«Δύο μεγάλα έργα θα ολοκληρωθούν το 2023 στην Καστοριά, η σύνδεση με το φυσικό αέριο και η σήραγγα της Κλεισούρας», δήλωσε στην ΕΡΤ Φλώρινας και στην δημοσιογράφο Σ.Ζουζέλη ο βουλευτής ΝΔ Καστοριάς Ζήσης Τζηκαλάγιας, μιλώντας για τον στρατηγικό σχεδιασμό για την περιοχή της Καστοριάς. «Δεν υπάρχει πιο ορεινή περιφέρεια στην Ελλάδα από τη Δυτική Μακεδονία και γι’ αυτό, είναι πολύ σημαντικό για την περιοχή, να έρθει το φυσικό αέριο και μάλιστα, όσο γίνεται νωρίτερα. Γίνεται προσπάθεια, το καλοκαίρι του 2023, τα σπίτια κι επαγγελματικοί χώροι στην Καστοριά, στο Άργος Ορεστικό και στους Μανιάκους, να έχουν συνδεθεί με το φυσικό αέριο».
Ταυτόχρονα, αναμένεται το 2023, να έχει κατασκευαστεί η σήραγγα της Κλεισούρας, είπε ο βουλευτής, προσθέτοντας πως «το έργο είναι αποτέλεσμα έντονης προσπάθειας εμού και άλλων από την Καστοριά και δεν αφορά μόνο την Καστοριά, καθώς θα συνδέσει τις περιοχές Εορδαίας και Αμυνταίου με την Καστοριά και θα μπορεί κανείς να φτάνει σε 40 λεπτά από την Κλεισούρα στο Αμύνταιο, όλες τις εποχές του χρόνου. Αυτή η επικοινωνία θα συνδράμει στον στρατηγικό σχεδιασμό που έχουμε εδώ και χρόνια, να μπορεί επιτέλους η Δυτική Μακεδονία να έχει καθημερινή αεροπορική σύνδεση. Θα είναι τέτοια τα δεδομένα που θα προκύψουν, που θα δικαιολογούν την σύνδεση Καστοριά-Αθήνα, όπως συμβαίνει και με τις άλλες περιφέρειες της χώρας».
Ο βουλευτής αναφέρθηκε στην αιφνίδια παύση της λιγνιτικής παραγωγής, σε αντιπαράθεση με την πτώση της παραγωγικής διαδικασίας της γούνας στην Καστοριά, «η οποία δεν ήταν αιφνίδια, υπήρχε μια πτωτική πορεία τα τελευταία χρόνια και εκμηδενίστηκε φέτος, λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού. Προσωπική μου άποψη, την οποία εκθέτω εδώ και χρόνια παρά το ότι δεν είναι αρεστή σε κάποιους», είπε, «είναι ότι, δυστυχώς η γούνα δεν πρόκειται να φτάσει ποτέ, εκεί που ήτανε. Θα συνεχίσει να υπάρχει, αλλά θα μπορεί να δίνει δουλειά και προοπτική οικονομική –επαγγελματική, σ΄ ένα πολύ μικρότερο ποσοστό του πληθυσμού, επομένως πρέπει να αναζητήσουμε άλλες διεξόδους και η διέξοδος που πρέπει να αναζητήσει η Καστοριά, είναι ο τουρισμός. Η ανάπτυξη του τουρισμού έχει πολλά περιθώρια».
Ο κ. Τζηκαλάγιας τόνισε την αναγκαιότητα λειτουργίας του συνοριακού σταθμού στο Λαιμό του Δήμου Πρεσπών. «Κάνω επίμονη προσπάθεια, σε συνεργασία με τον βουλευτή Φλώρινας Γιάννη Αντωνιάδη, να ανοίξει η διάβαση στο Λαιμό Πρεσπών. Το έχω εξηγήσει και στον πρωθυπουργό και στον Υπουργό Εξωτερικών, με τον οποίο είχα συνάντηση, είναι πολύ σημαντικό να ανοίξει, γιατί θα φέρει εύκολα τους κατοίκους του νοτίου τμήματος των βορείων γειτόνων μας, στη Δυτική Μακεδονία», είπε, και πρόσθεσε πως «έχουμε δυνατές ξενοδοχειακές υποδομές – ο νομός Καστοριάς έχει 3.000 κλίνες, την περσινή χρονιά όμως είχε μόνο 20.000 αφίξεις (*), ενώ η Αχρίδα της Βόρειας Μακεδονίας, είχε 180.000 (*). Άρα, καταλαβαίνουμε ότι κάτι δεν κάνουμε καλά όλα αυτά τα χρόνια και αν κάνουμε αυτό που πρέπει, μπορούμε να δώσουμε διέξοδο σ’ ένα μεγάλο κομμάτι του πληθυσμού».
Το πρόσφατα ανακαινισμένο αεροδρόμιο Ιωαννίνων, αρχικού κόστους ανακατασκευής 52 εκατομμυρίων ευρώ, το οποίο χρησιμοποιούν και αρκετοί Καστοριανοί. |
Στοιχεία: α) ΟΔΟΣ: Αιθεροβάμων αντίληψη 11.6.2020 | 1034 ["εδώ"]. β) Στατιστικά αεροδρομίου Αχρίδας EX-YU airport race 2019" και γ) Κρατική Στατιστική Υπηρεσίας της Δημοκρατίας της Β.Μακεδονίας.
Δημοσιεύθηκε στην ΟΔΟ στις 5 Νοεμβρίου 2020, αρ. φύλλου 1053
Πρίν πολλά χρόνια όταν πετούσα ακόμα από το αεροδρόμιο Αριστοτέλης είχα συναντήσει στο ξενοδοχείο Λημναίον τον ιδιοκτήτη μαζί με άλλους παράγοντες της περιοχής, ( γουναράδες, ξενοδόχους, κλπ) όπως και σε ξεχωριστή συνάντηση τον Άφκο στο ξενοδοχείο του επίσης με σκοπό να τους προτείνω την ίδρυση/ σύσταση μιας εταιρείας όπου όλοι τους θα έχουν μέρισμα στα κέρδη και στα έξοδα αναλογικά με τα κεφάλαια που θα επένδυαν και με αντικείμενο την αεροπορική δραστηριότητα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤους είχα τονίσει πώς με σχετικά μικρό κόστος θα μπορούσαν να βρούν α/φη μακροχρόνιας ενοικίασης, οι περισσότερες υποδομές υπάρχουν στο αεροδρόμιο αλλά και θα μπορούσαν να βελτιωθούν και να λειτουργούν ενώνοντας την Καστοριά με πολλούς προορισμούς. Γιατί να μην ενώνεται η Καστοριά με Κρήτη,Χίο,Σάμο, Κύπρο, κλπ και Αθήνα καθημερινά ένα το πρωί κι ένα αργά το απόγευμα ώστε κάποιος που θέλει να επισκεφθεί μια δημόσια υπηρεσία να μην χρειάζεται να μείνη σε ξενοδοχείο εαν δεν είχε κάποιο γνωστό να μείνει ή ακόμα και γιατί όχι να επισκεφθεί τα καταστήματα ή έναν γιατρό και το βράδυ να είναι σπίτι του.
Κατά αυτόν τον τρόπο η Καστοριά δεν θα είχε ανάγκη την κάθε αεροπορική εταιρεία που είναι σφαγείο με τιμές φαρμακίου για το Καστοριά Αθήνα ( και να σκεφθεί κανείς ότι είναι και επιδοτούμενο...) αλλά θα διαμορφώνονταν το κόστος ανάλογα με την ζήτηση. Επίσης η ίδια εταιρεία των καστοριανών θα είχε και πουλμανάκι για σύνδεση Καστοριάς, Άργους, αεροδρομίου για όσους έκλειναν εισιτήριο που τώρα το ταξί σε γδέρνει να πάς στο αεροδρόμιο και πολλά άλλα τα οποία συνεζητήθησαν τότε.
Ανταπόκρισις..., όσο την είδατε εσείς....
Έρρωσθε οι ατούριστοι
Δημήτριος Αγιασοφίτης
Χτίστε ξενώνες χωριανοί.... Έρχονται τουρίστες με υδροπλάνα και τρένα....
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαστοριά είναι η Γούνα μόνο Ζήση
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν θα πρέπε δεν νομίζης...;;!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕκτός από καφεδάκι στην νότια παραλία τι προτείνετε να κάνω;
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτην ουρά για τα επιδόματα αεργίας.....
ΔιαγραφήΡώτησα για αξιοθέατα, για το τι μπορεί να κάνει κάποιος τουρίστας στην Καστοριά. Αλλά από την απάντηση ατιλαμβάνομαι ότι το κλίμα στην πόλη είναι εχθρικό. Μάλλον ούτε για καφεδάκι θα έρθω.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣε λίγο καιρό θα πλημμυρίσει η πόλη με Πτολεμαιδιωτες τουρίστες....
ΔιαγραφήΤην σηραγγα αλλοι την ετρεξαν ζησακη,μην προσπαθεις να μας πεισεις οτι εσυ εισαι ο σωτηρας μας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜπράβο Ζήση. Έφερες την σήραγγα μόνος σου. Λείπει να την σκάψεις μόνος σου με τα χεράκια σου και να οδηγήσεις το πρώτο τραίνο που θα την διασχίσει. Τότε θα την βαφτίσουμε Σήραγγα «Εθνικός Σωτήρας Τζήκας»
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια την Σήραγγα μίλησε πριν 30 χρόνια ο Σημαιοφορίδης,επικαιροποίησε την μελέτη ο Λιάντσης το 2010 και από τότε δεν ξαναμίλησε κάνεις.Ο Τζηκαλάγιας την είχε πρώτη προτεραιότητα και ευτυχώς βγήκε Βουλευτής και την κάνει πραγματικότητα.Αυτά θα γράψει ο ιστορικός του μέλλοντος.
ΔιαγραφήΑυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
ΔιαγραφήΠοτε μιλησε ο [....] για την σηραγγα ρε φιλε; να ναι καλα η περιφερειακη αρχη κασαπιδη και ο Σαββοπουλος που το περασαν απο το περιφερειακο συμβουλιο που ειναι το αρμοδιο οργανο, ο ζησης που εμπλεκεται; ΠΟΥΘΕΝΑ.
Διαγραφή-Πονάνε ωρέ Μανωλιό τα παλληκάρια?
Διαγραφή-Τι λες ωρέ Σεφταλιό? Όσο και να τσιμπάς,μυαλό δεν θα βρεις.
*Από το γνωστό ανέκδοτο με το πουλί...και το πουλί στην έρημο...
Για την Σήραγγα μιλούσε ο Σημαιοφορίδης πριν 30 χρόνια,επικαιροποίησε την μελέτη ο Λιάντσης το 2010,ήταν πρώτη προτεραιότητα για τον Τζηκαλάγια και ευτυχώς εκλέχθηκε Βουλευτής και την υλοποιεί.Αυτά θα καταγράψει ο ιστορικός του μέλλοντος.
ΑπάντησηΔιαγραφήΖήσης for President
ΔιαγραφήΟΓΑ...;;!!
ΔιαγραφήΑυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
ΔιαγραφήΠόσα [....] [....] την Εγνατία;
ΔιαγραφήΜπορεί κάποιος να μου πει,εγώ που μένω στην Χρουπιστα τι κέρδος έχω από την σήραγγα; Λυπούμαι πολύ, αλλά δεν βλέπω τάλιρα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΝόμιζα ότι το Άργος είχε απελευθερωθεί από τους οθωμανούς....!!!
ΔιαγραφήΘα ανέβει κατακόρυφα η κίνηση στην Χρούπιστα λόγω πτήσεων στο Αεροδρόμιο.Θα γεμίσει τάληρα ο τόπος όπως λες.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔηλαδή, οι ταξιδιώτες της Δυτ. Μακεδονίας θα χρησιμοποιούν το διεθνές αεροδρόμιο του Άργους (το Χρουπιστα είναι χαϊδευτικό) για να πετάξουν για Αυστραλία; Συγνώμη, δεν ήξερα ότι σε αυτό το αεροδρόμιο προσγειώνονται και jumbos. Νόμιζα ότι λειτουργούσε αποκλειστικά για τα ταξιδάκια του Ζήση στην Αθήνα.
ΑπάντησηΔιαγραφή"Γιατί θα φέρει εύκολα τους κατοίκους του νοτίου τμήματος των βορείων γειτόνων μας, στη Δυτική Μακεδονία", λέει ο κ. Τζηκαλάγιας!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΦοβάται να γράψει:
"Γιατί θα φέρει εύκολα τους κατοίκους του νοτίου τμήματος της Βόρειας Μακεδονίας στη Δυτική Μακεδονία της Νότιας Μακεδονίας"!!
Κατάλαβα. Πτήση Σκόπια-Άργος καφέ στα μαχαιράδικα και σε δύο ώρες η πτήση της επιστροφής.
ΔιαγραφήΟύτε τα στοιχεία της επιβατικής κίνησης του Αεροδρομίου μας, δε γνωρίζει ο κ. Τζηκαλάγιας, και λέει άλλα αντ' άλλων;
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια τα διόδια στην σήραγγα θα λαλήσει o βουλευτής; Από ότι βλέπω στις άλλες εθνικές οδούς η Εγνατία δεν μασάει.
ΑπάντησηΔιαγραφή