9.3.15

Νέα διόδια στην Εγνατία

 Δύο νέοι σταθμοί διοδίων στην Π.Ε. Καστοριάς: σε Ιεροπηγή και Αλιάκμονα.

Οι υφιστάμενοι σταθμοί διοδίων
• Τυρίων
• Μαλακασίου
• Πολυμύλου
• Κλειδί
• Ανάληψης Λαγκαδά
• Μουσθένης
• Ιάσμου

Οι έξι νέοι σταθμοί που θα δημιουργηθούν:
• Παμβώτιδας
• Βενέτικου
• Θεσσαλονίκη
• Βρασνών Ασπροβάλτας
• Περιμετρική Καβάλας
• Μεστής

Οι πέντε σταθμοί  που θα δημιουργηθούν στους κάθετους άξονες
• Ιεροπηγή Καστοριάς
• Αλιάκμονας Καστοριάς
• Εύζωνοι Κιλκίς
• Προμαχώνας Σερρών
• Στρυμονικό Σερρών

Την άμεση αντίδραση της βουλευτού Ιωαννίνων και Εκπροσώπου Τύπου της Νέας Δημοκρατίας κ. Άννας Ασημακοπούλου, προκάλεσε  ρεπορτάζ με τίτλο: «Τέλος στην αναλογική χρέωση των διοδίων στην Εγνατία» που δημοσιεύτηκε στην ηλεκτρονική έκδοση της εφημερίδας «Βήμα». Η κ. Ασημακοπούλου ως πρώτη κίνηση κατέθεσε Επίκαιρη Ερώτηση στην Βουλή, με την οποία απευθύνεται στον υπουργό Υποδομών κ.Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, από τον οποίο ζητάει να ξεκαθαρίσει το τι ακριβώς πρόκειται να γίνει με την χωροθέτηση των διοδίων και ποιο τελικά μοντέλο υπολογισμού διοδίων θα εφαρμοστεί.
Η κ. Ασημακόπουλου τονίζει ιδιαίτερα ότι αν αληθεύουν τα όσα αναφέρονται στο ρεπορτάζ και το- ποθετηθούν στην περιοχή της Η-πείρου τέσσερις σταθμοί διοδίων σε μία ακτίνα μικρότερη των 120 χλμ καθώς και να μην εφαρμοσθεί η αναλογική χρέωση διοδίων τότε:
1) Θα επιβαρυνθούν οικονομικά οι κάτοικοι της Ηπείρου που κινούνται στην Εγνατία Οδό.
2) Θα δημιουργηθούν οικονομικά εμπόδια στους επισκέπτες-τουρίστες που θέλουν να επισκεφθούν την Ήπειρο.
3) Θα προκληθεί σημαντική και αδικαιολόγητη αδικία εις βάρος της Ηπείρου σε σχέση με άλλες περιοχές της χώρας.
Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά η κ. Ασημακοπούλου «δεν θα δεχτούμε άνιση και άδικη επιβάρυν-ση των κατοίκων και των επισκεπτών της Ηπείρου σε σχέση με τις άλλες περιοχές της χώρας».

Σε ακύρωση της αναλογικής χρέωσης των διοδίων στην Εγνατία Οδό, με μεγάλο χαμένο την περιφέρεια της Η-πείρου και την Καστοριά, προχωρεί το υπουργείο Υποδομών μετά την πίεση της τρόικας, -όπως αναφέρει το Βήμα- οι εκπρόσωποι της οποίας επέβαλαν τελικά την αντικατάσταση του συγκεκριμένου μοντέλου με αυτό που ισχύει και στους υπόλοιπους οδικούς άξονες. Μάλιστα, σύμφωνα με τις αποκλειστικές πληροφορίες της ηλεκτρονικής έκδοσης του «Βήματος», στο σχετικό σχέδιο υπουργικής απόφασης για τη χωροθέτηση των 13+5 σταθμών διοδίων της Εγνατίας, το οποίο προωθείται, προβλέπεται η ίδρυση σταθμού διοδίων στην περιοχή του τύμβου Καστά στην Αμφίπολη. Η ολοκλήρωση αυτής της εκκρεμότητας αναμένεται, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, να ανοίξει τον δρόμο της πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος του Ταμείου Αξιοποίησης Ι- διωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού σε ιδιώ- τες επενδυτές για έως και 40 έτη.

Σύμφωνα με το σχέδιο της απόφασης του υπουργού Υποδομών για τη χωροθέτηση των 13+5 σταθμών διοδίων της Εγνατίας Οδού, το οποίο περιήλθε στη γνώση του «Βήματος», η περιοχή της Ηπείρου επιβαρύνεται με τέσσερις σταθμούς διοδίων, οι οποίοι θα αναπτυχθούν σε μία ακτίνα μικρότερη των 120 χλμ, ενώ ο νομός Καστοριάς με δύο (!) σταθμούς έναν στην Ιεροπηγή και έναν στον Αλιάκμονα!

Αντίθετα, από τον Βενέτικο Γρεβενών ως τον Πολύμυλο Κοζάνης, μία απόσταση περίπου 80 χλμ., δεν θα υπάρχει ούτε ένας σταθμός διοδίων, ενώ στη διαδρομή μέχρι τη Θεσσαλονίκη οι οδηγοί θα συναντούν μόνο τον σταθμό διοδίων των Μαλγάρων. Επίσης, εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι χωροθετείται σταθμός διοδίων πλησίον του ταφικού μνημείου της Αμφίπολης αντί της Ρεντίνας, όπως προέβλεπε ο αρχικός σχεδιασμός.


Δημοσιεύθηκε στην ΟΔΟ στις 20 Νοεμβρίου 2014, αρ. φύλλου 765




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η ΟΔΟΣ σας ευχαριστεί για την συμμετοχή σας στον διάλογο.Το σχόλιό σας θα αποθηκευτεί προσωρινά και θα είναι ορατό στο ιστολόγιο, μετά την έγκριση της ΟΔΟΥ.

ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ