμος εμφανίζεται καταδικασμένος και ξεπερασμένος, εφόσον ο Βάγκνερ δεν αποκατέστησε τους θεούς για να τους δοξάσει, αλλά για να τους οδηγήσει στην «αυτοκαταστροφή μπροστά στην ελευθερία της ανθρώπινης συνείδησης», όπως σημειώνει ο ίδιος ο συνθέτης, ενώ η επιστροφή στο μυθικό παρελθόν δεν είναι παρά η «πρόγευση ενός ουτοπικού μέλλοντος». 
Ο συγγραφέας ρίχνει φως στα έργα Ο ιπτάμενος Ολλανδός, Τανχώυζερ, Λόενγκριν, Τριστάνος και Ιζόλδη, Οι αρχιτραγουδιστές της Νυρεμβέργης, Το δαχτυλίδι των Νιμπελούνγκεν (Ο χρυσός του Ρήνου, Η Βαλκυρία, Ζίγκφριντ, Το λυκόφως των θεών) και Πάρσιφαλ. Επίσης ο Ντάλχαους επιχειρεί να διαφωτίσει τη θέση του Βάγκνερ,  σύμφωνα με την οποία «στο μουσικό δράμα, τον αντίποδα της παρηκμασμένης όπερας, η μουσική είναι ένα μέσο της έκφρασης και το δράμα ο σκοπός της έκφρασης». 
Αλλά στα μουσικά δράματα του Βάγκνερ το κείμενο, όπως και η μουσική, δεν είναι παρά «μέσο της έκφρασης» και τίποτε άλλο. Το ερώτημα αν η μουσική είναι πιο σημαντική από το ποιητικό κείμενο ή αντιστρόφως, δεν έχει θέση στο έργο του Βάγκνερ, καθώς και το κείμενο αλλά και η μουσική αποτελούν αναπόσπαστες λειτουργίες του δράματος. 
Το δράμα στο οποίο ο συνθέτης επεδίωκε να υποτάξει όλες τις τέχνες δεν είναι παρά η «ορατή πλοκή, η σκηνική δράση, εννοούμενη ως αναπαράσταση της αδιαστρέβλωτης "ανθρώπινης φύσης"».

Σχετικά:


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η ΟΔΟΣ σας ευχαριστεί για την συμμετοχή σας στον διάλογο.Το σχόλιό σας θα αποθηκευτεί προσωρινά και θα είναι ορατό στο ιστολόγιο, μετά την έγκριση της ΟΔΟΥ.

ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ