2.2.20

ΙΩΑΝΝΗ ΣΚΟΡΔΑ: Αγαπητή ΟΔΟΣ


ODOS | efimerida tis Kastorias
ΟΔΟΣ 17.10.2019 | 1005

 

Εδώ στην Καστοριά, της «Νότιας» Μακεδονίας, έχουμε την «τύχη» να εκπολιτιζόμαστε μαθαίνοντας με το ζόρι αποκλειστικά βαλκανικά ακούσματα ως περιτύλιγμα, αλλά μουσικό περιεχόμενο με βόρειο «μακεδονικό» χαρακτήρα.  



Αγαπητή ΟΔΟΣ,

Μέσα από την επίσημη ιστοσελίδα της εφημερίδας κι από την έγκυρη έκδοση της εβδομαδιαίας σου κυκλοφορίας, ενημερώθηκα για την διακοπή της προβολής των παραστάσεων από την Μητροπολιτική Όπερα της Νέας Υόρκης και άλλων μοναδικών παραστάσεων που συμπεριλαμβάνονταν στην σύμβαση όπως αυτών των διάσημων Βασιλικών Μπαλέτων του Λονδίνου κ.ά.

Αρχικώς πίστεψα πως πρόκειται για κάποιου είδους μικρής «παρεξηγήσεως» ή παραλείψεως, καθώς ταυτόχρονα μέσω του τηλεοπτικού σταθμού του Αντ1, πανελληνίως προβάλλονταν μεταξύ των άλλων κι η Καστοριά, ως η μία εκ των εκλεκτών πόλεων που είχαν την τύχη οι δημότες τους να απολαμβάνουν σε live μετάδοση αυτό το μοναδικό και μεγαλειώδες πολιτιστικό γεγονός.

Όχι από κάποιο τριτοτέταρτο θεατρικό σχήμα, αλλά από την παγκοσμίου φήμης Μητροπολιτική Όπερα μ’ έδρα την Νέα Υόρκη. Και για 6 συνεχή χρόνια.

Αλλά τι να ξέρουν τ’ «Αμερικανάκια» της Νέας Υόρκης από τέχνη και πολιτισμό; «Την τύφλα τους την μαύρη» θα έλεγαν κάποιοι, από τους οποίους φυσικά και θα κρατήσω αποστάσεις.

Γιατί σε αντίθεση με τους τυχερούς θεατές αυτού του υπερθεάματος, εδώ στην Καστοριά, της «Νότιας» Μακεδονίας, έχουμε την «τύχη» να εκπολιτιζόμαστε μαθαίνοντας με το ζόρι αποκλειστικά βαλκανικά ακούσματα ως περιτύλιγμα, αλλά μουσικό περιεχόμενο με βόρειο «μακεδονικό» χαρακτήρα, όπως ακριβώς και το logo του συγκεκριμένου μουσικού πανηγυριού.

Μιλάμε για αξέχαστες στιγμές, γεμάτες πολιτισμό και πολιτιστικής «κληρονομιάς» όσων μειοψηφικά τις υποστηρίζουν, ξοδεύοντας παράλληλα πολλά χρήματα της Περιφέρειας αλλά και του Δήμου Καστοριάς. Κι αυτή η αναφορά για την συγχρηματοδότηση τόσου του Δήμου όσο και της Περιφέρειας, μόνο τυχαία δεν είναι.

Καθώς, όπως διάβασα στην υπ’ αριθμό απόφαση 56/2019 η πρόεδρος της «Ορεστειάς» κυρία Φιλλίπου, μετά των μελών του ΔΣ της κοινωφελούς επιχείρησης του δήμου, αποφάσισαν μονομερώς την «μη συνέχιση» της συνεργασίας με τον όμιλο Αντέννα, στο πλαίσιο διοργάνωσης της εκδήλωσης Metropolitan Opera 2019-2020, «μέσα στα πλαίσια της αναδιοργάνωσης, καθώς και την κατά εξακολούθηση οικονομική ετήσια ζημιά που προκαλείται από την συνδιοργάνωση της εκδήλωσης» (!)

Ποιο είναι το ακριβές ποσό της «ζημίας» που υπέστη η κοινωφελής δημοτική επιχείρηση «Ορεστειάς» ανά μετάδοση; Αληθεύει ότι ήταν 140-170 ευρώ; Πόσα χρήματα εισέπραττε το δημοτικό ταμείο από τα εισιτήρια εισόδου των πολιτών, που ακριβοπλήρωναν για να δουν την παράσταση;

Δηλαδή υπάρχουν εκδηλώσεις του Δήμου Καστοριάς που γεμίζει με κέρδη τα ταμεία; Και αν ναι, ας μας πληροφορήσει η κυρία Φιλίππου και όλο το Δ.Σ. που ομόφωνα (!) απεφάσισε (μηδέ εξαιρουμένου του αντιδημάρχου Πολιτιστικών, που τοποθέτησε ο κ. Ι. Κορεντσίδης) την διακοπή των αναμεταδόσεων. Ποιες είναι αυτές οι εκδηλώσεις που γεμίζουν τα ταμεία του δήμου;

Ρωτάω γιατί μέσα από την λιτή απόφαση που πάρθηκε από το Δ.Σ. στις 30 Σεπτεμβρίου, μετά από σύσταση της ΟΔΟΥ, δεν δίνονται στην δημοσιότητα επ’ ουδενί τέτοια οικονομικά στοιχεία που ν’ αποδεικνύουν την «τρύπα» στα ταμεία του δήμου Καστοριάς. (Δεν θα σχολιάσω την στάση της προέδρου της δημοτικής επιχείρησης και εν γένει του Δήμου Καστοριάς, που «αποφάσισαν» μεταξύ τους, χωρίς να ενημερώσουν κανέναν, ούτε καν τον Αντέννα για την λήξη των 6 ετών συνεργασίας τους).

Κι αν όντως υπάρχει σοβαρή ζημία από την πραγματοποίηση της συγκεκριμένης εκδήλωσης, γιατί δεν το χρησιμοποίησε ως επιχείρημα —στα πλαίσια της γόνιμης αντιπολίτευσης— η νυν δημοτική αρχή, ώστε να κατηγορήσει την προηγούμενη για τυχόν κακοδιαχείριση;

Μήπως επειδή ήταν πρόεδρος της Ορεστειάς ο νυν αντιδήμαρχος κ. Δ. Λίτσκας; Μήπως επειδή ανέλαβε την διαχείριση στην συνέχεια της δημοτικής επιχείρησης ο νυν δημοτικός σύμβουλος «Ώρα για δουλειά» και στενός συνεργάτης του νέου δημάρχου κ. Λ. Ζήσης; Μιας δημοτικής κοινοφελούς επιχείρησης που απεφάσισε να διαθέσει 5.279,30 ευρώ μόνο για «έξοδα κίνησης» του προέδρου της;

Ή μήπως δεν υπήρχε σοβαρή ζημία και πρόκειται απλώς για μια «εκδικητική» πράξη έναντι των φίλων της όπερας κι ακολούθως των δικών σου φίλων και συνδρομητών, αγαπητή ΟΔΟΣ; Επειδή μόνο και μόνο δεν άντεξαν οι νέοι άρχοντες την δημόσια κριτική που έγινε από τους αρθρογράφους και άλλους ενεργούς πολίτες της πόλης μας;

 

Εκτός κι αν ο δήμαρχος κ. Ι. Κορεντσίδης, αρέσκεται στο να μην χαλάει χατίρια φίλων και γνωστών, πραγματοποιώντας τέτοια ακριβά φεστιβάλ και παναΐρια σκοπιανικής κατά βάση μουσικής.  



Πολλά τα ερωτήματα και μηδαμινές οι απαντήσεις από τους υπευθύνους της δημοτικής επιχείρησης και του δήμου Καστοριάς. Τα τρολ των οποίων, έχουν πάρει σβάρνα το διαδίκτυο και προσπαθούν να υπερασπιστούν την νέα δημοτική αρχή «Ώρα για δουλειά», με κάθε κόστος δημόσιου ευτελισμού. Και κάποιος σφυρίζει αδιάφορα.

Το μόνο που παραμένει σίγουρο και αναμένεται να φανούν τ’ αποτελέσματά του, είναι πώς θα κοπούν κάποιες «περιττές» δαπάνες, για να εξοικονομήσουν κονδύλια για την πραγματοποίηση του βαλκανικού πανηγυριού —και λοιπών τέτοιων εκδηλώσεων— από του χρόνου τουλάχιστον. Πάντα στα «πλαίσια αναδιοργάνωσης και της αποτροπής της ετήσιας ζημίας».

Γιατί φαντάζεσαι αγαπητή ΟΔΟΣ να κόψουν την συγχρηματοδότηση της όπερας, αλλά να συνεχίσουν την χρηματοδότηση στα «αλυτρωτικά» πανηγύρια; Για την ώρα δεν θέλω να το σκέφτομαι καθόλου.

Εκτός κι αν ο δήμαρχος κ. Ιωάννης Κορεντσίδης, αρέσκεται στο να μην χαλάει χατίρια φίλων και γνωστών, πραγματοποιώντας τέτοια ακριβά φεστιβάλ και παναΐρια σκοπιανικής κατά βάση μουσικής.

Από την μία «κόβοντας» την συγχρηματοδότηση κατά τω δοκούν σε πολιτιστικές εκδηλώσεις για τους πολίτες που τις πληρώνουν αδρά, κι από την άλλη την συνέχιση της μονομερούς χρηματοδότησης μουσικών πανηγυριών, αμφιβόλου χαρακτήρα και σκοπού, που οι λάτρεις τους, δεν πληρώνουν είσοδο.

Ιδού η Καστοριά, ιδού κι οι εκδηλώσεις της. Απομένοντας να φανεί σε ποιες από αυτές θα «πέσει» κρατικό χρήμα και σε ποιες όχι.

Καταλήγοντας παράλληλα και στ’ ανάλογα συμπεράσματα. Τόσο για τον ίδιο τον κ. Ι. Κορεντσίδη και τις προθέσεις του για τα πολιτιστικά δρώμενα της πόλης, όσο και για τα υπόλοιπα μέλη του δημοτικού block.

Πάντως, η αλήθεια είναι πως φτάνουν δυο-τρεις δημοτικές αποφάσεις (βλ. απόλυση εργαζομένων στους βρεφονηπιακούς, stop στην Όπερα, πρόσληψη νέων υπαλλήλων, πρόσληψη ειδικών συμβούλων κατά βάση αρτιμελών… κ.ο.κ.), οι οποίες φοβούμαι ότι αντιστρέφουν το θετικό προφίλ που προσπαθούσε να χτίσει η νέα δημοτική αρχή, μέσω της προβολής τους στα διάφορα blogs και τις —όλως τυχαίως— φωτογραφίες τους εν ώρα «εργασίας».

Αποδεικνύοντας, πως οι πολίτες δεν ενδιαφέρονται καθόλου για την εικόνα που προσπαθούν εντέχνως να δημιουργήσουν, αλλά ενδιαφέρονται αποκλειστικά για την βελτίωση της καθημερινότητας τους.

Αδιαφορώντας αν ο δήμαρχος έκανε ποδηλατάδα ή ο αντιδήμαρχος, στα πλαίσια της εργατικής αλληλεγγύης, έπιασε την σκούπα και βοήθησε τους δημοτικούς υπαλλήλους του συνεργείου του.

Ιωάννης Σκόρδας


Φωτογραφία: Ο "Βόιτσεκ" του Άλαν Μπεργκ –βασισμένο στο αριστούργημα του Γ. Μπύχνερ– μεταξύ τρόμου και φρενοβλάβειας προσπαθεί να συγκρατήσει την ανθρώπινη φύση του. Μία αγωνιώδη προσπάθεια κατανόησης του Άλλου, με όχημα την τέχνη και στόχο την αποτύπωση του λόγου των ταπεινών και των περιφρονημένων της Ιστορίας. Η όπερα, υπό την διεύθυνση του Γιανίκ Νεζέτ Σεγκέν και σκηνοθεσία του φημισμένου καλλιτέχνη Ουίλιαμ Κέντριτζ, θα μεταδοθεί απ’ ευθείας από την Νέα Υόρκη στην Ελλάδα, μετά τα βαλκανικά πανηγύρια, στις 11 Ιανουαρίου 2020.

Δημοσιεύθηκε στην ΟΔΟ στις 17 Οκτωβρίου 2019, αρ. φύλλου 1005



4 σχόλια:

  1. Ανώνυμος2/2/20

    Ο Πρόεδρος Δημοτικού Συμβουλίου δεν έπρεπε να το φέρει προς ψήφιση αυτό το θέμα, κρίμα και πάλι κρίμα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ανώνυμος2/2/20

    Λυπάμαι αλλά ενίσταμαι αγαπητέ κύριε Σκορδά. Οι πολίτες και κάτοικοι της Καστοριάς μόνο για την βελτίωση των συνθηκών της καθημερινότητας τους ΔΕΝ ψηφίζουν.
    Πολύ θα ήθελα να δώ έναν ορκωτό λογιστή στον δήμο και να μας δώσει αναλυτικά έσοδα έξοδα τουλάχιστον της τελευταίας δεκατίας.
    Ωωλελέ μάικο......

    Έρρωσθε οι μη σλαυόφωνοι

    Δημήτριος Αγιασοφίτης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ανώνυμος3/2/20

    Γιάννη, τα λες όλα όπως είναι για τους (νεο-νεο) δημοκράτες:
    «Ή μήπως δεν υπήρχε σοβαρή ζημία και πρόκειται απλώς για μια «εκδικητική» πράξη έναντι των φίλων της όπερας κι ακολούθως των δικών σου φίλων και συνδρομητών, αγαπητή ΟΔΟΣ; Επειδή μόνο και μόνο δεν άντεξαν οι νέοι άρχοντες την δημόσια κριτική που έγινε από τους αρθρογράφους και άλλους ενεργούς πολίτες της πόλης μας;».

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος3/2/20


      Φίλε ανώνυμε 3/2/2020 είναι έτσι ακριβώς [....]
      [....]

      Διαγραφή

Η ΟΔΟΣ σας ευχαριστεί για την συμμετοχή σας στον διάλογο.Το σχόλιό σας θα αποθηκευτεί προσωρινά και θα είναι ορατό στο ιστολόγιο, μετά την έγκριση της ΟΔΟΥ.