ΟΔΟΣ 8.7.2021 | 1087 |
«Με μεγάλη χαρά, η πρόεδρος και το Δ.Σ. του Προοδευτικού Συλλόγου Κυριών Καστοριάς σας προσκαλούμε, το Σάββατο 26 Ιουνίου 2021 στην πολιτιστική μας γιορτή με τίτλο "Η πόλη τιμά… η πόλη θυμάται…". Θα τιμήσουμε τους συμπολίτες μας συγγραφείς που με την πέννα τους προωθούν την Ιστορία, Λαογραφία και Πολιτισμό του τόπου μας και θα θυμηθούμε όμορφες ζωντανές στιγμές από την Καστοριά του προηγούμενου αιώνα. Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στην αυλή του Μουσείου Μακεδονικού Αγώνα με όλα τα μέτρα ασφαλείας και θα μας συνοδέψουν με μουσική οι μαθητές του Μπαϊρακτάρειου Δημοτικού Ωδείου Καστοριάς. Σας περιμένουμε».
* * *
Ἔτσι πού τή ζωή σου ρήμαξες ἐδῶ
στήν κώχη τούτη τήν μικρή, σ’ ὅλην τήν γη τήν χάλασες.
Κ. Καβάφης (1863-1933), Ἡ πόλις
Η «πόλη» τελικά δεν τίμησε πολλούς συγγραφείς που ανεξήγητα εξαιρέθηκαν. Κι αυτό προκάλεσε ερωτηματικά όπως και αντίστοιχα αισθήματα.
Από την πρώτη στιγμή της ανακοίνωσης τού πολύ γνωστού (και από τα παλιότερα) σωματείου "Προοδευτικός Σύλλογος Κυριών Καστοριάς", με την οποία γνωστοποίησε ότι το Σάββατο 26 Ιουνίου 2021 θα διοργάνωνε —και οργάνωσε (φωτογραφία) πολιτιστική γιορτή με τίτλο «Η πόλη τιμά... η πόλη θυμάται», σύμφωνα με την οποία θα τιμούσαν τους συμπολίτες μας συγγραφείς που
με την πέννα τους προωθούν την Ιστορία, Λαογραφία και Πολιτισμό του τόπου μας και θα «θυμηθούμε όμορφες ζωντανές στιγμές» από την Καστοριά του προηγούμενου αιώνα, σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε με βάση τον προγραμματισμό στην αυλή του Μουσείου Μακεδονικού Αγώνα με την μουσική συνοδεία μαθητών του Μπαϊρακτάρειου Δημοτικού Ωδείου Καστοριάς, ήταν ολοφάνερα τα αυτονόητα: Όπως ενδεικτικά το γεγονός πως, έστω και αν η διοργάνωση ανήκε σε ιδιωτικό φορέα (σωματείο) που τυπικά έχει το απόλυτο δικαίωμα να αποδίδει ή όχι τιμές και να αναγνωρίζει ή όχι όποιον προτιμά.
Ωστόσο, η συλλογικότητα του σωματείου, η ιστορική του διαδρομή αλλά και η γενίκευση της αναφοράς στην «πόλη που τιμά» (και όχι τον σύλλογο), σε συνδυασμό με το ότι η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στο Μουσείο Μακεδονικού Αγώνα, όπως και ότι συμμετείχε εμμέσως ο Δήμος Καστοριάς (με το Ωδείο), αλλά και για την οποία εξέδωσε ανακοίνωση συγχαρητηρίων ο βουλευτής Καστοριάς κ. Ζήσης Τζηκαλάγιας, ήταν παράμετροι που αναπόφευκτα αναδείκνυαν ευθύνες για τυχόν αστοχίες.
Τελικά οι τιμητικές διακρίσεις απονεμήθηκαν στην εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε, με την απονομή «διακρίσεων» σε παρόντες και απόντες, ακόμη και σε... μη συγγραφικό έργο. Μέχρι και σε... μελλοντικούς συγγραφείς.
Ώμως κανείς δεν πληροφορήθηκε εγκύρως ποιος, ποιοι ή αν κάποια επιτροπή ανέλαβε την έρευνα και την ευθύνη για την δημιουργία καταλόγου συγγραφέων που να εκπληρώνουν τις αόριστες προδιαγραφές. Ιδίως σε σχέση με το περιεχόμενο της έννοιας του συγγραφέα «Πολιτισμού». Ή εάν η επιλογή έγινε με βάση το (όποιο) γνωστικό πεδίο αυτών που επέλεξαν και πρότειναν τους τιμηθέντες ή εάν όλα έγιναν τελικά βιαστικά και στο πόδι. Στο τέλος δεν γίνεται κατανοητό για πιο λόγο εξαιρέθηκαν οι συγγραφείς–λογοτέχνες. Αν δεν πρόσφεραν αυτοί στον πολιτισμό το ίδιο τουλάχιστον με άλλους, τότε ποιοι στ’ αλήθεια πρόσφεραν;
Το σίγουρο είναι ότι η «πόλη» τελικά δεν τίμησε πολλούς συγγραφείς που εξέδωσαν βιβλία και προσέφεραν στην «Ιστορία», στην «Λαογραφία» και στον «Πολιτισμό» της Καστοριάς, που ανεξήγητα εξαιρέθηκαν. Κι αυτό προκάλεσε ερωτηματικά, όπως και αντίστοιχα αισθήματα.
Με συνέπεια να ευνοείται το αίσθημα πικρίας και αδικίας, αλλά και προσβολής. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι δεν έγινε προσπάθεια επανόρθωσης ή κάποιων διευκρινίσεων. Ίσως η ελαφριά λέξη «πένα» που αναφέρεται στην ανακοίνωση να είναι η αιτία.
Δημοσιεύθηκε στην ΟΔΟ στις 8 Ιουλίου 2021, αρ. φύλλου 1087.
Η Πόλις Εάλω....
ΑπάντησηΔιαγραφήTerror x crew
ΔιαγραφήΤώρα πώς νοιώθουν, όλες αυτές και αυτοί, που σ' εκείνη την εκδήλωση τίμησαν το ισνάφι τους, και όχι τον Δασκαλάκη;
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν είναι μόνο ο, αείμνηστος πλέον, Δασκαλάκης, που προσέβαλαν, αλλά και πολλοί άλλοι. Η συγκεκριμένη εκδήλωση, θα πρέπει να ξεχαστεί πάραυτα, διότι θα γραφεί με μελανά γράμματα στη Τοπική Ιστορία.
ΔιαγραφήΠαραθέτω ΜΟΝΟ ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ που εξέδωσαν βιβλία σχετικά με Ιστορία, Λαογραφία (και όχι Λογοτεχνία - Πολιτισμό, όπως οι: Παπαμόσχος, Πατρώνου, Μπάγγου, Χατζή, Κάρτζου, Κλειούση, Κλειτσογιάννη, Ράπη, Σέκιου, Τοκατλίδου...... ) τους οποίους ξέχασαν:
Νικόλαος Δασκαλάκης
Νίκος Δόϊκος
Αγγελή Παπαμαντζάρη
Λεωνίδας Μπούτης
Χάρης Μακρής
Αγγελική Στρατή
Νικόλαος Σιώκης
Μενέλαος Μπατρίνος
Νώντας Τσίγκας
Κωνσταντίνος Αδάμ
Θρασύβουλος Παπαστρατής
Μερόπη Σωτηροπούλου Μάγγελ
Βασίλης Τσεμάνης
Γιώργος Μπάκαρης
Αλέξης Γούδας
Θεοδόσης Τάσιος
Σοφία Μπουτσιάδου Καρολίδου
Ραϋμόνοδος Αλβανός
Παναγιώτης Τζήμας
Δημήτρης Τσουρτσούλας
Βερόνικα Αποστόλου
Δόμνα Μιχαήλ
Πόπη Φανούλη Νάτου
Άγγελος Σινάνης
Δημήτρης Ιωαννίδης
Σάκης Γκέκας
Αιμίλιος Μπούσιος
Χρήστος Αντωνίου
...κλπ.... κλπ,....
Ποιούς τίμησαν τελικά;
ΔιαγραφήΟ Ζήσης πήγε να τρέξει στο Run Greece με λευκό σκαρπινι;;;;
ΔιαγραφήΣυγκεκριμένα βραβεύτηκαν:
ΔιαγραφήΟι Συγγραφείς- Ιστορικοί: Χρυσόστομος Παπασταύρου, Σόνια Ευθυμιάδου – Παπασταύρου, Μανώλης Κουτσιαύτης, Ευστάθιος Πελαγίδης, Λεωνίδας Πουλιόπουλος, Πάνος Τσολάκης.
Οι Συγγραφείς- Λαογράφοι: Ρέα Θεοδωρίδου – Μαυροβίτου, Σοφία Σοφαροπούλου, Σπύρος Αναγνώστου, Ρωμύλος Μαντζούρας, Ευτύχιος Μπαλλής.
Οι αρθρογράφοι- μελλοντικοί συγγραφείς: Μαρούλα Βέργου – Γκαμπέση, Βιβή Δούκη – Πολυγιάννη, Βιβή Φαρσαλιώτου – Ιατρού, Βασίλης Κωστόπουλος.
Μαλώνεις, ρε τρίτε/τρίτη ανώνυμε/ανώνυμη;
ΔιαγραφήΕ, μάλωσε μόνος/μόνη σου!
Γιατί δεν αξίζει τον κόπο ούτε να μαλώσει κανείς με άνθρωπο που δεν μιλάει στα ίσα με αυτούς που έχει θέμα.
Τα ίδια Παντελάκη μου, τα ίδια Παντελή μου.
Ένα από τα κουσούρια που μας άφησε η Τουρκοκρατία είναι και αυτό. Μόνο πισώπλατα σχόλια.
Για να δεις πόσο σε σέβομαι, θα κάνω διάλογο μαζί σου, αφού το άνοιξες το θέμα. Μαλώματα όμως ούτε για πλάκα.
Λοιπόν, πώς την είδες; Ένας Σύλλογος μιας επαρχιακής πόλης θέλησε να κάνει μια εκδήλωση τιμής και δεν κατάφερε να θυμηθεί ΟΛΗ ΤΗΝ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΕΛΙΤ αυτού του τόπου.
Δε με χαιρετάς τώρα;
Σε ποιο παράλληλο σύμπαν ζεις ρε φίλε/φίλη;
Είναι δυνατόν στα ανθρώπινα μέτρα να γίνει κάτι τέλειο; Ή ψυχανεμίζεσαι ότι το έκαναν επίτηδες;
Αν έχεις δουλέψει καιρό μέσα σε Σύλλογο, πρέπει να ξέρεις με πόσα προβλήματα συντηρούνται.
ΟΚ, από ό,τι φαίνεται πήγαν κι αυτές να κάνουν κάτι φαραωνικό και δεν τις βγήκε.
Λέω αυτές, όπως θα έπρεπε να λέτε όλοι/όλες σας, γιατί μιλάμε για σύλλογο αποκλειστικά γυναικών. Κι επειδή δεν κατοικούμε στη Νέα Υόρκη, γνωρίζουμε για ποιες μιλάμε.
Γιατί δεν έπιασες τη Νίνα, τη Μαρούλα, τη Μένη, την Ελένη, την Αθηνά, να λύσεις τις απορίες σου και να τις κάνεις πέντε παράδες, άμα έχεις δίκιο;
Εγώ που δεν είμαι στο σύλλογο ξέρω πέντε - έξι από αυτές από τις ανακοινώσεις τους τουλάχιστον. Εσύ ξέρεις όλους τους συγγραφείς και δεν ξέρεις πού να απευθυνθείς, αν είναι δίκαιη η ένστασή σου;
Μήπως κατάντησες εμμονικός/εμμονική και δεν το παραδέχεσαι;
Για να ζυγίσουμε ψύχραιμα τα πράγματα. Κάθε Σύλλογος κάνει ό,τι μπορεί.
Ο Προοδευτικός συντηρεί ένα ολόκληρο Λαογραφικό Μουσείο. Πήγες ποτέ να δεις τη δουλειά τους από κοντά;
Άντε, που γέμισε ο τόπος ανευθυνοϋπεύθυνους για τη σωτηρία μας!
Με τόση ανιδιοτέλια θα με έπιαναν τα κλάμματα, αν τα ψηφοδέλτια των κομμάτων δεν ήταν γεμάτα με προέδρους και διοικητικά μέλη συλλόγων.
ΔιαγραφήΚαλά, μη τρελαίνεσαι κι από την πολλή ενσυναίσθηση...
ΔιαγραφήΚάνε focus! Αυτά που λες είναι γενικολογία για υπεκφυγή. Πού το είδες να ισχύει αυτό στο συγκεκριμένο σύλλογο;
Δε βρίσκεις κανα σωστό και σχετικό επιχείρημα, αντί να πετάς τα σκουπίδια σου πάνω μας;
Γράφει ο/η φίλος/η πιο πάνω:
Διαγραφή1) "Λοιπόν, πώς την είδες; Ένας Σύλλογος μιας επαρχιακής πόλης θέλησε να κάνει μια εκδήλωση τιμής και δεν κατάφερε να θυμηθεί ΟΛΗ ΤΗΝ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΕΛΙΤ αυτού του τόπου.
2) ΟΚ, από ό,τι φαίνεται πήγαν κι αυτές να κάνουν κάτι φαραωνικό και δεν τις βγήκε.
3) Λέω αυτές, όπως θα έπρεπε να λέτε όλοι/όλες σας, γιατί μιλάμε για σύλλογο αποκλειστικά γυναικών. Κι επειδή δεν κατοικούμε στη Νέα Υόρκη, γνωρίζουμε για ποιες μιλάμε.Γιατί δεν έπιασες τη Νίνα, τη Μαρούλα, τη Μένη, την Ελένη, την Αθηνά, να λύσεις τις απορίες σου και να τις κάνεις πέντε παράδες, άμα έχεις δίκιο; κλπ κλπ........."
1) Δεν κατάφερε να θυμηθεί όλη την πνευματική ελίτ αυτού του τόπου;;;; Αλλά κατάφερε να....... μυριστεί τις αρθρογράφους και τους/τις....... μελλοντικούς/ές συγγραφείς;;;;;;;;; Άκου "μελλοντικούς συγγραφείς".....!!!!!!!!
2) Φαραωνικό; Αλίμονο αν οι γραφικές δημόσιες βεγγέρες αλληλοβράβευσης, των Ημετέρων, του Σιναφιού, των Δικών μας, θεωρούνται "φαραωνικές". Φαραωνικές αλληλουποστηρίξεις, και φαραωνικές επάρσεις, ναι!!!!
3) Ναι, δε κατοικούμε στη Νέα Υόρκη. Αλλά στην Πάνω και Κάτω Ραχούλα. Και γνωρίζουμε τι συμβαίνει με τις Ραχουλιώτισσες και τους Ραχουλιώτες.
Γιατί ρε φίλε είναι ψέμα ότι τα ψηφοδέλτια των κομμάτων είναι γεμάτα με προέδρους και διοικητικά μέλη συλλόγων;
ΔιαγραφήΑυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΛίγα τους σέρνεις Οδέ! Απαράδεκτοι....
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ Γιάνης εφόσον δεν τρέχει Rungreece γιατί πηγαίνει γυμναστήριο....;;;;
ΑπάντησηΔιαγραφήhttps://youtu.be/_df_JqSMHG4
ΔιαγραφήΓια ψήφους....
ΔιαγραφήΕίχε και ωραία εικόνα δίπλα στην Τασούλα....αν γινόταν να μην βγει φωτογραφία σίγουρα θα το έκανε..🤭🤭
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπό τη μια ο Πρόεδρος από την άλλη ο Γιάνης έφριξε η γυναίκα...
ΔιαγραφήΑυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
ΔιαγραφήΕντάξει ρε οδέ, από πότε η σύγκριση μους τους πυγμαίους είναι ύβρις.
ΔιαγραφήΑυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΒγήκε και ο κ. Κουτσιάφτης τώρα και έγραψε επικήδειο για το Δασκαλάκη. Όταν βραβευόταν ο κ. Κουτσιάφτης και φωτογραφιζόταν, με την ηχηρή σκανδαλώδη προσβλητική απουσία του Δασκαλάκη, κιχ δεν είπε. Τώρα αργά τα δάκρυα για την Ηλέκτρα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΆλλος ένας για την λίστα αυτών που έκαιγαν μακρυμάλληδες.
ΔιαγραφήΑν τέτοιοι άνθρωποι είναι το καμάρι της πόλης μας ΚΑΗΚΑΜΕ.
Διαγραφή