24.8.22

ΟΔΟΣ: Κρυφό, καλά κρυμμένο μυστικό


ΟΔΟΣ εφημερίδα της Καστοριάς
ΟΔΟΣ 25.11.2021 | 1103

Και αφού λύθηκαν όλα τα προβλήματα της Καστοριάς, μηδέ και της τουριστικής υποδομής εξαιρούμενα, ο Δήμος Καστοριάς, αποφάσισε να κάνει πράξη την διαχρονική υπόσχεση των πολιτικών κομμάτων προς τον τόπο, για σιδηροδρομική σύνδεση. 

Έτσι, το τραίνο έρχεται μετά το υδατοδρόμιο που διαρκώς ανακοινώνεται ότι θα λειτουργήσει στην λίμνη της Καστοριάς με υδροπλάνα που θα μεταφέρουν τον κόσμο για τρέλλες στις Σεϋχέλλες και μάλιστα συμπληρωματικά ή παράλληλα προς τον «Διεθνή» (μεταξύ... Κοζάνης και Καστοριάς) αερολιμένα "Αριστοτέλης" απ΄ όπου διεξάγεται το διεθνές εμπόριο της Καστοριάς - Μέκκας της Γούνας, ένα αεροδρόμιο με ιστορικά όνομα που η Καστοριά έχει τόση σχέση με την φιλοσοφία του όσο τα Στάγειρα (τόπος καταγωγής του) με τα φορτηγά "Στάγερ". Έρχεται ύστερα και από την σήραγγα της Κλεισούρας που είναι το, κυριολεκτικά και μεταφορικά, παιδικό όνειρο των βουλευτών της Καστοριάς. Διαχρονικά από την περίοδο Σημαιοφορίδη και εντεύθεν. Και να που έρχεται τώρα και το... τουριστικό τραίνο. Με τροχούς και βαγόνια που θα σφυρίζει και μια και δυο φορές και όσες απαιτούνται στους δρόμους της Καστοριάς. 

Καταφθάνει για να υπαχθεί μαζί με το πλοιάριο στον "στόλο" και την τουριστική υπεροπλία της Καστοριάς, άμεσα στην προσεχή εορταστική περίοδο. Προσφέροντας tour με παραλιακές διαδρομές και ως το άνοιγμα στην περιοχή "Μύτκα" κοντά στο Νοσοκομείο Καστοριάς σε ημεδαπούς και αλλοδαπούς, άνδρες, γυναίκες και αγαπητά μας παιδιά, επισκέπτες και απερίσκεπτους, τουρίστες και άτρωτους γηγενείς και ιθαγενείς, όλων των κατηγοριών. Να μπορούν να βλέπουν τα χάλια και την εγκατάλειψη, καθισμένοι άνετα. Τώρα εάν έχει παγωνιά, χιονίσει ή βρέχει ή έχει άλλου είδους κακοκαιρία, κανένα δεν απασχολεί. Στόχος το τραίνο. 

Μάλιστα καθώς η Καστοριά, η ευδαίμων δεν έχει κανένα συγκοινωνιακό και κυκλοφοριακό πρόβλημα στην Λεωφόρο Κύκνων, οδό Μεγάλου Αλεξάνδρου κ.ο.κ., ο εγχώριος Οργανισμός Σιδηροδρόμων θα φέρει τραίνο με βαγόνια με... ελαστικούς τροχούς και όχι σταθερής τροχιάς. Για να δανείζει και προσφέρει στους επιβάτες της διαδρομής, έναντι χρηματικού αντιτίμου όλη αυτή την μαγεία που οι υπόλοιποι, οι κάτοικοι Καστοριάς δηλαδή, έχουν την τιμή και εξαιρετική προνομία να απολαμβάνουν στις παραλίες και τα ενδότερα. 

Όλος αυτός κριτικός σχολιασμός δεν σχετίζεται με τον πυρήνα της ιδέας καθεαυτής. Αλλά για τις αντικειμενικές συνθήκες της Καστοριάς. Με τους στενούς και κακοτράχηλους δρόμους. Τους γεμάτους κρατήρες και μπαλώματα. Που ειδικά την περίοδο των εορτών υφίστανται κυκλοφοριακό έμφραγμα από την άναρχη μετακίνηση. Που οδηγούν στο νοσοκομείο Καστοριάς, για το οποίο ο δήμος Καστοριάς, ασφαλώς και δεν θα έχει την φαεινή ιδέα να αρχίσει και πάλι νέα συζήτηση για μεταφορά του όπως επί υπουργίας Δημ. Αβραμοπούλου είχε ξεκινήσει 15 χρόνια πριν. 

Σε μια Καστοριά που ακόμη δεν έχει φθάσει στο πικ των κρουσμάτων από κορωνοϊό, προγραμματίζονται τα πέρα – δώθε του τραίνου στην παραλία να προκαλούν σοβαρά προβλήματα στην κίνηση ασθενοφόρων. Σε ένα δρόμο με πυκνή κίνηση οχημάτων από προς το νοσοκομείο, την μονή Μαυριωτίσσης και όχι μόνο.

Σε μια πόλη «Αρχόντισσα» που το εσωτερικό της δεν «βλέπεται». Είναι ήδη φάντασμα. Που θα παραμένει μυστικό κρυφό καλά κρυμμένο από τους εποχούμενους υπηκόους. Οι οποίοι στην συνέχεια μετά το τραίνο θα δεχθούν και το ιπτάμενο συμπαθή γάϊδαρο. Αν είναι και αφού πετάει ο όνος, γιατί άραγε είναι κακό και δεν θα πρέπει να πετούν στα ουράνια οι δημοτικοί προύχοντες; Άλλωστε και οι ίδιοι στον Αη Βασίλη ελπίζουν. Που μπορεί να υπάρχει. 

Δημοσιεύθηκε στην ΟΔΟ στις 25 Νοεμβρίου 2021, αρ. φύλλου 1103.


Σχετικά:

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η ΟΔΟΣ σας ευχαριστεί για την συμμετοχή σας στον διάλογο.Το σχόλιό σας θα αποθηκευτεί προσωρινά και θα είναι ορατό στο ιστολόγιο, μετά την έγκριση της ΟΔΟΥ.

ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ