22.11.13

ΟΔΟΣ: Μια πορεία που [ μάλλον] δεν ωφέλησε κανένα


Μονή Αγίων Αναργύρων Καστοριάς Εκκλησία
ΟΔΟΣ 11.7.2013 | 700

Στην έριδα -αν αυτή η λέξη αρκεί για να περιγράψει το μακελειό- μεταξύ της Ι. Μητροπόλεως Καστοριάς με την Μονή Αγίων Αναργύρων, η οποία προκαλεί διχασμό και στο τελευταίο της στάδιο εστιάστηκε στο πρόσωπο του ήδη αποσχηματισθέντος μοναχού Γεράσιμου, εξέλιξη που ίσως και να επιδίωξε και ο ίδιος, νικητής στα σημεία, φαίνεται κατ’ αρχήν να είναι ο μητροπολίτης Καστοριάς κ. Σεραφείμ.

Τα «σημεία» όμως της νίκης δεν έχουν καμιά απολύτως σημασία, για τους δυσαρεστημένους οι οποίοι εκτός από σημεία ισχυρίζονται ότι υπάρχουν και τέρατα. Με αποτέλεσμα να έχουν επιδοθεί σε ένα ιδιόρρυθμο αγώνα διαμαρτυρίας και έκφρασης αγανάκτησης, κυρίως μέσω του διαδικτύου και ειδικά μέσα από το blog της ΟΔΟΥ.

Παραδόξως η είδηση του αποσχηματισμού του μοναχού, όπως και οι δικαιολογημένες ή αδικαιολόγητες αντιδράσεις των υποστηρικτών του, είναι μάλλον δευτερεύουσας αξίας για τους περισσότερους εκφραστές της κοινής γνώμης στην Καστοριά. Αν και ως γεγονός είναι πρωτάκουστο -για τα δεδομένα της Καστοριάς πάντοτε- ωστόσο τηρείται σιγή ιχθύος. Έτσι σε εντυπωσιακά σύντομο χρόνο, άνθρωποι μάλλον συντηρητικοί κατά τα άλλα, εξοικειώθηκαν με το διαδίκτυο, όπου εκτονώνεται πλέον η διελκυστίνδα με αμοιβαίες επιθέσεις.

Πάντως, είτε πρόκειται για σημεία είτε για τέρατα, όλα αυτά, δεν έχουν μεγάλη σημασία και στο μεγαλύτερο μέρος του τοπικού πληθυσμού. Των πολιτών που είναι χριστιανοί εννοείται, αλλά η σχέση τους με τα εκκλησιαστικά πράγματα (και τα θαύματα σαν κι’ αυτά) είναι μετριοπαθής.

Απλά εξαντλείται κυρίως στην εθιμοτυπική τήρηση των παραδοσιακών θρησκευτικών καθηκόντων: Πάσχα, Χριστούγεννα, γάμοι, βαπτίσεις και ούτω καθ’ εξής, σε όλα τα Μυστήρια. Τα πραγματικά βεβαίως, και όχι τα υπόλοιπα μυστήρια που συμβαίνουν στους κόλπους των αφοσιωμένων σε μια από τις δυο πλευρές του προβλήματος.

Και αυτοί οι αριθμητικά περισσότεροι που αποτελούν κύριο κορμό στο «σώμα» της εκκλησίας και της τοπικής επισκοπής, λογικά δεν θα είναι ενθουσιασμένοι με τον αποσχηματισμό του θορυβούντος και ζωηρού μοναχού. Ούτε με τον εξανδραποδισμό της Μονής Αγίων Αναργύρων. Η οποία, μετά τα μαντάτα της τελεσίδικης καταδίκης του μοναχού, μάλλον εκκενώνεται από το προσωπικό της, συμπεριλαμβανομένου του ηγουμένου Αμβροσίου με «εθελούσια» μετάθεση, στον Λαγκαδά. Χάνει έτσι το ανθρώπινο δυναμικό της με το οποίο έγινε ιδιαίτερα γνωστή και προπαντός δημοφιλής στην Καστοριά και ευρύτερα, ώστε να αποκτήσει ασυνήθιστη αίγλη. Που όπως δείχνουν τα πράγματα, είναι μια από τις αιτίες του μακροχρόνιου σπαραγμού.

Οι μετριοπαθείς πολίτες που συγκροτούν την σιωπηλή και ουδέτερη πλειοψηφία, είναι πολίτες ενός κράτους στο οποίο ακόμη και σε περίοδο οικονομικής καταστροφής, όταν από την μια στιγμή στην άλλη χάνουν την δουλειά τους εκατομμύρια εργαζόμενων στον ιδιωτικό και δημόσιο τομέα, εξακολουθεί να επιχορηγεί χρηματικά την λειτουργία της Εκκλησίας της Ελλάδος. Μιας χώρας στην οποία συχνά συγχέονται τα όρια της κοσμικής και πνευματικής επικράτειας. Για τον λόγο αυτό, το θέμα έχει επιπλέον κοινωνική και ένα είδος πολιτικής διάστασης: Εδώ, για χιλιάδες Ελλήνων, καταρρέουν όσα γνώριζαν, και μέρος το κλήρου της Καστοριάς, αλλά και των οπαδών της μιας ή της άλλης πλευράς, επιδίδονται σε εκτελέσεις και αντάρτικο.

Παρά την μακροχρόνια διαμάχη, γεγονός είναι ότι, οι μετριοπαθείς, δεν γνωρίζουν και πολλά για τις λεπτομέρειες της διαμάχης. Ωστόσο είναι περίπου βέβαιο, ότι πολλοί απ’ αυτούς, αν όχι οι περισσότεροι, όντας νηφάλιοι και άσχετοι κάθε φατρίας θεατές, θα συμφωνήσουν ότι, ακόμη και αν έχει όλο το δίκιο με το μέρος του ο μητροπολίτης Καστοριάς, που ίσως και να το έχει, με αφορμή τον αποσχηματισμό του μοναχού, έχασε μια θαυμάσια ευκαιρία να αναθερμάνει σε σταθερές βάσεις την σχέση του με την τοπική κοινωνία της Καστοριάς.

Στο σύνολό της. Και ιδιαίτερα τους μετριοπαθείς και ουδέτερους, αλλά ακόμη και αυτούς που για κάποιο λόγο, υποστήριξαν τον Γεράσιμο και γενικά το μοναστήρι. Βεβαίως, η απόφαση για την εσχάτη των ποινών, ανήκει στο δευτεροβάθμιο συνοδικό δικαστήριο. Αλλά προφανώς δεν θα ήταν από τον Άρη αν κάποιος είχε την υπόνοια, ότι ακόμη και αν δεν καθόρισε το αποτέλεσμα, πριν την «εκτέλεση» τουλάχιστον ρωτήθηκε και ο ίδιος.

Αναποτελεσματικές και ανεπαρκείς συνεπώς αποδείχθηκαν οι περιφερόμενες δημόσιες συγνώμες του αποσχηματισθέντος μοναχού, οι ταπεινώσεις και οι μετάνοιες του προς τον μητροπολίτη Καστοριάς, που καταχωρήθηκαν στο σύνολο σχεδόν του τοπικού τύπου. Διότι δεν έπιασαν τόπο. Και υποβάθμισαν το πνευματικό κύρος όσων αφορούσαν.

Όπως δεν θα έπρεπε βεβαίως να πιάσουν τόπο ούτε εκείνα τα απίστευτα πράγματα που έγραψε ο μοναχός εναντίον του μητροπολίτη Καστοριάς. Διότι ήταν τόσο υπερβολικά και εκτός κάθε μέτρου, που απλά, δεν μπορούσαν να πλήξουν τον στόχο τους. Και όμως ο κληρικός ιεράρχης του τόπου, η πηγή της συγνώμης και της συγχώρεσης, εκτός των άλλων, τον καταμήνυσε κιόλας στα… ποινικά δικαστήρια. Για να τιμωρηθεί με φυλάκιση, πρόστιμο και ό,τι άλλο προβλέπει η δικαιοσύνη των ανθρώπων.

Όμως ήδη το δευτεροβάθμιο συνοδικό δικαστήριο συνήλθε και αποφάσισε να επικυρώσει την απόφαση του πρωτοβαθμίου. Να μη δείξει τον παραμικρό οίκτο στον μοναχό και να τιμωρηθεί «παραδειγματικά».
Κορυφαία (!) τα μαθήματα της συγνώμης και ακόμη πιο υψηλά τα επίπεδα της αρετής.

Έτσι οι μετριοπαθείς της Καστοριάς, δεν θα μπορέσουν εύκολα να δικαιολογήσουν την εξάντληση μιας τόσο ολοκληρωτικής αυστηρότητας. Ούτε από το δευτεροβάθμιο δικαστήριο, και προπαντός ούτε από τον επίσκοπο Καστοριάς. Που έχασε μια ευκαιρία να δείξει ότι γνωρίζει να συγχωρεί πραγματικά, ακόμη και αυτούς που κατά την δική του γνώμη, μπορεί και να μην δικαιούνταν την άφεση. Αυτό θα περίμενε κάποιος. Και όμως έγιναν ακριβώς τα αντίθετα: ξαφνικός μοναχικός θάνατος για όλους.

Είναι γεγονός ότι οι κάτοικοι της Καστοριάς, δεν είχαν ανάλογη εμπειρία από το παρελθόν. Εξαίρεση αποτέλεσε ένας τουλάχιστον προηγούμενος μητροπολίτης, που εκτός από την ελευθεροστομία του διακρίθηκε για την «αγάπη» του στην βυζαντινή τέχνη της Καστοριάς, αφού «έσωσε» πολλές εικόνες και άλλα κειμήλια από την φθορά του χρόνου, από τις εκκλησίες τις οποίες ξεσήκωσε. Έτσι τις έριδες και τις κατάρες, τις παρακολουθούσαν άναυδα οι Καστοριανοί μέσα από τις εφημερίδες σε άλλες Μητροπόλεις.

Εδώ είχαν μάθει κάπως αλλιώς, και ο κόσμος ζούσε σε μια Μητρόπολη με άρρηκτους και αναπόσπαστους δεσμούς προς το Οικουμενικό Πατριαρχείο: σεβάσμιους ιεράρχες με πραότητα και συγκαταβατικότητα. Το πολύ μερικές παραινέσεις για το είναι και το φαίνεσθαι. Κάποιο κήρυγμα, μια δοξολογία, φιλανθρωπικό και διαχειριστικό έργο και ο ρόλος τους σπάνια υπερέβαινε στα περαιτέρω.


Διαμάχη με τους Αγίους Αναργύρους Καστοριάς - Αμβρόσιος
Έτσι οι μετριοπαθείς της Καστοριάς, δεν θα μπορέσουν εύκολα να δικαιολογήσουν την εξάντληση μιας τόσο ολοκληρωτικής αυστηρότητας. Ούτε από το δευτεροβάθμιο δικαστήριο, και προπαντός ούτε από τον επίσκοπο Καστοριάς. Που έχασε μια ευκαιρία να δείξει ότι γνωρίζει να συγχωρεί πραγματικά, ακόμη και αυτούς που κατά την δική του γνώμη, μπορεί και να μην δικαιούνταν την άφεση. Αυτό θα περίμενε κάποιος. Και όμως έγιναν ακριβώς τα αντίθετα: ξαφνικός μοναχικός θάνατος για όλους
* * *

Αντίθετα ο σημερινός μητροπολίτης Καστοριάς κ. Σεραφείμ, από την αρχή έδειξε ότι έχει διαφορετική νοοτροπία. Λίγο το νεαρό της ηλικίας, λίγο το κλίμα των εποχών, μετά την πτώση των καθεστώτων της Ανατολικής Ευρώπης και την αναβίωση του ρωσορθόδοξου επεκτατισμού ακόμη και μέσα στην Ελλάδα που επηρέασε αρκετούς σε βάρος του Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως αναμοχλεύοντας παλιά ζητήματα δικαιοδοσιών. Λίγο η δύναμη των οικονομικών, όπως και η υπερβολική επίσης τάση για δημοσιότητα -όχι απλά εξωστρέφεια- στο περιβάλλον του μακαριστού αρχιεπισκόπου Αθηνών Χριστοδούλου, η διαδρομή του οποίου επηρέασε σημαντικά την καθημερινότητα της Εκκλησίας. Ώστε σύντομα έγινε σαφές ότι ο κ Σεραφείμ, δεν ήταν ένας μητροπολίτης όπως αυτοί που γνώριζε έως τότε η Καστοριά.

Οι προσθήκες κτηρίων σε Μαυριώτισσα και Άγιο Γεώργιο, η τάση εκδήλωσης δικαιωμάτων κυριότητας σε ακίνητα, η πολύ μυστηριώδης υπόθεση ανέγερσης με χρήματα… αγνώστου (!) σε οικόπεδο του Δήμου Καστοριάς που θα παραχωρούνταν για 50 χρόνια (επί δημαρχίας κ. Ιωάννη Τσαμίση), η παραίτηση από το υπάρχον Γηροκομείο και άλλα (ακόμη και η -δευτερεύουσας βέβαια σημασίας- ενέργεια της αναθηματικής πλάκας στο προαύλιο της μητροπόλεως για την έπαρση της ελληνικής σημαίας στις 11 Νοεμβρίου όχι του 1912, αλλά το 2012), οι υπαινιγμοί παραίτησης ή μετάθεσης του ίδιου, με κορυφαία βεβαίως μεταξύ όλων αυτών, η περίπου εμφυλιοπολεμική διαμάχη του με το μοναστήρι των Αγίων Αναργύρων που κόντεψε να προκαλέσει διάσπαση, είναι μερικά από τα παραδείγματα μιας πορείας. Μιας πορείας που μάλλον δεν ωφέλησε κανένα.

Με αποτέλεσμα, τώρα πια, ήδη αρκετά χρόνια μετά από την εγκατάστασή του εδώ, στον πολύ κόσμο και ιδιαιτέρως στους νηφάλιους, να μην είναι κατανοητές όλες οι αντιδράσεις του. Και να είναι διαδεδομένη η άποψη ότι αυτοί που τον συμβούλεψαν να παραμείνει σε ψυχρές -και στην περίπτωση του μοναχού Γερασίμου, σε ανοικτίρμονες θέσεις, έσφαλαν και μετέδωσαν το σφάλμα τους αυτό, στον ίδιο. Ο οποίος, ανεξάρτητα από τις προθέσεις του, ως συνήθως σε τέτοιες περιπτώσεις συμβαίνει να αντιμετωπίζει την πιθανότητα να το καταλάβει κι’ αυτό, κάπως αργά.



Δημοσιεύθηκε στην ΟΔΟ στις 11 Ιουλίου 2013, αρ. φύλλου 700



Επιλογή σχετικών άρθρων:

88 σχόλια:

  1. ΙΧΘΥΣ22/11/13

    Σιγή ...

    ; ; ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ανώνυμος23/11/13

    Εάν δεν ήξερα ότι μπορεί και να μην δημοσιευθεί το σχόλιό μου μπορεί και να σχολίαζα πως αυτός που έγραψε το κείμενο αυτό είναι ο γραμματέας του Λυκούργου, ο οποίος και του το υπαγόρευσε.
    Δυστυχώς διαβάζουμε οι Καστοριανοί κείμενα - σχόλια τα οποία προσπαθούν να διχάσουν, να προκαλέσουν αντιπαραθέσεις (γιατί βλέπεις μόνο το θέμα αυτό φέρνει αναγνώστες και σχολιαστές) και να αποπροσανατολίσουν από την αλήθεια και την γενική εικόνα που υπάρχει για τον Καστοριανό πλέον στην καρδιά, στην ψυχή, στο όνομα, στην ταυτότητα, στα δικαιώματα Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου μας κ. Σεραφείμ.
    Γιατί βλέπει (ο οποιοσδήποτε), ότι τα ζιζάνια που έσπερναν τόσα χρόνια οι πολέμιοί του ([…….], […….] και οι κάθε είδους παρατρεχάμενοι) δεν γεννούν πια και αγαπάει όλη η Καστοριά τον Ποιμενάρχη της, ασχέτως κι αν υπάρχουν ακόμα κάποιοι που ίσως να καθοδηγούνται από φαντάσματα του παρελθόντος;; να τα παίρνουν;; να ζηλεύουν;; να τσατίζονται;;; τι να πω!!!
    Παρακολουθώ χρόνια τώρα την ιστορία αυτή, μου το επιτρέπει άλλωστε το προχωρημένο της ηλικίας μου (μπήκαμε στην 6η δεκαετία βλέπετε και μην απορήσετε πως μπορώ και χειρίζομαι υπολογιστή γιατί έχουμε και εμείς δικαίωμα και μερίδιο στις γνώσεις που διδάσκονται σήμερα) και πιστεύω ότι η σημερινή κατάσταση έτσι όπως εξελίχθηκε έπρεπε να είχε γίνει προ πολλών ετών.
    Γιατί το κείμενο αυτό κ. εκδότα της εφημερίδος, αδικεί κατάφωρα τον σεβάσμιο από όλη την Ιεραρχία, από τους αγιορείτες πατέρες, από τον κλήρο της Καστοριάς μα πάνω απ' όλα από το λαό της, Μητροπολίτη Καστορίας.
    Γιατί η διαδρομή του είναι περίλαμπρη και όσα αναφέρεται για αρνητικά οι Καστοριανοί τα βλέπουμε ως θετικά. Γιατί ναι, επιτέλους βρέθηκε ένας άνθρωπος να βάλει τάξη στα οικονομικά, που διαχειρίζονταν κάποιοι οικονομικά των Μοναστηριών μας και της Μητρόπολης, ανάμεσά τους και ο […….] πρώτος πρώτος, και βλέπεις τον κακοφάνηκε γιατί του έκοψε τον έλεγχο και τη μαρμίτα. Ναι αυτός μας χρειάζονταν. Η Μαυριώτισσα έγινε Μοναστήρι και όχι βωμός κάθε είδους κέρδους. Οι ενορίες μας απέκτησαν χώρους φιλοξενίας, αίθουσες ώστε να στεγάζονται οι δραστηριότητες Κλήρου και λαού μαζί και διόρθωσε όλα τα κακώς κείμενα και ξένα προς την εκκλησιαστική ζωη.
    Γιατί βλέπεις το νεαρό της ηλικίας δεν χωρούσε στο μυαλό καποιου άλλου νεαρού τότε που δεν έγινε δεσπότης. Πως θα γίνεις δεσπότης βρε έρμε;; (για να μιλήσω και τη γλώσσα του γέροντά σου του κυρίου Λυκούργου).
    Χτίστηκαν περίλαμπροι Ναοί (γιατί αυτή είναι η παράδοση των Καστοριανών) και οι υπάρχοντες ανακαινίσθηκαν πλήρως, χειροτονήθηκαν νέοι κληρικοί που διακονούν στην δύσκολη και ακριτική περιοχή μας, ιδρύθηκαν νέα Μοναστήρια (γιατί κατηγορήθηκε ότι μισεί και τον μοναχισμό), τελέσθηκαν και τελούνται αγρυπνίες, ακολουθίες, πανηγύρεις σε εορτές αυτές που αρμόζουν στην αίγλη της Καστοριάς, άκουσε ο κόσμος ορθόδοξα κηρύγματα (ο […….] αρλούμπες έλεγε, όπως λέει ο ίδιος) έμαθε ο κόσμος να εξομολογείται και να κοινωνεί, ιδρυθηκε σχολή αγιογραφίας, νέα σχολή βυζαντινής μουσικής, σχολή γονέων, ιδρύονται μουσεία αντάξια να εκθέσουν τον πλούτο της περιοχής μας, αναδείχθηκε η τοπική αγιολογία και άλλοι Άγιοι που δεν ξέραμε.
    Θες κι άλλα;
    Σήμερα τρέφονται καθημερινά 400 οικογένειες από το συσσίτιο, μοιράζονται 1500 δέματα κάθε μήνα σε συμπολίτες μας με 14 διαφορετικά προϊόντα, δίνονται οικονομικά βοηθήματα σε αναξιοπαθούντες, καλύπτονται έκτακτες ανάγκες οικογενειών με τεράστια οικονομικά προβλήματα, δίνονται φοιτητικά επιδόματα, ενισχύεται το νοσοκομείο μας με μηχανήματα και άλλα (όταν νοσηλεύτηκα μια φορά και με ενημέρωσαν πως την προηγουμένη η Μητρόπολη είχε αγοράσει τους ορούς αισθάνθηκα ντροπή για όσα τράβηξε ο δεσπότης μας).
    Τι άλλο να αναφέρω;;
    Για όλα αυτά, και άλλα πολλά που δεν μπορώ να θυμηθώ τόσα που είναι, είμαστε υπερήφανοι και ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΜΙΑ ΠΟΡΕΙΑ ΠΟΥ ΩΦΕΛΗΣΕ ΤΟΥΣ ΠΑΝΤΕΣ, ΟΛΗ ΤΗΝ ΚΑΣΤΟΡΙΑ, ΤΟΥΣ ΚΑΣΤΟΡΙΑΝΟΥΣ.
    ΣΤΑΜΑΤΗΣΤΕ ΝΑ ΡΙΧΝΕΤΕ ΤΗ ΛΑΣΠΗ ΣΑΣ. ΔΕΝ ΠΙΑΝΕΙ. Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΕΛΑΜΨΕ.
    και μην ανακυκλώνετε ένα θέμα το οποίο έχει λήξει.
    καληνύχτα σας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Μάσ'τα να τ' αρμέξουμε !!!23/11/13

    Πλάκα έχεις, βρε "μάγκα εξηντάρη" που κάνεις και τσαχπινιές στον υπολογιστή!
    Κι εσύ μήπως είσαι ο γραμματέας του δεσπότη και έκανες υπερωρίες χτες το βράδυ;
    Κανείς δεν αρνήθηκε το δημόσιο profile (που δεν είναι και low...). Τί γίνεται όμως εν κρυπτώ και παραβύστω;
    Τουλάχιστον ας δοθεί μια επίσημη απάντηση και στη romfea.gr (όπως έγινε και στο "Αγιορείτικο Βήμα").

    Καλά Ξυπνητούρια !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ανώνυμος23/11/13

    @2
    Είναι ολοφάνερο ότι δεν ζεις στην Κοινωνία της Καστοριάς. Και ούτε έχεις μιλήσει, ειλικρινά, με κανένα κάτοικο αυτού του τόπου.
    Ο Σεβασμιότατος, δυστυχώς, και κατά την ταπεινή μου γνώμη, είναι ο λιγότερο αγαπητός Μητροπολίτης που είχε ΠΟΤΕ η Καστοριά!!
    Στη μοναξιά!! Υποστηριζόμενος μόνο από το Σύστημα-Εξουσία. Αυτή η πορεία και μοναξιά, που προκαλεί προφανώς τριγμούς στην εδραίωση, αποδοχή και ασφάλεια, είχε αποτέλεσμα αυτό:

    http://odos-kastoria.blogspot.gr/2013/03/blog-post_3481.html

    ΟΥΔΕΙΣ μέχρι στιγμής τον υποστήριξε ΔΗΜΟΣΙΑ, ΕΠΩΝΥΜΑ, και με ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ. Να υποστηρίξει τις πράξεις και τα έργα του, στο Δημόσιο Λόγο της Καστοριάς, και να καθησυχάσει τις ανησυχίες που εκφράζει το χριστεπώνυμο πλήρωμα της Καστοριάς και την κριτική που του ασκεί. ΟΥΔΕΙΣ επώνυμος, αντιπαρατέθηκε στα επιχειρήματα και τις σοβαρές αναλύσεις των εφημερίδων. Μόνο κάποια παπαγαλάκια, που προσπαθούν σήμερα να αλλάξουν την κοινή γνώμη, από τα συμπεράσματα μιας πορείας τόσων ετών.
    Μάταια όμως.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ανώνυμος23/11/13

    Στον Σχολιαστή/τρια Νο 2
    Στην ηλικία σου, θα απέφευγα τις γονυκλισίες, κάνουν κακό στη μέση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ανώνυμος23/11/13

    @2
    Το ότι το κείμενό σου καταλήγει με τη λέξη «καληνύχτα», δηλώνει τη πραγματική κατάσταση της Καστοριάς. Τη νύχτα που ζούμε μόνιμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ανώνυμος23/11/13

    Αν και έγιναν σχόλια για την ηλικία μου, θα σας συμβούλευα καθότι νεότεροι φαίνεστε, να μάθετε να σέβεστε και μετά να κρίνετε, αλλά εδώ δεν σας έμαθε ο […….] να σέβεστε τον επίσκοπο θα σέβεστε έναν εξηντάρη;
    Και σας βεβαιώνω ότι εγώ ζω στην Καστοριά εκ γενετής, από που είστε εσείς δεν ξέρω. Που σας τάιζε το δίδυμο της συμφοράς λίγο καφέ και χαλβά και χαιρόσασταν; Έρμοι!
    Ο Μητροπολίτης Καστορίας Σεραφείμ είναι από τους καλύτερους στην Ελλάδα. Σκεφτείτε τώρα (όσο μπορείτε), τι εστί Σεραφείμ για την Καστοριά. Είμαστε πολλοί τυχεροί που έχουμε αυτό το πρόσωπο για Ποιμενάρχη.
    Υ.Γ.: Απάντηση για όσα απαρίθμησα στο προηγούμενο σχόλιό μου δεν πήρα. Διαφωνείτε ότι έγιναν όλα αυτά που ανέφερα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ανώνυμος23/11/13

    @2
    Πεστα! Να αγιασει το στομα σου! Φιλε @4, ο δεσποτης δεν χρειαζεται υπερασπιση διοτι πολυ απλα δεν εχει σφαλλει πουθενα! Οσον αφορα το εαν ειναι αγαπητος ή οχι, θα μου επιτρεψει ο @3 να του πω οτι εμεις οι Καστοριανοι αγαπαμε τον δεσποτη μας κ το αποδεικνυουμε ΣΩΣΤΑ κ οχι χολιγουντιανα, οπως νομιζει οτι θα επρεπε. Η Καστορια μας εχει δεσποτη ΑΓΙΟ κ για το λογο αυτο τον πολεμανε καποιοι! Πολεματε..... απλα πετροβολατε τον ουρανο...... ΥΓ: Μπραβο στον 60αρι που εγραψε! Αυτος που ειρωνευτηκε (με γονυκλησιες), να μαθει να σεβεται τη γνωμη κ την ηλικια των αλλων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ο Λευτέρης ο ξεφτέρης23/11/13

    Ε ΟΧΙ Ανώνυμε 2 ! Ένα σχόλιο στα τυφλά (της νύχτας τη δουλειά τη βλέπει η μέρα και γελά...) δεν μπορεί να ακυρώσει δημοσιογραφική έρευνα που καταγράφεται και στις "Σχετικές Αναρτήσεις". Ματαιοπονείς. Δε χρειαζόταν να γράψεις τόσο πολλά. Υπάρχει Θεός.
    http://www.youtube.com/watch?v=exsDAZfpGlM

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Βαγγέλης23/11/13

    @2
    Εγώ θείο θέλω να σε πω έναν καλό λόγο : μη μασάς! ξέρω γω εβδομηντάρηδες και άνω που είναι βιρτουόζοι του πληκτρολογίου, ρεσιτάλ μιλάμε! Άμα μάθεις και το σκάιπ, να σε στείλω τη διεύθυνση μου να βλεπόμαστε και κατάφατσα. κι εγώ τώρα τόμαθα κι έχει γούστο. Όμως δε θα με λες αυτά τα φαρμακωμένα για τα καλογεράκια, γιατί τ' αγαπάω κι ας μην είχαν ίτς μυαλό και μας άφησαν κι έφυγαν. Να είμαστε ξηγημένοι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ανώνυμος23/11/13

    Mην πτοείσαι γέροντα συνομιληκε!
    (Ο παλιός έιναι αλλοιώς! Η γρηά η κότα έχει το ζουμί!)
    αν και δεν μ' αρέσουν οι βοσκοί και οι Ποιμενάρχες μ΄αρέσει το θαρρος της γνωμης σου!

    Καπετάν-Παϊσιος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Ανώνυμος23/11/13

    @ 2 & 7
    Στον αρχικό σας σχολιασμό ομιλήσατε περί οικονομικών. «Επιτέλους βρέθηκε ένας άνθρωπος να βάλει τάξη στα οικονομικά, που διαχειρίζονταν κάποιοι οικονομικά των Μοναστηριών μας…», «Η Μαυριώτισσα έγινε Μοναστήρι και όχι βωμός κάθε είδους κέρδους» κλπ, κλπ…
    Όμως στο κύριο άρθρο, στο οποίο εδώ σχολιάζουμε, της ΟΔΟΥ αναφέρεται πιο πάνω:
    «…Οι προσθήκες κτηρίων σε Μαυριώτισσα και Άγιο Γεώργιο, η τάση εκδήλωσης δικαιωμάτων κυριότητας σε ακίνητα, η πολύ μυστηριώδης υπόθεση ανέγερσης με χρήματα… αγνώστου (!) σε οικόπεδο του Δήμου Καστοριάς…» κλπ κλπ….

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Ανώνυμος23/11/13

    Όταν οι νόμοι στην Καστοριά.........

    http://odos-kastoria.blogspot.gr/2010/07/2005.html

    (Μετά αναρωτιόμαστε πώς φτάσαμε στη σημερινή κρίση).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Ανώνυμος23/11/13

    Ρε Παναγιωτη, μη γραφεις...... Κρα κανεις.......

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Ανώνυμος23/11/13

    Ο Αθανάσιος έγινε Ανώνυμος Νο2, ο Λυκούργος Παναγιώτης, και ο Νικόλαος Νο 8! Ο Λευτέρης είναι ο Βαγγέλης… και πάει λέγοντας….

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Ανώνυμος23/11/13

    Ο φίλος πιο πάνω γράφει: «Εμεις οι Καστοριανοι αγαπαμε τον δεσποτη μας κ το αποδεικνυουμε ΣΩΣΤΑ κ οχι χολιγουντιανα».
    -Τι εννοεί, δε κατάλαβα;
    Και ο άλλος φίλος: «Ο Μητροπολίτης Καστορίας Σεραφείμ είναι από τους καλύτερους στην Ελλάδα. Σκεφτείτε τώρα (όσο μπορείτε), τι εστί Σεραφείμ για την Καστοριά».
    -Όσο σκέφτομαι, δε τα καταφέρνω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Γούντυ ο τρυποκάρυδος23/11/13

    @16
    Μάλλον έπρεπε να πει "όσο προλαβαίνετε", γιατί
    1) το "όσο μπορείτε" μας προσβάλλει
    2) εμείς τον αγαπάμε τον Μητροπολίτη (άλλο αν ο ίδιος δεν το πιστεύει). Εάν όμως σε άλλη περιοχή τον αγαπούν πιο πολύ... ε, τότε θα κάνουμε την καρδιά μας πέτρα και θα τον κατευοδώσουμε με την ευχή μας. Δεν είμαστε μοναχοφάηδες. Ας ζήσουν και άλλοι τη χαρά, αφού -όπως λέτε- έκανε τόσα καλά.
    Αν λέω, αν...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Ανώνυμος23/11/13

    Κι εσύ ρε 15 ποιος είσαι τότε;
    Ο αστυνόμος Σαίνης ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Ανώνυμος23/11/13

    Μακαρι να ασχολουνταν και οι παπαδες μαζι σας οσο ασχοληστε εσεις μαζι τους

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Χαίρετε !23/11/13

    Δεν μου κάνει καθόλου εντύπωση που μέχρι στιγμής δεν σχολιάστηκε από τους γνωστούς και μη εξαιρετέους η παρούσα ανάρτηση.
    Έγραψαν , υπέγραψαν, κατέγραψαν, περιέγραψαν...
    (βλ. σχετικά άρθρα)
    Προς ώτα μη ακουόντων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Ανώνυμος23/11/13

    Τι εστί, λοιπόν, Σεραφείμ, φίλε Ανώνυμε 7;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Ανώνυμος23/11/13

    @19
    Με τι ασχολούνται οι παπάδες;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Στο ίντερνετ ανώνυμος, στην Εκκλησία επώνυμος23/11/13

    Αγαπητή "Οδός"
    ειλικρινή συγχαρητήρια!
    Από τα καλύτερα άρθρα σχετικά με το θέμα, με εύστοχες επισημάνσεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Ανώνυμος24/11/13

    Κουραστηκαμε πια. Βρειτε θεματα πιο ενδιαφεροντα......

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Ανώνυμος24/11/13

    Το μεγάλο έργο που έχει κάνει ο Καστορίας Σεραφείμ τα 17 χρόνια που είναι στην Καστοριά, το έχτισε με τις πέτρες που τον πετροβολούσαν.
    Τώρα γιατί θέλει να μας αποχαιρετίσει, αυτός γνωρίζει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Μάρθα Μάρθα, μεριμνᾷς καὶ τυρβάζῃ περὶ πολλά24/11/13

    Εδώ δε βγάζουμε τα εσώψυχά μας, ούτε ικανοποιούμε «πελατειακές» σχέσεις. Επί των θέσεων της εφημερίδας καλούμεθα να τοποθετηθούμε. Γιατί άραγε δε τολμούμε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Ανώνυμος24/11/13

    (@23:) Συμφωνώ απολύτως, (@24:) όντως κουραστήκαμε (@25:) 17 χρόνια τώρα! (@26:) Πότε θα τολμήσει να απαντήσει;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Ποιητικῇ ἀδείᾳ24/11/13



    Τρία πουλάκια κάθονταν στο Βίτσι μαραμένα
    και κλαίγανε τη μοίρα τους και κλαίγανε και μένα.
    Τό ’να τηράει την Καστοριά, τ’ άλλο τη Σαλονίκη,
    το τρίτο το μικρότερο προς το Μελισσοτόπι.
    Δεν κελαηδούσαν σαν πουλιά μήτε σαν χελιδόνια,
    μον’ κλαίγανε και λέγανε μ’ ανθρωπινή λαλίτσα.

    Εμάθατε τι γίνηκε πέρα στο μοναστήρι
    π’ ακούγαμε το σήμαντρο και τις γλυκιές καμπάνες;
    Δυο κούκοι απομείνανε, μπαρουτοκαπνισμένοι.
    Τον έναν λένε Βλόγιο, τον άλλον Βασιλάκη.

    Γυρίζει ο γερο Βλόγιος και λέγει του Βασίλη.
    -Θυμάσαι ωρέ Βασίλειε τί ’ταν το μοναστήρι;
    Που γιόμιζε τις Κυριακές κόσμο μελισσολόι;
    Άντρες και γυναικόπαιδα, όλοι νοικοκυραίοι.
    Σύ τις καμπάνες σήμαινες με γνώση και με γλύκα,
    ν΄ακούσουνε οι Χριστιανοί να κάνουν τον σταυρό τους.
    Έψαλλε ο Γρηγόριος εις το δεξί ψαλτήρι
    και ψάλλαμε όλοι μαζί τους ύμνους στο Θεό μας.
    Πού νά ’ναι ο Αμβρόσιος και ο Γερασιμάκης;
    Μήνα σε γάμο ρίχνονται μήνα σε χαροκόπι;

    Και τότε ο Βασίλειος απόκριση του δίνει.
    -Ουδέ σε γάμο ρίχνονται ουδέ σε χαροκόπι.
    Η ξενιτιά τους πλάκωσε στου Λαγκαδά τις ράχες.
    Τον ύπνο δεν εχόρτασαν, όλο στις αγρυπνίες.
    Την Καστοριά αγάπησαν, μου τό ’πε ένα πουλάκι.
    Ανάργυροι γεννήθηκαν, ανάργυροι και ζούνε.

    Και μέσα από την Καστοριά τρανή φωνή ηκούσθη :
    Για ιδές καιρό που διάλεξε η μοίρα να με πάρει,
    τώρα που βγήκαν τ’ άπλυτα στα λόγια του Μπουτάρη.

    Εξύπνησε η Καστοριά, Βυζαντινή Αρχοντούλα
    και πήγε στη Μαυρώτισσα ν’ ανάψει ένα κεράκι.
    Απάνω στο εικόνισμα βλέπει την Παναγία
    να τρέχουνε τα δάκρυα για τα παιδιά Της όλα.

    Φωνή ηκούσθη εξ ουρανού απ’ Αρχαγγέλου στόμα :
    -Σώπασε, κυρα Δέσποινα και μη πολυδακρύζεις.
    Χριστούγεννα σιμώνουνε και επί γης ειρήνη !

    (δημώδες)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Ανώνυμος24/11/13

    Αρες μαρες κουκουναρες......

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Ποιητικῇ ἀδείᾳ24/11/13

    @29

    Καλοσύνη σου (!)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Ανώνυμος24/11/13

    @Ποιητικῇ ἀδείᾳ
    Άστον να λέει τον 29, εμένα μου άρεσε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Ανώνυμος24/11/13

    Δουλεια δεν ειχε ο διαβολος.......

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. Ανώνυμος25/11/13

    Μάρθα-Μάρθα κ.λ.π.
    το έχεις παρακάνει το μουαμπέτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. Μάρθα Μάρθα, μεριμνᾷς καὶ τυρβάζῃ περὶ πολλά25/11/13

    Αδυνατώ να σε καταλάβω, Ανώνυμε 33, τι υπονοείς. Επαναλαμβάνω ότι, εδώ, δε βγάζουμε τα εσώψυχά μας, ούτε ικανοποιούμε «πελατειακές» σχέσεις. Επί των θέσεων της εφημερίδας καλούμεθα να τοποθετηθούμε. Τόλμησε, λοιπόν, και άσε τα μουαμπέτια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. Athena25/11/13

    @Μάρθα Μάρθα, μεριμνᾷς καὶ τυρβάζῃ περὶ πολλά

    Αν και δεν είμαι ο Ανώνυμος 33, επίτρεψέ μου να απαντήσω σχετικά.
    Κι εγώ αδυνατώ να κατανοήσω γιατί επιμένεις. Ως επί το πλείστον οι σχολιαστές στην "ΟΔΟ" ούτε τα εσώψυχά τους βγάζουν (δε μπορούμε και να σκάσουμε όμως) ούτε "πελατειακές" σχέσεις ικανοποιούν. Ως επί το πλείστον.
    Όσο για τις τοποθετήσεις, μάλλον καινούριος /α είσαι.
    Μόνο στο πρώτο "σχετικό άρθρο" τα σχόλια ξεπέρασαν τα πεντακόσια...
    Άλλαξε κάτι και δεν το καταλάβαμε;

    ΥΓ. Όσο για τον εξυπνάκια που σχολιάζει με την παροιμία για τον οξαποδώ, μια φιλική συμβουλή. Μην τον κατονομάζει, γιατί είναι σαν να τον προσκαλεί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. Ανώνυμος26/11/13

    Μπλα μπλα μπλα ........

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  37. Ο Ανώνυμος της ενορίας σας1/12/13

    Για τον 36

    Τεριρέμ τεριρέμ ερι ερι εριρέμ !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  38. Ανώνυμος2/12/13

    ΔΗΜΟΣΙΟΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ είναι!
    Πρέπει να το καταλάβει!
    Και τον πληρώνουμε με τους φόρους μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  39. Ανώνυμος2/12/13

    Καταξοδευτηκες.........

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  40. Ανώνυμος2/12/13

    Άδικα μας ειρωνεύεσαι 39 Ανώνυμε. και δυο λεπτά να είναι έχουν αξία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  41. Ανώνυμος2/12/13

    @39 δεν ξέρω από που πέρνεις το θάρος και κοροϊδεβεις τον @38 αλλά σε μένα μη το πεις αυτό γιατί δε με περισέβουν!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  42. Φοιτητής Καστοριάς -κοινώς 6663/12/13

    Καλέ, πώς κι έτσι δε βγήκε ακόμη στα ραδιόφωνα ο […..] να μας μιλήσει για το σύμφωνο συμβίωσης; Φοβάται μη ταυτιστεί με τον Άγιο του Πειραιά, ή με τα Χρυσά Αυγά;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  43. Ανώνυμος3/12/13

    Καλέ συ φοιτητή Καστοριάς..μη φοβάσαι δεν θα σε [...] τα χρυσά αυγά!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  44. Φοιτητής Καστοριάς -κοινώς 6663/12/13

    Δε φοβάμαι τα Χρυσά Αυγά, τον Άγιο φοβάμαι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  45. Πτυχιούχος3/12/13

    Μη ξεχνάς φοιτητή ότι "και ο Άγιος φοβέρα θέλει".
    Αν μάλιστα υπήρξε ποτέ κι αυτός φοιτητής, δεν δικαιολογείται να ξεχνάει τα δικά του.
    Αλλά ξέχασα............ αυτοί τότε δεν κάναν τέτοια πράματα! Όλοι υποδείγματα ήταν........ τρομάρα τους!
    (πού τα πουλάν αυτά;;;;;;;;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  46. Επώνυμος3/12/13

    @38
    Για ποιον μιλάς; Μίλα σαφέστερα, αν θέλεις να καταλαβαίνουμε και να μη γίνονται παρερμηνείες και άδικα βαρύνουν υποψίες πρόσωπα που τιμούν τη θέση τους (ακόμη και του δημοσίου υπαλλήλου).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  47. Τυχερέ φοιτητή της Καστοριάς που έχεις πιθανότητα να αφοριστείς3/12/13

    Τατσόπουλος για Σεραφείμ: «Γαμώτο. Να μην εκλέγομαι στον Πειραιά. Γκαντεμιά!»
    http://www.tanea.gr/news/greece/article/5058320/tatsopoylos-gia-serafeim-gamwto-na-mhn-eklegomai-ston-peiraia-gkantemia/

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  48. Φοιτητοπατέρας3/12/13

    Κάτσε φρόνιμα ρε φίλε........ Τι μας κόφτει τι έγραψε στο φουμπου ο Τατσόπουλος; Ο ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΤΙ ΘΑ ΨΗΦΙΣΕΙ;;;;
    Εκφράζοντας τους ανθρώπους του τόπου του βεβαίως, βεβαίως!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  49. Ανώνυμος3/12/13

    Τά 'παιξε ο άλλος [.....]! Επανήλθε με επιστολή προς Ευάγγελον και βγαλμένο φρύδι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  50. Τασούλης ο ηλεκτρολόγος3/12/13

    Αρε 49 θα μας τρελάνεις τώρα; Γράφε ρε να καταλαβαίνουμε κι εμείς πού το πας..... Ποιον Ευάγγελο; τον Βενιζέλο;
    Κι η Σούλα βγάζει τα φρύδια της.Ν' αρχίσω ν' ανυσηχώ;
    Πολύ σουρεαλιστικά μας τα λες !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  51. Ανώνυμος4/12/13

    Σουξου μουξου μανταλακια.... παναγιωτη.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  52. Ανώνυμος4/12/13

    Καλά, οι σχολιαστές εδώ μέσα δε παίζονται!
    Τα σέβη μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  53. ΤΖΑ !4/12/13

    @51
    Κι εσύ ... σαφέστατος !!!
    Τζάμπα παραπονιέται ο Τασούλης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  54. Ανώνυμος4/12/13

    Σκέφτεται κάτι,
    ή εμένα μου φαίνεται;

    http://1.bp.blogspot.com/-ysSyLZCpvLA/Un6WT7tT_eI/AAAAAAAAFGE/7O3ddNolQEc/s1600/mitropolitis+kastorias+serafeim+odos+efimerida.jpg

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  55. ΤΖΑ !4/12/13

    @54
    Φυσικά και σκέφτεται. Μυαλό έχει.
    "Εις πολλά έτη!" κιόλας για τη σημερινή ονομαστική εορτή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  56. Ανώνυμος4/12/13

    Πού 'σαι 54....
    Δεν είπαμε θα το κρύβεις να μη σου φαίνεται;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  57. Athena4/12/13

    Πάλι ξεφύγαμε.
    Πάντως -για να παραμείνουμε στο άρθρο- το βρίσκω πολύ καλό. Δεν ξέρω -μετά τα γεγονότα- εάν είναι το τελευταίο σχετικά με το θέμα ή έρχονται εξελίξεις.
    Οψόμεθα !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  58. Ανώνυμος4/12/13

    Το άρθρο είναι αρθράρα, που [μάλλον] θα ωφελήσει...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  59. Ανώνυμος4/12/13

    [μάλλον] θα τσακίσει...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  60. Ο Ανώνυμος της ενορίας σας7/12/13

    Σήμερον ας ψάλουμε σε ήχο πλάγιο Α΄.
    ΌΛΟΙ ΜΑΖΙ, που λέει ο Λόγος.

    Πολυχρόνιον ποιῆσαι Κύριος ὁ Θεός τόν πανοσιολογιώτατον καί πατέρα ἡμῶν κύριον κύριον Ἀμβρόσιον ἀρχιμανδρίτην, Κύριε φύλαττε αὐτόν εἰς πολλά ἔτη-η-η !!!

    ΚΕ-ΚΕ-ΖΩ-ΝΗ-ΠΑ-ΝΗ-ΖΩ-ΚΕ ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  61. Ανώνυμος7/12/13

    -6 - ΤΑ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΧΕΙΡΟΤΟΝΙΑ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  62. Τασούλης ο ηλεκτρολόγος8/12/13

    Έξι; Διόροφα; Και τα ΙΧ πόσα; Διακόσα πενήντα έξι;
    Πλάκα μας κάνεις, Ανώνυμε; Για ποια χειροτονία μιλάς;
    Εδώ είμαστε σοβαροί σχολιασταί !
    Όχι πετάς μια μπόμπα και μη τον είδατε τον Παναή...
    Ξηγήσου ντεκλαρέ γιατί δε μασάμε μεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  63. Ανώνυμος8/12/13

    @Ανώνυμος της ενορίας

    Καιρός ήταν να τα ψάλλετε και στον π. Αμβρόσιο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  64. Ανώνυμος8/12/13

    Λοιπόν αυτό το ΚΕ-ΚΕ-ΖΩ-ΝΗ-ΠΑ-ΝΗ-ΖΩ-ΚΕ ...
    πολύ ύποπτο μου φαίνεται... σαν συνθηματικό.
    Θα κάνω έρευνα !

    Αστυνόμος Σαΐνης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  65. Ανώνυμος9/12/13

    Πού πουλάνε φθηνές παντόφλες στην Καστοριά; Να πάτε να αγοράσετε, γιατί είναι απαραίτητο αξεσουάρ του καναπέ. Σκοτώνονται τα παιδιά μας απο κακοποιούς, αυτοκτονεί από δυστυχία ο κόσμος κ εσείς ζείτε στην κοσμάρα σας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  66. ΓΡΗΓΟΡΗΣ9/12/13

    Τασούλη .ξηγιέμαι καθαρά και σταράτα,-6- τα λεωφορεία για την χειροτονία του π.Κωστόπουλου, έξτρα τα ΙΧ,΄ήτανε , πολοί ιερείς απο τον Λαγγαδά, μεγάλα τραπέζια και πολύ πλούσια, σε όλους, χωρίς διακρίσεις [σε πρόσωπα όπως κάνει η Μητρόπολη] πολυ αγάπη για τον π, Αμβρόσιο,ο π. Γεράσιμος με την καλογερική ενδυμασία,σε λίγες μ΄ερες θα φύγουν, άλλα τόσα λεωφορεία για εξωμολόγιση,αυτά τα νέα για τον ασκιτή Επίσκοπο όπως υπόθηκε από τον Σιατίστης.
    Άς γελάσω δυνατά. ΧΑ-ΧΑ-ΧΑ-ΧΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  67. Ανώνυμος9/12/13

    @65
    Όλη η Καστοριά γεμάτη είναι από μαγαζιά που πουλάνε παντόφλες. Μάλλον άσχετος είσαι. Και μη μας τα λες παραπανίσια, γιατί θα πάω ν' αγοράσω ένα ζευγάρι από τις καλές και θα σε περιλάβω...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  68. Τασούλης ο ηλεκτρολόγος9/12/13

    Ω! ποία τιμή να μου απαντήσεις! Ευτυχώς που δεν είσαι ο Σταμάτης.
    Ωραία και η περιγραφή που έκανες. Θαρρείς και ήμουν κι εγώ εκεί!
    Για το άλλο που γράφεις όμως, μετά βίας κρατιέμαι να μη ξεσπαθώσω. Δε λέω… κρίμα ο κοσμάκης να μείνει αξομολόγητος Χριστουγεννιάτικα.
    Προσωπικά δε θα συμμετείχα, κυρίως γιατί δεν θυμάμαι να είναι αυτή η Ορθοδοξία που διδάχθηκα (αλλά μη με λογαριάζεις εμένα).
    Τώρα με την κρίση θέλει προσοχή! Θα περάσει η κυρά από την πόλη, θα γυρίσει τα μαγαζά και τις βιοτεχνίες και ύστερα… κλάφτον τον Τασούλη! Άσε που όλο και σε κάποιο πρεμεντί θα ανοίξουν το στόμα τους οι κυράδες –μεταξύ καφέ και κουλουρακίου- και θα κομπάζουν πώς ξέπλυναν τις αμαρτίες τους κάνοντας τη θυσία ολόκληρου ταξιδιού.
    Μεγάλη η χάρη σου Γρηγόρη κι εμένα μια σταλιά. Από τα νιάτα μου όμως διαφωνούσα με αυτό το σκηνικό.
    Αθανάσιος, Ειρηναίος, Βασίλειος, Ταράσιος … είναι ονόματα ανθρώπων που δεν συνάντησα ποτέ στη ζωή μου. Φρόντιζαν κάποιοι άλλοι να μου τους αναφέρουν διαρκώς, θαρρείς και η πνευματικότητα αποκτιέται εξ επαγωγής.
    Θέλεις σε αυτόν τον «χορό» να συμπεριληφθεί και ο «δικός σας»;
    Την προσωπική μου εμπειρία από τον Γέροντα Πορφύριο (που πρόσφατα ανακυρήχτηκε Άγιος) δεν την είπα ούτε του παπά, αφού δεν εγκρίνω το παράδειγμα της τραγουδιάρας που το έβαλε προμετωπίδα ακόμα και στο φέησμπουκ για να γίνει φίρμα.
    Μακριά από μένα τα «θρησκευτικά καθήκοντα» και ύστερα ούτε γάτα ούτε ζημιά. Γιατί και γάτα πέρασε και τη ζημιά την έκανε.
    Να με συγχωρείς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  69. Ανώνυμος9/12/13

    Γρηγορη γέλα.. Σου παει γάντι.. "γελα ο μωρος, καν τι μη γελοιον ει".. Μας φτιαχνεις το κεφι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  70. Ανώνυμος24/12/13

    Πάλι πολιτικολογεί ο μητροπολίτης! Στο σημερινό χριστουγεννιάτικο μήνυμα εκτός των άλλων αναφέρει:
    "Πιστέψαμε καί ὑπογράψαμε ἄνευ ὅρων συνθῆκες πού μᾶς πνίγουν καί καταδυναστεύουν τόν πονεμένο λαό μας"/

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  71. Ανώνυμος24/12/13

    Γιατι ρε φιλε, εσυ διαφωνεις με αυτο που ειπε?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  72. Ανώνυμος24/12/13

    Αυτά τα λένε οι πολιτικοί όχι οι παπάδες. Αυτοί πρέπει μιλούν για τον Χριστό, όχι υπογραφές οικονομικής φύσης και ΔΝΤ. Έλεος.
    Τι σχέση έχουν τα Χριστούγεννα με το ΔΝΤ?
    Και εκτός των άλλων τι λέει? Οι κακοί οι δυτικοί, οι καλοί εμείς, οι τίμιοι και δουλευταράδες, ο πονεμένος λαός των Βατοπαιδίων και των οφσορ.
    Ωραία! Και εις ανώτερα!
    Και παππάς και ζευγάς!
    Μήπως και κάτι άλλο?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  73. Ανώνυμος24/12/13

    Εκχωρεις το δικαιωμα του λογου ΜΟΝΟ στους πολιτικους? Συνδικαλιστης εισαι? Λαμογιο μηπως? Αντι να χαιρεσαι για ΚΑΘΕ ΕΝΑΝ που μιλαει, εσυ πετας μπαρουφες! Αντισταση σε καθε υπνωση απο τα μιντια χρειαζομαστε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  74. Βερβελούδα26/12/13

    Μονόλογος πικρός σε ρε μείζονα

    Βάι βάι βάι !!! Ήδη από την παραμονή των Χριστουγέννων βγήκαν στο μπλόγκι καλλικάντζαροι ακατονόμαστοι κι εγώ περιμένω το σύνθημα από τον Μαντρακούκο...
    Μπααα... ακαμάτης μού βγήκε τελικά. Ποιος ξέρει πού σουρτουκεύει και ξεχάστηκε. Κι εγώ μόνο "κόβε πριονάκι μου!" ολοχρονίς. Άσε την άλλη... ακόμα μουλιάζει το μαλλί στο οξυζενέ, για να κάνει εκρηκτική εμφάνιση. Και τα άλλα παγανά; Κοψαχείλης, Μαλαγάνας, Κρούσμα και Λάμπασμα; Μάλλον παραχόρτασαν από τα έτοιμα και τόριξαν στον ύπνο... Έτσι φέτο δεν βλέπω ούτε μια τσιγαρίδα ούτε καναν κουραμπιέ με μπόλικη πασπαλισμένη άχνη ούτε σαρμά αχνιστό...
    Φευ των κυμάτων της ζωής μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  75. Όχι άλλη στάχτη στα μάτια18/9/17

    Δεν πάτε στην ευχή, δεν πάτε… όλοι εσείς που διαβάζετε και ξαναδιαβάζετε τη δημοσίευση με το “πρόσωπο” και την φέρνετε κάθε τόσο στις “δημοφιλείς αναρτήσεις”.
    Τι ωφελεί;
    Περασμένα μεγαλεία και διηγώντας τα να κλαις…
    Κι αν εσάς σας νιάζει αν θα γίνει, πότε και πού δεσπότης, εμάς άλλα μας νιάζουν.
    Δεν ζείτε μαζί μας φαίνεται.
    Για να δείτε την κατάντια μας και να κλάψετε με μαύρο δάκρυ, αν είστε Χριστιανοί (γιατί οι αρχι-τέκτονες αυτής της διάλυσης τρίβουν τα χέρια τους τώρα από ικανοποίηση).
    Που μας έταξαν ότι διώχνοντας τους “κακούς” θα έρθει η ησυχία και η προκοπή.
    Και ποιο το αποτέλεσμα;
    Συνεχίζεται η καλοπέραση των “νικητών”, μέσα σε μια ψευδαίσθηση υπεροχής και δικαίωσης, με κούφια εξυπνάδα, χωρίς γνήσια αδελφοσύνη, παρά με μια πλαστή διάθεση για έργα.
    “Χάσαμε την αγάπη μας και τη λογική μας” έλεγε τις προάλλες για το θέμα άνθρωπος με καίρια θέση στην τοπική κοινωνία.
    Με ποιο επιχείρημα (και όχι δόγμα) μπορεί κανείς να του φάει το δίκιο;
    Και αυτού και όλων που καταγγέλλουν τις κακίες και τους παραλογισμούς;

    Άμα θέλετε, το συζητάμε, γιατί πολλή υπομονή και σιωπή κάναμε… άνθρωποι είμαστε, δεν είμαστε άλογα ζώα! Τον σαρκωμένο Λόγο λατρεύουμε κι εμείς, σ' Αυτού το όνομα βαφτιστήκαμε, δεν θα μας στείλουν τώρα αδιάβαστους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  76. Όταν λείπει ο γάτος χορεύουν τα ποντίκια25/9/17

    Ε όχι και δεν ωφέλησε κανέναν, αγαπητή ΟΔΟΣ! Πάρα πολλούς συνέφερε να απομακρυνθούν τα "αγκάθια", για να [………...] τώρα οι αρριβίστες [………...].
    Γνωστοί και μη εξαιρετέοι που αποθρασύνθηκαν και διαφημίζουν ανοιχτά πλέον τις "σκοτεινές δυνάμεις".
    Μετά από αυτό το "μακελειό", όπως σωστά το λέτε, το πεδίο είναι ελεύθερο, αφού οι "κερδισμένοι" θεωρούν ύποπτο και κακό ό,τι γίνεται μόνο από την πλευρά των "χαμένων", οι οποίοι ως επί το πλείστον θρηνούν.
    Τί ακριβώς, πού να ξέρω;
    Οι ίδιοι γνωρίζουν καλύτερα.
    Αλλά ποιος τους ρωτάει; Και γιατί να τους ρωτήσει;
    Στην ασυνεννοησία και τη σκληροκαρδία το τερματίσαμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος25/9/17

      "σκοτεινές δυνάμεις";;;;
      Καμία συνωμοσιολογία. Στο Fb δηλώνουν σε ποια στοά ανήκουν.
      Και όχι έμμεσα με φωτογραφία που "θυμίζει" αλλά άμεσα με τα "αγαπημένα".
      Φυσικά ό,τι θέλουν ας κάνουν. Δημοκρατία έχουμε. Ψαριές σε θολά νερά να μη κάνουν όμως.

      Διαγραφή
    2. Ανώνυμος25/9/17

      Κρατάει χρόνια αυτή η κολόνια.....

      Διαγραφή
    3. Ανώνυμος6/11/17

      Μόνο στο φουμπου; Το δαχτυλίδι με τα μασονικά διακριτικά; Ας το πετάξει πρώτα και ύστερα ας ζητάει "θεάρεστα έργα". Κανείς δε μπορεί να δουλεύει για δύο κυρίους. Και όσοι νομίζουν ότι έτσι "εξυπηρετούνται" είναι φρικτά γελασμένοι. Ας γίνουν πιο προσεκτικοί επιτέλους.

      Διαγραφή
  77. Γ.Σ.26/9/17

    Από τα καλύτερα άρθρα για το θέμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  78. Ανώνυμος26/9/17

    Εδώ και κάποιο χρονικό διάστημα διαπιστώνεται ότι οι σχολιαστές αποφεύγουν να θίξουν αυτήν την υπόθεση, αν και στο παρελθόν υπήρξαν λαλίστατοι και με εμπεριστατωμένα σχόλια.
    Απογοήτευση; Αδιαφορία; Συνειδητή σιωπή;
    Πάντως δεν φαίνεται να συμβαίνει το ίδιο και σε άλλες ιστοσελίδες (ούτε λόγος γι' αυτούς που έπαθαν λάστιχο, γιατί εκεί κάνει κουμάντο η Ντόρα).
    Διάβασα όμως σχόλια συμπολιτών μας στο φέησμπουκ άλλης Καστοριανής εφημερίδας και σκέφτηκα ότι ο κόσμος τελικά δεν έχει πάψει να ενδιαφέρεται ούτε να έχει άποψη άλλη από αυτή που θέλουν να του επιβάλλουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος26/9/17

      Δεν ξέρω αν μιλάμε για τα ίδια σχόλια, αλλά έχω να λέω “γεια στα χέρια του Ρέντα!” που είναι ο μόνος απ' όσα είδα που έγραψε με το όνομα του την άποψη που έχουμε για τις πρόσφατες απανωτές κουρές και χειροτονίες.
      Για σταθείτε! ΤΕΣΣΕΡΙΣ έχει κουρέψει στο Μοναστήρι από τότε που έφυγαν οι άλλοι καλόγεροι και κανέναν δεν άφησε να βοηθάει και λίγο και τον π. Ευλόγιο. Ψέμματα είναι;
      Και κάτι άλλο που μόνο στη Μητρόπολη δεν φαίνεται να φτάνει ως τα αυτιά τους.
      Χρόνια ήταν στο Μοναστήρι μοναχοί με ΤΑΛΑΝΤΑ (σιγά να μη πω προσόντα και φρίξουν) και αφήνονταν μέσα στην ταπείνωση, αντί να αξιοποιήσει η τοπική Εκκλησία τα χαρίσματα τους.
      Τώρα……. κανένας τους δεν ήταν εκεί δόκιμος ή σταθερά σε άλλη Μονή και για σπουδές στη Θεολογία δε λένε τίποτε, αλλά τροχάδην ανεβαίνουν τα σκαλιά της ιεραρχίας από τη μια μέρα στην άλλη.
      Ποιος δεν θέλει να βγουν ΑΞΙΟΙ; Όλοι ευχόμαστε.
      Δεν είναι όμως καλό παράδειγμα τα ΔΥΟ ΜΕΤΡΑ ΚΑΙ ΔΥΟ ΣΤΑΘΜΑ.
      Αμ πώς;

      Διαγραφή
    2. Κ. Δ.26/9/17

      Και μη χειρότερα να λέμε. Μόνο αυτοί που οδήγησαν στην έξοδο του Γεράσιμου, του Αμβρόσιου και των άλλων Μοναχών δεν βλέπουν ότι εκατοντάδες άνθρωποι δεν ξαναπάτησαν, με αποτέλεσμα να έχει ερημώσει ο τόπος;

      Διαγραφή
    3. Για γέλια και για κλάματα30/9/17

      Πού ζείτε, καλοί μου άνθρωποι;
      Και ποια εικόνα έχουμε να παρουσιάσουμε προς τα έξω;
      Όσοι ζουν μακριά ας γνωρίζουν ότι τέτοιο είναι το επίπεδο μας, που δημοσιεύεται το "άγγελμα της ημέρας" μετά από συνταγή σπανακόρυζου.

      Τόόόσο νόστιμα!

      Διαγραφή
  79. Ο Ανώνυμος της ενορίας σας26/9/17

    @80
    Πόσο ακόμη να γράψουμε; Δεν είμαι ο μοναδικός άνθρωπος που απογοητεύτηκε από τις εξελίξεις. Πέρασαν είκοσι χρόνια από τότε που άνοιξε αυτή η ιστορία και δέκα από τότε που φούντωσε!
    Όλα αυτά τα χρόνια δεν μιλούσα μόνο, αλλά και άκουγα. Από ένα σημείο και πέρα όμως, δεν έχει νόημα, όταν άλλοι ηδονίζονται μόνο να μιλούν οι ίδιοι και δεν δίνουν σημασία στους άλλους, διασύροντάς τους σαν άχρηστους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  80. Κρίμα!26/9/17

    "Χρόνια ήταν στο Μοναστήρι μοναχοί με ΤΑΛΑΝΤΑ (σιγά να μη πω προσόντα και φρίξουν) και αφήνονταν μέσα στην ταπείνωση, αντί να αξιοποιήσει η τοπική Εκκλησία τα χαρίσματα τους."

    ΤΙ ΛΕΣ ΤΩΡΑ; Δε βλέπεις καταπού πάει το ρεύμα αφού;;;;
    Να ξαναγυρίσουμε στο Μεσαίωνα! Όπου η γνώση θεωρούνταν δαιμονική και προωθούσαν τον σκοταδισμό. Ποιον περίμενες να δεις ΕΔΩ Ιερέα; [.......]

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  81. Κρίμα!26/9/17

    Αγαπητή ΟΔΟΣ κι αν δεν βάλατε τα ονόματα που έγραψα στο τέλος, δεν πειράζει. Είναι γνωστά σε όλους. Ούτε πιστεύω ότι θίγεται κανείς. Άλλωστε τώρα οι δύο που ανέφερα είναι ΑΡΧΙΜΑΝΔΡΙΤΕΣ ΑΛΛΟΥ.
    Η περίπτωση αυτή όμως αποτελεί συγκλονιστικό παράδειγμα προηγούμενης απαξίωσης και μετέπειτα καταξίωσης, στα ανθρώπινα μέτρα βεβαίως, γιατί τα επουράνια τα γνωρίζει μόνο ο Θεός.
    Ευχαριστώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  82. Ανώνυμος30/9/17

    Τί έγινε, ωρέ παλληκάρια;
    Είδατε ότι βρέθηκαν άνθρωποι να πουν έναν καλό λόγο για το "πρόσωπο" και σπεύσατε να μας ξαναθυμίσετε ό,τι γράφτηκε "εναντίον" του;
    Αμ είναι για σοβαρούς αναγνώστες και δυνατούς λύτες το να καταλάβουν πως ό,τι γράφτηκε ήταν για το άστοχο και μάταιο της κίνησης να ψηφιστεί στα "Πρόσωπα".
    Αυτό δεν δικαιολογεί την εμμονή όσων τον ήθελαν στην αφάνεια και την απραξία.
    ΕΤΕΡΟΝ ΕΚΑΤΕΡΟΝ

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η ΟΔΟΣ σας ευχαριστεί για την συμμετοχή σας στον διάλογο.Το σχόλιό σας θα αποθηκευτεί προσωρινά και θα είναι ορατό στο ιστολόγιο, μετά την έγκριση της ΟΔΟΥ.

ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ