9.7.22

Τριάκοντα τρεις



Όταν διαβάζει κάποιος την ανοικτή επιστολή για τους 33 που κτύπησαν την πόρτα του κ. Ζ. Τζηκαλάγια, απαιτώντας να καταστραφεί η είσοδος της Καστοριάς, να πέσει βιτριόλι στην αιώνια μόστρα της πόλης, να τον πάρουν στο λαιμό των στενά προσωπικών συμφερόντων, ασφαλώς και προκαλούνται απορίες και εύγλωττα ερωτηματικά.


ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
ΖΗΣΗΣ ΤΖΗΚΑΛΑΓΙΑΣ 
Βουλευτής Ν. Καστοριάς – Νέα Δημοκρατία

Προς: 1. Περιφερειάρχη Δυτικής Μακεδονίας κ. Γιώργο Κασαπίδη 2. Αντιπεριφερειάρχη Καστοριάς κ. Δημήτρη Σαββόπουλο. Κοινοποίηση: 1. Υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Γιάννη Κεφαλογιάννη 2. Δήμαρχο Καστοριάς κ. Γιάννη Κορεντσίδη 3. Πρόεδρο Τοπικής Κοινότητας Μανιάκων κ. Κωνσταντίνος Πανταζής 4. Πρόεδρο Τοπικής Κοινότητας Δισπηλιού κ. Νίκο Ιασωνίδη 5. Πρόεδρο Επιμελητήριο Καστοριάς κ. Χαράλαμπο Καραταγλίδη 6. Πρόεδρο ΔΕΕΠ Καστοριάς κ. Βασίλη Βελλίδη

Θέμα: Επίλυση χρόνιου προβλήματος κατοίκων και επιχειρηματιών της περιοχής Καστοριάς – Δισπηλιού

Όπως όλοι γνωρίζουμε εδώ και πενήντα (50) και πλέον χρόνια στην διαδρομή Δισπηλιού – Καστοριάς κτίζονται συνεχώς κατοικίες και λειτουργούν επιχειρήσεις και ξενοδοχεία. Γι' αυτό και θεσμικοί παράγοντες όπως ο Νομάρχης Καστοριάς αλλά και υπηρεσίες όπως ΔΕΣΕ Δ. Μακεδονίας και Δ.Τ.Υ Νομαρχίας Καστοριάς έχουν χαρακτηρίσει παλαιότερα την περιοχή κατοικημένη στην προσπάθειά τους να βοηθήσουν, όπως είχαν υποχρέωση.

Από τον Σεπτέμβριο τον 2020 έγινα δέκτης ενυπόγραφου αιτήματος από τριάντα τρείς (33) κατοίκους και επιχειρηματίες της περιοχής προκειμένου να δρομολογηθούν λύσεις γι’ αυτούς για τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετώπιζαν. Την αφορμή αποτέλεσε η απόρριψη αιτήματος αδειοδότησης νέας επιχείρησης γουνοποιίας, με το επιχείρημα της απουσίας συγκοινωνιακού κόμβου. Ταυτόχρονα άρχισαν συζητήσεις για τον τρόπο λειτουργίας όλων των υπολοίπων, την νομιμότητα και κυρίως την ασφάλεια αυτών. Και αυτό γιατί όπως είναι χαρακτηρισμένη η παλαιά Εθνική οδός Κοζάνης – Καστοριάς απαγορεύεται η στροφή αριστερά (με κατεύθυνση προς Καστοριά) και η στροφή αριστερά (με κατεύθυνση προς Κοζάνη) γιατί υπάρχει διπλή γραμμή.

Στις 20 Οκτωβρίου με Αναφορά μου προς τον Υπουργό Μεταφορών και Υποδομών κ.Κώστα Καραμανλή έθεσα τα ζητήματα και ζήτησα λύσεις. Ο Υπουργός με αναλυτική τον απάντηση που γνωστοποίησα στους πολίτες έδωσε κατευθύνσεις.

Ξεκίνησα τις συναντήσεις με τον Υπουργό Περιβάλλοντος κ. Κώστα Σκρέκα και τον Υφυπουργό για την αστική ανάπλαση κ. Νίκο Ταγαρά. Τελικά με υπομονή και επιμονή βρέθηκε η λύση.

Έτσι στις 13 Μαΐου 2021 έγινε συνάντησή μου με τον κατ’ εξοχήν και καθ’ ύλην αρμόδιο Υφυπουργό Μεταφορών κ. Γιάννη Κεφαλογιάννη. Στην λεπτομερή και αναλυτική συζήτηση παρίσταντο η αρμόδια συνεργάτης και τεχνική σύμβουλος τον Υπουργού και ο τεχνικός σύμβουλος των κατοίκων και επιχειρηματιών. Ο κ. Κεφαλογιάννης δήλωσε, πως λύνεται το πρόβλημα και μπορεί να προχωρήσει γρήγορα. Σαν ξεκίνημα ζήτησε να τον στείλει ο Περιφερειάρχης επιστολή – αίτημα με την οποία να ζητά από τον Υπουργό οδηγίες για το τί απαιτείται για να δοθεί λύση στην αγωνία των κατοίκων.

Στην συνέχεια μιλούσαν οι δύο τεχνικοί μεταξύ τους μεταφέροντας όσα διημείβοντο με τους προϊσταμένους των Τ.Υ Περιφέρειας και Αντιπεριφέρειας. Να επισημάνω πως σε συναντήσεις μου με τον κ. Υφυπουργό αναρωτιόταν με ενδιαφέρον για τους λόγους της καθυστέρησης. Εδώ και δύο μήνες οι οχλήσεις και παραινέσεις μου ήταν συνεχείς προς εσάς. Σε σημαντική σύσκεψη παρέστη και η αρμόδια Αντιπεριφερειάρχης Υποδομών.

Αξιότιμοι Κύριοι, Περιφερειάρχη και Αντιπεριφερειάρχη

Αισθάνομαι την ανάγκη να σας επισημάνω:

1. Σύμφωνα με τους κανόνες της Δημοκρατίας η Κυβέρνηση αποφασίζει και φέρει την ευθύνη. Έτσι λοιπόν ο Υφυπουργός Μεταφορών κ. Γ. Κεφαλογιάννης δίνει λύση. Ο δρόμος Δισπηλιού – Καστοριάς μετατρέπεται από τριτεύον εθνικό δίκτυο σε πρωτεύον επαρχιακό. Σε αντιστάθμισμα μετατρέπεται ο δρόμος από Δυτική έξοδος Εγνατίας – Μανιάκι σε δευτερεύον εθνικό από πρωτεύον επαρχιακό. Για όλα τα ανωτέρω, που ίσως ηχούν παράξενα, να επισημάνω πως με πρόσφατη απόφασή του το Συμβούλιο της Επικράτειας αποφάσισε οριστικά και τελεσίδικα να δικαιώσει προσφυγόντες πολίτες και ο δρόμος Δισπηλιό – Καστοριά επιστρέφει σε τριτεύον εθνικό δίκτυο από δευτερεύον (δηλαδή ορθώς ο Υπουργός είχε μετατρέψει τον δρόμο από δευτερεύον σε τριτεύον ικανοποιώντας τις ανάγκες της εποχής).

2. Ο χαρακτηρισμός τον δρόμου και η εξ’ αυτού η επίλυση θεμάτων ανάπτυξης και οδικής ασφάλειας ουδεμία σχέση έχει με ζητήματα δόμησης ή προστασία περιβάλλοντος, περιοχή Ναtυrα κλπ (η απόφαση τον ΣτΕ τα έλαβε όλα υπόψιν).

3. Ως Βουλευτής τον Νομού και Θεσμικά ως φωνή και εκπρόσωπος της Κυβέρνησης στο Νομό προσπαθώ να εκτελέσω το χρέος μου. Να δώσω λύση στο δίκαιο αίτημα των πολιτών. Θέλω να σας διαβεβαιώσω, πως δεν Θα προέβαινα σε αυτόν τον αγώνα, εάν είχα αμφιβολίες ή υποψίες πως με την απόφαση θίγονται συμφέροντα άλλων πολιτών. Δίνοντας την λύση που αποφάσισε ο Υπουργός, α) λυτρώνουμε τους 33 και πλέον και β) δεν προξενούμε βλάβη στους κατοίκους των Μανιάκων ή του Δισπηλιού.

4. Σας καλώ να πράξετε και εσείς το αυτονόητο χρέος, που σε αυτή την φάση είναι διαβιβαστικό – διεκπεραιωτικό. Ο Υπουργός μπορεί να ζητήσει κάποια μελέτη οδικής ασφάλειας, που πολύ σύντομα και εύκολα μπορούμε να αποστείλουμε. Στην συνέχεια μπορεί πριν την τελική Υπουργική Απόφαση να χρειασθεί να αποφανθείτε ως Περιφερειακό Συμβούλιο.

Σας ζητώ να μην καθυστερείτε άλλο. Σας παρακαλώ να μην αναζητείτε προφάσεις κωλυσιεργίας. Ιδιαίτερα σας εκλιπαρώ να μην παραπέμπετε τούς πολίτες «από τον Άννα στον Καϊάφα», γιατί αδικείτε τους εαυτούς σας.

Με εκτίμηση
Ο Βουλευτής
Ζήσης Τζηκαλάγιας

Δημοσιεύθηκε στην ΟΔΟ στις 16 Σεπτεμβρίου 2021, αρ. φύλλου 1095

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η ΟΔΟΣ σας ευχαριστεί για την συμμετοχή σας στον διάλογο.Το σχόλιό σας θα αποθηκευτεί προσωρινά και θα είναι ορατό στο ιστολόγιο, μετά την έγκριση της ΟΔΟΥ.

ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ