16/4/15

Λόγος & Αντίλογος

ΣυΡιζΑ Καστοριάς

Σε πρόσφατο δημοσίευμα της εφημερίδας «ΟΔΟΣ» (Πέμπτη 20-11-14) με λύπη μας διαπιστώνουμε την πλημμελή πληροφόρηση των συντακτών της αναφορικά με τη δράση και τις κινήσεις του βουλευτή Βαγγέλη Διαμαντόπουλου σχετικά με την Εγνατία Οδό και όλες τις συνέπειες της παραχώρησής της στο ΤΑΙΠΕΔ.

Από πολύ νωρίς και όταν ακόμα κανείς στην τοπική κοινωνία δεν ασχολούνταν με το θέμα, ο Βαγγέλης Διαμαντόπουλος ήταν αυτός που κατέδειξε με σειρά παρεμβάσεων σε τοπικούς ραδιοφωνικούς σταθμούς αλλά και έντυπα μέσα τις συνέπειες και κινδύνους (μεταξύ αυτών και την επιβολή διοδίων στον κάθετο άξονα της Εγνατίας Οδού) από την ψήφιση του πολυνομοσχεδίου σκούπα –το οποίο φυσικά και καταψήφισε– που μεταξύ άλλων επέτρεπε την αξιοποίηση του δικαιώματος εκμετάλλευσης της Εγνατίας Οδού από το ΤΑΙΠΕΔ.

Συγκεκριμένα, στις 10 Δεκεμβρίου 2012 ήταν ο μοναδικός από τους αιρετούς του νομού που ανταποκρίθηκε στην πρόσκληση του Συλλόγου Εργαζομένων της «Εγνατίας Οδού Α.Ε.» (ΣΕΤΕΟ) σε εκδήλωση με θέμα «Εγνατία Οδός Α.Ε :Εργαλείο Ανάπτυξης για νέα έργα υποδομής –Εμπόδια, προβλήματα και προοπτικές», όπου τάχθηκε ξεκάθαρα κατά της παραχώρησης της Εγνατίας Οδού και των κάθετων αξόνων της, ενώ την 1η Φεβρουαρίου 2013 συνυπογράφει και καταθέτει ερώτηση με θέμα «Παραχώρηση Εγνατίας Οδού και λειτουργία διοδίων κατά μήκος αυτής». Στις 3 Μαΐου 2013 δημοσίευσε άρθρο σχετικά με την Εγνατία Οδό με τίτλο: «Επαγγελματίες Απατεώνες» που δημοσιεύθηκε και στον τοπικό ηλεκτρονικό τύπο. Επιπλέον, στις 16 Ιανουαρίου 2014 αφού καταψήφισε το σχετικό νομοσχέδιο δημοσίευσε σχετικό άρθρο όπου για άλλη μια φορά καταδικάζει μεταξύ άλλων την επερχόμενη επιβολή διοδίων στον κάθετο άξονα της Εγνατίας Οδού.

Όλα τα παραπάνω σίγουρα δεν «επιτρέπουν την εντύπωση» αποχής του βουλευτή, αντιθέτως καταδεικνύουν την άμεση τοποθέτηση και αντίδρασή του με τα μέσα που διαθέτει ως αξιωματική αντιπολίτευση εντός και εκτός κοινοβουλίου, όταν το συγκεκριμένο θέμα ήταν ακόμα στα σπάργανα.

Καθώς ο ρόλος των μέσων ενημέρωσης είναι να παρέχουν ολοκληρωμένη πληροφόρηση μετά από εκτενή και ενδελεχή διερεύνηση και προς αποκατάσταση της αλήθειας παρακαλούμε όπως δημοσιεύσετε το παρόν δελτίο τύπου καθώς και το πλήρες περιεχόμενο των σχετικών επισυναπτόμενων αρχείων.

Από το γραφείο τύπου του ΣυΡιζΑ


* * *

10-12-2012

Στο   αμφιθέατρο του  Τ. Ε. Ε. του Περιφερειακού  Τμήματος Κεντρικής Μακεδονίας, πραγματοποιήθηκε τη  Δευτέρα 10 Δεκεμβρίου 20 12 εκδήλωση από το σύλλογο Εργαζομένων της «Εγνατία Οδός αε» με θέμα: «Εγνατία Οδός αε: Εργαλείο ανάπτυξης για νέα έργα υποδομής, εμπόδια, προβλήματα και προοπτικές».  Στην εκδήλωση παραβρέθηκε κλιμάκιο του ΣΥΡΙΖΑ – ΕΚΜ αποτελούμενο από τους βουλευτές Λίτσα Αμμανατίδου – Πασχαλίδου, Β’ Θεσσαλονίκης, Γιάννη Αμανατίδη, Α’ Θεσσαλονίκης, και Βαγγέλη Διαμαντόπουλο, Καστοριάς, οι οποίοι μεταξύ άλλων δήλωσαν ότι:

• Η συμβολή της Εγνατίας οδού ως μοχλού ανάπτυξης της Βόρειας Ελλάδας είναι τεράστια και  η παραχώρηση της Εγνατίας Οδού και των σημαντικότερων Καθέτων  Αξόνων  είναι επιβλαβής για το δημόσιο συμφέρον. Η Εγνατία Οδός είναι ο μοναδικός ολοκληρωμένος κατασκευαστικά ελληνικός αυτοκινητόδρομος με τεράστια γεωπολιτική και εθνική σημασία. Στα 30 έτη της παραχώρησης το ελληνικό δημόσιο θα στερηθεί σημαντικά έσοδα εκτιμώμενου ύψους άνω των 2 δις €, το κόστος διέλευσης για τους χρήστες της οδού θα αυξηθεί υπέρμετρα, ενώ ο ελληνικός λαός θα κληθεί να αποπληρώσει τα δάνεια ύψους 600 εκ €, που έλαβε η εταιρεία για την ολοκλήρωση των έργων που της ανατέθηκαν, και θα δημιουργηθούν πανίσχυρα ιδιωτικά μονοπώλια εκμετάλλευσης των ελληνικών αυτοκινητοδρόμων, καθώς δεν θα υπάρχει ούτε μέτρο σύγκρισης και ανταγωνισμού σε σχέση με έναν δημόσιο φορέα.

• Επιπλέον, η  πρόσφατη αφαίρεση  της συμβατικής εποπτείας των δύο συμβάσεων παραχώρησης  υποβαθμίζει το μοναδικό φορέα παραγωγής – ανανέωσης τεχνογνωσίας και εκτέλεσης της διαχείρισης υφιστάμενων οδικών δικτύων και καταστρέφει τη μόνη εταιρεία του δημοσίου που  μπορεί να αντιμετωπίσει κρίσεις από σεισμό, πλημμύρες και  γεωτεχνικές αστοχίες  μεγάλης κλίμακας.

Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ στηρίζει τον αγώνα των εργαζομένων για να  μην προχωρήσει η παραχώρηση της Εγνατίας Οδού και των καθέτων αξόνων της και να μην  αφαιρεθούν  οι αρμοδιότητες εποπτείας των έργων παραχώρησης Μαλιακός – Κλειδί και Ε65 . Η Εγνατία Οδός οφείλει να είναι στον έλεγχο και την υπηρεσία του ελληνικού λαού.


* * * 

01/02/2013

Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ, μεταξύ των οποίων και ο Ευάγγελος Διαμαντόπουλος, κατέθεσαν ερώτηση στις 01/02/2013 με θέμα την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού και των τριών κάθετων αξόνων της, καθώς και την λειτουργία σταθμών διοδίων, ως συνέχεια προηγούμενης σχετικής ερώτησης. Απαντήσεις δόθηκαν μόνο από το Υπουργείο Ανάπτυξης και όχι από το Υπουργείο Οικονομικών.

Πιο συγκεκριμένα τα επιμέρους ερωτήματα αφορούσαν α) στην εξέλιξη εγκατάστασης ηλεκτρονικών διοδίων, την κοστολόγηση και τον χρόνο προεργασίας, β) στην προκήρυξη του διαγωνισμού, γ) στα κριτήρια για τον αριθμό των σταθμών διοδίων και η επίδραση της δρομολόγησης της Εγνατίας για ιδιωτικοποίηση, δ) στο σχέδιο χωροθέτησής τους και την πρόθεση αύξησή της τιμής τους, ε) στο κρίσιμο ζήτημα των συχνών χρηστών και, στ) σε ποια φάση βρίσκεται η διαδικασία παραχώρησης της Εγνατίας.

Ο αναπλ. υπουργός Ανάπτυξης, Σταύρος Καλογιάννης, επισημαίνει ότι η διαδικασία εγκατάστασης ηλεκτρονικών διοδίων είναι χρονοβόρα και ως εκ τούτου δεν είναι δυνατή η εκτίμηση του απαιτούμενου χρόνου προεργασίας. Η χωροθέτηση και λειτουργία των σταθμών, καθώς και όλα τα τεχνικά στοιχεία, είναι θέματα που εξετάζει το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ). Επίσης, είναι υπεύθυνο για τις ενέργειες της διαγωνιστικής διαδικασίας, οι οποίες βρίσκονται σε προπαρασκευαστικό στάδιο (Α’ φάση: κατάρτιση της πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος), ενώ το οικονομικό αντάλλαγμα θα οριστεί στη Β’ φάση.

Η Εγνατία Οδός, κερδοφόρα δημόσια περιουσία, έχει οδηγηθεί σε ιδιωτικοποίηση με ασαφείς όρους και ενδεχομένως δυσχερή κατάληξη για τους εργαζόμενους, αλλά και τους πολίτες ως χρήστες του έργου σε περίπτωση αύξησης των διοδίων.



* * *

16-1-2014

Κατά τη διαδικασία ψήφισης νομοσχεδίου για την Εθνική Αρχή Συντονισμού Πτήσεων  του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών, ψηφίστηκε από τους βουλευτές των κομμάτων της μνημονιακής  συγκυβέρνησης ΝΔ-ΠΑ ΣΟΚ  άρθρο που προβλέπει διόδια στους κάθετους οδικούς  άξονες  της  Εγνατίας. Επίσης,  διάταξη που προβλέπει αυξημένες αρμοδιότητες  στο Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας. Ο Σύριζα καταψήφισε και τα  δυο άρθρα εκφράζοντας για άλλη μια φορά την  αντίθεσή του, στο  να εκχωρούνται σε  ιδιώτες αρμοδιότητες και περιουσία που ανήκουν στο δημόσιο, μιας  και η Εγνατία έχει κατασκευασθεί  εξ ολοκλήρου, ως  δημόσιο έργο.

Ο Σύριζα Καστοριάς και ο Βουλευτής Ευάγγελος Διαμαντόπουλος είχαν εγκαίρως επισημάνει το ξεπούλημα του δημόσιου πλούτου από την κυβέρνηση και την εκχώρησή του σε ιδιώτες μέσω  του ΤΑΙΠΕΔ, ως  προίκα στους  μεγαλοεργολάβους, σε  βάρος  των πολιτών.

Τα διόδια στους κάθετους άξονες είναι ένα ακόμη μέτρο οικονομικής αφαίμαξης του ελληνικού λαού, που αφορά ιδιαίτερα τους πολίτες της Καστοριάς. Ένα ακόμη μέτρο που έρχεται να προστεθεί στις μειώσεις μισθών, συντάξεων και επιδομάτων, στη φοροεπιδρομή και στα χαράτσια,  στην υπονόμευση τελικά  του δημόσιου χαρακτήρα κάθε  κοινωνικού αγαθού. Μεγάλο τμήμα του κόσμου ήδη βρίσκεται στα όρια της εξουθένωσης.

Όσο παραμένει αυτή η συγκυβέρνηση της κοινωνικής λεηλασίας, υποστηριζόμενη από μια στρατιά βουλευτών, που το μόνο που κάνουν είναι να “χύνουν κροκοδείλια δάκρυα” στις περιφερειές τους, ενώ κάθε φορά επικυρώνουν με την ψήφο τους μέτρα-καρμανιόλα για το λαό, “άσπρη μέρα” δεν πρόκειται να ξημερώσει, όσες “λευκές εβδομάδες” κι αν εισάγουν.

Από το γραφείο τύπου του ΣυΡιζΑ



Δημοσιεύθηκε στην ΟΔΟ στις 27 Νοεμβρίου 2014, αρ. φύλλου 766


Σχετικά: ΟΔΟΣ: Ακόμη μεγαλύτερη απομόνωση


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η ΟΔΟΣ σας ευχαριστεί για την συμμετοχή σας στον διάλογο.Το σχόλιό σας θα αποθηκευτεί προσωρινά και θα είναι ορατό στο ιστολόγιο, μετά την έγκριση της ΟΔΟΥ. Υπενθυμίζεται ότι η εφημερίδα δεν δημοσιεύει σχόλια που έχουν προσβλητικό χαρακτήρα.