Το μόνο που φαίνεται να ενδιαφέρει την κοινωνία είναι αν «η Καστοριά προσκύνησε την Παναγία την Γοργοϋπήκοο», αν είναι «νοικοκύρης» ο δήμαρχος κ. Ι. Κορεντσίδης και άλλα τέτοιες άκρως αντικειμενικές δημοσιεύσεις.
Αγαπητή ΟΔΟΣ,
Η ανακοίνωση της ιστορικής απόφασης του δικαστηρίου για την δράση του ναζιστικού μορφώματος της Χρυσής Αυγής αλλά και των κατηγορούμενων προσώπων που εμπλέκονται σε παράνομες ενέργειες, φαντάζει να είναι μία από τις μεγαλύτερες ειδήσεις αυτής της εβδομάδας για την εγχώρια ειδησεογραφία. Όχι μόνο γιατί αναμένεται να μπει επιτέλους οριστικό τέλος στην δράση όλων αυτών των παραβατικών αλητήριων τραμπούκων, αλλά γιατί ανάλογα με το αν αποδοθούν και ποινικές ευθύνες σε παλιούς βουλευτές της Χ.Α. αλλά και τον γ.γ. των νεοναζί, θα έχει την δική του πολιτική σημειολογία και όχι μόνο. Βέβαια όταν γράφονται οι σειρές αυτές, όλα ήταν ακόμη αδιευκρίνιστα και δεν είχε αρχίσει καν η συνεδρίαση του δικαστηρίου.
Παρόλο που φαντάζει σχεδόν σίγουρο, πως οι κατηγορούμενοι στο άκουσμα μιας καταδικαστικής απόφασης θα κάνουν λόγο για «πολιτική δίωξη». Ακόμα και αυτό να επικαλεστούν, θα πρόκειται πραγματικά για απόφαση που θα απαλλάξει το πολιτικό σύστημα της χώρας, από το βαρίδιο των νεοναζί. Ασχέτως αν από εδώ και στο εξής, θα πρέπει να υπάρξουν νομοθετικές αναθεωρήσεις ως προς τα καταστατικά των κομμάτων και τι αναγράφεται σε αυτά.
Τα κόμματα που έχουν ξεκάθαρα ως κανόνα λειτουργίας την ανατροπή του δημοκρατικού πολιτεύματος, θα πρέπει να αποκλείονται αυτόματα από την εκλογική διαδικασία με συνοπτικές διαδικασίες. Και στον πολιτικό χάρτη της Ελλάδας, υπάρχουν πολλά τέτοια αντιδημοκρατικά κομματικά σταγονίδια. Ακόμα και στην σημερινή σύνθεση του κοινοβουλίου. Αλλά αυτή παραμένει μια μεγάλη συζήτηση και που θα πρέπει να πραγματοποιηθεί κάποια στιγμή από τα κόμματα του δημοκρατικού τόξου.
Η δράση τέτοιων κομματικών μηχανισμών στην Ελλάδα, έχει γίνει κάτι παραπάνω από συνήθεια. Σε τέτοιο βαθμό πλέον, που οι συλλογικές αποφάσεις ισχνών πλειοψηφιών κρατούν “αιχμάλωτους και ομήρους” τα μέλη της πλειοψηφίας. Από τις πορείες στο κέντρο της πρωτεύουσας, στο “συμβολικό κλείσιμο”κεντρικών οδικών δικτύων, ως την κατάληψη δημόσιων κτηρίων, με τις ανάλογες επιπτώσεις ταλαιπωρίας —και όχι μόνο— στους πολλαπλάσιους συμπολίτες τους. Αν η αντικοινωνική συμπεριφορά είχε πρόσωπο, θα ήταν σίγουρα μια σύνθεση όλων των παραπάνω. Και πολλών ακόμα περιπτώσεων.
Ακριβώς αυτό γίνεται το τελευταίο διάστημα και με την μη λειτουργία των σχολικών μονάδων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, τόσο των γυμνασίων όσο και των λυκείων. Η αλήθεια είναι βέβαια, πως όσοι έχουμε περάσει από τις δημόσιες βαθμίδες εκπαίδευσης, γνωρίζουμε πολύ καλά πόσο “δημοκρατικά” λαμβάνονται τέτοιες αποφάσεις από ομάδες μαθητών.
Οι οποίες σαφώς και δεν απηχούν την άποψη της πλειοψηφίας. Έτσι, με αυτόν τον τραμπουκικό τρόπο, κλείνουν σχολεία, δημόσιες υπηρεσίες κ.ά. Αυτό έλαβε χώρα δυστυχώς και στην Καστοριά. Όπως συνέβαινε στο παρελθόν, οι “κινητοποιήσεις” αυτές εργαλειοποιήθηκαν και πάλι από κομματικούς και συνδικαλιστικούς φορείς. Προερχόμενοι από την συνήθη πλευρά των κοινοβουλευτικών εδράνων, που έχουν την τάση να επιδεικνύουν νομική πλαστικότητα ως προς την εφαρμογή των νόμων.
* * *
* * *
Ένα τέτοιο παράδειγμα, είναι η συμμετοχή στο πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο στην Αθήνα. Στο οποίο συμμετείχαν μαθητές γυμνασίων, λυκείων, φοιτητών και των συμβαλλόμενων με τις βαθμίδες καθηγητών. Όλοι και όλοι δεν ήταν πάνω από 3.000 άτομα, από ένα σύνολο κοντά στο 1.500.000. Αντιλαμβάνεσαι αγαπητή ΟΔΟΣ, για τι ποσοστό συμμετοχής υπήρξε δυσλειτουργία στην δημόσια εκπαίδευση; Για το μόλις 0.2%.
Αυτό το ποσοστό ανθρώπων, κρατά κλειστά ακόμη και σήμερα τις δημόσιες σχολικές μονάδες. Με καρεκλιές και τσαμπουκάδες. Και αντί οι αρμόδιες αρχές να δώσουν ένα τέλος σε όλο αυτόν τον τραγέλαφο, για τρίτη εβδομάδα είναι απλά κρατικοί παρατηρητές. Και σαφώς δεν γίνεται αναφορά για πιθανή αστυνομική καταστολή, αλλά αποκλειστικά για νομικές κυρώσεις όσων συμμετέχουν στο αδίκημα της κατάληψης δημόσιου κτηρίου. Που όπως λένε, οι διευθυντές των περισσότερων σχολικών μονάδων γνωρίζουν τους καταληψίες.
Θα πρέπει να μάθει η μαθητική κοινότητα, από τα πρώτα χρόνια της κοινωνικοποίησής της πως στην χώρα υπάρχουν νόμοι και στην περίπτωση μη τήρησης τους, υπάρχει δικαστική τιμωρία. Όσο αφήνονται στην ασυδοσία, μεγαλώνουν επικαλούμενοι μόνο τα δικαιώματά τους αδιαφορώντας για τις υποχρεώσεις τους. Και η τήρηση των νόμων, είναι η πρώτιστη αρχή για την συνύπαρξη των μελών της κοινωνίας.
Στην Καστοριά της Δυτικής Μακεδονίας, όλα αυτά μοιάζουν να είναι ιστορία επιστημονικής φαντασίας. Δικαιολογίες γονέων του στυλ «παιδιά είναι μωρέ...», «...και εμείς στα νιάτα μας τα κάναμε» και άλλες τέτοιες κλισέ φράσεις, τις έχει ξεπεράσει η κοινωνία. Τέτοιες ελαφροΐσκιωτες δικαιολογίες, τις έχει λύσει η Δημοκρατία προ πολλού μέσω του νομικού κώδικα.
Το μόνο που φαίνεται να ενδιαφέρει την κοινωνία είναι αν «η Καστοριά (!) προσκύνησε την Παναγία την Γοργοϋπήκοο», αν είναι «νοικοκύρης» ο δήμαρχος κ. Ιωάννης Κορεντσίδης και άλλα τέτοιες άκρως αντικειμενικές δημοσιεύσεις.
Αλήθεια αγαπητή ΟΔΟΣ; Είδες εσύ το σύνολο της πόλης να προσκυνά; Τι ακριβώς σκεφτόταν ο συντάκτης της δημοσίευσης συγκεκριμένης ιστοσελίδας αντικειμενικής ενημέρωσης; Πέρα από τους συμμετέχοντες κληρικούς και ορισμένους ελάχιστους πιστούς —δεν θα ήταν υπερβολή αν γινόταν αναφορά πως ήταν μετρημένοι στα δάχτυλα τους ενός χεριού— που παραβρέθηκαν δεν υπήρχε πανκαστοριανό προσκύνημα, όπως προσπάθησαν να πείσουν τα σχετικά σάιτς. Που ως εκ του θαύματος είναι και φιλοδημοτικά. Τα ξεκαθαρίσαμε αυτά αγαπητή ΟΔΟΣ εκεί στην δημοτική αρχή διοικούν «χέρι-χέρι» και δεν το κρύβουν.
Άσε δε, που ο σούπερ καταφερτζής δήμαρχος κ. Ι. Κορεντσίδης φαίνεται να απολαμβάνει τις διθυραμβικές δημοσιεύσεις από ιστοσελίδα που βρίσκεται στο περιβάλλον του κλήρου. Είναι τόσο οφθαλμοφανή κάποια “κριτικά” δημοσιεύματα, που θα τα ζήλευαν ακόμα και οι φανατικότεροι της “Ώρας για δουλειά”. Οι οποίοι φροντίζουν να σου υπενθυμίζουν με “παρεμβάσεις” πως η κριτική σου και εκείνη των φιλοξενούμενων αρθρογράφων σου είναι το μεγαλύτερο εμπόδιο στην ωραιοποιημένη δημοτική εικόνα που προσπαθούν να πλασάρουν στους ανυποψίαστους αναγνώστες τους.
* * *
* * *
Εξ ου και η διατήρηση των τρολς τους και η μόνιμη ασχολία τους μαζί σου. Ακόμα και αν αυτά προσπαθούν με δόλια μέσα και υπαινιγμούς, να πλήξουν την ελευθεροτυπία, αλλά και τους ίδιους του αρθρογράφους σου. Σπανίως σου γράφω στο α’ πρόσωπο, αλλά σήμερα επέτρεψε μου να το κάνω για λίγες σειρές.
Το μόνο που καταφέρνουν να προκαλέσουν αυτοί υβριστές, που τους αμόλησαν σαν σκυλιά στο διαδίκτυο, αυτοί οι φανατικοί υπερασπιστές του κ. Ι. Κορεντσίδη, είναι η επιβεβαίωση πως αυτό που γράφω τους ενοχλεί για τους δικούς τους λόγους —κάτι θα ξέρουν παραπάνω.
Και πως με τα προφίλ τύπου “Ioannis Skordokailas”, “Giannis Kremidas” και άλλα, μόνο κριτική δύναμη μου δίνουν για να συνεχίσω. Τέτοιες ανοησίες δεν μου έλεγαν ούτε στο δημοτικό. Ενδεχομένως αυτό να είναι και το πνευματικό επίπεδο ωριμότητας. Αλλά αυτό είναι δικό τους ζήτημα. Λόγος δεν μου πέφτει.
Γιατί αν ο σκοπός τους είναι να κάμψουν το ηθικό μου και την κριτική σκέψη, είναι βαθιά νυχτωμένοι, ιδίως όταν νομίζουν πως θα το πετύχουν. Τόσο που θα το αντιληφθούν περίτρανα στο υπόλοιπο της θητείας τους και εφόσον κινούνται σε τέτοιες δημοτικές πρακτικές.
Μην πάει το μυαλό σου κάπου στο πονηρό αγαπητή ΟΔΟΣ. Αρκεί να αλλάξουν τις πολιτικές που ακολουθούν, τόσο στο διοικητικό κομμάτι όσο και στο εξωστρεφές που προσπαθούν αγωνιωδώς —και αποτυχημένα για την ώρα— να περάσουν.
Το γεγονός πως οι αρχικές επιδοκιμασίες έχουν μετατραπεί σε ελάχιστα likes από τα δικά τους παιδιά και τους βολεμένους τους, είναι πλέον δεδομένο. Και δεν μπορούν να ανατρέψουν την κατάσταση, εκτός και αν επιστρατεύσουν πάλι την επαναλειτουργία αρκετών προφίλ που μοιράζουν απλόχερα τα likes και τις καρδούλες στην δημοτική αρχή.
Είναι αυτό που αρέσκονται να δηλώνουν οι ίδιοι για όλους τους υπόλοιπους «τρώνε τον σανό αμάσητο και μεταξύ τους». Ας πρόσεχαν θα μπορούσε να πει κάποιος. Αλλά ποιος νοιάζεται αγαπητή ΟΔΟΣ.
Αυτοθαυμασμοί, κάστινγκ για την ζωή του οσίου Παϊσίου να γίνονται, να αγιοποιούνται καινούριοι νεομάρτυρες, να τοποθετούνται τσίγκινοι φωτεινοί σταυροί και όλα καλά στον «τοπ παγκόσμιο τουριστικό προορισμό».
Φαίνεται να γοητεύονται ακόμα από το σκοτεινό δόγμα «Πατρίς, Θρησκεία, Οικογένεια», τοπικά διαμορφωμένο σε «Δήμος, Μητρόπολη, Αυλικοί». Και μπράβο τους.
Ιωάννης Σκόρδας
iskord@hotmail.com
Δημοσιεύθηκε στην ΟΔΟ στις 8 Οκτωβρίου 2020, αρ. φύλλου 1049.
Σχετικά:
Καστοριά καστοριανών χριστιανών αναφώνησε o τοπικός μας σωτήρας Γιάννης.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
ΔιαγραφήΟ Γιάνης ως υπέρμαχος και φίλος της ειρήνης, ενώνει με αγάπη. Όλοι το γνωρίζουμε
ΔιαγραφήΣε λίγο καιρό άντε το... πούλο... γιατί από το άλλο... έχουμε γλαροσουπα... μη φας...
ΔιαγραφήΑυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
ΔιαγραφήΠολύ αγαπούλας μας προέκυψε [....] Σαν τον γνωστό γραφικό αγάπη μόνο.
ΔιαγραφήΑυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑριστερή ιδεολογία
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεξιά τσέπη...
Εκεί... απλά το τερματίζει ο άνθρωπος
Πολιτικός ηθικός ξεπεσμός για ένα κομμάτι ψωμί
Και σε λίγο καιρό αυτοί οι ίδιοι [....] θα ζητήσουν την ψήφο
Για να συνεχίσουν το... έργο τους.
Αξιοπρέπεια πολιτική μηδέν.
Αριστερή ιδεολογία; Από πότε;
ΑπάντησηΔιαγραφήΕδώ έχετε την απάντηση από τον Ζήση. Λάλησε στην βουλή και δήλωσε ..... προοδευτικός. Πάγωσαν οι σκανδιναβοί και ξεκωλώθηκαν στα γέλια οι κότες στην Ελλάδα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠροοδευτικό είναι το σύμφωνο συμβίωσης... Προοδευτικό είναι τα 500€ το μήνα σε παρατυπους μετανάστες...
ΔιαγραφήΔεν υπάρχουν παράτυποι μετανάστες, όσοι δεν έρχονται με βίζα στην Ελλάδα εκτός των χωρών EU είναι λαθρομετανάστες και εισβολείς....
ΔιαγραφήΌπως o πατέρας σου και οι 8.000 «μαύροι» καστοριανοί που δούλευαν λαθραία στην Φρανκφούρτη τις δεκαετίες του 70 και 80. Αυτούς σίγουρα δεν του θεωρούσες λαθρομετανάστες και εισβολείς. Αυτό όμως έλεγαν οι γερμανοί ρατσιστές.
ΔιαγραφήΑπό ποτέ ρε παιδιά το αυτονόητο είναι πρόοδος; Έχετε δίκιο σε σχέση με την Τουρκία το σύμφωνο συμβίωσης είναι πρόοδος. Τι θα λέγατε αν αντί να κοιτάμε συνεχεια προς ανατολάς κοιτούσαμε καπου καπου και προ τον άπω βορρά;
ΔιαγραφήΤα 500 ευρώ τα πληρώνουν αλλοι για να μην τους έχουν στην χώρα τους και όχι εσύ. Εσύ πληρώνεις τους τόκους στις τράπεζες τους γιατί επί δεκαετίες ψήφιζες προοδευτικούς όπως τον εν λόγω προοδευτικό βουλευτή. Για αυτόν πρόοδος είναι να βάλει τον κουμπάρο στο νοσοκομείο.
Μ'αρέσει το σκεπτικό σου. Καθαρά σκεπτικό ανθελληνικής αριστερίλας!!! Άκου ο άνθρωπος σκεπτικό. Επειδή λέει δούλευαν 'μαύρα' κάποιοι καστοριανοί και ήταν παράνομοι στην Γερμανία πρέπει εμείς στην Ελλάδα να αφήνουμε όποιον παράνομο έρχεται!!!
ΔιαγραφήΔηλαδή επειδή κάποτε έγινε κάτι λάθος θα πρέπει να συνεχίσουμε τα λάθη..!!!
Μιλάμε τα ορφανά του Μάρξ και η ανθελληνική αριστερίλα είναι επικίνδυνοι πέραν από ότι είναι και ηλίθιοι. Έλα να σου πώ κύριε γραικύλε εσύ γιατί δεν τους παίρνεις σπίτι σου όλους αυτούς τους εισβολείς...;; εεε, να τους κοιμίζεις, να τους ποτίζεις, και όταν 'ανάψουν' να φωνάξης και την κυρία σου, μάνα σου κλπ...εε τι λές καλέ μου φιλάνθρωπε;
Μερικοί δεν χάνουν την ευκαιρία να μας πουλάνε πατριωτισμό λέγοντας τους πάντες κουμμούνια, ανθέληνες, προδότες, ηλίθιους κλπ. Ένα θα σου πώ φίλε και δεν θα ξαναασχοληθώ μαζί σου. Αν οι μετανάστες με τα 500 ευρώ νοίκιαζαν το άδειο διαμέρισμα σου είμαι σίγουρος ότι θα κατέβαζες και τα παντελόνια. Και αν ήταν άραβες σεϊχηδες θα γινόσουν και χανουμάκι.
ΔιαγραφήΑπολαμβάνω την ομολογία σου ότι αδυνατείς να απαντήσεις επί του πρακτέου και σοφά πράττεις και δεν ασχολείσαι ξανά.....όσο για " κατέβασμα" "περικνημίδων" άτομα του δικού σου χώρου το γνωρίζουν καλύτερα.
ΔιαγραφήΜην κρίνεις εξ ιδίων τα αλλότρια έλεγαν οι αρχαίοι αλλά δυστυχώς μερικοί νεοέλληνες γνωρίζουν μόνο μοντέρνους γερμανούς «φιλοσόφους».
ΔιαγραφήΟ Μάνος στο Ξύπνα Βασίλη από Αριστερός Ιδεολόγος έγινε κολλητός με τον εκδοτικό οίκο της κυρίας Φαρλακου και με τον ποιητή Φανφάρα. Κι ο καημένος ο δεξιός Βασίλης κατέληξε στο τρελάδικο... Οι αριστεροί όταν οσφριζονται χρήμα....
ΑπάντησηΔιαγραφήΓιατί οι δεξιοί το αρνούνται και το μοιράζουν στους φτωχούς;
ΔιαγραφήΟι δεξιοί το μοίραζαν σε Έλληνες αλλά τους έκλεισαν φυλακή...
ΔιαγραφήΔεν τους έβαλαν μέσα επειδή μοίραζαν τρόφιμα αλλά επειδή μοίραζαν μπουνιές και από καμιά φορά σκότωναν και κανέναν.
ΔιαγραφήΓια να λέμε τις αλήθειες, ευτυχώς υπάρχει η ΟΔΟΣ και Καστοριανοί αρθρογράφοι όπως ο κ. Σκόρδας και διαβάζουμε πραγματικά γεγονότα της πόλης. Έτσι Κιμ;
ΑπάντησηΔιαγραφή