Το μετόχι Μαυριωτίσσης και ο σπουδαίος ρόλος του για την Καστοριά
Η Μαυριώτισσα, το μετόχι των Αγίων Αναργύρων, είναι το χωνευτήρι των περισσοτέρων επισκεπτών μας, ύστερα από την πρώτη στάση τους στην λεωφόρο Κύκνων. Όλοι θα περάσουν από τον χώρο αυτό, γιατί η πρόσβασή τους στο κέντρο της πόλεως είναι αδύνατη με τα μεγάλα λεωφορεία που χρησιμοποιούν για τις μετακινήσεις τους. Η φυσική ομορφιά του τοπίου και η βαριά ιστορική κληρονομιά της βυζαντινής ζωής των χιλίων χρόνων, όπως το μαρτυρούν τα εκκλησιαστικά κτήρια, τα οποία μαγεύουν και προκαλούν τον θαυμασμό.
Ως γνωστόν, η Καστοριά με τον μεγάλο αριθμό των βυζαντινών (65) εκκλησιών, και τα τρίπτυχα τείχη της, είναι η τρίτη πόλις εκπρόσωπος του βυζαντίου, ύστερα από την Κωνσταντινούπολη και την Θεσσαλονίκη.
Λοιπόν θεωρούμεθα πολύ τυχεροί που κατοικούμε στον χώρο αυτό.
Ιδιαίτερα η Μαυριώτισσα με την διπλή σημασία της, είναι το μουσείο της πόλεως, γιατί από την μια μεριά, οι εκκλησίες με τις μοναδικές τοιχογραφίες, την λεπτή ζωγραφική τέχνη, την μεγάλη ιστορική τους χρονική παρουσία, και από την άλλη το ανακαινισμένο αρχοντικό που φανερώνει την ζωή των κατοίκων της πόλεως ανά τους αιώνες και την οικονομική τους δραστηριότητα.
Δυστυχώς το αρχοντικό περιήλθε στην χρήση της εκκλησίας, άγνωστο πώς, και σήμερα δεν είναι επισκέψιμο, οπότε δεν εκπληροί τον ρόλο τους ως αρχοντικό, δείγμα της Καστοριάς. Χρησιμοποιείται ως hotel των εκάστοτε καλόγηρων και βρίσκεται μακράν της αποστολής του. Υπάρχει χώρος για την διαμονή των ιερωμένων με όλες τις σημερινές ανέσεις.
Φυσικά οι αρμόδιοι δήμος-εκκλησία που διαχειρίζονται αυτόν τον χώρο, έχουν και την ευθύνη για την καλή εξυπηρέτηση των επισκεπτών, αλλοδαπών, πολλών επιστημόνων, οι οποίοι έρχονται για επιστημονικές εργασίες, απλούς επισκέπτες, τουρίστες κάθε ηλικίας και ιδιότητος, ντόπιους και εγχώριους διερχομένους και τα σχολεία της χώρας που έρχονται για τις καθιερωμένες εκδρομές τους. Και εκτός αυτών έχουμε και τους αποκλειστικούς πελάτες της γούνας, οι οποίοι έρχονται καθημερινά με τα ξένα και ελληνικά πρακτορεία.
Αυτό το πλήθος που αναφέραμε ανέρχεται σε πολλές χιλιάδες τον χρόνο δεν είναι υπερβολή. Δυστυχώς όμως, γι’ αυτούς δεν προσφέρονται οι πιο αναγκαίες ανθρώπινες υπηρεσίες, κυρίως οι δύο βασικές, της ενημερώσεως και της εκτονώσεως της φυσικής ανάγκης.
Πρώτον απουσιάζει η ενημέρωση: ο ξεναγός και ότι άλλο (έντυπα) σχετικό γύρω από την πόλη και τον νομό ο οποίος με τις πρόσφατες ανασκαφές και τα παλαιολιθικά ευρήματα, τα απολιθωμένα δάση κλπ, συγκρίνεται με τους πιο ιστορικούς και αναβαθμισμένους χώρους της πατρίδος μας. Αλλού βρίσκουν μια πέτρα ή ένα κολωνάκι και γύρω από αυτά αναβαθμίζονται σε χώρους υψηλής αρχαιολογικής σημασίας: Ήρθε η ώρα να τοποθετηθούν δύο ξεναγοί επίσημοι, πρωί-απόγευμα με πλήρη γνώση του ιστορικού ολόκληρου του νομού.
Να απελευθερωθεί το αρχοντικό της Μαυριωτίσσης και να γίνει επισκέψιμο, για να έχουν οι διερχόμενοι πλήρη ενημέρωση. Μάλιστα δε η παρουσία των ιερωμένων να είναι διακριτική και μικρή σε αριθμό γιατί πρόκειται για μουσείο, το οποίο μόνο του αναδύει και εκπέμπει τον θαυμασμό και τον σεβασμό.
Το δεύτερο και με την πιο ανθρώπινη δύσκολη σωματική ανάγκη το αφοδευτήριο σε προσβάσιμο χώρο επιβάλλεται να γίνει το συντομότερο, γιατί δεν υποφέρεται. Αφού οι ταλαίπωροι γευματίσουν στα εστιατόρια της πόλεως, καταλήγουν στην Μαυριώτισσα. Δύο, τρία και τέσσερα λεωφορεία, επιβατικά αυτοκίνητα κλπ συγχρόνως 200 ίσως και περισσότεροι επισκέπτες κάθε ηλικίας από μικρούς μέχρι μεγάλους, οι οποίοι πολλοί από αυτούς, σε στιγμή σωματικής ανάγκης, να αναζητούν το αποχωρητήριο που δεν υπάρχει χρόνια, και μέσα στην θολούρα, να ακούγονται βρισιές και κατάρες προς πάσα κατεύθυνση.
Είμεθα τακτικοί επισκέπτες του χώρου αυτού λόγω αθλήσεως και ντρεπόμαστε για τα περιστατικά, τα πολλά και οδυνηρά που βλέπουμε και κρυβόμαστε, γιατί νιώθουμε και συμπονούμε τους παθόντες, που υγραίνονται τα ρούχα τους. Πώς να περιγράψουμε πιο παραστατικά τα πράγματα…. Εδώ αγαπητοί χάνεται η καλή εντύπωση για την σχηματισθείσα ως τότε, και ακούγονται βρισιές. Λοιπόν γιατί να δυσφημίζεται η πόλις από τους άρχοντές της και να μην διαφημίζεται; Γι’ αυτό γίνονται με όποιο τρόπο άρχοντες; Αυτό δεν σας τιμά…
Και θα πρέπει το συντομότερο χρονικό διάστημα να λυθεί το πρόβλημα, όχι με τις βρωμούσες βιολογικές καμπίνες αλλά με καλά αφοδευτήρια.
Και μια παράκληση. Γυρίστε καμιά φορά και σε αυτά τα μέρη, να δείτε με τα μάτια σας τι λείπει και προς την λίμνη μεριά τι άλλο ξεβράζει.
Ένας χώρος είναι η Μαυριώτισσα που μας ξεντροπιάζει. Βάλτε το χέρι σας. Δεν χρειάζεται να μου απαντήσετε, αν δεν σας άρεσε αυτή η γραφή. Να απαντήσετε όμως σύντομα με έργα. Το χρωστάτε στην πόλη για το μεγαλείο της.
Με εκτίμηση
Ο περιπατητής
Ν. Πρώϊος
Δημοσιεύθηκε στην ΟΔΟ στις 13 Ιουνίου 2013 αρ. φύλλου 696
"Η Μαυριώτισσα, το μετόχι των Αγίων Αναργύρων"
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυγχαρητήρια κύριε Πρώιε!
Είστε από τους λίγους με τόσο καλή ΓΝΩΣΗ και ΜΝΗΜΗ.
Δεν ειρωνεύομαι.
Αγαπητή "ΟΔΟΣ"
ΑπάντησηΔιαγραφήδεν είμαι Καστοριανός αλλά θυμάμαι πάντοτε πόσο μου άρεσε το Αρχοντικό στην Παναγία την Μαυριώτισσα την πρώτη φορά που επισκέφθηκα την Καστοριά! Ήταν για μένα (αλλά και για πολλούς ακόμα) ένα ευσύνοπτο χαρακτηριστικό δείγμα της τοπικής οικίας.
Για αυτό μου στοίχισε όταν κατά την επόμενη επίσκεψή μου μου είπαν ότι απαγορεύεται πλέον η είσοδος.
Για αυτό με εκφράζει πάρα πολύ αυτό που γράφει ο κ. Πρώΐος.
Ε καλά... όχι και hotel ! Πάντως μεγάλη αυθαιρεσία να αρπάξουν ένα κτίσμα που ήταν αλλιώς συνυφασμένο στη συνείδηση και των Καστοριανών και των τουριστών.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚΑΛΛΙΟ ΑΡΓΑ ΠΑΡΑ ΠΟΤΕ
ΑπάντησηΔιαγραφήΤώρα μάλιστα! Άλλο ένα τζιβαϊρικό, πολυτίμητο, που έπεσε σε ξένα χέρια μέσα σε μια νύχτα;
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίναι στο κέντρο της πόλης η Κουμπελίδικη, είναι στη λίμνη η Μαυριώτισσα... Την αγκαλιά Της έχει ανοικτή η Παναγία πάνω από την Καστοριά... ως Πλατυτέρα των Ουρανών...
ΑπάντησηΔιαγραφήΤίς μη μακαρίσει ;
Άλλα ντ'άλλα της Παρασκευής το γάλα αυτά που γράφει ο Πρώϊος.
ΑπάντησηΔιαγραφήΌλοι οι άσχετοι γίναωε παντογνώστες.
Ρε παιδια, πότε γινονται οι αιτησεις στον ΟΑΕΔ?...
ΑπάντησηΔιαγραφήΚάτσε ρε φίλε 7, γιατί βιάζεσαι να τσατιστείς και να κατακρίνεις; Υπάρχει κανένα ψέμα ή παράλογο σ' αυτά που γράφει ο άνθρωπος; Πώς θα ενημερωθούμε κι εμείς οι ξένοι;
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν κοιτάς τον εαυτό σου που δεν γράφεις επιχείρημα;
Γιατί να σε πιστέψουμε;
@8
ΑπάντησηΔιαγραφήΜπες στην ιστοσελίδα τους. Κι εσύ "γενικών καθηκόντων";
Τρέχα να σωθείς για 5 μήνες.....
Μη νομίζεις πως σε κοροϊδεύω. Κι εγώ δεν πληρώνομαι κι ένας Θεός ξέρει πώς τα βγάζω πέρα. ¨ετσι για να πιστέψουμε το μάννα εξ ουρανού.
Γουντι ο Παναγιωτης!........
ΑπάντησηΔιαγραφήΠρος ενδέκατον σχολιαστήν
ΑπάντησηΔιαγραφήΕνταύθα
Καλέ μου άνθρωπε !!! Γιατί κάνεις την Πυθία ;
Τι εννοείς ;
(άντε μη λαλήσουμε πάλι εδώ μέσα...)
@11
ΑπάντησηΔιαγραφήΠαναγιώτ(ατος) ο Γούντι ;;;;;;;;
Από ΓΑΡΓΑΡΕΣ βλέπω... καλά πάτε στην Καστοριά.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤουλάχιστον το Μαθιουδάκη να σώσετε, αλλά τι να πρωτοπρολάβει κι ένα Σπασμένο Ρόδι;
Αστο!...... Εχεις ηδη λαλησει!.........
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν τσατίζομαι..απλά όταν διαβάζω ότι να' ναι από άσχετους ανθρώπους απογοητεύομαι..
ΑπάντησηΔιαγραφήΆκου μετόχι των Αγίων Αναργύρων...!!!!
Πρώιε κόψε τις.....!!
@16
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν και φαίνεται ότι απευθύνεσαι στον Τασούλη που μίλησε για τσατίλα και στον κ. Πρώϊο, τον οποίον μάλλον ξέρεις και προσωπικά κι έχεις και το θάρρος να πεις μια κουβέντα παραπάνω, να μου επιτρέψεις να γράψω κι εγώ κάτι σχετικό (ο άσχετος;)
Δε χρειάζεται να χαλάς τη ζαχαρένια σου με "ό,τι νά 'ναι από άσχετους". Το ενδεχόμενο να είναι σχετικοί αποκλείεται;
Κι αφού σ' αρέσουν τα απλά, για άκου :
Εγώ πολλά δεν ξέρω, αλλά είναι πασίγνωστο πού ανήκε η Μαυρώτισσα μέχρι προ ολίγων ετών.
Για του λόγου το ασφαλές προτείνω να ερωτηθούν ειδικοί που έχουν εντρυφήσει σχετικά και θα απαντήσουν με τεκμήρια.
Πρόσφατα διάβασα ότι μεταξύ αυτών είναι και δύο γνωστοί Αρχαιολόγοι, ο Γιώργος Αλεξίου και η Σουλτάνα Ζορπίδου.
Αυτοί τί λένε άραγε;
Ρε Παναγιωτη, αφου δεν το 'χεις το θεμα, γιατι μας ζαλιζεις?.......
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
ΑπάντησηΔιαγραφή@ Γούντη τον τρυποκάρυδο
ΑπάντησηΔιαγραφήΑρχαιολόγοι ο κ. Γ. Αλεξίου και η Σούζη Ζορπίδου;;;;;;;!!!!!!!
-Το άλλο με [.......]
Τώρα [......] έγινε ΚΑΙ αρχαιολόγος!
ΑπάντησηΔιαγραφή1. "αρχαιολογοι"?..
ΑπάντησηΔιαγραφή2. Εκτιθεται οποιος λεει οτι ενα μοναστηρι του 1081 ειναι μετοχι ενος μοναστηριου του 18ου αιωνος!
3. Τασουλης, Γουντι κλπ, ειναι ο Παναγιωτης, οποτε το θεατρακι των πολλων δεν πουλαει
4. Η Μαυριωτισσα εγινε για δυο χρονια μετοχι, κατα παραχωρηση της Μητροπολης την δεκαετια του 60, με σκοπο να μπει ρευμα στο μοναστηρι των Αγιων Αναργυρων κ μετα το επεστρεψε ο ιδιος ο Αμβροσιος Πουλιος!
5. Τον καιρο που πεθανε ο μακαριστος Γρηγοριος Παπουτσοπουλος, ξαφνικα εμφανιστηκε το μοναστηρι των Αγιων Αναργυρων να "κουμανταρει" την Μαυριωτισσα! Ετσιθελικα κ αντικανονικα
6. Ρωτωντας πας στην πολη. Ρωτησα, εμαθα κ απαντησα....... Καταλαβες "ειδικε της πλακας"?.....
Ποιος είναι ο Παναγιώτης ρε παιδιά;
ΑπάντησηΔιαγραφήΣιγά να μην είναι ο Ανδρόνικος!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑ ρε Γούντυ πάλι φωτιές μας άναψες. Τσιμπάνε όμως τα ψαράκια...
ΑπάντησηΔιαγραφήΓουστάρω τρελά !!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠάλι πάρτυ θα κάνουμε. Όλα τα μωρά στην πίστα !
(που έλεγε κι ο Λε-Πα)
Καλά ρε πώς τον θέλετε εσείς τον Αρχαιολόγο; Μόνο με τη σκαπάνη να τον τρώει το λιοπύρι; Καλά λέει ο Γούντυ. Αφού έχουν σπουδάσει και οι δύο και δεν είναι "άσχετοι". Έχουν ασχοληθεί και με τη Μαυριώτισσα. Άλλο αν δεν θέλουν να απαντήσουν στο συγκεκριμένο ερώτημα. Εσείς όμως μάνι-μάνι να κάνετε τους ειδικούς! Δε συμαζεύεστε και λίγο... Ανώνυμοι της πλάκας (αυτής με το "υψώθει";;;;;)
ΑπάντησηΔιαγραφή@22
ΑπάντησηΔιαγραφήΕσύ να δεις πόσο εκτίθεσαι, λεβέντη μου !
Τώρα το λέει και ο ΤΖΑ !
ΑπάντησηΔιαγραφήΛευτερη, Τζα κ ο,τι αλλο ψευδωνυμο του Παναγιωτη "τρεξει", εαν σας τσουζουν οι απαντησεις, σταματηστε να γραφετε βλακειες. Για καθε ανοησια, θα εχετε κ απαντηση. Πεταξτε καμμια ατακα τωρα κ αλλαξτε θεματακι. Μπηκα για να τρολλαρω, αλλα τελικα "διδασκω"!!!!!..... και δεν με νοιαζει που δεν ειμαι και ταπεινος, που θα ελεγαν και οι παπαδες!!!!......
ΑπάντησηΔιαγραφήΘΑ ΜΑΣ ΤΡΕΛΑΝΟΥΝ; ΤΙ ΑΠΟΚΑΛΥΨΕΙΣ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΕΣ;
ΑπάντησηΔιαγραφήΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ Ο ΜΠΟΥΤΑΡΗΣ;
.........................................................
ΣΕ ΠΟΣΟΥΣ [.....]
http://romfea.gr/diafora-ekklisiastika/20454-2013-11-19-00-51-50
Για να μπορούμε να σας παρακολουθήσουμε και οι υπόλοιποι, παράκληση, να γράφετε τα σχόλια σας χωρίς υπονοούμενα.
ΑπάντησηΔιαγραφή"Πήρα, λοιπόν, τότε και τον Μητροπολίτη Καστοριάς και του λέω “δέσποτα θέλω την άδεια” και ήρθε ο παπάς."
ΑπάντησηΔιαγραφήΔήλωση του νυν Δημάρχου Θεσσαλονίκης σε συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου (σχετικά με την αποτέφρωση των νεκρών)
Χωρίς υπονοούμενα.
Πολλά τα νοούμενα.
Βρε 29, δεν πίνεις κανένα χαμαίμηλον, για να ηρεμήσεις;
ΑπάντησηΔιαγραφήΈτσι είναι η διδαχή;
Δεν πιάνεις κανα κέντημα, καμιά σταυροβελονιά, κανα γκομπλέν, όπως όλα τα καλά κορίτσια;
Τι το θες το πληκτρολόγιο, αφού δεν τό'χεις;
Παρακολουθώ τον διάλογο (όσο και όπως μπορώ), αλλά στην συγκεκριμένη ανάρτηση θέλω να παρακαλέσω αυτόν/αυτήν που προκαλεί (αδίκως) υπόνοιες για δόλο κάποιου Παναγιώτη να παύσει. Είναι προτιμότερο (και μάλιστα για ένα τόσο σοβαρό θέμα που αφορά όλους τους Καστοριανούς) να μιλάμε με στοιχεία.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυχαριστώ.
Αγαπητή "Οδός" άνοιξα να δω εάν δημοσιεύσατε το σχόλιο μου και με έκπληξη είδα ότι έχετε αφαιρέσει μια ολόκληρη φράση.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν πρόκειται όμως για κάτι υβριστικό ή προσβλητικό, αφού μάλιστα μπαίνει σαν ερώτηση.
Όταν διάβασα το link που σας έστειλα, είχα κάθε δίκιο να απορήσω (τουλάχιστον...) με την κατάφωρη εμμονή των μεγαλόσχημων να φέρουν την Εκκλησία στα μέτρα τους.
Προς το παρόν (αλλά και στους αιώνες που πέρασαν) ισχύει ή όχι η ταφή των Χριστιανών; Ποιος είναι αυτός που θέλει και την πίτα ολόκληρη και τον σκύλο χορτάτο, όπως λέει ο λαός μας; Και να γίνεται στάχτη και να μνημονεύεται ως μέλος του Σώματος του Χριστού (ο Οποίος ετάφη και ανέστη, αλλά τι να λέμε τώρα...) ;;;
Και σαν να μην έφθανε αυτό, η αυθαιρεσία και η αντικανονικότητα των πολιτικών αρχόντων, αλλά μας πληροφορούν ότι καταστρατηγήθηκε η εκκλησιαστική τάξη. "Το άδικον ουκ ευλογείται".
Γι' αυτό θυμήθηκα τον λόγο του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού ότι κανείς δεν δύναται να υπηρετεί δύο Κυρίους, και τον Θεό και τον Μαμωνά.
Αγαπητή "Οδός", δεν είναι άσχετα τα σχόλια μου με το θέμα, αλλά παράλληλα, γιατί αφορούν ακριβώς στον τρόπο που παίρνονται αποφάσεις στο πόδι.
Δεν υπάρχει υπονοούμενο. Μιλάω ξεκάθαρα αλλά σύντομα για να μη καταχραστώ τον χρόνο σας.
Ο κόσμος τόχει τούμπανο κι εμείς κρυφό καμάρι.
(αυτό για όσους ακόμα το ψάχνουν)
Ανεξάρτητα από τις απόψεις σας που προφανώς θα μπορούσε οποιοσδήποτε να συμφωνήσει, το να φωτογραφίζεται όμως συγκεκριμένο πρόσωπο ότι υπηρετεί κυρίους, έχει το στοιχείο της προσβολής.
ΑπάντησηΔιαγραφή@22
ΑπάντησηΔιαγραφήAn milas gia thn Suzi Quatro, afth einai tragoudistria.
H dikia mas h Suzi einai kai arxaiologos.
Ama den ksereis na mh milas.
Prota apo ola den einai dikia mas Suzi.
ΑπάντησηΔιαγραφήDefteron I dikia mas Suzi einai i Quatro!
Triton, kala to grafeis, einai KAI, arxaiologos.
(Einai afto pou leme oti stin Ellada eisai o,ti diloseis, opos p.x. kapoioi dilonoun xenagos, touristikos praktoras, koultouriaris, istorikos, ethnikistis-patriotis-syrizaios…on ouk esti arithmos)
Τί να σας πω... όρεξη έχετε... γιατί περιμένετε μόνο από τους Αρχαιολόγους; Σιγά να μην απευθυνθούμε και στην Εφορεία Αρχαιοτήτων.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑς είναι καλά ο παπα Γαβριήλ που έζησε τόσα χρόνια στη Μαυρώτισσα. Αλλά και όλοι οι Καστοριανοί που ζούνε κοντά της.
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚυρίαν Σ.Ζ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕνταύθα
Βγες Σουλτάνα να μιλήσεις, να κάνεις απόσβεση τις σπουδές στη Γερμανία !
[......]
"Ας είναι καλά ο παπα Γαβριήλ που έζησε τόσα χρόνια στη Μαυρώτισσα. Αλλά και όλοι οι Καστοριανοί που ζούνε κοντά της".
ΑπάντησηΔιαγραφήΠολύ σωστά τα λες φίλε Ανώνυμε 39.
Την Καστοριά γνωρίζουν αυτοί που μεγάλωσαν και ζούνε στην Καστοριά. Ούτε ο Γερμανοί ούτε οι ξεναγοί!
@Καίτη Π.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔηλαδή εγώ που είμαι χριστιανός, αλλά θέλω να αποτεφρωθεί το σώμα μου...;
Ή, κάποιοι άλλοι χριστιανοί, που θέλουν να "τεμαχιστεί" το σώμα τους σε δεκάδες κομμάτια, δωρεά οργάνων, για μεταμοσχεύσεις....;
Ελάτε τώρα βρε παιδιά, τεράστιο θέμα ανοίγετε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια την καύση των νεκρών γίνονται πολλές συζητήσεις. Το θέμα είναι όχι αν το δέχονται μόνο οι σημερινοί Ιεράρχες αλλά τί ισχύει από την πρώτη ώρα.
Ή το δέχεται όποιος θέλει να είναι Χριστιανός ή όχι. Δεν μπορεί όμως μονά-ζυγά δικά του.
Σέβομαι την ανεξιθρησκεία και πιστεύω ότι οι αλλόθρησκοι πρέπει να έχουν τα δικαιώματα στη λατρεία τους.
Για τη δωρεά οργάνων όμως δεν ξέρω πόσο είναι σύμφωνη με τη θεολογία.
Πάρτε ένα υπογλώσσιο αν το χρειάζεστε, για να μην ορμήξετε να με κατασπαράξετε από "ιερή μανία", αλλά από χρόνια έχω μια ευλάβεια για τα Τίμια Λείψανα. Δε χρειάστηκαν οι Άγιοι να γίνουν δωρητές οργάνων για να σωθεί ένας μόνο κάθε φορά προσωρινά. Έμειναν τα μέλη τους (κάποιων μάλιστα όλο το σώμα άφθορο) και όσοι προσφεύγουν σε αυτούς με πίστη βρίσκουν ίαση αιώνες τώρα.
Ας μιλήσουν όμως καλύτερα οι θεολόγοι.
@Athena
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα ιερά λείψανα, που τεμαχίζονται στα 4 σημεία του ορίζοντα, δεν είναι το ίδιο με τους δωρητές οργάνων; Και υπό μία έννοια δεν είναι το ίδιο με την αποτέφρωση;
Οι θεολόγοι ομιλούν για "σατανιστές" φοιτητές!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤην ξέρετε την παροιμία "άλλα λέει η θειά μου, άλλα ακούν τ΄αυτιά μου" ;
ΑπάντησηΔιαγραφή@46
Μίλησα για τους Αγίους, οι οποίοι δεν διανοήθηκαν κάτι τέτοιο (υπάρχουν και Άγιοι σύγχρονοι της Επιστήμης) και όχι γι' αυτούς που κατήντησαν τον Οίκο του Πατρός οίκο εμπορίου (γιατί έχει κι άλλες παραμέτρους το θέμα).
@47
Να χαίρεσαι τους γνωστούς σου!
Έχει κι αλλού πορτοκαλιές που κάνουν πορτοκάλια.
Την γυρίσατε πάλι την κουβέντα.. Επειδή όμως το θέμα που ανέφερε η Αθηνά με ενδιαφέρει, ας πω κι εγώ έναν λόγο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΌπως κι εσείς φαντάζομαι, έχει τύχει να συζητήσω με πολλούς για όσα προτείνονται σχετικά με την καύση των νεκρών. Πρωτίστως όμως θεωρώ ότι πρόκειται για καθαρά προσωπικό ζήτημα και δεν χωράει φανατισμός ή/και τρομοκρατία.
Όποιος θέλει να υποστηρίξει την καύση, έχει σίγουρα πολλά να πει. Δεν μπορεί όμως να την επιβάλει.
Για να επηρεάσουν όμως, καταφεύγουν και σε παραδείγματα ανθρώπων, όπως η Μαρία Κάλλας κλπ.
Αποφεύγουν όμως να αναφέρουν ότι πολύ περισσότεροι είναι εκείνοι που είχαν ζητήσει την παραδοσιακή εκκλησιαστική κηδεία και ταφή.
Πόσοι γνωρίζουν ότι ο Οδυσσέας Ελύτης είχε φροντίσει να γίνουν όλα "κατά τάξιν" και μάλιστα είχε ζητήσει να τοποθετηθούν τα οστά του μετά την εκταφή σε ένα ξωκκλήσι της Αμοργού ;
Άξιον εστί, νυν και αεί.
Τέτοιου είδους δημόσια συζήτηση στην Καστοριά; Αδύνατον! Δίκαιο έχει ο φίλος που θυμήθηκε τον χαρακτηρισμό για τους φοιτητές. Εδώ μαύρη η νύχτα στα βουνά, μαύρη και στην Καστοριά!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤελικά ρε παιδιά ΕΙΝΑΙ ή ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ η Μαυρώτισσα μετόχι των Αγίων Αναργύρων; Άντε γιατί πολύ γύρω-γύρω όλοι μου φαίνεται ότι είναι το παιχνίδι.
ΑπάντησηΔιαγραφήΈχω μια απορία. Ο κ. Πρώιος που έγραψε την επίμαχη φράση δεν μπορεί να μας εξηγήσει να μάθουμε κι εμείς που δεν ξέρουμε;
ΑπάντησηΔιαγραφήhttp://odos-kastoria.blogspot.gr/2012/01/blog-post_24.html
ΑπάντησηΔιαγραφήΑτακες κ αλλα θεματακια!!!'.......
ΑπάντησηΔιαγραφή50 Ξέρεις εσύ κανέναν τόπο όπου είναι η νύχτα άσπρη;
ΑπάντησηΔιαγραφή53 Σε ευχαριστώ για το δημοσίευμα της Οδού δεν το είχα υπόψη.
Αγαπητή "ΟΔΟΣ", μετά από την ανάγνωση αυτού του άρθρου και του εξίσου ενδιαφέροντος διαλόγου που αναπτύχθηκε μεταξύ των σχολιαστών, θέλω να σας παρακαλέσω κάτι.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕπειδή όντως οι πληροφορίες διαφέρουν και οι γνώμες διίστανται,εάν μπορείτε, να μας πληροφορήσετε σχετικά με το ερώτημα που παραμένει αναπάντητο.
Όσον αφορά τον φίλο που προσπαθεί να μας ενημερώσει (έχω την εντύπωση πως είναι το 21 σχόλιο), έχω να του πω ότι μάλλον "αστειεύεται" με όσα γράφει.
Σήμερα δεν είναι και τόσο σίγουρο ότι μόνο ρωτώντας πας στην πόλη. Υπάρχουν και οδοδείκτες.