24/1/17

Λόγος & Αντίλογος: «Bonjour!»




Aγαπητή ΟΔΟΣ,

Ζητώ προκαταβολικά την κατανόηση του εκδότη και των αναγνωστών. Αν κρίνω από την εποχή και τις ημέρες, με την επιστολή μου διασπώ το ετήσιο αφιέρωμά σου (*). Που όπως όλα δείχνουν θα είναι καλύτερο από κάθε προηγούμενο.

Αφορμή για την ενόχληση, η τρομακτική είδηση για ένα ακόμη αποκεφαλισμό (!) από "πιστούς" του Ισλαμικού Κράτους. Για μια ακόμη φορά στην Γαλλία, την οποία κατηγορούν οι εγχώριοι ελληναράδες, μουλάδες και ναζιστές, κατηγορώντας την ότι η ίδια είναι που ευθύνεται για τις επιθέσεις που δέχεται στο έδαφός της, επειδή δεν ενσωμάτωσε τάχα τα πολλά εκατομμύρια των μουσουλμάνων που ζουν εκεί. Δηλαδή την κατηγορούν που δεν τους έκανε Γάλλους! Ή την κατηγορούν γιατί δεν έγινε μουσουλμανική η ίδια.

Μόνο που αυτή την φορά, τραγικό θύμα του αποκεφαλισμού ήταν ένας ιερέας. Ένας ήσυχος, σε βαθύ γήρας ευρισκόμενος ρωμαιο-καθολικός ιερέας, για την ακρίβεια. Πρόκειται για τον Ζ. Ε. 84 ετών, τον οποίο αποκεφάλισαν οι αληθινοί μάρτυρες, την ώρα που τελούσε την θεία λειτουργία στην εκκλησία της οποίας ήταν εφημέριος. Σε μια περιοχή της Ρουέν στην Νορμανδία, στις δυτικές ακτές της Γαλλίας. Μια ήσυχη και ειρηνική περιφέρεια. Όπου ένας γαλήνιος χαιρετισμός, όπως μια απλή καλημέρα (bonjour) επισφραγίζει την κοινωνική συνθήκη της γαλλικής ευγένειας.

Μαζί έχασαν την ζωή τους κι' άλλοι, αλλά ο στόχος ήταν ο ιερέας, η εκκλησία, και ο συμβολισμός. Προφανώς το ίδιο μπορεί να ξανασυμβεί οπουδήποτε στην Δυτική Ευρώπη, ανά πάσα στιγμή πια, και είναι ορατός ο κίνδυνος οι εκεί χριστιανοί, να μην μπορούν πια ούτε να εκκλησιασθούν ήσυχοι. Βλέπεις οι εκκλησίες είναι ανοιχτές σε όλους, σε αντίθεση με τα τεμένη, στα οποία κατά κανόνα πλέον απαγορεύουν την είσοδο σε "απίστους" με face control.

Σου γράφω λοιπόν, διότι αναρωτιέμαι. Αναρωτιέμαι (αν και) πόσοι άραγε εδώ στην Ελλάδα και ποιοι στην Καστοριά, μπορεί να είναι αυτοί που όταν συνέβη αυτό το αποτρόπαιο, δεν λυπήθηκαν πραγματικά. Που δεν τρόμαξαν, που δεν προβληματίσθηκαν και δεν ανησυχούν, ότι δυστυχώς αργά ή γρήγορα, ίσως και να κινδυνεύει και η Ελλάδα.

Ποιοι να είναι άραγε αυτοί, που εδώ στην Καστοριά, στον κοινωνικό μου περίγυρο, μπορεί να σκέφτονται χαμηλόφωνα ή όχι, πώς αν ήταν περισσότερο προνοητικός και έξυπνος ο ηλικιωμένος ιερέας, -αν για παράδειγμα ήταν έλληνας ιερέας στην Ελλάδα- θα είχε φροντίσει ήδη να βγει στην σύνταξη από τα 65, βαριά 70 χρόνια του. Και μήνας μπαίνει - μήνας βγαίνει, θα περνούσε τον χρόνο του.

Θα φύτευε και κανά ζαρζαβατικό να μην βαρεθεί κιόλας. Μέχρι να πάει στο καφενείο με το κομπολόϊ του, και να επιστρέψει στην πρεσβυτέρα του. Και δεν θα ταλαιπωριόταν γέρος άνθρωπος και άγαμος κληρικός, να λειτουργεί στην εκκλησία που ήταν κάποτε εφημέριος. Θα άφηνε τόπο στα νιάτα ο δικός μας. Και έτσι, δεν θα έπεφτε θύμα.

Ποιοι και πόσοι είναι που μπορεί να σκέπτονται ακόμη, ότι το θύμα ήταν αμαρτωλός, γιατί ήταν ρωμαιοκαθολικός και όχι ορθόδοξος χριστιανός. Ότι υπηρετούσε… αίρεση και όχι Εκκλησία, όπως πληροφορήθηκα πρόσφατα ότι είναι ύστερα από 1000 περίπου χρόνια.

Και ότι γι' αυτό, στην πραγματικότητα αυτός ήταν που προκάλεσε τον αληθινό και προνομιακό - σαν τους δικούς μας- μάρτυρα της αυθεντικής πίστης εννοείται.

Και ότι αν ο άτυχος ήταν κάποιου άλλου δόγματος λειτουργός, πόσο μάλλον αν ήταν γνήσιος ομόδοξος, δεν θα προκαλούσε τον σφαγέα και δήμιό του. Που σαν κάποιους δικούς μας, δεν ξέχασε τις σταυροφορίες. Δεν χωρεί αμφιβολία, θα την είχε γλυτώσει κανονικά την ζωή του. Ενώ τώρα ήταν απόγονος Σταυροφόρων. Σταυροφόρος ο ίδιος δηλαδή.

Τον προκάλεσε λοιπόν, θα σκέφτονται κάποιοι, τον αγανακτισμένο δήμιό του. Δεν είχε άλλη επιλογή παρά να τον τιμωρήσει στο όνομα του Θεού. Παράξενο πράγματι: Τα τελευταία χρόνια μόνο κάτι μουλάδες, εδώ και εκεί, μου φαίνεται ότι διεκδικούν το αλάθητο. Το πρόσεξες και εσύ; Πόδια πλένει ο πάπας Φραγκίσκος, κεφάλια κόβουν οι αληθινοί πιστοί, αφορισμούς μοιράζουν οι δικοί μας. Σύμπτωση θα είναι. Δεν μπορεί να είναι αλήθεια.

Ενώ θα μπορούσε να τα έχει αποφύγει όλα αυτά. Πόσο μάλλον που εν τω μεταξύ, γνωστός άγιος, και μερικές ντουζίνες παντελώς άγνωστοι (σε μένα) όσιοι και μοναχοί, θα είχαν προβλέψει την επίθεση.

Και βέβαια, αν δεν ήταν ιερέας της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας, αλλά παλαιοημερολογίτης ομόδοξος. Θα την είχαν προφητεύσει την επίθεση και ο ιερέας με την σειρά του, θα είχε εγκαίρως πληροφορηθεί τα καθέκαστα. Θα είχε διαβάσει την γνωστή εφημερίδα, που καθημερινά αποκαλύπτει τις προφητείες των προηγηθέντων γεγονότων.

Τέλος πάντων, θα είχε πέσει σύρμα από τον γνωστό αγιατολάχ του Πειραιά, και όχι μόνο αυτόν. Ίσως και από των Πασών. Και θα απέφευγε το συμβάν. Θα παραθέριζε τώρα κάπου στην Κυανή Ακτή  -μιας και ήταν κι' αυτός άνθρωπος- και θα τσαλαβουτούσε με τους άλλους συναδέλφους του περιχαρής. Καλοκαίρι γαρ, τόσο με το νέο, όσο και με το παλαιό ημερολόγιο.

Έχω δίκιο αγαπητή ΟΔΟΣ; Θα σκέφτονται πράγματι έτσι, ακόμη και εδώ στην Καστοριά, όπως όχι μόνο θαρρώ, αλλά και ταυτόχρονα φοβούμαι; Ότι το θύμα ήταν τελικά ο θύτης; Και μάλιστα ακόμη χειρότερα, άγαμος θύτης; Θα σκέφτονται άραγε ένιοι τινές έτσι; Μήπως υπερβάλλω;

Γι αυτό θα ήθελα να παρακαλέσω, αν πράγματι ξέρεις κάτι, που επιβεβαιώνει τους φόβους και τις σκέψεις μου. Να μη μου το πεις. Προτιμώ να μην γνωρίζω, να αγνοώ, ότι εκτός από τα σημεία, μπορεί να περιβάλλομαι και από τέρατα.

Κι' αν, αν πράγματι υπάρχουν μερικοί της Αγάπης, που μπορεί να σκέφτονται έτσι, πες τους σε παρακαλώ εκ μέρους μου, συγχαρητήρια. Για τους συμμάχους και ομοϊδεάτες τους.

Καλό καλοκαίρι.

Ο Ένθερμος Αναγνώστης σου



(*) Η επιστολή δημοσιεύθηκε στο φύλλο με το ετήσιο αφιέρωμα στην ποίηση: «Η ποίησις σώζοι την Συρία»

Δημοσιεύθηκε στην ΟΔΟΣ στις 28 Ιουλίου 2016, αρ. φύλλου 846

1 σχόλιο:

  1. Ανώνυμος24/1/17

    Όλοι μιλάνε για το Ιερό Προσκύνημα των γυαλιών του Αγίου Παϊσίου
    http://www.lifo.gr/articles/mikropragmata/107161

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η ΟΔΟΣ σας ευχαριστεί για την συμμετοχή σας στον διάλογο.Το σχόλιό σας θα αποθηκευτεί προσωρινά και θα είναι ορατό στο ιστολόγιο, μετά την έγκριση της ΟΔΟΥ. Υπενθυμίζεται ότι η εφημερίδα δεν δημοσιεύει σχόλια που έχουν προσβλητικό χαρακτήρα.