Κύριε Διευθυντά,
Και τώρα που τέλειωσε η Αλεξιάδα, που έφερε το Μεσαίωνα στην Καστοριά όπου ποτέ δεν υπήρξε Μεσαίωνας (αυτό ήταν το χειρότερο απ' όλα τα της Αλεξιάδας), τώρα προτείνουμε στο Δήμο μας να καθαρίσει το μνημείο Γενοκτονίας των Ποντίων, που από κάτασπρο έχει γίνει κίτρινο σαν το φλουρί, και ακόμη να φροντίσει το Ιουστινιάνειο τείχος στα σημεία που αποκολλώνται οι πέτρες του και πέφτουν, πριν πέσουν σε κανένα κεφάλι αμέριμνου περαστικού. Είναι κρίμα ένα τείχος που άντεξε τόσους αιώνες να πέσει τώρα από την τεράστια αμέλεια και αδιαφορία του Δήμου. Και να φανταστείτε ότι το κομμάτι που πέφτει είναι στην αυλή του Δημαρχείου και ότι το γνωρίζει ο Δήμος Καστοριάς.
Εμείς το γράφουμε γιατί οι Αλεξιάδες φεύγουν, ενώ τα μνημεία μας πρέπει να μείνουν και γι' αυτό χρειάζονται τη φροντίδα και το έμπρακτο ενδιαφέρον των αιρετών μας αρχόντων, οι οποίοι έχουν την υποχρέωση να κάνουν τα πάντα για να τα παραδώσουν στις επόμενες γενιές τουλάχιστον όπως τα βρήκαν.
Πρόκειται απλώς για μια υπενθύμιση, γιατί το θέμα το γνωρίζουν ήδη.
Καστοριανός πολίτης
aldente@in.gr
aldente@in.gr
Υ.Γ.: Υπάρχει και ένα ακόμα θέμα με την κορυφαία εκδήλωση του τριημέρου της Αλεξιάδας και είναι το εξής:
Στο επίσημο πρόγραμμα που περιλαμβανόταν στην εκδοθείσα από τον Δήμο Καστοριάς πρόσκληση γινόταν λόγος για παράδοση της πόλεως από τον Βοημούνδο στον Αλέξιο Κομνηνό. Αλλά και στην Επίσημη Ιστοσελίδα του Φεστιβάλ και πάλι από τον Βοημούνδο αναφέρεται πως παραδόθηκε η πόλη. Ενώ στην μετά το τέλος του Φεστιβάλ ανακοίνωση του Δήμου γίνεται λόγος για την αναπαράσταση της παράδοσης της πόλης από τον Βρυένιο. Γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο μάλιστα και οι ανταποκριτές τοπικών εφημερίδων που (μολονότι ήταν παρόντες δεν καταλάβαιναν ποια ακριβώς ήταν τα πρόσωπα στην αναπαράσταση, όπως κι όλοι μας άλλωστε) πήραν βοήθεια από τις ίδιες τις ανακοινώσεις του Δήμου για να περιγράψουν το δρώμενο, με αποτέλεσμα αλλού να γράφουν ότι η πόλη παραδόθηκε από τον Βρυένιο και αλλού από τον Βοημούνδο, όπως ακριβώς συνέβη και στις ανακοινώσεις του ίδιου του διοργανωτή που ούτε αυτός είχε …αποφασίσει ποιος μας παρέδωσε την Καστοριά τελικά.
Όλο αυτό μας κάνει να αναρωτιόμαστε ακόμη τι ακριβώς σήμαινε η φράση «πρωτότυπη αναπαράσταση της παράδοσης της πόλης» που περιλαμβάνεται στις σχετικές ανακοινώσεις του Δήμου: σήμαινε αναπαράσταση βασισμένη στο πρωτότυπο (την Αλεξιάδα της Κομνηνής), άρα πιστή και έγκυρη ή αποκλήθηκε «πρωτότυπη» γιατί η σκηνοθέτις πρωτοτυπούσε αυτοσχεδιάζοντας και αυθαιρετώντας;
Εν κατακλείδι πάντως, οι διοργανωτές θα πρέπει οπωσδήποτε να καταλάβουν καλά ότι οι αναπαραστάσεις γεγονότων από την ιστορία ενός τόπου πρέπει να γίνονται με πολλή προσοχή, αλλά και με πολλή προσοχή να δίνουν τις προσκλήσεις και τις ανακοινώσεις τους, γιατί αναπαράγονται μέσω των ρεπορτάζ και η σύγχυση μεγαλώνει και πολλαπλασιάζεται. Και μαζί μ’ όλα αυτά μεγαλώνει και η ευθύνη η δική τους.
Δημοσιεύθηκε στην ΟΔΟ στις 13 Σεπτεμβρίου 2012, αρ. φύλλου 65
Σχετικά κείμενα:
- ΟΔΟΣ: Της Αλεξιάδος
- ΟΔΟΣ: Ειρήνη και ειρηνοποιός
- ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ έγραψαν (Ένας αναγνώστης)
- ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ έγραψαν (Νεφέλη Α.)
- ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ έγραψαν (Ένας παλιός Καστοριανός)
- ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ έγραψαν (Κάποιος πολίτης αυτής της πόλης)
- Έγραψαν: (Καθημερινή)
- Είπαν: (Ειρήνη Γεωργοσοπούλου-Μισκία)
- Είπαν: (Βασίλης Αναστασίου)
- Οι υπάλληλοι
- ΟΔΟΣ: Αντιπαράθεση
- ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΔΟΥΦΛΙΑ: Αλεξιάς
Αυτό στη φωτογραφία είναι ...Χόμπιτ;
ΑπάντησηΔιαγραφήΔιαβάζω με πολλή προσοχή τις τελευταίες ημέρες τις δημοσιεύσεις για το αμφιλεγόμενο φεστιβάλ και -μεταξύ των άλλων- με βάζει σε σκέψεις και ένα κοινό χαρακτηριστικό : Όλα τα απολογιστικά κείμενα που δημοσιεύσατε μέχρι στιγμής είναι "Ανωνύμων" !
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ περίπτωση αυτή μπορεί και να αποτελέσει ατράνταχτο επιχείρημα υπέρ εκείνων που επιλέγουν να μη δημοσιεύεται το όνομά τους. Δεν είναι ο λόγος τους σοβαρός, τεκμηριωμένος, καλόπιστος; Και, όπως ασφαλώς διαφαίνεται, δραστηριοποιούνται σε χώρους σχετικούς με τα κοινά, αλλά γενικότερα βρίσκονται σε εγρήγορση και αξιοποιούν τα ταλέντα τους δίνοντας περισσότερη σημασία στο περιεχόμενο και όχι στο πρόσωπό τους. Αυτό βέβαια δεν ακυρώνει την αξία των επώνυμων δημοσιεύσεων. Έχουν όμως και οι "Ανώνυμοι" τους λόγους τους, που δεν είναι μόνο και πάντα αυτοί που υποψιάζονται οι παράφοροι αρνητές τους.
Ευχαριστώ
Χρυσόστομέ μου εσύ.
ΑπάντησηΔιαγραφή@ Ανώνυμος 1
ΑπάντησηΔιαγραφήΌχι, αγαπητέ/ή ! Δεν είναι ούτε χόμπιτ ούτε βαβουτσικάριος. Είναι ένας συμπολίτης μας με καθόλου αυταπάρνηση, που καταδέχθηκε να αποτυπωθεί η μορφή του έτσι, όταν επήλυδες παρήλαυναν με διαδήματα.
Συνάδελφος "Ανώνυμος" κι αυτός...
Το γαλάζιο σκουφί κάνει όμως σε ..."Στρουμφάκι" κάπως...
ΑπάντησηΔιαγραφήΕπιμένεις ή πλάκα κάνεις με εμένα;
ΑπάντησηΔιαγραφήΒγάλε τη σκούφια σου και βάρα με !