του κ. Ευάγγελου Διαμαντόπουλου, βουλευτή Καστοριάς του ΣυΡιζΑ, με αφορμή την ανοικτή επιστολή του μητροπολίτη Σιατίστης.
Την Πρωτοχρονιά στο Άργος Ορεστικό της Καστοριάς έλαβε χώρα το πατροπαράδοτο καρναβάλι στο οποίο συμμετείχα, όπως κάνω ανελλιπώς τα τελευταία 20 χρόνια.
Το φετινό θέμα ήταν όπως πάντα σατιρικό παριστάνοντας την κρίση που τελειώνει σύμφωνα με τους κυβερνώντες και πραγματοποιώντας την κηδεία της. Τον ρόλο του ιερέα ανέλαβα να υποδυθώ εγώ.
Αυτό λοιπόν στάθηκε αφορμή, τόσο για μια μικρή μερίδα ιερέων να σχολιάσει αρνητικά ανωνύμως , όσο και για έναν προβεβλημένο ιεράρχη τον μητροπολίτη Σιατίστης.
Η αλήθεια είναι πως δεν έπεσα από τα σύννεφα καθώς η εκκλησία παραδοσιακά αποστρέφεται κάθε αρχέγονο έθιμο, το οποίο κατάφερε να διατηρηθεί για αιώνες.
Εάν λοιπόν είχαν προκύψει οι ίδιες αντιδράσεις για έναν πολίτη, τότε θα μιλούσαμε για μια απαράδεκτη παρέμβαση στην λογική της επιβολής των ηθικών κανόνων της επικρατούσας θρησκείας σε όλο το φάσμα της κοινωνίας, στην καθημερινότητα των πολιτών. Η εποχή στην οποία είχε γίνει κατορθωτό αυτό είναι ο Μεσαίωνας με όλη την αρνητική φόρτιση που φέρει και μόνο η αναφορά αυτής της εποχής.
Όμως η αντίδραση δεν πυροδοτήθηκε προς κάποιον από τους πολλούς πολίτες που ντύνονται ιερείς στα καρναβάλια, αλλά προς έμενα λόγω της βουλευτικής ιδιότητας μου.
Και αυτό γεννά ένα τεράστιο ζήτημα το οποίο προκύπτει από την στρεβλή λογική της εκκλησίας, πως έχει κάθε δικαίωμα να επεμβαίνει σε ζητήματα που έχουν, κατά την εκτίμηση της, πολιτικές προεκτάσεις και μάλιστα να προσπαθεί να διαμορφώνει τις πολιτικές εξελίξεις.
Όλα τα παραπάνω όντως συνιστούν μια διαφορετική αντίληψη περί πολιτισμού, σε αντίθεση με το "δικό μου" πολιτισμό που χαρακτηρίζεται από την αποδοχή του διαφορετικού, τον σεβασμό στην θρησκευτική, σεξουαλική, πολιτική επιλογή του καθενός -αρκεί αυτή να μην στρέφεται κατά του ανθρώπου- την ελευθερία έκφρασης της οποίας το απόγειο παραμένει η σάτιρα και ο αυτοσαρκασμός.
Το κυριότερο όμως σημείο στο οποίο ξεπέρασε τα εσκαμμένα στην ανοικτή επιστολή του ο Μητροπολίτης Σιατίστης ήταν το ζήτημα που έθεσε ευθέως προς τον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ για την δυνατότητα να κυβερνήσει με πρόσωπα σαν έμενα.
Όλα τα παραπάνω όντως συνιστούν μια διαφορετική αντίληψη περί πολιτισμού, σε αντίθεση με το "δικό μου" πολιτισμό που χαρακτηρίζεται από την αποδοχή του διαφορετικού, τον σεβασμό στην θρησκευτική, σεξουαλική, πολιτική επιλογή του καθενός -αρκεί αυτή να μην στρέφεται κατά του ανθρώπου- την ελευθερία έκφρασης της οποίας το απόγειο παραμένει η σάτιρα και ο αυτοσαρκασμός.
Το κυριότερο όμως σημείο στο οποίο ξεπέρασε τα εσκαμμένα στην ανοικτή επιστολή του ο Μητροπολίτης Σιατίστης ήταν το ζήτημα που έθεσε ευθέως προς τον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ για την δυνατότητα να κυβερνήσει με πρόσωπα σαν έμενα.
Εδώ και πολλές δεκαετίες από την δημιουργία του ελληνικού κράτους κάποιοι από τους ιεράρχες της εκκλησίας έχουν μπερδέψει τον Σταυρό της Ορθοδοξίας με τον σταυρό των εκλογών και ποίμνιο τους με το εκλογικό σώμα.
Ο λαός προφανώς καλείται κάθε φορά να επιλέξει τους πολιτικούς που θα τον κυβερνήσουν όχι καθ’ υπόδειξη κάποιου ιεράρχη, αλλά με βάση την πρόταση τους για την κοινωνία που θέλουν να δημιουργήσουν.
Εδώ και χρόνια παλεύω σε όλα τα επίπεδα για μια κοινωνία ισότητας, ελευθερίας και ανεξιθρησκίας, μια κοινωνία δίκαιη και ανεκτική στην διαφορετικότητα, μια κοινωνία ίσων ευκαιριών και μηδενικής εκμετάλλευσης, μια κοινωνία με πρόσβαση όλων των πολιτών στα κοινά και κοινωνικά αγαθά, μια κοινωνία χωρίς πλούσιους και φτωχούς μια κοινωνία αλληλεγγύης στην οποία δεν θα χρειάζεται κανενός είδους φιλανθρωπία και ελεημοσύνη από κανέναν. Από τα παραπάνω λοιπόν με έκριναν οι συμπολίτες μου και από αυτά θα με κρίνουν και πάλι σύντομα, εάν αξίζω να τους εκπροσωπώ.
Σχετικά σχόλια:
Σχετικά σχόλια:
- ΟΔΟΣ: Το ανάθεμα
- Ιστορικό
- To πρώτο σχόλιο του μητροπολίτη Σισανίου-Σιατίστης
- Το δεύτερο σχόλιο του μητροπολίτη Σισανίου-Σιατίστης
- Τοποθετήσεις του μητροπολίτη Καλαβρύτων
- Το σχόλιο του μητροπολίτη Δημητριάδος
- Το σχόλιο του μητροπολίτη Καστοριάς
- Τοποθέτηση του μητροπολίτη Θεσσαλονίκης
- Σχόλιο του αρχιεπισκόπου
- Λόγος &Αντίλογος (Ένας που αμάρτησε για τον Βαγγέλη)
- Το επταήμερο του Διόδωρου (Το Βήμα)
- Δύο αρτίστες (Καθημερινή)
- Β.Π. ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ: Ειδήσεις δια τα Δυτικομακεδονικά μέρη
- Λόγος & Αντίλογος Ι (Μ. Μπατρίνος)
- Λόγος & Αντίλογος ΙΙ (Μ. Μπατρίνος)
- Λόγος & Αντίλογος (Γ. Δέλλας)
- Λόγος & Αντίλογος (Ν. Πρώϊος)
- ΟΔΟΣ: Φακιόλιο
- ΟΔΟΣ: Η τρίτη Άλωση
- ΟΔΟΣ: Οι τοπικοί πολιτικοί και οι άλλοι | Η τοπική πολιτική και η άλλη
- "Καρφιά" Καστορίας Σεραφείμ κατά Τσίπρα: Δηλώνουν άθεοι και θέλουν να μας κυβερνήσουν
Όλοι παπάδες να ντυθούμε την παρέλαση της Καστοριάς.
ΑπάντησηΔιαγραφή"...τότε θα μιλούσαμε για μια απαράδεκτη παρέμβαση στην λογική της επιβολής των ηθικών κανόνων της επικρατούσας θρησκείας σε όλο το φάσμα της κοινωνίας, στην καθημερινότητα των πολιτών. Η εποχή στην οποία είχε γίνει κατορθωτό αυτό είναι ο Μεσαίωνας με όλη την αρνητική φόρτιση που φέρει και μόνο η αναφορά αυτής της εποχής...
ΑπάντησηΔιαγραφή...Και αυτό γεννά ένα τεράστιο ζήτημα το οποίο προκύπτει από την στρεβλή λογική της εκκλησίας, πως έχει κάθε δικαίωμα να επεμβαίνει σε ζητήματα που έχουν, κατά την εκτίμηση της, πολιτικές προεκτάσεις και μάλιστα να προσπαθεί να διαμορφώνει τις πολιτικές εξελίξεις..."
Αναφέρει εύστοχα ο βουλευτής Καστοριάς, και πρέπει να προβληματίσει την τοπική κοινωνία.
«Αλήθεια, γνωρίζει ο κ. Βουλευτής τί συνέπειες θα είχε μια ανάλογη πράξη σε μία ισλαμιστική χώρα;»
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτά γράφει, μεταξύ άλλων, ο Δημητριάδος και ανατριχιάζω.
@ΠΖ
ΑπάντησηΔιαγραφήΛέτε να λιγουρεύονται και οι δικοί μας τα μέτρα και τα σταθμά του Ισλάμ;
Μπορεί όμως και να το ανέφερε γιατί είναι γνωστή η ευαισθησία του Βαγγέλη για τους Μουσουλμάνους και τα όσα υποφέρουν.
ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ "ΟΔΟΣ" !!!
Σύντροφε,
ΑπάντησηΔιαγραφήαν γνώριζες τον παπα Ανυπόμονο,
ούτε θα τα έκανες ούτε θα τα έλεγες αυτά...
@ΤΖΑ !
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυναγωνίζονται το Ισλάμ πολλοί παπάδες μας.
Όπως και να το δει κανείς, ο εν λόγω βουλευτής έκανε ένα ατόπημα, που η θέση του δεν του επιτρέπει. Γιατί αν μεν πιστεύει έστω και εν σπέρματι στα ιερά που διακωμωδησε χονδροειδώς είναι ανοησία του να τα διακωμωδεί, αν όμως δεν πιστεύει, όπως φαίνεται, είναι μεγάλο θράσος να παίζει με πράγματα ιερά για ένα πλήθος συμπατριωτών του. Πολύ απλά, έτσι έχουν ή έτσι θα 'πρεπε να έχουν τα πράγματα, αλλά, δυστυχώς, στην εποχή της παράνοιας όπου ζούμε, πού να βρουν το στοιχειώδη σεβασμό οι Βαγγέληδες που μας έχουν περισσέψει;
ΑπάντησηΔιαγραφήΜια και πήραμε μπρος να ψάχνουμε τις ιστοσελίδες
ΑπάντησηΔιαγραφή(εδώ σερφάρουν καν και καν, εμείς θα κολλήσουμε;),
δείτε κάτι που μου έκανε εντύπωση.
Πώς παρουσιάζεται το θέμα αρχικά
http://www.ierovima.gr/pages/article.aspx?id=5216
και πώς παρουσιάζεται κατόπιν
http://www.ierovima.gr/pages/article.aspx?id=5217
μη και χαλάσει το image της «πιστής Πηνελόπης»
που θα έλεγε και η άλλη υπέρκομψη της Βουλής.
Σιγά την πρωτοτυπία της ιδέας...
ΑπάντησηΔιαγραφήΚάτι τέτοιο κάναν κι άλλοι.
http://odos-kastoria.blogspot.gr/2012/02/blog-post_7709.html
@1
ΑπάντησηΔιαγραφήΈχω μια καλύτερη ιδέα. Να ντυθούμε όλοι Βαγγέληδες !
Πώς σου φάνηκε ; Δε σε χάλασε ...
Εμένα όμως με χαλάει και λίγο, γιατί δεν ξέρω τι να κάνω το μαλλί που τόχω και πλούσιο...
Οι πολίτες περιμέναμε απάντηση για ό,τι διεπράχθη, ανάρμοστο για Έλληνα Βουλευτή, και αντ' αυτού πήραμε μια Έκθεση Ιδεών μαθητού παλαιού τύπου Γυμνασίου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑς τη διορθώσει και ας τη βαθμολογήσει κανας φιλόλογος ρε παιδιά !
Όσο για τους σχολιαστές που έσπευσαν να συνδέσουν τους δύο επισκόπους που μίλησαν για το θέμα, τους προτείνω να βρουν στο Διαδίκτυο τις εικόνες των χριστιανών που έχοντας σχηματίσει αλυσίδα προστατεύουν μουσουλμάνους την ώρα που προσεύχονται (Κάιρο, 2013). Τότε θα καταλάβουν τι ακριβώς σημαίνει χριστιανισμός και πόσο πολύ απέχει από άλλα πιστεύω. Αυτό ακριβώς εννοούν οι δύο ιεράρχες που μίλησαν κι οι σχολιαστές που μίλησαν για τεχεράνες τους αδίκησαν κατάφωρα. Παρακαλώ λοιπόν να δουν τις εικόνες και να προβληματιστούν λιγάκι.
ΑπάντησηΔιαγραφή"Εδώ και χρόνια παλεύω σε όλα τα επίπεδα για μια κοινωνία ισότητας, ελευθερίας και ανεξιθρησκίας..."
ΑπάντησηΔιαγραφήγράφει ο κ. Διαμαντόπουλος.
Συγγνώμη, αλλά μήπως νομίζει ότι ζει προ του 313 μ. Χ. ;
Σε άλλα σημεία έχει δίκιο, αλλά ορισμένα είναι ανυπόστατα. Στη ζωή δεν είναι όλα κατά το δοκούν.
Ισχύει το Σύνταγμα της Ελλάδος ή όχι ;
Κύριε Βουλευτά,
ΑπάντησηΔιαγραφήόλα αυτά τα καλά που ισχυρίζεστε ότι παλεύετε να τα επιτύχετε, αρνείστε το δικαίωμα και στους Χριστιανούς (λαϊκούς ή κληρικούς) να αγωνίζονται να τα επιτύχουν;
Να φιμωθεί η Εκκλησία, γιατί όταν εκφράζεται θεωρείτε ότι "επεμβαίνει" ;
Κοντός ψαλμός Αλληλούια !
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι η κ. Μαρία Αντωνίου όμως μη νομίζει ότι θα βγει λάδι από αυτήν την ιστορία. Χαζός δεν είναι τόσος κόσμος. Μια χαρά απολάμβανε το θέαμα και στο τέλος καταγράφηκε η φράση της : Του πάει ... Δηλαδή τον σιγοντάρησε και τώρα τα γυρίζει και κάνει τη σεμνή και ταπεινή ;
ΑπάντησηΔιαγραφήΌλα κι όλα σε αυτό έχει δίκιο ο Βαγγέλης.
Μία μαύρη σελίδα για τον τόπο μας η σημερινή.
ΑπάντησηΔιαγραφή3 ρασοφόροι έφεραν τον Μεσαίωνα!
http://www.youtube.com/watch?v=wBGEf4urGNo
ΑπάντησηΔιαγραφήΠάρτε εδω "το Καρναβάλι των ζώων" ολόκληρο για να μην ασχολειστε άλλο με τα καρναβάλια, τους καρναβαλιστες και τους ενθεν και ένθεν επωφελουμενους του φαιδρού θεάματος...
"Σαιν Σανς"
@18
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπό την Κροατία; Μπλιάχ!
Βάλε λίγο φαντασία μέρες που είναι:
http://www.youtube.com/watch?v=Gvk8_o7VxyY
Ντρέπεται λέει ο μητροπολίτης Καστοριάς για την παρέλαση του καρναβαλιού στο Άργος.
ΑπάντησηΔιαγραφήΦεύ!
Να δεις εμείς πόσο ντρεπόμαστε!
Για άλλα πράγματα όμως ντρεπόμαστε.
Χρόνια τώρα.
19@...
ΑπάντησηΔιαγραφήΤ'όχω και σε βερσιόν με χάλκινα...
Η κα Ξανθή Μουράτη (γραμματέας ΝΕ ΣΥΡΙΖΑ Καστοριάς), ενώ δηλώνει ως θρήσκευμα (στο δημόσιο προφίλ της στο facebook), τον Αγνωστικισμό, καταφέρεται εναντίον του κ. Ε. Διαμαντόπουλου!!!! Υπερασπιζόμενη εμμέσως τους 3 μητροπολίτες που ένας εξ αυτών ομιλεί περί Ισλάμ!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕκτός των άλλων η κυρία Μουράτη, ούσα Συνασπίστρια, δεν ανατριχιάζει για αυτά τα τραγικά, τριτοκοσμικά και θεοκρατικά που συμβαίνουν για πρώτη φορά στον τόπο μας (βλέπε ΠΟΛΙΤΙΚΗ ανακοίνωση ΑΙΡΕΤΟΥ Δημάρχου Αργους Ορεστικού, ανακοίνωση επιτροπής καρναβαλιού, παρέμβαση της Εκκλησίας στα έθιμα και στις κοινωνικές-πολιτικές εκδηλώσεις, επιρροή στο έθιμο του καρναβαλιού, επιβολή ταμπου στο καρναβάλι, επιρροή των δημοκρατικών επιλογών των ελλήνων πολιτών εκ μέρους ιεραρχών εναντίον του ΣΥΡΙΖΑ, κά), αλλά βάλλει κατά του συντρόφου της!!! Μιλώντας γενικόλογα-αόριστα ως εστέτ του θεάτρου ή του «ντεκόρ και σπίτι» για τα «όρια της σάτυρας» (sic), για τον «συμβολισμό του ράσου» (sic), για το «προσβλητικό», το «υπερβολικό», το «γελοίο» ερμηνεύεικαι το «χιούμορ» (sic) του Αριστοφάνη. Καταλήγοντας ότι «στη συγκεκριμένη καρναβαλική επιλογή» την «"χάλασε" η υπερβολή» του κ. Διαμαντόπουλου.. Ντεκορασιόν και Ντελακρουά!
Δυστυχώς την κυρία Μουράτη δε την «χάλασε» καθόλου η δήλωση περί Ισλάμ εναντίον του κ. βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, που εκστόμισε ένας μητροπολίτης, ούτε η παρέμβαση της Εκκλησίας στην κοινωνικοπολιτική ζωή του τόπου, ούτε οι εκπληκτικές πολιτικές δηλώσεις του κ. Κεπαπτσόγλου που παραπέμπουν στην δημογεροντία της τουρκοκρατίας…
Πολύ αγνωστικιστικά όλα αυτά που υποστηρίζει η αγνωκίστρια του ΣΥΡΙΖΑ Μάλλον σε λάθος κόμμα βρίσκεται. Και ίσως λάθος θρήσκευμα δηλώνει.
ΥΓ
Θα ήθελα πολύ να ήξερα και η άλλη σύντροφος του Βαγγέλη, που συνήθως εμφανίζεται στις φωτογραφίες εκ δεξιών του, τi λέει για όλα αυτά.
Όσο για τους σχολιαστές που έσπευσαν να συνδέσουν με το Ισλάμ τους δύο επισκόπους που μίλησαν για το θέμα, τους προτείνω να βρουν στο Διαδίκτυο τις εικόνες των χριστιανών που έχοντας σχηματίσει αλυσίδα προστατεύουν μουσουλμάνους την ώρα που προσεύχονται (Κάιρο, 2013). Τότε θα καταλάβουν τι ακριβώς σημαίνει χριστιανισμός και πόσο πολύ απέχει από άλλα πιστεύω. Αυτό ακριβώς εννοούν οι δύο ιεράρχες που μίλησαν κι οι σχολιαστές που μίλησαν για τεχεράνες τους αδίκησαν κατάφωρα. Παρακαλώ λοιπόν να δουν τις εικόνες και να προβληματιστούν λιγάκι.
ΑπάντησηΔιαγραφή@12 & 23
ΑπάντησηΔιαγραφήΕπαναλαμβάνεσαι.
Αλλά αφού επιμένεις σου θυμίζω ότι ο Δημητριάδος είπε επί λέξει:
«Αλήθεια, γνωρίζει ο κ. Βουλευτής τί συνέπειες θα είχε μια ανάλογη πράξη σε μία ισλαμιστική χώρα;»
-Τι συνέπειες θα είχε;
-Τι εννοεί;
-Τους κόπτες της Αιγύπτου;
-Tη χατζάρα εννοεί.
Όπως όταν εξεγέρθηκαν για τα σκίτσα του Μωάμεθ.
-Κάτι τέτοιο δε γίνεται στην Καστοριά σήμερα;
Αν εσύ θέλεις να βγάλεις άλλα συμπεράσματα σα την Αλίκη στη χώρα των θαυμάτων, με γεια σου με χαρά σου.
ΥΓ
Λίγο διαφορετικό το ερώτημα:
«Αλήθεια, γνωρίζει ο κ. Βουλευτής τί συνέπειες θα είχε μια ανάλογη πράξη σε μία ευρωπαϊκή χώρα;».
Προβλέπω πολλά μπουλούκια φέτος ντυμένοι παπάδες!
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ σάτυρα χωρίς όρια είναι η ουσία του Πολιτισμού μας. Οι Μουσουλμάνοι δεν δέχονται να σατυρίζουν τον Μωάμεθ.Αυτά είναι [.........] των Μουσουλμάνων.
ΑπάντησηΔιαγραφή«[…] η θρησκεία, κάθε θρησκεία, παραμένει πρώτα απ’ όλα μια υπόθεση που αφορά την ομάδα, δηλαδή την εξουσία. Ο ιστορικός γνωρίζει ότι η θρησκευτική ορθοδοξία και η θρησκευτική ορθοπραξία διαμόρφωναν, ανέκαθεν και παντού, την κοινωνική ζωή. Και ο ανθρωπολόγος γνωρίζει […] ότι το ίδιο συμβαίνει και σήμερα. Είναι, λοιπόν, καιρός, να το θυμάται και ο πολίτης: όλες οι θρησκείες είναι πολιτικές. Η θρησκεία, κάθε θρησκεία, ορθώνει μια σειρά από τείχη ανάμεσα σε δυο οντότητες που αλλάζουν , αλλά παραμένουν πάντα προσεκτικά καθορισμένες –«εμάς» και τους «άλλους»: ανάμεσα στους πιστούς της και τον εξωτερικό κόσμο των απίστων ∙ και, στους κόλπους των μονοθεϊσμών, ανάμεσα στους ορθόδοξους και τους αιρετικούς, ή ακόμη ανάμεσα στους ορθόδοξους και τους σχισματικούς».
ΑπάντησηΔιαγραφήΦονικές Θρησκείες
Elie Bernavi
Γράφει μία δημοσιογράφος: «…το γεγονός ότι ανέχομαι την θρησκευτικότητα κάποιου, δεν σημαίνει ότι αποδέχομαι και τις απόψεις του. Στις περισσότερες των περιπτώσεων, μάλλον διαφωνώ κάθετα. Για έναν άθεο, όπως εγώ, ακούγεται γελοίο να δέχεται συστάσεις περί σεβασμού του θρησκευτικού αισθήματος, από θρησκευόμενους που καλά-καλά δεν μπορούν να σεβαστούν άλλους από διαφορετικά θρησκευτικά δόγματα».
ΑπάντησηΔιαγραφήΜε πόση ευκολία πιάνουν στο στόμα τους το όνομα του Αριστοφάνη, για να εξιλεωθούν από την άγνοια και την ασυνειδησία!
ΑπάντησηΔιαγραφήΣαν να έχουν μελετήσει ολόκληρο το βιβλίο του K.J. DOVER Η ΚΩΜΩΔΙΑ ΤΟΥ ΑΡΙΣΤΟΦΑΝΗ (μετάφραση ΦΑΝΗΣ Ι. ΚΑΚΡΙΔΗΣ, εκδ. ΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΕΘΝΙΚΗΣ ΤΡΑΠΕΖΗΣ)
...
Καλά Βαγγέλη.... Δεν είναι δικαιολογία ότι "συμμετέχεις ανελλιπώς" κλπ. κλπ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια να λέμε τα πράματα με το όνομα
τους, Μορφή στο Αργείτικο Καρναβάλι θυμάμαι ότι ήταν δεκαετίες ο Δημήτρης ο Παναγιωτίδης, που όλοι
περιμέναμε τι θα επινοήσει για να σατιρίσει την κοινωνική επικαιρότητα. Όσο όμως καυστικός και να ήταν, ήξερε να αναγνωρίσει τα όρια. Δάσκαλος στη ζωή, δάσκαλος και στο αστείο.
Κι ο Φίλιππας ο Πετσάλνικος,γέννημα θρέμμα Μαυροβινός -όσα παράπονα άλλα κι αν του βρήκαν- τέτοιες εξαλλοσύνες δεν έκανε στο καρναβάλι στο Μαύροβο. Χαίρονταν κάποιοι φίλοι μου που "η παρέα τους τον κατέβαζε από την εξέδρα να χορέψει για το αντέτι".
Πως να το κάνουμε τώρα; Έκαστος εις το είδος του κι ο Λουμίδης στους καφέδες.
Βούτυρο στο ψωμί των Χρυσαυγιτών αλείφετε;
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν το πιστεύω. Δεν είναι ανάγκη να είναι κάποιος φασίστας για να ασκήσει κριτική στα λάθη της Αριστεράς.
Μου θυμίζετε την ιστορία με τη γκαμήλα που τη ρώτησαν
Ποιος είναι καλύτερος δρόμος; ο ανήφορος ή ο κατήφορος;
κι εκείνη απάντησε
Χάθηκε ο ίσιος δρόμος;
Φωτιές! Όλο φωτιές ανάβει αυτό το παιδί!
ΑπάντησηΔιαγραφήΓι' αυτό ζεσταινόμαστε στον κρύο τόπο μας...
Αν και το έγραψα και σε άλλη ανάρτηση, επιτρέψτε μου να το γράψω κι εδώ, γιατί αλήθεια είναι από τις σκέψεις που δεν μου φεύγουν από το μυαλό και θέλω να τη μοιραστώ με την εκλεκτή ομήγυρη.
ΑπάντησηΔιαγραφή...................................................................
Όσον αφορά όμως στην επίδραση που μπορεί να έχουν τα στοιχεία που παρουσιάζονται αποκομμένα από το υπόλοιπο κείμενο, είναι τεράστιο θέμα.
Αυτές τις ημέρες φερ' ειπείν, με αφορμή την Ανακοίνωση του Βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ Καστοριάς, εκτός των άλλων ένιωσα θλίψη για την παρομοίωση της αντίδρασης της Εκκλησίας μας με Μεσαίωνα.
Θυμήθηκα ότι γνήσιος Αριστερός, που του στέρησαν την ελληνική ιθαγένεια για την πολιτική του ιδεολογία, ο αείμνηστος Καθηγητής Βυζαντινής Ιστορίας Νίκος Σβορώνος, τόνιζε πάντοτε την προσφορά της Ανατολικής Ορθόδοξης Εκκλησίας, καθώς και ότι στην Ανατολή δεν υπήρξε "Μεσαίωνας" ούτε "ιερά εξέταση".
Αμέτρητοι όμως σημερινοί "αριστεροί" αναμασούν τα κλισέ που τους ψιθύρισε κάποιος "καθοδηγητής" ή διάβασαν σε καμιά φυλλάδα.
Τον Σβορώνο θα γνωρίζουν ;
Όλη η κριτική που ασκείται στον Βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ όμως δεν δίνει "άφεση αμαρτιών" και στη Βουλευτίδα της ΝΔ .
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ ίδια σωστά γράφει για την Ορθοδοξία αλλά η πολιτική του κόμματος της θυμίζει τον λόγο του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη.
"Η πλουτοκρατία ήτο, είναι και θα είναι ο διαρκής Αντίχριστος"
@Ο Ανώνυμος της ενορίας σας
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν η Εκκλησία της Ελλάδος θέλει να ασκήσει πολιτική εξουσία (λ.χ. να απαιτήσει την αποπομπή του ως βουλευτή ή την αποκήρυξη των ενεργειών του), αυτό μοιάζει κάπως με τον Μεσαίωνα που ξέρουμε από την Δύση. Όχι πάντως το να έχει γνώμη προφανώς απέναντι στα πολιτικά δρώμενα.
http://philalethe00.wordpress.com/2014/01/04/%CE%BC%CE%B9%CE%BA%CF%81%CF%8C-%CF%83%CF%87%CF%8C%CE%BB%CE%B9%CE%BF-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%BF%CE%BD-%CE%BA-%CE%B2-%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CE%BC%CE%B1%CE%BD%CF%84%CF%8C%CF%80%CE%BF%CF%85%CE%BB%CE%BF/
Όταν μιλάμε για "Μεσαίωνα" δεν αναφερόμαστε στην Ιστορία.
ΑπάντησηΔιαγραφή-Μεσαίωνας είναι όταν επεμβαίνει η Εκκλησία στην πολιτικο-κοινωνική ζωή των πολιτών και της πολιτείας.
-Κι είναι Μεσαίωνας, όταν προσπαθεί να καταργήσει το καρναβάλι. Αυτό νομίζω επεδίωξε και κατάφερε ο Σιαστίστης όταν ήταν στην Εύβοια. (Και ο Καντιώτης αφόρισε το καρναβάλι!). Αυτός είναι ο σκοπός του Σιατίστης.
-Και είναι Μεσαίωνας όταν ο Δήμαρχος Άργους Ορεστικού, αιρετός παρακαλώ, δηλώνει ό,τι δηλώνει.
-Και είναι Μεσαίωνας όταν η κριτική επιτροπή παίρνει πίσω το ΠΡΩΤΟ βραβείο που έδωσαν στον Διαμαντόπουλο, επειδή πιέστηκαν από τα ράσα και προφανώς τυφλώθηκαν από τον Διάβολο (γι' αυτό έδωσαν το βραβείο!)
-Και είναι Μεσαίωνας, όταν απευθύνετε στον αρχηγό της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης να "επιπλήξει" έναν βουλευτή, επειδή κάποιοι ρασοφόροι δεν τον "πάνε".
-Τι άλλο χρειάζεται για να ΑΝΗΣΥΧΗΣΟΥΜΕ πραγματικά;
Σήμερα η σειρά του Βαγγέλη, αύριο η δική σου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΦίλε Μαχμούντ, διάβασε σε παρακαλώ αυτό, μπας και ηρεμήσεις λίγο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτή που το έγραψε δεν φοράει ράσα...
http://fouit.gr/2014/01/%CE%B7-%CF%83%CE%AC%CF%84%CE%B9%CF%81%CE%B1-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%B1%CF%81%CE%B3%CE%B5%CE%AF%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CF%85-%CE%BA%CE%B1%CF%81%CE%BD%CE%B1%CE%B2%CE%B1%CE%BB%CE%B9%CE%BF%CF%8D-2014/
@37
ΑπάντησηΔιαγραφήΈτσι πάνε αυτά.... Το είδαμε και σε άλλες περιστάσεις.
Άρα, σήμερα εμείς κι αύριο ο Βαγγέλης.
Μαχμούτ Αχμεντινετζάντ
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίσαι αγύριστο κεφάλι. Δεν σε ξαναμιλάω !
@Μιμόζα η αισχυντηλή
ΑπάντησηΔιαγραφήΣέβομαι την προσωπική ιστορία του καθενός. Αλλά η προσωπική ιστορία είναι προσωπική ιστορία και "εσωτερική", όχι κοινωνική. Δε μπορεί, επειδή η δική μου κόρη έχει πρόβλημα να βλέπει πεθαμένους-ζωντανούς, τα ζόμπι και τους βρυκόλακες, και υπάρχει θέμα κάθε βράδυ πριν πέσει να κοιμηθεί, να διαμαρτύρομαι και να προτείνω εμμέσως να απαγορευτούν παρόμοιες στολές και άρματα, και μάλιστα με την επίκληση και τους «κανόνες» της αισθητικής.
ΥΓ: Γι’ αυτό και η τηλεόραση στις ακατάλληλες ταινίες με τα ζόμπι, έχει την ένδειξη «Α».
ΥΓ2: Και κάποιοι δεν βλέπουν καθόλου τηλεόραση.
ΥΓ3: Άλλοι μανιωδώς δεν χάνουν ταινία με ζόμπυ.
Καληνύχτα, Κεμάλ ...
ΑπάντησηΔιαγραφήhttp://www.youtube.com/watch?v=T-f-vQX942I
Μιμόζα,
ΑπάντησηΔιαγραφήΤι δουλειά έχει ένας που πενθεί να παρακολουθεί καρναβάλι;
Μήπως πρέπει να σοβαρευτούμε στις δημόσιες τοποθετήσεις μας;
Μαχμούτ Αχμεντινετζάντ πολύ καλά τα γράφεις. Αλλά κάποιες-οι, είναι υπερευαίσθητες στο θέαμα, και ζητούν απαγόρευση, κυρίως για λόγους αισθητικής. Η άποψή τους, στυλ Άρλεκιν, για την δημοκρατία, είναι αξιοπερίεργη και μ' εκπλήσσει δυσάρεστα.
ΑπάντησηΔιαγραφή"Καληνύχτα, Κεμάλ" είναι η απάντησή σου Μιμόζα στα επιχειρήματα του Αχμεντινετζάντ;
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίμαι σίγουρος ότι η "Οδός" θα τοποθετηθεί επί του θέματος. Περιμένω με αγωνία την επόμενη έκδοση.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕπανήλθε με δεύτερη επιστολή ο Σιατίστης!
ΑπάντησηΔιαγραφήΦαίνεται του αρέσει πολύ η δημοσιότητα!
Πώς λέει ο λαός: τα ράσα δε κάνουν τον παπά;
Σιγά και μην είδε με τα ίδια του τα μάτια ο κύριος Διαμαντόπουλος τον Μεσαίωνα! Πέρασε και δεν ακούμπησε που λένε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕδώ ο μοναχός Γεράσιμος αναγκάστηκε να αυτοεξευτελιστεί και να μη χαρεί στα γεράματα του τους κόπους μιας ζωής και -αφού ζήτησε 14 (;) φορές συγγνώμη- ένας Θεός ξέρει πού και πώς είναι.
Όταν βγαίναμε στους δρόμους όμως χιλιάδες συμπολίτες σου, Βαγγέλη, όταν είμαστε οι αδελφοί σας σε έμπονη παράκληση, ιερείς του Άργους και όλης της περιφερείας, εσεις απορρίπτατε εμάς, τους Χριστιανούς, τα πνευματικοπαίδια του πατέρα Αμβρόσιου, και αλληλοκολακευόσασταν. Τινάξατε στον αέρα το Μοναστήρι της καρδίας μας.
Μάρτυς μου ο Θεός εάν λέω ψέματα.
Σωστά το είπε ο Μητροπολίτης Καστορίας :
"Ο Θεός να μας δώσει φώτιση και μετάνοια"
(σε όλους όμως)
Μαχμουτ, εισαι λαθρομεταναστης?
ΑπάντησηΔιαγραφήΠοια μεγκαλοτσάναλα βρε και πράσσειν άλογα;
ΑπάντησηΔιαγραφήΤην καλύτερη διαφήμιση στα Καρναβάλια της Καστοριάς την έκανε ο Διαμαντόπουλος. Τα 'εμαθαν κι αυτοί που δεν τάξεραν.
Κι εσείς οι αχάριστοι αντί να του χρωστάτε ευγνωμοσύνη τον βρίζετε ;
ΜΟΥΓΚΑ ΣΤΗ ΣΤΡΟΥΓΚΑ ;;;
ΑπάντησηΔιαγραφή(την ευθύνη αναλαμβάνει για αυτό το σχόλιο
το ίδιο πρόσωπο που έγραψε και το 48)
Με τις υγείες σας !
@48 Σκεφτηκες πολυ για το γραψεις αυτο? Μας κατεπληξες ολους!
ΑπάντησηΔιαγραφή@52 Δεν το σκέφτηκα και πολύ. Τώρα πια κάτι τέτοια έρχονται εκ του αυτομάτου. Όσο για την κατάπληξη, απορώ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια όσους φαντασιώνονται συνωμοσίες θέλω σήμερα να κάνω μία αποκάλυψη : Ναι, τα περισσότερα σχόλιά μου είναι κατόπιν προτροπής άλλου προσώπου !
Ήδη από ένα Κυριακάτικο πρωινό του 2007 έχω στα αυτιά μου τη φωνή της κυρίας Κούλας Κ......η , η οποία μου είπε ευθέως :
"Εμείς οι μεγαλύτεροι έχουμε να πούμε πολλά, αλλά δεν έχουμε τον τρόπο. Εσείς που ξέρετε γράμματα, καθίστε και γράψτε για χάρη μας "
Αυτή λοιπόν είναι κυρίως η δράστις, η κυρία Κούλα!
Και να ξέρετε, τέτοιο χατήρι σε γιαγιά ή παππού δεν χαλάω (κι ας μου έχουν κάνει τον βίο αβίωτο κάποιες φορές... μετράνε περισσότερο οι ώρες οι καλές)
Any other question ?
48
http://www.romfea.gr/arthra-apopseis/23284-1821
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίδατε που συμφωνεί και ο Σιατίστης με το σχόλιό μου της 4/1/2014 ;
@Ανώνυμος της ενορίας
ΑπάντησηΔιαγραφήΜάλιστα! Την άλλη φορά, σε ανάλογη περίπτωση, θυμηθείτε και τον Κωστή Μοσκώφ.
Τι εννοείς βρε "τρομοκράτη"? Ότι θα ξαναβγει βουλευτής σε καρναβάλι ντυμένος παπάς και κάνοντας αυτά τα χάλια;
ΑπάντησηΔιαγραφήΑκούς εκεί την άλλη φορά... Σα δε ντρεπόμαστε λίγο!!!!!!!