15.5.20

Γερμανία: «Όχι» στη Θεία Κοινωνία



Στην απαγόρευση της Θείας Κοινωνίας με τη μορφή που αυτή χορηγείται στους ορθοδόξους χριστιανούς, προχώρησαν οι γερμανικές αρχές θεωρώντας ότι ευνοεί τη διασπορά του κορωνοϊού και θέτει σε κίνδυνο τη δημόσια υγεία.

Καθώς από μεθαύριο Κυριακή στους ορθόδοξους χριστιανικούς ναούς θα μπορεί να τελείται και πάλι η Θεία Λειτουργία, ο μητροπολίτης Γερμανίας κ. Αυγουστίνος, σε εγκύκλιό του προς τους ιερείς, τους ενημέρωσε «με βαθύ πόνο ψυχής», ότι δεν θα μεταλαμβάνουν τους πιστούς.

«Ενόψει του ανοίγματος των ιερών ναών στη γερμανική επικράτεια εκδόθηκαν νομοθετικά διατάγματα τα οποία εκτός των υπολοίπων μέτρων ασφαλείας που αυτονοήτως ήδη υιοθετήσαμε, φτάνουν μέχρι του σημείου να ρυθμίζουν και τον τρόπο της Θείας Μεταλήψεως, να απαγορεύουν δηλαδή τη Θεία Κοινωνία από το Αγιο Ποτήριο με τη χρήση Αγίας Λαβίδας», ανέφερε ο κ. Αυγουστίνος διευκρινίζοντας πως «μέχρι την παύση της ισχύος των νομοθετικών διαταγμάτων ενώ μπορούμε όλοι να εκκλησιαζόμαστε δεν θα μπορούμε να μεταλαμβάνουμε, παρά μόνο οι λειτουργοί ιερείς».

Όλα ξεκίνησαν όταν παραμονές της χαλάρωσης των μέτρων από τη γερμανική κυβέρνηση, σε εφημερίδα του ομόσπονδου κρατιδίου Reinpflas εμφανίστηκε φωτογραφία ορθόδοξου ιερέα να μεταλαμβάνει πιστό στην Ελλάδα, με λεζάντα «Ελληνας παπάς βουτάει ψωμί στο κρασί και το δίνει σε χριστιανό που το καταπίνει…».

Η αντίδραση της τοπικής κυβέρνησης ήταν άμεση και με επιστολή της προς τον ελληνορθόδοξο ιερέα διαμήνυσε πως μια τέτοια πράξη δεν θα ήταν αποδεκτή για λόγους προστασίας της δημόσιας υγείας.

Ως ώφειλε ο ιερωμένος, ενημέρωσε τον μητροπολίτη Γερμανίας που είχε ήδη και από την κυβέρνηση της Βάδης-Βυρτεμβέργης ανάλογο διάβημα ενώ στη συνέχεια, το ένα μετά το άλλο τα ομόσπονδα κράτη με νομοθετικά διατάγματα απαγόρευσαν τη μετάληψη με τη μέθοδο της Αγίας Λαβίδας.

Κατόπιν αυτού και προφανώς σε συνεννόηση με το Οικουμενικό Πατριαρχείο, ο κ. Αυγουστίνος εξέδωσε εγκύκλιο στην οποία, αφού σημειώνεται μεταξύ άλλων ότι «η Εκκλησία του Χριστού αναγνώριζε ανέκαθεν την υψηλή ευθύνη του κράτους να διαχειριστεί τα του οίκου του», διακηρύσσεται η απαρέγκλιτη προσήλωση της Ορθόδοξης Εκκλησίας στο «μυστήριο των μυστηρίων», αυτό της Θείας Κοινωνίας.

Περισσότερες από ογδόντα μεγάλες ενορίες και ακόμα περισσότερες μικρότερες, της Ελληνορθόδοξης Εκκλησίας, με τους δικούς τους ναούς οι περισσότερες, λειτουργούν για τις λατρευτικές ανάγκες των τετρακοσίων χιλιάδων Ελλήνων μεταναστών της Γερμανίας, αποτελώντας ταυτόχρονα και χώρους συνάθροισης και κοινωνικής αναφοράς τους, ειδικά μετά την παρακμή των ελληνικών κοινοτήτων υπό το βάρος, κυρίως, του φαύλου κομματισμού.

Οι κυβερνήσεις των ομόσπονδων κρατιδίων, αλλά και η κεντρική, έλαβαν με αφορμή την πανδημία αυστηρά μέτρα σε ό,τι είχε να κάνει με τις λατρευτικές διαδικασίες όλων των θρησκευτικών δογμάτων, μην αφήνοντας επιλογή αμφισβήτησης των αποφάσεών τους.

Μετά την 1η Μαΐου στο πλαίσιο της χαλάρωσης των μέτρων οι εκκλησίες λειτούργησαν μόνο με εσπερινούς και παρακλήσεις και συμμετοχή πιστών, χωρίς όμως τέλεση Θείας Λειτουργίας.

Από την ερχόμενη Κυριακή, Θεία Λειτουργία θα επιτρέπεται, όχι όμως και η Θεία Ευχαριστία, με τη μέθοδο της Αγίας Λαβίδας για τους ορθοδόξους.

πηγή: Καθημερινή



[...] Ο κλήρος – με την εμμονή του να πείσει για την μονόπλευρη και αποκλειστικά πνευματική φύση ακόμη και της συστατικής ύλης που σχηματίζει την θεία κοινωνία, ενώ το πρόβλημα βρίσκεται πρωτίστως στο σκεύος, και την διασκέδαση των ανησυχιών από την πολυκοσμία στην λειτουργία, ήδη αποδεικνύει ότι δεν μπορεί να σταθεί ούτε στο ύψος των περιστάσεων. 

Πράξεις καθήκοντος

ΟΔΟΣ 12.3.2020 | 1025



Σχετικά:


24 σχόλια:

  1. Ανώνυμος15/5/20

    Ο ιός μεταδόθηκε κι εξαπλώθηκε στη χώρα μας από εκείνους που επέστρεψαν από τους Αγιους Τόπους"!
    Θεωρούν ότι οι παπάδες και οι εκκλησίες της Ελλάδας δεν μολύνουν, αλλά μολύνει ο ίδιος ο Τάφος του Χριστού, και οι ορθόδοξοι παπάδες του Πατριαρχείου Ιεροσολύμων???

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος16/5/20

      Γουναρας από το Μιλάνο είσαι πουλάκι μου;;;

      Διαγραφή
  2. Ανώνυμος15/5/20

    Καλάααα ... ας συνεχίσουν έτσι οι Γερμανοί να δουν τι θα τους κάνει ο Αμβρόσιος...
    [Μη πω και η κ. Γιαμαρέλου...]

    α υ τ ό χ θ ω ν

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ανώνυμος16/5/20

    Στην γειτονική Ιταλία, 150 καθολικοί ιερείς μετέβησαν στας αγκάλας του Γιαχβέ......φαίνεται ο ύψιστος κάνει διακρίσεις στα δόγματα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ανώνυμος16/5/20

    Επειδή η ΟΔΟΣ έχει ένα επίπεδο, κάντε μας τη χάρη να γράφετε αν έχετε να πείτε κάτι ουσιαστικό και μη τρολάρετε.
    Εκ μέρους μου απαντώ και στους τέσσερις παραπάνω σχολιαστές συνανώνυμους.
    1) Στο Ισραήλ πήγαν εκδρομή. Εκτός από τον Τάφο του Χριστού, δεν πήγαν για φαγητό; δεν έμειναν σε ξενοδοχείο; δεν πέρασαν από το αεροδρόμιο;
    2) Αυτό με τους γουναράδες θεωρείται λήξαν. Ας μη μηρυκάζουμε.
    3)Ο Αμβρόσιος ησυχάζει. Η κυρία Γιαμαρέλου ανησυχεί; Μήπως επιτέλους πρέπει να βγει κάποιος και να θέσει ευθέως το ερώτημα στον κύριο Τσιόδρα που είναι υπεύθυνος της ενημέρωσης; Που τον έχουνε για θεό τα πλήθη; Εδώ σε θέλω κάβουρα να περπατάς στα κάρβουνα.
    4) Και Ορθόδοξοι επίσκοποι και ιερείς μολύνθηκαν και πέθαναν στη Ρωσία, στη Σερβία.
    Αυτό σημαίνει ότι κόλλησαν από την κοινωνία;
    Πώς το βλέπεις; Σαν το μαγικό φίλτρο του Πανοραμίξ;
    Άντε, γιατί πάτε να δείτε το δέντρο, αλλά χάνετε το δάσος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος17/5/20

      Τι τρολιά είν' τούτη δω μπρεεε...
      "Καί με τον αστυφύλαξ και με τον χωροφύλαξ" και λίγο "της θάλασσας τα κύματα μου τόπανε"...

      α υ τ ό χ θ ω ν

      Διαγραφή
    2. Ανώνυμος17/5/20

      "Και Ορθόδοξοι επίσκοποι και ιερείς μολύνθηκαν και πέθαναν στη Ρωσία, στη Σερβία. Αυτό σημαίνει ότι κόλλησαν από την κοινωνία;"
      ΝΑΙ! Στους Αγίους Τόπους, οι Έλληνες ταξιδιώτες μετέλαβαν!
      -Τι δεν καταλαβαίνεις;
      Δηλαδή, η Θεία Κοινωνία στα Ιεροσόλυμα κολλάει, ενώ στη Ρωσία και Σερβία, στο Παγκράτι και στο Νταηλάκη, δε κολλάει;
      Μήπως είσαι ο Αμβρόσιος;

      Διαγραφή
  5. Ανώνυμος17/5/20

    Και τι σε κάνει να νομίζεις ότι το δικό σου σχόλιο προάγει το επίπεδο του φιλόξενου τούτου διαδικτυακού τόπου;
    Και όχι δεν σου κάνουμε την χάρη και προστακτική στους οικείους σου....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ανώνυμος17/5/20

    Τα προβλήματα της ανωνυμίας… Δεν ξέρω καν μήπως είσαι κάποιος από τους παραπάνω σχολιαστές. Αν είσαι ο υπ’ αριθμ. 3, ζητώ συγγνώμη, γιατί βιάστηκα να παινέψω τον Αμβρόσιο. Δεν ησυχάζει. Ταράζεται και ταράζει. Περισσότερα στις σημερινές ειδήσεις.
    Αν όμως είσαι άλλος, μη λες για μένα λόγια που δεν είπα.
    Το ότι δεν ωφελούν στο δημόσιο διάλογο συνεχείς μεμονωμένες ατάκες (τρολάρισμα) δεν σημαίνει ότι έχω την αυταπάτη πως τα δικά μου σχόλια τον προάγουν.
    Και λογικά οι προστακτικές χρησιμοποιούνται και για προτροπή και για παράκληση ακόμη.
    Αν δεν ίσχυε αυτό, τότε σε όλη μου τη ζωή δέχομαι μόνο προσταγές. Κυρίως από τους οικείους, αλλά και από τους φίλους. Μην ανησυχείς, ίσως χρειάζομαι ψυχίατρο να με κοιτάξει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Έλενα Ακρίτα17/5/20

    Μόνο η Ιερά Σύνοδος λέει μπορεί να αφορίσει. Το ερώτημα είναι γιατί στον 21ο αιώνα να αφορίσει ο οποιοσδήποτε τον οποιονδήποτε. Κι όπως διάβασα κάπου "καθάρισε τόσο πολύ η ατμόσφαιρα που φαίνεται καθαρά ο Μεσαίωνας".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ανώνυμος17/5/20

    Μα πάντοτε οι θρησκείες ήταν μεσαίωνας και ειδικά το δόγμα της ορθοδοξίας το εκ πορευόμενον από τον ιουδαιοχριστιανισμό.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ποιον άλλον;18/5/20

    Μαντέψτε, ποιον επικαλείται ο Αμβρόσιος, για να στοιχειοθετήσει τον αφορισμό;
    -Τον Παΐσιο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος18/5/20

      Να μην ξεχάσει και τις σαγιονάρες του μακαρίτη μισότρελου με τις ανισόρροπες ρήσεις..βοηθειά μας

      Διαγραφή
  10. Ανώνυμος18/5/20

    Για τον Άγιο Παΐσιο δεν διάβασα να τον επικαλείται, αλλά εκείνο που διάβασα είναι ότι το έκανε από αγάπη. Ο ίδιος άνθρωπος μιλάει, που θεωρούσε ανασκευή των επιχειρημάτων μας το να μας χλευάζει ως "Αγαπούληδες" ;
    Πάντως, η κατάσταση είναι ένα καζάνι που βράζει για την ώρα κι ας μην ανακοινώνεται ακόμη τίποτε. Κι αν οι μεγάλοι τα βρουν, υπάρχει και κόσμος που εξάντλησε την υπομονή του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ανώνυμος18/5/20

    Deutschland über alles verboten και λέτε ό,τι θέτε.
    Για άλλη μια φορά η Γερμανία δείχνει τα δόντια της και ο κόσμος δεν παίρνει χαμπάρι.
    Επέβαλε άλλο κράτος σε ολόκληρο τον πλανήτη απαγόρευση της Κοινωνίας σε πιστούς;
    Ούτε στην Ιεραποστολή στην Αφρική που μαστίζεται συνεχώς από ασθένειες.
    Παρότι στη Γερμανία οι ρόλοι πολιτείας και θρησκειών έχουν νομοθετικά διακριθεί.
    Το ίδιο ισχύει και για Καθολικούς και για Ευαγγελικούς.
    Τους άλλαξαν τα φώτα. Για την ασφάλειά τους.
    Η παραβίαση των προσωπικών ελευθεριών δεν γίνεται μόνο στους ανθρώπους που θρησκεύουν. Γίνεται και σε άλλους τομείς της κοινωνικής ζωής.
    Ένα απλό παράδειγμα αυτό που έπαθαν προχθές δυο φίλοι μας Έλληνες σε μεγάλη πόλη της Γερμανίας.
    Έναν καφέ πήγαν να πιουν οι άνθρωποι και με το που κάθισαν ήλθε η σερβιτόρα και τους ζήτησε πρώτα να συμπληρώσουν από ένα έντυπο με το όνομά τους, το τηλέφωνό τους, την ώρα που βρίσκονταν εκεί και τον αριθμό του τραπεζιού.
    Μόνο ο Χαρδαλιάς να μη πάρει ιδέες ...
    (να μη μπορείς να βγάλεις για καφέ ούτε γκόμενα ρε φίλε)
    Γι’ αυτό έχει ξεσηκωθεί ο κόσμος και στη Γερμανία και γίνονται συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας με χιλιάδες ανθρώπους που φωνάζουν “όχι στους ναζί”
    (να ζει κανείς ή να μη ζει;)
    Χριστιανοί πάντως δεν βγήκαν στους δρόμους.
    Ίσως να διαμαρτύρονται μέσω skype.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Ανώνυμος18/5/20

    Για να δούμε τα πράγματα και από μια άλλη οπτική γωνία.
    “Η Σύνοδος κοιμάται τον ύπνο του δικαίου” δήλωσε σήμερα ο πρώην Καλαβρύτων.
    Από μια άποψη, κοιμάται η Σύνοδος και μάλιστα τον ύπνο του δικαίου, γιατί ο δίκαιος κρίνει εξ ιδίων τα αλλότρια και θεωρεί και τους άλλους δίκαιους.
    Δυστυχώς όμως η πραγματικότητα διαψεύδει τους ευσεβείς πόθους και μας καλεί σε εγρήγορση.
    Αυτήν την εγρήγορση δεν έδειξαν να την έχουν οι Ιεράρχες, όταν κατά συρροήν ο κ. Αμβρόσιος πρόσβαλλε τους Θεσμούς της Πολιτείας (βλ. εξώφυλλο του βιβλίου του με διακωμώδηση του τότε Πρωθυπουργού Τσίπρα) ή όταν γινόταν υπαίτιος να συρθεί το ράσο στα Δικαστήρια με τα κηρύγματα μίσους.
    Ίσως επαναπαύθηκαν οι Ιεράρχες με την παραίτησή του.
    Σήμερα όμως δικαιούνται να επαναπαύονται και να αρκούνται σε μια διπλωματική ανακοίνωση περί ανυπόστατου αφορισμού, χωρίς λέξη ή ενέργεια για τον αυτουργό;
    Οι Πολιτικοί προφανώς επιλέγουν πώς θα παρουσιαστούν στους πολίτες προσέχοντας πάρα πολύ το δημόσιο προφίλ, το ίματζ.
    Στην Εκκλησία όμως; Χάθηκε η αυθεντικότητα στους τρόπους;
    Έγινε τέτοιο σκάνδαλο και “ούτε γάτα ούτε ζημιά”;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Ανώνυμος18/5/20

    Και καλά, ο Υφυπουργός κ. Χαρδαλιάς βγήκε βασιλικότερος του βασιλέως μιλώντας για αγάπη. Ο κ. Μητσοτάκης δεν έκανε καμία σχετική δήλωση. Ίσως να βγει και κερδισμένος, γιατί έγινε “ήρωας” και τώρα άνετα μπορεί να περάσει όποιο αντιεκκλησιαστικό μέτρο θέλει. Η κ. Κεραμέως επίσης δεν εκφράστηκε. Δεν όφειλε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος18/5/20

      Ο Αμβρόσιος είναι ανόσιος και εκφράζει την ανοησία. Δεν το λέω εγώ το είπε ο κ. Χαρδαλιάς και μπράβο του. Και δεν χρειάζεται άλλος να του απαντήσει του κακομαθημένου και επικίνδυνου γέροντα που δεν ξέρει τα σημαντικότερα της πίστης... ΣΙΩΠΗ (κάποτε...) και ΚΑΤΑΛΑΓΗ...

      α υ τ ό χθ ω ν

      Διαγραφή
  14. Ανώνυμος18/5/20

    Ήρεμα ρωτάω.
    Τα “παιδιά τους” δεν τα σκέφτονται καθόλου οι Κληρικοί;
    Ή δεν τα θεωρούν άξια να καταλάβουν;
    Τι παράδειγμα δίνουν τέλος πάντων οι Ιεράρχες;
    Στο προσωπικό του ιστολόγιο μπορεί ο καθένας να γράφει ό,τι θέλει. Όπως και στην προσωπική του αλληλογραφία.
    Μέσα σε Ιερό Ναό ΔΕΝ μπορεί ακόμη και Αρχιερέας να στέλνει αυθαίρετα στο ανάθεμα εκλεγμένους Άρχοντες μιας Δημοκρατίας.
    Θα το αφήσει αυτό χωρίς ποινή η Σύνοδος;
    Η Σύνοδος που μέχρι χτες μοίραζε απλόχερα τα επιτίμια σε κληρικούς και λαϊκούς;
    Μήπως εξαντλούσαν όλη την αυστηρότητα και την τήρηση των Κανόνων όταν ήταν για το γόητρο κάποιου Μητροπολίτη;
    Ενώ τώρα βολεύει που βρέθηκε κι ένας “ξύπνιος” που τα έβαλε με την Πολιτεία, ταράζοντας τις συνειδήσεις των πιστών που έμειναν εμβρόντητοι;
    Υπομονή, υπομονή, αλλά έχει και η υπομονή τα όριά της.
    Για κορόιδα ψάχνουν;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Ανώνυμος18/5/20

    Απορία ειλικρινής: Αφού είχε τόση κάψα ο Αμβρόσιος να αφορίσει αυτούς που έκλεισαν τις εκκλησίες, γιατί άφησε απ’ έξω τον Τσιόδρα και τον Κικίλια; Μήπως γιατί ο ένας είναι ψάλτης και ο άλλος της Υγείας;
    Ήταν και τυχερός. Δεν πρόλαβε Κυριακή πρωί πρωί να έχει διαβάσει το μήνυμα της Σακελλαροπούλου για την παγκόσμια ημέρα κατά της ομοφοβίας, να αφορίσει και την Πρόεδρο της Δημοκρατίας, να γίνουμε του κόσμου ο περίγελως πάλι οι Έλληνες.
    Όχι, κρίμα, έχασε το καλύτερο …

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Ανώνυμος19/5/20

    Αυτό δεν είναι ιχνηλάτηση. Είναι πογκρόμ.
    https://www.orthodoxianewsagency.gr/epikairotita/poinikes-kyroseis-gia-gamous-kai-vaptiseis-en-meso-karantinas/

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Ανώνυμος19/5/20

    Άντε πάλι τα ίδια. Όλα στις πλάτες του κοσμάκη.Κάναμε τόσο καιρό υπομονή, πειθαρχήσαμε στα μέτρα του κράτους, ζήσαμε μια κατάμαυρη Σαρακοστή και μόλις πήγαμε ν’ ακούσουμε για πρώτη φορά φέτος το “Χριστός ανέστη” βγήκε “ο άλλος σαν τον γρουσούζη” και μας τη χάλασε τη χαρά, κύριε Χαρδαλιά μου.
    Γιατί εσύ πέρασες μόνο κι άναψες ένα κεράκι, όπως μας είπες, αλλά για εμάς η Εκκλησία είναι η ζωή μας. Όπου Δεσπότης είναι ο Χριστός και όλοι οι άλλοι ακολουθούν, με τα μάτια ανοιχτά, να βλέπουν καλά γύρω-γύρω και να προφυλάσουν τους ανθρώπους της επαρχίας τους. Γι’ αυτό λέγονται Επίσκοποι.
    Δε φτάνει που περιοριστήκαμε όσο δε φανταζόμασταν, κοντέψαμε να ξεχάσουμε κι αυτά που ξέραμε. Άλλαξαν όψη οι εκκλησίες. Άλλαξε και το Πνεύμα;
    Ανυπακοή στη Σύνοδο ο Γέροντας.
    Και ο τοπικός Επίσκοπος δεν ήταν από πριν ενημερωμένος; Να προφυλάξει τουλάχιστον τους παρόντες από τον σκανδαλισμό.
    Αφού το διαβάσαμε στην τελευταία απόφαση της Συνόδου. Δεν επιτρέπεται λήψη φωτογραφιών και μαγνητοσκόπηση εντός των Ιερών Ναών παρά μόνο κατόπιν αδείας της οικείας Μητροπόλεως.
    Ποιος έβγαλε το βίντεο;

    Δεν χρωστάει η Ιεραρχία μια συγγνώμη σε αυτόν τον λαό;

    https://www.thebest.gr/article/580119-oi-aforisantes-mitropolites-kalabruton

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Ανώνυμος19/5/20

    Οι δεσποτάδες νομίζουν ότι ο κόσμος ζει ακόμη στην προ Γουτεμβέργιου εποχή.
    Τότε που υπήρχαν κείμενα χειρόγραφα μόνο στα χέρια κληρικών. Σαν να μην έχει άλλος σήμερα τη δυνατότητα να διαβάσει κάτι θεολογικό ή σαν να μην έχουν σπουδάσει κι άλλοι Θεολογία, Φιλοσοφία, Νομική, Ιατρική κλπ. Από αυτήν την ψευδαίσθηση φθάνουμε στη σύγχρονη παράκρουση να γίνονται κι οι ναοί “θέατρα του παραλόγου” .
    Νομίζουν δε, πως άμα πουν κάτι (πολύ περισσότερο άμα το στείλουν για δημοσίευση στις ιστοσελίδες εκκλησιαστικών ειδήσεων), το διαβάζει και το πιστεύει όλος ο κόσμος.
    Μόνο που, εκτός από τις συμπαθέστατες γιαγιάδες που τους περιστοιχίζουν και τους δηλωμένους αρνησίθρησκους που ούτε τους πλησιάζουν, υπάρχουν και πάρα πολλοί άλλοι, οι οποίοι έχουν τάλαντα, τα οποία θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν στην Εκκλησία, αλλά οι ίδιοι έχουν ένα “ελάττωμα”, για το οποίο παρακάμπτονται και δεν καλούνται σε προσωπική συν-εργασία. Είναι σκεπτικιστές. Όχι πάντως περισσότερο από τον Απόστολο Θωμά.
    Αυτό λοιπόν είναι ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα στους κόλπους της Εκκλησίας. Κυρίως της ηγεσίας ο υπερφίαλος εγωισμός, ο οποίος εκτός των άλλων οδηγεί και στην έλλειψη ανεκτικότητας στη διαφορετικότητα και επ' ουδενί στην κλήση των άλλων, μη και βγουν "καλύτεροι".
    Γι’ αυτό κληρικοί και λαϊκοί καταφεύγουν συνήθως σε προσωπικές επιθέσεις αντί για εποικοδομητικό διάλογο. Η ειρωνία είναι ότι θεωρούν αντιπάλους μεταξύ τους “οι αδελφοί”. Εξ οικείων τα βέλη. Και έτσι σιγά-σιγά η πορεία γίνεται φθίνουσα αντί αύξουσα.

    Οι Απόστολοι του Χριστού είχαν σαγήνη (κυριολεκτικά και μεταφορικά).
    Αν οι σύχρονοι είχαν πειθώ, θα ήταν αλλιώς τα πράγματα.
    Οι νέοι και οι νέες που μαζεύτηκαν στις πλατείες και τα πάρκα (και στα σκαλιά στο Σταυρό), θα είχαν μαζευτεί έξω από κάθε Μητρόπολη και θα έψελναν το Χριστός ανέστη.
    Έμπνευση ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Ανώνυμος26/5/20

    “Τί είναι αφορισμός;;; Ποιός είναι ο Αμβρόσιος;; Σε ποιούς απευθύνεται;; Άιντε με το κάθε "παρατράγουδο" και τους groupies του!!”

    Το καλύτερο που διάβασα στο Twitter!
    Γιατί φανερώνει ακριβώς την αίσθηση της νέας γενιάς.
    Όχι όσων έφαγαν τα ψωμιά τους και μιλούν εκ του ασφαλούς. Αλλά των ανθρώπων που τώρα βγαίνουν στη ζωή και θέλουν να βρουν οδοδείκτες στέρεους, ζωντανά παραδείγματα, έμπρακτη αδελφοσύνη, διάδοση του Ευαγγελίου της Αγάπης.
    Αν ανέχονταν την οπαδοποίηση, θα πήγαιναν να γραφτούν σε αθλητικό σωματείο. Αν ήθελαν αγώνες μαζικούς ή κοσμικό βόλεμα, θα πήγαιναν σε κόμμα. Αν γυάλιζε το μάτι τους για χρήμα ή δόξα, υπάρχουν χώροι, για να ενσωματωθούν. Αν θεωρούσαν τη σύγχρονη επιστήμη ως μοναδικό αποτελεσματικό τρόπο να ισορροπήσουν την ψυχική τους κατάσταση, θα προσκολλώνταν μόνο στην ψυχοθεραπεία των γιατρών ή/και των πάσης φύσεως γκουρού.
    Άλλα ζητάει όμως η ψυχή κάποιων ανθρώπων. Γι’ αυτό “το κάτι άλλο” στρέφεται στην Εκκλησία.
    Το πρόβλημα είναι όμως αν το βρίσκει στην πράξη και όχι στα λόγια. Στο Πνεύμα και όχι στο γράμμα.

    Είναι οι ώρες κρίσιμες. Όλοι κρινόμαστε. Το κακό όμως είναι ότι σε αυτόν τον κόσμο επικρατούν όσοι κρίνουν περισσότερο τη συμπεριφορά των άλλων και όχι τόσο τη δική τους.
    Ας το πάρουμε απόφαση. Η κατάσταση δεν είναι παίξε-γέλασε.
    Και σε αυτήν την περίπτωση το θέμα δεν είναι διπολικό αλλά τριαδικό. Δηλαδή, δεν έχει να κάνει μόνο μεταξύ του Κράτους και της Ιεραρχίας, που άλλοτε συγκρούονται και άλλοτε τα βρίσκουν. Καταλύτης είναι ο ξεχασμένος και παραγκωνισμένος παράγοντας : ο λαός ( ο οποίος βεβαίως ψάλλεται και ως ο λαός δε του Θεού ο άγιος)

    Για να μη χανόμαστε σε γενικεύσεις και αοριστολογίες, μπορούμε να ακριβολογούμε και να εξειδικεύσουμε ανφερόμενοι στους ανθρώπους που κρατούν υγιή σχέση με την αναγνωρισμένη από το Σύνταγμα και τη Δικαιοσύνη Εκκλησία και όχι τους θερμόαιμους της αποτείχισης ή τους προσκολλημένους σε ιδεολογίες αποκλειστικά κοσμικές. Σεβαστά και αυτών τα δικαιώματα στο κράτος. Στην οριοθετημένη όμως ζωή της Εκκλησίας, ελέγχονται άπαντες. Και εντός και εκτός των τειχών.
    Το πρόβλημα όμως διογκώνεται και γίνεται τυραννικό, όταν υπάρχει διγλωσσία, όταν δεν ζυγίζονται τα πράγματα με τα ίδια μέτρα και τα ίδια σταθμά.

    Έχει φρίξει το πανελλήνιο, ο πρώην Καλαβρύτων επανέρχεται δριμύτερος, διαψεύδει την ανακοίνωση της Ιεράς Συνόδου και επιτίθεται προσωπικά στην Υπουργό Παιδείας, ενώ οι λαλίστατοι κληρικοί και λαϊκοί είναι "άλλα λόγια λέτε, βρε παιδιά"! Μόνο στα πηγαδάκια με τους δικούς τους σχολιάζουν ανέξοδα, κάνοντας τους κόκορες, αλλά δημοσίως βγαίνουν κότες.
    Όχι, προσωπικά τουλάχιστον, δεν προτείνω ανακρίσεις, αναθέματα και τα τοιαύτα για τους κληρικούς που ασέβησαν στον διπλανό τους, άρα στον Θεό.
    Πολύ θα χαρώ όμως, απόψε το βράδυ που θα συναχθεί εκκλησιαστικά αυτός ο ταλαίπωρος λαός, να είναι παρόντες και οι τρεις φερόμενοι ως αφορισθέντες, ώστε να λυθεί η αχλύς της πλάνης που διαδίδουν οι σκοταδιστές και να παύσει με ειρηνικό τρόπο ο σκανδαλισμός των πιστών.
    Δεν μιλώ για την προσέλευση στους Ιερούς Ναούς των κατά τόπους αιρετών της Πολιτείας.
    Εστιάζοντας στο καίριο σκάνδαλο, είναι υψίστης σημασίας η παρουσία του Πρωθυπουργού και μάλιστα στον Καθεδρικό Ναό των Αθηνών, για λόγους θετικών συμβολισμών.
    Κι αν τους πολιτικούς δεν τους πάει το μυαλό, μέσα στις τόσες βιοτικές μέριμνες, είναι κακό να περιμένουμε από τους πνευματοφόρους Πατέρες να προβούν στις σχετικές ενέργειες;
    Δεν μπορεί να το κανονίσει ο Αρχιεπίσκοπος;

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η ΟΔΟΣ σας ευχαριστεί για την συμμετοχή σας στον διάλογο.Το σχόλιό σας θα αποθηκευτεί προσωρινά και θα είναι ορατό στο ιστολόγιο, μετά την έγκριση της ΟΔΟΥ.