Επανέλαβα δυο-τρεις φορές την ανάγνωση του χειροτονητηρίου λόγου του νέου μητροπολίτου Γρεβενών κ. Δαυίδ, μεστού και εμπνευσμένου με βαθειά πίστη και αφοσίωση, με ανάταση ψυχής, για την διαποίμανση του λαού των Γρεβενών. Σταχυολογώ σημεία με ιδιαίτερη και βαρύνουσα σημασία. Μεταξύ άλλων θυμίζει ο νέος Ιεράρχης τον ταλανισμό του Οδυσσέα Ελύτη: "Κρίμας, κόσμε, σ' εξουσιάζουν μέλλοντες νεκροί, και κανείς δεν έλαχε ν' ακούσει ακόμη και φωνήν αγγέλων και υδάτων πολλών κι εκείνο το έρχου και ίδε". Και εν συνεχεία, η ταπεινότητά του ομολογεί: "Τι έχω εγώ; Όλα πλουτισμός της αγάπης Σου, Κύριε, όλα χείμαρρος ευλογίας".
Παρακάτω, στην παράγραφο των ευχαριστιών, παρατήρησα ότι προτάσσει λόγον ευμενή, συγκινητικόν για τον μητροπολίτη μας, τον Σεβασμιώτατον κ. Σεραφείμ: "Διακρίνω βεβαίως, είπε, το σεμνό πρόσωπο του Μητροπολίτου Καστορίας, του οποίου η τοποτηρητεία θα αποτελεί σέμνωμα και καύχημα της δικής μου αρχιερατείας. Όργωσε κυριολεκτικά την επαρχία μας και αφήνει ανεξίτηλη την σφραγίδα του περάσματός του από τα Γρεβενά...". Εμπνευσμένος και ο λόγος του δικού μας Δεσπότη, πλήρης ασυγκράτητης συγκινήσεως και βαθέων νοημάτων και ρήσεων, που αναφέρονται στο ρόλο και το αξίωμα του Επισκόπου. Μεταξύ άλλων τονίζει: "Ο Επίσκοπος είναι φορεύς του χαρίσματος της Ιεροσύνης... Είναι φρουρός της ποίμνης του Χριστού και προωρεύς* της νοητής Ολκάδος**... Το αξίωμα του Αρχιερέως είναι αιδέσιμον και φοβερόν... Δεν αποτελεί ικανοποίηση μιας ανθρώπινης ματαιοδοξίας, αλλά έμπονη προσπάθεια και αγώνα, "ίνα πάντας κερδήσης και Χριστώ προσαγάγεις την εκκλησίαν". Ο λαός των Γρεβενών, το χριστεπώνυμον πλήρωμα, θα προσβλέπει στον νέο μητροπολίτη ως "τον θεωρόν της δόξας του Θεού"... και με άλλα σωτήρια, ψυχωφελή μηνύματα επέρανε την ομιλία του ο σεβασμιώτατος.
Επ' ευκαιρία, δεν μπορώ να αποφύγω τον πειρασμό να μην αναφερθώ σε ένα σημείο της προσφωνήσεως του Δημάρχου Γρεβενών κ. Δασταμάνη, ο οποίος σε μιαν αποστροφή του λόγου του προβαίνει σε μια παράκληση, σημαντική υπόμνηση: "Να προτάξετε, σεβασμιώτατε, στους στόχους σας την προσέγγιση της νεολαίας, ώστε να ζωντανέψει η σχέση της με την πηγή της ζωής, τον λόγο του Θεού και την Θεία Λατρεία." Αναφέρθηκε δηλαδή ο Δήμαρχος ευστόχως σ' ένα προβληματισμό, που απασχολεί όλους μας: γονείς, παππούδες, και όλον τον κλήρο όλων των βαθμίδων. Τρομάζω να ειπώ και την λέξη ακόμα "άθεος". Οι νέοι μας δεν είναι άθεοι (ίσως μόνο εκείνοι που τους επηρεάζουν ακραίες πολιτικές οργανώσεις, θέλουν να εμφανίζονται ως δήθεν... απελεύθεροι). Απλώς για την ώρα είναι αδιάφοροι. (Αργότερα αντιμετωπίζουν τη ζωή πιο σοβαρά και συνετά και συνέρχονται). Στην τωρινή τους πάντως αδιαφορία επηρεάζουν πολλοί παράγοντες. Οι ανησυχίες της εφηβείας, οι διασκεδάσεις σε προκεχωρημένες ώρες, αλλά κυρίως τα βλαπτικά - κακά προγράμματα των ραδιοφωνικών και τηλεοπτικών εκπομπών και το γενικό κλίμα της κοινωνίας με την χαλάρωση και την μίμηση ξένων συνηθειών και μόδας στην οποία βλέπουν και διαπιστώνουν την υποβάθμιση των άλλοτε αξιών που έδιναν νόημα, δύναμη και αισιοδοξία στη ζωή. Συνεπώς, καθήκον των ωρίμων, γονέων και ιερωμένων, των εκπαιδευτικών, συλλόγων και σωματείων, κυρίως της κάθε οικογένειας, ο διάλογος και η νουθεσία με νουν προσεκτικό και καλοπροαίρετο, ιδίως με σεβασμό, ώστε βαθμηδών να κατανοούν και οι νέοι μας ότι η καλή τους σχέση με την Εκκλησία, η πίστη αυτή θα ενισχύει την δική τους ζωή και σταδιοδρομία στον καθημερινό αγώνα και θα τους αναδεικνύει άξια και τίμια παιδιά της πατρίδας μας.
Ευχαριστώ για την φιλοξενία
Λάζαρος Γ. Νικηφορίδης
* προωρεύς (προ + ώρα). Ώρα με ψιλή = φροντίδα. Ο φροντίζων, ο τιμονιέρης
** Ολκάς (της Ολκάδος) = βαρύ φορτηγό πλοίο.
Δημοσιεύθηκε στην ΟΔΟ στις 15 Ιανουαρίου 2015, αρ. φύλλου 771.
Τελικά............ Καθένας στον κόσμο του........
ΑπάντησηΔιαγραφήΚομπλεξαρες Ανωνυμε;
ΑπάντησηΔιαγραφήΧωρισμός Κράτους και Εκκλησίας. Εδώ και τώρα. Φτάνει πια να πληρώνουμε τους παπάδες. Ας τους πληρώνουν οι πιστοί. Και επιτέλους να φορολογηθεί η Εκκλησία.
ΑπάντησηΔιαγραφή@3
ΑπάντησηΔιαγραφήΠρόσεχε φίλε, μη σε διαβάσει ο Αμβρόσιος!
Δεν έγινες αντιληπτός @4.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠοιος Αμβρόσιος;
Και γιατί να μη τα διαβάσει αυτά;
Α και νάξερες τι μ' έφερες στο μυαλό Ανώνυμε με την αναφορά του ονόματος...
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίχα πάρα πολύ καιρό να πάω στο Μοναστήρι των Αγίων Αναργύρων. Το μυστήριο είναι ότι και πολλοί άλλοι δεν πάνε. Ενώ μάλλον λογικό θα ήταν να συρρέουν τα πλήθη, αφού φύγαν οι "κακοί" !
Όταν λοιπόν αξιώθηκα (γιατί η ελεεινότητά μου δεν περιγράφεται) να πάω κι εγώ να προσκυνήσω τους Αγίους, να τους ζητήσω κάποια χάρη δωρεάν, όταν προήλθα όπως λένε, μετά την απόλυση, αντί να ειρηνεύσω σαν κάθε Χριστιανό, συγκλονίστηκα, έπαθα τέτοιο σοκ που ανατρίχιασε όλο μου το κορμί.
Έξω από το Καθολικό της Μονής ήταν θαμμένος ο συχωρεμένος ο Γέροντας Αμβρόσιος Πούλιος. Και μπορεί στο ίντερνετ να είναι καταγεγραμμένος ως "το αηδόνι της Ρούμελης", επειδή ήταν πολύ καλλίφωνος στο Μοναστήρι που ήταν στα νιάτα του (στο "ψαλτολόγιον" το είχα διαβάσει παλιά), όλοι οι Καστοριανοί όμως γνωρίζουν ότι ήταν ο μοναδικός Ιερομόναχος που κρατούσε το Μοναστήρι των Αγίων Αναργύρων και πολύ τον αγαπούσαν.
Όταν λοιπόν βγήκα από το πορτάκι, συνειδητοποίησα ότι δεν υπάρχει πια εκεί ο τάφος του, που συνηθίζαμε να ανάβουμε ένα κεράκι (άσε με εμένα, τον έβλεπα στη φωτογραφία γελαστό και του μιλούσα κιόλας...).
Τώρα λοιπόν θέλω να δημοσιοποιήσω ένα ερώτημα:
Ποιος και πότε πήρε την απόφαση να γίνει η ανακομιδή και κυρίως γιατί δεν ανακοινώθηκε να μαζευτούν όσοι μέσα από την καρδιά τους θα το ποθούσαν; Όπως κάναμε για τους γονείς μας, έτσι θα κάναμε και για τον Γέροντα.
Αλλού όμως είναι δυστυχώς το αποκορύφωμα της ασέβειας.
Γιατί, Χριστιανοί μου, δεν φτιάξατε ένα περιφραγμένο παρτέρι στον τόπο όπου αναπαυόταν επί 25 χρόνια το σκήνωμα του Γέροντα, αλλά το πλακοστρώσατε κι αυτό, να κολαζόμαστε χωρίς να ξέρουμε;
Καλέ μη το λέτε τώρα αυτό το όνομα!!!!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΥπάρχουν και αλλεργικοί.........
(Περί Αμβροσίου)
ΑπάντησηΔιαγραφήΝα γιατί:
http://www.topontiki.gr/article/129291/amvrosios-kata-theodoraki-einai-ehthros-tis-orthodoxias-ratsistis-kai-telos-toy-tha
@6
ΑπάντησηΔιαγραφήΑκόμη και οι Τούρκοι στην Αγια Σοφιά υποδεικνύουν το σημείο όπου ήταν η Αγία Τράπεζα και προσέχουν οι τουρίστες και δεν πατούν κι εδώ δεν μπορούσαν να βρουν έναν τρόπο να δείξουν το σεβασμό τους ;
Ύστερα περιμένουν σεβασμό και μάλιστα σε υπερθετικό βαθμό !
Άιντε ρε άιντε ........
Άσε μας ρε κι εσύ που θ' ασχοληθούμε με τον παπα μπλόγκερ ... Αυτός κουβαλάει το τάμπλετ μέχρι και μέσα στις συνεδριάσεις της Συνόδου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜε αφορμή το έκτο σχόλιο :
ΑπάντησηΔιαγραφήhttp://analogion.com/forum/showthread.php?t=3784
Πνευματικοπαίδι του π. Φιλόθεου Ζερβάκου ;
ΑπάντησηΔιαγραφήΈχετε τέτοιον θησαυρό στην Καστοριά και τον κρύβετε ;
Αχ, Παναγιώτη, Παναγιώτη.............. ανάγκη σχολίων γαρ......
ΑπάντησηΔιαγραφήΑς θυμηθούμε (μια που επανήλθε στη δημοσιότητα με τον Θεοδωράκη), το... χριστιανικό λόγο του Αμβροσίου:
ΑπάντησηΔιαγραφήhttp://odos-kastoria.blogspot.gr/2014/04/blog-post_6292.html
Φωνή όμως ο Γέροντας ... με ψυχή!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕκείνο το "Διαγενομένου του Σαββάτου..." πώς το διαβάζει έτσι!
Ο Θεός να τον αναπαύει!
Το άρθρο του Νικηφορίδη το στείλατε περίπατο …
ΑπάντησηΔιαγραφήΔιαβάζω κάθε φορά τα κείμενα του κ. Νικηφορίδη. Ομολογουμένως είναι ενδιαφέροντα. Έχω προσέξει όμως κάτι, το οποίο θέλω να σχολιάσω με αφορμή το παρόν.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν αφήνει ευκαιρία να μην εκθειάσει τον Μητροπολίτη. Αυτό όμως καταντά μεροληψία.
Αν ο κύριος καθηγητής είναι αδέκαστος (όπως μας έχει εξηγήσει τί σημαίνει η λέξη), πρέπει να επισημαίνει και του Μητροπολίτη τα γλωσσικά ολισθήματα, όπως το πρόσφατο «τέτιξ» που βγάζει μάτι !
Βρε παιδιά, ωραία αυτά που ανεβάσατε όπου ψάλλει ο μακαριστός γέροντας Αμβρόσιος, αλλά είδα κι έπαθα να βγάλω άκρη. Λήψη, αποθήκευση και μετά δεν μπορώ να ακούσω συνεχόμενα. Καλά λένε τα παιδιά «πρέπει να ανέβω λέβελ».
ΑπάντησηΔιαγραφήΜήπως μπορεί κάποιος να κάνει το ψυχικό να τα μεταφορτώσει σε λίστα στο youtube, να τα ακούει όποιος θέλει;
Δεν ξέρω μήπως αυτός που έκανε και την ηχογράφηση, μην έχουμε και ντράβαλα με «πνευματικά δικαιώματα».
@Τασούλης
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαθόλου δεν το στείλαμε περίπατο, φίλε! Δε βλέπεις τον τίτλο; Ορθοδοξία και ελληνική κοινωνία.
Ακόμη και σαν ανώνυμοι σχολιαστές την ελληνική κοινωνία εκφράζουμε σε σχέση με την Ορθοδοξία.
Στο ίδιο πνεύμα είμαστε.
Athena
ΑπάντησηΔιαγραφήΈσωσε τη ζωή του Άρη Βελουχιώτη ;;;;
(όσο περνούσε από το χέρι του δηλαδή, γιατί μετά εκείνος διάλεξε από μόνος του το τέλος του)
Να πού έπρεπε να καταθέτει στεφάνι ο Βαγγέλης Διαμαντόπουλος !!!!!
Ένα απαράδεκτο που συμβαίνει είναι ότι κάποιοι ψιθυριστές διαδίδουν ψευδώς ότι υπάρχουν στην Καστοριά άνθρωποι που «κυνηγούν» τον Δεσπότη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΌσα κι αν έχω ακούσει ή διαβάσει (π.χ. αντιδράσεις πιστών για την Ι.Μ. Αγίων Αναργύρων, πάρκινγκ στον Αη-Γιώργη ή παλαιότερη απόφαση για Γηροκομείο) δεν μπορώ να τα θεωρήσω νοσηρή φαντασία ή κακία παρά υγιές ενδιαφέρον για την τήρηση των αρχών της Εκκλησίας.
Εξάλλου, ουδείς αναμάρτητος και έλεγχε σοφόν και αγαπήσει σε. Γι’ αυτό τον ελέγχουμε τον Δεσπότη. Για να μας αγαπήσει ως σοφός. (δεν ξέρω αν πρέπει να υποβάλω και υπεύθυνη δήλωση ότι μιλώ ειλικρινά και σοβαρά και δεν ειρωνεύομαι).
Από την άλλη, είναι κι ένας στίχος στο Ψαλτήρι «ἀποστραφήτωσαν παραυτίκα αἰσχυνόμενοι οἱ λέγοντές μοι• εὖγε εὖγε».
Θέλω να πω ότι χειρότερα τον εκθέτουν κάποιοι που νομίζουν ότι τον επαινούν και του κάνουν καλό!
Χτες ήταν ο Μπουτάρης (που τα κουκούλωσε βέβαια σε επόμενη συνέντευξή του, μιλώντας για τον παπά του χωριού του μπλα-μπλα-μπλα, ένας Θεός ξέρει τι μεσολάβησε) σήμερα είναι εκείνα τα παλληκάρια στη ΡΟΜΦΑΙΑ που κάνουν την εκπομπή «Μακκαβαίοι».
Παρακολουθήστε ειδικά από το 33.46 έως και το 34.23 και θα καταλάβετε τι εννοώ, θα βγάλετε μόνοι σας τα συμπεράσματά σας.
Διότι όπως λέει και ο κύριος Πολυγένης « Να τα λέμε αυτά ! »
Και από τις δύο πλευρές όμως, Αιμίλιε !
https://www.youtube.com/watch?v=msTMvjIcw7E
"Ορθοδοξία και ελληνική κοινωνία" είναι τίτλος για κείμενα προ του '30. Απορώ πώς η "ΟΔΟΣ", που μας ανακουφίζει στο σκοταδισμό που ζούμε, δέχεται να δημοσιεύει τέτοια αρθρογραφία.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτον "Χρειαζόμαστε Λόγο και όχι λόγια"
ΑπάντησηΔιαγραφήΠρος τι, καλέ, η επανάσταση των νεαρών Μακκαβαίων;
Κομματική οργάνωση, θυμίζουν τα λεχθέντα τους.
Τι εννοεί, ο νεαρός Μακκαβαίος, όταν λέει: "πρόκειται για ένα παιδί φοβερό";
ΤΙ ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΕΙΣ ΑΝΩΝΥΜΕ 23 ;;;;;
ΑπάντησηΔιαγραφήΦοβερός είναι αυτός που σκορπάει τον φόβο.
Ενίοτε δε και τον τρόμο .......
@23
ΑπάντησηΔιαγραφήΤι ρωτάς κι εσύ καημένε... Επαναστάτες χωρίς αιτία δεν υπάρχουν. Περνάνε γραμμή όσοι δημοσιογράφοι άλλους τους εξυψώνουν κι άλλους τους "θάβουν".
Ευτυχώς υπάρχει και Θεός που βλέπει από ψηλά και ένα-ένα στο τεφτέρι του τα γράφει.
Μπραβο στον κ.Νικηφοριδη. Ωραιο το αρθρο του.
ΑπάντησηΔιαγραφή"Χρειαζόμαστε Λόγο και όχι λόγια"
ΑπάντησηΔιαγραφήΠού τα ξέρει όλα αυτά ο δημοσιογράφος; Ακόμη και ποιος είναι "άγιο παιδί" ;
Και κυρίως : ΠΟΥ ΤΑ ΠΟΥΛΑΕΙ ΑΥΤΑ ;;;;;;;;;
Σα δε ντρεπόμαστε λίγο. Χειρότερο από ποδοσφαιρικό σωματείο θα καταντήσουμε με τόσες μεταγραφές.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓιατί να πάει αλλού ο πρωτοσύγκελος;
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
ΑπάντησηΔιαγραφή@Χρειαζόμαστε Λόγο και όχι λόγια
ΑπάντησηΔιαγραφήΝα σου πω κάποια συμπεράσματα :
1) Ή ο δημοσιογράφος εκτίθεται σαν ξερόλας υποκαθιστώντας τον Δεσπότη ή τον λαό της Καστοριάς ή είναι ειλικρινής και οι πληροφορίες του για προώθηση είναι έγκυρες, γιατί έχει μιλήσει με τους ίδιους.
2) Δεν ισχύουν τα ίδια μέτρα και τα ίδια σταθμά για όλους.
Για άλλους υπολογίζεται η κοινή γνώμη, ενώ για άλλους μόνο η πρόταση του Δεσπότη τους.
3) Απαράδεκτη στη συνείδηση των πιστών η προώθηση μεμονωμένων κληρικών, όπως κι αν την εννοούν.
Πρώτη φορά Αριστερά!
ΑπάντησηΔιαγραφή"Το παιδί το φοβερό" = προκαλεί φόβο και τρόμο;;;;
ΑπάντησηΔιαγραφήΕγώ αλλιώς το εξέλαβα!
Ε παιδιάάά ! Ο Αμβρόσιος ξαναχτύπησε !
ΑπάντησηΔιαγραφήΕύχεται "Περαστικά εικονομάχε" στο Φίλη.
Να δούμε τώρα αν αυτός του απαντήσει "Καλή ψυχή παπα Μπλόγκη"
Καλέ τι μανία κακιά είναι αυτή !
ΑπάντησηΔιαγραφήΕδώ διψάει η αυλή μας κι εμείς να ποτίζουμε ξένες αυλές ;
Αγαπάμε Father Athanasios !!!!!!
Don't let him go !
[.......] τεν πόιν, ντου πουά.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜονο η ΟΔΟΣ μπορει να μας πει, το πως συνδεεται ψευτοκουλτουρα κ μιζεριά..... Α, συγνωμη..... Οχι μονο η ΟΔΟΣ, αλλα κ καποιοι αναγνωστες της!..... και τωρα γραψτε σχολια..... ζουζουνακια......
ΑπάντησηΔιαγραφή@37 Ανώνυμο
ΑπάντησηΔιαγραφήΣε λάθος blog γράφεις φίλε.
Μάλλον σε ενδιαφέρει το "Κάθε πότε πρέπει να πλένεται το σουτιέν" εδώ: http://fouit.gr/2015/05/26/κάθε-πότε-πρέπει-να-πλένεται-το-σουτιέ/
Αλήθεια κάθε πότε πρέπει να πλένεται το σουτιέν;
ΑπάντησηΔιαγραφή@38
ΑπάντησηΔιαγραφήΆσε μας ρε φίλε και μη τρολάρεις. Αυτές που το φοράνε ξέρουν. Βρήκατε τώρα μια αφορμή και μιλάτε. Μονοπώλιο θέλετε στην ενημέρωση; Οι περισσότερες ειδήσεις τους αξίζουν, πάλι καλά που δραστηριοποιούνται και άλλοι στα μπλογκς να υπάρχει πλουραλισμός.
Ανώνυμε που έγραψες το τριακοστό έκτο σχόλιο
ΑπάντησηΔιαγραφήπολύ φαρμάκι στάζει το πληκτρολόγιο σου.
Μήπως είσαι παιδί τσίφτικο που έμεινε όμως πάλι στην απ' έξω;
Κι εμείς τι φταίμε;
Ψάξε αλλού τους εχθρούς σου και μη μας αδικείς γράφοντας κακά λογάκια για την ΟΔΟ.
@35
ΑπάντησηΔιαγραφήΕσένα πρέπει να σε διορθώσει η κυρία Χρυσούλα !!!
Άλλαντάλλα γράφεις. Βγάζεις το δέκα ίσο με το δύο;
Και δεν έχεις και -ς στον αγγλικό πληθυντικό.
Κόβεσαι.
Να επανέλθεις με τον κηδεμόνα σου.
ΒΡΕ ΠΑΙΔΙΑ ΕΜΕΝΑ ΔΕ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΜΟΥ ΞΕΚΟΛΛΗΣΕΙ ΟΤΙ Ο ΔΕΣΠΟΤΗΣ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΙΔΕΑ ΓΙΑ ΤΑ ΜΑΓΕΙΡΕΜΑΤΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΠΟΥ ΛΕΝΕ ΟΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΙ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑΛΗΘΕΙΑ ΔΕΝ ΤΟΝ ΕΧΩ ΓΙΑ ΝΑ ΕΚΤΙΘΕΤΑΙ ΕΤΣΙ.
ΜΗΠΩΣ ΗΤΑΝ ΑΛΛΩΝΩΝ ΔΟΥΛΕΙΑ;
ΣΤΑ ΚΡΥΦΑ ΚΑΙ ΑΠΟ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗ ΚΑΙ ΔΗΘΕΝ ΓΙΑ ΚΑΛΟ;
ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΥ ΚΑΝΟΥΝ ΓΚΑΦΑ ΟΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ ΚΑΠΟΙΟΥ;
ΑΝΑΡΩΤΙΕΜΑΙ.
Αλήθεια κάθε πότε πρέπει να πλένεται το σουτιέν;
ΑπάντησηΔιαγραφήΡώτα την κολλητή σου.
ΑπάντησηΔιαγραφή@44
ΑπάντησηΔιαγραφήΔε χρειάζεται. ΄Ρώτησα τη μάνα μου.