18.4.23

ΟΔΟΣ: «Γατάκια»


ΟΔΟΣ εφημερίδα της Καστοριάς
ΟΔΟΣ 13.10.2022 | 1144


Σταδιακά στα τελευταία χρόνια ο όρος «γατάκια» έγινε ευρύτερα της μόδας προκειμένου να περιγράψει ριψάσπιδες, φοβισμένους, βολεμένους, δουλικούς. Πώς δηλαδή λένε «respect» (σεβασμός) με μια άλλη φράση της σύγχρονης διαλέκτου; Ε, τα «γατάκια» είναι ακριβώς το αντίθετο.


Για να μην προκληθεί παρανόηση σε όσα θα αναφερθούν στην συνέχεια, με τον όρο «γατάκια» στο σημερινό editorial, δεν εννοούνται κάποιοι άλλοι εκτός από τους οπαδούς της νεοσμυρνιώτικης ομάδας "Πανιώνιος". Είναι γνωστό ότι φράση «γατάκι» είναι της μόδας, όπως πολύ παλιά ήταν της μόδας η λέξη «βασικά» —απ’ όπου και η έκφραση «βασικά καλησπέρα σας».

Το «γατάκι» της σύγχρονης καθομιλούμενης προήλθε από το φαν-κλαμπ του Πανιωνίου που ονομάζεται "panthers club" (λέσχη πανθήρων) εξ ου και ο σαρκαστικός χαρακτηρισμός, ο οποίος χρησιμοποιείται από τους αντιπάλους για τους φανατικούς της ομάδας αυτής. Σταδιακά στα τελευταία χρόνια ο όρος «γατάκια» έγινε ευρύτερα της μόδας προκειμένου να περιγράψει ριψάσπιδες, φοβισμένους, βολεμένους, δουλικούς. Χωρίς όλοι αυτοί να είναι κατ’ ανάγκη οπαδοί του Πανιωνίου. Αρκεί να είναι πολίτες της Ελλάδος, της «Γιουνάν» (Ιωνίας δηλαδή) κατά τους Τούρκους και τους Βορειομακεδόνες φανατικούς των Σκοπίων. Πώς δηλαδή λένε «respect» (σεβασμός) με μια άλλη φράση της σύγχρονης διαλέκτου; Ε, τα «γατάκια» είναι ακριβώς το αντίθετο. 

Επίσης η λέξη «μουλάς» δεν έχει σχέση με το μούλικο, ούτε με το Μουλέν Ρουζ το γνωστό καμπαρέ στο Παρίσι. Πιθανόν να έχει σχέση με τον μουλά, λέξη η οποία στην αραβική δεν σημαίνει μόνο "εφημέριος". Αλλά σημαίνει επιπλέον "μάστερ" και "κηδεμόνας". Όπου κηδεμόνας ή μάστερ μπορεί να είναι κάποιος απλώς νεο-τσάρος ή νεο-σουλτάνος. Οπότε σε μια ελεύθερη απόδοση οι έννοιες αυτών των φράσεων της μόδας μπορούν να αναχθούν στο νεο-καστοριανό στερέωμα. 

Για παράδειγμα, με αφορμή τις διαδηλώσεις του «παγκαστοριανού» συλλαλητηρίου διαμαρτυρίας που πραγματοποιήθηκε με παταγώδη αποτυχία την προηγούμενη Τετάρτη. Καθώς δε η νίκη έχει πολλούς πατέρες, ενώ η ήττα είναι ορφανή, χάθηκε κάπου στο χρόνο αμέσως μετά το… συλλαλητήριο, η είδηση για το τι απέγινε τελικά. Ποια είναι τα αποτελέσματα της "εξέγερσης". Και εάν αποκαλύφθηκαν οι υπαίτιοι για την κατάντια της περιοχής. 

Και για να μην προκληθούν κι άλλες παρεξηγήσεις, οι αναφορές στο θάρρος του ουκρανικού λαού απέναντι στον εισβολέα, κατοχικό τύραννο ρώσο αιμοσταγή ομόδοξό μας ή των ιρανών ανδρών, μα προπαντός των γυναικών που έχουν εξεγερθεί κατά των μουλάδων τους, πέταξαν την χιτζάμπ ενώ κουρεύουν τις πλούσιες κώμες τους —αφροδισιακό φετίχ στην πουριτανική ιρανική ηθική της θεοκρατίας, γίνεται απλά συμπτωματικά. 

Με την επισήμανση, πως στα σίγουρα, μόνο «γατάκια» δεν μπορείς να τους χαρακτηρίσεις. Ούτε τους μεν που μάχονται υπέρ της πατρίδας τους, ούτε τις δε που μάχονται για την ελευθερία και την αξιοπρέπειά τους. Χωρίς στους αγώνες τους να διαδραματίζει, όχι τουλάχιστον σε πρώτο πλάνο, απολύτως καμμιά σημασία το εάν οικονομικά αντέχουν την αντίσταση οι λαοί αυτών των παραδειγμάτων. 

Που δεν είναι «γατάκια», αλλά αντίθετα ορθώνουν το ανάστημα απέναντι στην ολοκληρωτική κατακτητική μπότα του ρωσικού αυταρχισμού που ευλογεί ο πατριάρχης Μόσχας Κύριλλος. Και απέναντι στα ράσα των μουλάδων του Ιράν της ισλαμικής «δημοκρατίας», οι οποίοι στην προσωπική τους ζωή, πίσω από τις κλειστές πόρτες και από τις κλειστές "περσίδες" «είναι και αυτοί άνθρωποι». 


ΟΔΟΣ 13.10.2022 | 1144 | σ.4


Καθώς δε η νίκη έχει πολλούς πατέρες, ενώ η ήττα είναι ορφανή, χάθηκε κάπου στο χρόνο αμέσως μετά το… συλλαλητήριο, η είδηση για το τι απέγινε τελικά. Ποια είναι τα αποτελέσματα της "εξέγερσης". Και εάν αποκαλύφθηκαν οι υπαίτιοι για την κατάντια της περιοχής.


* * *

Και διότι μια εβδομάδα μετά, η αποτίμηση του πανκαστοριανού συλλαλητηρίου είναι η αναμενόμενη: Μηδέν εις το πηλίκον. Σαν να μην έγινε. Τις ημέρες που οι νεαρές Ιρανές, ακόμη και ανήλικες μαθήτριες πετούσαν από πάνω τους τα σύμβολα της σκλαβιάς και της υποταγής τους και ύψωναν προς την φωτογραφία του δυνάστη μουλά τους το μεσαίο δάκτυλο του χεριού τους —σκηνές και διαδικασίες ασύλληπτες για όσους γνωρίζουν τα ήθη του Ισλάμ και την καταπίεση - καταστολή των θεοκρατικών καθεστώτων. Τις ίδιες ημέρες οι ρώσοι πολίτες παρακολουθούν συνένοχα τα εγκλήματα πολέμου που διαπράττουν.

Ώστε οι εκδηλώσεις του... «παγκαστοριανού» συλλαλητηρίου που έγιναν τις ίδιες ημέρες έμοιαζαν και αποδείχθηκαν κατώτατες των περιστάσεων. Έμοιαζαν «γατάκια». Κάκιστες πρωτοβουλίες που εκ του αποτελέσματος προκύπτει ότι υπηρετούν το φάσμα του κατεστημένου της Καστοριάς. Να το νομιμοποιούν και να το μονιμοποιούν. Διότι μετά το συλλαλητήριο, που λειτούργησε ως απλή ντεκουπάζ κομμωτικής στην πυκνή κώμη αποτυχιών της Καστοριάς, όλοι επέστρεψαν στα cocooning [1] τους. Τα κεφάλια μέσα. 

Φυσικά για την ενεργειακή κρίση δεν έχει άμεση και ευθεία προσωπική ευθύνη ούτε ο βουλευτής κ. Ζήσης Τζηκαλάγιας ή πολύ περισσότερο η βουλευτής κ. Ολυμπία Τεληγιορίδου. Ούτε η αντιπεριφερειάρχις κ. Δέσποινα Κοζατσάνη. Ούτε ίσως ακόμη και ο δήμαρχος Καστοριάς κ. Ιωάννης Κορεντσίδης ή και οι άμεσοι προκάτοχοί τους. Έχουν ωστόσο πλήρη πολιτική ευθύνη για τα σημερινά αδιέξοδα.

Με την έννοια ότι το Κράτος και οι μοχλοί του έχουν συνέχεια. Και οι ίδιοι δεν κάνουν απολύτως τίποτε. Τίποτε δραστικό και τίποτε αποτελεσματικό. Για την ενεργειακή και κάθε άλλη κρίση. Και αφού υπάρχει η συνέχεια, σ’ αυτή περιλαμβάνεται και η πολιτική ευθύνη. 

Ευθύνη έχει μέχρι και η κ. Μαρία Αντωνίου που «προΐσταται» του πρωθυπουργικού γραφείου στην Θεσσαλονίκη, προβάλλοντας την ιδιότητά της ως πολιτικού, παρά ως μετακλητής δημόσιας υπαλλήλου που αποσπάστηκε. Ή κάπως έτσι εάν δεν περιγράφεται ορθά η υπηρεσιακή της μετακίνηση. 

Και όχι μόνο σε κανέναν (μα σε κανέναν) δεν επιρρίφθηκε η ευθύνη, αλλά συνέβη και το παράδοξο, να συμμετέχουν ενεργά, εκτός από ιερωμένους, ακόμη και… σύσσωμο το δημοτικό συμβούλιο Καστοριάς! 

Δόθηκε η εντύπωση ότι οι «διαδηλωτές» διαμαρτύρονταν κάτω από μπαλκόνια και παράθυρα άδειων γραφείων, αφού όλοι συμπαραστάθηκαν και όλοι ρίχτηκαν στην μάχη. Της μάχης το ξεκίνημα στους νέους αγώνες του τίποτε. 

Ακτιβιστές και οι ίδιοι, με πανώ, πλακάτ, ίσως και με σφιγμένες γροθιές. Μερικοί απ’ αυτούς γνωρίζουν το κόλπο από την εποχή του «να καεί να καεί το ...δέλο η βουλή», και άλλες τέτοιες διαδηλώσεις στις οποίες μετείχαν ολόψυχα ή ολόσωμα. 

Κι έτσι από την «παγκαστοριανή» πρωτοβουλία, όλοι τους (μα όλοι τους) βγήκαν αλώβητοι. Κανείς δεν ανακοίνωσε οτιδήποτε που θα ανακουφίσει τους κατοίκους ακόμη και στα ενεργειακή θέματα, για τον επερχόμενο χειμώνα. Ούτε καν την μείωση των δημοτικών τελών που συμπεριλαμβάνονται και επηρεάζουν τους λογαριασμούς του ηλεκτρικού ρεύματος.

Δηλαδή όχι την μείωση αλλά την κατάργηση της αυθαίρετης σκανδαλώδους αύξησης 40 και πλέον τοις εκατό —που επιβλήθηκε από την δημοτική αρχή του κ. Κορεντσίδη και που πληρώνουν οι Καστοριανοί στους λογαριασμούς της ηλεκτρικής ενέργειας— για την οποία σύσσωμοι οι της "Ώρας για δουλειά" κατέβηκαν στους δρόμους για να διαμαρτυρηθούν για τις αυξήσεις των λογαριασμών!!




Και όχι μόνο σε κανέναν (μα σε κανέναν) δεν επιρρίφθηκε η ευθύνη, αλλά συνέβη και το παράδοξο, να συμμετέχει ενεργά στο συλλαλητήριο ακόμη και… σύσσωμο το δημοτικό συμβούλιο Καστοριάς! Κι έτσι από την «παγκαστοριανή» πρωτοβουλία, όλοι τους (μα όλοι τους) βγήκαν αλώβητοι.



* * *

Μάλιστα όλοι μαζί πραγματοποίησαν συμβολική πορεία προς το υποκατάστημα της ΔΕΗ Καστοριάς, σε ένδειξη διαμαρτυρίας για τις διακοπές στην παροχή ρεύματος σε άπορες και ανήμπορες οικογένειες που δεν μπορούν να πληρώνουν εκτός των άλλων και το 40% των αυξήσεων των δημοτικών τελών στους λογαριασμούς της ΔΕΗ. Φυσικά από το  πλήθος των «παγκαστοριανών» διαμαρτυρομένων, υπό τις ιαχές «εμπρός λαέ μην σκύβεις το κεφάλι», δεν έλλειπε και ο... περιφερειάρχης Δυτικής Μακεδονίας κ. Γεώργιος Κασαπίδης!

Στην ουσία ο πανκαστοριανός «ρεβιζιονισμός» [2] όπως θα έλεγαν παλιότερα, της 5ης του Οκτώβρη του 2022 κατάργησε την ορθότητα της διαμαρτυρίας με τον τρόπο που την γνωρίζαμε ως τώρα. Καθώς συντάχθηκαν και συμπτύχθηκαν και οι... υπεύθυνοι. Έγιναν όλοι ένα «παιδιά σηκωθείτε, να βγούμε στους δρόμους, γυναίκες και άνδρες». Τώρα στην ερώτηση ποιοι να ξεσηκωθούν κατά ποιοyύ, κανείς δεν μπορεί με ευκολία να δώσει μια ξεκάθαρη απάντηση.

Τις επόμενες ημέρες που ακολούθησαν—για την ακρίβεια τις επόμενες ώρες— κανείς δεν ξαναμίλησε για το... συλλαλητήριο. Κανενός αυτί δεν ίδρωσε. Οι τιμές των καυσίμων εν τω μεταξύ τινάχθηκαν και πάλι προς τα ύψη. Και οι προβλέψεις για τις τιμές που θα ισχύσουν από αύριο να είναι δραματικές. Ο κ. Τζηκαλάγιας συνέχισε να κάνει αυτό που έμαθε, όπως και ο δήμαρχος, η αντιπεριφερειάρχις, ο περιφερειάρχης. Και όλοι οι άλλοι της παρέας των διαμαρτυρομένων. Στην Καστοριά, νίκησε η... Δημοκρατία. Αφού στους δρόμους κατέβηκαν και οι… υπόλογοι. Για γέλια θα ήταν αν δεν ήταν για κλάματα. 

Εν τω μεταξύ τις ίδιες ημέρες ο Βλαντιμήρ συνέχιζε να σφάζει αμάχους στο Κίεβο και σε όλη την Ουκρανία. Και στην Τεχεράνη να πολλαπλασιάζονται μεταξύ των γυναικών αλλά και των ανδρών τα θύματα που δολοφονούνται από την Αστυνομία Ηθών —η οποία στην Ελλάδα μόνο ανεπίσημα υπάρχει— αλλά και τον Στρατό. Τυχεροί και τυχερές οι νέοι που έχουν εκεί ιδανικά. Ενώ εδώ, απλά δανεικά.


ΥΓ. Και με την φράση «γατάκια» να ταιριάζει γάντι όμως. Όσο για το «respect», κανένας λόγος.
 


(1) Cocooning (κοκούνιγκ) είναι να μένει κανείς μέσα στο σπίτι του, απομονωμένος από τον αντιληπτό κίνδυνο, αντί να βγαίνει έξω. Από το αγγλικό cocooning, όπου cocoon = το κουκούλι του μεταξοσκώληκα, της κάμπιας κλπ 

(2) Ρεβιζιονισμός < γαλλική révisionnisme = κάθε τάση αναθεώρησης φιλοσοφικών ιδεών (ειδικότερα) η τάση αναθεώρησης των μαρξιστικών αρχών, η οποία τάσσεται υπέρ των κοινωνικών μεταρρυθμίσεων έναντι των επαναστατικών δράσεων. Στην ιστορία του σοσιαλισμού ρεβιζιονισμός ονομάστηκε η θεωρία που διατύπωσε πρώτος ο Έντουαρντ Μπερνστάιν και η οποία οδήγησε στον σχηματισμό της σοσιαλδημοκρατίας ως διακριτού πολιτικού ρεύματος. Θεωρώντας ότι η πραγματικότητα είχε διαψεύσει κάποιες θεωρίες ή προβλέψεις του Καρλ Μαρξ, η ρεβιζιονιστική θεωρία υποστήριξε ότι είναι δυνατή η άμβλυνση της πάλης των τάξεων και η οργάνωση του εργατικού αγώνα μέσα από νόμιμες διαδικασίες στο πλαίσιο του αστικού κράτους. Με άλλα λόγια τασσόταν ευθέως εναντίον της ιδέας της σοσιαλιστικής επαναστάσεως. Η θεωρία αυτή καταπολεμήθηκε από τον κομμουνιστικό (ευρύτερα, επαναστατικό) σοσιαλισμό, όπως και η συναφής αντίληψη του ρεφορμισμού. Στα λενινιστικά κόμματα ο όρος ρεβιζιονισμός (όπως και ο ρεφορμισμός) χρησιμοποιείται ως κατηγορία εναντίον όσων επιχειρούν να αναθεωρήσουν βασικές αντιλήψεις του μαρξισμού. Οι μαοϊκοί επιπρόσθετα χαρακτηρίζουν ρεβιζιονιστική την ηγεσία και τη δομή της Σοβιετικής Ένωσης μετά τον θάνατο του Ιωσήφ Στάλιν.


Δημοσιεύθηκε στην ΟΔΟ στις 13 Οκτωβρίου 2022, αρ. φύλλου 1144.


2 σχόλια:

  1. Ανώνυμος18/4/23

    όλα έγιναν για μία σέλφι στα ΜΜΕ, και οι ιθαγενείς το πήραν ως διαμαρτυρία ενάντια στο κατεστημένο που αντιπροσωπεύουν οι ίδιοι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ανώνυμος18/4/23

    Ο Βλαντιμήρ συνέχιζε να σφάζει αμάχους στο Κίεβο; ΄Εφτασε ο Βλαντιμήρ στο Κίεβο και εγώ δεν το πήρα χαμπάρι ή κάποιος εδώ μας πουλάει Νατοϊκή προπαγάνδα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η ΟΔΟΣ σας ευχαριστεί για την συμμετοχή σας στον διάλογο.Το σχόλιό σας θα αποθηκευτεί προσωρινά και θα είναι ορατό στο ιστολόγιο, μετά την έγκριση της ΟΔΟΥ.

ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ