Παρά τις διαβεβαιώσεις ότι, μετά την μεσολάβηση φορέων της τοπικής αυτοδιοίκησης Ν. Καστοριάς μεταξύ του σεβασμ. μητροπολίτη Καστοριάς κ. Σεραφείμ και του ηγουμένου της μονής κ. Αμβροσίου, ο μητροπολίτης Καστοριάς θα λάμβανε όλες τις πρωτοβουλίες και τις μέριμνες για την ανάκληση των ποινών, ώστε να αποκατασταθεί το κλίμα ενότητας στον κλήρο, και κυρίως στους κατοίκους του νομού Καστοριάς που αναπόφευκτα διχάστηκαν, οι εξελίξεις αποδεικνύουν ότι τίποτε δεν έγινε και κανένα αποτέλεσμα δεν υπήρξε.
Έτσι, ένας ιεράρχης της εμβέλειας του κ. Αμβροσίου, με θεολογικό κύρος και σημαντική κοινωνική αναγνώριση, καθώς και οι πέριξ αυτόν αφοσιωμένοι μοναχοί, αντιμετωπίστηκαν ανηλεώς με σκαιότητα από την Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας, η οποία δεν μοιάζει να έλαβε καθ’ όλου υπ΄ όψη τις πτυχές μιας υπόθεσης που θα έπρεπε να της επιβάλλουν χειρισμούς με χειρουργική λεπτότητα και διπλωματική ευφυΐα.
Είναι σημαντικό να τονιστεί ότι εξακολουθούν να είναι άγνωστα τα παραπτώματα στα οποία υπέπεσαν (ή υποτίθεται ότι υπέπεσαν) οι κληρικοί, και ο περισσότερος κόσμος δεν γνωρίζει λεπτομέρειες γι’ αυτά ώστε να δικαιολογήσει την εκκλησιαστική εξόντωση των κληρικών της μονής. Διάχυτη είναι η εντύπωση ότι η πρωτοφανής αυστηρότητα, είναι αναντίστοιχη των πιθανών σφαλμάτων και πως οφείλεται αποκλειστικά στην εχθρότητα προσώπων (ιδιωτών και κληρικών) που βρίσκονται στον στενό κύκλο του σεβ. μητροπολίτη, ο οποίος με την σειρά του μένει εγκλωβισμένος σε τακτικές από τις οποίες είναι δύσκολο να αποστεί.
Τονίζεται ότι η κατάσταση γίνεται ακόμη πιο οριακή εν όψει του ότι εμπιστοσύνη της κοινής γνώμης στις αποφάσεις της Συνόδου είναι ιδιαίτερα κλονισμένη μετά τις αποκαλύψεις του παραδικαστικού κυκλώματος, και τις αποκαλύψεις που οδήγησαν μέλη της σε κοινά ποινικά Δικαστήρια. Καθώς και επειδή η ασθένεια του προέδρου της Ιεράς Συνόδου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Χριστοδούλου, επιτρέπει στις αποφάσεις της Συνόδου την εκδήλωση χαρακτηριστικών που εντάσσονται στον μέχρις εσχάτων πόλεμο της διαδοχής που μαίνεται μεταξύ των επιδόξων.
Όμως το πρόβλημα δεν είναι τόσο της Ι. Συνόδου, η οποία προφανώς θα έκρινε διαφορετικά αν πράγματι ο κοινωνικός φορέας που ανέλαβε την σχετική πρωτοβουλία και ευθύνη καθώς και η τοπική Μητρόπολη ανταποκρίνονταν στις ευθύνες των υποσχέσεών τους οργανωμένα και με πίστη.
Το πρόβλημα είναι μείζον και πρωτίστως τοπικό. Η ΤΕΔΚ νομού Καστοριάς, υπό τον πρόεδρό της δήμαρχο Άργους Ορεστικού και τον αντιπρόεδρο της δήμαρχο Καστοριάς, κκ. Ν. Τοτονίδη και Ι. Τσαμίση, υποτίθεται ότι ανέλαβαν σοβαρή πρωτοβουλία, η οποία στο τέλος όχι μόνο δεν έφερε κανένα θετικό αποτέλεσμα, αλλά αντίθετα επιδείνωσε την κατάσταση και τις συνθήκες σε βάρος της ΙΜ Αγίων Αναργύρων. Διότι εν τω μεταξύ, η ΙΜ Αγίων Αναργύρων υπακούοντας στις ειρηνευτικές στρατηγικές της ΤΕΔΚ και τις (δίκαιες ή όχι) αξιώσεις της Μητρόπολης,, υποχώρησε στο σύνολο των θεμάτων που προκαλούσαν τριβές στις σχέσεις της με την Ι. Μητρόπολη. Και όχι μόνο αυτό, αλλά στο πλαίσιο της «συμφιλίωσης» παραιτήθηκαν και από ένδικα μέσα που είχαν ασκήσει στο Συμβούλιο της Επικρατείας. Ώστε να μπορεί κάθε καχύποπτος να υποθέτει ότι η Ι Μονή έπεσε θύμα ανικανότητας ή παγίδας.
Στατιστικά πάντως για την Ι Μητρόπολη Καστοριάς, είναι η δεύτερη μεγάλη διάψευση των προσδοκιών που η ίδια ανέλαβε. Ήταν πριν μερικά χρόνια η πρώτη, όταν με πρωτοβουλία του Σεβ. Μητροπολίτη αναλήφθηκε η ευθύνη για την εξακρίβωση της τύχης των ιερών εικόνων και κειμηλίων της πόλης της Καστοριάς, που εξαφανίστηκαν και έκαναν φτερά. Τότε μάλιστα συστήθηκε και επιτροπή (υπό τον κ. Ν. Δόϊκο) η οποία κατέληξε κοντολογίς στο συμπέρασμα ότι ουδέν θέμα υπάρχει!
Συγχαρητήρια» όμως αξίζουν ιδίως στους κκ. Ν. Τοτονίδη και Ι. Τσαμίση, και άξιος ο μισθός τους. Εκτός κι’ αν αληθεύουν οι διαμαρτυρίες των θερμόαιμων οπαδών της Ι Μονής που ισχυρίζονται ότι οι δήμαρχοι απειλήθηκαν «άνωθεν», ότι αν επιμένουν στην ειρήνευση θα το πληρώσουν στην κάλπη, και εν όψει του πολιτικού κόστους υποχρεώθηκαν να τραπούν σε άτακτη φυγή. Έμειναν όμως εκτεθειμένοι σε μια υπόθεση με σημαντικό ειδικό βάρος στην κοινωνία. Νέοι άνθρωποι με αγάπη για την Εκκλησία και τον μοναχισμό, ανεξάρτητα από τα λάθη τους, πληρώνουν πανάκριβα σε ένα κόσμο αξιών, που έχει υπέρτατη αρχή το «αγαπάτε αλλήλους».
Τώρα η αποτυχία της κοινής πρωτοβουλίας είναι διπλά σοβαρή, γιατί αναγνωρίζει το δικαίωμα λάθους και της αποτυχίας σ’ όσους κατά κανόνα θα έπρεπε να υπηρετούν το αλάθητο. Και να συγχωρούν ακόμη και τα λάθη των άλλων.
ΥΓ Αν μη τι άλλο, αυτοί θα περάσουν θέαρεστα Χριστούγεννα.
Βαρύ πράγματι το φορτίο της αρετής (τους).
Δημοσιεύθηκε στην ΟΔΟ τον Δεκέμβριο του 2007.
Σχετικά κείμενα:
ΟΔΟΣ: Πρόσωπα 2010 | Μητροπολίτης [2]
ΟΔΟΣ: Οικογενειακά αμπελοχώραφα
ΟΔΟΣ: Deal
ΟΔΟΣ: Δημοσιεύσεις, διαψεύσεις, απαντήσεις, ανταπαντήσεις....
ΟΔΟΣ: Καταδίκες προσώπων
ΟΔΟΣ: Αποτύχαμε! Καλά Χριστούγεννα!
ΟΔΟΣ: Χέρι-χέρι
ΟΔΟΣ: Σκανδαλισμοί
ΟΔΟΣ: Το ιερατείο
ΟΔΟΣ: Πρόσωπα 2007 Μητροπολίτης Καστοριάς & Ηγούμενος ΙΜ Αγίων Αναργύρων
ΟΔΟΣ: Άρση
ΟΔΟΣ: Ανθρώπινες ενέργειες
ΟΔΟΣ: Το (τέως) βυζαντινό τείχος
ΟΔΟΣ: Cassa
ΟΔΟΣ: Προπέτασμα
ΟΔΟΣ: Ο βαθμός συμβολής στην επιδείνωση της κρίσης
ΟΔΟΣ: Φωτιές
ΟΔΟΣ: Ένθεν & ένθεν
ΟΔΟΣ: Προσεγγίσεις
.
Νέοι άνθρωποι με αγάπη για την Εκκλησία και τον μοναχισμό, ανεξάρτητα από τα λάθη τους, πληρώνουν πανάκριβα σε ένα κόσμο αξιών, που έχει υπέρτατη αρχή το «αγαπάτε αλλήλους».
ΑπάντησηΔιαγραφήΑγαπητή ΟΔΟΣ,
ΑπάντησηΔιαγραφήδιαβάζοντας το άρθρο σας πρόσεξα ότι δεν έχετε γράψει σωστά το όνομα του Μητροπολίτη.
Γρηγόριος ονομαζόταν ο προηγούμενος, ο οποίος έμεινε αξέχαστος στην Καστοριά για την πραότητα και την αγάπη που έδειχνε και εφάρμοζε. Επί των ημερών του δεν είχαμε τέτοια σκάνδαλα.
@ Χ.Π.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ ΟΔΟΣ ευχαριστεί για την επισήμανση.
Ευχαριστώ για τη διόρθωση του λάθους σας!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑποφεύγω τις συγκρίσεις αλλά ανάλογα με την περίπτωση είναι κι αυτές απαραίτητες.
Για μια ακόμη φορά η ΟΔΟΣ δίνει άριστο παράδειγμα ήθους, σε αντίθεση με όσους (ακόμη και ρασοφόρους) ολιγωρούν να ζητήσουν συγγνώμη και να επανορθώσουν
Έγραφε σε άρθρο του στη ρομφαία πριν από λίγες μέρες ο δεπότης-μπλόγκερ και προέτρεπε τους καλούς Χριστιανούς όπου βλέπουν ομοφυλόφιλους να τους φτύνουν.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕ λοιπόν για τούτους εδώ τους δικούς μας δεν αξίζει ούτε το σάλιο μας να ξοδέψουμε που πήγαν κι έκαναν κουρά μοναχού στο μοναστήρι και δεν κάλεσαν τους Καστοριανούς σαν να είναι η Καστοριά στη μέση του ΠΟΥΘΕΝΑ!!!
@5
ΑπάντησηΔιαγραφήhttp://im2ns5.27210.gr/sites/default/files/article/2015/50/191504-screen_shot_2015-12-10_at_10.11.48_p.m..png
Να είσαι καλά μ' έκανες και γέλασα λίγο! Δεν παίζονται οι άνθρωποι..........
ΑπάντησηΔιαγραφήΝαι βρε @5 και για να ξορκίσουν το κακό που ένιωθαν για τον προηγούμενο που δεν ήταν Καστοριανός, τώρα έφεραν τον Μητροπολίτη Πτολεμαϊδας!
ΑπάντησηΔιαγραφήΌχι αυτής εδώ καλέ!
Της Αλεξάνδρειας!
Είναι αυτό που λένε τι Λωζάνη τι Κοζάνη!
@5
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν ξέρω αν κάλεσαν ή όχι τον λαό της Καστοριάς να παρευρεθεί στην εν λόγω ακολουθία, εκείνο που ξέρω όχι μόνο εγώ αλλά και πολλοί ακόμη, είναι ότι προκλήθηκε το κοινό αίσθημα με πολλούς τρόπους, τους οποίους, αν θέλετε, μπορούμε να συζητήσουμε.
Από τον τίτλο και μόνο που ανακοινώθηκε η είδηση βγαίνουν συμπεράσματα.
Φυσικά ο καθένας μπορεί να νομίζει ό,τι δικαιούται να κάνει ό,τι θέλει. Υποχρεούται όμως να πληρώνει και τον λογαριασμό.
Δηλαδή, επιβεβαιώθηκε αυτό που ισχυριζόταν ο γράφων
http://www.romfea.gr/diafora/2626-enas-sxolazon-mitropolitis-argopethainei
στο 13, όπου αναφέρει και τον Καστορίας ως μάρτυρα των δεινών που υφίσταται ο πρώην Κίτρους.
Έτσι ορισμένοι Μητροπολίτες έρχονται απέναντι στον νυν Επίσκοπο εκείνης της Μητρόπολης , τον κκ. Γεώργιο.
Αυτοί που κηρύσσουν το "φιλάδελφον", οι ίδιοι που καταδικάζουν άλλους ανθρώπους για "φατρία".
Πού τα πουλάν τώρα αυτά;
Δεν σας έκανε εντύπωση ότι δεν δημοσιεύτηκε κανένα σχόλιο στην είδηση "Και το όνομα αυτού Αγαθόνικος"; Εμένα πάντως μου έκανε εντύπωση πώς τόχαψαν αμάσητο όλοι εκείνοι που πήγαιναν τακτικά στους Αγίους Αναργύρους.
ΑπάντησηΔιαγραφήΦίλοι μου αγαπημένοι ! Δεν φαντάζεστε πόσο σας πεθύμησε η καρδιά μου ! Είπα κι εγώ να κάνουμε πάρτυ, αλλά καταπώς βλέπω εσείς θα κάνετε Χριστουγεννιάτικη Γιορτή !
ΑπάντησηΔιαγραφήΑς είναι.
Μιμόζα ... Πού είσαι γλυκειά μου ;
Μας εγκατέλειψε η Ρούλα, μη μας αφήνεις κι εσύ, δεν θα τ' αντέξω !
Για τον Νώντα ούτε λόγος. Πρέπει να έχει επίπεδο η συζήτηση για να συμμετάσχει.
@10
ΑπάντησηΔιαγραφήΤώρα θα μαλώσουμε και δεν το θέλω. Πιστεύεις ότι "τόχαψαν αμάσητο όλοι εκείνοι που πήγαιναν τακτικά στους Αγίους Αναργύρους" ;
Για χαϊβάνια τους περάσατε ;
Το ότι ΔΕΝ ΔΗΜΟΣΙΕΥΤΗΚΕ ΣΧΟΛΙΟ δεν σημαίνει ότι δεν έστειλαν. Ως συνήθως, κάποιο λάκκο έχει η φάβα. Δεν σκιάχτηκαν μόνο οι απλοί αναγνώστες. Επηρεάζονται και οι διαχειριστές των σάιτ μη και βρουν καναν μπελιά. Ξεχνούν όμως ότι η δημοκρατία και οι λοιπές αξίες δεν είναι μόνο για τα λόγια, αλλά κυρίως για τα έργα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι τώρα που το θυμήθηκα, συγχαρητήρια στον δικηγόρο που κατάφερε να αθωωθεί τοπική εφημερίδα, την οποία έτρεχε στα δικαστήρια πολιτικό πρόσωπο.
Έτσι είναι. Η αλήθεια μπορεί να αργεί, αλλά στο τέλος λάμπει.
"Στο ίντερνετ ανώνυμος στην Εκκλησία επώνυμος"
ΑπάντησηΔιαγραφήΤι να συζητήσουμε βρε φίλε; Για να γίνει πάλι η Οδός κόκκινο πανί για τους μαινόμενους κι ο Μπαϊρακτάρης το μαύρο πρόβατο; Συγγνώμη Παναγιώτη, αλλά οι συνάδελφοι σου σε έχουν αφήσει μόνο σε αυτό το θέμα. Χρόνια τώρα αποφεύγουν να δημοσιεύσουν τη μαύρη αλήθεια, θαρρείς και θέλουν να είναι αυτοί "τα καλά παιδιά" κι εσύ να βγάλεις το φίδι από την τρύπα.
Δεν μπορώ να πιστέψω ότι δεν έστειλε κανείς ή καμία σχόλιο, ασκώντας κάθε νόμιμο δικαίωμα της ελευθεροτυπίας. Και μη κρυβόμαστε τώρα πίσω από το δάχτυλό μας. ήταν πολύ κοντά στο Μοναστήρι και νέοι άνθρωποι που δεν μασούν τα λόγια τους και εκπαιδευτικοί που ξέρουν από υπολογιστή και παλιοί φίλοι κι όπως θέλει ας τους πει ο καθείς. Ένας δεν σχολίασε κάτι; Αποκλείεται.
Άρα...
@10
ΑπάντησηΔιαγραφήΦυσικά και έκανε εντύπωση. Μετά όμως καταλάβαμε πόσο χειραγωγούνται οι υποδυόμενοι τους δημοσιογράφους.
Και η μεγαλύτερη πλάκα είναι ότι νομίζουν ότι με αυτόν τον τρόπο υποστηρίζουν την Εκκλησία(!).
Σιγά μη κλάψω...
@9
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπό φατρίες οι παπάδες νάχαμε να λέγαμε. Το χειρότερο όμως είναι ότι περνάνε και στον κοσμάκη ό,τι θέλουνε όπως το θέλουνε. Δε διάβασες την είδηση;
Πιο κατασκευασμένη όμως ... πεθαίνεις!
Αγαπητέ ανώνυμε συμφωνώ μαζί σου απόλυτα, στις φατρίες , στις συκοφαντίες , χρησιμοποιούν λαικούς ομοιους, του χαμηλού επιπέδου [του] για να τα διαδίδουν συκοφαντίες, ξεχνάνε όμως ότι υπάρχει και η νομική οδός, και θα γίνουν ρεζίλη σε λίγο καιρό. δεν θα μπορούν να κυκλοφορήσουν στην πόλη μας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓουόλντορφς και Στάτλερς, χαιρετε!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφή@Σκεπτόμενος Ανθρωπάκος
ΑπάντησηΔιαγραφήΓιατί αναφέρεις τους δυο παππούδες από το "Muppet Show"; Μήπως ο σχολιασμός σε αυτήν την ανάρτηση θυμίζει αυτό;
Στάτλερ: The question is, what is a muh-nah-muh-nah? (Η ερώτηση είναι, τι είναι το muh–nah–muh–nah;)
Γουόλντορφ: The question is, who cares? (Η ερώτηση είναι, ποιος νοιάζεται;)
Τασούλη, τώρα δεν έχω χρόνο για πολλά-πολλά.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜε κάνανε τραγούδι!
https://www.youtube.com/watch?v=DLFIN-1EpGk
Εμπνέεις, γλυκειά μου, εμπνέεις !
ΑπάντησηΔιαγραφή@Μιμόζα
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι στα δικά μας οι λεύτερες........
Έλα ρε "Τασουλη..." κοφ' το δούλεμα...
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν έχω κέφια αυτό είναι όλο.
Καλες γιορτές σε όλους!
Αμάν ! Νώντα ! Τώρα που βλέπω το σχόλιο σπεύδω να ζητήσω συγγνώμη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΈγινε παρεξήγηση κι εξήγηση δεν δόθηκε.
Ουχί όμως για τον Τασούλη, ο οποίος κρατάει τον λόγο του.
Πού να δουλέψω άνθρωπο ; Θα πέσει φωτιά να με κάψει !
Απλώς επεξεργάζομαι ... τα λεγόμενά σας, καλόπιστα πάντοτε κι αγαπησιάρικα. Κι αν τύχει καμιά στραβή, ε συχωρνάτε με !
Ναι βρε! Πέρασαν κι οι γιορτές, ανταλλάξαμε ευχές όλο αβροφροσύνη, το γλεντήσαμε, αλλά-μεταξύ μας- δεν έλειψαν κι οι παραφωνίες. Έχω κι εγώ ένα παράπονο και θέλω να το γράψω, για να φύγει το βάρος από μέσα μου και θα το πω ευθέως και ονομαστικά προς τον άμεσα [.......] κοίτα άμα σε πετύχω πουθενά να ψάξεις τόπο να κρυφτείς για να γλιτώσεις απ' τα χέρια μου, που με στενοχώρεσες που ξέχασες κι ούτε ένα τηλέφωνο δεν πήρες στο στεφάνι μου που γιόρταζε. Καλά, το ξέρουμε, [.......] έτρεχε και δεν έφτανε τούτες τις μέρες. Εσύ όμως, πιτσιρικάς μόνο το μαλλί ξέρεις να μακραίνεις; Άμα σε πετύχω... άμα σε πετύχω... Όχι τίποτε άλλο βρε αδερφέ, αλλά το πρόσωπο σ' έδειξε τόση αγάπη κι αποφάσισε κι έκαμε ολόκληρη διαδρομή για τη δική σου τη γιορτή, που δεν είχαμε και πλοηγό και χαθήκαμε στο δρόμο!
ΑπάντησηΔιαγραφήΆμα θέλεις να είσαι καλό παιδί, μη ξεχνάς τα αληθινά φιλαράκια.
Είπα και ελάλησα.
[σίγουρα θα συμφωνείτε ότι λάλησα...]
Αγαπητέ κύριε Μπαϊρακτάρη,
ΑπάντησηΔιαγραφήχωρίς παρεξήγηση αλλά δεν έπρεπε να βάλετε τόσες αγκύλες, γιατί τελικά δεν βγαίνει νόημα. Όσον αφορά το μοναδικό όνομα που έγραψα το καταλαβαίνω, αλλά τα υπόλοιπα γιατί; Όχι τίποτε άλλο, αλλά ήθελα να στείλω σε φίλους που μπορεί και να μη το διαβάσουν ένα "μήνυμα" με χιουμοριστικό τρόπο, άλλο αν σήμερα πια έχει χαθεί η αίσθηση του χιούμορ...
Όπως κι αν έχει, ευχαριστώ που το δημοσιεύσατε, αν και θα μπορούσε να θεωρηθεί προσωπικό και μη δημοσιεύσιμο. Στην πραγματικότητα όμως από τα προσωπικά μπορεί να βγει κάτι καλό και στα συλλογικά.
Διάβαζα σήμερα το σχόλιο του ΠΖ σε άλλη ανάρτηση και σέβομαι τον σκεπτικισμό του για την Καστοριά που φοβάται να εκφραστεί.
Επειδή όμως μετά την προηγούμενη έκφρασή μου λιποψύχησα ότι δεν έγινε κατανοητός ο σκοπός μου, καταφεύγω κι εγώ σε ένα copy paste κι ο Θεός βοηθός!
http://odos-kastoria.blogspot.gr/2016/01/blog-post_32.html