ΟΔΟΣ 11.7.2013 | 700 |
Στην έριδα -αν αυτή η λέξη αρκεί για να περιγράψει το μακελειό- μεταξύ της Ι. Μητροπόλεως Καστοριάς με την Μονή Αγίων Αναργύρων, η οποία προκαλεί διχασμό και στο τελευταίο της στάδιο εστιάστηκε στο πρόσωπο του ήδη αποσχηματισθέντος μοναχού Γεράσιμου, εξέλιξη που ίσως και να επιδίωξε και ο ίδιος, νικητής στα σημεία, φαίνεται κατ’ αρχήν να είναι ο μητροπολίτης Καστοριάς κ. Σεραφείμ.
Τα «σημεία» όμως της νίκης δεν έχουν καμιά απολύτως σημασία, για τους δυσαρεστημένους οι οποίοι εκτός από σημεία ισχυρίζονται ότι υπάρχουν και τέρατα. Με αποτέλεσμα να έχουν επιδοθεί σε ένα ιδιόρρυθμο αγώνα διαμαρτυρίας και έκφρασης αγανάκτησης, κυρίως μέσω του διαδικτύου και ειδικά μέσα από το blog της ΟΔΟΥ.
Παραδόξως η είδηση του αποσχηματισμού του μοναχού, όπως και οι δικαιολογημένες ή αδικαιολόγητες αντιδράσεις των υποστηρικτών του, είναι μάλλον δευτερεύουσας αξίας για τους περισσότερους εκφραστές της κοινής γνώμης στην Καστοριά. Αν και ως γεγονός είναι πρωτάκουστο -για τα δεδομένα της Καστοριάς πάντοτε- ωστόσο τηρείται σιγή ιχθύος. Έτσι σε εντυπωσιακά σύντομο χρόνο, άνθρωποι μάλλον συντηρητικοί κατά τα άλλα, εξοικειώθηκαν με το διαδίκτυο, όπου εκτονώνεται πλέον η διελκυστίνδα με αμοιβαίες επιθέσεις.
Πάντως, είτε πρόκειται για σημεία είτε για τέρατα, όλα αυτά, δεν έχουν μεγάλη σημασία και στο μεγαλύτερο μέρος του τοπικού πληθυσμού. Των πολιτών που είναι χριστιανοί εννοείται, αλλά η σχέση τους με τα εκκλησιαστικά πράγματα (και τα θαύματα σαν κι’ αυτά) είναι μετριοπαθής.
Απλά εξαντλείται κυρίως στην εθιμοτυπική τήρηση των παραδοσιακών θρησκευτικών καθηκόντων: Πάσχα, Χριστούγεννα, γάμοι, βαπτίσεις και ούτω καθ’ εξής, σε όλα τα Μυστήρια. Τα πραγματικά βεβαίως, και όχι τα υπόλοιπα μυστήρια που συμβαίνουν στους κόλπους των αφοσιωμένων σε μια από τις δυο πλευρές του προβλήματος.
Και αυτοί οι αριθμητικά περισσότεροι που αποτελούν κύριο κορμό στο «σώμα» της εκκλησίας και της τοπικής επισκοπής, λογικά δεν θα είναι ενθουσιασμένοι με τον αποσχηματισμό του θορυβούντος και ζωηρού μοναχού. Ούτε με τον εξανδραποδισμό της Μονής Αγίων Αναργύρων. Η οποία, μετά τα μαντάτα της τελεσίδικης καταδίκης του μοναχού, μάλλον εκκενώνεται από το προσωπικό της, συμπεριλαμβανομένου του ηγουμένου Αμβροσίου με «εθελούσια» μετάθεση, στον Λαγκαδά. Χάνει έτσι το ανθρώπινο δυναμικό της με το οποίο έγινε ιδιαίτερα γνωστή και προπαντός δημοφιλής στην Καστοριά και ευρύτερα, ώστε να αποκτήσει ασυνήθιστη αίγλη. Που όπως δείχνουν τα πράγματα, είναι μια από τις αιτίες του μακροχρόνιου σπαραγμού.
Οι μετριοπαθείς πολίτες που συγκροτούν την σιωπηλή και ουδέτερη πλειοψηφία, είναι πολίτες ενός κράτους στο οποίο ακόμη και σε περίοδο οικονομικής καταστροφής, όταν από την μια στιγμή στην άλλη χάνουν την δουλειά τους εκατομμύρια εργαζόμενων στον ιδιωτικό και δημόσιο τομέα, εξακολουθεί να επιχορηγεί χρηματικά την λειτουργία της Εκκλησίας της Ελλάδος. Μιας χώρας στην οποία συχνά συγχέονται τα όρια της κοσμικής και πνευματικής επικράτειας. Για τον λόγο αυτό, το θέμα έχει επιπλέον κοινωνική και ένα είδος πολιτικής διάστασης: Εδώ, για χιλιάδες Ελλήνων, καταρρέουν όσα γνώριζαν, και μέρος το κλήρου της Καστοριάς, αλλά και των οπαδών της μιας ή της άλλης πλευράς, επιδίδονται σε εκτελέσεις και αντάρτικο.
Παρά την μακροχρόνια διαμάχη, γεγονός είναι ότι, οι μετριοπαθείς, δεν γνωρίζουν και πολλά για τις λεπτομέρειες της διαμάχης. Ωστόσο είναι περίπου βέβαιο, ότι πολλοί απ’ αυτούς, αν όχι οι περισσότεροι, όντας νηφάλιοι και άσχετοι κάθε φατρίας θεατές, θα συμφωνήσουν ότι, ακόμη και αν έχει όλο το δίκιο με το μέρος του ο μητροπολίτης Καστοριάς, που ίσως και να το έχει, με αφορμή τον αποσχηματισμό του μοναχού, έχασε μια θαυμάσια ευκαιρία να αναθερμάνει σε σταθερές βάσεις την σχέση του με την τοπική κοινωνία της Καστοριάς.
Στο σύνολό της. Και ιδιαίτερα τους μετριοπαθείς και ουδέτερους, αλλά ακόμη και αυτούς που για κάποιο λόγο, υποστήριξαν τον Γεράσιμο και γενικά το μοναστήρι. Βεβαίως, η απόφαση για την εσχάτη των ποινών, ανήκει στο δευτεροβάθμιο συνοδικό δικαστήριο. Αλλά προφανώς δεν θα ήταν από τον Άρη αν κάποιος είχε την υπόνοια, ότι ακόμη και αν δεν καθόρισε το αποτέλεσμα, πριν την «εκτέλεση» τουλάχιστον ρωτήθηκε και ο ίδιος.
Αναποτελεσματικές και ανεπαρκείς συνεπώς αποδείχθηκαν οι περιφερόμενες δημόσιες συγνώμες του αποσχηματισθέντος μοναχού, οι ταπεινώσεις και οι μετάνοιες του προς τον μητροπολίτη Καστοριάς, που καταχωρήθηκαν στο σύνολο σχεδόν του τοπικού τύπου. Διότι δεν έπιασαν τόπο. Και υποβάθμισαν το πνευματικό κύρος όσων αφορούσαν.
Όπως δεν θα έπρεπε βεβαίως να πιάσουν τόπο ούτε εκείνα τα απίστευτα πράγματα που έγραψε ο μοναχός εναντίον του μητροπολίτη Καστοριάς. Διότι ήταν τόσο υπερβολικά και εκτός κάθε μέτρου, που απλά, δεν μπορούσαν να πλήξουν τον στόχο τους. Και όμως ο κληρικός ιεράρχης του τόπου, η πηγή της συγνώμης και της συγχώρεσης, εκτός των άλλων, τον καταμήνυσε κιόλας στα… ποινικά δικαστήρια. Για να τιμωρηθεί με φυλάκιση, πρόστιμο και ό,τι άλλο προβλέπει η δικαιοσύνη των ανθρώπων.
Όμως ήδη το δευτεροβάθμιο συνοδικό δικαστήριο συνήλθε και αποφάσισε να επικυρώσει την απόφαση του πρωτοβαθμίου. Να μη δείξει τον παραμικρό οίκτο στον μοναχό και να τιμωρηθεί «παραδειγματικά».
Κορυφαία (!) τα μαθήματα της συγνώμης και ακόμη πιο υψηλά τα επίπεδα της αρετής.
Έτσι οι μετριοπαθείς της Καστοριάς, δεν θα μπορέσουν εύκολα να δικαιολογήσουν την εξάντληση μιας τόσο ολοκληρωτικής αυστηρότητας. Ούτε από το δευτεροβάθμιο δικαστήριο, και προπαντός ούτε από τον επίσκοπο Καστοριάς. Που έχασε μια ευκαιρία να δείξει ότι γνωρίζει να συγχωρεί πραγματικά, ακόμη και αυτούς που κατά την δική του γνώμη, μπορεί και να μην δικαιούνταν την άφεση. Αυτό θα περίμενε κάποιος. Και όμως έγιναν ακριβώς τα αντίθετα: ξαφνικός μοναχικός θάνατος για όλους.
Είναι γεγονός ότι οι κάτοικοι της Καστοριάς, δεν είχαν ανάλογη εμπειρία από το παρελθόν. Εξαίρεση αποτέλεσε ένας τουλάχιστον προηγούμενος μητροπολίτης, που εκτός από την ελευθεροστομία του διακρίθηκε για την «αγάπη» του στην βυζαντινή τέχνη της Καστοριάς, αφού «έσωσε» πολλές εικόνες και άλλα κειμήλια από την φθορά του χρόνου, από τις εκκλησίες τις οποίες ξεσήκωσε. Έτσι τις έριδες και τις κατάρες, τις παρακολουθούσαν άναυδα οι Καστοριανοί μέσα από τις εφημερίδες σε άλλες Μητροπόλεις.
Εδώ είχαν μάθει κάπως αλλιώς, και ο κόσμος ζούσε σε μια Μητρόπολη με άρρηκτους και αναπόσπαστους δεσμούς προς το Οικουμενικό Πατριαρχείο: σεβάσμιους ιεράρχες με πραότητα και συγκαταβατικότητα. Το πολύ μερικές παραινέσεις για το είναι και το φαίνεσθαι. Κάποιο κήρυγμα, μια δοξολογία, φιλανθρωπικό και διαχειριστικό έργο και ο ρόλος τους σπάνια υπερέβαινε στα περαιτέρω.
* * *
Αντίθετα ο σημερινός μητροπολίτης Καστοριάς κ. Σεραφείμ, από την αρχή έδειξε ότι έχει διαφορετική νοοτροπία. Λίγο το νεαρό της ηλικίας, λίγο το κλίμα των εποχών, μετά την πτώση των καθεστώτων της Ανατολικής Ευρώπης και την αναβίωση του ρωσορθόδοξου επεκτατισμού ακόμη και μέσα στην Ελλάδα που επηρέασε αρκετούς σε βάρος του Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως αναμοχλεύοντας παλιά ζητήματα δικαιοδοσιών. Λίγο η δύναμη των οικονομικών, όπως και η υπερβολική επίσης τάση για δημοσιότητα -όχι απλά εξωστρέφεια- στο περιβάλλον του μακαριστού αρχιεπισκόπου Αθηνών Χριστοδούλου, η διαδρομή του οποίου επηρέασε σημαντικά την καθημερινότητα της Εκκλησίας. Ώστε σύντομα έγινε σαφές ότι ο κ Σεραφείμ, δεν ήταν ένας μητροπολίτης όπως αυτοί που γνώριζε έως τότε η Καστοριά.
Οι προσθήκες κτηρίων σε Μαυριώτισσα και Άγιο Γεώργιο, η τάση εκδήλωσης δικαιωμάτων κυριότητας σε ακίνητα, η πολύ μυστηριώδης υπόθεση ανέγερσης με χρήματα… αγνώστου (!) σε οικόπεδο του Δήμου Καστοριάς που θα παραχωρούνταν για 50 χρόνια (επί δημαρχίας κ. Ιωάννη Τσαμίση), η παραίτηση από το υπάρχον Γηροκομείο και άλλα (ακόμη και η -δευτερεύουσας βέβαια σημασίας- ενέργεια της αναθηματικής πλάκας στο προαύλιο της μητροπόλεως για την έπαρση της ελληνικής σημαίας στις 11 Νοεμβρίου όχι του 1912, αλλά το 2012), οι υπαινιγμοί παραίτησης ή μετάθεσης του ίδιου, με κορυφαία βεβαίως μεταξύ όλων αυτών, η περίπου εμφυλιοπολεμική διαμάχη του με το μοναστήρι των Αγίων Αναργύρων που κόντεψε να προκαλέσει διάσπαση, είναι μερικά από τα παραδείγματα μιας πορείας. Μιας πορείας που μάλλον δεν ωφέλησε κανένα.
Με αποτέλεσμα, τώρα πια, ήδη αρκετά χρόνια μετά από την εγκατάστασή του εδώ, στον πολύ κόσμο και ιδιαιτέρως στους νηφάλιους, να μην είναι κατανοητές όλες οι αντιδράσεις του. Και να είναι διαδεδομένη η άποψη ότι αυτοί που τον συμβούλεψαν να παραμείνει σε ψυχρές -και στην περίπτωση του μοναχού Γερασίμου, σε ανοικτίρμονες θέσεις, έσφαλαν και μετέδωσαν το σφάλμα τους αυτό, στον ίδιο. Ο οποίος, ανεξάρτητα από τις προθέσεις του, ως συνήθως σε τέτοιες περιπτώσεις συμβαίνει να αντιμετωπίζει την πιθανότητα να το καταλάβει κι’ αυτό, κάπως αργά.
Δημοσιεύθηκε στην ΟΔΟ στις 11 Ιουλίου 2013, αρ. φύλλου 700
Επιλογή σχετικών άρθρων:
- ΠΡΟΣΩΠΑ: Μητροπολίτης Καστοριάς & Ηγούμενος ΙΜ Αγίων Αναργύρων
- ΟΔΟΣ: Ο ποινικός κολασμός
- ΟΔΟΣ:...στους κόλπους της τοπικής επισκοπής
- Είπαν:
- ΟΔΟΣ: Ζώνη αεροπορικού αποκλεισμού
- ΟΔΟΣ: Φωτιές
- ΟΔΟΣ: Ο βαθμός συμβολής στην επιδείνωση της κρίσης
- ΟΔΟΣ: Σκανδαλισμοί
- ΟΔΟΣ: Δημοσιεύσεις, διαψεύσεις, απαντήσεις, ανταπαντήσεις...
- ΟΔΟΣ: Ένθεν & ένθεν
- ΟΔΟΣ: Προσεγγίσεις
- ΟΔΟΣ: Αποτύχαμε! Καλά Χριστούγεννα!
- ΠΡΟΣΩΠΑ 2011: Γεράσιμος, ιερομόναχος [4]
- Πρόσωπα 2010 | Μητροπολίτης [2]
- ΟΔΟΣ: Προς Δυσμάς
- Είπαν:
- ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ έγραψαν
- ΟΔΟΣ: deal
- ΟΔΟΣ: Οικογενειακά αμπελοχώραφα
- ΟΔΟΣ: Καταδίκες προσώπων
- ΟΔΟΣ: Χέρι-χέρι
Σιγή ...
ΑπάντησηΔιαγραφή; ; ;
Εάν δεν ήξερα ότι μπορεί και να μην δημοσιευθεί το σχόλιό μου μπορεί και να σχολίαζα πως αυτός που έγραψε το κείμενο αυτό είναι ο γραμματέας του Λυκούργου, ο οποίος και του το υπαγόρευσε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔυστυχώς διαβάζουμε οι Καστοριανοί κείμενα - σχόλια τα οποία προσπαθούν να διχάσουν, να προκαλέσουν αντιπαραθέσεις (γιατί βλέπεις μόνο το θέμα αυτό φέρνει αναγνώστες και σχολιαστές) και να αποπροσανατολίσουν από την αλήθεια και την γενική εικόνα που υπάρχει για τον Καστοριανό πλέον στην καρδιά, στην ψυχή, στο όνομα, στην ταυτότητα, στα δικαιώματα Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου μας κ. Σεραφείμ.
Γιατί βλέπει (ο οποιοσδήποτε), ότι τα ζιζάνια που έσπερναν τόσα χρόνια οι πολέμιοί του ([…….], […….] και οι κάθε είδους παρατρεχάμενοι) δεν γεννούν πια και αγαπάει όλη η Καστοριά τον Ποιμενάρχη της, ασχέτως κι αν υπάρχουν ακόμα κάποιοι που ίσως να καθοδηγούνται από φαντάσματα του παρελθόντος;; να τα παίρνουν;; να ζηλεύουν;; να τσατίζονται;;; τι να πω!!!
Παρακολουθώ χρόνια τώρα την ιστορία αυτή, μου το επιτρέπει άλλωστε το προχωρημένο της ηλικίας μου (μπήκαμε στην 6η δεκαετία βλέπετε και μην απορήσετε πως μπορώ και χειρίζομαι υπολογιστή γιατί έχουμε και εμείς δικαίωμα και μερίδιο στις γνώσεις που διδάσκονται σήμερα) και πιστεύω ότι η σημερινή κατάσταση έτσι όπως εξελίχθηκε έπρεπε να είχε γίνει προ πολλών ετών.
Γιατί το κείμενο αυτό κ. εκδότα της εφημερίδος, αδικεί κατάφωρα τον σεβάσμιο από όλη την Ιεραρχία, από τους αγιορείτες πατέρες, από τον κλήρο της Καστοριάς μα πάνω απ' όλα από το λαό της, Μητροπολίτη Καστορίας.
Γιατί η διαδρομή του είναι περίλαμπρη και όσα αναφέρεται για αρνητικά οι Καστοριανοί τα βλέπουμε ως θετικά. Γιατί ναι, επιτέλους βρέθηκε ένας άνθρωπος να βάλει τάξη στα οικονομικά, που διαχειρίζονταν κάποιοι οικονομικά των Μοναστηριών μας και της Μητρόπολης, ανάμεσά τους και ο […….] πρώτος πρώτος, και βλέπεις τον κακοφάνηκε γιατί του έκοψε τον έλεγχο και τη μαρμίτα. Ναι αυτός μας χρειάζονταν. Η Μαυριώτισσα έγινε Μοναστήρι και όχι βωμός κάθε είδους κέρδους. Οι ενορίες μας απέκτησαν χώρους φιλοξενίας, αίθουσες ώστε να στεγάζονται οι δραστηριότητες Κλήρου και λαού μαζί και διόρθωσε όλα τα κακώς κείμενα και ξένα προς την εκκλησιαστική ζωη.
Γιατί βλέπεις το νεαρό της ηλικίας δεν χωρούσε στο μυαλό καποιου άλλου νεαρού τότε που δεν έγινε δεσπότης. Πως θα γίνεις δεσπότης βρε έρμε;; (για να μιλήσω και τη γλώσσα του γέροντά σου του κυρίου Λυκούργου).
Χτίστηκαν περίλαμπροι Ναοί (γιατί αυτή είναι η παράδοση των Καστοριανών) και οι υπάρχοντες ανακαινίσθηκαν πλήρως, χειροτονήθηκαν νέοι κληρικοί που διακονούν στην δύσκολη και ακριτική περιοχή μας, ιδρύθηκαν νέα Μοναστήρια (γιατί κατηγορήθηκε ότι μισεί και τον μοναχισμό), τελέσθηκαν και τελούνται αγρυπνίες, ακολουθίες, πανηγύρεις σε εορτές αυτές που αρμόζουν στην αίγλη της Καστοριάς, άκουσε ο κόσμος ορθόδοξα κηρύγματα (ο […….] αρλούμπες έλεγε, όπως λέει ο ίδιος) έμαθε ο κόσμος να εξομολογείται και να κοινωνεί, ιδρυθηκε σχολή αγιογραφίας, νέα σχολή βυζαντινής μουσικής, σχολή γονέων, ιδρύονται μουσεία αντάξια να εκθέσουν τον πλούτο της περιοχής μας, αναδείχθηκε η τοπική αγιολογία και άλλοι Άγιοι που δεν ξέραμε.
Θες κι άλλα;
Σήμερα τρέφονται καθημερινά 400 οικογένειες από το συσσίτιο, μοιράζονται 1500 δέματα κάθε μήνα σε συμπολίτες μας με 14 διαφορετικά προϊόντα, δίνονται οικονομικά βοηθήματα σε αναξιοπαθούντες, καλύπτονται έκτακτες ανάγκες οικογενειών με τεράστια οικονομικά προβλήματα, δίνονται φοιτητικά επιδόματα, ενισχύεται το νοσοκομείο μας με μηχανήματα και άλλα (όταν νοσηλεύτηκα μια φορά και με ενημέρωσαν πως την προηγουμένη η Μητρόπολη είχε αγοράσει τους ορούς αισθάνθηκα ντροπή για όσα τράβηξε ο δεσπότης μας).
Τι άλλο να αναφέρω;;
Για όλα αυτά, και άλλα πολλά που δεν μπορώ να θυμηθώ τόσα που είναι, είμαστε υπερήφανοι και ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΜΙΑ ΠΟΡΕΙΑ ΠΟΥ ΩΦΕΛΗΣΕ ΤΟΥΣ ΠΑΝΤΕΣ, ΟΛΗ ΤΗΝ ΚΑΣΤΟΡΙΑ, ΤΟΥΣ ΚΑΣΤΟΡΙΑΝΟΥΣ.
ΣΤΑΜΑΤΗΣΤΕ ΝΑ ΡΙΧΝΕΤΕ ΤΗ ΛΑΣΠΗ ΣΑΣ. ΔΕΝ ΠΙΑΝΕΙ. Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΕΛΑΜΨΕ.
και μην ανακυκλώνετε ένα θέμα το οποίο έχει λήξει.
καληνύχτα σας.
Πλάκα έχεις, βρε "μάγκα εξηντάρη" που κάνεις και τσαχπινιές στον υπολογιστή!
ΑπάντησηΔιαγραφήΚι εσύ μήπως είσαι ο γραμματέας του δεσπότη και έκανες υπερωρίες χτες το βράδυ;
Κανείς δεν αρνήθηκε το δημόσιο profile (που δεν είναι και low...). Τί γίνεται όμως εν κρυπτώ και παραβύστω;
Τουλάχιστον ας δοθεί μια επίσημη απάντηση και στη romfea.gr (όπως έγινε και στο "Αγιορείτικο Βήμα").
Καλά Ξυπνητούρια !!!
@2
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίναι ολοφάνερο ότι δεν ζεις στην Κοινωνία της Καστοριάς. Και ούτε έχεις μιλήσει, ειλικρινά, με κανένα κάτοικο αυτού του τόπου.
Ο Σεβασμιότατος, δυστυχώς, και κατά την ταπεινή μου γνώμη, είναι ο λιγότερο αγαπητός Μητροπολίτης που είχε ΠΟΤΕ η Καστοριά!!
Στη μοναξιά!! Υποστηριζόμενος μόνο από το Σύστημα-Εξουσία. Αυτή η πορεία και μοναξιά, που προκαλεί προφανώς τριγμούς στην εδραίωση, αποδοχή και ασφάλεια, είχε αποτέλεσμα αυτό:
http://odos-kastoria.blogspot.gr/2013/03/blog-post_3481.html
ΟΥΔΕΙΣ μέχρι στιγμής τον υποστήριξε ΔΗΜΟΣΙΑ, ΕΠΩΝΥΜΑ, και με ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ. Να υποστηρίξει τις πράξεις και τα έργα του, στο Δημόσιο Λόγο της Καστοριάς, και να καθησυχάσει τις ανησυχίες που εκφράζει το χριστεπώνυμο πλήρωμα της Καστοριάς και την κριτική που του ασκεί. ΟΥΔΕΙΣ επώνυμος, αντιπαρατέθηκε στα επιχειρήματα και τις σοβαρές αναλύσεις των εφημερίδων. Μόνο κάποια παπαγαλάκια, που προσπαθούν σήμερα να αλλάξουν την κοινή γνώμη, από τα συμπεράσματα μιας πορείας τόσων ετών.
Μάταια όμως.
Στον Σχολιαστή/τρια Νο 2
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτην ηλικία σου, θα απέφευγα τις γονυκλισίες, κάνουν κακό στη μέση.
@2
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο ότι το κείμενό σου καταλήγει με τη λέξη «καληνύχτα», δηλώνει τη πραγματική κατάσταση της Καστοριάς. Τη νύχτα που ζούμε μόνιμα.
Αν και έγιναν σχόλια για την ηλικία μου, θα σας συμβούλευα καθότι νεότεροι φαίνεστε, να μάθετε να σέβεστε και μετά να κρίνετε, αλλά εδώ δεν σας έμαθε ο […….] να σέβεστε τον επίσκοπο θα σέβεστε έναν εξηντάρη;
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι σας βεβαιώνω ότι εγώ ζω στην Καστοριά εκ γενετής, από που είστε εσείς δεν ξέρω. Που σας τάιζε το δίδυμο της συμφοράς λίγο καφέ και χαλβά και χαιρόσασταν; Έρμοι!
Ο Μητροπολίτης Καστορίας Σεραφείμ είναι από τους καλύτερους στην Ελλάδα. Σκεφτείτε τώρα (όσο μπορείτε), τι εστί Σεραφείμ για την Καστοριά. Είμαστε πολλοί τυχεροί που έχουμε αυτό το πρόσωπο για Ποιμενάρχη.
Υ.Γ.: Απάντηση για όσα απαρίθμησα στο προηγούμενο σχόλιό μου δεν πήρα. Διαφωνείτε ότι έγιναν όλα αυτά που ανέφερα;
@2
ΑπάντησηΔιαγραφήΠεστα! Να αγιασει το στομα σου! Φιλε @4, ο δεσποτης δεν χρειαζεται υπερασπιση διοτι πολυ απλα δεν εχει σφαλλει πουθενα! Οσον αφορα το εαν ειναι αγαπητος ή οχι, θα μου επιτρεψει ο @3 να του πω οτι εμεις οι Καστοριανοι αγαπαμε τον δεσποτη μας κ το αποδεικνυουμε ΣΩΣΤΑ κ οχι χολιγουντιανα, οπως νομιζει οτι θα επρεπε. Η Καστορια μας εχει δεσποτη ΑΓΙΟ κ για το λογο αυτο τον πολεμανε καποιοι! Πολεματε..... απλα πετροβολατε τον ουρανο...... ΥΓ: Μπραβο στον 60αρι που εγραψε! Αυτος που ειρωνευτηκε (με γονυκλησιες), να μαθει να σεβεται τη γνωμη κ την ηλικια των αλλων.
Ε ΟΧΙ Ανώνυμε 2 ! Ένα σχόλιο στα τυφλά (της νύχτας τη δουλειά τη βλέπει η μέρα και γελά...) δεν μπορεί να ακυρώσει δημοσιογραφική έρευνα που καταγράφεται και στις "Σχετικές Αναρτήσεις". Ματαιοπονείς. Δε χρειαζόταν να γράψεις τόσο πολλά. Υπάρχει Θεός.
ΑπάντησηΔιαγραφήhttp://www.youtube.com/watch?v=exsDAZfpGlM
@2
ΑπάντησηΔιαγραφήΕγώ θείο θέλω να σε πω έναν καλό λόγο : μη μασάς! ξέρω γω εβδομηντάρηδες και άνω που είναι βιρτουόζοι του πληκτρολογίου, ρεσιτάλ μιλάμε! Άμα μάθεις και το σκάιπ, να σε στείλω τη διεύθυνση μου να βλεπόμαστε και κατάφατσα. κι εγώ τώρα τόμαθα κι έχει γούστο. Όμως δε θα με λες αυτά τα φαρμακωμένα για τα καλογεράκια, γιατί τ' αγαπάω κι ας μην είχαν ίτς μυαλό και μας άφησαν κι έφυγαν. Να είμαστε ξηγημένοι.
Mην πτοείσαι γέροντα συνομιληκε!
ΑπάντησηΔιαγραφή(Ο παλιός έιναι αλλοιώς! Η γρηά η κότα έχει το ζουμί!)
αν και δεν μ' αρέσουν οι βοσκοί και οι Ποιμενάρχες μ΄αρέσει το θαρρος της γνωμης σου!
Καπετάν-Παϊσιος
@ 2 & 7
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτον αρχικό σας σχολιασμό ομιλήσατε περί οικονομικών. «Επιτέλους βρέθηκε ένας άνθρωπος να βάλει τάξη στα οικονομικά, που διαχειρίζονταν κάποιοι οικονομικά των Μοναστηριών μας…», «Η Μαυριώτισσα έγινε Μοναστήρι και όχι βωμός κάθε είδους κέρδους» κλπ, κλπ…
Όμως στο κύριο άρθρο, στο οποίο εδώ σχολιάζουμε, της ΟΔΟΥ αναφέρεται πιο πάνω:
«…Οι προσθήκες κτηρίων σε Μαυριώτισσα και Άγιο Γεώργιο, η τάση εκδήλωσης δικαιωμάτων κυριότητας σε ακίνητα, η πολύ μυστηριώδης υπόθεση ανέγερσης με χρήματα… αγνώστου (!) σε οικόπεδο του Δήμου Καστοριάς…» κλπ κλπ….
Όταν οι νόμοι στην Καστοριά.........
ΑπάντησηΔιαγραφήhttp://odos-kastoria.blogspot.gr/2010/07/2005.html
(Μετά αναρωτιόμαστε πώς φτάσαμε στη σημερινή κρίση).
Ρε Παναγιωτη, μη γραφεις...... Κρα κανεις.......
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ Αθανάσιος έγινε Ανώνυμος Νο2, ο Λυκούργος Παναγιώτης, και ο Νικόλαος Νο 8! Ο Λευτέρης είναι ο Βαγγέλης… και πάει λέγοντας….
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ φίλος πιο πάνω γράφει: «Εμεις οι Καστοριανοι αγαπαμε τον δεσποτη μας κ το αποδεικνυουμε ΣΩΣΤΑ κ οχι χολιγουντιανα».
ΑπάντησηΔιαγραφή-Τι εννοεί, δε κατάλαβα;
Και ο άλλος φίλος: «Ο Μητροπολίτης Καστορίας Σεραφείμ είναι από τους καλύτερους στην Ελλάδα. Σκεφτείτε τώρα (όσο μπορείτε), τι εστί Σεραφείμ για την Καστοριά».
-Όσο σκέφτομαι, δε τα καταφέρνω!
@16
ΑπάντησηΔιαγραφήΜάλλον έπρεπε να πει "όσο προλαβαίνετε", γιατί
1) το "όσο μπορείτε" μας προσβάλλει
2) εμείς τον αγαπάμε τον Μητροπολίτη (άλλο αν ο ίδιος δεν το πιστεύει). Εάν όμως σε άλλη περιοχή τον αγαπούν πιο πολύ... ε, τότε θα κάνουμε την καρδιά μας πέτρα και θα τον κατευοδώσουμε με την ευχή μας. Δεν είμαστε μοναχοφάηδες. Ας ζήσουν και άλλοι τη χαρά, αφού -όπως λέτε- έκανε τόσα καλά.
Αν λέω, αν...
Κι εσύ ρε 15 ποιος είσαι τότε;
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ αστυνόμος Σαίνης ;
Μακαρι να ασχολουνταν και οι παπαδες μαζι σας οσο ασχοληστε εσεις μαζι τους
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν μου κάνει καθόλου εντύπωση που μέχρι στιγμής δεν σχολιάστηκε από τους γνωστούς και μη εξαιρετέους η παρούσα ανάρτηση.
ΑπάντησηΔιαγραφήΈγραψαν , υπέγραψαν, κατέγραψαν, περιέγραψαν...
(βλ. σχετικά άρθρα)
Προς ώτα μη ακουόντων.
Τι εστί, λοιπόν, Σεραφείμ, φίλε Ανώνυμε 7;
ΑπάντησηΔιαγραφή@19
ΑπάντησηΔιαγραφήΜε τι ασχολούνται οι παπάδες;
Αγαπητή "Οδός"
ΑπάντησηΔιαγραφήειλικρινή συγχαρητήρια!
Από τα καλύτερα άρθρα σχετικά με το θέμα, με εύστοχες επισημάνσεις.
Κουραστηκαμε πια. Βρειτε θεματα πιο ενδιαφεροντα......
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο μεγάλο έργο που έχει κάνει ο Καστορίας Σεραφείμ τα 17 χρόνια που είναι στην Καστοριά, το έχτισε με τις πέτρες που τον πετροβολούσαν.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤώρα γιατί θέλει να μας αποχαιρετίσει, αυτός γνωρίζει.
Εδώ δε βγάζουμε τα εσώψυχά μας, ούτε ικανοποιούμε «πελατειακές» σχέσεις. Επί των θέσεων της εφημερίδας καλούμεθα να τοποθετηθούμε. Γιατί άραγε δε τολμούμε;
ΑπάντησηΔιαγραφή(@23:) Συμφωνώ απολύτως, (@24:) όντως κουραστήκαμε (@25:) 17 χρόνια τώρα! (@26:) Πότε θα τολμήσει να απαντήσει;
ΑπάντησηΔιαγραφήΤρία πουλάκια κάθονταν στο Βίτσι μαραμένα
και κλαίγανε τη μοίρα τους και κλαίγανε και μένα.
Τό ’να τηράει την Καστοριά, τ’ άλλο τη Σαλονίκη,
το τρίτο το μικρότερο προς το Μελισσοτόπι.
Δεν κελαηδούσαν σαν πουλιά μήτε σαν χελιδόνια,
μον’ κλαίγανε και λέγανε μ’ ανθρωπινή λαλίτσα.
Εμάθατε τι γίνηκε πέρα στο μοναστήρι
π’ ακούγαμε το σήμαντρο και τις γλυκιές καμπάνες;
Δυο κούκοι απομείνανε, μπαρουτοκαπνισμένοι.
Τον έναν λένε Βλόγιο, τον άλλον Βασιλάκη.
Γυρίζει ο γερο Βλόγιος και λέγει του Βασίλη.
-Θυμάσαι ωρέ Βασίλειε τί ’ταν το μοναστήρι;
Που γιόμιζε τις Κυριακές κόσμο μελισσολόι;
Άντρες και γυναικόπαιδα, όλοι νοικοκυραίοι.
Σύ τις καμπάνες σήμαινες με γνώση και με γλύκα,
ν΄ακούσουνε οι Χριστιανοί να κάνουν τον σταυρό τους.
Έψαλλε ο Γρηγόριος εις το δεξί ψαλτήρι
και ψάλλαμε όλοι μαζί τους ύμνους στο Θεό μας.
Πού νά ’ναι ο Αμβρόσιος και ο Γερασιμάκης;
Μήνα σε γάμο ρίχνονται μήνα σε χαροκόπι;
Και τότε ο Βασίλειος απόκριση του δίνει.
-Ουδέ σε γάμο ρίχνονται ουδέ σε χαροκόπι.
Η ξενιτιά τους πλάκωσε στου Λαγκαδά τις ράχες.
Τον ύπνο δεν εχόρτασαν, όλο στις αγρυπνίες.
Την Καστοριά αγάπησαν, μου τό ’πε ένα πουλάκι.
Ανάργυροι γεννήθηκαν, ανάργυροι και ζούνε.
Και μέσα από την Καστοριά τρανή φωνή ηκούσθη :
Για ιδές καιρό που διάλεξε η μοίρα να με πάρει,
τώρα που βγήκαν τ’ άπλυτα στα λόγια του Μπουτάρη.
Εξύπνησε η Καστοριά, Βυζαντινή Αρχοντούλα
και πήγε στη Μαυρώτισσα ν’ ανάψει ένα κεράκι.
Απάνω στο εικόνισμα βλέπει την Παναγία
να τρέχουνε τα δάκρυα για τα παιδιά Της όλα.
Φωνή ηκούσθη εξ ουρανού απ’ Αρχαγγέλου στόμα :
-Σώπασε, κυρα Δέσποινα και μη πολυδακρύζεις.
Χριστούγεννα σιμώνουνε και επί γης ειρήνη !
(δημώδες)
Αρες μαρες κουκουναρες......
ΑπάντησηΔιαγραφή@29
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλοσύνη σου (!)
@Ποιητικῇ ἀδείᾳ
ΑπάντησηΔιαγραφήΆστον να λέει τον 29, εμένα μου άρεσε!
Δουλεια δεν ειχε ο διαβολος.......
ΑπάντησηΔιαγραφήΜάρθα-Μάρθα κ.λ.π.
ΑπάντησηΔιαγραφήτο έχεις παρακάνει το μουαμπέτη.
Αδυνατώ να σε καταλάβω, Ανώνυμε 33, τι υπονοείς. Επαναλαμβάνω ότι, εδώ, δε βγάζουμε τα εσώψυχά μας, ούτε ικανοποιούμε «πελατειακές» σχέσεις. Επί των θέσεων της εφημερίδας καλούμεθα να τοποθετηθούμε. Τόλμησε, λοιπόν, και άσε τα μουαμπέτια.
ΑπάντησηΔιαγραφή@Μάρθα Μάρθα, μεριμνᾷς καὶ τυρβάζῃ περὶ πολλά
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν και δεν είμαι ο Ανώνυμος 33, επίτρεψέ μου να απαντήσω σχετικά.
Κι εγώ αδυνατώ να κατανοήσω γιατί επιμένεις. Ως επί το πλείστον οι σχολιαστές στην "ΟΔΟ" ούτε τα εσώψυχά τους βγάζουν (δε μπορούμε και να σκάσουμε όμως) ούτε "πελατειακές" σχέσεις ικανοποιούν. Ως επί το πλείστον.
Όσο για τις τοποθετήσεις, μάλλον καινούριος /α είσαι.
Μόνο στο πρώτο "σχετικό άρθρο" τα σχόλια ξεπέρασαν τα πεντακόσια...
Άλλαξε κάτι και δεν το καταλάβαμε;
ΥΓ. Όσο για τον εξυπνάκια που σχολιάζει με την παροιμία για τον οξαποδώ, μια φιλική συμβουλή. Μην τον κατονομάζει, γιατί είναι σαν να τον προσκαλεί.
Μπλα μπλα μπλα ........
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια τον 36
ΑπάντησηΔιαγραφήΤεριρέμ τεριρέμ ερι ερι εριρέμ !
ΔΗΜΟΣΙΟΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ είναι!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠρέπει να το καταλάβει!
Και τον πληρώνουμε με τους φόρους μας.
Καταξοδευτηκες.........
ΑπάντησηΔιαγραφήΆδικα μας ειρωνεύεσαι 39 Ανώνυμε. και δυο λεπτά να είναι έχουν αξία.
ΑπάντησηΔιαγραφή@39 δεν ξέρω από που πέρνεις το θάρος και κοροϊδεβεις τον @38 αλλά σε μένα μη το πεις αυτό γιατί δε με περισέβουν!
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλέ, πώς κι έτσι δε βγήκε ακόμη στα ραδιόφωνα ο […..] να μας μιλήσει για το σύμφωνο συμβίωσης; Φοβάται μη ταυτιστεί με τον Άγιο του Πειραιά, ή με τα Χρυσά Αυγά;
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλέ συ φοιτητή Καστοριάς..μη φοβάσαι δεν θα σε [...] τα χρυσά αυγά!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΔε φοβάμαι τα Χρυσά Αυγά, τον Άγιο φοβάμαι!
ΑπάντησηΔιαγραφήΜη ξεχνάς φοιτητή ότι "και ο Άγιος φοβέρα θέλει".
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν μάλιστα υπήρξε ποτέ κι αυτός φοιτητής, δεν δικαιολογείται να ξεχνάει τα δικά του.
Αλλά ξέχασα............ αυτοί τότε δεν κάναν τέτοια πράματα! Όλοι υποδείγματα ήταν........ τρομάρα τους!
(πού τα πουλάν αυτά;;;;;;;;)
@38
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια ποιον μιλάς; Μίλα σαφέστερα, αν θέλεις να καταλαβαίνουμε και να μη γίνονται παρερμηνείες και άδικα βαρύνουν υποψίες πρόσωπα που τιμούν τη θέση τους (ακόμη και του δημοσίου υπαλλήλου).
Τατσόπουλος για Σεραφείμ: «Γαμώτο. Να μην εκλέγομαι στον Πειραιά. Γκαντεμιά!»
ΑπάντησηΔιαγραφήhttp://www.tanea.gr/news/greece/article/5058320/tatsopoylos-gia-serafeim-gamwto-na-mhn-eklegomai-ston-peiraia-gkantemia/
Κάτσε φρόνιμα ρε φίλε........ Τι μας κόφτει τι έγραψε στο φουμπου ο Τατσόπουλος; Ο ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΤΙ ΘΑ ΨΗΦΙΣΕΙ;;;;
ΑπάντησηΔιαγραφήΕκφράζοντας τους ανθρώπους του τόπου του βεβαίως, βεβαίως!
Τά 'παιξε ο άλλος [.....]! Επανήλθε με επιστολή προς Ευάγγελον και βγαλμένο φρύδι!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑρε 49 θα μας τρελάνεις τώρα; Γράφε ρε να καταλαβαίνουμε κι εμείς πού το πας..... Ποιον Ευάγγελο; τον Βενιζέλο;
ΑπάντησηΔιαγραφήΚι η Σούλα βγάζει τα φρύδια της.Ν' αρχίσω ν' ανυσηχώ;
Πολύ σουρεαλιστικά μας τα λες !
Σουξου μουξου μανταλακια.... παναγιωτη.....
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλά, οι σχολιαστές εδώ μέσα δε παίζονται!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα σέβη μου!
@51
ΑπάντησηΔιαγραφήΚι εσύ ... σαφέστατος !!!
Τζάμπα παραπονιέται ο Τασούλης.
Σκέφτεται κάτι,
ΑπάντησηΔιαγραφήή εμένα μου φαίνεται;
http://1.bp.blogspot.com/-ysSyLZCpvLA/Un6WT7tT_eI/AAAAAAAAFGE/7O3ddNolQEc/s1600/mitropolitis+kastorias+serafeim+odos+efimerida.jpg
@54
ΑπάντησηΔιαγραφήΦυσικά και σκέφτεται. Μυαλό έχει.
"Εις πολλά έτη!" κιόλας για τη σημερινή ονομαστική εορτή.
Πού 'σαι 54....
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν είπαμε θα το κρύβεις να μη σου φαίνεται;
Πάλι ξεφύγαμε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠάντως -για να παραμείνουμε στο άρθρο- το βρίσκω πολύ καλό. Δεν ξέρω -μετά τα γεγονότα- εάν είναι το τελευταίο σχετικά με το θέμα ή έρχονται εξελίξεις.
Οψόμεθα !
Το άρθρο είναι αρθράρα, που [μάλλον] θα ωφελήσει...
ΑπάντησηΔιαγραφή[μάλλον] θα τσακίσει...
ΑπάντησηΔιαγραφήΣήμερον ας ψάλουμε σε ήχο πλάγιο Α΄.
ΑπάντησηΔιαγραφήΌΛΟΙ ΜΑΖΙ, που λέει ο Λόγος.
Πολυχρόνιον ποιῆσαι Κύριος ὁ Θεός τόν πανοσιολογιώτατον καί πατέρα ἡμῶν κύριον κύριον Ἀμβρόσιον ἀρχιμανδρίτην, Κύριε φύλαττε αὐτόν εἰς πολλά ἔτη-η-η !!!
ΚΕ-ΚΕ-ΖΩ-ΝΗ-ΠΑ-ΝΗ-ΖΩ-ΚΕ ...
-6 - ΤΑ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΧΕΙΡΟΤΟΝΙΑ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΈξι; Διόροφα; Και τα ΙΧ πόσα; Διακόσα πενήντα έξι;
ΑπάντησηΔιαγραφήΠλάκα μας κάνεις, Ανώνυμε; Για ποια χειροτονία μιλάς;
Εδώ είμαστε σοβαροί σχολιασταί !
Όχι πετάς μια μπόμπα και μη τον είδατε τον Παναή...
Ξηγήσου ντεκλαρέ γιατί δε μασάμε μεις.
@Ανώνυμος της ενορίας
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαιρός ήταν να τα ψάλλετε και στον π. Αμβρόσιο.
Λοιπόν αυτό το ΚΕ-ΚΕ-ΖΩ-ΝΗ-ΠΑ-ΝΗ-ΖΩ-ΚΕ ...
ΑπάντησηΔιαγραφήπολύ ύποπτο μου φαίνεται... σαν συνθηματικό.
Θα κάνω έρευνα !
Αστυνόμος Σαΐνης
Πού πουλάνε φθηνές παντόφλες στην Καστοριά; Να πάτε να αγοράσετε, γιατί είναι απαραίτητο αξεσουάρ του καναπέ. Σκοτώνονται τα παιδιά μας απο κακοποιούς, αυτοκτονεί από δυστυχία ο κόσμος κ εσείς ζείτε στην κοσμάρα σας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤασούλη .ξηγιέμαι καθαρά και σταράτα,-6- τα λεωφορεία για την χειροτονία του π.Κωστόπουλου, έξτρα τα ΙΧ,΄ήτανε , πολοί ιερείς απο τον Λαγγαδά, μεγάλα τραπέζια και πολύ πλούσια, σε όλους, χωρίς διακρίσεις [σε πρόσωπα όπως κάνει η Μητρόπολη] πολυ αγάπη για τον π, Αμβρόσιο,ο π. Γεράσιμος με την καλογερική ενδυμασία,σε λίγες μ΄ερες θα φύγουν, άλλα τόσα λεωφορεία για εξωμολόγιση,αυτά τα νέα για τον ασκιτή Επίσκοπο όπως υπόθηκε από τον Σιατίστης.
ΑπάντησηΔιαγραφήΆς γελάσω δυνατά. ΧΑ-ΧΑ-ΧΑ-ΧΑ
@65
ΑπάντησηΔιαγραφήΌλη η Καστοριά γεμάτη είναι από μαγαζιά που πουλάνε παντόφλες. Μάλλον άσχετος είσαι. Και μη μας τα λες παραπανίσια, γιατί θα πάω ν' αγοράσω ένα ζευγάρι από τις καλές και θα σε περιλάβω...
Ω! ποία τιμή να μου απαντήσεις! Ευτυχώς που δεν είσαι ο Σταμάτης.
ΑπάντησηΔιαγραφήΩραία και η περιγραφή που έκανες. Θαρρείς και ήμουν κι εγώ εκεί!
Για το άλλο που γράφεις όμως, μετά βίας κρατιέμαι να μη ξεσπαθώσω. Δε λέω… κρίμα ο κοσμάκης να μείνει αξομολόγητος Χριστουγεννιάτικα.
Προσωπικά δε θα συμμετείχα, κυρίως γιατί δεν θυμάμαι να είναι αυτή η Ορθοδοξία που διδάχθηκα (αλλά μη με λογαριάζεις εμένα).
Τώρα με την κρίση θέλει προσοχή! Θα περάσει η κυρά από την πόλη, θα γυρίσει τα μαγαζά και τις βιοτεχνίες και ύστερα… κλάφτον τον Τασούλη! Άσε που όλο και σε κάποιο πρεμεντί θα ανοίξουν το στόμα τους οι κυράδες –μεταξύ καφέ και κουλουρακίου- και θα κομπάζουν πώς ξέπλυναν τις αμαρτίες τους κάνοντας τη θυσία ολόκληρου ταξιδιού.
Μεγάλη η χάρη σου Γρηγόρη κι εμένα μια σταλιά. Από τα νιάτα μου όμως διαφωνούσα με αυτό το σκηνικό.
Αθανάσιος, Ειρηναίος, Βασίλειος, Ταράσιος … είναι ονόματα ανθρώπων που δεν συνάντησα ποτέ στη ζωή μου. Φρόντιζαν κάποιοι άλλοι να μου τους αναφέρουν διαρκώς, θαρρείς και η πνευματικότητα αποκτιέται εξ επαγωγής.
Θέλεις σε αυτόν τον «χορό» να συμπεριληφθεί και ο «δικός σας»;
Την προσωπική μου εμπειρία από τον Γέροντα Πορφύριο (που πρόσφατα ανακυρήχτηκε Άγιος) δεν την είπα ούτε του παπά, αφού δεν εγκρίνω το παράδειγμα της τραγουδιάρας που το έβαλε προμετωπίδα ακόμα και στο φέησμπουκ για να γίνει φίρμα.
Μακριά από μένα τα «θρησκευτικά καθήκοντα» και ύστερα ούτε γάτα ούτε ζημιά. Γιατί και γάτα πέρασε και τη ζημιά την έκανε.
Να με συγχωρείς.
Γρηγορη γέλα.. Σου παει γάντι.. "γελα ο μωρος, καν τι μη γελοιον ει".. Μας φτιαχνεις το κεφι!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠάλι πολιτικολογεί ο μητροπολίτης! Στο σημερινό χριστουγεννιάτικο μήνυμα εκτός των άλλων αναφέρει:
ΑπάντησηΔιαγραφή"Πιστέψαμε καί ὑπογράψαμε ἄνευ ὅρων συνθῆκες πού μᾶς πνίγουν καί καταδυναστεύουν τόν πονεμένο λαό μας"/
Γιατι ρε φιλε, εσυ διαφωνεις με αυτο που ειπε?
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτά τα λένε οι πολιτικοί όχι οι παπάδες. Αυτοί πρέπει μιλούν για τον Χριστό, όχι υπογραφές οικονομικής φύσης και ΔΝΤ. Έλεος.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤι σχέση έχουν τα Χριστούγεννα με το ΔΝΤ?
Και εκτός των άλλων τι λέει? Οι κακοί οι δυτικοί, οι καλοί εμείς, οι τίμιοι και δουλευταράδες, ο πονεμένος λαός των Βατοπαιδίων και των οφσορ.
Ωραία! Και εις ανώτερα!
Και παππάς και ζευγάς!
Μήπως και κάτι άλλο?
Εκχωρεις το δικαιωμα του λογου ΜΟΝΟ στους πολιτικους? Συνδικαλιστης εισαι? Λαμογιο μηπως? Αντι να χαιρεσαι για ΚΑΘΕ ΕΝΑΝ που μιλαει, εσυ πετας μπαρουφες! Αντισταση σε καθε υπνωση απο τα μιντια χρειαζομαστε!
ΑπάντησηΔιαγραφήΜονόλογος πικρός σε ρε μείζονα
ΑπάντησηΔιαγραφήΒάι βάι βάι !!! Ήδη από την παραμονή των Χριστουγέννων βγήκαν στο μπλόγκι καλλικάντζαροι ακατονόμαστοι κι εγώ περιμένω το σύνθημα από τον Μαντρακούκο...
Μπααα... ακαμάτης μού βγήκε τελικά. Ποιος ξέρει πού σουρτουκεύει και ξεχάστηκε. Κι εγώ μόνο "κόβε πριονάκι μου!" ολοχρονίς. Άσε την άλλη... ακόμα μουλιάζει το μαλλί στο οξυζενέ, για να κάνει εκρηκτική εμφάνιση. Και τα άλλα παγανά; Κοψαχείλης, Μαλαγάνας, Κρούσμα και Λάμπασμα; Μάλλον παραχόρτασαν από τα έτοιμα και τόριξαν στον ύπνο... Έτσι φέτο δεν βλέπω ούτε μια τσιγαρίδα ούτε καναν κουραμπιέ με μπόλικη πασπαλισμένη άχνη ούτε σαρμά αχνιστό...
Φευ των κυμάτων της ζωής μου!
Δεν πάτε στην ευχή, δεν πάτε… όλοι εσείς που διαβάζετε και ξαναδιαβάζετε τη δημοσίευση με το “πρόσωπο” και την φέρνετε κάθε τόσο στις “δημοφιλείς αναρτήσεις”.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤι ωφελεί;
Περασμένα μεγαλεία και διηγώντας τα να κλαις…
Κι αν εσάς σας νιάζει αν θα γίνει, πότε και πού δεσπότης, εμάς άλλα μας νιάζουν.
Δεν ζείτε μαζί μας φαίνεται.
Για να δείτε την κατάντια μας και να κλάψετε με μαύρο δάκρυ, αν είστε Χριστιανοί (γιατί οι αρχι-τέκτονες αυτής της διάλυσης τρίβουν τα χέρια τους τώρα από ικανοποίηση).
Που μας έταξαν ότι διώχνοντας τους “κακούς” θα έρθει η ησυχία και η προκοπή.
Και ποιο το αποτέλεσμα;
Συνεχίζεται η καλοπέραση των “νικητών”, μέσα σε μια ψευδαίσθηση υπεροχής και δικαίωσης, με κούφια εξυπνάδα, χωρίς γνήσια αδελφοσύνη, παρά με μια πλαστή διάθεση για έργα.
“Χάσαμε την αγάπη μας και τη λογική μας” έλεγε τις προάλλες για το θέμα άνθρωπος με καίρια θέση στην τοπική κοινωνία.
Με ποιο επιχείρημα (και όχι δόγμα) μπορεί κανείς να του φάει το δίκιο;
Και αυτού και όλων που καταγγέλλουν τις κακίες και τους παραλογισμούς;
Άμα θέλετε, το συζητάμε, γιατί πολλή υπομονή και σιωπή κάναμε… άνθρωποι είμαστε, δεν είμαστε άλογα ζώα! Τον σαρκωμένο Λόγο λατρεύουμε κι εμείς, σ' Αυτού το όνομα βαφτιστήκαμε, δεν θα μας στείλουν τώρα αδιάβαστους.
Ε όχι και δεν ωφέλησε κανέναν, αγαπητή ΟΔΟΣ! Πάρα πολλούς συνέφερε να απομακρυνθούν τα "αγκάθια", για να [………...] τώρα οι αρριβίστες [………...].
ΑπάντησηΔιαγραφήΓνωστοί και μη εξαιρετέοι που αποθρασύνθηκαν και διαφημίζουν ανοιχτά πλέον τις "σκοτεινές δυνάμεις".
Μετά από αυτό το "μακελειό", όπως σωστά το λέτε, το πεδίο είναι ελεύθερο, αφού οι "κερδισμένοι" θεωρούν ύποπτο και κακό ό,τι γίνεται μόνο από την πλευρά των "χαμένων", οι οποίοι ως επί το πλείστον θρηνούν.
Τί ακριβώς, πού να ξέρω;
Οι ίδιοι γνωρίζουν καλύτερα.
Αλλά ποιος τους ρωτάει; Και γιατί να τους ρωτήσει;
Στην ασυνεννοησία και τη σκληροκαρδία το τερματίσαμε.
"σκοτεινές δυνάμεις";;;;
ΔιαγραφήΚαμία συνωμοσιολογία. Στο Fb δηλώνουν σε ποια στοά ανήκουν.
Και όχι έμμεσα με φωτογραφία που "θυμίζει" αλλά άμεσα με τα "αγαπημένα".
Φυσικά ό,τι θέλουν ας κάνουν. Δημοκρατία έχουμε. Ψαριές σε θολά νερά να μη κάνουν όμως.
Κρατάει χρόνια αυτή η κολόνια.....
ΔιαγραφήΜόνο στο φουμπου; Το δαχτυλίδι με τα μασονικά διακριτικά; Ας το πετάξει πρώτα και ύστερα ας ζητάει "θεάρεστα έργα". Κανείς δε μπορεί να δουλεύει για δύο κυρίους. Και όσοι νομίζουν ότι έτσι "εξυπηρετούνται" είναι φρικτά γελασμένοι. Ας γίνουν πιο προσεκτικοί επιτέλους.
ΔιαγραφήΑπό τα καλύτερα άρθρα για το θέμα!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕδώ και κάποιο χρονικό διάστημα διαπιστώνεται ότι οι σχολιαστές αποφεύγουν να θίξουν αυτήν την υπόθεση, αν και στο παρελθόν υπήρξαν λαλίστατοι και με εμπεριστατωμένα σχόλια.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπογοήτευση; Αδιαφορία; Συνειδητή σιωπή;
Πάντως δεν φαίνεται να συμβαίνει το ίδιο και σε άλλες ιστοσελίδες (ούτε λόγος γι' αυτούς που έπαθαν λάστιχο, γιατί εκεί κάνει κουμάντο η Ντόρα).
Διάβασα όμως σχόλια συμπολιτών μας στο φέησμπουκ άλλης Καστοριανής εφημερίδας και σκέφτηκα ότι ο κόσμος τελικά δεν έχει πάψει να ενδιαφέρεται ούτε να έχει άποψη άλλη από αυτή που θέλουν να του επιβάλλουν.
Δεν ξέρω αν μιλάμε για τα ίδια σχόλια, αλλά έχω να λέω “γεια στα χέρια του Ρέντα!” που είναι ο μόνος απ' όσα είδα που έγραψε με το όνομα του την άποψη που έχουμε για τις πρόσφατες απανωτές κουρές και χειροτονίες.
ΔιαγραφήΓια σταθείτε! ΤΕΣΣΕΡΙΣ έχει κουρέψει στο Μοναστήρι από τότε που έφυγαν οι άλλοι καλόγεροι και κανέναν δεν άφησε να βοηθάει και λίγο και τον π. Ευλόγιο. Ψέμματα είναι;
Και κάτι άλλο που μόνο στη Μητρόπολη δεν φαίνεται να φτάνει ως τα αυτιά τους.
Χρόνια ήταν στο Μοναστήρι μοναχοί με ΤΑΛΑΝΤΑ (σιγά να μη πω προσόντα και φρίξουν) και αφήνονταν μέσα στην ταπείνωση, αντί να αξιοποιήσει η τοπική Εκκλησία τα χαρίσματα τους.
Τώρα……. κανένας τους δεν ήταν εκεί δόκιμος ή σταθερά σε άλλη Μονή και για σπουδές στη Θεολογία δε λένε τίποτε, αλλά τροχάδην ανεβαίνουν τα σκαλιά της ιεραρχίας από τη μια μέρα στην άλλη.
Ποιος δεν θέλει να βγουν ΑΞΙΟΙ; Όλοι ευχόμαστε.
Δεν είναι όμως καλό παράδειγμα τα ΔΥΟ ΜΕΤΡΑ ΚΑΙ ΔΥΟ ΣΤΑΘΜΑ.
Αμ πώς;
Και μη χειρότερα να λέμε. Μόνο αυτοί που οδήγησαν στην έξοδο του Γεράσιμου, του Αμβρόσιου και των άλλων Μοναχών δεν βλέπουν ότι εκατοντάδες άνθρωποι δεν ξαναπάτησαν, με αποτέλεσμα να έχει ερημώσει ο τόπος;
ΔιαγραφήΠού ζείτε, καλοί μου άνθρωποι;
ΔιαγραφήΚαι ποια εικόνα έχουμε να παρουσιάσουμε προς τα έξω;
Όσοι ζουν μακριά ας γνωρίζουν ότι τέτοιο είναι το επίπεδο μας, που δημοσιεύεται το "άγγελμα της ημέρας" μετά από συνταγή σπανακόρυζου.
Τόόόσο νόστιμα!
@80
ΑπάντησηΔιαγραφήΠόσο ακόμη να γράψουμε; Δεν είμαι ο μοναδικός άνθρωπος που απογοητεύτηκε από τις εξελίξεις. Πέρασαν είκοσι χρόνια από τότε που άνοιξε αυτή η ιστορία και δέκα από τότε που φούντωσε!
Όλα αυτά τα χρόνια δεν μιλούσα μόνο, αλλά και άκουγα. Από ένα σημείο και πέρα όμως, δεν έχει νόημα, όταν άλλοι ηδονίζονται μόνο να μιλούν οι ίδιοι και δεν δίνουν σημασία στους άλλους, διασύροντάς τους σαν άχρηστους.
"Χρόνια ήταν στο Μοναστήρι μοναχοί με ΤΑΛΑΝΤΑ (σιγά να μη πω προσόντα και φρίξουν) και αφήνονταν μέσα στην ταπείνωση, αντί να αξιοποιήσει η τοπική Εκκλησία τα χαρίσματα τους."
ΑπάντησηΔιαγραφήΤΙ ΛΕΣ ΤΩΡΑ; Δε βλέπεις καταπού πάει το ρεύμα αφού;;;;
Να ξαναγυρίσουμε στο Μεσαίωνα! Όπου η γνώση θεωρούνταν δαιμονική και προωθούσαν τον σκοταδισμό. Ποιον περίμενες να δεις ΕΔΩ Ιερέα; [.......]
Αγαπητή ΟΔΟΣ κι αν δεν βάλατε τα ονόματα που έγραψα στο τέλος, δεν πειράζει. Είναι γνωστά σε όλους. Ούτε πιστεύω ότι θίγεται κανείς. Άλλωστε τώρα οι δύο που ανέφερα είναι ΑΡΧΙΜΑΝΔΡΙΤΕΣ ΑΛΛΟΥ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ περίπτωση αυτή όμως αποτελεί συγκλονιστικό παράδειγμα προηγούμενης απαξίωσης και μετέπειτα καταξίωσης, στα ανθρώπινα μέτρα βεβαίως, γιατί τα επουράνια τα γνωρίζει μόνο ο Θεός.
Ευχαριστώ.
Τί έγινε, ωρέ παλληκάρια;
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίδατε ότι βρέθηκαν άνθρωποι να πουν έναν καλό λόγο για το "πρόσωπο" και σπεύσατε να μας ξαναθυμίσετε ό,τι γράφτηκε "εναντίον" του;
Αμ είναι για σοβαρούς αναγνώστες και δυνατούς λύτες το να καταλάβουν πως ό,τι γράφτηκε ήταν για το άστοχο και μάταιο της κίνησης να ψηφιστεί στα "Πρόσωπα".
Αυτό δεν δικαιολογεί την εμμονή όσων τον ήθελαν στην αφάνεια και την απραξία.
ΕΤΕΡΟΝ ΕΚΑΤΕΡΟΝ