![]() |
ΟΔΟΣ 22.2.2024 | 1213 |
Αυτή η σιωπή ενδέχεται να είναι το αποτέλεσμα οδηγιών εντός άτυπου (;) διευθυντηρίου. Ενός τοπικού κατεστημένου που δούλεψε με τέτοιο τρόπο, ώστε η Μαρία Αντωνίου της Καστοριάς να μείνει μακριά από την Μαρία Αντωνίου των Αθηνών. Να γίνει η βουλευτής Ιανός σε μια ιδιάζουσα δυαδικότητα.
Με την Ελλάδα να βρίσκεται σε μια παρατεταμένη χρονικά αναταραχή που όλο και περισσότερο διευρύνεται και «εμπλουτίζεται», αναταραχή της οποίας αναπόσπαστο μέρος αποτελούν οι κινητοποιήσεις των αγροτών που (αυτές) κορυφώθηκαν με την κάθοδο των τρακτέρ στην Αθήνα την περασμένη Τρίτη και τις πανελλαδικές κινητοποιήσεις που οργανώνονται για την 28η Φεβρουαρίου στο τέλος του δεύτερου μήνα του έτους, όλες οι ενδείξεις πιστοποιούν ότι πράγματι αυτή η χρονιά είναι δίσεκτη.
Σε όλα αυτά ενεργό μέρος φέρεται να λαμβάνει και η Καστοριά, όπου οι αγρότες ήδη από την περασμένη εβδομάδα έδειξαν τις διαθέσεις τους, πετώντας στον προαύλιο χώρο του διοικητηρίου, μπροστά από την πόρτα, μεγάλη ποσότητα φυσικού ζωϊκού λιπάσματος. Μια πράξη «ακτιβισμού» με διπλή σημασία τουλάχιστον. Που σίγουρα είναι πρωτοφανής.
Με την διαφορά –σε σχέση με άλλες εκλογικές περιφέρειες και νομούς της χώρας– ότι για την ώρα τα «εξ αμάξης» απευθύνονται μέσω της Αντιπεριφέρειας την στιγμή που η Νέα Δημοκρατία υποστήριζε άλλη υποψηφιότητα για την Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας και ενώ η Καστοριά είναι (από τον Μάιο 2023) μια μονοεδρική βουλευτική περιφέρεια. Με βουλευτή υποστηριζόμενη από το κυβερνητικό κόμμα.
Και με συνέπεια η καταγραφείσα στις κάλπες υπεροχή της εκλεγμένης βουλευτή με την Νέα Δημοκρατίας, κυρίας Μαρίας Αντωνίου, να αποδεικνύεται πολλαπλό ζήτημα για τον τόπο. Που δεν θα έχει την ευκαιρία να επιλέξει άλλο πρόσωπο στα ηνία του νομού Καστοριάς (εκτός κι αν διεξαχθούν πρόωρες εκλογές) ως το 2027. Ενώ η ίδια πολιτικά δείχνει ότι ως την ώρα, αν δεν σφυρίζει αδιάφορα, δεν ιδρώνει το αυτί της.
Μέσα σε όλη αυτή την ιδιόρρυθμη περιρρέουσα ατμόσφαιρα αναταραχής, που οπωσδήποτε χαρακτήρισε την κυβερνητική πρωτοβουλία για τον πολιτικό γάμο και την τεκνοθεσία στα ομόφυλα ζευγάρια, που είναι πλέον νόμος του κράτους, αναδείχθηκαν πιο απτά, σημαντικά χαρακτηριστικά της ελληνικής κοινωνίας. Όπως είναι οι ομολογημένες σχέσεις Κράτους και Εκκλησίας της Ελλάδος.
Η οποία δια μερικών προβεβλημένων εκπροσώπων της, με απειλές και «προειδοποιήσεις» που ξεχώρισαν για την ωμότητά τους έναντι του πολιτικού κόσμου, προσπάθησε σε ένα –ευτυχώς καθοριστικό βαθμό ανεπιτυχώς– να αναμειχθεί στα «του Καίσαρος».
Όχι τόσο η θετική ψήφος της κ. Αντωνίου (στο νομοσχέδιο για τον γάμο ομοφύλων), αλλά κυρίως η στάση της παρουσιάζει πολλά στοιχεία προσέγγισής της και ανάλυσής της. Πολύ περισσότερο διότι εδώ, 500 χλμ μακριά από το κλεινό άστυ, στην εκλογική της περιφέρεια, έπεσε σιωπή. Τα κατά τα άλλα πρόθυμα για την προβολή της τοπικά ΜΜΕ και ειδικά οι πλατφόρμες ενημέρωσης –που μετέχουν αναλογικά στο τοπίο ομίχλης με βάση το ψήφισμα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, τήρησαν περίπου σιγή ασυρμάτου.
* * *
Με τον πρωθυπουργό της Ελλάδος κ. Κυριάκο Μητσοτάκη, σε ρόλο Καίσαρα, από του βήματος της Βουλής να επισημοποιεί (και) με την φράση «ή παπάς-παπάς ή ζευγάς-ζευγάς» που απηύθυνε όχι μόνο προς την Εκκλησία, αλλά και ως προς τους βουλευτές που αποδοκίμασαν την πρωτοβουλία του καθώς υπέκυψαν στους πολιτικούς εκβιασμούς, πως με αφορμή τα τελευταία αυτά πολιτικά γεγονότα ξεκίνησαν δύο διαχωρισμοί: Της εκκλησίας από το κράτος αλλά και του κόμματος της Νέας Δημοκρατίας από το προσκόμματα των βουλευτών της.
Που αντί να περιοριστούν στα νομοθετικά τους καθήκοντα, «την είδαν» στρατιώτες και στρατιωτίνες. Ελεύθεροι σκοπευτές ακόμη και κατά των ανθρώπινων δικαιωμάτων. Με τον τέως πρωθυπουργό κ. Αντώνη Σαμαρά να δηλώνει άλλωστε και επίσημα στην Βουλή, το σχίσμα της Νέας Δημοκρατίας. Την οποία ο πρόεδρός της κ. Κυριάκος Μητσοτάκης επιζήτησε να μετατρέψει σε ένα κομματικό μηχανισμό που συνθέτει ιδεολογικές τάσεις. Και (πολιτικές) οικογένειες φυσικά.
Αν και ορισμένες αναλύσεις συμπεραίνουν ότι αυτή η διγλωσσία μέσα στο ίδιο κόμμα θα περιορίσει τις διαρροές προς τα Δεξιά της Νέας Δημοκρατίας, στην πραγματικότητα είναι ζήτημα χρόνου να αποδειχθεί ότι η Νέα Δημοκρατία έχει τάση διάσπασης.
Μέσα σ’ αυτή την ατμόσφαιρα στροβιλίστηκε αναπόφευκτα και η Μαρία Αντωνίου βουλευτής Καστοριάς, αλλά και πρόεδρος της μόνιμης ειδικής επιτροπής της ελληνικής βουλής Ισότητας, Νεολαίας και Δικαιωμάτων του Ανθρώπου. Που κατέχει δύο ιδιότητες, βουλευτή εκλογικής περιφέρειας με προβλήματα, και προέδρου θεσμικού οργάνου με ειδικό βάρος· της δεύτερης μάλιστα να είναι πολύ σημαντική σε πανελλήνια κλίμακα.
Διότι τώρα, που η Ελλάδα σύμφωνα με πρόσφατο ψήφισμα [1] του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου που λήφθηκε με την αναμενόμενη σχετική πλειοψηφία, παρουσιάζει σοβαρές παθογένειες σε κρίσιμες πλευρές του δημόσιου βίου, η κυρία Μαρία Αντωνίου ανέλαβε μια θέση προεδρίας σε νευραλγικό πόστο, γεγονός που δείχνει πολλά για την αντίληψη της Νέας Δημοκρατίας. Αρκεί η «συμπερίληψη» (μια λέξη της απόλυτης μόδας που επαναλαμβάνει η ίδια) ως μανιφέστο προκειμένου να επιλυθούν τα σοβαρά προβλήματα στην ποιότητα της Δημοκρατίας σήμερα;
Η ΟΔΟΣ σαφώς ξεκαθαρίζει ότι η θετική ψήφος [2] της βουλευτή Καστοριάς κ. Μαρίας Αντωνίου που ήταν περίπου αναμενόμενη, είναι μια θετική πράξη. Έστω κι αν δεν μπορούσε να πράξει διαφορετικά, είναι απλά τα πράγματα. Όμως όχι τόσο η θετική ψήφος, αλλά κυρίως η στάση της παρουσιάζει πολλά στοιχεία προσέγγισής της και ανάλυσής της.
Πολύ περισσότερο διότι εδώ, 500 χλμ μακριά από το κλεινό άστυ, στην εκλογική της περιφέρεια, έπεσε σιωπή. Τα κατά τα άλλα πρόθυμα για την προβολή της τοπικά ΜΜΕ και ειδικά οι πλατφόρμες ενημέρωσης –που μετέχουν αναλογικά στο τοπίο ομίχλης με βάση το ψήφισμα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, τήρησαν περίπου σιγή ασυρμάτου.
Γεγονός που ενισχύει την τροφή σκέψης ότι αυτή η σιωπή ενδέχεται να είναι το αποτέλεσμα οδηγιών εντός άτυπου (;) διευθυντηρίου. Του κέντρου εκείνου που μοιράζει την διαφημιστική πίτα μέσω των κυκλωμάτων της συγκυρίας. Και μιας «μονταζιέρας» –όπως θα έλεγαν περίπου 10 χρόνια πριν.
Ενός τοπικού κατεστημένου που δούλεψε με τέτοιο τρόπο, ώστε η Μαρία Αντωνίου της Καστοριάς να μείνει μακριά από την Μαρία Αντωνίου των Αθηνών. Να γίνει η βουλευτής Ιανός σε μια ιδιάζουσα δυαδικότητα. Η μια χωρίς... συμπερίληψη της άλλης. Και να φανεί, όσο το δυνατό λιγότερο, η κυβίστησή της στην εκλογική της περιφέρεια, εδώ στην Καστοριά. Που κι αν έχει γνωρίσει κωλοτούμπες.
Και όπου τα άχραντα και αμόλυντα ήθη, υποτίθεται πως δεν μπορούν να αντιληφθούν κάτι περισσότερο από το γεγονός ότι η βουλευτής Καστοριάς, που σύμφωνα με… «δημοσιογραφικές πληροφορίες» παρουσιαζόταν ως (δήθεν) αναποφάσιστη, τελικά έκανε την υπέρβασή της. Όχι τόσο για την «συμπερίληψη», αλλά πρωτίστως «για χάρη των παιδιών». Διότι αυτό ήταν το κυρίαρχο συμπέρασμα της σχετικής ομιλίας [3] της στην Βουλή των Ελλήνων, για το ίδιο νομοσχέδιο.
Κιχ – ούτε μισή λέξη αναφοράς στην Μαρία Αντωνίου των Αθηνών. Μαζί της έπεσε φίμωτρο και στα έγκυρα και αντικειμενικά τοπικά ΜΜΕ. Ούτε μισό σχόλιο, ούτε μισή είδηση για την θερμή συμμετοχή της στον κλειστό πυρήνα των υποστηρικτών τής επέκτασης του γάμου των ομοφύλων και της τεκνοθεσίας.
* * *
Έτσι αμέσως μετά, προσήλθε στην Καστοριά για το Σαββατοκύριακο. Και στις δημόσιες «αναρτήσεις» της, ανακοίνωσε την συμμετοχή της σε πολλές… βασιλόπιττες. Κιχ – ούτε μισή λέξη αναφοράς στην Μαρία Αντωνίου των Αθηνών. Μαζί της έπεσε φίμωτρο και στα έγκυρα και αντικειμενικά τοπικά ΜΜΕ. Ούτε μισό σχόλιο, ούτε μισή είδηση για την θερμή συμμετοχή της στον κλειστό πυρήνα των υποστηρικτών τής επέκτασης του γάμου των ομοφύλων και της τεκνοθεσίας.
Όπως αντίστοιχα ουδέν σχόλιο καταγράφτηκε στις επίμονες αναρτήσεις της ιστοσελίδας της Ιεράς Μητρόπολης Καστοριάς, που για την παρέμβασή της στο θέμα, προτίμησε να αναρτήσει ολόκληρη την τοποθέτηση του τέως πρωθυπουργού κ. Αντώνη Σαμαρά. Και το υπερήφανο νέο δόγμα «και παπάς και ζευγάς».
Το θέμα ασφαλώς είναι πιο σύνθετο. Και δεν περιορίζεται απλά στην τελικά θετική της ψήφο. Κανείς δεν γνωρίζει εάν –στην υποθετική περίπτωση που δεν είχε εκλεγεί βουλευτής στις εκλογές του 2023, θα είχε αναρτήσει σε κάποια προσωπική της ιστοσελίδα κάποια φωτογραφία από το δικό της παραδοσιακό γάμο, με νυφικό βεβαίωςβεβαίως. Όπως αντίστοιχα (με γαμπριάτικο κοστούμι) ενήργη-σε ο προκάτοχος της έδρας της Καστοριάς κ. Ζήσης Τζηκαλάγιας. Στην απέραντη επικράτεια του ταμπού.
Ίσως σε μια τέτοια περίπτωση, που δεν ήταν δηλαδή εκ νέου βουλευτής Καστοριάς, να υπερθεμάτιζε εκ νέου και εν έτει 2023 για την αρνητική γνώμη της. Όπως τότε το 2015, αρνητική ήταν η ψήφος της στην βουλή για την επέκταση του συμφώνου συμβίωσης και στα ομόφυλα ζευγάρια. Μπορεί ίσως και να συμμετείχε σε λιτανείες για το ξόρκι που απειλεί την ελληνική πυρηνική οικογένεια.
Ή ακόμη και σε διαδηλώσεις για την Μακεδονία, που κι αυτές ξεχάστηκαν. Ή ίσως και πάλι να αναφερόταν στα παντελόνια των ανδρών. Ίσως τέλος και να συντασσόταν απόλυτα με όσους αποφάνθηκαν –όπως ο τέως πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς– ότι ανθρώπινα δικαιώματα είναι μόνο όσα ο ίδιος και κατ’ επέκταση το τζιχάντ εσωτερικού, μπορούν να ανεχθούν.
Όμως γεγονός είναι ότι η κυρία Μαρία Αντωνίου, βουλευτής Καστοριάς που συνορεύει με την Αλβανία, που όπως λέγεται πίσω στο παρελθόν στις εκλογές για πρόεδρο δεν υποστήριξε καν τον Κυριάκο Μητσοτάκη, αλλά στην συνέχεια απέδειξε ότι δεν είναι μοναδικό προνόμιο του χαμαιλέοντα να αλλάζει, τελικά επιβίωσε.
Και όχι μόνο επιβίωσε, αλλά και επιβραβεύθηκε με την προεδρική αναγνώριση. Τόσο το 2019 όταν της ανατέθηκε εκείνο το «άχρηστο» γραφείο του πρωθυπουργού στην Θεσσαλονίκη, όσο και το 2023 όταν στις εκλογές ρευστοποίησε τα οφέλη της διαμάχης της με τον τέως βουλευτή κ. Ζήση Τζγηκαλάγια.
Όλα αυτά έχουν την σημασία τους για την Καστοριά. Καθώς η βουλευτής Καστοριάς κυρία Μαρία Αντωνίου, που οι συμπολίτες της αίφνης γνώριζαν γι’ αυτήν πως είχε ακλόνητες απόψεις γύρω από ζητήματα επέκτασης αστικών δικαιωμάτων, διαπίστωσαν τελικά ότι μέσα σε ορισμένα χρόνια πέρασε στο αντίθετο στρατόπεδο. Κάτι που θα ήταν καλό, αν προηγουμένως λογοδοτούσε και στην εκλογική της περιφέρεια. Εξηγώντας τους λόγους στους οποίους οφείλεται η μεταστροφή της.
Αντίθετα, με δεδομένη την γαργάρα σιωπής των γνωστών τοπικών ΜΜΕ, στην διαδικασία ψήφισης του νομοσχεδίου για την ισότητα στον γάμο στην Ολομέλεια της Βουλής, όπως φάνηκε από τις οθόνες της τηλεοπτικής αναμετάδοσης και των ειδήσεων των αθηναϊκών ΜΜΕ, επιδίωξε να φανεί (χωρίς να επιτρέπεται καμμιά αμφισβήτηση γι’ αυτό) ότι μετείχε στο στενό πρωτοποριακό κύκλο της προοδευτικότητας της Νέας Δημοκρατίας. Μια άγνωστη αρετή της κυρίας Μαρίας Αντωνίου, για την συμπερίληψη και τα δικαιώματα των παιδιών, αναδείχθηκε.
Μετά την ψηφοφορία στην Βουλή, δεν απομακρύνθηκε στο περιστύλιο ή δεν αναχώρησε από το Κοινοβούλιο, αλλά έμεινε εκεί στην αίθουσα της Ολομέλειας, αλληλοσυγχαίροντας, με ασπασμούς και θερμές αγκάλες ως το τέλος. Συνεχώς. Που μαζί με τους εναπομείναντες βουλευτές και όσες και όσους παρακολουθούσαν από τα θεωρεία, πανηγύρισαν το αποτέλεσμα της κατά πλειοψηφία ψήφισης του νόμου.
Μια στάση που δεν κολακεύει ασφαλώς τους πολίτες της Καστοριάς, όχι μόνο διότι ως φαίνεται πολιτικά τους αγνόησε. Αλλά και επειδή ίσως να μη τους θεωρεί απολύτως έτοιμους να αντιληφθούν τα προοδευτικά κίνητρα τής μεταστροφής της. Προφανώς κανείς δεν θα μάθει ποτέ γι’ αυτή την μεταστροφή. Τόσο η ίδια, όσο και οι συμπολίτες της δημοσιογράφοι ή όχι, συμπεριφέρθηκαν σαν στο σπίτι του κρεμασμένου. Δεν μιλάνε για το σχοινί. Από κάποια εκατέρωθεν ταμπού.
* * *
Και για επιστέγασμα, η κ. Μαρία Αντωνίου συμμετείχε στην παρέα με την πρόεδρο της Δημοκρατίας, κάποιους άλλους βουλευτές και υπουργούς και εκπροσώπους της ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας γιορτάζοντας με ένα ποτήρι κρασί σε γνωστό friendly μπαρ των Αθηνών, προκαλώντας πάνω τους τα φώτα της δημοσιότητας.
Και τίποτε απ’ όλα αυτά δεν θα ήταν από μόνο του κακό και αρνητικό, αν δεν ήταν φανερό ότι το μεν στην Καστοριά έπεσε η σιγή ασυρμάτου, το δε η ίδια δεν λογοδότησε πολιτικά βεβαίως, προς την εκλογική της βάση γι’ αυτή την θεαματική μεταστροφή ούτε και μετά την ψήφιση του νόμου.
Μια στάση που δεν κολακεύει ασφαλώς τους πολίτες της Καστοριάς, όχι μόνο διότι ως φαίνεται πολιτικά τους αγνόησε. Αλλά και επειδή ίσως να μη τους θεωρεί απολύτως έτοιμους να αντιληφθούν τα προοδευτικά κίνητρα τής μεταστροφής της. Προφανώς κανείς δεν θα μάθει ποτέ γι’ αυτή την μεταστροφή. Τόσο η ίδια, όσο και οι συμπολίτες της δημοσιογράφοι ή όχι, συμπεριφέρθηκαν σαν στο σπίτι του κρεμασμένου. Δεν μιλάνε για το σχοινί. Από κάποια εκατέρωθεν ταμπού.
Αλλά και επειδή στην Καστοριά, οι αγρότες, γουνεργάτες, έμποροι, επαγγελματίες, οι άνεργοι και άεργοι περιμένουν λύσεις. Και διότι φάνηκε ότι συνυπάρχουν και λειτουργούν δύο σε ένα. Μια κ. Μαρία Αντωνίου των Αθηνών και μια της Καστοριάς. Και αυτό βεβαίως είναι πρόβλημα. Τουλάχιστον για τους ομιλούντες.
Ταυτοτικό για την ίδια –από την πολιτική άποψη φυσικά ουσιαστικό για τον τόπο πίσω της, την Καστοριά, που εκτός των άλλων παρατηρεί ότι τα προβλήματά της δεν έχουν λύση. Και ότι θα πρέπει να περιμένουν μέχρι να λύσουν οι βουλευτές, οι πολιτευτές, οι τέως και νυν τα ζητήματά τους και τα δεσμά τους. Στην συμπερίληψή τους φυσικά.
1) Σχετικά στην 2η σελίδα και στο οπισθόφυλλο. 2) Η ίδια είχε καταψηφίσει το Σύμφωνο Συμβίωσης για ομόφυλα ζευγάρια το 2015. 3) Δημοσιεύεται στην 7η σελίδα
Φωτογραφία: "Η Σουζάννα και οι γέροντες" (1610) της Αρτεμισίας Τζεντιλέσκι (1593-1656) απεικονίζει μια βιβλική σκηνή στην οποία η Σουζάννα παρενοχλείται από δύο γέρους που της λένε ότι πρέπει να υποκύψει στις σεξουαλικές ορέξεις τους ενώ λούζεται. Εκείνη αρνείται, παραμένει πιστή στις πεποιθήσεις της και την αγνότητά της και οι γέροι τιμωρούνται. Η ιστορία είναι βασισμένη στις συκοφαντικές κατηγορίες των γερόντων για μοιχεία επειδή αρνήθηκε να υποκύψει στις ορέξεις τους, και η αθώωσή της με την βοήθεια του προφήτη Δανιήλ υπήρξαν επεισόδια πολύ δημοφιλή προκειμένου να απεικονιστεί ο θρίαμβος της αγνότητας. Από τον 16ο αιώνα και μετά, ως σύμβολο της συζυγικής πίστης, αποτέλεσε ακόμα ένα πρόσχημα απεικόνισης του γυμνού γυναικείου σώματος, ιδωμένου όμως σε σεμνή στάση.
Δημοσιεύθηκε στην ΟΔΟ στις 22 Φεβρουαρίου 2024, αρ. φύλλου 1213
Επιλογή σχετικών αναρτήσεων:
- Μ. Αντωνίου: «Σας καλώ να ψηφίσουμε το νομοσχέδιο για τον γάμο των ομοφύλων γιατί αφορά τα παιδιά μας»
- Η ψηφοφορία
- ΟΔΟΣ: Ταμπού
- ΟΔΟΣ: "Νύχτα Κρυστάλλων"
- ΟΔΟΣ: Ασφυκτικός εναγκαλισμός
- ΟΔΟΣ: «H μασκότ της Καστοριάς
- ΟΔΟΣ: Θέλω ειρήνην, ψυχής γαλήνην, χορούς Ερώτων, Βάκχους και κρότον.
- ΚΑΛΛΙΝΙΚΟΥ: Έλεγχος εμφυλιοπολεμικών στερεοτύπων
- ΠΑΣΧΟΥ ΜΑΝΔΡΑΒΕΛΗ: Το ΚΚΕ και η ευτυχία
- ΠΑΣΧΟΥ ΜΑΝΔΡΑΒΕΛΗ: Η διαφορετικότητα των αρνητών
- ΠΑΣΧΟΥ ΜΑΝΔΡΑΒΕΛΗ: Αφύσικοι γάμοι...
- ΠΑΣΧΟΥ ΜΑΝΔΡΑΒΕΛΗ: Το «αγκάθι» της βάφτισης
- ΠΑΣΧΟΥ ΜΑΝΔΡΑΒΕΛΗ: Η αρχή του χωρισμού
- Ο Μόσχας Κύριλλος… διαφωνεί!
- ΙΩΑΝΝΗ ΣΚΟΡΔΑ: Αγαπητή ΟΔΟΣ
- Η μητρόπολη Πειραιώς «αφορίζει» όσους ψήφισαν τον νόμο
- Τα παιδιά των ομόφυλων ζευγαριών και το «ανήθικο» επιχείρημα
- ΠΑΝΟΥ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ: Από τις ταυτότητες στην ταυτότητα φύλου
- FAZ: Η Εκκλησία χάνει την δύναμή της στην Ελλάδα
- Ισότητα στον γάμο
- Pride
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η ΟΔΟΣ σας ευχαριστεί για την συμμετοχή σας στον διάλογο.Το σχόλιό σας θα αποθηκευτεί προσωρινά και θα είναι ορατό στο ιστολόγιο, μετά την έγκριση της ΟΔΟΥ.