ΟΔΟΣ 27.6.2013 | 698 |
Στο προηγούμενο φύλλο υπ' αριθμ. 697 της ΟΔΟΥ και συγκεκριμένα στο πρωτοσέλιδο-κύριο άρθρο του (αλλά και στην τελευταία σελίδα του ίδιου φύλλου δημοσιεύτηκε ακόμη μια επιστολή-άρθρο ανώνυμου για το ίδιο θέμα), αποκαλύφθηκε ένα νέο και σοβαρότατο κρούσμα δράσης της σκοπιανής προπαγάνδας. Αυτή την φορά, χτύπησαν στο Μαυροχώρι Καστοριάς στον πιο ευαίσθητο χώρο: το Γυμνάσιο.
Το άρθρο της ΟΔΟΥ αποκάλυψε και σχολίαζε το πρωτοφανές γεγονός ότι ελάχιστες ημέρες πριν, από μισθωμένη ορχήστρα χάλκινων μουσικών οργάνων εκτελέστηκαν και ερμηνεύτηκαν Σκοπιανοί χοροί και τραγούδια μέσα στην αυλή του Γυμνασίου σε γιορτή των μαθητών για την λήξη της σχολικής χρονιάς. Με περιεχόμενο που είχε δήθεν αλυτρωτικό χαρακτήρα. Αυτοί που συνειδησιακά έχουν προβλήματα εθνικής ταυτότητας, αριθμητικά τουλάχιστον μοιάζουν να είναι ελάχιστοι. Προκαλούν όμως πολύ κρότο. Τραγούδια με στίχους για την «απελευθέρωση» της «Μακεντόνγιας» μόνο αστεία δεν είναι.
Το κρούσμα του Μαυροχωρίου ήταν συνεπώς ιδιαίτερα προκλητικό. Εκδηλώθηκε με μια πρωτοφανή μορφή δράσης δημόσια χωρίς προσχήματα και εχθρεύεται ευθέως την Ελλάδα. Εκτυλίχθηκε στον αύλειο σχολικό χώρο του Γυμνασίου Μαυροχωρίου στην διάρκεια γλεντιού των μαθητών, δηλαδή «ψυχαγωγικής» εκδήλωσης, που λόγω της ιδιότητας και την ανηλικότητας φύσει και θέσει, ήταν υπό την εποπτεία και την ευθύνη του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του εν λόγω Γυμνασίου. Το συμβάν έπρεπε λογικά να κινητοποιήσει τους πάντες.
Η ΟΔΟΣ από χρόνια τώρα αποκαλύπτει και σχολιάζει το όργιο ανθελληνικής προπαγάνδας που εξελίσσεται χωρίς κανένα γνωστό αντίλογο ή εμπόδιο. Αντίθετα όπως αποδεικνύει το τελευταίο συμβάν, η κατάσταση από τα πανηγύρια του καλοκαιριού, τα διάφορα δήθεν αυθόρμητα τρικούβερτα γλέντια, τώρα πια διευρύνεται, κλιμακώνεται και επιδεινώνεται, απολύτως απροκάλυπτα. Μόνο ένας αδαής δεν συνειδητοποιεί ότι η πρόκληση μεταλλάσσεται.
Έτσι η εφημερίδα, εν όψει του ότι (και) για το συμβάν του Μαυροχωρίου δεν έγινε γνωστή η παραμικρή αντίδραση από οποιονδήποτε φορέα (δημόσιο ή ιδιωτικό), είχε κάθε λόγο να αναδείξει το θέμα. Διότι η προπαγάνδα των Σκοπίων δρα ανεξέλεγκτα και μάλιστα για πολλά χρόνια τώρα, χωρίς να είναι γνωστή κάποια αντίδραση, έστω και με την έκδοση ενός ψηφίσματος ή μιας δημόσιας καταδίκης των φαινομένων που έχουν αυξηθεί ανησυχητικά. Ώστε να γίνει αισθητή και γνωστή στην κοινή γνώμη η αντανακλαστική λειτουργία των φορέων τεκμηρίωσης της εθνικής αυτοπεποίθησης και υποστήριξης της τοπικής κοινωνίας από την υπονόμευση.
Αντίθετα η προπαγάνδα, είναι πλέον εξελιγμένη, έχει αρχίσει να λαμβάνει πιο συγκεκριμένα χαρακτηριστικά που επιβουλεύονται σε παρόντα χρόνο την ακεραιότητα και την ασφάλεια της Ελλάδος. Και δεν αμφισβητούν απλά την ιστορική αλήθεια και το παρελθόν. Δεν είναι το θέμα τους αν ήταν Σλάβος ο Μέγας Αλέξανδρος, αλλά αν η Μακεδονία θα συνεχίσει να είναι υπό ελληνική κατοχή (!).
Η ΟΔΟΣ στο προηγούμενο πρωτοσέλιδο, συμπεριέλαβε κριτική για το γεγονός ότι αν και το πρωτάκουστο συμβάν διαδραματίσθηκε μέσα στον χώρο του σχολείου, σε βάρος ανήλικων μαθητών, ωστόσο παρά ταύτα δεν καταγράφτηκε αντίδραση. Ούτε και από φορείς, με ιδιαίτερο συμβολισμό και λεπτή αποστολή, όπως ο Σύλλογος των Απογόνων Μακεδονομάχων και ο Σύλλογος των Φίλων Μουσείου Μακεδονικού Αγώνα. Από τους οποίους, όχι απλά θα ανέμενε κανείς, αλλά θα απαιτούσε κιόλας, με αφορμή τα άπειρα και διαρκώς επιδεινούμενα κρούσματα, να έχουν ενεργοποιηθεί από χρόνια τώρα, να έχουν σημάνει συναγερμό με τρόπο αντιληπτό, σαφή και κατανοητό.
Στο πρωτοσέλιδο συμπεριέλαβε την παρατήρηση ότι κάποιοι δείχνουν να αγοράζουν αγρόν και ότι η απραξία αυτή, ως μετρήσιμη πραγματικότητα καταγράφεται. Ιστορικά εννοείται.
Και ενώ η ΟΔΟΣ θα περίμενε ως αυτονόητη αντίδραση στο άρθρο της, μια εκ των υστέρων έστω κινητοποίηση κατά των υπονομευτών, ή μια σαφή καταγγελία, ή ένα ψήφισμα διαμαρτυρίας που να παρουσιάζει τους τρόπους με τους οποίους σωματειακοί φορείς με φυσικό αντικείμενο και σκοπό την υπεράσπιση της ιστορικής αλήθειας και μνήμης, θα ενεργήσουν στο εξής ως φύλακες της παρακαταθήκης, αντίθετα, από τον Σύλλογο Φίλων Μουσείου Μακεδονικού Αγώνα, η εφημερίδα έλαβε μια επιστολή με τίτλο «έντονη διαμαρτυρία». Μόνο που η έκπληξη είναι ότι η διαμαρτυρία είχε παραλήπτη την… ΟΔΟ!! Ελάχιστα αναφέρθηκε στο αποτρόπαιο συμβάν που συνέβη στον τόπο της καταγωγής και κατοικίας εκπροσώπων του.
Η απάντηση καταχωρείται στις εσωτερικές σελίδες του σημερινού φύλλου. Καταχωρείται με την αυθεντική ορθογραφική άποψη του συντάκτη της, που δημιουργεί ορισμένα εύλογα ερωτηματικά, για το εύρος της σχετικής αντίληψης. Καταχωρείται μόνο κατά το μέγιστο μέρος της και παραλείπονται μερικά σημεία της επιστολής, τα οποία ο συντάκτης και κάθε υπεύθυνος θα χρειαστεί ενδεχομένως να εξηγήσει αρμοδίως. Το εντυπωσιακό είναι ότι ο εν λόγω σύλλογος, φαίνεται να έστειλε την ίδια απάντηση και σε άλλες εφημερίδες, ενέργεια που προδίδει σαφείς διαθέσεις.
Στην επιστολή του συλλόγου αυτού γνωστοποιείται πάντως, ότι «η παρέμβαση του αντιδημάρχου στην εν λόγω γιορτή έγινε μετά από ειδοποίηση μέλους του Δ.Σ. του συλλόγου μας», όμως έστω κι' αν εκθέτουν δημοσίως και άκομψα τον αντιδήμαρχο, φαίνεται ότι η ενέργεια ήταν μεμονωμένη πρωτοβουλία. Επίσης σημασία έχει, ότι για το εν λόγω σωματείο -που δεν εμπορεύεται όπως ισχυρίζεται τον πατριωτισμό, το θέμα θεωρήθηκε λήξαν. Ούτε ένα ψήφισμα, μια διαμαρτυρία!
Οχυρώνονται πίσω από τα σεμινάρια, τις ξεναγήσεις, τις βραβεύσεις μαθητών, τις πολλές και άλλες δραστηριότητες του συλλόγου, ενώ δεν αρθρώνουν ούτε μια λέξη (ούτε μία λέξη) για την ιταμή πρόκληση. Τόσο είναι το θάρρος, που προκαλεί εύλογη απορία για το πώς είναι δυνατό να ανέχονται όλο αυτό το όργιο εχθρικών πράξεων, δίπλα ακριβώς από τα σπίτια τους.
Στην επιστολή του σωματείου υπάρχουν και εύσημα για την ΟΔΟ, αλλά όλα αυτά απορροφώνται από μια ολοφάνερη και προπαντός αδικαιολόγητη επιθετικότητα εναντίον της ΟΔΟΥ. Αντί να καταγγείλουν αυτούς που δρουν κάτω από τις μύτες τους, καταγγέλλουν την… ΟΔΟ, και μάλιστα για δήθεν αρνητική στάση απέναντι στο σωματείο!
Καταπληκτικά και πρωτοφανή τα σωματειακά ήθη και οι πρακτικές, σύμφωνα με την άποψη της ΟΔΟΥ, όπως και η συλλογιστική ενός σωματείου περιορισμένης ή απλά επαναπαυμένης αντίληψης της αποστολής του. Που δείχνει να εξαντλείται πίσω από τις όποιες δραστηριότητες του συλλόγου και δεν εκτείνεται στην ανάγκη αντιμετώπισης των σημερινών προκλήσεων.
Κατά την άποψη της ΟΔΟΥ εκθέτει πρωτίστως τα πρόσωπα που ευθύνονται. Η μακροχρόνια σιωπή τους στις ανθελληνικές δραστηριότητες που κλιμακώνονται τα τελευταία χρόνια, δεν είναι κατανοητή. Εκτός κι' αν πιστεύουν ότι θα συμβάλλουν στην αντιμετώπιση της προσπάθειας διασάλευσης της Μακεδονίας, με τις ξεναγήσεις των επισκεπτών του Μουσείου.
Κανείς φυσικά δεν ζητεί να υποκαταστήσουν το κράτος την πολιτεία, δηλαδή την Ελλάδα, την οποία άλλωστε όπως προκύπτει από σαφές γραπτό, οι ίδιοι εγκαλούν ως βασική συνυπεύθυνη για την κακή εξέλιξη του προβλήματος. Μάλιστα αίσθηση προκαλεί η αναφορά του εκφραστικού παραπόνου ότι «δεν πατάει» στις δράσεις του συλλόγου, εκπρόσωπος της ΟΔΟΥ. Για αναμνηστικές φωτογραφίες και εγκωμιαστικά αφιερώματα - ρεπορτάζ προφανώς, την στιγμή που έχει ήδη ανάψει φωτιά!
Είναι γεγονός ότι στα 15 περίπου χρόνια της κυκλοφορίας της η εφημερίδα αυτή, που ασκεί συστηματικά και προπαντός νόμιμα και τεκμηριωμένα κριτική στα πολιτικά πρόσωπα και στην δημόσια ζωή γενικά, έχει τεθεί στο στόχαστρο ορισμένων. Που δεν αντέχουν την γνώμη των άλλων, πέρα από τα συγχαρητήρια ή τις απλές εθιμοτυπίες. Ειδικά στο θέμα της διαρκώς κλιμακούμενης προπαγάνδας και των προκλήσεων των Σκοπίων, η οποία εκδηλώνεται κυρίως μέσω των δήθεν πολιτιστικών στοιχείων της περιοχής και είναι απροκάλυπτα εχθρική σε βάρος της Ελλάδας, και το χειρότερο απ' όλα ήδη υπονομευτική, η εφημερίδα αυτή, προβάλλει τα γεγονότα.
Τα τελευταία πολλά χρόνια εξελίσσεται πλήρως μια οργανωμένη τακτική, που εκτελείται στις σοβαρότερες περιπτώσεις αποκλειστικά μέσω πολιτιστικών σωματείων και οργανώσεων. Στοχεύοντας στην εδαφική ακεραιότητα της Μακεδονίας σε βάθος χρόνου, η παράνομη αυτή δραστηριότητα στρέφεται κατά της υπόστασης της χώρας. Και φυσικά δυσφημεί την Καστοριά.
Πρόκειται για προπαγάνδα η οποία όχι μόνο είναι ανεξέλεγκτη, αλλά τείνει να καθιερωθεί ως φυσιολογική κατάσταση χωρίς να έχει γίνει αντιληπτή οποιαδήποτε αντίδραση, έστω μια καταγγελία από σωματειακούς φορείς με ιδιαίτερο συμβολισμό και φορτίο ευθύνης για την υπεράσπιση της ιστορικής αλήθειας και την ελληνικότητα της σημερινής πραγματικότητας. Και αντί να κηρύξει ανένδοτο αγώνα σ' αυτά τα φαινόμενα, η διοίκηση του Συλλόγου που αφορά το σημερινό σχόλιο, κήρυξε πόλεμο στην ΟΔΟ!
Με τις έννοιες αυτές, η επιστολή «έντονης διαμαρτυρίας» αυτού του συλλόγου, ακόμη και στο περιεχόμενό της, που δεν άπτεται του ποινικού νόμου, προκαλεί κατάπληξη. Για την προχειρότητα, την ορθογραφική της άποψη, για την αντιστροφή των ευθυνών και των «εχθρών». Για το γεγονός ότι επικαλείται τα πεπραγμένα της σε Ανατολή, Δύση, Βορρά και Νότο, στα πέρατα της Οικουμένης - και ακόμη πιο μακριά, ίσως σε επίπεδο γαλαξιακό, αλλά δεν αναφέρει σχεδόν τίποτε για το συγκεκριμένο, πρωτοφανές περιστατικό, μεγάλο μέρος της ευθύνης του οποίου, βαρύνει τον οικείο Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων όπως και τους φορείς της δημόσιας Εκπαίδευσης.
Η εφημερίδα αυτή, δεν πτοείται από λεονταρισμούς και δεν προσφέρεται για προσωπική διαφήμιση της ατομικής ή συλλογικής ματαιοδοξίας κανενός. Η προβολή των πρωτοφανών προκλήσεων που γίνονται πια χωρίς κανένα πρόσχημα και αφορούν την ασφάλεια και την ακεραιότητα της χώρας σήμερα (όχι στο χθες), είναι αυτονόητη υποχρέωση και όχι απλή ειδησεογραφία. Όπως δεν μπορεί να είναι κάτι απλό, η παρατεταμένη παράλειψη των κάθε λογής αρμοδίων να ορθώσουν ανάστημα, στην προφανή απόπειρα αποπροσανατολισμού και διασάλευσης της ακεραιότητας της χώρας.
Συνεπώς «τα πλάθω κουλουράκια με τα δυο χεράκια», δεν αρκούν και αρχίζουν να προκαλούν ερωτηματικά: Τι φταίει και προς τι ο φόβος;
(*) Ќерка од Македонија: Απόσπασμα από τραγούδι που χορεύτηκε από μαθητές και γονείς στην αυλή του Γυμνασίου Μαυροχωρίου στις 16 Ιουνίου 2013. Φωτογραφία: Νίκος Κοτούλας, παραλία Μαυροχωρίου.
Δημοσιεύθηκε στην ΟΔΟ στις 27 Ιουνίου 2013, αρ. φύλλου 698
Σχετικά κείμενα:
- Λόγος & αντίλογος (επιστολή μουσείου Μακεδονικού Αγώνα)
- ΟΔΟΣ: "Σχολική" Γιορτή
- Αναγνώστη: (Και) στο Γυμνάσιο
- Λόγος & αντίλογος
- ΟΔΟΣ: Με ιδιαίτερη προσοχή
Επιλογές:
- ΟΔΟΣ: Απογοητευτική κλιμάκωση
- Λόγος & Αντίλογος (πολιτιστικός σύλλογος Κεφαλαρίου)
- ΟΔΟΣ: Επιθυμίες
- ΟΔΟΣ: Υγρά ιδρωμένα χέρια
- ΟΔΟΣ: Προπαγάνδα
- ΟΔΟΣ: Νational γεωγραφία
- ΟΔΟΣ: Κίβδηλες πεποιθήσεις
- Πρόσωπα 2012 [10] "Ve tsekame", ή οι σχολιαστές του blog
- ΟΔΟΣ: Denes nad Makedonija*
- ΟΔΟΣ: Πολιτιστική εσωστρέφεια
- ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΛΙΟΥΛΙΟΥ: Η προπαγάνδα τα τελευταία χρόνια στο χώρο του πολιτισμού
- ΣΟΝΙΑΣ ΕΥΘΥΜΙΑΔΟΥ-ΠΑΠΑΣΤΑΥΡΟΥ: Γλέντι στις 20 Ιουλίου στον Απόσκεπο
- Από αναγνώστη της εφημερίδας
- ΟΔΟΣ: Σπορά αμφιβολίας
- «Αδελφότητα Ντόπιων Σερραίων Κύριλλος & Μεθόδιος»
- ΟΔΟΣ: ЯИРОТСАКAIROTSAKΑΙΡΟΤΣΑΚ
Ντόπιοι!
ΑπάντησηΔιαγραφήΥπάρχουν τελικά πολλοί Ντόπιοι!
Ακόμη και εκεί που δε το περιμένει κανείς!!
Ειναι βρισιά βρε γελοίε το "ντόπιοι";
ΑπάντησηΔιαγραφήKapetan Kottas
Δυστυχώς βρισιά κατάντησε!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑφού όλοι το παίζουν "μούγκα στη στρούγκα". Ακόμη και στους συλλόγους, που εννοείται ότι υπερασπίζονται τα Εθνικά Δίκαια! Αλλά μάλλον κάτι άλλο υπερασπίζονται....
Πραγματικά άστοχο το πρώτο σχόλιο. Έχει δίκιο ο καπετάν Κώττας. Φυσικά το να είσαι ντόπιος, ακόμη κι αν αυτός ο όρος εννοεί τον σλαβόφωνο, δεν είναι υποτιμητικός, αφού οι σλαβόφωνοι ονομάστηκαν γραικομάνοι και σήκωσαν το βάρος του Μακεδονικού Αγώνα, μαζί με όλους τους άλλους ντόπιους της Μακεδονίας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΆκου λέει βρισιά είναι...
ΑπάντησηΔιαγραφήKotta, δεν ξέρω τι εννοείς με το "γελοίο", ούτε καν με το "ντόπιος". Αλλά ξέρω εγώ κάποιους πολύ κότες! Μα πάρα πολύ γελοίες ντόπιες κότες!
ΑπάντησηΔιαγραφήΒρε δεν αφήνετε το σαχλαμαρίζειν, να γράψετε κάτι για τα σοβαρά του κειμένου.....
ΑπάντησηΔιαγραφήΆντε, γιατί αλλού τα κακκαρίσματα κι αλλού γεννούν οι κότες !
(αυτό το τελευταίο ειδικά για τον κόκκορα που ξέρει πολλές κότες, τρομάρα του!)
Γιατί "δεν πατάς"; Γιατί "δεν πατάς";
ΑπάντησηΔιαγραφήΚύριε Μπαϊρακτάρη, είναι ΦΙΛΟΙ, και μάλιστα ΜΟΥΣΕΙΟΥ!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό τα λέει όλα, για τη βροντερή σιωπή τους στη σλαβική προπαγάνδα τα τελευταία χρόνια. Που, δυστυχώς, πλέον γίνεται και δίπλα από τα σπίτια τους!
Ανώνυμε 008,
ΑπάντησηΔιαγραφήέχεις λαλήσει ;;;;;
Σε ποιον απευθύνεσαι; Για ποιο θέμα ;
@ΠΖ
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλώς τα μάτια μου τα δυό !
Γιατί "δεν πατάς"; Γιατί "δεν πατάς";
ΑπάντησηΔιαγραφήΓιατί χύλωσε ο πατσάς!
Για την ακριβεια με λένε "Κώττε"...
ΑπάντησηΔιαγραφή(επιστολές Πάυλου Μελά)
Αγαπητέ Κώττε,
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό ήταν πριν από 100 χρόνια στη Μακεδονία όπου οργίαζαν οι προπαγάνδες. Σήμερα, σε μια Μακεδονία ελεύθερη, ποια ανάγκη σε κάνει να επανέρχεσαι σε θέματα που δεν υφίστανται πια; Γιατί αυτός είναι ο σκοπός σου, δεν είναι άλλος. Ποια η ανάγκη σου λοιπόν;
Οι προπαγάνδες πιάνουνε εκεί όπου δεν υπάρχουν καρδιές και σκέψεις γερές.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν ξέρω αν μπορεί και αν χρειάζεται κανείς να πει σε κάποιον να μην τραγουδά. Μπορεί όμως, αν θέλει, να τραγουδήσει ο ίδιος καλύτερα.
Δεν κερδίζει κανείς αναγκάζοντας τον άλλον να σωπάσει, αυτό δεν μπορεί να κριθεί ως επιτυχία. Μόνο αν έχει κάτι καλύτερο να πει, ας το πει, και σίγουρα οι άλλοι θα τον ακούσουν.
Aυτό ακριβώς αγαπητή και σοφή μου κυρά Ρούλα,
ΑπάντησηΔιαγραφήάφηστε τον να λεγεται κανείς όπως θέλει και φροντίστε να τον κρατησετε κοντα σας τον αλλογλωσσο (όχι απαραίτητα "αλλόδοξο" και "σχισματικό"...) .
Αλλωστε κι εγω ως "Κωττε" έδρασα δεόντως και αυτοθυσιαστικά για την Μακεδονία ΜΑΣ!
kapetan -Kottas
Ας μην προτρέχει παρακαλώ η γλώσσα της διανοίας σου αγαπητε "έιμαι Μακεδόνας κλπ"...
ΑπάντησηΔιαγραφήΕγω το χρεός μου γαι την πατρίδα το έπραξα ως την κρεμάλα κι ας μην ήξερα γρι ελληνικά...
kapetan Kottas
να κι η σφραγίδα μου ορέ!
ΑπάντησηΔιαγραφήhttp://el.wikipedia.org/wiki/%CE%91%CF%81%CF%87%CE%B5%CE%AF%CE%BF:Kote_Hristov_Pechat.jpg
Πολύ ύποπτες οι απόψεις σου драги Kapetan Kottas! Δεν μασάμε! Κι άσε τα σάπια κατά μέρους, «είμαι Μακεδόνας και ας μην ήξερα γρι ελληνικά».
ΑπάντησηΔιαγραφήΣλαβομακεδόνικες σαχλαμάρες!!!!
Αγαπητη Ρούλα,
ΑπάντησηΔιαγραφήΠροπαγάνδα κάνουν, δεν τραγουδούν. Νομίζω παραπληροφορείτε, γι’ αυτό οι ταυτόσημες απόψεις σας με το «Ουράνιο Τόξο».
Κρίμα.
@Δεν είμαι σκλαβωμένος!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑ ! Μην πάτε τώρα να την μπλέξετε τη γυναίκα αδίκως !
Παρεμβαίνω γιατί μου άρεσαν όσα έγραψε και συμφωνώ.
Δηλαδή όλοι όσοι έχουμε την ίδια άποψη είμαστε θύματα προπαγάνδας λαϊκιστών ;
Δεν θα με απασχολούσε η αναίδειά σας, εάν δεν την εύρισκα κατάφωρη προσβολή.
Διπλό κρίμα.
@ δεν είμαι σκλαβωμένος
ΑπάντησηΔιαγραφήδεν έδωσα κάποια πληροφορία ώστε να παραπληροφορώ.
Κάποιες σκέψεις έγραψα, με τις οποίες συμφωνούν πολλοί, απλές σκέψεις του κοινού νου είναι δεν είναι δα και τίποτα σπουδαίες σοφίες.
Και για την προπαγάνδα είπα τη σκέψη μου. Είναι ακίνδυνη σε μυαλά που έχουν δυναμώσει και μπορούν να ερευνούν και να σκέφτονται.
΄Καμιά προπαγάνδα δεν αποδυναμώθηκε με απαγορεύσεις, είναι γνωστό αυτό.
Το δυνάμωμα των μυαλών και των σκέψεων πρότεινα, μέσα απ' την Τέχνη, τη γνώση και την καλλιέργεια, στη θέση της γκρίνιας και της στεγνής αυστηρότητας.
Το ουράνιο τόξο δεν νομίζω ότι έχει κάτι να κάνει μ' αυτό ε;
@ Μιμόζα η αισχυντηλή
φυσικά, όπως το λες, δεν μπορούμε να είμαστε θύματα προπαγάνδας, αν "ακούμε" καλά, έτσι δεν είναι;
Η καλύτερη προπαγάνδα σήμερα είναι αυτή που χρησιμοποιεί τον πολιτισμό, δεν υπάρχει άνθρωπος που να μην το ξέρει πλέον, Οπότε, ό,τι κι αν λέει ο Κώττε, ο Γ[......] ή όπως αλλιώς θέλει να λέγεται, όλοι πια γνωρίζουμε το γιατί τα λέει. Και φυσικά δεν πιάνει.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν κάνεις καμιά άλλη δουλειά, απ' το πρωί ως το βράδυ στο ίντερνετ, ρε που είσαι Έλληνας επειδή είσαι Μακεδόνας.....
ΑπάντησηΔιαγραφήΚι εμείς που είμαστε απ' αλλού δηλαδή είμαστε για σκότωμα;
Άντε μέρες που είναι μη μας ερεθίζεις παραπάνω!
"Η καλύτερη προπαγάνδα σήμερα είναι αυτή που χρησιμοποιεί τον πολιτισμό(...)
ΑπάντησηΔιαγραφήΞέρεις παμμεγιστε (...) "Eλληνα και Mακεδόνα" κάτι για την "εκφυλισμένη τεχνη" , για τα βιβλία που εκαψαν οι Ναζί στις πλατείες ;
Κι εκείνοι ...υποπτεύονταν τον Πολιτισμό ως όχημα (ιδεών, θεωριών , κινδύνων για το έθνος)!
Κι εσύψοφας για λιντσάρισμα βλέπω.
Αλλα σ΄εχω χ...(αιρετισμένο)!
Kapetan Kotte -ή Χρήστου- από τη Ρούλια!
Όσοι δεν είναι Μακεδόνες να σηκώσουν το χέρι.
ΑπάντησηΔιαγραφήΌσοι δεν είναι ντόπιοι επίσης.
Οι αυτονόητες λέξεις κατάντησαν βρισιές ή ύποπτες.
Αναλογίστηκε κανείς γιατί;
Ντόπιος Μακεδόνας
Νο 23:
ΑπάντησηΔιαγραφή-Εγώ είμαι όλη μέρα και συ δεν είσαι;
-Ποιος είπε ότι μόνο οι Μακεδόνες είναι Έλληνες; Το είπε κανείς; Εγώ μήπως και δεν το κατάλαβα;
Νο 24:
Κράτα για τον εαυτό σου και όσους σκέφτονται σαν εσένα και το λιντσάρισμα και το χ...αιρετισμό. Αυτά σας αξίζουν και σας ταιριάζουν.
ποιούς δηλαδή μας αξίζουν και μαw ταιριάζουν;
ΑπάντησηΔιαγραφήΥΓ. Δε μου λες αλήθεια ...γυρνάς απο κανένα " καζανι" κι έχεις κανει απο τα ρακιά κεφάλι ...
ή
είσαι έτσι απο γεννησιμιού σου παιδί μου;
@26
ΑπάντησηΔιαγραφήΚατάντησαν βρισιές, γιατί δεν αντιδρούν οι ΕΛΛΗΝΕΣ!
Αν ο Σύλλογος Μουσείου Μακεδονικού Αγώνα εκδίδει τέτοιες ανακοινώσεις-διαμαρτυρίες, και κοιμάται τον ύπνο του δικαίου, τότε, καλά μας φωνάζει ο Μπαμπινιώτης, όπως μας αποκαλεί!
Αλίμονο, αν στο χωριό του Προέδρου του Συλλόγου δρα Σλαβική Προπαγάνδα κι ο ίδιος και σύσσωμο το Δ.Σ. χωρίς αιδώ, περί άλλων τυρβάζουν και άλλους καταγγέλλουν και κατηγορούν!
@ Έλληνα Μακεδόνα
ΑπάντησηΔιαγραφήΦυσικά μόνο οι Μακεδόνες είναι Έλληνες. Τελεία και παύλα.
Άντε πάλι!
ΑπάντησηΔιαγραφήΘα αρχίσουν τ'άργανα και τα κρασά, εδώ μέσα!
Για την ενημέρωσή σας;
ΑπάντησηΔιαγραφή-Η κατάπτυστη "σχολική γιορτή" δεν τελείωσε ομαλά, αλλά διεκόπη μετά από παρέμβαση μέλους του Δ.Σ. του εν λόγω Συλλόγου. Άρα, δεν ισχύει το "περί άλλα τυρβάζουν".
-Αυτό που λείπει ακόμα και δεν ήρθε κάποια κάθαρση είναι η σιωπή του Συλλόγου Γονέων του Γυμνασίου Μαυροχωρίου. Γιατί η απόφαση για τη μορφή της "γιορτής" δεν ήταν ομόφωνη. Κάποιοι είχαν τις αντιρρήσεις τους και τις εξέφρασαν. Επίσης, είναι αναγκαίο να ειπωθεί ότι η "αποφασιστική" πρόεδρος δεν είναι από το Μαυροχώρι, καθώς στο εν λόγω γυμνάσιο φοιτούν μαθητές κι από άλλα τρία χωριά και η πρόεδρος προέρχεται από χωριό που γλεντάει έτσι. Αυτοί που δε συγχωρούνται λοιπόν είναι τα υπόλοιπα μέλη του ΔΣ τα οποία υπάκουσαν στη φάση της εκτροπής και στη συνέχεια δεν έβγαλαν ούτε μία καταδικαστική ανακοίνωση για να διαχωρίσουν έστω τη θέση τους. Αυτά τα άτομα αγνοούν όπως φαίνεται πως η σιωπή είναι συνενοχή. Άρα;
-
@32 και όχι μόνο...
ΑπάντησηΔιαγραφήΕδώ ταιριάζει το "Πές τα, Χρυσόστομε!"
Τί περιμένατε για να μας ενημερώσετε; Πίσω από το δάχτυλό σας κρύβεστε; Οι αναγνώστες-σχολιαστές τουλάχιστον το έγραψαν ξεκάθαρα ότι είχαν απορίες. Αφού όλοι ξέρουμε ότι σίγουρα διαβάζουν το μπλογκ και κάποιοι που ήταν παρόντες.
Παρακάλια θέλετε;
Μη χειρότερα, δε μπορούμε να συνεννοηθούμε μεγάλοι άνθρωποι;
(στην ηλικία εννοώ, κάτι το οποίο πρέπει να πάρουμε απόφαση)
Τέλος πάντων (που λέει ο λόγος). Δεν το λέω με θυμό. Για να φύγουν οι αδικαιολόγητοι δισταγμοί το λέω.
Διαφωτίστε μας όσοι γνωρίζετε !
"Αυτό που λείπει ακόμα και δεν ήρθε κάποια κάθαρση είναι η σιωπή του Συλλόγου Γονέων του Γυμνασίου Μαυροχωρίου"
ΑπάντησηΔιαγραφήΝαι... πρέπει να σας κάνουν τη χάρη να απολογηθούν...
Μηπως πολυ ψηλά τoν "σηκώσατε το αμανέ" εθναμύντορες;
"τον αμανέ"ήθελα να πω...
ΑπάντησηΔιαγραφήμη μου προσάψετε κανένα "τη Καστοριά " και πάω κι εγώ με τους κατάπτυστους Μαυροβινούς!
Καλέ μη βρίζετε άλλο το Μαυροχώρι! Βγάζει και ωραία ΦΡΟΥΤΑ...
ΑπάντησηΔιαγραφήποιον αμανε βρε 34-35;;;;;
ΑπάντησηΔιαγραφήεδω εμεις οπερα ακουμε
(και οπερα δε βλεπουμε...)
Τι συμβαίνει στο Μαυροχώρι; Σοβαρά, τί συμβαίνει;
ΑπάντησηΔιαγραφή@Αυτήκοος μάρτυρας
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλά αυτοί στο Δ.Σ. των Φίλων Μουσείου Μακεδονικού Αγώνα μυστικοί πράκτορες είναι και φοβούνται να πουν το όνομά τους;
Ντροπή!
Εεε δεν παίζεστε !
ΑπάντησηΔιαγραφήΜυστικοί πράκτορες, αλλά ποια πλευρά υποστηρίζουν;
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτο Μαυροχώρι ήταν μια κακιά στιγμή. Για τα άλλα χωριά που οργιάζουν με ανθελληνικά τραγούδια και χορούς στα καλοκαιρινά πανηγύρια τους, χρηματοδοτούμενα μάλιστα από το Δήμο Καστοριάς, γιατί δε λέτε τίποτε; Διαβάστε τα προτεινόμενα από την ΟΔΟ σχετικά με το θέμα άρθρα και πείτε κάτι γι' αυτά που θέτουν. Γιατί στοχοποιείτε το Μαυροχώρι, που δεν έχει παράδοση σε ανθελληνικά γλέντια;
ΑπάντησηΔιαγραφήΉ ...Πρακτορικοί Μύστες;
ΑπάντησηΔιαγραφήνα ποιός θα ξεδιαλυνει την κατάσταση στο Μαυροχώρι!
ΑπάντησηΔιαγραφήhttp://www.youtube.com/watch?v=ScInvoQSBuM
Λέλε Μάϊκο! Λέλε Μαύροβο! Λέλε Πρόεδρε!
ΑπάντησηΔιαγραφήΛελέκια!
ΑπάντησηΔιαγραφή"ανθελληνικά, ανθέλληνες..."
ΑπάντησηΔιαγραφήΕλάτε στα συγκαλά σας σύντεκνοι.Πάνε αυτά!
Πάμε σ΄αλλλα τωρα. θα μαθετε κι εσείς να ζειτε "με τον διπλανό σας".
Θέλετε δεν θέλετε!
Κιρο Γκλιγκόρωφ
Πάρτε κι έναν "Λεβέντικο!" (χωρίς λογια!)
ΑπάντησηΔιαγραφήhttp://www.youtube.com/watch?v=aecsGYwtVJM
Γκλιγκόρωφ, βαλτός του Συλλόγου είσαι;
ΑπάντησηΔιαγραφήΟχι. Βάλτος σκέτος! Με καλάμια γυρω γυρω!
ΑπάντησηΔιαγραφή("Τα μυστικά του Βάλτου")
Κι εσύ Ανώνυμε 48 πάρε έναν ύπνο και μ' αυτό το πλευρό να κοιμάσαι!
ΑπάντησηΔιαγραφή(δεν θα μας σκάσετε με το Μαύροβο σας)
Νοκοκυρά μου ψύχραιμη,
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα ...μπακακάκια δε μ' αφήνουνε να κοιμηθώ στο βάλτο!
Γιώργος Υποφέρης
Μμμ... πολύ έξυπνος είσαι κύριε Υποφέρη μου...
ΑπάντησηΔιαγραφήΝα μην ταξιδεύεις πολύ, για να μη πληγώνεσαι.
Κοιμήσου και παρήγγειλα στην Πόλη τα προικιά σου!
Πες μας βρε "Υποφέρη" αν είσαι ο Νώντας, γιατί εμένα εκεί πάει το μυαλό μου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν μας πεις, θα πω κι εγώ τ' αηδονάκια στις Πλάτρες να σ' αφήσουνε να κοιμηθείς........ έλα βρε, κρυφτούλι θα παίξουμε πάλι;
@54
ΑπάντησηΔιαγραφήΚρυφτούλι παίζουνε οι νεομακεδονομάχοι.
Εμείς παίζουμε "περνά-περνά η μέλισσα" ;
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφή;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;
ΦΤΟΥ ΚΑΙ ΣΕ ΒΡΗΚΑ !!! ΤΑ ΦΥΛΑΣ, ΝΩΝΤΑ !
ΑπάντησηΔιαγραφήΕΛΑ... ΠΕΝΤΕ-ΔΕΚΑ-ΔΕΚΑΠΕΝΤΕ-ΕΙΚΟΣ-ΕΙΚΟΣΠΕΝΤΕ...
Ένας Νώντααας !
ΑπάντησηΔιαγραφήΠλάθουν κουλουράκια με τα δυο χεράκια, εκεί στο Σύλλογο των Φίλων Μουσείου Μακεδονικού Αγώνα, μαζί με τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Καστοριάς;
ΑπάντησηΔιαγραφήΉ κάτι άλλο συμβαίνει.... (:)
Κι εσύ σύντεκνε γιατί ρωτάς;
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ φούρναρης είσαι και περιμένεις πότε θα στα φέρουν να τα ψήσεις;
¨Εφτασε ο φούρναρης !
ΑπάντησηΔιαγραφή(...) Ο σλαβόφωνος Νικόλαος Γρούιος, από την ακριτική Αχλάδα Φλώρινας, υπερασπίσθηκε μέχρι θανάτου την Ελλάδα στην πρώτη γραμμή του 33ου Συντάγματος και υπέκυψε στα τραύματά του αρχές Απριλίου 1941. Είναι ο εκ πατρός παππούς του Νίκολα Γκρούεφσκι, Πρωθυπουργού των Σκοπίων, ο οποίος μεταλλάχθηκε επειδή πολύ αργότερα γεννήθηκε στο γειτονικό Στιπ, όπου γαλουχήθηκε με κρατικό ιδεολόγημα του «Μακεδονισμού». Εκ καταγωγής είναι κοντοχωριανός με τον συντάκτη αυτής της στήλης. Ποια είναι μεταξύ μας η διαφορά; Ο ένας είναι Πρωθυπουργός της «Μακεδονίας» και ο άλλος Πρόεδρος της Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών, η οποία ιδρύθηκε το 1939, όταν δεν είχε δημιουργηθεί ακόμη «μακεδονικό» έθνος ούτε ομόσπονδο Κράτος με την ψευδωνυμία «Μακεδονία». Η διαφορά είναι ότι ο Πρωθυπουργός και το σλαβικό καθεστώς των Σκοπίων μονοπωλεί το όνομα Μακεδόνας, ενώ ο υποφαινόμενος είναι Ελληνας Μακεδόνας. Η ουσία της διαφοράς μας, συνεπώς, είναι η μονοπώληση του ονόματος και η χρήση του εναντίον Ελλάδος και Βουλγαρίας από τα Σκόπια (...)
[ "Οι Μακεδόνες στο Επος του ’40 και τα Παραμύθια"
http://www.agelioforos.gr/default.asp?pid=7&ct=36&artid=192143]
ΚΑΙ ΚΑΛΗ ΧΩΝΕΨΗ!!!!!
Άνω... Κάτω ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ...
ΑπάντησηΔιαγραφήΚάτι μου θυμίζει- κάτι μου θυμίζει, άνω...κάτω,Μακεδονία, το θυήθηκα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο είχε πει ένας Δεσπότης, Ορθοδοξία θα πεί, άνω κάτω Εκκλησία, δεν σας μοιάζει η φράση;
Ειλικρινά και με το χέρι στην καρδιά, αν το πιστεύετε, αλλά όταν έγραψα το σχόλιο δεν είχα υπόψη αυτό. Στην πορεία προέκυψε!
ΑπάντησηΔιαγραφήhttp://www.tovima.gr/relatedarticles/article/?aid=82667
Όσον αφορά δηλαδή την άνω Μακεδονία.... η οποία μάλλον είναι πλέον και άνω και κάτω!
Όλα παιδί μου είναι άνω κάτω.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι τά άνω και τα κάτω.
Ζούμε την '' Αποκάλυψη.''
Πριν λίγα μόλις χρόνια, σκοπιανά τραγούδια, μόλις και μετά βίας ακουγόντουσαν σε κάποια πανηγύρια σε απόμακρα χωριά…Σήμερα, μόλις και μετά βίας ακούγονται… ελληνικά τραγούδια ακόμη και μέσα στην πόλη της Καστοριάς!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό δείχνει πόσο «καλή» δουλειά κάνουν κάποιοι σύλλογοι που δήθεν υπερασπίζονται την Ελληνικότητα της Μακεδονίας. Ντροπή!