30/12/15

ΟΔΟΣ: Το δικαίωμα στον αυτοπροσδιορισμό


ΟΔΟΣ 10.9.2015 | 802

Στο εσωτερικό του σημερινού φύλλου (σελ. 9) καταχωρείται επιστολή αναγνώστη, ανώνυμου «φυσικά» -αφού στην Καστοριά φθάσαμε στο σημείο όσοι επικαλούνται ζητήματα που αφορούν το θέμα των Σκοπίων και την ανηλεή προπαγάνδα τους να διστάζουν να παρέμβουν επώνυμα. Την ίδια στιγμή που οι άλλοι στήνουν πανηγύρια και χορούς σε γιορτές μήλων, οσπρίων, χοίρων και άλλων τινών βρωσίμων και ποσίμων.

Βεβαίως, μπορεί η προεκλογική επικαιρότητα να έχει την δική της βασική προτεραιότητα. Όμως, η φωνή αγωνίας για το πρόβλημα που για μια ακόμη φορά παρουσιάστηκε στην Πολυκάρπη, έχει τέτοια ένταση, αλλά και λογικά ερωτήματα που απευθύνονται μέσω της εφημερίδας στην διοίκηση του Δήμου Καστοριάς και ειδικά τον δήμαρχο Καστοριάς κ. Ανέστη Αγγελή και τους αρμόδιους αντιδημάρχους, που είναι δικαιολογημένο να προτάσσεται η σημασία του συμβάντος και της ανώνυμης διαμαρτυρίας.

Σύμφωνα με την επιστολή του αναγνώστη, στην διάρκεια της Γιορτής Μήλου της Πολυκάρπης, που έγινε το περασμένο Σαββατοκύριακο και με τις υπάρχουσες ενδείξεις πραγματοποιήθηκε με την αρωγή, υπό την αιγίδα, ίσως και την οικονομική υποστήριξη του Δήμου Καστοριάς, για μια ακόμη φορά ύστερα από κάποια στιγμή, αφού το γιόρτασαν το μήλο, κάποιοι από τους θαμώνες με τρόπο τυχαία οργανωμένο, πέρασαν «αυθόρμητα» στην γιορτή της προπαγάνδας των Σκοπίων.

Με τραγούδια στην σλαβική γλώσσα του γειτονικού κράτους και αντίστοιχους χορούς που «ξεσήκωσαν» για μια ακόμη φορά τους τυχαία σε όλες αυτές τις «αυθόρμητες» εκδηλώσεις παρευρεθέντες. Όχι όλους βεβαίως, αλλά αυτούς που σε μια σιωπηλή σύμπτωση, τυχαίνει να μην αφήνουν σλαβικό ξεφάντωμα για σλαβικό ξεφάντωμα που να μην αλαλάξουν. Δικαίωμα αυτοδιάθεσης, αυτοπροσδιορισμού και έκφρασης, που ασκείται με τρόπο που έχει ολοφάνερο στόχο.

Ο έντρομος αναγνώστης διερωτάται αν θα έπρεπε να έχει μαζί του διερμηνέα και αν ο δήμαρχος Καστοριάς γνωρίζει, ή πληροφορήθηκε αυτή την εκτροπή. Μάλιστα αναφέρει ότι επιτέλους κάποιοι από τους παρευρισκόμενους αντέδρασαν στην προσπάθεια και την εκτροπή αυτή και προκλήθηκε ένταση. Ζητεί δε από την ΟΔΟ να απευθύνει ερωτήματα προς τον Δήμο Καστοριάς και ειδικά τον κ. δήμαρχο, ερωτήματα με συγκεκριμένο περιεχόμενο που ατυχώς έχουν και προβλέψιμη απάντηση: σιωπή.

Σε μια εποχή πολιτικής, οικονομικής και κοινωνικής ανασφάλειας, ίσως και αποσταθεροποίησης, οι μηχανισμοί προπαγάνδας των Σκοπίων, οι οποίοι στην συνέχεια διοχέτευσαν στο διαδίκτυο (και αυτό) το σχετικό μαγνητοσκοπημένο υλικό από το πανηγύρι της Πολυκάρπης, παρουσιάζοντας το ως πανηγύρι «Μακεντόνσκι», θα έπρεπε οι «ταγοί» να είναι διπλά προσεκτικοί και υπεύθυνοι.

Αλλά σε μια χώρα και μια πόλη -βασίλειο της ανευθυνότητας και της προχειρότητας, στην πιο αθώα εκδοχή και εξήγηση, -γιατί υπάρχουν και πιο προχωρημένες ερμηνείες- όλοι σφυρίζουν αδιάφορα για ένα πρόβλημα που βέβαια δεν πρωτοεμφανίσθηκε στις μέρες τους, αλλά είναι παλιότερο.

Στα ερωτήματα του αγνώστου που μέσω της εφημερίδας διαβιβάζονται στον Δήμο Καστοριάς, είναι εξαιρετικά αμφίβολο αν θα υπάρξει απάντηση ή αντίδραση. Όχι μόνο από το γραφείο του κ. δημάρχου Καστοριάς, αλλά και από τις αρμόδιες αντιδημαρχίες, καθώς οι περισσότεροι αρέσκονται να απαντούν κυρίως σε blogs και συζητήσεις και όχι σε εφημερίδες. Σ’ αυτές η αμεσότητα του γραπτού κειμένου δεσμεύει, τρομάζει.

Η ΟΔΟΣ επί σειρά ετών, μεθοδικά και τεκμηριωμένα, παρουσιάζει την ελεεινή προπαγάνδα ορισμένων που καταχρώνται τις ευκαιρίες και την ελευθερία έκφρασης. Μια προπαγάνδα απολύτως οργανωμένη και σκηνοθετημένη από τα χαλκεία των Σκοπίων, αλλά και εγχώριους συνεργάτες τους, με την οποία οι «γείτονες» ετοιμάζονται για το μέλλον. Όχι μόνο να υπερασπισθούν τα «κεκτημένα» τους (πχ κρατική ονομασία, εθνική προέλευση, αρχαία ιστορία), αλλά και να προβάλλουν εχθρικές διεκδικήσεις σε βάρος της Ελλάδος. Μόνο κάποιος που εθελοτυφλεί ή είναι ύποπτος, δεν μπορεί να αντιληφθεί το όργιο που εξελίσσεται.

Η εφημερίδα σέβεται το δικαίωμα αυτοπροσδιορισμού όσων θέλουν να αισθάνονται σαν τους Σκοπιανούς και να δείχνουν τα αισθήματά τους για την Ελλάδα. Μπράβο τους, είναι Μεγαλέξανδροι, Φίλιπποι, ένδοξοι στρατηλάτες, ό,τι θέλουν ας είναι. Με γειά τους και χαρά τους. Να χορεύουν –όλοι οι παραδοσιακοί λαοί, μηδέ των Ελλήνων εξαιρουμένων συγκαλύπτουν τις αδυναμίες τους, τις ανεπάρκειες και τις αναπηρίες τους, τον φόβο τους, πίσω από αντίστοιχα οχυρά.

Η φωτογραφία του σημερινού εξωφύλλου που παρουσιάζει τις φετινές γιορτές του Μ. Χάγκεν, στο κεντρικό τμήμα της Παπούα Νέα Γουϊνέας, από ένα ετήσιο φεστιβάλ που πραγματοποιείται (συμπτωματικά καθώς οι ιθαγενείς πιστεύουν σε πνεύματα) κάθε 15Αύγουστο, αποτελεί την καλύτερη απόδειξη ότι η παράδοση είναι ο θεματοφύλακας των αξιών.  Ωστόσο, όπως κατ’ επανάληψη τονίζεται, η προσπάθεια υπονόμευσης της Ελλάδος, δεν έχει σχέση με την ελευθερία της έκφρασης, ούτε της γλώσσας, ούτε της μουσικής, ούτε των χορών.

Η ΟΔΟΣ απαντά στον αναγνώστη ότι καταχωρεί το αίτημά του προς τον Δήμο Καστοριάς και ότι κάποια στιγμή, σύλλογοι που τιτλοφορούνται εθνικοί και ιστορικοί, αλλά στην πράξη καταχρώνται το μονοπώλιό τους, σύλλογοι πολιτιστικοί, φορείς συλλογικοί τέλος πάντων, ακόμη και οι δημοτικοί σύμβουλοι πρέπει κάποια στιγμή, άμεσα αν είναι δυνατό, να αντιδράσουν. Για το αντιδικαίωμα των Ελλήνων να σέβονται οι άλλοι την χώρα και την έννομη τάξη τους. Για απλά πράγματα δηλαδή. Με ή και χωρίς πανώ, πινακίδες και την αιγίδα του Δήμου Καστοριάς.


Δημοσιεύθηκε στην ΟΔΟ στις 10 Σεπτεμβρίου 2015, αρ. φύλλου 802


Σχετικά: Λόγος & Αντίλογος

1 σχόλιο:

  1. Οι Σλαβόφωνοι πριν την περίοδο των ελληνοβουλγαρικών αναταράξεων (1895-1908) που ήταν όλοι πατριαρχικοί διχάστηκαν σε πατριαρχικούς και εξαρχικούς λόγω διεισδύσεων στην περιοχή Βουλγάρων [https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%92%CE%BF%CF%85%CE%BB%CE%B3%CE%B1%CF%81%CE%B9%CE%BA%CE%AE_%CE%95%CE%BE%CE%B1%CF%81%CF%87%CE%AF%CE%B1] και κατά την περίοδο 1946-49 σε σλαβομακεδόνες και σλαβοφώνους δίγλωσσους της ελληνικής Μακεδονίας. Ο Νίκος Ζαχαριάδης δικαιολογώντας την ήττα του ΔΣΕ στην Γ Συνδιάσκεψη του ΚΚΕ (1950) ανέφερε: ...άτομα ακαταστάλαχτα, αδιαμόρφωτα, αδιαπαιδαγώγητα, όπως τα μαζεύαμε με την καμπάνα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η ΟΔΟΣ σας ευχαριστεί για την συμμετοχή σας στον διάλογο.Το σχόλιό σας θα αποθηκευτεί προσωρινά και θα είναι ορατό στο ιστολόγιο, μετά την έγκριση της ΟΔΟΥ. Υπενθυμίζεται ότι η εφημερίδα δεν δημοσιεύει σχόλια που έχουν προσβλητικό χαρακτήρα.