19.7.19

Λόγος & Αντίλογος



Η πρόεδρος και η εισαγγελέας του Πρωτοδικείου Σερρών δεν πίστευαν στ’ αυτιά τους όταν άκουσαν από δύο ακαδημαϊκούς (;) ως μάρτυρες υπεράσπισης συλλόγου που καταγγέλθηκε για αυτονομιστική δράση, ότι οι «ντόπιοι» είναι... Σλάβοι. Ας δούμε όμως όλο το ιστορικό που οδήγησε στην δίκη της Τρίτης 9 Απριλίου 2019.

Ο σύλλογος με την επωνυμία «Αδελφότητα Ντόπιων Σερραίων Κύριλλος & Μεθόδιος» με έδρα στην Ηράκλεια Σερρών ιδρύθηκε τον Ιανουάριο του 2018 και στο καταστατικό του αναγράφει ότι μεταξύ των σκοπών του είναι η διατήρηση και διάδοση της «ντόπιας» γλώσσας και η απόδοση τιμών στους «ντόπιους» ήρωες, χωρίς όμως να διευκρινίζεται ποια είναι η «ντόπια» γλώσσα και σε ποιους ήρωες αναφέρεται το καταστατικό.

Τις απορίες έλυσε μια περιοδική έκδοση ("Φωνή του τόπου μας") του εν λόγω συλλόγου τον Μάρτιο του 2018, την οποία επιμελήθηκε ο ιδρυτής και νυν γραμματέας αυτού ο Ιωάννης Πούνιος. Σε αυτήν ως «ντόπια» γλώσσα χαρακτηρίζεται η «μακεδονική», ενώ έκανε αναφορά ότι πρέπει να γιορτάζεται η ψευδοεπανάσταση του Ίλιντεν και να τιμούνται ως ήρωες οι βούλγαροι αρχικομιτατζήδες Γιάνε Σαντάσκι και Γκότσε Ντέλτσεφ.

Ως πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πολιτιστικών Συλλόγων Μακεδόνων χωρίς καθυστέρηση κατέθεσα μηνυτήρια αναφορά στην Εισαγγελία Σερρών ζητώντας από τον εισαγγελέα να ελεγχθεί η νομιμότητα του νεοϊδρυθέντος σωματείου.

Στις 14 Ιανουαρίου 2019 η Εισαγγελία διαπίστωσε ότι η απόφαση ίδρυσης του σωματείου ήταν προϊόν παραπλάνησης του Ειρηνοδικείου Σιδηροκάστρου και άσκησε ανακοπή. Εισηγήθηκε την διάλυση του σωματείου με αιτιολογικό την διατάραξη της δημόσιας τάξης.

Την Τρίτη 9 Απριλίου 2019 πραγματοποιήθηκε η δίκη. Παρέμβαση υπέρ της εισήγησης του εισαγγελέα πραγματοποίησε ο Δικηγορικός Σύλλογος Σερρών (δια του κ. Καρύπογλου και του κ. Παρασκευιώτη) και η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πολιτιστικών Συλλόγων Μακεδόνων (δια του κ. Καρσαμπά). Συνήγορος του προσβαλλόμενου Σωματείου ήταν ο κ. Θέμελης.

Ο πρώην δήμαρχος Σερρών ο κ. Μητλιάγκας κατέθεσε ως μάρτυρας και δήλωσε ότι παρόλο που γνωρίζει προσωπικά πολλά από τα ιδρυτικά μέλη του προσβαλλόμενου σωματείου, αυτοί κάνουν λάθος προσδίδοντας στην έννοια «ντόπιος» το σλάβικο στοιχείο.

Ο πρόεδρος του Περιφερειακού Συμβουλίου Κεντρικής Μακεδονίας κ. Σπυρόπουλος επιβεβαίωσε ότι ο κ. Πούνιος (ιδρυτής του προσβαλλόμενου σωματείου) σε εκδήλωση της ΠΟΠΣΜ στις Σέρρες το 2017 δήλωσε δημόσια ότι «και τα περιστέρια γνωρίζουν ότι οι ντόπιοι έχουν σλαβική καταγωγή». 

Σε ερώτηση πώς αντιλαμβάνεται εκείνος την ντόπια γλώσσα απάντησε ότι η ντόπια γλώσσα τον Σερραίων είναι αυτή που αναγράφεται στο ταφικό μνημείο στην Αμφίπολη, δηλαδή από αρχαιοτάτων χρόνων η ελληνική.

Μάρτυρες υπεράσπισης του προσβαλλόμενου σωματείου ήταν ο κ. Τσιτσελίκης (νομικός, τμήμα Σλαβικών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας) και η κ. Αλεξάνδρα Ιωαννίδου (σλαβολόγος-γλωσσολόγος στο Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών). Οι εν λόγω ακαδημαϊκοί κατέθεσαν ευθαρσώς ότι η αναφερόμενη στο καταστατικό του σωματείου ως «ντόπια» γλώσσα εννοείται η σλαβική. Υπερθεμάτισαν μάλιστα λέγοντας ότι οι «ντόπιοι» έχουν σλαβική  καταγωγή.

Η «γύμνια» τους όμως φάνηκε μετά την αποκάλυψη ότι δεν έχουν ασχοληθεί ερευνητικά με τον Νομό Σερρών, που σημαίνει ότι η άποψή τους δεν έχει βαρύνουσα σημασία. Μάλιστα η κ. Ιωαννίδου έχοντας πλήρη άγνοια για την ανθρωπολογία του Νομού Σερρών είπε ότι στη Νιγρίτα οι «ντόπιοι» μιλούν την σλαβική κάτι που είναι σε όλους γνωστό ότι δεν ισχύει.

Τα ερωτήματα που τέθηκαν από την εισαγγελέα, την πρόεδρο του Πρωτοδικείου και τους δικηγόρους της ΠΟΠΣΜ και του Δικηγορικού Συλλόγου Σερρών ήταν καταιγιστικά και έστησαν στον «τοίχο» τους ακαδημαϊκούς που επιχείρησαν ατυχώς να υπερασπιστούν το σωματείο. Παρατίθενται μερικά:

Αν διαβάσει ένας Γερμανός το καταστατικό να λέει ότι ο σύλλογος αυτός προάγει την «ντόπια» γλώσσα, ποια γλώσσα θα καταλάβει ότι εννοείται;

Το μεγαλύτερο τμήμα του Νομού Σερρών που μιλούσε πάντα ελληνικά δεν έχει το δικαίωμα της χρήσης του όρου «ντόπιος»; 

Ποια ήταν η μητρική γλώσσα των εντοπίων από αρχαιοτάτων χρόνων;

Αν είναι σλαβική η γλώσσα τον «ντόπιων» γιατί δεν χρησιμοποίησαν έναν σλαβικό όρο για να την προσδιορίσουν;

Αφού οι «ντόπιοι» ιδρυτές του εν λόγω σωματείου (28 στον αριθμό) αποδέχονται ότι μιλάνε την σλαβική γλώσσα γιατί παραιτήθηκαν άμεσα δύο, οι οποίοι επικαλέστηκαν παραπλάνηση δηλώνοντας ότι η «ντόπια» γλώσσα είναι η ελληνική;

Γιατί δεν προσδιορίστηκε στο καταστατικό του σωματείου ως σλαβική η «ντόπια» γλώσσα ώστε να γνωρίζουν τα επίδοξα μέλη του περί τίνος πρόκειται και να εγγράφονται σε αυτό εν γνώσει τους; 

Τραγική στην τοποθέτησή της ήταν η κ. Αλεξάνδρα Ιωαννίδου η οποία είναι σλαβολόγος-γλωσσολόγος και πρώην μέλος στην διεπιστημονική επιτροπή για τα σχολικά βιβλία των Σκοπίων και της Ελλάδας. Φυσικά δεν περιμέναμε κάτι διαφορετικό από εκείνη καθώς μας έχει συνηθίσει στις προκλητικά ανιστόρητες και αβάσιμες τοποθετήσεις της. Ενώ ισχυρίστηκε ότι έχει επισκεφθεί πολλά χωριά του Νομού Σερρών δε θυμόταν το όνομα κανενός από αυτά.

Θα μείνει δε στην ιστορία το ερώτημα της προέδρου του Πρωτοδικείου:
-Πρόεδρος: Μπορείτε να μας πείτε με απλά ελληνικά ποια είναι η «ντόπια» γλώσσα;
-Ιωαννίδου: η σλαβική γλώσσα…

Άραγε ο έλληνας φορολογούμενος πληρώνει φόρους για να πληρώνονται ακαδημαϊκοί που διδάσκουν τέτοιες αναλήθειες στους φοιτητές; Το Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο που διδάσκει η κ. Ιωαννίδου και το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας που διδάσκει ο κ. Τσιτσελίκης γνωρίζουν τα «μαργαριτάρια» που παρουσιάζουν ως δήθεν επιστημονική άποψη οι διδάσκοντές τους; Κι αν δεν το ήξεραν η ΠΟΠΣΜ θα φροντίσει να το μάθουν με ένα δυνατό υπόμνημα.

Ακούσαμε με θλίψη και οργή τον κ. Θέμελη (συνήγορο του προσβαλλόμενου σωματείου) να υπεραμύνεται του δικαιώματος του ιδρυτή του σωματείου του κ. Πούνιου να αυτοπροσδιορίζεται εθνικά ως σλαβομακεδόνας και να θεωρεί την εξέγερση του Ίλιντεν ως εθνική εορτή.

Την αλήθεια αποκατέστησε ο διεθνολόγος λέκτορας τους ΑΠΘ κ. Βενιαμίν Καρακωστάνογλου, ο οποίος μίλησε για μια ψευδοεπανάσταση των Βουλγάρων εναντίον των Τούρκων το 1903, που είχε ως στόχο την σφαγή των Ελλήνων της περιοχής Κρουσόβου από τους Τούρκους.

Μάλιστα ο κ. Καρακωστάνογλου ανέφερε ότι ο μάρτυρας υπεράσπισης του προσβαλλόμενου σωματείου ο κ. Τσιτσελίκης ήταν φοιτητής του. Προφανώς δεν ήταν και τόσο προσεκτικός ο κ. Τσιτσελίκης όταν πήγαινε στα μαθήματα που δίδασκε ο κ. Καρακωστάνογλου.

Φτάνοντας στο δια ταύτα εγείρονται κάποια εύλογα ερωτήματα:

• Γιατί γίνονται όλα αυτά τώρα κι όχι πριν από τόσα χρόνια αφού οι «ντόπιοι» έχουν σλαβική καταγωγή όπως ισχυρίστηκαν οι ακαδημαϊκοί μάρτυρες υπεράσπισης;

• Μπορεί η «συμφωνία» της Πρέσπας να λέει ότι δεν υφίσταται θέμα «μακεδονικής» μειονότητας στην Ελλάδα, αλλά μήπως αυτό αποτελεί σκαλοπάτι για την αναζήτηση και εν τέλει ανακάλυψή της;

• Μήπως η εμμονή για ταύτιση της «ντόπιας» γλώσσας με την επίσημη γλώσσα των Σκοπίων θα δημιουργήσει τεκμήριο αναγνώρισης μιας ανύπαρκτης πλην πολυπόθητης «μακεδονικής» μειονότητας εντός Ελλάδος που προφανώς θα εγείρει και θέμα ένωσης των δήθεν «Μακεδόνων»;

Οι απαντήσεις στα παραπάνω ερωτήματα είναι προφανείς. Ωστόσο ο αγώνας για προάσπιση των δικαίων του Μακεδονικού Ελληνισμού συνεχίζεται αμείωτος. Βήμα-βήμα θα αντιμετωπιστούν όλες οι στρεβλώσεις που επιχειρούνται. Δεν θα αφήσουμε τους εγκάθετους να σπείρουν τη διχόνοια στον ελληνικό λαό μιλώντας για «ντόπια» γλώσσα διαχωρίζοντάς την από την Ελληνική. Φυσικά οι Ντόπιοι δεν είναι Σλάβοι.
ΥΓ: Δεν άντεξα να μην σταθώ για μερικά λεπτά μπροστά στην προτομή του συμβόλου δικαστικής ανεξαρτησίας του εκ του Μελενίκου καταγόμενου Αναστάσιου Πολυζωίδη, ο οποίος υποστήριξε την αθώωση του Θεόδωρου Κολοκοτρώνη όταν η τότε κυβέρνηση της Ελλάδος επεδίωκε και κατάφερε την φυλάκισή του…!

Γεώργιος Ευθ. Τάτσιος
τ. πρόεδρος Πανελλήνιας Ομοσπονδίας 
Πολιτιστικών Συλλόγων Μακεδόνων
τηλ. 6983498377



Φωτογραφία: Ενδυμασίες και χοροί από το Κουμάνοβο της πΓΔΜ.
Δημοσιεύθηκε στην ΟΔΟ στις 11 Απριλίου 2019, αρ. φύλλου 981



Επιλογή σχετικών αναρτήσεων:

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η ΟΔΟΣ σας ευχαριστεί για την συμμετοχή σας στον διάλογο.Το σχόλιό σας θα αποθηκευτεί προσωρινά και θα είναι ορατό στο ιστολόγιο, μετά την έγκριση της ΟΔΟΥ.