9.8.22

ΙΩΑΝΝΗ ΣΚΟΡΔΑ: Αγαπητή ΟΔΟΣ

 
 Η κ. Μαρία Αντωνίου φίλα προσκείμενη στην «Ώρα για δουλειά».


Ποτέ ξανά από τα χρόνια της μεταπολίτευσης και έπειτα δεν διοίκησε την πόλη τόσο ακραία διχαστική δημοτική αρχή, όσο αυτή του κ. Κορεντσίδη. Σε πολιτικό, πολιτισμικό αλλά και θρησκευτικό επίπεδο.


Ποτέ ξανά από τα χρόνια της μεταπολίτευσης και έπειτα δεν διοίκησε την πόλη τόσο ακραία διχαστική δημοτική αρχή, όσο αυτή του κ. Κορεντσίδη. Σε πολιτικό, πολιτισμικό αλλά και θρησκευτικό επίπεδο. Ποιος μπορεί άλλωστε να ξεχάσει την διακοπή της αναμετάδοσης του κορυφαίου πολιτισμικού θεάματος της Metropolitan Opera. Ή την τοποθέτηση πανό θρησκευτικού περιεχομένου στο δημόσιο κτήριο της ΔΕΥΑ Καστοριάς, αλλά και τον λαθραία τοποθετημένο φωτεινό σταυρό στο Μαύρο βουνό των Μανιάκων. Όσο για την ασκούμενη πολιτική, γίνεται εβδομαδιαία κριτική αλλά θα προσπαθήσω να σου εξηγήσω και παρακάτω ορισμένα.

Καμία δημοτική αρχή του παρελθόντος δεν είχε κινηθεί με τόση ιδεολογική ωμότητα, σφοδρότητα και συντηρητισμό, γυρίζοντας την πόλη κατά πολλές δεκαετίες στο παρελθόν. Η τωρινή δε, εκλέχτηκε με το άρωμα της αλλαγής, της εξέλιξης και της προόδου (;) αλλά εδώ και δύο χρόνια αποδεικνύεται πως πορεύεται με το άρωμα που αναδύεται από αποχέτευση. «Από έξω κούκλα και από μέσα πανούκλα», λένε κάποιοι από τους οποίους σαφώς και δεν διαχωρίζω την θέση μου. Περισσότερο μοιάζει με μια ομάδα τρολς παρά με εκλεγμένους που κρατούν τις τύχες του τόπου στα χέρια τους.

Αυτό όμως δεν πρέπει να προκαλεί ουδεμία έκπληξη. Φαντάζει ως το πλέον αναμενόμενο αποτέλεσμα, αν αναλογιστεί κανείς τίνος ιδεολογικού αποτυπώματος είναι το δύσμοιρο–με την πολιτική έννοια– δημοτικό συμβούλιο Καστοριάς στο σύνολο του. Από τα λαμπρά μυαλά του συνδυασμού “Ώρα για δουλειές” ως τους μιμητές των “Αυτόχθονων Ελλήνων ιθαγενών” και τους “ανακλητές πληρεξουσιότητας των αντιπροσώπων”. Όλοι αυτοί είναι τοποθετημένοι εντός του τοπικού δημοτικού συμβουλίου.

Και δεν χωρά αμφισβήτηση σε αυτό, όταν μερικά από τα μέλη του εκφράζονται δημοσίως για ζητήματα που δεν αφορούν σχεδόν κανέναν άλλον πλην τους ίδιους και ελάχιστους ιδεολογικούς ακολούθους τους. Κάλλιστα θα μπορούσαν να αναζητούν ψήφους σε μεγαλύτερη δεξαμενή ψηφοφόρων αν δεν έμπλεκαν αναίτια σε ξεπερασμένους μετεμφυλιακούς –και προπάντων διχαστικούς– διαλόγους.

Όταν λοιπόν το εκλογικό σώμα επέλεξε να ανακατέψει στην κάλπη κάθε ιδεολογικής καρυδιάς καρύδι, που θαυμάζουν απόψεις που εκφράζονται από τον Μπογδάνο, τον Παφίλη, τον Βελόπουλο, τον Γιάνη, τον Κασιδιάρη και λοιπούς εκπροσώπους του λούμπεν τμήματος των πλατειών, τότε αυτά –και μόνο αυτά– θα είναι τα τραγικά αποτελέσματα. Για τους ίδιους, φυσικά δεν τίθεται κάποιο τέτοιο ζήτημα. Δεν θεωρούν πως υποπίπτουν σε κάποιο πολιτικό ατόπημα.

Τουναντίον μάλιστα. Νομίζουν πως βγαίνουν κερδισμένοι επειδή θα αποσπάσουν μερικές δεκάδες ψήφους επειδή ποντάρουν στον εθνικό διχασμό (!) πιστεύοντας πως θα καταφέρουν να διχάσουν και πάλι την κοινωνία με την εκδήλωση των μετεμφυλιακών τους συνδρόμων· τα οποία η πλειοψηφία του κόσμου τα έχει αφήσει στο παρελθόν και αποκλειστικά ως αντικείμενο μελέτης ειδικών ιστορικών. Κάποιοι επιζούν πολιτικά επειδή βρίσκουν εύκαιρα αυτιά που πείθονται από ανιστόρητες και ακραία φανατισμένες τοποθετήσεις. Διατηρούνται ιδεολογικά επειδή υπάρχει το αντίπαλο “στρατόπεδο”. Το ένα θρέφεται από την ύπαρξη του άλλου.

Πολλοί –και μάλιστα αιρετοί– που προσδοκούν στην μελλοντική πολιτική τους ανάδειξη, καταφέρνουν με τα λεγόμενα τους κατά την διάρκεια δημόσιων τοποθετήσεων να την υποθάλπουν μέρα τη μέρα. Διαφορετική εξήγηση δεν μπορεί να δοθεί. Ενδεχομένως να μπορούν κάποια στιγμή να ρωτήσουν τους ίδιους πολιτικά “αυτόχειρες” για αυτήν την συμπεριφορά τους. Ή κάποιον ειδικό που εξειδικεύεται σε τέτοιου είδους ζητήματα. Δεν επιχειρείται να γίνει ψυχογράφημα κανενός. Ούτε επιχειρήθηκε στο παρελθόν, ούτε στο παρόν αλλά ούτε θα γίνει και στο μέλλον.

Στο συγκεκριμένο πολιτικό λάθος υπέπεσε και ο πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου Καστοριάς κ. Κίμων Μηταλίδης κατά την τοποθέτηση του σε ραδιοφωνικό σταθμό της πόλης. Που ακόμα και τώρα, περίπου δέκα ημέρες μετά, δεν έγινε κατανοητό από κανέναν σώφρονα δημότη όλα όσα δήλωσε. Και η αναφορά γίνεται φυσικά στις απαντήσεις που κλήθηκε να δώσει για μια δημοσίευση που έκανε σε κοινωνικό δίκτυο και αφορούσε επίπεδο κεντρικής πολιτικής σκηνής!

Αντί να κληθεί να απαντήσει σε θέματα που αφορούν την πόλη της Καστοριάς –και δεν είναι λίγα– αναγκάστηκε να δώσει εξηγήσεις επειδή δήλωσε «Τον Μπογδάνο δεν τον πήγαινα ποτέ. Από σήμερα μου είναι από τους πλέον συμπαθείς. Το political correct θα φάει τη Ν.Δ.» [σχετικά "εδώ"]. Είναι άγνωστο αν κατάλαβε ο ίδιος τι έγραψε, αλλά το μόνο σίγουρο είναι πως ταυτίστηκε με τα όσα δήλωσε το πρώην μέλος της κοινοβουλευτικής ομάδας της Ν.Δ. κ. Μπογδάνος ως ανταπάντηση στα όσα δήλωσε ο κ. Παφίλης του ΚΚΕ περί «άρνησης σεβασμού και αποδοχής της Αστικής Δικαιοσύνης και Δημοκρατίας».

Το ΚΚΕ από το κομματικό του καταστατικό έχει κάνει γνωστό πως σε περίπτωση εκλογής του θα ανατρέψει το συγκεκριμένο πολίτευμα και θα επιβάλλει το κομμουνιστικό. Γνωστά αυτά. Κάτι ανάλογο που θα έκανε και η φυλακισμένη Χ.Α. σε περίπτωση εκλογής του. «Ολοκληρωτισμός διαφορετικού χρώματος» λένε κάποιοι, από τους οποίους δεν θα άλλαζα τίποτα.

Ο κ. Μπογδάνος –και κατά συνέπεια ο κ. Μηταλίδης– ο οποίος προέβη εντός του κοινοβουλίου σε δηλώσεις δυσανάλογες του μεγέθους της παράταξης την οποία υπηρετεί, αρκέστηκε σε δηλώσεις μετεμφυλιακού οπαδισμού γυρνώντας στην εποχή του Γράμμου και του Βιτσίου. Διχαστικές δηλώσεις και σίγουρα αναχρονιστικές για την Ελλάδα του 21ου αιώνα που αναζητά τον τρόπο να σταθεί στα πόδια της μετά από 11 χρόνια κρίσης. Οικονομικής, προσφυγικής και υγειονομικής.

Αντί λοιπόν ο κ. Μπογδάνος να αφήσει πίσω του αυτά τα διχαστικά ένστικτα και πάθη, προτίμησε να αποκλίνει του πολιτικού τόνου που προσδοκά να δώσει ο πρωθυπουργός –και μέχρι πρότινος αρχηγός του– κ. Κυριάκος Μητσοτάκης. Το ίδιο έπραξε φυσικά και ο κ. Μηταλίδης. Και μάλιστα ως πρόεδρος δημοτικού συμβουλίου.  Ο οποίος μεταξύ των άλλων που δήλωσε, αναφέρθηκε στις επονομαζόμενες “γιορτές μίσους” που λαμβάνουν χώρα τόσο στον Γράμμο όσο και στο Βίτσι. Και αν ιδεολογικά η γιορτή του Γράμμου καπελώθηκε από το ΚΚΕ, εκείνη του Βιτσίου καπελώθηκε την τελευταία –τουλάχιστον– δεκαετία από τα νεοναζιστικά μέλη της ΧΑ υποδυόμενοι του ευπατρίδες. 

Και μόνο η παρουσία των νεοναζιστών θα έπρεπε να βάλει σε σκέψεις τον κ. Μηταλίδη. Και όχι μόνο φυσικά. Καθώς πολλοί εκ των στελεχών της τοπικής ΝΔ παρευρέθηκαν στο Βίτσι τα τελευταία χρόνια, δίπλα-δίπλα με τα μέλη της εγκληματικής οργάνωσης Χ.Α. Κανείς δεν είναι σίγουρος για ποιον λόγο το κάνουν από την στιγμή που γνωρίζουν εξ αρχής για την παρουσία των χρυσαυγιτών. Αλλά μοιάζει περισσότερο λογικό να απουσιάζουν.

Τόσο γιατί η γιορτή αυτή έχει καταλήξει ελέω των χρυσαυγιτών ακραία διχαστική με ιδεολογικό υπόβαθρο, όσο και γιατί ως μέλη της κεντροδεξιάς παράταξης θα έπρεπε να είναι περισσότερο προοδευτικοί και όχι προσκολλημένοι στα εορταζόμενα πάθη του παρελθόντος που στοίχισαν την ζωή σε χιλιάδες νεκρούς αλλά και εξωθούμενους στα Βαλκάνια. Οι γιορτές μίσους θα πρέπει να σταματήσουν ένθεν και εκείθεν. Γιατί πολύ απλά, νικητές και νικημένοι είναι αναγκασμένοι να συζήσουν στον ίδιο γεωγραφικό χώρο που οριοθετούνται από τα ελληνικά σύνορα.

Καλό θα ήταν λοιπόν, κάθε μέλος του δημοτικού συμβουλίου –και πόσο δε ο πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου– να βουτά την γλώσσα στο μυαλό και μετά να δηλώνει όσα προτίθεται να δηλώσει. Γιατί βρισκόμενοι στο 2021, συνειδητοποιούν άπαντες πως η Ελλάδα έχει ανάγκη από εκσυγχρονιστές Πιερρακήδες και όχι από προσκολλημένους σε πάθη Μπογδάνους και Παφίληδες. Και καθόλου μπράβο τους.

Ιωάννης Σκόρδας
iskord@hotmail.com


Δημοσιεύθηκε στην ΟΔΟ στις 14 Οκτωβρίου 2021, αρ. φύλλου 1099.


Επιλογή σχετικών αναρτήσεων: 

3 σχόλια:

  1. Ανώνυμος9/8/22

    Στα μαύρα όλοι τους (φυσικά)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Dimitrios V. Tsipos [fb]9/8/22


    Συγχαρητήρια Γιάννη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Giorgos Teo [fb]9/8/22

    Συγχαρητήρια Γιάννη ωραία φωτογραφία

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η ΟΔΟΣ σας ευχαριστεί για την συμμετοχή σας στον διάλογο.Το σχόλιό σας θα αποθηκευτεί προσωρινά και θα είναι ορατό στο ιστολόγιο, μετά την έγκριση της ΟΔΟΥ.

ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ