25.4.23

ΟΔΟΣ: Καμινάδες


ΟΔΟΣ εφημερίδα της Καστοριάς
ΟΔΟΣ 3.11.2022 | 1147

«Θα μείνει μόνον η μιζέρια, ο φθόνος και η καταχνιά λίγων φαντασμάτων του χθες, που ψέλλισαν τις τελευταίες μέρες, αλλά ήδη ξεχάστηκαν, όπως κατά την μυθολογία οι καλικάντζαροι που φεύγουν από την καμινάδα στο τέλος του Δωδεκαήμερου».
Ζήσης Τζηκαλάγιας
βουλευτής Ν.Δ. Καστοριάς


Θα όφειλε ο βουλευτής να ξεκαθαρίσει τι εννοεί με τα γκραν-γκινιόλ που γράφει. Βασικά ποιους εννοεί ακριβώς. Ώστε να μην απαιτείται Πυθία και Κάλχας για την ερμηνεία των χρησμών. Ούτε φλυτζανού. Εννοεί ανθρώπους του κόμματος, του αποκόμματος ή ξωτικά; Δεν πρέπει άραγε ο δύο φορές εκλεγμένος βουλευτής να είναι πιο σαφής; Διότι υφολογικά οι αναφορές λίγο απέχουν από ξεματιάσματα και μαγγανείες.


Από τις 20 Οκτωβρίου, είχε παρατηρηθεί μια αξιοσημείωτη κυβερνητική-κομματική δραστηριότητα για την περιοχή. Μια κινητικότητα που προκαλούσε ταυτόχρονα και αρκετό θόρυβο. Όλη αυτή η κατάσταση θα είχε και προεκλογικό άρωμα, εάν δεν είχε ξεκαθαριστεί πλέον ότι η κυβέρνηση μάλλον θα ολοκληρώσει την 4ετία. Οπότε επρόκειτο προφανώς για απλή προπαρασκευή. 

Βασικά όλα σ’ αυτή την περίοδο, άρχισαν με αφορμή την υπογραφή της σύμβασης για την σήραγγα της Κλεισούρας. Αμέσως μετά την μπαγκέτα κράτησε ο ίδιος ο βουλευτής του κυβερνητικού κόμματος κ. Ζήσης Τζηκαλάγιας που δεν συγκράτησε την ικανοποίησή του για την εξέλιξη. Και μάλιστα παρά τα σχετικά, σκωπτικά σχόλια που ακούγονται και γράφονται όλο και περισσότερα, ειδικά στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Αναφορικά με την αμετροέπεια των πανηγυρισμών, για μια σήραγγα που δεν μπορεί από μόνη της να σώσει την Καστοριά από το σκοτεινό της τούνελ. 

Ωστόσο ο ίδιος, δεν έκρυψε τον ενθουσιασμό του. Είναι άλλωστε γνωστό ότι συνέδεσε το πολιτικό όνομά του, ιδιαίτερα σ’ αυτή την δεύτερη βουλευτική θητεία του, με ορισμένα «εμβληματικά» για τον απολογισμό του έργα. Έργα που εκκρεμούν ή απλά εγκαταλείφθηκαν. Ο ίδιος δε ως γνωστό δήλωσε ότι «το άνοιγμα της συνοριακής διάβασης Λαιμού Πρεσπών με τους βόρειους γείτονές μας και η σήραγγα Κλεισούρας εκτοξεύουν το διεθνές αεροδρόμιό μας». 

Όλα αυτά τα ωραία και αόριστα είναι για την ώρα βέβαια στα λόγια. Διότι αυτό που θα είχε σημασία δεν είναι η εκτόξευση αλλά η...  απογείωση του «διεθνούς» αεροδρομίου "Αριστοτέλης", μέχρις στιγμής δεν έγινε αντιληπτό προς τι η αισιοδοξία. Για ένα αεροδρόμιο που βασικά προδίδει την καχεξία και την υποβάθμιση της προβληματικής περιοχής. Με απίστευτα αραιή κίνηση αεροσκαφών και επιβατών φυσικά. Μέχρι τώρα το αεροδρόμιο ως «διεθνές» ακούγεται ή και απλά μοιάζει σαν ένα σύντομο ανέκδοτο. Πικρό ανέκδοτο. 

Ακολούθησαν και άλλες θριαμβολογίες. Ο ίδιος, υπό τον τίτλο «Ήρεμος και δίκαιος απολογισμός για την υπογραφή της σήραγγας της Κλεισούρας», απηύθυνε μήνυμα-διάγγελμα περιφερειακού χαρακτήρα. Απευθυνόμενος συνολικά στους Δυτικομακεδόνες θύμισε ότι «πριν το 2008 που εγκαινιάσθηκε η Εγνατία Οδός, τα Γιάννενα ήταν πολύ μακριά από την Καστοριά, ενώ σήμερα είναι πολύ κοντύτερα από την Θεσσαλονίκη». 

Μόνο που το 2008 είναι επίσης «μακριά» ίσαμε 14 χρόνια προηγουμένως. Και εν τω μεταξύ έχουν μεσολαβήσει κοσμογονικές αλλαγές στην Ελλάδα από τις οποίες έμεινε εντελώς έξω η Καστοριά. Με ευθύνη όλων των κυβερνήσεων και μεγαλύτερες ευθύνες αυτές της Νέας Δημοκρατίας. 

Από το 2008 έως σήμερα από την Εγνατία Οδό μοναδικοί ωφελημένοι στην περιοχή είναι τα Ιωάννινα και η Κοζάνη. Όπως και κάθε πόλη που έχει απ’ ευθείας έξοδο στην Εγνατία. Και αξίζει να θυμούνται όλοι ότι τα αρχικά σχέδια ανατράπηκαν, επί ΠαΣοΚ, για να παραμεριστεί η Καστοριά.

«Πριν τρία χρόνια η σήραγγα ήταν ξεχασμένη» πρόσθεσε με νόημα η ανακοίνωση αλλά «σήμερα όμως γίνεται πραγματικότητα. Σε τρία χρόνια η Πτολεμαΐδα, το Αμύνταιο και η Έδεσσα θα έρθουν ΠΟΛΥ κοντύτερα». Σε άλλο σημείο τόνισε ότι «Και ΘΥΜΗΘΕΙΤΕ ΜΕ. Σήμερα βρισκόμαστε πολύ πιο κοντά στον στρατηγικό μας στόχο. Το Αεροδρόμιο στο Άργος Ορεστικό ΓΙΝΕΤΑΙ το μεγάλο Διεθνές Αεροδρόμιο Δυτικής Μακεδονίας-Νοτιοδυτικών Βαλκανίων» (*). 



ΟΔΟΣ εφημερίδα της Καστοριάς


Δεν χωρεί αμφιβολία ότι ο κ. Ζήσης Τζηκαλάγιας πανηγυρίζει και αισθάνεται δικαιωμένος. Μόνο που ατυχώς δεν είναι καθόλου σίγουρο, αν μαζί του αισθάνονται και συμφωνούν οι συμπολίτες του. Ίσως να τον ωφελούσε προσωπικά και πολιτικά να δει γύρω του. Και να μη αρκείται σε όσα οι κόλακες μεταδίδουν —με το αζημίωτό τους φυσικά.



* * *

Δεν χωρεί αμφιβολία ότι ο κ. Ζήσης Τζηκαλάγιας βουλευτής με την Νέα Δημοκρατία στην Καστοριά, πανηγυρίζει και αισθάνεται δικαιωμένος. Μόνο που ατυχώς δεν είναι καθόλου σίγουρο, αν μαζί του αισθάνονται και συμφωνούν οι συμπολίτες του. Ίσως να τον ωφελούσε προσωπικά και πολιτικά να δει γύρω του. Και να μη αρκείται σε όσα οι κόλακες μεταδίδουν —με το αζημίωτό τους φυσικά.

Δεδομένου ότι οι αναπόφευκτες και πράγματι χρήσιμες μεγάλες οδικές αρτηρίες, αυτό που κατόρθωσαν είναι στην ουσία να διευκολύνουν την απαξίωση της Καστοριάς. Τον κατήφορό της. Έργα που ξεκίνησαν 20 χρόνια πριν ούτε καν άρχισαν καλά–καλά. 

Έτσι εύλογα διερωτάται κάποιος σε τι χρειάζεται η σήραγγα για να συνδέει το τρίγωνο Αμυνταίου – Πτολεμαΐδας – Καστοριάς, αφού Κοζάνη και Φλώρινα είναι ανταγωνιστικές και ουδέποτε θα υποστηρίξουν την περιοχή μας. Και μάλιστα αυτό δεν θα συμβεί κάτω και από οποιαδήποτε συνθήκη. 

Με τις ανακοινώσεις αυτές πάντως ο κ Ζήσης Τζηκαλάγιας θα μπορούσε —πολιτικά μάλιστα ίσως και να όφειλε να αναλύσει—με περισσότερες λεπτομέρειες τον στρατηγικό στόχο και τις μεθόδους υλοποίησής του. Οι πολίτες της Καστοριάς δικαιούνται να γνωρίζουν εάν υπάρχουν στόχοι και εάν οι πολιτικοί δεσμεύονται. Τα περί «μεγάλου» κ.λπ. «διεθνούς αεροδρομίου των... νοτιοανατολικών Βαλκανίων», είναι πολιτικό project ή πυροτέχνημα για την αίτηση μιας ακόμη βουλευτικής θητείας;

Κι αν δεν δόθηκαν αναλύσεις για όλα τα πιο πάνω, στα σίγουρα πάντως χρειάζεται επεξήγηση η (στην ίδια ανακοίνωση) ατάκα: «Θα μείνει μόνον η μιζέρια, ο φθόνος και η καταχνιά λίγων φαντασμάτων του χθες, που ψέλλισαν τις τελευταίες μέρες, αλλά ήδη ξεχάστηκαν, όπως κατά την μυθολογία οι καλλικάντζαροι που φεύγουν από την καμινάδα στο τέλος του Δωδεκαήμερου». 

Οι διαπιστώσεις του αυτές, σίγουρα δεν μπορεί να τιτλοφορούνται από τον ίδιο ότι αποτελούν «Ήρεμο και δίκαιο απολογισμό για την υπογραφή της σήραγγας της Κλεισούρας». Αυτή είναι η ηρεμία; Δηλαδή τα δηλητηριώδη βέλη πώς θα ήταν; Μεγάλη η κουβέντα για φθόνο, καταχνιά, φαντάσματα. Και γενικευμένη, χωρίς δικαίωμα ή λόγο. 

Θα όφειλε ο βουλευτής να ξεκαθαρίσει τι εννοεί με τα γκραν-γκινιόλ που γράφει. Βασικά ποιους εννοεί ακριβώς. Ώστε να μην απαιτείται Πυθία και Κάλχας για την ερμηνεία των χρησμών. Ούτε φλυτζανού. Εννοεί ανθρώπους του κόμματος, του αποκόμματος ή ξωτικά; Δεν πρέπει άραγε ο δύο φορές εκλεγμένος βουλευτής να είναι πιο σαφής; Διότι υφολογικά οι αναφορές λίγο απέχουν από ξεματιάσματα και μαγγανείες.

Και σαν να μη έφθανε η μίνι γκάφα, δεν αρκέστηκε στα «συνεχίζουμε ακόμη περισσότερο δυναμωμένοι» του επιμυθίου, αλλά με μια ακόμη ανάρτηση πρόβαλε κι’ άλλη προσωπική του χαρά. Αυτή την φορά στην ίδια την Βουλή. Ήταν ίσως το κλίμα των ημερών και το πνεύμα που τον οδήγησε σε μια ακόμη ανάρτηση. 

Διότι λίγο πριν αποκαλυφθεί το σκάνδαλο με τον βουλευτή Γρεβενών κ. Ανδρέα Πάτση, ο ίδιος ανακοίνωνε ότι «Είχα την χαρά να υποδεχθώ στη Βουλή "την οικονομική καρδιά" της Καστοριάς, τον πρόεδρο του Επιμελητηρίου κ. Χ. Καραταγλίδη, τον πρόεδρο του Εργατικού Κέντρου κ. Αθ. Παπανδρέου και τον εκπρόσωπο του Νομαρχιακού Τμήματος της ΑΔΕΔΥ κ. Στ. Μασκαλίδη. Αφού προστέθηκε στην ομάδα ο αντιπρόεδρος της Καφεστίασης κ. Μ. Πρωτόγερος μεταβήκαμε στο γραφείο του Αν. Υπουργού Οικονομικών κ. Θ. Σκυλακάκη για την συνάντηση που είχαμε προγραμματίσει». 

Είναι γεγονός ότι ο κ. Ζήσης Τζηκαλάγιας αναφέρθηκε σε «οικονομική καρδιά» της Καστοριάς. Κι’ αυτό είναι επίσης γκραν-γνινιόλ. Μιας καρδιάς χωρίς γουνεργάτες, γουνοποιούς, μα προπαντός απόντες εμπόρους. Και άλλους παραγωγικούς ή επιστημονικούς κλάδους και φορείς. Είναι η ΑΔΕΔΥ «οικονομική καρδιά» για μια φιλελεύθερη αντίληψη; 

Αναφέρθηκε σε ένα γεγονός (περιήγηση προσώπων στην Βουλή), περιγράφοντας μια κατάσταση που δεν υπάρχει. Τα περί «οικονομικής καρδιάς» μεταφράζονται σε αρρυθμίες στην καλύτερη περίπτωση. Την ίδια στιγμή που η Καστοριά φθίνει και έχει υποστεί οικονομική καρδιακή… ανεπάρκεια η τοπική οικονομία, η ανακοίνωσή του έκανε λόγο για πανηγυρικές καταστάσεις. Ακόμη και για το γεγονός ότι «η συζήτηση πήγε καλά». Και ότι «θα υπάρξει έξτρα χρηματοδότηση για ξύλα για τις ατομικές ανάγκες των κατοίκων, καθώς και αύξηση της ενίσχυσης του ε πιδόματος θέρμανσης για όλες τις μορφές καύσιμης ύλης, πλην του φυσικού αερίου, με επιπρόσθετο ενισχυτικό συντελεστή αναλόγως των θερμοβαθμίδων κάθε περιοχής». 



ΟΔΟΣ εφημερίδα της Καστοριάς


Φαίνεται ότι στην Νέα Δημοκρατία το έχουν με την υποστήριξη των ημετέρων, είτε μέσω της λίστας-Πέτσα που γέμισε ταμεία υπηρετών... της ενημέρωσης, στενού φίλου όπως αναφέρεται του βουλευτή Γρεβενών. Αλλά και δικηγόρων ή όχι. Εύλογα διερωτάται κάποιος, τι ακριβώς ξεχωριστό έχει ο κ. Πάτσης για όλη αυτή την τιτάνια ανάθεση;



* * *

Αυτά βέβαια δεν είναι ακριβώς άσχημα αλλά ούτε και αρκούν τα ψίχουλα για θριαμβολογίες. Είναι περίπου αυτονόητα πράγματα. Και δεν θα έπρεπε καν να χρειάζεται να γίνει εκδρομική επίσκεψη κλιμακίου της… «οικονομικής καρδιάς» στο κλεινόν άστυ. Καρδιάς που ακούγεται σαν τα… σύνορα της καρδιάς του προέδρου της Τουρκίας. 

Αυτό που αποκάλυψε —και όπως ήταν φυσικό προκάλεσε λόγω των εξελίξεων τις εντυπώσεις— είναι ότι λειτούργησε ένα δίκτυο. Καθώς στο ίδιο τραπέζι, μαζί με το dream-team της οικονομίας της καρδιάς τους, ήσαν οι αντιπροσωπείες των νομών Φλώρινας και Γρεβενών «με επικεφαλής τους Βουλευτές κ. Ιωάν. Αντωνιάδη και κ. Αν. Πάτση». Και κανείς δεν θα ασχολούνταν ιδιαίτερα με αυτό, εάν τις ίδιες ημέρες δεν αποκαλυπτόταν, ότι ο εκλεγμένος βουλευτής με την Ν.Δ. Γρεβενών, που μάλλον εξ Αθηνών πολιτικά προσγειώθηκε το 2019 στα Γρεβενά (ποιος ξέρει άραγε γιατί και για πιο λόγο), διαθέτει αμύθητη περιουσία. Με δανεικά ή όχι.

Και καλά κάνει και την έχει. Αλλά αποκτήθηκε και από την αγορά δανείων ιδιωτών στις τράπεζες, κοψοχρονιά. Όταν η Καστοριά και οι κάτοικοί της υποφέρουν από τα δάνεια που οφείλονται από τους μικρομεσαίους, και χιλιάδες ακίνητα είναι προσημειωμένα και στην αναμονή για κατάσχεση και πλειστηριασμό, για οφειλές που έχουν διαμορφωθεί σε τρομακτικά επίπεδα με τοκογλυφικές πρακτικές των πιστωτικών ιδρυμάτων, αποκαλύφθηκε ότι στο γειτονικό νομό εκλέχτηκε βουλευτής, συνεργάτης, που λειτουργεί με τα δικηγορικά του γραφεία άμεσα ή έμμεσα σαν εισπρακτική εταιρεία. 

Και ακόμη χειρότερα ότι ενώ ήταν βουλευτής Γρεβενών, ανέλαβε εκ μέρους των ΕΛΤΑ αμοιβές για νομικές συμβουλές της τάξης του 1.000.000 ευρώ!! Ένα εκατομμύριο ευρώ μόνο μετά το 2020!! Αν είναι ποτέ δυνατόν. Αμοιβές αστρονομικού ύψους για άγνωστες δικηγορικές υπηρεσίες. Με αυτόν το team της Καστοριάς εξασφάλισε... ξύλα και επίδομα θέρμανσης και πανηγυρίζει ο κ. Ζήσης Τζηκαλάγιας. Όταν οι στους δήθεν μεγαλογουναράδες της περιοχής έχουν χαριστεί δάνεια ανυπολόγιστων εκατομμυρίων. Το σύνδρομο της Μαρίας Αντουανέτας και χωρίς την Μαρία Αντωνίου.

Φαίνεται ότι στην Νέα Δημοκρατία το έχουν με την υποστήριξη των ημετέρων, είτε μέσω της λίστας-Πέτσα που γέμισε ταμεία υπηρετών... της ενημέρωσης, στενού φίλου όπως αναφέρεται του βουλευτή Γρεβενών. Αλλά και δικηγόρων ή όχι. Εύλογα διερωτάται κάποιος, τι ακριβώς ξεχωριστό έχει για όλη αυτή την τιτάνια ανάθεση; 

Και σαν να μην έφθαναν όλα αυτά, αποκαλύφθηκε ότι ο ίδιος, ο εν ενεργεία βουλευτής Γρεβενών, πήρε και από το Γενικό Νοσοκομείο Καστοριάς δικηγορική ανάθεση για περίπου 25.000 ευρώ!! Μόνο το 2021!! Και καθώς ο πρόεδρος του Γενικού Νοσοκομείου Καστοριάς, κουμπάρος του κ. Ζήση Τζηκαλάγια, πριν τον διορισμό του υπηρετούσε ως συνεργάτης καθηγητής στο Πανεπιστήμιο στα Γρεβενά, αναπόφευκτα προκαλούνται απορίες από τις πολλές συμπτώσεις. Βέβαια ο κ Τζηκαλάγιας σε τηλεοπτική εκπομπή της ΕΡΤ1, διαβεβαίωνε ότι ο ίδιος δεν γνώριζε τις δράσεις του συναδέλφου του βουλευτή. Έλα όμως που το Γενικό Νοσοκομείο Καστοριάς, όχι μόνο τις γνώριζε, αλλά και τις... χρηματοδοτούσε. 

Γιατί το Γενικό Νοσοκομείο Καστοριάς επέλεξε τον συγκεκριμένο; Πόσο μάλλον που έδρευε στην Αθήνα και όχι κάπου στην Δυτική Μακεδονία. Δεν είχε δικηγόρους η Καστοριά; Ή μήπως έχει μόνο όσους ανήκουν σε κύκλους. Όπως συμβαίνει και με άλλους που παρέχουν υπηρεσίες. Μεγάλο λάθος η σύμπλευση ορισμένων. Ακόμη πιο μέγιστο λάθος ένα κόμμα που διαλαλεί με Φαρισαϊσμό την ηθική του, να αποδεικνύεται ότι διαθέτει και Τελώνες. Και να προκαλείται η εντύπωση ότι σε μερικά ζητήματα γίνονται αμοιβαιότητες. Ώστε είτε με τον κ. Πέτση είτε με τον κ. Πάτση να έρχονται τα πράγματα απλά πάτσι. Και επί γης πάτσε (pace) με την Pax της διαπλοκής. 



(*) Η κίνηση  στο αεροδρόμιο της Καστοριάς "Αριστοτέλης" (που το χρησιμοποιεί μία μόνο αεροπορική εταιρεία) το 2019 ήταν μόλις 4.301 επιβάτες, ενώ στο "Άγιος Παύλος το Αποστολικό Αεροδρόμιο" της Αχρίδας (με 9 αεροπορικές εταιρείες εποχιακές και τσάρτερ) 317.218 επιβάτες.  Στο δε διεθνές αεροδρόμιο Σκοπίων 2.360.000 επιβάτες.

 


Δημοσιεύθηκε στην ΟΔΟ στις 3 Νοεμβρίου 2022, αρ. φύλλου 1147.



* * *

Αναφορικά με το σχόλιο στο πρωτοσέλιδο του πρ. φύλλου για την ανάθεση στο δικηγορικό γραφείο του κ. Ανδρέα Πάτση, εν ενεργεία βουλευτή και μάλιστα εκλεγμένου με την Νέα Δημοκρατία, υποθέσεων του Γενικού Νοσοκομείου Καστοριάς για συνολικό ύψος αμοιβής περίπου 25.000,00 ευρώ, μόνο στο 2021 (;) διευκρινίζεται ότι το ποσό αυτό αφορά σε «δουλειές» που ανατέθηκαν από την 3η Υγειονομική Περιφέρεια στην οποία υπάγεται και το Γενικό Νοσοκομείο  Καστοριάς. Όπως και ότι από το Γενικό Νοσοκομείο (Καστοριάς) του ανατέθηκαν όχι μία – όπως αρχικά διευκρινιζόταν– αλλά δύο φορές, σε χρονικό διάστημα μικρότερο του ενός έτους, εντολές συνολικού ύψους περίπου 1.200,00 ευρώ. Η ανακοίνωση ["εδώ"] της τοπικής βουλευτή του ΣυΡιζΑ που προηγήθηκε («Και το Νοσοκομείο Καστοριάς πλήρωνε τον κ. Πάτση... έλαβε το 2021 από το Νοσοκομείο Καστοριάς και την 3η ΥΠΕ Μακεδονίας, που ανήκει και το Νοσοκομείο Καστοριάς, το ποσό των 24.460,27 ευρώ για νομικές συμβουλές...») αποτέλεσε την πηγή του σχολίου με την διατύπωσή της να επιτρέπει παρερμηνείες. Σε κάθε περίπτωση πάντως τα βασικά ερωτήματα του πρ. πρωτοσέλιδου, διατηρούνται. 



Δημοσιεύθηκε στην ΟΔΟ στις 10 Νοεμβρίου 2022, αρ. φύλλου 1147.


Σχετικά:

11 σχόλια:

  1. Ανώνυμος25/4/23

    Φτού φτού φτού, στις πέτρες και στα ξύλα. Στα όρη στα άγρια βουνά.......μακρια από μας.
    Μυρίζει απήγανο....!!!!

    Έρρωσθε τα παγανά

    Δημήτριος Αγιασοφίτης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ανώνυμος26/4/23

    Επί βουλευτικής θητείας Τζηκαλάγια μας φόρτωσαν τα διόδια στη Σιάτιστα. Δεν τον άκουσα μέχρι τώρα να το αναφέρει στα κατορθώματα του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος27/4/23

      Ο Τζηκαλάγιας δεν πλήττεται από τα διόδια. Ίσως και να δηλώσει ότι δεν ξέρει που υπάρχουν.

      Διαγραφή
  3. Ανώνυμος26/4/23

    Η Καστοριά επί Τζηκαλάγια και Αντωνίου, έγινε οικονομικά Μόντε Κάρλο, και τουριστικά Κόμο. Εξάλλου, είναι γνωστά αυτά.... πόοοοοοσο ικανοί πολιτικοί είναι και οι δύο να...... φωτογραφίζονται.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος26/4/23

      Και όπου νάναι αναβαθμίζεται το διεθνές αεροδρόμιο των Δυτικών Βαλκανίων για να να δέχεται τα Learjet με τους επιβάτες για τα καζίνο των βορείων γειτόνων. Γράφω ¨βορείων γειτόνων" χρησιμοποιώντας την έκφραση του βουλευτή μας.

      Διαγραφή
    2. Ανώνυμος26/4/23

      Ουουου.....και που να δείς τα τραίνα που έρχονται

      Διαγραφή
    3. Ανώνυμος27/4/23

      σφαίρες θα είναι. Τι λέω ιπτάμενα.

      Διαγραφή
    4. Ανώνυμος27/4/23

      Οι επιβάτες του Learjet στον δρόμο για τα Μπίτολα θα περνάνε με την Bentley από την Νότια για να απολαύσουν μια Πίτσα Κόμο scusi Ρόμα.

      Διαγραφή
    5. Ανώνυμος27/4/23

      Ας μη ξεχάσουμε και τα υδροπλάνα.

      Διαγραφή
    6. Ανώνυμος28/4/23

      Πληροφορήθηκα ότι το επόμενο έργο θα είναι το κοσμοδρόμιο του Μαυρόβου (Cape Stara Reka) για να έρχονται οι εξωγήινοι στην έκθεση της γούνας. Δεν μπορείτε να φανταστήτε το κρύο που τραβάνε οι φουκαράδες στον Αρη και στην Αφροδίτη.

      Διαγραφή
  4. Ανώνυμος27/4/23

    Γιατί ο βουλευτής δεν ρώτησε τον κουμπάρο του;

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η ΟΔΟΣ σας ευχαριστεί για την συμμετοχή σας στον διάλογο.Το σχόλιό σας θα αποθηκευτεί προσωρινά και θα είναι ορατό στο ιστολόγιο, μετά την έγκριση της ΟΔΟΥ.

ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ