ΟΔΟΣ 19.5.2016 | 836 |
Οι διάλογοι στην ανταλλαγή φραστικών πυρών μεταξύ των δύο βουλευτών Καστοριάς, κυριών Ολυμπίας Τελιγιορίδου και Μαρίας Αντωνίου, ήταν απολύτως γνήσιοι αλλά και εύγλωττοι. Απολύτως μεταπασχαλινοί, μεσοπεντηκοστιανοί καθόλου νηστίσιμοι μιας και συνοδεύθηκαν από βαρείς χαρακτηρισμούς και υπαινιγμούς και επιπλέον καθόλου διάλογοι «αγάπης».
«Ευτυχώς» όταν ξέσπασε η σύγκρουση -λίγες μόλις ημέρες μετά την αυλαία της Διεθνούς Έκθεσης Γούνας που περίμενε κάποιος να τις συσπειρώσει σε ένα κοινό σκοπό για την Καστοριά- δεν είχε ακόμη αποκαλυφθεί το ότι πριν μόλις ελάχιστα χρόνια, για το καλό του σοσιαλισμού και της μπολιβαριανής επανάστασης, ακόμη και σε λατινοαμερικανικές χώρες που ανήκουν στην Ευρώπη, –χωρίς ίχνος σεξιστικής υπόνοιας– είχε ζητηθεί από τον σύντροφο presidente της Βενεζουέλας –που τόσο θαυμάζουν εδώ εξ αποστάσεως και εξ απολύτου αγνοίας οι εγχώριοι– να απομακρύνει τον ιδιαίτερα αδύναμο να αντισταθεί στους εργασιακούς «πειρασμούς» πρέσβη της χώρας αυτής στην Αθήνα. Διαφορετικά θα είχε ξεσπάσει μεταξύ των δυο κυριών της Καστοριάς και φεμινιστικός πόλεμος. Για το εάν η «παρέμβαση» ήταν δόκιμη, ή αν οι εργαζόμενες ήταν προκλητικές για κάθε θερμόαιμο αξιωματούχο.
Πάντως ακόμη και τα όσα πρόλαβαν να συμβούν, για μερικές ημέρες προσέφεραν πολιτική ψυχαγωγική ανάπαυλα στους καστοριανούς ψηφοφόρους των δύο ισχυρότερων κυριών του νομού Καστοριάς, που προσδιορίζουν και το στίγμα της εκλογικής τους περιφέρειας. Είναι το αντιπροσωπευτικό σύστημα τέτοιο και τόσο επιτυχημένο που δεν αφήνει περιθώρια αμφιβολίας ότι ο κάθε πόλος του πολιτικού φάσματος στην Καστοριά, έχει τον δικό του εκπρόσωπο.
Ωστόσο, πίσω από τις αιχμηρές λέξεις της αντιπαράθεσης, θα μπορούσε να υποθέσει κάποιος καχύποπτος, ότι λειτουργεί ένα ιδιόρρυθμο ελεγχόμενο modus vivendi (*) των δύο τοπικών βουλευτών. Ένας τρόπος αμοιβαίας πολιτικής επιβίωσης και παράλληλης συνύπαρξης, που περιλαμβάνει τόσο ασκήσεις πολιτικής ετοιμότητας, αλλά και «μασάζ», όπως συνηθίζεται να περιγράφεται, των αμνών ψηφοφόρων και εκλογέων. Περιορίζοντας την πολιτική αντιπαράθεση κατά κύριο λόγο, αν όχι αποκλειστικά, στις δύο.
Πρώτη ξεκίνησε την πολιτική βεντέτα η κυρία Μαρία Αντωνίου, που με υπαινιγμούς και ευθείες αναφορές κατηγόρησε την συνάδελφό της για ανέξοδο τουρισμό με δαπάνη της Βουλής. Αφορμή στάθηκε η συμμετοχή της κ. Oλυμπίας Τελιγιορίδου στην επίσημη κοινοβουλευτική αποστολή της Ελλάδος –σε ρόλο εισηγήτριας– στην τακτική σύνοδο των Παραευξεινίων Κρατών, που συνέρχεται στην Τουρκία και ως γνωστό, είναι… άγνωστο το τι ακριβώς διαχειρίζεται ή επιτυγχάνει στα τόσα χρόνια της πραγματοποίησής της. Πάντως όπως τελικά αποκαλύφθηκε η κ. Ο. Τελιγιορίδου, εισηγήθηκε εκ μέρους της Ελλάδος τα θέματα που αφορούν την κοινωνική αντιμετώπιση της προσφυγικής κρίσης. Είναι τεράστια η ελληνική εμπειρία και επιτυχία (π.χ. Ειδομένη) και θα της άξιζε να μεταλαμπαδευθεί.
Έτσι, η κ. Μαρία Αντωνίου δεν άφησε την ευκαιρία να σαρκάσει την συμμετοχή της «αντιπάλου» της, στηλιτεύοντας το ότι δεν ασχολείται με τα πραγματικά προβλήματα του τόπου, δηλαδή της Καστοριάς, αλλά αντ’ αυτών πραγματοποιεί τουρισμό. Μάλιστα σε συνέντευξή της τόνισε –για να μην αφήσει καμμιά απολύτως αμφιβολία– ότι σε ό,τι αφορά την ίδια, στα 4 χρόνια που διακονεί ευδοκίμως τις τύχες της Καστοριάς από την θέση της βουλευτή της Νέας Δημοκρατίας, όταν ταξιδεύει, το (δια)πράττει με δικά της «χρήματα» (εννοώντας με δική της δαπάνη) ή φιλοξενούμενη τρίτων. Συγκλονιστική καλοσύνη. Άξια Οικονομία.
Η αλήθεια είναι ότι η κ. Τελιγιορίδου δεν ανέχτηκε την ενδελεχή και τεκμηριωμένη κριτική. Έτσι αμέσως υποσχέθηκε ότι θα απαντήσει και μάλιστα «αναλυτικά στην αθλιότητα και την ασχετοσύνη» της κ. Αντωνίου όταν θα επέστρεφε από την Τουρκία στην οποία βρισκόταν σε επίσημη αποστολή της Βουλής, στο πλαίσιο της κοινοβουλευτικής διπλωματίας. «Διότι η αθλιότητα και η συκοφαντία κάποιων για να κρύψουν την ανικανότητά τους έχουν όρια». Τάδε έφα.
Σήκωσε λοιπόν το γάντι που της πέταξε η αντίπαλος συνάδελφος, και επιστρέφοντας ειρωνεύτηκε σκληρά την κ. Μαρία Αντωνίου για το γεγονός ότι σε αντίθεση με την ίδια, δεν επιλέχθηκε ποτέ από το κόμμα της να συμμετέχει σε κοινοβουλευτική αποστολή.
Και την εγκάλεσε συλλήβδην και προσωπικά για όλα τα δεινά και τις καταστροφές της Καστοριάς και προπαντός, ότι ανήκει σ’ αυτούς «που κατά την διάρκεια της θητείας τους, αύξησαν κατά 200% την ανεργία στον νομό μας, έχασαν την Αρχιτεκτονική, το τμήμα Εμπορίου του ΤΕΙ, τον στρατό, δεν φρόντισαν να έχουν ανταποδοτικά για την Καστοριά από τον ΤΑΡ και έχουν κάνει τον νομό ουραγό».
Ενώ της συνέστησε, φιλικά πάντα, ότι «θα ήταν καλό και έντιμο πρώτα να ζητήσουν μια συγνώμη για το κακό που προξένησαν στον τόπο και μετά να ομιλούν». Προφανής η μεγαθυμία της κυβερνητικής βουλευτή.
Διότι αρκέστηκε σε μια απλή συγνώμη της υπευθύνου ως του προπατορικού αμαρτήματος και δεν εξήγγειλε ειδικά δικαστήρια, ούτε δημόσια παραδειγματική διαπόμπευση της φοβεράς ενόχου. Μια απλή συγνώμη, η οποία ως γνωστό αφότου εφευρέθηκε, χάθηκε το διάσημο ελληνικό φιλότιμο –το οποίο αποτελεί παγκόσμια νεοελληνική πατέντα. Διότι ως γνωστό, η ελληνική γλώσσα είναι -λέει ο θρύλος- η μοναδική που έχει λέξη γι’ αυτό το φιλότιμο. Και μοιραία η μοναδική για το αφιλότιμο.
Η κυρία Μαρία Αντωνίου όπως ήταν φυσικό και αναμενόμενο, που πολιτικά είναι πολύ ευαίσθητη, δεν άντεξε για πολύ αυτή την κατάφωρη «αδικία». Δεν είπε βέβαια κάτι αντίστοιχο του πασχαλινού σεξιστικού «χτύπα-χτύπα σαν άνδρας». Καθώς αυτό το ανέλαβε ο ΣυΡιζΑ σε ηγετικό επίπεδο απευθείας με τον άξιο διάδοχο του Ούγκο Τσάβες.
Έτσι με μια ακόμη ανταπάντηση της, θύμισε «διακριτικά» στο φιλοθεάμον κοινό τους, ότι η εν λόγω αντίπαλός της, προέρχεται από το Τσοχατζοπουλικό Πα ΣοΚ –του μέλλοντός μας– ότι αποσκίρτησε απ’ αυτό όταν άρχισε να ναυαγεί και ότι μέχρι τώρα, από την εκλογή της, η κ. Ολυμπία Τελιγορίδου, αντί να πραγματοποιήσει τις προεκλογικές δεσμεύσεις της για την Καστοριά, στην οποία έταζε 13η σύνταξη, κατάργηση του ΕΝΦΙΑ, αφορολόγητο στις 12.000,00 ευρώ, αύξηση μισθών και συντάξεων και άλλα πολλά υπέροχα και ονειρεμένα, ενήργησε ακριβώς αντίθετα, με αποτέλεσμα να το ρίξει –η αντίπαλος της… στην άτιμη την αυταπάτη και στους «κόφτες». Αιχμηρός λόγος, γεμάτος μεγαλείο που επιλύει όλα τα προβλήματα της Καστοριάς.
Επιπλέον, η κ. Μαρία Αντωνίου αποστομωτικά σε ό,τι αφορά… τις εξυπνάδες περί μη συμμετοχής της σε αποστολές της Βουλής, τόνισε «απλά» το φοβερόν και πρωτότυπον απόφθεγμα ότι «στην συνείδηση των συμπολιτών σου τελικά τον βουλευτή τον καταξιώνει η συνέπεια στις ιδέες και η ψήφος και ότι και στα δύο αυτά αγωνίσματα η κ. Τελιγιορίδου πέρασε και δεν ακούμπησε ακόμα». Και εν τέλει ξεκαθάρισε σε πάσα κατεύθυνση ότι η «πολιτική ηθική» της ίδιας (ατοπηματικός ο περιορισμός) και τα προβλήματα των συμπολιτών της και του τόπου μας, δεν της επιτρέπουν να ξανασχοληθεί με το «καλάμι» της κ. Τελιγιορίδου. Κρίμα και πάλι κρίμα, να μην ξανασχοληθεί με την κ. Τελιγιορίδου η κ. Αντωνίου –η οποία επέστρεψε σκυμμένη στα προβλήματα του τόπου.
Έλυσαν τα ζωνάρια τους επομένως οι δύο εκλεγμένες κυρίες της Καστοριάς, με αποτέλεσμα μέσα απ’ αυτήν την συγκυρία και την καλλιεργημένη οξύτητα, να μπορεί να υποθέσει κάποιος ότι όλη αυτή η φραστική πολεμική –που για αντικειμενικούς λόγους επ’ ουδενί μπορεί να χαρακτηρισθεί «κοκορομαχία», αλλ’ ούτε και ορνιθομαχία, απευθύνεται τελικά προς τέρψη κουτορνίθων.
Πρόκειται για μια ακόμη καινοτομία και προσφορά στον τόπο, προοδευτικού τύπου η επίκληση όρων και ο χαρακτηρισμός αυτού του επιπέδου με εκφράσεις αρκετά ακραίες όπως «άθλιος», για τέτοιου είδους ακανθώδη ζητήματα και αφορμές. (Σε ένα ύφος, στο οποίο δεν είχε συνηθίσει μέχρι τώρα η κ. Τελιγιορίδου τους πολίτες της Καστοριάς, ούτε σ’ αυτό το είδος της αντιπαράθεσης).
Καθώς το εκλογικό κοινό, οι «πελάτες» αμφοτέρων, είχαν μόλις αρχίσει να εθίζονται σ’ αυτή την ενδιαφέρουσα γκροτέσκο ανταλλαγή απόψεων και φιλοφρονήσεων μεταξύ των δύο κυριών της Καστοριάς, και περίμεναν ότι η υψηλή νοηματοδότηση της ανταλλαγής των απόψεων της μιας για την άλλη, θα συνεχίσει να συμβάλλει επ’ ωφελεία της Καστοριάς και για το καλό της Δημοκρατίας, ακούστηκαν, αντί του διαβόητου κόφτη, οι κοφτές και σταράτες, περίπου αντρίκιες κουβέντες τους. Μόνο που δεν έσκισαν το 4ο μνημόνιο.
(*) modus vivendi = τρόπος ζωής – συμβιβασμός
Η φωτογραφία του εξωφύλλου και των εσωτερικών σελίδων, είναι αποτέλεσμα μοντάζ.
Δημοσιεύθηκε στην ΟΔΟ στις 19 Μαΐου 2016, αρ. φύλλου 836
* * *
Μαρία Αντωνίου:
Εγώ θα πρότεινα την κυρία Τελιγιορίδου να ασχολείται με τα θέματα του νομού και όχι με ταξιδάκια. Εγώ δεν έκανα ποτέ ταξιδάκια μέσω της Βουλής. Ποτέ. Όλα τα ταξίδια μου ήταν ή δικά μου χρήματα ή καλεσμένη από κάποιους φορείς.
Ολυμπία Τελιγιορίδου:
-Θα απαντήσω αναλυτικά στην αθλιότητα και την ασχετοσύνη της κ. Αντωνίου όταν επιστρέψω από την Τουρκία στην οποία βρίσκομαι σε επίσημη αποστολή της Βουλής, στην συνδιάσκεψη των Παρευξείνιων χωρών, εκπροσωπώντας την Ελλαδα, στο πλαίσιο της κοινοβουλευτικής διπλωματίας έχοντας το ρόλο της εισηγήτριας για την κοινωνική αντιμετώπιση της προσφυγικής κρίσης. Η αθλιότητα και η συκοφαντία κάποιων για να κρύψουν την ανικανοτητά τους ότι δήθεν κάνω ταξίδια, έχουν όρια.-Σε σχέση με τις δηλώσεις της κ. Αντωνίου σε τοπικό ραδιοφωνικό σταθμό, για την αποστολή της Βουλής, στην διακοινοβουλευτική συνδιάσκεψη των Παρευξείνιων χωρών, στην Κωνσταντινούπολη με θέμα το προσφυγικό και την κοινωνική του διάσταση έχω να δηλώσω τα εξής:
α) Είναι τιμή μου που η Ελληνική Βουλή επέλεξε εμένα για να εισηγηθώ τις θέσεις της χώρας σε αυτήν την συνδιάσκεψη.
β) Όταν το Ελληνικό κοινοβούλιο αποφασίζει στα πλαίσια της κοινοβουλευτικής διπλωματίας να εκπροσωπήσω την χώρα, είναι υποχρέωσή μου να το πράξω.
γ) Ο κάθε πολίτης μπορεί να δει στην ιστοσελίδα της Βουλής (www.parliament.gr/Diethneis-Drastiriotites) ποιοι βουλευτές έχουν επιλεγεί για τις διεθνείς δραστηριότητες της χώρας.
δ) Το κάθε κόμμα ξεχωριστά επιλέγει ποιος-α βουλευτής θα τον εκπροσωπήσει στις διάφορες διεθνείς επιτροπές.
ε) Εάν η Νέα Δημοκρατία δεν επέλεξε την κ. Αντωνίου από το 2012 έως σήμερα να την εκπροσωπήσει ως τακτικό μέλος σε καμιά από αυτές τις επιτροπές , δεν ευθύνομαι εγώ και είναι κάτι που δεν με αφορά και αποτελεί εσωτερική επιλογή της Νέας Δημοκρατίας.
στ) Αυτοί που κατά την διάρκεια της θητείας τους, αύξησαν κατά 200% την ανεργία στον νομό μας, έχασαν την Αρχιτεκτονική, το τμήμα Εμπορίου του ΤΕΙ, τον στρατό, δεν φρόντισαν να έχουν ανταποδοτικά για την Καστοριά από τον ΤΑΠ και έχουν κάνει τον νομό ουραγό , θα ήταν καλό και έντιμο πρώτα να ζητήσουν μια συγνώμη για το κακό που προξένησαν στον τόπο και μετά να ομιλούν.
Μαρία Αντωνίου
Όταν η αυταπάτη γίνεται «καλάμι»
Αφού ξεπέρασε τις αυταπάτες της η κ. Τελιγιορίδου, έβγαλε από μέσα της τον Τσοχατζόπουλο (με τον οποίο άλλωστε συμμετείχε στις ίδιες βουλευτικές λίστες του ΠαΣοΚ, πριν δηλώσει ΣυΡιζΑ) για το ποιος έχει δικαίωμα να μιλάει και τι θα λέει. Και μάλιστα λέγοντας για μία ακόμη φορά ψέματα, όπως άλλωστε κάνει τα τελευταία δύο χρόνια.Η αλήθεια είναι ότι δεν αναφέρθηκα ποτέ στην αποστολή της Βουλής των Ελλήνων, στην οποία ασφαλώς συμμετέχουν όποιοι βουλευτές ορίζονται. Εγκάλεσα την ίδια για την απαξία της να ασχοληθεί με τα «ταπεινά» θέματα της Καστοριάς, την οποία άλλωστε εκπροσωπεί στο ελληνικό κοινοβούλιο. Την Καστοριά, στην οποία έταζε 13η σύνταξη, κατάργηση του ΕΝΦΙΑ, αφορολόγητο στις 12.000€, αύξηση μισθών και συντάξεων και άλλα πολλά και τώρα το έριξε... στην άτιμη την αυταπάτη και στους «κόφτες».
Σε ότι αφορά τις εξυπνάδες περί μη συμμετοχής μου σε αποστολές της Βουλής, θέλω απλά να σημειώσω ότι στην συνείδηση των συμπολιτών σου σε καταξιώνει η συνέπεια στις ιδέες σου και η ψήφος τους. Και στα δύο η κ. Τελιγιορίδου πέρασε και δεν ακούμπησε ακόμα...
Μαρία Αντωνίου
Υ.Γ.: Η πολιτική μου ηθική και τα προβλήματα των συμπολιτών μου και του τόπου μας, προφανώς και δεν μου επιτρέπουν να ξανασχοληθώ με το «καλάμι» της κ. Τελιγιορίδου.
Δημοσιεύθηκαν στην ΟΔΟ στις 19 Μαΐου 2016, αρ. φύλλου 836
Φέτο να δούμε τι μεταπεντηκοστιανοί διάλογοι έχουν να γίνουν...
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπό αύριο όλοι στα χαρακώματα για το Μουσικό Γυμνάσιο!
Πούναι μπρε Οδέ εκείνο το ποστ με την ερώτηση και τα σχόλια;
Αυτό είναι πολιτικός πολιτισμός (!)
ΑπάντησηΔιαγραφήΩς τη Λαμία έφτασε η βουλευτίνα μας ( κατόπιν προσκλήσεως; ) και επισκέφτηκε το δεσπότη της, όπως φρόντισε να ενημερώσει ο ίδιος το κοινό με δελτίο Τύπου.
Η αγαπητή Ολυμπία, που την έχουμε και σε εκτίμηση, δεν θα μας ενημερώσει με ένα δελτίο Τύπου;
Ή το φυλάει κι αυτό για το Facebook;
Μένει τώρα να κάνει μια επίσκεψη και στο Λαγκαδά, ώστε να τ’ ακούσει και από το άλλο αυτί και να μη μεροληπτεί;
Όπως και ο πολυχρονεμένος της Λαμίας θα λογοδοτήσει ποτέ για τις πολιτικές του κινήσεις;
Έτσι είναι παιδιά ισότητα. Και ο Καστορίας μια εθιμοτυπική επίσκεψη έκανε στη Ρωσική Πρεσβεία, αλλά βούιξε το πανελλήνιο. Η βουλευτής είδε φως και μπήκε στη Μητρόπολη της Λαμίας;
ΑπάντησηΔιαγραφή"-Θα απαντήσω αναλυτικά στην αθλιότητα και την ασχετοσύνη της κ. Αντωνίου όταν επιστρέψω από την Τουρκία στην οποία βρίσκομαι σε επίσημη αποστολή της Βουλής, στην συνδιάσκεψη των Παρευξείνιων χωρών, εκπροσωπώντας την Ελλαδα, στο πλαίσιο της κοινοβουλευτικής διπλωματίας έχοντας το ρόλο της εισηγήτριας για την κοινωνική αντιμετώπιση της προσφυγικής κρίσης. Η αθλιότητα και η συκοφαντία κάποιων για να κρύψουν την ανικανοτητά τους ότι δήθεν κάνω ταξίδια, έχουν όρια"
ΑπάντησηΔιαγραφήέγραψε η κυρία Τελιγιορίδου για προηγούμενο ταξίδι της.
Και δεν έχουμε λόγους να αμφιβάλουμε.
Για την επίσκεψη της στη Μητρόπολη Φθιώτιδος θα απαντήσει, συνοπτικά έστω, με ποιο σκοπό βρέθηκε εκεί και κυρίως εκπροσωπώντας ποιους;
Γιατί έχω την εντύπωση (μαζί με αμέτρητους ανθρώπους) ότι η περιφέρειά της είναι η Καστοριά, της οποίας (και) οι άνθρωποι που θρησκεύουν αντιμετώπισαν πρόσφατα σοβαρά προβλήματα σε σχέση με τα ανθρώπινα δικαιώματα. Επομένως, θα ήταν απολύτως λογικό και αναμενόμενο να έχει ως προτεραιότητα τη συζήτηση με τον τοπικό Μητροπολίτη αντί για τον Καστοριανό που απουσιάζει από την Καστοριά εδώ και μια δεκαετία και ομολογουμένως κανείς δεν γνωρίζει ποια είναι η σχέση του πλέον με τη γενέτειρα.
Πού ζείτε; Στο 2016;
ΔιαγραφήΌχι, αγαπητέ/ή. Στο 2020 ζούμε, όπως επιβεβαιώνει και η ημερομηνία ανάρτησης των σχολίων. Σε σύγχρονο συμβάν εστιάζουμε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν αυτό αποδομεί κάτι που αποπειρώνται να υλοποιήσουν ερήμην πολιτών και πιστών άνθρωποι που βρέθηκαν σε θέση ευθύνης με τη συγκατάθεσή μας (είτε πρόκειται για ψήφο είτε για καλή μαρτυρία), δεν μας φιμώνει.
Γιατί στο κοσμικό κράτος είναι θεσμικά κατοχυρωμένη η διαύγεια και η Δικαιοσύνη και στην Εκκλησία πατροπαράδοτη και ιερή η ειλικρίνεια και παρρησία.