10.2.20

ΙΩΑΝΝΗ ΣΚΟΡΔΑ: Αγαπητή ΟΔΟΣ


ODOS newspaper | Ioannis Korentsidis


Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά τα ευτράπελα της «οικονομικής εξυγίανσης» από την νέα δημοτική αρχή «Ώρα για δουλειά», ήρθαν να επιβεβαιώσουν τον ορισμό της «συνεργασίας» μεταξύ εκλεγμένων και δημοσιογράφων, με την πρόσληψη τελευταίου στην ΔΕΥΑΚ.   



Αγαπητή ΟΔΟΣ,

Δεν πρόλαβαν να συμπληρωθούν 60 ημέρες από την ανάληψη των καθηκόντων από την νεοεκλεγμένη δημοτική παράταξη «Ώρα για δουλειά» με επικεφαλής τον κ. Ι. Κορεντσίδη, και ήδη μοιάζει να έχει χάσει κάτι από τον δρόμο της δημιουργικότητας, της αποτελεσματικότητας αλλά και τον τρόπο διατήρησης των κεκτημένων των προηγούμενων δημοτικών αρχών.

Δίνουν την εντύπωση, μακάρι να μην επιβεβαιωθεί, πως έχουν παραιτηθεί κι απομακρυνθεί απ’ το καθαυτό τίτλο του συνδυασμού τους, που φάνταζε να είναι και το σημείο αιχμής έναντι των άλλων συνδυασμών, παρά ικανοί για εργασία και χαρά.

Τα αιρετά μέλη που έχουν διοριστεί σε κρίσιμες θέσεις, κρίνονται κατώτεροι των —ως τώρα— περιστάσεων. Παρουσιάζουν τους εαυτούς τους, ως «παραδομένους» σ’ ό,τι ανέλαβαν. Αντίθετα δεν δείχνουν ορθά προετοιμασμένοι να αντιμετωπίσουν την ελλειμματική (;) κατάσταση στα διάφορα ταμεία του Δήμου. Όπως αρέσκονται να διακηρύσσουν και να αοριστολογούν όπου βρεθούν κι όπου σταθούν. Χωρίς να παρουσιάζουν τις αντίστοιχες αποδείξεις που να επιβεβαιώνουν όλη αυτήν την κατάσταση.

Κι αν η αρχή της «οικονομικής εξυγίανσης» ξεκίνησε με την ακατανόητη πολιτισμική και πολιτιστική διακοπή της ζωντανής αναμετάδοσης της Μητροπολιτικής Όπερας της Ν. Υόρκης για 150-170 ευρώ, η κοινωφελής δημοτική επιχείρηση «Ορεστειάς» συνέχισε να εκπλήσσει δυσάρεστα με την προχειρότητα με την οποία εξέλαβε διάφορες ακόμη αποφάσεις.

Όπως για παράδειγμα, την δημοπρασία - πώληση του γνωστού καραβιού «Ορεστειάς» που βρίσκεται παροπλισμένο από το 2015 (!) στην αρχή της εισόδου της λεωφόρου των Κύκνων, παραδίπλα των ναυτικών εγκαταστάσεων.

Οι λόγοι που οδήγησαν στο... αγκυροβόλιο του καραβιού είναι λίγο πολύ γνωστοί κι αφορούν κυρίως την ακαταλληλότητα ναυσιπλοΐας κι αξιοπλοΐας του, ύστερα από μελέτη «ειδικού τεχνικού πραγματογνώμονα ναυπηγό μηχανολόγο ΕΜΠ».

Ως εδώ, όλα καλά καμωμένα θα μπορούσε α ισχυριστεί κάποιος. «Και πού είναι το παράλογο;» θα αναρωτιόταν κάποιος άλλος. Μην βιάζεσαι αγαπητή ΟΔΟΣ και θα σου εξηγήσω.

Στην απόφαση υπ’ αριθμόν 55/2019 που αναρτήθηκε και στην Διαύγεια, αναφέρεται ξεκάθαρα και κατανοητά το εξής άκρως εξωφρενικό κι ελληνικό: «η εκτίμηση του κόστους αποκατάστασης (πάντα σύμφωνα με την έκθεση) ανέρχεται στο ποσό των 60.000 ευρώ, κόστος απαγορευτικό για τις οικονομικές δυνατότητες της επιχείρησης και ασύμφορο μια που η αγορά νέου αντίστοιχου καλοσυντηρημένου εκτιμάται πως θα είναι μικρότερη».

Με λίγα λόγια τι λέει αυτή η άκρως «επιχειρηματική» δημοτική απόφαση; Πως δύο τινά μπορεί να συμβούν:

Ή θα πωληθεί το υπάρχον προβληματικό σκάφος σε κάποιον ιδιώτη «κορόιδιο» σε τιμή ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ως 60.000 ευρώ για να εξασφαλιστούν τα έσοδα για την αγορά ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΟΥ καλοσυντηρημένου και φθηνότερου.

Ή θα πωληθεί, με πολύ λιγότερα χρήματα σε μάντρα σιδερικών μ’ αποτέλεσμα η λίμνη της Καστοριάς να στερηθεί ακόμα και  ως απομεινάρι μιας άλλης εποχής το δύσμοιρο το καραβάκι της. Γιατί, αν καταλήξει σε κάποια μάντρα παλιατζήδων, θα πρέπει να βάλουν το χέρι βαθιά στα δημοτικά ταμεία ώστε να το αντικαταστήσουν στα πρότυπα που αναφέρει η συγκεκριμένη απόφαση.

Στα πλαίσια υποθέσεως εργασίας και για μεγαλύτερη κατανόηση, οι δημοτικοί επιχειρηματίες της «Ορεστειάς» αναζητούν κάποιον στον οποίον θα πωλήσουν το καραβάκι, που για να μπορέσει να το αξιοποιήσει θα δαπανήσει πάνω από 100.000 ευρώ (απόκτηση και επισκευή), όταν ολόκληρος Δήμος θεωρεί ασύμφορη την επισκευή του με 60.000 ευρώ.

Μιλάμε για επιχειρηματικά θαύματα αγαπητή ΟΔΟΣ εκεί στην κοινωφελή του δήμου. Όχι αστεία.

Αλήθεια τώρα. Υπάρχει σοβαρότητα και ουσία σε μία τέτοια δημοτική απόφαση – αναζήτηση «κορόιδου»; Από την άλλη, μακάρι να βρεθεί κάποιο «κορόιδο αγοραστής» που θα το αγοράσει κι έτσι να ξαναδούμε το καραβάκι της Καστοριάς να φιλοξενεί κόσμο πλέοντας στα πράσινα νερά της λίμνης της Καστοριάς.

* * *

Και δεν ήταν μόνο η συγκεκριμένη απόφαση για την πώληση ακόμη ενός περιουσιακού στοιχείου του Δήμου. Αφού αποφασίστηκε (!) πως η κοινωφελής επιχείρηση “Ορεστειάς”, θα είναι «ελλειμματική κατά -32.692,25 €» απαιτώντας την κάλυψη του ελλείμματος από τα ταμεία του Δήμου! Σ’ άρεσε αγαπητή ΟΔΟΣ  



Και δεν ήταν μόνο η συγκεκριμένη απόφαση για την πώληση ακόμη ενός περιουσιακού στοιχείου του Δήμου αγαπητή ΟΔΟΣ, με την αντίστοιχη αγωνία αντικατάστασής του. Αφού με την υπ’ αριθμόν 60/ 2019, αποφασίστηκε (!) πως η κοινωφελής δημοτική επιχείρησης «Ορεστειάς», θα είναι «ελλειμματική κατά -32.692,25 ευρώ» απαιτώντας με την υπ’ αριθμόν 61/2019 την κάλυψη του
ελλείμματος από τα ταμεία του Δήμου! Σ’ άρεσε αγαπητή ΟΔΟΣ;

Ενώ αρχικά κοστολογήθηκε η εν λόγω δράση «Εναρμόνιση οικογενειακής και επαγγελματικής ζωής» με το ποσό των 103.148,88 ευρώ μέσω των υπουργείου Οικονομικών και ΠΕΠ Δυτικής Μακεδονίας, με τροποποιητικές αποφάνθηκαν πως τελικά το κόστος θα εκτιναχθεί στα 135.841,13 ευρώ, πληρώνοντας την κατασπατάληση ο Δήμος στερώντας από τους δημότες του πολιτισμικά δρώμενα, όπως την Όπερα, όταν μάλιστα οι θεατές της πλήρωναν και εισιτήριο.

Κατάλαβες αγαπητή ΟΔΟΣ; «Κατάλαβα» να λες.

Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά τα ευτράπελα της «οικονομικής εξυγίανσης» από την νέα δημοτική αρχή «Ώρα για δουλειά», ήρθαν να επιβεβαιώσουν τον ορισμό της «συνεργασίας» μεταξύ εκλεγμένων και δημοσιογράφων, με την πρόσληψη τελευταίου στην ΔΕΥΑΚ.

Δηλαδή, πως μπορεί η δημοσιογράφος και παρουσιάστρια τοπικού δελτίου ειδήσεων, να μπει στην διαδικασία κριτικής απέναντι στην δημοτική αρχή που την πληρώνει; Γίνεται ο παπάς και ζευγάς;

«Ποτέ των ποτών» όπως λένε και πολλοί αγαπητή ΟΔΟΣ. Κι αυτό θα έπρεπε να απασχολήσει όλους όσους ασκούν το επάγγελμα του δημοσιογράφου. Ή τουλάχιστον νομίζουν πως το τελούν.

Τον δημοσιογραφικό κανόνα που λέει πως —οι δημοσιογράφοι— βρίσκονται σταθερά «απέναντι» στις εκλεγμένες αρχές για να τις ελέγχουν  ενημερώνοντας τους αναγνώστες - θεατές - ακροατές.  Κι όχι να συνεργάζονται μ’ αυτές. Με οποιονδήποτε τρόπο. Είτε έμμισθα είτε «αμίσθως». Φανερά ή κρυφά.

Κι αυτή είναι η ουσιαστική διαφορά της ΟΔΟΥ μ’ όλα τα υπόλοιπα μέσα. Ποτέ μα ποτέ από το 1998 δεν υπήρξε υποτελής απέναντι στις δημοτικές, βουλευτικές και εκκλησιαστικές αρχές της Καστοριάς, για να ασκεί κριτική με αντιπαράθεση απόψεων που θα την ενέκριναν και θα τους χάιδευε την πλάτη.

Κι σ’ αυτόν τον δρόμο φαίνεται, τουλάχιστον ως τώρα πως έχει παρασυρθεί  ή εγκλωβιστεί, ανέλπιστα κι η νυν δημοτική αρχή. Δυστυχώς.

Μόνο που η ΟΔΟΣ δεν θα συμμετάσχει γι’ ακόμη μία φορά σε οποιαδήποτε διαπλοκή των αρχών με τα ΜΜΕ. Συνεχίζοντας να ενοχλεί με τα κείμενα που φιλοξενεί, αιρετούς και μη.

Ιωάννης Σκόρδας

Δημοσιεύθηκε στην ΟΔΟ στις 25 Οκτωβρίου 2019, αρ. φύλλου 1006.




6 σχόλια:

  1. Ανώνυμος10/2/20

    Ένας Οικονομικός Εισαγγελέας ρε παιδιά.... Ετοιμάστε έναν φάκελο και στείλτε τον....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ανώνυμος10/2/20

    Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ανώνυμος10/2/20

    Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Βλαντιμίρ10/2/20

    Αγαπητέ Γιάννη:
    Δύο τουλάχιστον, και όχι ένα, τοπικά ΜΜΕ είναι εξαρτώμενα. Αυτό, στη Ρωσία, ονομάζεται Πουτινισμός. Στην Καστοριά, άραγε, πώς ονομάζεται;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ανώνυμος10/2/20

    Ούτε στη Βόρεια Κορέα δε γίνονται αυτά, να λέει τα δελτία ειδήσεων και να εργάζεται στην ΔΕ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. «Τα ευτράπελα στον Δήμο Καστοριάς»8/5/20

    http://www.dimotikanea.gr/arthra/item/11881-ta-eytrapela-ston-dimo-kastorias

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η ΟΔΟΣ σας ευχαριστεί για την συμμετοχή σας στον διάλογο.Το σχόλιό σας θα αποθηκευτεί προσωρινά και θα είναι ορατό στο ιστολόγιο, μετά την έγκριση της ΟΔΟΥ.

ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ