30/5/16

ΣΟΝΙΑΣ ΕΥΘΥΜΙΑΔΟΥ-ΠΑΠΑΣΤΑΥΡΟΥ: Κυρίαρχη ρηχότητα


ΟΔΟΣ 28.1.2016 | 821

Στην «παράδοξη ρηχότητά» του χρέωσε η διακεκριμένη φιλόσοφος τα πολλά και φοβερά εγκλήματα που έκανε στη διάρκεια του Β’ Παγκόσμιου πολέμου ο διάσημος συνεργάτης του Χίτλερ. Και αυτή της η φράση καρφώθηκε για τα καλά μες στο κεφάλι μου και δε λέει να ξεκολλήσει, αν δε μιλήσω για το σήμερα. Όπου η ρηχότητα όχι μόνο δεν είναι και δε φαίνεται πια παράδοξη, αλλά κυριαρχεί κιόλας παντού γύρω μας.

Αυτό δε χρειάζεται σχεδόν καθόλου ψάξιμο. Φαίνεται με την πρώτη ματιά. Πάρτε για παράδειγμα την τηλεόραση και τα θέματα που φιλοξενεί. Δε θα μας απασχολήσει εδώ ποιος το ξεκίνησε και ποιος ακολούθησε ή «παρασύρθηκε», όπως λέει χαρακτηριστικά ο 8χρονος Γιωργάκης της τάξης μου. Το σημαντικό είναι πως το περιεχόμενο των εκπομπών που μεταδίδονται από τα διάφορα κανάλια έχει αμεσότατη σχέση με τις προτιμήσεις των τηλεθεατών. Οπότε, βλέποντας τα πρωινάδικα π.χ.καταλαβαίνεις τι ενδιαφέρει αυτούς και αυτές που τα παρακολουθούν: ένας όγκος από πληροφορίες τελείως ανώφελες και άχρηστες και μπόλικος χρόνος που σπαταλιέται στα διάφορα τίποτα. Που οι συγκεκριμένοι τηλεθεατές τα περνάνε για κάτι.

Ανώφελες και άχρηστες είναι και οι περισσότερες από τις πληροφορίες που συναντάει καθένας που μπαίνει στο Διαδίκτυο, γυρεύοντας κάτι. Και πρέπει να έχεις γερές αντιστάσεις, να μην παρασύρεσαι καθόλου εύκολα, για να μένεις προσηλωμένος στον αρχικό σου στόχο. Αλλιώς χάνεσαι, ειδικώς αλλά και γενικότερα.

Ωκεανός, λοιπόν, οι πληροφορίες κι οι σημερινοί άνθρωποι πληροφορημένοι μπορεί και να είναι, ενημερωμένοι όμως σίγουρα δεν είναι. Γιατί το να γνωρίζεις πράγματα, κατά κανόνα ανώφελα και άχρηστα, δεν οδηγεί αυτομάτως στην ενημέρωση. Και ούτε μας ωφελεί, γιατί για να αποβεί ωφέλιμη μια γνώση, «οφείλει», εκτός από χρήσιμη, να περάσει και από κάποια νοητική επεξεργασία, όπου τον κύριο λόγο έχει η κρίση. Και την κρίση σήμερα, δυστυχώς, δεν τη συναντάει κανείς συχνά. Το αντίθετο μάλιστα. Τη συναντάμε όλο και πιο σπάνια.

Αναρωτιόταν, χαρακτηριστικά, κάποιος που δεν τον θυμάμαι τι συμπέρασμα να βγάλει κανείς από το γεγονός ότι σε κάποια συγκεκριμένη χρονική στιγμή δύο βίντεο στο Διαδίκτυο είχαν τη μεγαλύτερη θέαση: κάτι αστεία στιγμιότυπα με γάτες και ένα βίντεο με τις αδερφές Καρντάσιανς. Τόσο σπουδαία και ωραία! Για φανταστείτε! Και μακάρι να ελπίζαμε πως σύντομα, στους ναούς του πνεύματος που είναι τα σχολεία, θα επέστρεφε η κρίση και η καλλιέργειά της. Μακάρι, αλλά, δυστυχώς, κάτι τέτοιο φαίνεται πως τελικά είναι πολύ δύσκολο να συμβεί κι είναι πολύ κρίμα για όλους μας…

Κυρίαρχη η ρηχότητα, λοιπόν, στις μέρες μας. Γι’ αυτό και φτάσαμε εδώ που έχουμε φτάσει: στην κρίση, όχι αυτήν που λέγαμε λίγο πιο πάνω, αλλά στην άλλη, που οικονομική πιστεύουμε πως είναι, αλλά είναι πολύ χειρότερη, καθώς έχει να κάνει με τις αξίες και την καλλιέργεια του ανθρώπου, που περιμένουμε τόσον καιρό να επανακάμψουν στη ζωή μας, αλλά κάτι τέτοιο όχι μόνο δε φαίνεται να έχει αρχίσει να συμβαίνει, μα ούτε και πιθανόν φαίνεται πως είναι…

Και η κυρίαρχη αυτή ρηχότητα φαίνεται παντού: στις συζητήσεις μας (αν αυτό που θεωρούμε συζήτηση είναι στ’ αλήθεια κάτι τέτοιο), στην τραγική απουσία επιχειρηματολογίας (εδώ που τα λέμε ούτε καν διάθεση να ψάξουμε για κάποιο επιχείρημα δε δείχνουμε να έχουμε), στην ανάδειξη του «αφού έτσι κάνουν όλοι» σε επιχείρημα αυξημένης βαρύτητας, στην τεράστια ανευθυνότητα που συναντάμε σχεδόν παντού, στο γεγονός ότι οι σημερινοί Έλληνες έχουμε αναγάγει τη μετατόπιση σε άλλους των δικών μας ευθυνών σε εθνικό μας χαρακτηριστικό…

Ακόμα και ο τρόπος που μιλάμε και γράφουμε (όσο γράφουμε πια). Ακόμα κι αυτός φανερώνει την τεράστια αδιαφορία μας για τη γλώσσα, που θα ‘πρεπε να είναι ιδανικό μας: «Μήγαρις έχω άλλο στον νου μου πάρεξ ελευθερία και γλώσσα;» έλεγε ο Σολωμός κι εμείς τη σκοτώνουμε καθημερινά. Αρκεί να παρακολουθήσει κανείς κάποια λεπτά της ώρας τους διάφορους που εμφανίζονται στην τηλεόραση κι ούτε που καταλαβαίνουν τι λένε και πώς το λένε και, το χειρότερο, ούτε που υποψιάζονται πως εγκληματούν σε βάρος της, ενώ θα ‘πρεπε να νιώθουν την τεράστια ευθύνη να τη διδάξουν σωστά σε αυτούς που τους παρακολουθούν και, θέλοντας και μη, τους αντιγράφουν. Με ό,τι αυτό σημαίνει για όλους μας…

Είναι, λοιπόν, και ο τρόπος, το πώς,και το περιεχόμενο, το τι. Και τα δύο έχουν ξεπέσει. Γιατί στις μέρες μας το συνηθισμένο είναι να ακούς ή να καλείσαι να συμμετάσχεις σε συζητήσεις σαν αυτές της τηλεόρασης που λέγαμε πρωτύτερα, όπου το εντελώς επουσιώδες γίνεται πρωτεύον, ενώ το ουσιώδες ούτε που τίθεται προς συζήτηση. Τόσο καλά! Και αλίμονό σου αν ανήκεις σε αυτούς που θέλουν να ασχολούνται με τα ουσιώδη. Ούτε που θα το καταλάβεις πότε θα περιθωριοποιηθείς και θα βρεθείς απέξω. Γιατί ποιος θα συμπαθούσε ποτέ κάποιον που «ψυχοπλακώνει» την παρέα του, ενώ αυτή θα ‘θελε και επιδιώκει να χαχανίζει ασταμάτητα, γιατί μόνο έτσι περνάει όμορφα και αυτός είναι ο σκοπός της ζωής, όχι το να βασανίζεσαι με σκέψεις…

Εξόριστος από την εποχή μας, λοιπόν, θα μπορούσε να χαρακτηριστεί άνετα ο σκεπτόμενος άνθρωπος. Αυτός που απλώς σκέφτεται παραπάνω από το συνηθισμένο τα πράγματα κι εμβαθύνει, άρα κάποιος που άνετα θα μπορούσε να χαρακτηριστεί προβληματικός και ως προς τον ίδιο τον εαυτό του και ως προς τους γύρω του. Γιατί, γενικά, η εποχή μας εξακολουθεί να προτιμάει καθετί που γίνεται εύκολα και αβασάνιστα∙ εντελώς αβασάνιστα, αν αυτό είναι δυνατόν. Και, φυσικά, προτιμάει και αυτούς που αγαπούν το εύκολο, τους άλλους τι τους θέλουμε; Αφού υπάρχει ο κατήφορος για ποιον λόγο να προτιμήσει κανείς τον ανήφορο, που απαιτεί τόσο κόπο; Κι όσο για το σοφό «Τα καλά κόποις κτώνται», αυτό φαίνεται πως έχει πάει περίπατο, για τα καλά μάλιστα…

Και πώς να τα καταφέρει να επιζήσει κανείς σε μιαν εποχή όπου κυριαρχεί η ρηχότητα κι όπου είναι ιδανικό ό,τι αποχτιέται εύκολα και αβασάνιστα; Πώς, ενώ το ξέρει πολύ καλά πως «η ζωή δεν είναι παίξε-γέλασε» και πως «πρέπει να τήνε πάρεις σοβαρά». Γιατί η ζωή σού δίνεται μία φορά μονάχα και ο χρόνος δεν είναι τίποτε άλλο παρά η ευκαιρία που σου δίνεται να γίνεις καλύτερος από αυτό που ήσουν χτες. Αν δε θέλεις να εκπλαγείς δυσάρεστα όταν θα ‘χεις φτάσει στο τέλος της ζωής σου χωρίς να έχεις καταλάβει το πότε…


ΥΓ: Τόσο πολύ κυριάρχησε η ρηχότητα, ώστε όλο και συχνότερα ακούμε κουβέντες που εκθέτουν αυτούς που τις ξεστομίζουν, αλλά οι ίδιοι ούτε που το αντιλαμβάνονται-τόσο πολύ έχουμε ξεφύγει, δυστυχώς…

Κάλλιο αργά παρά…αργότερα: Αφιερώνεται στην Παρέα Φίλων Τραγουδιού και ιδιαιτέρως στον συμπαθέστατο σε όλους μας μαέστρο της κ. Παύλο Φωτιάδη με πολλές ευχαριστίες που όλα αυτά τα χρόνια έκαναν τη ζωή των Καστοριανών ομορφότερη με τις μουσικές τους…


Δημοσιεύθηκε στην ΟΔΟ στις 28 Ιανουαρίου 2016, αρ. φύλλου 821.
Φωτογραφία: François-Auguste-René Rodin (1840 -1917) Le Penseur (Ο Σκεπτόμενος)


30 σχόλια:

  1. Ανώνυμος30/5/16

    Αν η φιλόσοφος που γράφετε είναι η Χάννα Άρεντ κι ο εγκληματίας ναζί ο Αδόλφος Άιχμαν, δεν μπορώ να καταλάβω την σύνδεση των δύο αυτών προσώπων και την άποψη της Άρεντ σχετικά με τη δίκη του, με το σήμερα και ότι λέτε για τη ρηχότητα του,με τι σκεπτικό τα συνδέσατε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Σ.Ε.30/5/16

    Μόνο ο όρος "παράδοξη ρηχότητα" (από την υπόθεση που πολύ σωστά επισημαίνετε), μόνο αυτός από την όλη υπόθεση με απασχόλησε και με προβλημάτισε σχετικά με τη ρηχότητα, που σήμερα δεν είναι παράδοξη, αλλά κυρίαρχη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ανώνυμος30/5/16

    Ο όρος όπως λέτε έχει σχέση με τα εγκλήματα του και τις διαταγές που εκτελούσε,διότι ότι κι αν τον ρωτούσαν έλεγε ότι έτσι τον διέταξαν, άρα πώς συνδέεται το σήμερα (τη ρηχότητα) με τα ναζιστικά εγκλήματα αυτού του ατόμου; Άλλο "ρηχότητα" του σήμερα κι άλλο "παράδοξη ρηχότητα" εγκλημάτων πολέμου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Σ.Ε.31/5/16

    Οι ευθύνες του Άιχμαν για τα φριχτά του εγκλήματα έχουν απασχολήσει πάρα πολύ σημαντικότατους ανθρώπους και δεν ήταν το θέμα μου αυτό. Στάθηκα μονάχα στο σημείο όπου η Χ. Αρεντ διατυπώνει την έκπληξή της για τη ρηχότητα του εγκληματία πολέμου,που κατά τη γνώμη της τον οδήγησε στα εγκλήματά του. Βεβαίως, δεν γράφω πουθενά πως οι ρηχοί άνθρωποι της εποχής μας σχετίζονται με εγκληματίες σαν τον Άιχμαν,αλλά μήπως σήμερα βιώνουμε τις συνέπειες της δικής μας ρηχότητας, με την οποία αντιμετωπίζουμε συχνά τα καθημερινά θέματα; Επανέρχομαι για τελευταία φορά, γιατί πιστεύω πως ήταν ολοφάνερο ότι αφορμή πήρα από την πολύκροτη υπόθεση Άιχμαν, δεν έθιξα την ουσία της.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Κικιρίκου!8/6/16

    Ειλικρινά χωρίς δόλο (κι όποιος θέλει το πιστεύει) θέτω υπόψιν σας το παρακάτω που κυκλοφορεί στο δια-δίκτυο.
    Για να δούμε πόσο εύκολα αντιμετωπίζεται η ρηχότητα. Με πολύ πόνο εκ μέρους μου είναι η αλήθεια.
    https://www.youtube.com/watch?v=MqwhqIQP_rE

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Σ.Ε.15/6/16

    Ευχαριστούμε για την παραπομπή, αλλά το συγκεκριμένο βίντεο είναι κενό νοήματος, καθώς το άτομο που το 'φτιαξε απλώς το ντύνει με τη μουσική που τον συμφέρει και τον βολεύει. Πρόκειται για μια ολοφάνερη προσπάθεια να δημιουργήσει εντυπώσεις, αλλά δεν διαθέτει κανένα έρεισμα-είναι όλο φτιαχτό. Είναι γνωστό ότι στο Διαδίκτυο ο καθένας μπορεί να ανεβάζει ό,τι θέλει και να το παρουσιάζει όπως θέλει. Οπότε το θέμα είναι ανάξιο λόγου και είναι φανερό πως το αντιλαμβάνεται αμέσως ο καθένας, άρα κι ο Κικιρίκου, αυτό είναι βέβαιο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Σ.Ε.15/6/16

    Κι επειδή είδα κι άλλο βίντεο του ίδιου ατόμου που αναφέρεται στην Κρεπενή, πρόκειται για εντελώς ερασιτέχνη πλαστογράφο, αυτό είναι σίγουρο. Όχι μόνο γιατί με τον συγκεκριμένο ναό-μνημείο έχουμε ασχοληθεί, αλλά και το ίδιο το βίντεο φωνάζει το αντίθετο απ' ό,τι θέλει ο ίδιος να δείξει, αλλά δεν καταφέρνει τίποτε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ανώνυμος16/6/16

    Μεγαλη ευθυνη πηρε ο/η ΣΕ. Το θεμα ειναι συλλογικο και δεν επιτρεπεται να μιλα κανεις μονος. Δε θελω να τον κατηγορησω αλλα να του υπενθυμισω οτι ετσι βγαινει προς τα εξω μια υποτιθεμενη γνωμη πολλων και δεν ειναι σιγουρο οτι οι περισσοτεροι Καστοριανοι προσπερνουν σαν αναξια λογου τα φτιαχτα οντως βιντεο που σπερνουν ψευδη στοιχεια. Μαλλον πρεπει να παρουν το λογο και αλλοι και μαλιστα αρμοδιοι οπως ειναι το δημοτικο συμβουλιο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ανώνυμος16/6/16

    Με αυτά τα σχόλια κάνεις λάθη δύο φίλε Σ.Ε. αλλά θέλει δύναμη ψυχής για να τα παραδεχθείς.
    Πρώτα πρώτα λες τη γνώμη σου αλλά αν δεν υπάρχουν απαντήσεις θα μείνει η εντύπωση ότι είναι και η αποκλειστική και ισχύει γενικά. Η σοβαρότητα του θέματος απαιτεί να αντιμετωπιστεί όχι με σχόλια αλλά με πράξεις από τους υπεύθυνους για τη δημόσια προβολή της Καστοριάς.
    Μετά πού ξέρεις ότι είναι ανάξιο λόγου και μας το λες να το καταπιούμε αμάσητο; ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΣΚΕΤΗ ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑ!
    Εσύ και όποιος συμφωνεί με σένα, θα επέτρεπες να εικονίζεται το σπίτι σου χωρίς την άδεια σου και μάλιστα ντυμένο με σλάβικη μουσική και τραγουδισμένο με λόγια που δεν ξέρουμε τι σημαίνουν αλλά δεν αποκλείεται να καλούν άλλους;
    Ε μη θες να στη δώσω και την τροφή μασημένη.........

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ανώνυμος16/6/16

    Tin paroimia ospou na skeftoun oi gnostikoi o trelos thn ekane th doyleia th xerete? Ka8iste eseis ki afiste tous allous...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Αναγνώστης16/6/16

    Αγαπητή ΟΔΟΣ
    "Είναι γνωστό ότι στο Διαδίκτυο ο καθένας μπορεί να ανεβάζει ό,τι θέλει και να το παρουσιάζει όπως θέλει." γράφει στο έκτο σχόλιο ο συναναγνώστης.
    Είναι κατάφωρο το σφάλμα του, το οποίο ωστόσο μπορεί να γράφτηκε από άγνοια.
    Ενώ δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμη η Νομοθεσία για το Διαδίκτυο, υπάρχουν όμως αρχικά "όροι χρήσης". Άρα, αυτό το "ό,τι θέλει" δεν ισχύει απόλυτα. Δίνεται η δυνατότητα σε θιγόμενους ή σε όσους εντοπίσουν ανάρμοστη ανάρτηση να την καταγγείλουν και να διαγραφεί, μέχρι και να μπλοκαριστεί ο χρήστης.
    Αν συμπεριφερόμασταν όλοι έτσι επιπόλαια σε ό,τι ανεβάζει ο καθένας, τότε θα ήταν ανεξέλεγτα τα πνευματικά δικαιώματα, η κακοποίηση ανηλίκων κλπ.
    Επομένως, ας προσέξουν λίγο παραπάνω αυτοί που περιορίζονται μόνο στον καθωσπρεπισμό του "ευχαριστούμε για την παραπομπή", γιατί τα μεγάλα από τα μικρά γίνονται.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Ανώνυμος16/6/16

    Το ειδαμε κι εμεις το βιντεο οταν το σφυριξε ο κικιρικου αλλα τι μπορουμε να κανουμε; Παντως δεν το λες κι αθωο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Ανώνυμος16/6/16

    Ας στρωθουν οι Μαυροβινοι να φτιαξουν καλυτερο βιντεο οπου να φαινεται το χωριο τους ζωντανο κι οχι σα χωριο-φαντασμα που το δειχνει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Σ.Ε.16/6/16

    Μακάρι να έπαιρνε θέση το Δημοτικό Συμβούλιο, αλλά αυτοί δεν έβγαλαν άχνα όταν ρωτήθηκαν πέρσι αν είχαν χρηματοδοτήσει τη γιορτή μήλου στην Πολυκάρπη, όπου χορεύτηκαν τραγούδια αλυτρωτικά, θα μιλήσουν τώρα που δεν εμπλέκονται άμεσα; Μακάρι να μιλήσουν, θα 'ναι έκπληξη! Όσο για το αν έχω δικαίωμα να εκφράσω την άποψή μου, αυτό κι αν είναι φασισμός! Δεν υπέγραψα ως σύνολο ή ομάδα, τα αρχικά μου έβαλα από κάτω. Άρα μάλλον η κακή προαίρεση κάποιων σχολιαστών που σχολιάζουν στοχευμένα έχει περισσέψει και είναι πολύ τοξική!Και εντυπωσιάζει ιδιαιτέρως το γεγονός ότι δεν στρέφονται εναντίον του Δημήτρη Νατσούλη για τα κατασκευάσματα που ανεβάζει, αλλά κατηγορούν κάποιους που σιωπούν, σαν να είναι υποχρεωτικό να το έχουν δει, επειδή το έχουν δει οι ίδιοι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Σ.Ε.16/6/16

    "ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΣΚΕΤΗ ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑ!" γράφει ο 9ος σχολιαστής κι επειδή τέθηκε θέμα κανόνων στο Διαδίκτυο, επισημαίνω ότι η κεφαλαιογράμματη γραφή στο Διαδίκτυο ισοδυναμεί με φωνές και κραυγές. Αναρωτιέμαι ποια ανάγκη τον ωθεί να φωνάζει; Γιατί από πατριωτισμό δεν νομίζω να φτάνει ως εκεί... Όσο για το "ανεβάζει καθένας ό,τι θέλει", ναι, βεβαίως δεν ισχύει στα χαρτιά, στην πράξη όμως, δυστυχώς,ξέρουμε όλοι τι συμβαίνει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Ανώνυμος16/6/16

    @ΣΕ ηρέμησε πρώτα και ύστερα βγες να κάνεις διάλογο. Εσύ μπορεί να μη έγραψες κάτι με κεφαλαία όπως κατηγορείς τον άλλο αλλά η παρόρμηση είναι ολοφάνερη από τις απόλυτες εκφράσεις του τύπου "όλοι ξέρουμε". Γιατί θα στο πω κι ας νευριάσεις πάλι, εγώ (και ασφαλώς πολλοί άλλοι) δεν τα ξέρω όλα, δεν έχω άποψη για όλα, δεν φυτρώνω εκεί που δεν με έσπειραν. Γι' αυτό σε παρακαλώ συγκρατήσου λίγο παραπάνω. Γιατί ισχύει κι εδώ το "δεν ήξερες-δε ρώταγες;"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Ανώνυμος16/6/16

    Γιατί φωνασκείτε, κυρίες και κύριοι, με κεφαλαία ή με μικρά;
    Εσείς που τα ξέρετε όλα, γιατί δεν σκέφτεστε και το απλό αλλά σπουδαίο;
    Υπάρχει και το dislike (στο ίντερνετ που αρκετοί το έχουν δαιμονοποιήσει).
    Ιδού στάδιον δόξης λαμπρόν! Όποιος στην πράξη αποτάσσεται, έχει όλη την ελευθερία να χτυπήσει ένα και μόνο πλήκτρο που δηλώνει "δε μ' αρέσει". Για να μη κολαστείτε άδικα, να ξέρετε ότι το πρώτο είναι από μένα. Εντόπιοι και πρόσφυγες του Μαυροχωρίου, δήμαρχοι και αντιδήμαρχοι Πολιτισμού, Σύλλογοι και αθλητικές ομάδες, μαθητές και δάσκαλοι... είναι το πρώτο βήμα.
    Μετά συζητάμε και για τις χρηματοδοτήσεις.
    (αν μου επιτρέπετε να πω κι εγώ τη γνώμη μου)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Ανώνυμος16/6/16

    Όου, απ' όλο το σχόλιο του 9 βρε ΣΕ αυτό βρήκες να κολλήσεις; Ιερή αγανάκτηση δεν σου λέει κάτι; Πες μας τώρα και για τ' άλλα που λέει για τα σπίτια μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Ανώνυμος16/6/16

    αλλά κατηγορούν κάποιους που σιωπούν, σαν να είναι υποχρεωτικό να το έχουν δει, επειδή το έχουν δει οι ίδιοι.
    !!!!!!
    Εντελώς σαθρό σαν επιχείρημα. Ποιος κατηγόρησε κανέναν που δεν το είδε;
    Δικαίωμα στην υπεράσπιση διεκδικούν οι άνθρωποι. Τώρα που θα το μάθουν και οι άλλοι οφείλουν να κινηθούν προς τη σωστή κατεύθυνση.
    Δεν εννοώ μόνο δημοτικούς άρχοντες. Το YouTube δίνει τη δυνατότητα για σχόλια.
    Όποιος θέλει ας σχολιάσει δεόντως.
    Και δεν ξέρω αν είναι επίτηδες, αλλά η φράση για φασισμό είναι απαράδεκτη. Διάβασα κι εγώ τα σχόλια και δεν βρήκα πουθενά να απαγορεύει κανείς την έκφραση γνώμης. Την αιτιολόγηση αυτού του "ανάξιο λόγου" περιμένουν μάλλον.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Ανώνυμος16/6/16

    Κρίμα που η κατάσταση ξεφεύγει και από κοινωνική γίνεται αυστηρά προσωπική. Άσχημο το ότι μπήκε στο τραπέζι του διαλόγου μια οπτικοακουστική παραγωγή και αντί να μείνουμε στην κριτική αυτής καθαυτής ένας σχολιαστής προσπαθεί να γίνει το επίκεντρο του ενδιαφέροντος θεωρώντας εαυτόν στόχο των άλλων και αποπειρώμενος να ψυχαναλύσει τους άλλους βασιζόμενος σε κεφαλαία γράμματα και γενικεύσεις.
    Μήπως να επανέλθουμε στο θέμα, ώστε να μη χάσουμε τη θέα του δάσους αλλοιθωρίζοντας μόνο στο δέντρο;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Για το 14 σχόλιο
    Όχι, δεν περιμένω κανέναν "να βγει να μιλήσει". Τα λόγια πια δύσκολα γίνονται πιστευτά. Περιμένω έμπρακτο ενδιαφέρον.
    Παραδείγματος χάριν, κάθε τοπικός φορέας να ξυπνήσει και να δουλέψει και σε αυτόν τον χώρο που λέγεται ίντερνετ. Τόσα νέα παιδιά που παίζουν τους υπολογιστές στα δάχτυλα υπάρχουν και τα χτυπάει η ανεργία. Ας προσλάβουν από ένα σε αυτά τα περιζήτητα γραφεία που άλλοι έχουν αράξει και ας στραφούν σε δύο κατευθύνσεις. Από τη μια να τσεκάρουν τι κυκλοφορεί στο ιντερνετ για τον τόπο μας κι αν είναι προσβλητικό να το ελέγχουν αναλόγως (ξέρουν αυτοί, στο ίντερνετ αν γίνει αναφορά, διαγράφεται το βίντεο στο πι και φι). Από την άλλη μπορούν να κάνουν παραγωγές αξιόλογες, μόνοι τους ή σε συνεργασία με συμπολίτες μας που έχουν ανεβάσει αριστουργήματα timelapse videos πχ ή έχουν ιστοσελίδες σαν τα "Ιστορικά Καστοριάς".
    Έτσι σε οποιοδήποτε γκουγλάρισμα η Καστοριά θα είναι αιθέρας παγκοσμίως και δε θα ψάχνουν από την άλλη άκρη του κόσμου το Μαυροχώρι και θα το βρίσκουν αλλιώτικο απ' ότι είναι.
    Αλλά θέλει τόπο στα νιάτα και όχι πάλι γεροντοκρατία. Οι μεγαλύτεροι ας επιβλέπουν διακριτικά, όχι όμως και να μην αφήνουν τα παιδιά να ανοίγουν τα φτερά τους και να φανερώνουν τα ταλέντα τους.
    Αυτό είναι το πρόβλημα, γι' αυτό ανέλαβαν άλλοι να προβάλουν τα χωριά μας όπως τους συμφέρει. Το κακό όμως είναι ότι μέχρι στιγμής δεν υπάρχει όχι αντίδραση λεκτική αλλά αντιστάθμισμα με ειδικό βάρος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Ανώνυμος16/6/16

    Μια προσκληση για το πανηγυρι ενος χωριου επειδη εγραφε "βε τσεκαμε" ξεσηκωσε 250 νοματαιους να γραφουν στην οδο μηνες ολοκληρους και τωρα αυτο το βιντεο δε σας πειραζει ε;
    Απορω με τα κριτηρια και τις προτεραιοτητες σας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Ανώνυμος16/6/16

    Ρε σεις τι ψάχνετε να βρείτε; Αφού υπάρχει σελίδα "Το Μαυροχώρι στο Facebook". Ας το ανεβάσει εκεί η Δέσποινα κι ας πλακώσουν οι Μαυροβινοί τα ντισλάικ και τα σχόλια κι από δω παν κι άλλοι! Όλα απ' το Δήμαρχο τα περιμένετε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Σ.Ε.16/6/16

    Όσο κι αν ντύσει κανείς τις εικόνες των σπιτιών σας με αμφιλεγόμενη μουσική κι όσο κι αν γράψει αποκάτω το "Μαυροχώρι Καστοριάς" στο ιδίωμα που τον βολεύει για να δημιουργήσει τις εντυπώσεις που θέλει, ανάξια λόγου είναι κατά τη γνώμη μου η προσπάθειά του και πιστεύω πως έχω το δικαίωμα να την εκφράζω δημοσίως, είτε μου το επιτρέπει κάποιος είτε όχι... Τέλος, επειδή πιστεύω επίσης πως έγινα σαφής, δεν πρόκειται να επανέλθω στο θέμα, το λέω ηρεμότατα κι ας μην το παραδέχεται κάποιος (έχει κι αυτός τους λόγους του, η δημιουργία εντυπώσεων είναι ένας από αυτούς), οπότε ας γράψει καθένας ό,τι θέλει και νομίζει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Κ.Χ.16/6/16

    Μπορεί κάποιος να ενημερώσει σχετικά με τους στίχους που ακούγονται στο εν λόγω βίντεο; Δεν είμαστε αφελείς να καταφερόμαστε αδιακρίτως εναντίον οποιασδήποτε μη ελληνικής μουσικής υπόκρουσης, αλλά ειδικά σε τέτοιες περιπτώσεις, όπως και στα τοπικά πανηγύρια και στα καρναβάλια, έχουμε την αξίωση να συνδυάζεται αρμονικά η εικόνα με τον ήχο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Ανώνυμος17/6/16

    Εύγε στον/στην Κικιρίκου! Τα λέει όπως πρέπει να ειπωθούν!!!! Αλλά στου κουφού την πόρτα....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Ανώνυμος17/6/16

    Τι περιμένεις Κουκουρίκου; Αντίσταση από τον Σύλλογο Μουσείο Μακεδονικού Αγώνα;
    Φεύ!!!
    Ο κόσμος τόχει βούκινο κι αυτοί κρυφό καμάρι!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Κικιρίκου!17/6/16

    Αγαπητή ΟΔΟΣ
    πραγματικά δεν προσδοκούσα να πάρει αυτήν την έκταση το θέμα, όχι γιατί το θεωρώ ανάξιο λόγου (κάθε άλλο, για ευνόητους λόγους), αλλά γιατί είναι προτιμότερη η δραστική αντιμετώπιση από την πολλή ανάλυση.
    Επειδή κοινοποίησα το link, αισθάνομαι ότι οφείλω και κάποιες εξηγήσεις. Καταρχάς η πρόκληση εντυπώσεων δεν ήταν σκοπός μου, άλλο αν προέκυψε σαν αποτέλεσμα (έχει διαφορά).
    Το ερέθισμα δόθηκε πραγματικά από το πνεύμα του άρθρου και βρήκα αφορμή για εμβάθυνση (και όχι ρηχότητα) στην κριτική μιας παραγωγής από αυτές που υπάρχουν στο διαδίκτυο.
    Αντί λοιπόν να το κουτσομπολέψω, σκέφτηκα να το στείλω σοβαρά στην ΟΔΟ, όπου ως γνωστόν υπάρχουν συνδρομητές και αναγνώστες ευαισθητοποιημένοι στο θέμα. Να ενημερώσω ήθελα, όχι να κατακρίνω κανένα σαν ανίκανο.
    Αντ' αυτού, ένας Θεός ξέρει τι μου χρέωσαν (γιατί δε γράφονται όλα όσα περνούν απ' το μυαλό).
    Με βάση όμως όσα τελικά δημοσιεύθηκαν (από τα οποία θέλω να κρατήσω μόνο τα καλά και όχι τα άκυρα), γράφω κι εγώ σήμερα.
    Δεν μπορώ να μεμφθώ τον κ. Δημήτρη Νατσούλη που έφτιαξε το βίντεο, γιατί δεν ξέρω πού και πώς δραστηριοποιείται και κυρίως με ποιο σκοπό. Γι' αυτό περιορίζομαι στην κριτική του βίντεο.
    “Τα ρέστα μου” όμως θα τα ζητήσω από τους αγαπητούς συμπατριώτες που εμφανίζονται υπέρμαχοι σταθερών αξιών και αρχών, όχι γιατί δεν το αντιλήφθηκαν, αλλά αν μείνουν ανενεργοί, όταν το πληροφορηθούν.
    Εκείνο που με πείραξε σοβαρά δεν είναι η διαφορετική γνώμη, αλλά τα “δύο μέτρα και τα δύο σταθμά” με τα οποία κάποιοι ζυγίζουν το ίδιο πράγμα.
    Σ' αυτήν εδώ την εφημερίδα γράφτηκαν πύρινα άρθρα και εκτενέστατα σχόλια με αφορμή τις μπάντες και τα μουσικά κομμάτια που ακούγονται στα καρναβάλια, την “απογοητευτική κλιμάκωση”, τη γιορτή μήλου, το γλέντι στο Γυμνάσιο Μαυροχωρίου …
    και
    προτείνεται να “περάσουμε στο ντούκου” την ανιστόρητη έκθεση της Καστοριάς στο διαδίκτυο; Όλα τα προηγούμενα περιστατικά μας πείραξαν σφόδρα και αυτό “έλα μωρέ, μην ασχολείσαι, ό,τι θέλει ανεβάζει ο καθένας...”;
    (να υποθέσω τότε κι εγώ) … επειδή κάποιοι άλλοι δεν το είδαν πρώτοι;
    Εξαρχής δύο σκέψεις είχα στο μυαλό μου. Πρώτα μέσω του μπλογκ να ενημερωθούν συμπολίτες που δραστηριοποιούνται υπεύθυνα στα Πολιτιστικά.
    Ύστερα όμως από το σχόλιο του/της Σ.Ε. ποιος θα με πιστέψει ότι δεν έχω “στόχο” (με τη συνηθισμένη κακή έννοια) τον κ. Τσακιρίδη, την κ. Ζορπίδου, την κ. Σόνια Ευθυμιάδου-Παπασταύρου ή ακόμη τον Αντιδήμαρχο Πολιτισμού, τον Προϊστάμενο της Εκπαίδευσης ή τον Μητροπολίτη;
    Για τους καλοπροαίρετους αναγνώστες λοιπόν έχω να συνεισφέρω μια πληροφορία.
    Σε κάθε προβολή στο Youtube, στο κουμπί “Περισσότερα” βγαίνει η “Αναφορά” με οκτώ επιλογές. Όποιος παραδέχεται ότι το συγκεκριμένο ή άλλο βίντεο είναι παραπλανητικό ή ανεπιθύμητο, μπορεί να το τσεκάρει.
    Δεν ισχύει επομένως ότι η αυθαιρεσία επικρατεί της υπευθυνότητας και “ό,τι θέλει ανεβάζει ο καθένας”. Γίνεται έλεγχος.
    Υπάρχουν βέβαια και όλες οι άλλες δυνατότητες που γράφτηκαν προηγουμένως.
    Κλείνω με το συμπέρασμα ότι χρειάζεται να μετριάσουμε την ένταση σε όσα διακηρύσσουμε, γιατί έρχεται η ταπείνωσή μας, όταν δεν πράττουμε κάτι ουσιαστικό γι' αυτό που κάποτε είχαμε περί πολλού.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Ανώνυμος18/6/16

    Αυτο ειναι! Αντι για μεγαλα λογια και φιεστες στις αυλες ας κανουν οι αρμοδιοι ελεγχο. Τοσο απλα! Ελεγχο. Οχι που τα αφηνουμε ολα να τα πλασαρουν οι επιτηδειοι σαν σωστα και νομιμα. Εδω αποσυρθηκε η διαφημιση με τη λαιδη σαν σεξιστικη υστερα απο διαμαρτυρια. Θα επετρεπε το κεντρικο ισραηλιτικο συμβουλιο ενα βιντεο αντισημητικο; Υστερα να μη μας τα λενε παραπανισια οσοι δρεπουν δαφνες ηρωων και μαρτυρων. Μια ζωη το μυαλο τους κολλημενο στο χτες και το σημερα το κανουν γαργαρα. Αφορμη σταθηκε κατι που ειδα να συμβαινει και φετος και δε με βρισκει συμφωνο. Απο χτες που βγηκαν τα αποτελεσματα αρχισαν παλι να οργιαζουν τα φροντιστηρια με τις ανακοινωσεις με τα ονοματα των μαθητων και τους βαθμους τους. Δεν υπαρχει νομος που το απαγορευει αυτο; Η διευθυνση δευτεροβαθμιας δεν εχει στον ελεγχο της τα φροντιστηρια; Εφαρμοζεται ο νομος;
    Ρωταω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Ανώνυμος18/6/16

    Μη ρωτας και πολλα ανωνυμε γιατι ταλλα τοπικα μπλογκ εχουν πιασει πατο. Συνεργαζοντε βλεπεις με τις διαφημισεις και αυτο ακομα το σχολιο αμα το παρουν χαμπαρι προλαβαινουν να τους ειδοπιησουν και να τα σιαξουν στα μετρα τους. Την κανανε ομως την πατατα και γινανε ρεζιλι. Ζημια δε θα παθουν αλλα ξεφτιλα εγιναν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η ΟΔΟΣ σας ευχαριστεί για την συμμετοχή σας στον διάλογο.Το σχόλιό σας θα αποθηκευτεί προσωρινά και θα είναι ορατό στο ιστολόγιο, μετά την έγκριση της ΟΔΟΥ. Υπενθυμίζεται ότι η εφημερίδα δεν δημοσιεύει σχόλια που έχουν προσβλητικό χαρακτήρα.