25.2.16

Λόγος & Αντίλογος


«Περί του πολιτιστικού πλούτου των Καστοριανών
και του νέου ήθους στο δημόσιο διάλογο


Αγαπητέ κ. Πηχιών,

Από καιρό ήθελα να σας γράψω για να σας συγχαρώ για την πλούσια, μεστή και πολύ ενδιαφέρουσα θεματολογία των άρθρων σας και ιδιαίτερα αυτών που φωτίζουν τη νεώτερη ιστορία της Καστοριάς.

Η τελευταία κατακλείδα στην τελευταία σελίδα του 821 τεύχους της ΟΔΟΥ που μόλις παρέλαβα, με προτρέπει να σας γράψω αυτά τα λίγα λόγια γιατί είμαι βέβαιος πως αισθάνεστε μεγάλη απογοήτευση από τη συμπεριφορά του Σεβασμιότατου. Το απόσπασμα του Ιωάννου του Χρυσοστόμου ελπίζω να τον ταρακουνήσει. Αν όχι, έχω μια άλλη πρόταση:

Ο κ. Μπαϊρακτάρης προς τον οποίο απευθύνεται επίσης το παρόν κείμενο (μπορεί να το δημοσιοποιήσει) να ανοίξει στον ιστότοπό του ένα χώρο συγκέντρωσης υπογραφών συμπολιτών μας που ζητούν μαζί με εσάς την απάντηση στα εύλογα ερωτήματά σας.

Προσυπογράφω πρώτος τη σχετική έκκληση. Ίσως "το Φωνή λαού, οργή Θεού" να αποδειχθεί ισχυρότερο της σοφής προτροπής του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου. Μην απελπίζεστε. Οπλιστείτε από την ρύση του Κυρίου "Αιτείτε και δοθήσετε ημίν".


Με εκτίμηση
Γεώργιος Δαουτόπουλος
Καθηγητής Γεωπονίας ΑΠΘ
τηλ. 6976793909 και 2310673959


AVAAZ.org Ψηφίσματα πολιτών

Υποστηρικτές του κ. Α.Πηχιών


Ι. Μητρόπολη Καστοριάς: 
Παροχή στοιχείων για την τύχη 
ιστορικών κειμηλίων της Καστοριάς


Κυρίως στη διάρκεια της χρονικής περιόδου λίγο πριν και κατά το 1974, επιλέχθηκαν και συγκεντρώθηκαν από διάφορες εκκλησίες της Καστοριάς, βυζαντινούς και μεταβυζαντινούς ναούς της πόλης και στη συνέχεια εξαφανίσθηκαν στο πλαίσιο κανονικής αρπαγής δεκάδες εικόνες και άλλα μνημεία της Καστοριάς που αποτελούν περιουσία του τόπου και του ελληνικού λαού. Η ευθύνη της ενέργειας στη κοινή γνώμη αποδόθηκε σε υψηλόβαθμο κληρικό εκείνης της εποχής, ο οποίος πρωτοστάτησε στη διαδικασία και το περιστατικό εξακολουθεί να αποτελεί πληγή. Που δεν αφορά παρά ταραγμένες εποχές και μεμονωμένα πρόσωπα.

Παρά το γεγονός ότι σύμφωνα με ενδείξεις που υπάρχουν αν όχι όλα, πολλά από τα κειμήλια τελικά διασώθηκαν από την παράνομη διακίνησή τους και επέστρεψαν ενδεχομένως στην Καστοριά από την Αθήνα όπου είχαν παράνομα διοχετευθεί, ωστόσο αν και πέρασαν περισσότερα από 40 χρόνια, η τύχη και η κατάστασή τους εξακολουθεί να αγνοείται για το ευρύ κοινό, και τις αρχές της Καστοριάς. Και τα κειμήλια όχι μόνο δεν επέστρεψαν στις θέσεις τους (όπως π.χ. η εξωτερική τοιχογραφία του Ι.Ν. της Παναγίας Ρασιώτισσας), αλλά στην καλύτερη περίπτωση είναι κρυμμένα.

Η πολύμηνη δημόσια έκκληση του κ. Αναστάση Πηχιών, μεγάλου δωρητή του Μουσείου Μακεδονικού Αγώνα της Καστοριάς, για παροχή στοιχείων, προσέκρουσε σε στόματα κλειστά και αδιαφορία. Ακόμη και για την επισκοπική μίτρα, πολύτιμη δωρεά των Καστοριανών της Κωνσταντινουπόλεως το 1728.

Όσοι υπογράφουμε το παρόν συντασσόμαστε με το αίτημα προς κάθε αρμόδιο, όπως την Ι. Μητρόπολη Καστοριάς, το Δήμο Καστοριάς, την αρμόδια αρχαιολογική υπηρεσία και κάθε άλλο, να παράσχουν υπεύθυνα απαντήσεις για το εάν γνωρίζουν ή όχι και σε καταφατική περίπτωση στοιχεία για τα κειμήλια της Καστοριάς που πρέπει να επανενταχθούν λειτουργικά στον ιστορικό ιστό και πολιτιστικό σχεδιασμό της πόλης και της περιοχής.





Δημοσιεύθηκε και στην ΟΔΟ στις 25 Φεβρουαρίου 2016, αρ. φύλλου 824.


Επιλογή σχετικών αναρτήσεων:

57 σχόλια:

  1. Τα αργύρια24/2/16

    Τι περιμένετε, όταν από μια Επισκοπή, ιερέας της οποίας υπεξαίρεσε χιλιάδες ευρώ, και οι εκπρόσωποι της Ι. Μητρόπολης δίνουν συνέντευξη, σαν να μη συνέβη ΤΙΠΟΤΑ!
    -Πού είσαι Χριστέ;

    http://www.ert.gr/kastoria-epestrepse-ta-chrimata-o-iereas/

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Συγχαρητήρια κ. Δαουτόπουλε για την ιδέα σας!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ΑΠΟΖΑΡΙΝΟΣ25/2/16

    Γνωστή η στάση της Μητρόπολης στο θέμα των κειμηλίων, τη συλλογή των οποίων συνεχίζει να "εμπλουτίζει" με την υφαρπαγή κειμηλίων από τους ναούς των χωριών της δικαιοδοσίας της εν αγνοία των κατοίκων τους και με το πρόσχημα της αναγκαίας συντήρησής τους, παρότι δεν υπογράφεται κανένα σχετικό πρωτόκολλο παράδοσής τους. Τα παραδείγματα άπειρα...μια μικρή έρευνα απαιτείται και θα ανακύψουν ουκ ολίγα αξιοπερίεργα.
    Όσο για τη γνωστή επισκοπική μίτρα, δωρεά των Καστοριανών της Κωνσταντινούπολης στα 1728...προφανώς διέφυγε της προσοχής των Καστοριανών, όταν το 2010 εκτέθηκε στο Μουσείο Μακεδονικού Αγώνα Θεσσαλονίκης μαζί με άλλα κειμήλια της Μητρόπολης (ποιμαντορικές ράβδους, αρχιερατικά άμφια, εγκόλπια, δισκοπότηρα) σε έκθεση αφιερωμένη στον Μητροπολίτη Γερμανό Καραβαγγέλη. Και προς επίρρωση των γραφομένων, ιδού και οι σχετικές φωτογραφίες:
    http://www.imma.edu.gr/imma/exhibition/periodic/show.html?id=66

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Επώνυμος25/2/16

    Όποιοι διοργάνωσαν το ηλεκτρονικό δημοψήφισμα ας βρουν και τον τρόπο ώστε να διαβάζονται και τα ονόματα όσων υπογράφουν. Μήπως η ΟΔΟΣ μπορεί να βοηθήσει σε αυτό;
    Στην προηγούμενη περίπτωση π.χ. για τις αναμεταδόσεις της ΜΕΤ θυμάμαι ότι δημοσιεύθηκε ο πλήρης κατάλογος.
    Και σοβαρά ας το θυμούνται όσοι βιάζονται να κατηγορήσουν τους σχολιαστές για την ανωνυμία τους.
    Όπως αποδεικνύεται, αν παραστεί ανάγκη και δεν γίνεται αλλιώς, είναι πολλοί οι οποίοι χωρίς φόβο και πάθος υποστηρίζουν συγκροτημένη άποψη και επώνυμα.
    Τα συγχαρητήριά μου στους διοργανωτές, στους μαχόμενους πολίτες και φυσικά πρωτίστως στον κ. Δαουτόπουλο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. @ Επώνυμος
    Η πλατφόρμα της ψηφοφορίας δίνει την δυνατότητα θέασης μόνο των τεσσάρων τελευταίων συμμετοχών. Η ψηφοφορία είναι δημόσια και με την ολοκλήρωσή της, ο κατάλογος των ψηφισάντων, μπορεί να δημοσιοποιηθεί, αφού προηγουμένως το αποτέλεσμα και τα στοιχεία της ψηφοφορίας αποσταλούν στους αρμοδίους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ανώνυμος25/2/16

    Στον Αποζαρινό: Άλλο η Μίτρα του Καραβαγγέλη, άλλο η Μίτρα Δωροθέου ή του Γρηγορίου, και άλλο η Μίτρα του 1728!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. ΑΠΟ25/2/16

    Η μίτρα του 1728, κειμήλιο σπουδαίο για την ιστορία της Καστοριάς, πρωτοεμφανίστηκε στην έκθεση εκείνη ως χρησιμοποιηθείσα από τον Μητροπολίτη Καραβαγγέλη. Μάλιστα, φωτογραφία της κοσμούσε και το οπισθόφυλλο του οδηγού της έκθεσης εκείνης, στην οποία φωτογραφία είναι ευδιάκριτη τόσο η αφιερωτική επιγραφή όσο και η χρονολογία 1728. Στο αρχείο μου έχω αρκετές φωτογραφίες με λεπτομέρειές της.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ανώνυμος25/2/16

    Μέσα στο πρώτο εικοσιτετράωρο μπήκαν ήδη οι πρώτες 100 υπογραφές.
    Και όμως τελικά κινείται και δεν καθεύδει η μικρή μας πόλη...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Μιμόζα η αισχυντηλή25/2/16

    Άραγε σκέπτεται κανείς από τους ενεργούς πολίτες-δημότες και άρχοντες να συμμετάσχει σε αυτήν την κίνηση;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ανώνυμος26/2/16

    Τι φοβάται ο Μητροπολίτης και δεν απαντά σε έναν ευεργέτη;
    Πραγματικά είναι ένα ερώτημα που κόκκαλα τσακίζει.
    ΕΥ-ΕΡ-ΓΕ-ΤΗ!!!
    Της πόλης και του Μακεδονικού Αγώνα.
    Έλεος Σεβασμιώτατε.
    Έλεος!
    Όχι όπως μάθατε, αλλά όπως βρήκατε!
    Έλεος!


    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ανώνυμος26/2/16

    Να [.....] την έκθεση για τον Γερμανό Καραβαγγέλη.
    Όταν προσβάλλετε ο Μακεδονικός Αγώνας στο πρόσωπο του κυρίου Πηχεών!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Ανώνυμος26/2/16

    Οργή Λαού, Οργή Θεού............

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Ανώνυμος26/2/16

    Εύγε κύριε Πηχιών!!!!
    Γι' αυτό ο πατέρας σας γράφτηκε με χρυσά γράμματα στην ιστορία του ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΥ ΑΓΩΝΑ.
    Για την ΕΛΕΘΕΡΙΑ και την ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. ΓΙΑ ΠΟΙΟΝ ΧΤΥΠΑ Η ΚΑΜΠΑΝΑ;26/2/16

    ΝΑ ΠΡΟΣΘΕΣΩ ΜΕ ΤΗ ΣΕΙΡΑ ΜΟΥ ΚΙ ΑΛΛΟ ΕΝΑ ΣΤΟΙΧΕΙΟ ΣΤΟΝ ΔΙΑΛΟΓΟ ΠΟΥ ΣΥΜΠΛΗΡΩΝΕΙ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΙΝΗΣΗ.
    ΤΟ ΟΤΙ Η ΑΡΧΗ ΕΓΙΝΕ ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΣΤΑ ΚΕΙΜΗΛΙΑ ΤΗς ΠΟΛΗΣ ΤΗΣ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ ΔΕΝ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΤΙ ΤΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΕΧΕΙ ΑΥΣΤΗΡΑ ΤΟΠΙΚΙΣΤΙΚΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ, ΩΣΤΕ ΝΑ ΜΗ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΚΑΙ ΟΣΟΙ ΚΑΤΟΙΚΟΥΝ ΣΤΗΝ ΕΥΡΥΤΕΡΗ ΠΕΡΙΟΧΗ.
    ΣΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ Η ΜΑΡΘΑ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΥ ΠΕΡΙΓΡΑΦΕΙ ΓΛΑΦΥΡΟΤΑΤΑ ΠΩΣ ΜΑΖΕΨΑΝ ΤΙΣ ΕΙΚΟΝΕΣ ΣΕ ΕΝΑ ΜΙΚΡΟ ΧΩΡΙΟ.
    ΚΑΙ ΟΙ ΜΑΥΡΟΒΙΝΟΙ ΘΥΜΟΥΝΤΑΙ ΑΚΟΜΗ ΠΟΣΑ ΕΞΑΦΑΝΙΣΤΗΚΑΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΡΕΠΕΝΗ, ΤΗΝ ΑΚΡΗ ΤΟΥ ΧΩΡΙΟΥ ΤΟΥΣ, ΠΟΥ -ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ!- ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΗΚΕ ΩΣ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ.
    ΟΙ ΑΡΓΕΙΤΕΣ ΕΜΕΙΝΑΝ ΑΠ' ΕΞΩ;
    ΓΙ' ΑΥΤΟ ΠΡΟΤΕΙΝΩ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟ ΨΗΦΙΣΜΑ ΝΑ ΕΠΙΔΟΘΕΙ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ ΔΗΜΑΡΧΟΥΣ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΚΑΙ ΑΣ ΑΡΧΙΚΑ ΕΚ ΠΑΡΑΔΡΟΜΗΣ ΔΕΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ. ΕΞ ΑΛΛΟΥ ΚΑΙ Η ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΚΑΙ Η ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟ ΤΟ ΝΟΜΟ ΕΡΓΑΖΟΝΤΑΙ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Απιστος Θωμας26/2/16

    Αμα δεν δω στο ψηφισμα τα ονοματα των δημοτικων συμβουλων που ξεσπαθωναν για την Ορθοδοξια, δεν προκειται να πιστεψω στα ψευτικα τα λογια (τους) τα μεγαλα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Ανώνυμος26/2/16

    Να ψηφίσει ο Καπρής, ο Βασιλειάδης, ο Χατζησυμεωνίδης, ο Βλιώρας, ο Καραμπατσακίδης....; Μόνο για τους δεσποτάδες αυτοί ενδιαφέρονται!Μακάρι να γίνει το θαύμα αλλά δε το βλέπω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Βασίλειος26/2/16

    Μέσα στο κουτσομπολίστικο πνεύμα από το οποίο διακατέχονται οι γνωστοί αυλοκόλακες, είναι βέβαιο ότι θα αρχίσουν πάλι να διαβάλουν τις προθέσεις όσων υπογράφουν, σπιλώνοντας τους με την κατηγορία ότι καταφέρονται εναντίον του σημερινού Μητροπολίτη ή ακόμη ότι με αυτόν τον τρόπο πολεμούν την Εκκλησία.
    Αυτό όμως δεν ισχύει γιατί
    α) έχουν υπογράψει και ήδη γνωστοί άνθρωποι της Εκκλησίας (να υποθέσουμε ότι έχασαν τα λογικά τους ;)
    β) κανείς σώφρων, όταν εξετάζει κάτι, δεν βγαίνει εκτός θέματος. Δηλαδή, το θέμα μας είναι ότι ο σημερινός Μητροπολίτης φέρει ευθύνη που δεν απάντησε όχι απλώς σε έναν πολίτη εκ των Αρίστων, αλλά ούτε καν στον αδελφό του τον ελάχιστο κι αν ήταν. Φυσικά δεν φέρει ευθύνη για την αρπαγή των κειμηλίων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Ανώνυμος26/2/16

    Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Ανώνυμος26/2/16

    Όχι απλώς όφειλε να απαντήσει ο Δεσπότης, αλλά μπροστάρης έπρεπε να μπει σε αυτή την αξίωση. Όχι να κάθεται να γράφει [.......] κατεβατά περί θλίψεως για να τον οικτίρουν οι όποιοι υποστηρικτές ακόμη και των σφαλμάτων του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Για γέλια και για κλάματα26/2/16

    Άντε τώρα να (ξανα)πούν ότι όλοι αυτοί είναι υποκινούμενοι απ'τον Αμβρόσιο...
    Μέχρι τώρα είχαν πρόσχημα. Τώρα τί;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Ανώνυμος27/2/16

    Φαίνεται ότι κάτι άλλο συμβαίνει.
    Ηλίου φαεινότερο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Ανώνυμος27/2/16

    Κύριε καθηγητά, τα συγχαρητήριά μου για την ιδέα σας. Και σε εσάς και σε όλους που συμμετέχουν. Αλλά η Καστοριά, δυστυχώς, ζει σε άλλες εποχές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Κ.Χ.28/2/16

    Και όμως, κύριε Δαουτόπουλε!Εκτός από την παροιμία "Φωνή λαού - οργή Θεού", που εκφράζουν οι υπογράφοντες, το ρητό του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου βλέπουμε να εφαρμόζεται από εσάς!
    Οι άνθρωποι βρέθηκαν. Τώρα μένει να δούμε πώς θα ανταποκριθεί ο Δήμος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Πού να σου εξηγώ...28/2/16

    Συμφωνώ Ανώνυμε 22 ότι η Καστοριά ζει σε άλλες εποχές. Γιατί αν ζούσε στο παρόν, θα έπρεπε να βλέπαμε τώρα όλους να προσυπογράφουν αυτήν την αγαθών προθέσεων ιστορική ενέργεια, δάσκαλοι, λογοτέχνες, αρχαιολόγοι, καλλιτέχνες, μουσικοί και μουσικολόγοι, αθλητές, γουναράδες, πληροφορικάριοι, δημοσιογράφοι (και από άλλες εφημερίδες), ελεύθεροι επαγγελματίες και δημόσιοι υπάλληλοι κλπ κλπ που διαπρέπουν οι ίδιοι στον τομέα τους, αλλά από συλλογικό πνεύμα και μάλιστα χάριν του Πολιτισμού της Αρχόντισσας ... αγρόν αγοράζουν!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Athena28/2/16

    Άκουσον! Άκουσον! Αυτό που έγινε στο πρόσφατο δημοτικό συμβούλιο είναι από τ' άγραφα! Κι όμως καταγράφηκε.
    Τόλμησαν να φέρουν σαν επιχείρημα πως πρέπει να κάνουν έτσι κι όχι αλλιώς, γιατί δεν ξέρουν πώς θα αντιδράσει η Καραγιαννίδου!
    Υπολογίζουν δηλαδή τους υποτιθέμενους ισχυρισμούς μιας γυναίκας η οποία όχι μόνο αλλαξοπίστησε (αυτό είναι προσωπικό της θέμα), αλλά αφενός αναστάτωσε οικονομικά τον τόπο από τη θέση που κατείχε και αφετέρου έδωσε ψευδή στοιχεία στη συνέντευξή της σε τουρκική εφημερίδα. Ή μήπως όχι;
    Πάντως πρέσβειρα καλής θελήσεως δεν την λες!
    Κι αφού εκεί μέσα ξέρουν τα πολλά κι ο νους τους κατεβάζει, άμα θέλουν να υπολογίσουν τη γνώμη γυναίκας, τώρα και γι' αυτό το θέμα, γιατί δεν θυμούνται την κυρία Σόνια Ευθυμιάδου-Παπασταύρου;
    Γνωρίζουν πάρα πολύ καλά όλοι τους πόσο είναι συνδεδεμένο το όνομά της και το έργο της με την ευεργεσία του κυρίου Αναστάση Πηχιών, αφού η ίδια μαζί με τον κύριο Χρυσόστομο Παπασταύρο αγωνίστηκαν πολύ πάνω από δέκα χρόνια, ώσπου να βρει στέγη το Μουσείο του Μακεδονικού Αγώνα στην Καστοριά χάρη στον κύριο Πηχιών! Εννοείται ότι λόγω ευγνωμοσύνης αλλά και σχετικών γνώσεων η κυρία Παπασταύρου έχει τώρα άποψη και δράση.
    Πώς δεν είμαι στο Δημοτικό Συμβούλιο να τους σφυρίξω:
    Σκέφτεστε τί θα πει η κυρία Σόνια για την αποχή σας ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Ο Ανώνυμος της ενορίας σας28/2/16

    @1
    Από την αρχή του βίντεο της σχετικής είδησης τα παρακάτω αυτούσια λόγια:
    "Για τη διασφάλιση του αισθήματος δικαίου, το οποίο έχει διαταραχθεί τις τελευταίες ημέρες..." μπήκε στον κόπο δια του εκπροσώπου η Ι. Μητρόπολη να ενημερώσει σχετικά με τη γνωστή πλέον υπεξαίρεση.
    Ειλικρινά θέλω να ρωτήσω τον αγαπητό μου π. Νικόλαο: Για τη διασφάλιση του αισθήματος δικαίου, το οποίο έχει διαταραχθεί τα τελευταία χρόνια σχετικά με τα απωλεσθέντα κειμήλια της Καστοριάς, γιατί δεν βγαίνετε να ενημερώσετε;
    Είναι αριθμητικό το θέμα; Άλλο 150 υπογραφές και άλλο 27.000 ευρώ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Ανώνυμος29/2/16

    Ανωνυμε της ενοριας ........ως προς τι τα γραφεις ολα αυτά;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Ο Ανώνυμος της ενορίας σας29/2/16

    @27
    Ως προς αυτά που έγραψε ο πρώτος Ανώνυμος, με αφορμή το πρώτο σχόλιο, είδα το βίντεο που συνόδευε την ίδια είδηση σε άλλη ιστοσελίδα και έγραψα όλα αυτά!
    Άσχετο; Μη γένοιτο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Ανώνυμος8/3/16

    Στον Ανώνυμο Φίλο που επιμένει:
    Άλλο η Μίτρα του Καραβαγγέλη, άλλο η Μίτρα του Δωροθέου, ή του Γρηγορίου, και άλλο η Μίτρα του 1728.
    Καμία σχέση δεν έχει η Μίτρα των Καστοριανών Δωρητών με την Μίτρα της έκθεσης για τον Καραβαγγέλη. Αυτό είναι γνωστό.
    Η Μίτρα αυτή ήταν τόσο βαριά, από τους πολύτιμους λίθους, το χρυσό και τα σμαραγδια κλπ, που όχι μόνο δε μπορούσε κανείς να την αντέξει στο κεφάλι του, λόγω βάρους, αλλά την... είχαν "βάλει πολλοί στο μάτι" για πολλά χρόνια.
    Ο πατέρας του κ. Πηχεών, πολλά χρόνια πριν, πρόλαβε κάποιους επιτήδειους, που την είχαν "βάλει στο μάτι".
    Βλέπετε ο Μαμωνάς ζει και βασιλεύει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Κολλητήρι9/3/16

    Ανώνυμοι, ξεκολλάτε πια από τη μίτρα του 1728!!! Δε λέω, σημαντικό είναι, αλλά εδώ ο καυγάς είναι για το πάπλωμα. Κι αν δεν καυγαδίσαμε ακόμα, το πάπλωμα υπάρχει και είναι τα χαμένα κειμήλια και η α-φ-α-σ-ί-α των υπεύθυνων για απάντηση.
    Αμάν πια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. ΑΠΟΖΑΡΙΝΟΣ10/3/16

    Όταν μάθεις να διαβάζεις, έλα να ξαναμιλήσουμε. Δεν είπε κανείς ότι η μήτρα ήταν του Καραβαγγέλη. Απλά ανήκε στη Μητρόπολη και φορέθηκε από αυτόν και από τους προκατόχους του. Τι δεν καταλαβαίνεις;;; Μήτρα ήταν και είχε κατασκευαστεί για να φοριέται, όχι για να τη φυλάγουν σε θησαυροφυλάκιο. Όσα δε γράφεις περί βάρους της μήτρας είναι απλά γραφικότητες και δείχνουν την άγνοιά σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Ανώνυμος10/3/16

    Ποιός θα μου πει...
    ποιανού το ...κεφαλι [κομμένο] μπήκε μέσα στο βαλιτσάκι -θήκη της δεσποτικής μίτρας [του Καραβαγγέλη}.
    και ήρθε με ειδική απoστολή στην πόλη;

    α υ τ ό χ θ ω ν

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. Τασούλης ο ηλεκτρολόγος10/3/16

    Φίλε μου από το Απόζαρι, μη ξιφουλκείς αδίκως ! Προκαλείς τον άλλον να μάθει να διαβάζει και εσύ ο ίδιος πρέπει να μάθεις να γράφεις. Ουδείς δεσπότης έχει μΗτρα. Εδώ κι εγώ που δεν είμαι φωστήρας στην ορθογραφία το ξέρω.
    Για να ηρεμήσουν λίγο τα πνεύματα ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. Ανώνυμος10/3/16

    Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. Ανώνυμος10/3/16

    Η Μίτρα του 1728 έκανε φτερά! Δεν πιάνει το τέχνασμα περί Καραβαγγέλη. Έλεος! Στην Καστοριά ζούμε, ξέρουμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. Ανώνυμος10/3/16

    Αποζαρινέ, ηρέμησε, γραφικά είναι αυτά που γράφεις. Δε γνωρίζεις την ιστορία με την μίτρα. Διάβασε και λίγο τις γραπτές πηγές, άκου και κανέναν Καστοριανό. Πολλοί Καστοριανοί λένε αυτά που γράφει ο κ. Πηχιών. Αν τώρα εσείς που ήρθατε στην Καστοριά και μας καθίσατε στο σβέρκο, θέλετε να περάσει η γνώμη σας ματαιοπονείτε. Αυτά μόνο στην κυρία Τούλα.Ο νοών νοείτω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  37. Ανώνυμος10/3/16

    Η υπόθεση δεν αφορά την Μίτρα (αυτό τελευταίως προέκυψε). Αφορά τις Εικόνες, τα Χειρόγραφα και τους Κώδικες. Αυτά έχουν εξανιστεί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  38. Ανώνυμος10/3/16

    Οι καντήλες του Άγιου Ανδρέα στο Ντουλτσό, πού είναι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  39. Ούφο με σκούφο!10/3/16

    Τζάμπα κουράζεστε. Ο τύπος εκπροσώπου τα εξήγησε όλα και πρόλαβε να δώσει τις απαντήσεις άλλη τοπική εφημερίδα.
    Άντε με το καλό και την άλλη φορά να μας δώσει συνταγή για γλυκό του κουταλιού..... από οικογενειακή μυστική συνταγή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  40. Μνήσθητί μου ...10/3/16

    Λοιπόν, επειδή εκείνο που έχει λείψει εντελώς από αυτόν τον τόπο είναι η σοβαρότητα, έχω να προτείνω κάτι και οι διοργανωτές αυτής της κίνησης για τη σχετική συλλογή υπογραφών ας το έχουν υπόψιν.
    Αφού η Μητρόπολη απαξίωσε απροκάλυπτα πολίτες και Εφημερίδα που έφεραν στο φως το θέμα υποβάλλοντας επωνύμως ερωτήματα, προτείνω το τελικό ψήφισμα με τις υπογραφές να αποσταλεί στην Αρχιεπισκοπή Αθηνών και στο Οικουμενικό Πατριαρχείο, για ευνόητους λόγους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  41. ΑΠΟΖΑΡΙΝΟΣ11/3/16

    Για τον Τασούλης ο ηλεκτρολόγος, που τόσο στεναχωρέθηκε για την ορθογραφία της περιβόητης «μήτρας»...ας μας συγχωρέσει η ελλογιμότητά του, αλλά η σύγχρονη τεχνολογία και δη τα κινητά τηλέφωνα προβαίνουν σε αυτόματη διόρθωση των λέξεων πολλές φορές εν αγνοία μας...ο δαίμων του κινητού, Σοφολογιώτατε Τασούλη Ηλεκτρολόγε.

    Για δε τον Ανώνυμο «γηγενή» Καστοριανό, που ποιός ξέρει από πού κρατά η σκούφια του...διαπιστωμένη η έλλειψη επιχειρημάτων εκ μέρους σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  42. Ανώνυμος11/3/16

    οι παλιές ασημένιες καντήλες της Μητρόπολης πού είναι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  43. Ανώνυμος11/3/16

    @Μνήσθητί μου
    Και φυσικά στην Αρχιεπισκοπή! Τζάμπα το βγάλαμε το πρόσωπο της χρονιάς; Τώρα θα δείξει πόσο νιάζεται την πατρίδα! πώς δεν το σκεφτήκαμε νωρίτερα; Κάλλιο αργά παρά ποτέ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  44. Ανώνυμος11/3/16

    Είναι σίγουρο ότι πάλι θα βγει "Πρόσωπο της Χρονιάς" ο κ. Αναστάσης Πηχιών. Και θα τ' αξίζει!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  45. Ανώνυμος9/10/16

    "Εἴκοσι χρόνια στὴ Μητρόπολη Καστοριᾶς τοῦ Ἐπισκόπου Σεραφεὶμ ἔχουν ἀφήσει τὴ σφραγίδα τους παντοῦ" γράφει η romfea.gr.

    Συμφωνώ απολύτως. Συμφωνούν και οι κ.κ. Πηχιών και Δαουτόπουλος. Καθώς και όσοι υπέγραψαν. Και προφανώς, άλλοι τόσοι, που δεν υπέγραψα. Καθώς και οι τ. μοναχοί των Αγίων Αναργύρων. Συμφωνούν και πολλοί, μα πάρα πολλοί Καστοριανοί.
    Όντως άφησε τη σφραγίδα του.
    Έντονη σφραγίδα.

    "Εἴκοσι χρόνια (οι Καστοριανοί) αἰσθάνονται τὸν Σεβασμιώτατο πατέρα καὶ ποιμένα καὶ ἀδελφὸ καὶ φίλο". Συνεχίζει να γράφει η romfea.gr.
    Ουδέν σχόλιον.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  46. Ανώνυμος9/10/16

    @45
    Ασε ρε φιλε τα […..] που την ειδανε δημοσιογραφοι!!!!! Να ακουσουμε οποιον μιλαει εκ πειρας κι οχι εξ αποστασεως. Να διαβασουμε ομως και τη συνεντευξη στη […..] και υστερα να σχηματισουμε αποψη. Οχι ομως και τον […..] τυπο που αναφερεις!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  47. Κολλητήρι9/10/16

    Μωρέ πού τα πουλάει αυτά η ρομφέα; θαρρείς και δεν ξέρει ο κόσμος ότι οι μόνοι που μπορούν να παινέψουν κάθε δεσπότη είναι οι ίδιοι οι άνθρωποι της περιφέρειας του; Όλα τα άλλα είναι περίεργα...
    ΥΓ. Και να χαρείτε τώρα, εν-τιμότατοι άρχοντες, αφού την κάνατε που την κάνατε (πάλι) τη γκάφα και ξεχάσατε να κάνετε γενέθλια στο δέσποτα, μη τρέχετε να διορθώσετε την αμέλεια σας με τίποτε δημοσιεύσεις και πλακέτες, γιατί τότε θα μιλάμε για ... συνωστισμό!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  48. Ανώνυμος10/10/16

    Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  49. Ανώνυμος10/10/16

    Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  50. Γιατί τάσκιαζε η φοβέρα και τα πλάκωνε η σκλαβιά10/10/16

    Διαβάζω χρόνια όσα γράφετε για την εκκλησία. Με αφορμή τα εικοσάχρονα του Μητροπολίτη, για ένα κυρίως απορώ.
    Πολλή προσωπολατρεία…
    Εδώ ο κόσμος καίγεται, οι αιρέσεις δουλεύουν πόρτα-πόρτα, τα παιδιά θα διαπαιδαγωγηθούν σε πλήρη σύγχυση, η Ιστορία τινάζεται στον αέρα με τις σύγχρονες απαιτήσεις των δυνατών της γης, ο τόπος άδειασε από τα νειάτα, βγαίνουν πενήντα διαζύγια το μήνα και είναι δείγμα σοβαρότητας να πλέκει κανείς εγκώμια στον Τύπο για μια επέτειο;
    Εύχομαι να ακολουθήσουν και άλλες πολλές!
    [.....]
    Είχε πει κάποτε ένας αρχιμανδρίτης ιεροκήρυκας: “Η ΓΕΡΟΝΤΟΚΡΑΤΙΑ ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ !!!”
    (είχε τους λόγους του κι εκείνος τότε)
    ΟΚ! Να ρωτήσω κάτι;
    [.....]

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  51. Ανώνυμος10/10/16

    Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  52. Γ.Π.10/10/16

    [.....]
    Να ζήσει να γεράσει ο δεσπότης !!! Στο θέμα αυτό δεν του βρήκα μεμπτό. Το πρόβλημα προκύπτει από κάποιους θερμόαιμους ζηλωτές του άμεσου περιβάλλοντός του, που γίνονται αυτόκλητοι υποστηρικτές του σε ένα κυνήγι μαγισσών.
    Δηλαδή, ακούσαμε την εγκύκλιο. Όσοι ιερείς έκαναν απλώς την ανάγνωση έπραξαν το σωστό, γιατί απευθύνθηκαν στο εκκλησίασμα σαν ένα Σώμα.
    Ποιος θα συμμαζέψει όμως εκείνον που θέλησε να αλατοπιπερώσει τον λόγο και είπε συμπληρωματικά για εκείνους που “κυνήγησαν τον Επίσκοπο, τον πολέμησαν, αλλά μετά κατάλαβαν το λάθος τους και μετανόησαν και ήρθαν κοντά του κλπ κλπ” ;;;
    Πόσοι και πόσες εκπαιδευτικοί που δεν στράφηκαν κατά του Επισκόπου αλλά υποστήριζαν τον συνάδελφο τους ήταν παρόντες και παρούσες … Τότε δηλαδή είχαν χάσει τα λογικά τους και τώρα τα βρήκαν ;
    Υποτίθεται ότι οι πατέρες έφυγαν από τους Αγίους Αναργύρους για να έρθει η ενότητα (λέμε τώρα…).
    Γιατί κληρικοί και λαϊκοί ασεβούν προσβάλλοντας τους Χριστιανούς και μέσα στους ναούς ;;;
    Κι αν τέτοιες συμπεριφορές (γιατί δεν πρόκειται για μεμονωμένο περιστατικό) το παραβλέπουν οι αδιάφοροι για την Εκκλησία, ο Επίσκοπος δεν δικαιούται να τις προσπεράσει ως μη γενόμενες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  53. Ανώνυμος10/10/16

    Καλά τα λέει αυτός που κοιτάμε τα πρόσωπα και χάνουμε την ουσία. Που είναι οι καθηγητές να βγουν να γράψουν κάτι για τα θρησκευτικά;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  54. Ανώνυμος10/10/16

    Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  55. Ανώνυμος10/10/16

    Στη Καστοριά υπάρχει κάποιος επώνυμος, που έγραψε κάτι για τον Σεβασμιώτατο;
    Ουδείς; Μόνο η Ρομφέα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  56. Γιατί τάσκιαζε η φοβέρα και τα πλάκωνε η σκλαβιά10/10/16

    Αγαπητή ΟΔΟΣ
    διαμαρτύρομαι, γιατί με την αφαίρεση δύο φράσεων μου αλλοιώνεται ή έστω δεν γίνεται κατανοητό το νόημα. Εκτός του ότι πολλοί αναγνώστες μπορεί να υποθέσουν ότι βρίζω!
    Επειδή καταλαβαίνω ότι και εσείς μπορεί να εννοήσατε κάτι επιλήψημο, επιτρέψτε τουλάχιστον σε αυτό το σχόλιο να καταθέσω την άποψη μου με άλλον τρόπο διατύπωσης.
    1 [...] = Πολλές φορές διαπιστώνεται ότι ξεφύγαμε και αντί να έχουμε στο νου μας τον Δεσπότη Χριστό ασχολούμαστε περισσότερο με κάθε μητροπολίτη (δεσπότη με μικρό το αρχικό)
    2 [...] = Μέσα στους κόλπους της Εκκλησίας γίνεται αγώνας από κάποιους φωτισμένους ώστε να μην επηρεάζονται οι πιστοί σαν άβουλα πλάσματα από πρόσωπα π.χ. Γέροντες
    Το δίκαιο όμως είναι να μην υποτάσσονται άκριτα και σε μητροπολίτες, αρχιμανδρίτες, ιεροδιακόνους κλπ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  57. Ανώνυμος14/11/19

    Όταν άλλοι έχουν τα μάτια τους ανοιχτά, εμείς κάνουμε γαργάρες;
    https://www.romfea.gr/diafora/33047-ta-dimosieumata-tou-proinou-logou-gia-ton-ioanninon-majimo

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η ΟΔΟΣ σας ευχαριστεί για την συμμετοχή σας στον διάλογο.Το σχόλιό σας θα αποθηκευτεί προσωρινά και θα είναι ορατό στο ιστολόγιο, μετά την έγκριση της ΟΔΟΥ.

ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ