9.2.21

Με ταχείς ρυθμούς προχωρούν οι διαδικασίες για το υδατοδρόμιο στην λίμνη των Ιωαννίνων

 


Την βούληση της δημοτικής αρχής των Ιωαννίνων  να προχωρήσει με ταχείς ρυθμούς τη διαδικασία χωροθέτησης και αδειοδότησης υδατοδρομίου στην Παμβώτιδα, αποτυπώνει η απόφασή της για την ανάθεση των σχετικών μελετών.

Τα Ιωάννινα στοχεύουν να αποτελέσουν έναν από τους σταθμούς στο δίκτυο υδατοδρομίων που θα δημιουργηθεί τους επόμενους μήνες στη χώρα. Στον προϋπολογισμό του δήμου, δεσμεύτηκε το ποσόν των 25.000 ευρώ, προκειμένου να επιτευχθεί πλήρης ωριμότητα του φακέλου, που θα περιλαμβάνει μεταξύ άλλων τη χωροθέτηση και την αδειοδότηση του υδατοδρομίου.

Συγκεκριμένα, η οικονομική επιτροπή του δήμου Ιωαννιτών, στην συνεδρίασή της προχθές Τρίτη 21 Ιουλίου 2020, προχώρησε στην ανάθεση της μελέτης για την αδειοδότηση υδατοδρομίου στην λίμνη Παμβώτιδα στην ένωση των εταιριών "Υδροπλάνα Ελλάδας - Hellenic Seaplanes" και "Ελληνικά Υδατοδρόμια ΙΚΕ". Η απόφαση για την ανάθεση είχε ληφθεί από το δημοτικό συμβούλιο και ακολούθησε συνοπτικός διαγωνισμός.

Με την απόφαση της οικονομικής επιτροπής  για την ανάθεση της μελέτης γίνεται ένα καθοριστικό βήμα προκειμένου να προχωρήσει η διαδικασία αδειοδότησης υδατοδρομίου στην λίμνη, με δεδομένο το ενδιαφέρον που υπάρχει από την διασύνδεση της περιοχής με διάφορους προορισμούς, ειδικά στα νησιά του Ιονίου.

Ο δήμαρχος Ιωαννίνων κ. Μωυσής Ελισάφ (ο οποίος δεν «συνεργάζεται χέρι-χέρι με τον σεβασμιώτατο σε όλους τους τομείς και με την ευλογία του και τη βοήθειά του, βρίσκει και δίνει λύσεις στα ζητήματα των Ιωαννίνων» —όπως κάνει ο δήμαρχος Καστοριάς έχοντας μάλιστα και την «ψυχολογική υποστήριξη» του τοπικού επισκόπου), τονίζει πως πεποίθηση της δημοτικής αρχής είναι ότι η λειτουργία υδατοδρομίου αποτελεί μία παρέμβαση ζωτικής σημασίας για την τουριστική ανάπτυξη της πόλης. 

«Με την συνεργασία και την επίπονη δουλειά προχωρούμε σε μία σειρά έργων που απαντούν στα αιτήματα των πολιτών και επιλύουν σοβαρά προβλήματα του τόπου. Το υδατοδρόμιο Ιωαννίνων μπορεί να ανοίξει ένα ακόμη κεφάλαιο στις μεταφορές και να δώσει τη δυνατότητα διασύνδεσης με νέους προορισμούς τόσο στη χώρα, όσο και σε γειτονικές χώρες. Θεωρούμε ότι η λειτουργία υδατοδρομίου αποτελεί μία παρέμβαση ζωτικής σημασίας για την τουριστική ανάπτυξη της πόλης», σημειώνει χαρακτηριστικά. Ενώ είχε δηλώσει ότι «Η σύγκρουση με κατεστημένες αντιλήψεις ή με συμφέροντα είναι επιβεβλημένη αν πραγματικά θέλουμε να αλλάξουμε την πορεία της πόλης. Όταν δεν έχεις να λογοδοτήσεις σε κανένα κέντρο, τότε είναι πολύ εύκολο να γίνει».

Ενώ ο αντιδήμαρχος Έργων και πρόεδρος της οικονομικής επιτροπής κ. Γιώργος Αρλέτος δήλωσε: «Σκοπός της δημοτικής αρχής είναι να υλοποιήσει με συνέπεια το τεχνικό πρόγραμμα που ενέκρινε το δημοτικό συμβούλιο. Αυτό γίνεται πράξη παρ’ όλες τις δυσκολίες που έχουν προκληθεί τους τελευταίους μήνες. Οι υπηρεσίες του δήμου καταβάλουν μεγάλη προσπάθεια ώστε να ανταποκριθούν στις αυξημένες απαιτήσεις. Με την συνεργασία και την επίπονη δουλειά προχωρούμε σε μία σειρά έργων που απαντούν στα αιτήματα των πολιτών και επιλύουν σοβαρά προβλήματα».

* * *


Το πρόσφατα ανακαινισμένο αεροδρόμιο Ιωαννίνων, αρχικού κόστους ανακατασκευής 52 εκατομμυρίων ευρώ, το οποίο χρησιμοποιούν και αρκετοί Καστοριανοί.

* * *


Η ίδρυση διεθνούς υδατοδρομίου στη λίμνη Ιωαννίνων αποτέλεσε βασικό στόχο και της νυν δημοτικής αρχής από τις πρώτες μέρες που ανέλαβε τη διοίκηση του δήμου. Τον περασμένο Νοέμβριο δε, είχε γίνει και σύσκεψη στο δημαρχείο  με τη δημοτική αρχή να διαβεβαιώνει ότι «θα προχωρήσει στις ενέργειες που πρέπει ώστε να γίνει η χωροθέτηση του υδατοδρομίου», και ο δήμαρχος να επιβεβαιώνει το επιχειρηματικό ενδιαφέρον που υπάρχει ώστε να κατασκευαστεί και να λειτουργήσει υδατοδρόμιο υπογραμμίζοντας το πιο σημαντικό είναι να γίνει ένα διεθνές υδατοδρόμιο που θα επιτρέπει να διασυνδεθούν προορισμοί του εξωτερικού. Σημειώνεται ότι ο νέος νόμος απλουστεύει τις διαδικασίες αδειοδότησης υδατοδρομίων, ενώ δίνει δικαίωμα ίδρυσης υδατοδρομίου όχι μόνο στο Δημόσιο, στους ΟΤΑ και σε φορείς, αλλά και σε ιδιώτες.

Την απόφαση του δημοτικού συμβουλίου έσπευσε αμέσως να χαιρετίσει η Ένωση Ξενοδόχων Ιωαννίνων, η οποία ήταν ένας φορέας που έχει επιμείνει ιδιαίτερα στην υπόθεση της ίδρυσης υδατοδρομίου. «Θεωρούμε ότι έγινε το πρώτο σημαντικό βήμα για την ίδρυση και εν συνεχεία λειτουργία του υδατοδρομίου στην πόλη μας, το οποίο θα οδηγήσει σε σύντομο χρονικό διάστημα στην κατασκευή και λειτουργία μιας σύγχρονης υποδομής. Το υδατοδρόμιο θα αποτελέσει ένα σημαντικό αναπτυξιακό εργαλείο για την περιοχή μας, ενισχύοντας πρωτίστως τον τουρισμό, αλλά και πληθώρα άλλων οικονομικών και κοινωνικών δραστηριοτήτων. Η λειτουργία υδατοδρομίου θα φέρει κόσμο υψηλού εισοδήματος. Θα λειτουργήσει συμπληρωματικά και όχι ανταγωνιστικά με τις υπόλοιπες μεταφορικές υποδομές. Ελπίζουμε πολύ σύντομα να έχουμε την πρώτη πτήση» αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση η Ένωση Ξενοδόχων Ιωαννίνων.

Αξίζει να σημειωθεί, ότι πέρυσι παραδόθηκε ανακαινισμένο και αναβαθμισμένο το αεροδρόμιο Ιωαννίνων "Βασιλεύς Πύρρος" (το οποίο εξ άλλου χρησιμοποιούν και αρκετοί Καστοριανοί) αρχικού προϋπολογισμού 52 εκατομμυρίων ευρώ και πλέον εξυπηρετεί πτήσεις προς επτά προορισμούς εσωτερικού και εξωτερικού  intra και extra-Schengen (φωτογραφία κέντρο)

Η είδηση για το υδατοδρόμιο αναρτήθηκε σε σελίδα κοινωνικού δικτύου  του Δήμου Ιωαννιτών, τις ίδιες ημέρες περίπου  που η αντίστοιχη σελίδα του Δήμου Καστοριάς (με δεσπόζουσα φωτογραφία το "Ι love Kastoria"), ανέβαζε κι άλλες (!) φωτογραφίες της πόλης με την λεζάντα:  «Η πανέμορφη βόρεια παραλία της μαγευτικής Καστοριάς! Προβάλλουμε τον τόπο μας, κοινοποιούμε παντού, για να παραγάγουμε αξιοποιήσιμα αποτελέσματα και να τοποθετήσου-με την Καστοριά στους κορυφαίους τουριστικούς προορισμούς».

Δημοσιεύθηκε στην ΟΔΟ στις 24 Ιουλίου 2020, αρ. φύλλου 1040.


Επιλογή σχετικών αναρτήσεων:

3 σχόλια:

  1. Ανώνυμος9/2/21

    Καμμία ανάπτυξη δεν φέρνει από μόνο του το όποιο υδατοδρόμιο και καμμία παρέμβαση ζωτικής σημασίας,τόσο από την πλευρά του δήμου,όσο και από την πλευρά του ιδιώτη.
    Άλλη μία φούσκα εντυπωσιασμού πρός τους δημότες και μια ευκαιρία για να 'εργαστούν' οι μασέλες των διάφορων επιτήδειων.
    Και εξηγώ γιατί πέραν της ιδιοτητός μου ώς χειριστής α/φών και με βάση κοινής λογικής το όλο θέμα δεν υπάρχει περίπτωση ποτέ με τις ισχύουσες συνθήκες να καταστεί χειροπιαστό.
    Συνεπώς λοιπόν,έχουμε τον Δήμο να παραχωρεί παραλίμνια έκταση σε ιδιώτη με σκοπό την κατασκευή υδατοδρομίου. Να υποθέσω με κεφάλαια του ίδιου του ιδιώτη σωστά; Οπότε προκύπτει ποιός θα κάνει κουμάντο στα έσοδα. Προφανώς βάση συμφωνίας με τον δήμο.
    Ο ιδιώτης πέραν του νομικού κομματιού της όποιας συμφωνίας,έχει τώρα να αντιμετωπίσει: Πολεοδομία (μπρρρ...),Κτηματική Υπηρεσία Δημοσίου,Δασαρχείο,Αρχαιολογική Υπηρεσία ( ξανά μπρρρ...),εγκρίσεις,μελέτες,αυτοψίες,κλπ.
    Ας πάμε τώρα σε κάποια άλλα επιχειρησιακά/ νομικά θέματα πέραν των διαδικαστικών με τις δημόσιες ταλαιπωρίες( συγγνώμιν,υπηρεσίες ήθελα να πώ..). Ποιός θα συντονίζει την εναέρια κυκλοφορία για τις απο/προσθαλασσώσεις και κατά τον πλού (taxing) επί της λίμνης;
    Πώς,πού και ποιός θα είναι αρμόδιος για την αποθήκευση,διακίνηση και πλήρωση καυσίμου; θα ισχύουν οι ίδιες διαδικασίες πυρασφάλειας στα α/φη που επιχειρούν εντός της λίμνης και πέριξ όπως στα αεροδρόμια και ποιός θα είναι ο φορέας που θα επιλαμβάνεται;( ΠΣ ή κάτι άλλο..)
    Εξόσων γνωρίζω οι ασφαλιστικές εταιρείες διστάζουν να παρέχουν ασφαλιστική κάλυψη στα α/φη διότι σε αυτήν την 'υπέροχη' πολιτεία που ζούμε,για το μέν λιμενικό τα υδροπλάνα θεωρούνται πλεούμενα,για την δε ΥΠΑ ( υπηρεσία παρενοχλήσεως πιλότων ) τα υδροπλάνα θεωρούνται αεράκατοι. Οπότε τι θα ισχύσει;
    Έλεγχο αποσκευών και επιβατών ποιά κρατική υπηρεσία θα διενεργεί;
    Εάν κατά την διάρκεια προσέγγισης το α/φος καταστραφεί μέσα στην λίμνη,ποιός θα επιληφθεί παρέχοντας υπηρεσίες έρευνας και διάσωσης; Ο τοπικός σύλλογος ερασιτεχνών αλιέων,η υπηρεσία πρασίνου του δήμου,το τοπικό παράρτημα ναυτοπροσκόπων ή οι υπηρεσίες του αεροδρομίου Πύρρος( όχι Δήμας...);
    Ληφθεί υπόψιν ότι μέχρι τώρα μιλάμε μόνο για τα υδατοδρόμια,όχι τις αεροπορικές εταιρείες που ίσως θελήσουν να επενδύσουν εφόσον κρίνουν την όποια επένδυση βιώσιμη.
    Για αυτό λοιπόν ας κρατάμε πολύ μικρό καλάθι και να βλέπουμε τα πράγματα με λιγότερο συναίσθημα και περισσότερη λογική.

    Έρρωσθε οι αιθεροβάμωνες

    Δημήτριος Αγιασοφίτης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ανώνυμος9/2/21

    Νυν Ειδικός Συνεργάτης του Γιάνη, το τρέχει το θέμα από τότε που ήταν Αντιδήμαρχος με τον Ανέστη... Ορατότης Μηδέν... Μπράβο Γιάνη έκανες τις καλύτερες επιλογές...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ανώνυμος10/2/21

    Πριν λίγο μίλησα με έναν ρώσο ολιγαρχη και μου είπε ότι ήδη παράγγειλε το υδροπλάνο για να έρχεται κατευθείαν στην Καστοριά από την Μόσχα. Η γκόμενά του δεν βλέπει τη ώρα να έρθει στην Καστοριά για να αγοράσει καστοριανό γουναρικό. Βαρέθηκε τα παλτά Dior και θέλει αυθεντικό καστοριανό ΜΕΧΑ. Ακούτε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η ΟΔΟΣ σας ευχαριστεί για την συμμετοχή σας στον διάλογο.Το σχόλιό σας θα αποθηκευτεί προσωρινά και θα είναι ορατό στο ιστολόγιο, μετά την έγκριση της ΟΔΟΥ.

ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ