Ακόμα περιμένουν πολλοί εκ των ψηφοφόρων της κυβερνητικής βουλευτή κ. Μαρίας Αντωνίου να μάθουν από τα τοπικά ΜΜΕ αν ψήφισε τελικά ή όχι το νομοσχέδιο για τα ομόφυλα ζευγάρια. Και να ακούσουν από τα βουλευτικά της χείλη να τοποθετείται επί του νομοθετήματος απευθυνόμενη στο συντηρητικό τμήμα των ψηφοφόρων της.
* * *
Τα γεγονότα που έλαβαν μέρος στην πλατεία Αριστοτέλους της Θεσσαλονίκης κατά το Σαββατοκύριακο της μικρής Αποκριάς, ενδεχομένως να αποτελούν μία από τις μελανότερες σελίδες της νεότερης ιστορίας της πόλης. Η πάλαι ποτέ πολυπολιτισμική πόλη, φαίνεται πως εδώ και κάποιες δεκαετίες έχει πετάξει από επάνω της κάθε μορφής ιστορική αλήθεια, όπως αυτή διαμορφώθηκε με το πέρασμα των αιώνων. Έχοντας μετατραπεί σχεδόν σε μια απόλυτα εσωστρεφή πόλη, με εμφανείς τις βαλκανικές επιρροές, όπως αυτές αποτυπώνονται μέσω της καθημερινότητας που βιώνουν οι κάτοικοι της.
Και τα στοιχεία από τα οποία επηρεάζεται, διαπαιδαγωγείται και τελικά διαμορφώνεται μεγάλο μέρος του πληθυσμού της, έχουν αντίκτυπο στην πολιτική, κοινωνική, πολιτισμική και πολιτιστική ζωή της "νύφης του Θερμαϊκού" (τρομάρα τους). Αναζητώντας κανείς να εντοπίσει έστω και ένα από τα πολιτικά επιτεύγματα που κατάφεραν οι πολίτες της συγκεκριμένης πόλης που να ευθυγραμμιζόταν με τις απαιτήσεις των καιρών, δεν θα του στοίχιζε αρκετή από την ώρα του.
Σχεδόν αστραπιαία θα θυμόταν εν μέσω χαρμολύπης τον περιφερειάρχη Ζορό και τον πωλητή επιστολών του Ιησού και κηραλοιφών κατά της αλωπεκίασης που τον αναβάθμισαν σε πρόεδρο κόμματος του κοινοβουλίου λόγω της φερεγγυότητάς του φυσικά. Όπως φυσικά και την πολιτική αναρρίχηση κάποιου κομματικού συνδυασμού που δημιουργήθηκε από εκκλησιαστικά παράκεντρα βασιζόμενο στα ιερά κηρύγματα κατά των κυβερνητικών μέτρων που είχαν ληφθεί κατά την διάρκεια της πανδημίας Covid-19.
Εν μέσω λιγοστών πολιτικών εξαιρέσεων, τα παραπάνω δεν μπορούν να αποτελούν και το πιο λαμπρό παράδειγμα πολιτικών επιλογών. Ή και όχι. Εξάλλου κανείς δεν μπορεί να είναι σίγουρος για τις επιλογές του εκλογικού σώματος που φαίνεται πως εντυπωσιάζεται από πολιτικά πρόσωπα που λίγα χρόνια μετά το τέλος της κύριας πολιτικής τους παρουσίας, επιλέχτηκαν στον βωμό διαφημιστικής καμπάνιας να αναπαραστήσουν έναν από τους υπέρ ήρωες των ανέμελων παιδικών χρόνων.
Ή επειδή εξέθρεψε το αυγό της νεοναζιστικής οργάνωσης της Χρυσής Αυγής και όπως αυτό συνεχίζει να εκκολάπτεται μέσω συγκεκριμένων οργανώσεων και να "γοητεύει" από τμήμα της νεολαίας. Εξ άλλου, για το τελευταίο δεν πέρασαν απαρατήρητες οι εικόνες ντροπής που διαδραματίστηκαν ακόμη και εντός σχολικών μονάδων της Θεσσαλονίκης από το 2018 και έπειτα.
Αναλογιζόμενος κανείς, τις ιδεολογικές συνθήκες κάτω από τις οποίες στρατολογήθηκαν ορισμένοι νέοι της εποχής, το περιστατικό λιντσαρίσματος της διαφορετικότητας στην πλατεία Αριστοτέλους, φάνταζε σχεδόν αναμενόμενο. Και ευλόγως μπορεί οποιοσδήποτε (στα λογικά του) να προβληματιστεί από το γεγονός ύπαρξης και άλλων τέτοιων φασιστικών συμπεριφορών που δεν έτυχαν της αντίστοιχης γνωστοποίησης και προβολής. Που απλά αποσιωπούνται από τα θύματα και ... ενδεχομένως από τις αρμόδιες αρχές.
Όμως το συγκεκριμένο περιστατικό έκφρασης "πολιτισμού" δεν ήταν και το τελευταίο που διαδραματίστηκε στην Θεσσαλονίκη. Μία ημέρα αργότερα και ύστερα από την συγκέντρωση συμπαράστασης που πραγματοποιήθηκε υπέρ των ατόμων που δέχτηκαν την επίθεση από μια εν εξάλλω ομάδα νέων, φραστική επίθεση δέχτηκε και ο πρόεδρος του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης κ. Στέφανος Κασσελάκης κατά την παρουσία του σε γνωστό κινηματογράφο της πλατείας Αριστοτέλους.
Ομάδα νέων που διαδήλωνε κατά της βίας που ασκήθηκε κατά της διαφορετικότητας, κρατώντας τα γνωστά λοστάρια με τα κόκκινα σημαιάκια, κινήθηκε απειλητικά προς τον πρόεδρο του ΣυΡιζΑ εξυβρίζοντας τον ενδεχομένως για τις πολιτικές του τοποθετήσεις και ίσως επειδή να μην είναι στα μάτια τους τόσο αριστερός όσο θα επιθυμούσαν εκείνοι! Δηλαδή αγαπητή ΟΔΟΣ, μέρος των διαμαρτυρομένων που διαδήλωναν κατά της βίας (κάθε μορφής φαντάζονται οι περισσότεροι), φάνηκαν έτοιμοι να χρησιμοποιήσουν βία για ιδεολογικές διαφορές.
Ομάδα νέων που διαδήλωνε κατά της βίας που ασκήθηκε κατά της διαφορετικότητας, κρατώντας τα γνωστά λοστάρια με τα κόκκινα σημαιάκια, κινήθηκε απειλητικά προς τον πρόεδρο του ΣυΡιζΑ εξυβρίζοντας τον ενδεχομένως για τις πολιτικές του τοποθετήσεις και ίσως επειδή να μην είναι στα μάτια τους τόσο αριστερός όσο θα επιθυμούσαν εκείνοι! Δηλαδή αγαπητή ΟΔΟΣ, μέρος των διαμαρτυρομένων που διαδήλωναν κατά της βίας (κάθε μορφής φαντάζονται οι περισσότεροι), φάνηκαν έτοιμοι να χρησιμοποιήσουν βία για ιδεολογικές διαφορές.
Άσε δε, που τελικά άσκησαν βία σε αστυνομικό που καθόταν στην είσοδο του κινηματογράφου, με το που εισήλθε εντός του κτηρίου ο κ. Κασσελάκης. «Οι αντιφασίστες δεν είναι τίποτα λιγότερο από φασίστες με καλύτερο μάρκετινκ» υποστήριξαν ορισμένοι, από τους οποίους θα δυσκολευόταν ο οποιοσδήποτε να διαχωρίσει την θέση του.
Και πως να το κάνει άλλωστε; Οι φασίστες και οι αντιφασίστες θα μπορούσαν κάλλιστα να παρομοιαστούν με τους χούλιγκαν δυο διαφορετικών ποδοσφαιρικών ομάδων. Που μπορεί να υποστηρίζουν διαφορετικά χρώματα μέσω των ομάδων τους, η ιδεολογία τους είναι όμως παρόμοια. Αν όχι η ίδια. Που δεν μπορεί να είναι άλλη από την "εξόντωση" των αντιπάλων. Και όταν αυτό γίνει κατανοητό, τότε τα πράγματα ενδεχομένως να μπορέσουν να πάρουν διαφορετικό δρόμο.
Και σαν δεν έφταναν αυτά, τα τοπικά εγκυρότατα ΜΜΕ αναπαράγουν ξανά και ξανά τον μύθο περί τουριστικής ανταγωνιστικότητας της Καστοριάς έναντι άλλων προορισμών ακόμα και τις Αποκριές. Παρά το γεγονός πως έχουν δημοσιευτεί τον προηγούμενο μήνα επίσημα τουριστικά στοιχεία που αντικατοπτρίζουν την κανονική και όχι την εικονική πραγματικότητα.
* * *
Μέχρι πάντως αυτά τα φαινόμενα να τα αντιμετωπίσει η κεντρική Πολιτεία με την σοβαρότητα που αρμόζει σε ένα κράτος που θέλει να ανήκει στην Δύση στην πράξη και όχι στα λόγια, εδώ στην μεταποκριάτικη Καστοριά, οι εναπομείναντες κάτοικοι της φαίνεται πως δεν θα πλήξουν ποτέ. Ή σχεδόν ποτέ. Και προς αυτήν την κατάσταση συντελούν κυρίως οι πολιτικοί της εκπρόσωποι και τα τοπικά ενημερωτικά (;) Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης που έχουν επωμιστεί με την ανιδιοτελή πληροφόρηση του αναγνωστικού τους κοινού.
Παρά το γεγονός πως ο ρόλος τους τις περισσότερες φορές χαρακτηρίζεται ως αμφιλεγόμενος, στην καλύτερη των περιπτώσεων. «Και όχι τυχαία» σημείωσαν σκωπτικά ορισμένοι. Καθώς ακόμα περιμένουν πολλοί εκ των ψηφοφόρων της κυβερνητικής βουλευτή κ. Μαρίας Αντωνίου να μάθουν από τα τοπικά ΜΜΕ αν ψήφισε τελικά ή όχι το νομοσχέδιο για τα ομόφυλα ζευγάρια. Και να ακούσουν από τα βουλευτικά της χείλη να τοποθετείται επί του νομοθετήματος απευθυνόμενη στο συντηρητικό τμήμα των ψηφοφόρων της [σχετικά "εδώ" & "εδώ"].
Όπου χωρίς να προδικάζει κανείς το αποτέλεσμα μιας τέτοιας τοποθέτησης, θα μπορούσε ενδεχομένως να πείσει έστω και κάποιους συμπολίτες της, που είναι κάτι παραπάνω από σίγουρο πως δεν έχουν ξεκολλήσει από μεσαιωνικές απόψεις και ιδεολογικές στρεβλώσεις. Παρά μόνο ενημερώνουν το κοινό τους αναδημοσιεύοντας όσα η ίδια γνωστοποιεί σε γνωστή πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης για την παρουσία της στις Βρυξέλλες ή στην Νέα Υόρκη ή όπου αλλού ταξιδέψει σαν άλλη happy traveler [σχετικά "εδώ"]. Λειτουργώντας και σε αυτήν περίπτωση σαν καλοκουρδισμένα και συγχρόνως άτυπα γραφεία τύπου της τοπικής βουλευτή.
Ταυτόχρονα όμως θα προβούν σε ενημέρωση του κοινού τους για τον "ακτιβισμό" που πραγματοποιήθηκε από διαμαρτυρόμενους και χαμογελαστούς αγρότες που μπούκαραν στο πολιτικό της γραφείο στην Καστοριά, αδειάζοντας κοπριά και φασόλια. Με σκοπό να θολώσουν το τοπίο γύρω από τα άτυπα γραφεία τύπου αλλά και ταυτόχρονα να συσπειρώσουν την εκλογική της πελατεία. Αποδίδοντας στους "ακτιβιστές" μικροκομματικά κίνητρα από την στιγμή μάλιστα που σε αυτήν συμμετείχε και πολιτευτής του κόμματος ΜεΡα 25. «Όλα σε ένα νοικοκυρεμένα» που έλεγε και το παλιό διαφημιστικό σλόγκαν.
Και σαν δεν έφταναν αυτά, τα τοπικά εγκυρότατα ΜΜΕ αναπαράγουν ξανά και ξανά τον μύθο περί τουριστικής ανταγωνιστικότητας της Καστοριάς έναντι άλλων προορισμών. Ακόμα και κατά την περίοδο της Αποκριάς. Παρά το γεγονός πως έχουν δημοσιευτεί τον προηγούμενο μήνα επίσημα τουριστικά στοιχεία [σχετικά "εδώ"] που αντικατοπτρίζουν την κανονική πραγματικότητα και όχι εκείνη -την εικονικήπου θέλουν να προβάλλουν μέσα από το σκαπέρδειο δημαρχιακό μέγαρο. Και που ανερυθρίαστα αναμασούν τα Φιλικά Μέσα Ενημέρωσης προσπαθώντας να καθησυχάσουν τους τοπικούς ιθαγενείς. Και εδώ που τα λέμε, καθόλου μπράβο τους.
Ιωάννης Σκόρδας
iskord@hotmail.com
Δημοσιεύθηκε στην ΟΔΟ στις 21 Μαρτίου 2023, αρ. φύλλου 1217.
Έχουμε τα καλύτερα ΜΜΕ στον τόπο μας. Γιατί έχουν την πανελλήνια μοναδικότητα, ταυτόχρονα να ενημερώνουν υποτίθεται την κοινή γνώμη και να είναι αρεστά στην κάθε εξουσία και όλα αυτά προφανώς για ευνόητους λόγους. Γι' αυτό και προσφυώς τα ονομάσατε ΦΜΕ (Φιλικά Μέσα Ενημέρωσης). Μπράβο λοιπόν σε εσάς, αλλά καθόλου μπράβο σε κάποιους.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτά συμβαίνουν κ. Ζήση, όταν κάποιος τους γλύφει όταν τον θεοποιούν επειδή είναι στην εξουσία και τους κατηγορει τώρα που τον φτυνουν. Ο καθρέφτης σας σας δίνει την απαντηση ποιόν εννοώ.
ΑπάντησηΔιαγραφή1) Επώνυμα έγραψα το ίδιο και απαντώντας,
Διαγραφή2) Ποτέ δεν έγλυψα γι’ αυτό και δεν... θεοποιήθηκα όπως λέτε,
3) Είμαι ευτυχής γιατί νιώθω την εκτίμηση και την αναγνώριση πολλών μα πάρα πολλών συνανθρώπων μας. Οι ελάχιστοι που σαφώς «δεν με φτύνουν» αλλά με αγνοούν διαστρεβλώνοντας την ενημέρωση, αλλάζουν στάση εύκολα όπως γνωρίζετε, αρκεί να «λαδώσει η μηχανή» της... συνείδησής τους;;; Κι εγώ ποτέ δεν συνέπραξα σε τέτοιες λογικές,
4) Στον καθρέπτη μου βλέπω φωτεινό το πρόσωπό μου και κυρίως διαυγή την συνείδησή μου,
Αποκαλυφθείτε λοιπόν κι εσείς, γιατί κρύβεστε, ποιόν φοβάστε;
Εγώ κ. Ζήση δεν είμαι δημόσιο πρόσωπο και δεν έχω καμία ανάγκη αυτοπροβολής, συνεπώς δεν έχω επώνυμη παρουσία στα κακώς λεγόμενα σοσιαλ μίντια, ούτε με καλούν τα ΜΜΕ του τόπου μας όπως καλούν την αφεντιά σας. Οπότε δεν αισθάνομαι την υποχρέωση να απολογηθώ δημοσια σε κανέναν για τα γραφόμενα μου, όσο δεν είναι προσβλητικά.
ΔιαγραφήΕσάς σας έκρινε ο καστοριανος λαός και σας έστειλε στο ντουλάπι της ιστορίας, κάτι που προφανώς δεν έχετε χωνέψει ακόμα, αν κρίνω από την συμπεριφορά σας. Όσο για την "εκτίμηση και την αναγνώριση πολλών μα πάρα πολλών συνανθρώπων" που αναφέρεστε θα μου επιτρέψετε να αμφιβάλλω, εκτός αν εννοείτε τους 33 του Δισπηλιου. Όσο για τις εκφράσεις "γλύψιμο" και "φτύσιμο" σίγουρα καταλάβατε οτι χρησιμοποιήθηκαν μεταφορικα όπως αρμόζει σε πολιτισμένους ανθρώπους.