1.11.13

ΟΔΟΣ: «Σχολική» Γιορτή


ΟΔΟΣ 20.6.2013 | 697

Το γεγονός είναι πρωτάκουστο για τα σχολικά δεδομένα, και εκτυλίχθηκε μόλις την περασμένη Κυριακή το βράδυ στο Γυμνάσιο Μαυροχωρίου. Ευτυχώς για τους ίδιους, είχαν προλάβει να αποχωρήσουν η βουλευτής κ. Μαρία Αντωνίου, ο αντιπεριφερειάρχης κ. Δημ. Σαββόπουλος, ο δήμαρχος κ. Εμ. Χατζησυμεωνίδης, διότι από μια σύμπτωση απέφυγαν να αποτελέσουν το επίκεντρο ενός κανονικού σκανδάλου, για το οποίο βεβαίως, οι ίδιοι δεν θα είχαν πραγματική ευθύνη.

Αίφνης λοιπόν και αφού είχαν αποχωρήσει οι «επίσημοι» προσκεκλημένοι, συμμετέχοντες, περαστικοί και περίοικοι, στην εξέλιξη ενός πάρτι του σχολείου, το οποίο στις «λεπτομέρειές του» είχε διοργανώσει (ή απλά συνδιοργανώσει) Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του Γυμνασίου Μαυροχωρίου, δηλαδή σε ένα εφηβικό μαθητικό πάρτι σαν κι’ αυτά που παρόμοιά τους συνηθίζονται τα τελευταία χρόνια με σουβλάκια και τα συναφή, συνειδητοποίησαν, ότι η επαγγελματική (;) ορχήστρα την οποία (προφανώς θα) επέλεξαν οι διοργανωτές, για την δεξιότητα, την ποιότητα, τις καλές και προσιτές υπηρεσίες μουσικών και ερμηνευτή, ξαφνικά «γύρισε» την μουσικοχορευτική θεματολογία της βραδιάς.

Έτσι, μέσα στον προαύλιο χώρο του δημόσιου σχολικού κτηρίου άρχισαν να εκτελούνται χοροί και να ερμηνεύονται τραγούδια της σκοπιανής προπαγάνδας και όχι απλά σλαβικών επιρροών. Όλα στην σλαβική γλώσσα των βορείων γειτόνων, την οποία απταίστως φαίνεται ότι κατείχαν οι καταξιωμένοι καλλιτέχνες.

Φυσικά η «απρόσμενη» εξέλιξη του πάρτι δεν ήταν μέρος ethnic προγράμματος, ούτε μια απλά κακόγουστη έκπληξη. Διότι είχε τα στοιχεία μιας ακόμη καλοστημένης παγίδας που οδήγησε απότομα μπροστά σε τετελεσμένα μαθητές, γονείς και παρευρισκόμενους. Σε ένα δήθεν «ξεφάντωμα» σλαβόφωνης μουσικής και χορών. Με αποτέλεσμα οι ρομαντικοί, άσχετοι και αδαείς να πέσουν θύματα μιας ακόμη σκηνοθετημένης ανθελληνικής και αντιμακεδονικής φιέστας ανήσυχων φιλοσκοπιανών, που μεθοδεύουν προκλήσεις εναντίον της χώρας. Οι οποίοι και πάλι θα σπεύσουν να παρουσιάσουν το συμβάν μέσω του διαδικτύου σαν ένα ακόμη συνειδησιακό «ξέσπασμα» δήθεν αλυτρώτων.

Για όσους δεν μιλούν και δεν καταλαβαίνουν το γλωσσικό ιδίωμα, αρκούσαν κάτι παράξενες ιαχές στα σχετικά άσματα περί Μακεντονίγιας με επιδεικτικά σλαβική χροιά για να αντιληφθούν αμέσως ότι εξελισσόταν πλήρως και ανεμπόδιστα σχέδιο προπαγάνδας των Σκοπίων και των αλυτρωτικών διαθέσεων ορισμένων. Οι οποίοι εκμεταλλεύτηκαν την μαθητική εκδήλωση, έστω κι’ αν αυτό ήταν ένα απλό πάρτι και έστησαν ένα οργανωμένο όργιο σλαβομακεδονικής προπαγάνδας, για να το περιφέρουν στα διεθνή fora σε τεκμήριο ύπαρξης αλύτρωτων στην Ελλάδα, στην Καστοριά.

Και το έστησαν, όχι απλώς μπροστά, αλλά τουλάχιστον με την ανοχή του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, που όπως κάθε τι μη φυσικό, υπάρχει ως νομικό πρόσωπο, ως κατασκευή δικαίου, εγκεκριμένο και αδειοδοτημένο να λειτουργεί στην Ελλάδα, υπό τους όρους του νόμου και των άρθρων του καταστατικού του.

Οι οποίοι όπως τουλάχιστον είναι γραμμένοι στα ιδρυτικά έγγραφα, προφανώς υποβλήθηκαν στις αρμόδιες δικαστικές αρχές. Και εγκρίθηκαν αφού ελέγχθηκαν και κρίθηκε ότι δεν παραβιάζουν τον νόμο, ούτε την ελληνική έννομη τάξη πιο γενικά. Την οποία διαρκώς οφείλει να τηρεί κάθε πρόσωπο, φυσικό ή νομικό.

Όροι και άρθρα που αν μη τι άλλο προϋποθέτουν τον σεβασμό των θεμελιωδών αρχών της χώρας, όπως και του προσανατολισμού της παιδείας σύμφωνα με τις αντιλήψεις που υπηρετούν ή έστω απλά σέβονται το ελληνικό κράτος και τον ελληνικό λαό. Και φυσικά δεν τα υπονομεύουν.

Βεβαίως, δεν είναι λίγοι αλλά ατυχώς για τους ίδιους ιδιαίτερα πολλοί, όχι μόνο στην υπόλοιπη Ελλάδα, αλλά και στην περιοχή της Καστοριάς που μέχρι πρόσφατα, αγνοούσαν το ενδεχόμενο να υπήρχαν και ακόμη περισσότερο ότι υπάρχουν και επιβιώνουν, φανερά ή όχι, συγκεκριμένες γλωσσικές δίγλωσσες ή όχι κοινότητες, συνήθως ολιγάριθμες, προπαντός στα χωριά. Οι οποίες πέρα από την απλή γλωσσική ετερότητα που οφείλεται σε προγόνους και εξηγείται από ιστορικούς ή γεωγραφικούς λόγους, ή με όρους λαογραφίας, εκτός από αυτή, έχουν, ή συστηματικά καλλιεργούν, και μια άλλη, πιο ουσιαστική και εσωτερική σχέση με την διαφορετικότητά τους αυτή.

Με αποτέλεσμα, αφού αντιληφθούν ότι οι συνειδήσεις μπορεί και να ποικίλουν, έκπληκτοι και καθυστερημένα να συνειδητοποιούν στην συνέχεια ότι δεν υπάρχει αντίλογος και ότι αντίθετα η επιπολαιότητα από την πλευρά της οργανωμένης πολιτείας, είναι η επωδός. Και δεν υπάρχουν αναχώματα στις υπερβολές, τις προκλήσεις και άλλες σκοπιμότητες που μπορούν να εκτείνονται ως την επιβουλή.

Στην συγκεκριμένη, όπως και σε άλλες παρόμοιες περιπτώσεις, το γεγονός είναι κάτι πιο προχωρημένο. Όχι μόνο διότι η παρουσία πολιτικών εκπροσώπων, καθιστά το ζήτημα προπαντός πολιτικό και πέρα για πέρα ανησυχητικό, που θα έπρεπε να έχει σημάνει ήδη συναγερμός. Αλλά διότι το ίδιο περιστατικό εκμεταλλεύεται η προπαγάνδα ξένου κράτους, που στρέφεται κατά της Ελλάδος.

Παρά ταύτα, οι καλλιτέχνες της εν λόγω ορχήστρας, ενθαρρυμένοι  -άγνωστο από ποιους- συνέχισαν ακάθεκτοι να εκτελούν σκοπούς που σύμφωνα με όσους κατανοούν την γλώσσα αμφισβητούν ευθέως την ελληνικότητα της Μακεδονίας και την εδαφική ακεραιότητα της Ελλάδας. Και δεν σταμάτησαν στις διαμαρτυρίες του αντιδημάρχου Καστοριάς κ. Α. Τσαϊρίδη, ο οποίος είχε παραμείνει και έδειχνε να δυσφορεί κατάπληκτος. Αδυνατούσε όμως να αντιδράσει πιο αποτελεσματικά.

Ας μη κρύβονται πίσω από τα προπετάσματα ή τις δικαιολογίες οι υπεύθυνοι. Και υπεύθυνοι εν προκειμένω δεν είναι μόνο αυτοί που σχεδιάζουν και εκτελούν τα ύπουλα προπαγανδιστικά και σκηνοθετημένα τοπία, διότι αυτοί, που προφανώς δεν βρίσκονται εντός της χώρας, δεν είναι μόνοι τους.

Υπεύθυνοι στην προκειμένη περίπτωση εκτός από τον Δήμο Καστοριάς, που επιτρέπει με την ανοχή και την συγκαταβατικότητά του -προφανώς για να μην ρίξει λάδι στην φωτιά, ή να περιπλέξει την κατάσταση- είναι βεβαίως και ο σωματειακός φορέας που είχε την ευθύνη της «γιορτής».

Η αινιγματική στάση του οποίου προκαλεί, μεταξύ άλλων και εύγλωττες απορίες. Για το αν τελικά οργανώθηκε το πανηγύρι, με πραγματικό σκοπό κάποιων που κρύβονται πίσω από την ανωνυμία της συλλογικότητας και την αθωότητα των περισσότερων, για να εκφραστούν ανομολόγητοι και αλυτρωτικοί πόθοι – φαντάσματα ορισμένων, ή αν συνέβη το αντίθετο.

Αν δηλαδή αυτό συνέβη εν αγνοία και με κατάχρηση της ανοχής τους, η οποία όμως δεν εξηγείται επαρκώς με την απόφασή του σωματείου να αναθέσει την μουσικοχορευτική κάλυψη της γιορτής των νέων  σε συγκεκριμένη καλλιτεχνική ομάδα επαγγελματιών (;) μουσικών, η οποία στο πλούσιο ρεπερτόριό της, περιλαμβάνει και ελληνικούς μουσικοχορευτικούς σκοπούς. Περιλαμβάνει ωστόσο, σε ξεχωριστή θέση χορούς και τραγούδια, που δεν περιορίζονται στην ψυχαγωγία, αφού κάποιοι τα αναρτούν στο διαδίκτυο, προπαγανδίζοντας με ανθελληνικά συνθήματα το Internet και παραπληροφορώντας τους πιο ευαίσθητους δέκτες της ενημέρωσης, όπως είναι οι άσχετοι και τα νέα παιδιά.

Το ίδιο θέμα θα έπρεπε να απασχολήσει και την δευτεροβάθμια εκπαίδευση Καστοριάς, για το γεγονός ότι είναι υπόλογος για όλες τις εκφράσεις της σχολικής δραστηριότητας, πόσο μάλλον των γονέων και κηδεμόνων. Και επειδή δεν είχε προληπτικά φροντίσει να αποτρέψει κάθε θερμοκέφαλο. Ούτε όμως είχε την ετοιμότητα να παρέμβει την στιγμή των προκλήσεων, στους προπαγανδιστές. Που συντάσσονται στο πλαίσιο της κατασυκοφάντησης της Ελλάδας από το γειτονικό κράτος των Σκοπίων, το οποίο εκτός από την ωμή διαχρονική προπαγάνδα του, όλοι θυμούνται τουλάχιστον για τα όσα συνέβαιναν εκεί πέρσι. Όταν δεν έκρυβαν την χαρά τους, για μια πιθανή συνολική κατάρρευση της οικονομίας και της κοινωνίας της Ελλάδος που θα προκαλούσε την διασάλευση.

Δεν αντέδρασαν ακόμη όμως και άλλοι υπεύθυνοι, όπως ο Σύλλογος Μακεδονομάχων, ή και των Φίλων Μουσείου Μακεδονικού Αγώνα, που δεν δείχνουν να αντιδρούν δυναμικά, άμεσα και κατανοητά, όπως θα αναμενόταν, με τρόπο σαφή και ξεκάθαρο στις ιταμές, οργανωμένες προκλήσεις, οι οποίες δεν πλαστογραφούν απλώς την ιστορία. Αλλά επιβουλεύονται σε πραγματικό χρόνο, σήμερα την εθνική κυριαρχία. Κι’ όμως αυτοί μοιάζουν σαν να αγοράζουν αγρό. Επιλεκτικά σιωπούν, και η σιωπή τους καταγράφεται.

Χωρίς αμφιβολία, το ζήτημα με την προπαγάνδα των Σκοπίων και των πρακτόρων και τοποτηρητών τους, που οργιάζει και δηλητηριάζει, έχει αρχίσει να λαμβάνει ανησυχητικές διαστάσεις. Αφού μετά την μόλυνση διαφόρων πολιτιστικών συλλόγων, την μόλυνση του καστοριανού καρναβαλιού, τρύπωσε για τα καλά πια στα καλοκαιρινά πανηγύρια των «μεγάλων» ηλικιών, άρχισε πλέον να επεκτείνεται και στους νέους, με το κόλπο των μαθητικών πάρτι. Με την τουλάχιστον ανοχή, ή και συνενοχή των μεγάλων.

Συνεπώς, το ζήτημα που είναι αμιγώς πολιτικό, ουσιαστικό και ακανθώδες, θα πρέπει έστω και τώρα να προβληματίσει. Να οργανώσει και να οδηγήσει σε αποτελεσματικές αντιδράσεις. Όχι βέβαια απλές διαμαρτυρίες, ή την άμεση διακοπή των προπαγανδιστικών εκδηλώσεων, αλλά ακόμη και τον αυτεπάγγελτο έλεγχο μέσω των νομικών κυρώσεων που μπορεί να χωρούν σ’ αυτές τις περιπτώσεις. Το γεγονός ότι ο αντιδήμαρχος Καστοριάς που έτυχε να παρευρίσκεται αντέδρασε και δεν εισακούστηκε παρά μόνο μετά από επανειλημμένη προσπάθειά του, δείχνει ότι η κατάσταση τείνει να επιδεινωθεί και οι προκλήσεις να κλιμακωθούν. Με απώτερο στόχο ακόμη και να προκαλέσουν σπασμωδικές αντιδράσεις από ακραίες ομάδες και πολιτικές ή ασύντακτες οργανώσεις, ώστε να τις εκμεταλλευτούν κι’ αυτές ως στοιχείο καταπίεσης και διώξεων.

Είναι ολοφάνερο, ότι ο Δήμος Καστοριάς, δεν μπορεί πια ούτε να ελέγξει ούτε να προλάβει όλα όσα γίνονται και οι ευθύνες πρέπει να αναληφθούν από τους θεσμικούς φορείς που αδειοδοτώντας τα σωματεία του είδους, εγγυήθηκαν στους υπόλοιπους ότι δεν θα επιτρέψουν να γίνουν αναδεκτοί εχθρικών οργανώσεων με συνωμοτική δράση.
Διαφορετικά κάποια στιγμή θα είναι αργότερα και από αργά. Και ως γνωστό μόνο το αργά, μπορεί να είναι κάλλιο από το ποτέ. Όχι το αργότερα.

Δημοσιεύθηκε στην ΟΔΟ στις 20 Ιουνίου 2013, αρ. φύλλου 697


Επιλογή σχετικών κειμένων:

22 σχόλια:

  1. Μήπως?1/11/13

    Ντροπή, ένας Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων Γυμνασίου να πέφτει θύμα προπαγάνδας! Η Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Καστοριάς τι λέει?
    Τελικά ο Μπαμπινιώτης μήπως έχει δίκαιο όταν μιλάει περί Βουλγάρων, αφού όλοι οι φορείς, οι αρμόδιοι σύλλογοι και η κοινωνία αποδέχεται τέτοιες απαράδεκτες καταστάσεις???
    Λέω, μήπως?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ανώνυμος1/11/13

    @1
    Έπεσε όντως θύμα προπαγάνδας;
    Ερωτώ. Γιατί ξέρουμε τι συμβαίνει στο Μαύροβο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ανώνυμος1/11/13

    Τι κάνει νιάου νιάου στα κεραμιδια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ανώνυμος2/11/13

    Ο Πρόεδρος του Συλλόγου Μουσείου Μακεδονικού Αγώνα στο Μαυροχώρι δε κατοικεί; Ποια η άποψή του;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ελευθερία Μπάκαρη [fb]3/11/13

    Συγχαρητήρια για το θάρρος και το σθένος που δείξατε και δείχνετε για το ζήτημα που προέκυψε στην σχολική γιορτή του Μαυροχωρίου. Είστε η μόνη τοπική εφημερίδα που αντιδρά. Σας παρακαλώ συνεχίστε έτσι τον αγώνα σας Δ Υ Ν Α Μ Ι Κ Α.

    Ελευθερία Μπάκαρη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ανώνυμος3/11/13

    "Μαύροβο";

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Athena3/11/13

    Χαίρομαι που (ξανα)βλέπω τα σχετικά κείμενα. Αυτά μπορούν να διαβάσουν όσοι θέλουν να κατατοπιστούν και όχι να περιμένει κανείς (σαν τον Ανώνυμο παραπάνω) να σηκώνει διαρκώς το φορτίο ένας υπερογδοντάχρονος άνθρωπος, ο οποίος έχει παραγάγει έργο ανεκτίμητο.
    Όσο για το όνομα του χωριού, κι εγώ Μαυροχώρι το λέω, αλλά ας μην ανατριχιάζουν οι υπερεθνικόφρονες, γιατί είναι υποκρισία να δέχονται το Μέτσοβο και το Λέχοβο και να τους πειράζει το Μαύροβο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Βαγγέλης3/11/13

    Ανώνυμε που ψάχνεις τον πρόεδρο, έτσι και είναι μπηχτή το υπονοούμενο... αλίμονο σου έτσι και σε πετύχει ο Χρυσούλης... ώρες να έχεις να ακούς την άποψη του...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ανώνυμος3/11/13

    Antena/Ant1, δε μας τα λες καλά! Καθόλου καλά!! Μα καθόλου καλά!!!
    -Ποιος να σηκώσει το φορτίο δηλαδή, ο τοπικός ΣΥΡΙΖΑ, ή το ΚΚΕ??

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ανώνυμος3/11/13

    @ Athena: Ωραία λοιπόν, πρότεινε να μετονομαστεί σε Μαύροβο. Μια και μ’ αυτά που συμβαίνουν εκεί… τι να πώ? Ίσως του ταιριάζει περισσότερο…

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ανώνυμος3/11/13

    Ο κ. Γατόπουλος έχει άποψη επί του θέματος;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. ΤΖΑ !3/11/13

    Τι στην ευχή συμβαίνει στο Μαύροβο βρε σεις που τα ξέρετε όλα και δε μας λέτε κι εμάς να μάθουμε!
    Και μη μου πειράζετε την Αθηνούλα μου και τη λέτε Antena, Megάλοι!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Ανώνυμος3/11/13

    Να έχεις υπόψιν Ανώνυμε 10 ότι ο κ. Χρυσόστομος Παπασταύρος έχει βγάλει βιβλίο με τον τίτλο "Το Μαύροβο και η ιστορία του".
    Κι άσε τώρα τι να προτείνει η Athena.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Κι-κι-ρί-κου-ου-ου !!!3/11/13

    Τώρα μάλιστα! Φωνάξτε και τον gatipoulos να γίνει εδώ της κλιμάκωσης!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Ανώνυμος3/11/13

    Η "Παμμακεδονική" τί λέει ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Προβληματισμένος πολίτης3/11/13

    Μακάρι να είχαν πολλοί το πάθος αυτού του ανθρώπου που στην ηλικία του παλεύει ακόμα με σθένος και γνώση. Και δεν πειράζει καθόλου αν κάτι του ξέφυγε. Ο σύλλογος γονεών όμως πού κρύβεται; Σε ποια τρύπα χώθηκε και δεν έβγαλε άχνα για το θέμα που δημιουργήθηκε;Ας μας πει τουλάχιστον αν η απόφαση ήταν ομόφωνη ή κατά πλειοψηφία. Περιμένουμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Ανώνυμος4/11/13

    "Υπάρχει κάτι σάπιο στο βασίλειο του... Μαυροχωρίου και των Συλλόγων"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Noir Village4/11/13

    Κάτι μας είπες τώρα κι εσύ 17...... Μεγάλη μύτη θα έχεις φαίνεται......

    Υπάρχει όμως και κάτι ΦΡΕΣΚΟ και κάτι ΩΡΙΜΟ, αλλά εσένα πάει ο νους σου στο κακό.

    N' est-ce pas?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Βαγγέλης4/11/13

    Χμμμμμμμμμ ! Είδατε τον πίνακα με τις δημοφιλέστερες αναρτήσεις; Χρειάστηκε να ξαναβγεί το "Μακεδονικό" στην επιφάνεια και "εκτόπισε" τα παπαδίστικα...
    Πατρίς-Θρησκεία-Οικογένεια ;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Ανώνυμος4/11/13

    "Και που δεν πήγε η Μαρία Αντωνίου το Σαββατοκύριακο (φωτορεπορτάζ)", είναι ο τίτλος από blog της Καστοριάς!!!

    Τέτοια δημοσιογραφική κατάντια, που θυμίζει επαρχία του Καζακστάν, δεν το περίμενε κανείς. Τι άλλο θα διαβάσουμε και θα δούμε από την ντόπια προπαγάνδα?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Ανώνυμος4/11/13

    Ανώνυμε 20
    Σε λάθος ανάρτηση έγραψες φίλε. Κατά τα άλλα συμμφωνώ με το σκεπτικό σου. Αλλά για να γνωρίζεις πάει να πει ότι επισκέπτεσαι "δημοφιλή" blogs, που εκτός κους-κους, έχουν και διάφορες άλλες "σχέσεις" με το κατεστημένο του Καζακστάν!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Ανώνυμος5/11/13

    Έτσι είναι, φίλε 20, τα λαϊκά κορίτσια!
    Τι ήθελες εσύ; Στη γυάλα να μένει κλεισμένη;

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η ΟΔΟΣ σας ευχαριστεί για την συμμετοχή σας στον διάλογο.Το σχόλιό σας θα αποθηκευτεί προσωρινά και θα είναι ορατό στο ιστολόγιο, μετά την έγκριση της ΟΔΟΥ.

ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ